www.snlp.ro Web analytics

Proiecte de ordin. Chirii si rate achizitie locuinte. Partea I

Pentru mai multa eficienta in informare dar si pentru a organiza cat mai bine comentariile in vederea preluarii si sutinerii observatiilor care pot fi utile, initiem o noua rubrica – Proiect de ordin – pe care o vom structura in functie de tema fiecarui proiect elaborat si supus dezbaterii ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 145/2019. Legea prevede un termen de 6 luni pentru a se finaliza toata legislatia subsecventa. Reamintim faptul ca avem o lista de 40 de ordine de a caror elaborare se ocupa o echipa destul de mica de specialisti din ANP iar termenul de 6 luni curge de la data de 2 august 2019, expirand deci la inceputul lunii februarie 2020. Nu ar fi prima data in istoria sistemului cand termenele limita de emitere a unor norme nu ar fi respectate, insa SNLP va face tot posibilul sa ajute la adoptarea noii metodologii, pe cat posibil in cursul anului curent, cu mentiunea ca atat ANP cat si MJ merg pe repede inainte cu procesul de elaborare.

Foarte mult interes si foarte multe asteptari se indreapta spre ordine cum ar fi cel care reglementeaza dreptul la chirie sau la plata ratelor pentru achizitia unei locuinte, acesta din urma fiind un drept nou aparut, precum si spre ordinele care vizeaza mutarile si schimbarile. Propunerile pe care le primim prin toate mijloacele de comunicare sunt deseori contradictorii si reflecta aceste asteptari generate in special de situatii particulare. Fiecare dintre noi isi cunoaste propriile probleme si prioritati si spera ca prin noul cadru legislativ in curs de elaborare sa si le rezolve. Trebuie inteles faptul ca Legea 145/2019 nu este produsul SNLP insa incepem deja sa primim critici care vizeaza prevederi ale statutului ce nu intrunesc anumite asteptari. Proiectul final depus in Parlament poarta semnatura lui Tudorel Toader care a preferat sa inainteze ceva agreat in principal de MJ si nu de toti partenerii sociali. Noi am reusit doar, cu mari eforturi, sa efectuam anumite corecturi la nivel de Parlament, fara de care acum situatia ar fi fost mult mai dificila. Mai sunt insa multe lucruri de indreptat.

Referitor la valul de proiecte care va asalta unitatile si salariatii in aceasta perioada, este foarte putin probabil sa primim propuneri coerente care urmaresc aceeasi linie de optiuni. Spre exemplificare (cu mențiunea ca încă nu exista un proiect nou de act normativ pe aceasta linie), cu privire la echipament, desi am explicat ca acesta nu se modifica profund din punct de vedere al numarului de articole sau al designului intrucat normele nu au fost modificate decat in parte, primim observatii care indica necesitatea regandirii integrale a tinutei sau primim serii de observatii care vizeaza aspecte contrarii. Trebuie cumva sa extragem esentialul din aceste observatii si sa incercam sa avansam foarte repede spre momentul in care ordinele vor fi publicate si vor produce efecte intrucat actualele norme (emise in baza Legii 293/2004) mai sunt active doar pana la 2 februarie 2020, dupa care poate incepe o periculoasa perioada de vid legislativ.

In cadrul noii rubrici create, vom publica proiectele de ordin, actualizandu-le de cate ori va fi cazul. Totodata vom publica si propunerile apreciate ca importante care vor fi sustinute de SNLP in cursul dezbaterilor cu MJ-ANP. Incepem evident cu cel mai asteptat dintre proiecte respectiv ordinul care normeaza art 111 din statutul politistilor de penitenciare. Acest proiect a fost deja transmis in unitati si a cumulat o lista lunga de observatii, majoritatea vizand situatii specifice care pot fi de natura a duce la pierderea dreptului la plata ratelor. Multi salariati isi vad sperantele de a beneficia de acest drept, spulberate de aparitia unor situatii cum ar fi contractarea unui credit ipotecar inainte de nasterea dreptului, ori aparitia ulterioara a unei mosteniri (situatie independenta de vointa salariatului) care poate intrerupe sprijinul in curs de acordare.

Reamintim inca o data faptul ca dreptul la plata ratelor este strans legat de cel la chirie, fiind practic un drept care se poate acorda in doua modalitati, iar dreptul la chirie a suferit niste ajustari desi in linii mari si-a mentinut structura anterioara. Daca o anumita situatie afecteaza conditiile pentru plata chiriei, implicit afecteaza si plata ratelor pentru cei care au optat spre aceasta modalitate de acordare a dreptului. In mod clar nu toti salariatii interesati vor putea fi multumiti dar in mod cert suntem cei mai avantajati din cadrul structurii de aparare, avand in vedere cuantumul dreptului precum si extinderea erga omnes (pentru toti), nu doar pentru mutati/detasati in interes de serviciu. Trebuie sa avem deci in atentie, in principal dispozitiile care reglementeaza dreptul la chirie:

L.145/2019, art 111, alin. 2
„Poliţiştii de penitenciare cărora nu li s-a acordat locuinţă potrivit prevederilor alin. (1) şi care nici ei şi nici soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere nu au în proprietate o locuinţă în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea au dreptul la compensarea lunară a chiriei în cuantum de până la 50% din salariul lunar net, dar nu mai mult decât chiria prevăzută în contractul de închiriere încheiat în condiţiile legii, inclusiv pentru locuinţele atribuite de către autorităţile administraţiei publice locale sau pentru locuinţele de serviciu. În situaţia inexistenţei unui fond locativ corespunzător în localitatea unde îşi desfăşoară activitatea, contractul de închiriere poate avea ca obiect o locuinţă situată într-o localitate aflată la o distanţă de maximum 70 km, în cazul în care nici poliţistul de penitenciare şi nici soţul/soţia sau copiii aflaţi în întreţinere nu au în proprietate personală olocuinţă în acea localitate sau în altă localitate situată mai aproape de locul de muncă.”
Mai mentionam un alineat important si anume:
L.145/2019, art 111, alin. 8
Beneficiază de prevederile alin. (2) şi poliţistul de penitenciare care a avut în proprietate o locuinţă, în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, şi care, după data încadrării în sistemul administraţiei penitenciare, pentru motive neimputabile, a pierdut dreptul de proprietate asupra acesteia. Dreptul prevăzut de prezentul alineat se acordă în urma efectuării unei anchete sociale, efectuată de către o comisie constituită prin act al conducătorului unităţii în care este încadrat poliţistul de penitenciare.

Precum si un text din proiectul de ordin care vieaza alin 8 (recomandam studierea atenta a conditiilor de incetare a dreptului, incluse in proiectul de ordin atasat mai jos):

(8) În aplicarea art. 111 alin. (8) din lege sunt avute în vedere următoarele situații:
a) pierderea dreptului de proprietate asupra locuinței ca urmare a executării silite;
b) pierderea integrală a dreptului de proprietate asupra locuințelor atribuite din fondul locativ de stat ca urmare a redobândirii acestora de către foștii proprietarii, în baza unor hotărârii judecătorești definitive;
c) distrugerea locuinței în urma unor calamități sau dezastre naturale, de natură a-l pune pe polițistul de penitenciare în imposibilitatea satisfacerii nevoilor de locuit.

 

36 COMMENTS

  1. Domnule Teoroc,

    Reusim si noi sa semnam macar acest ordin pana va pleca doamna Birchall?
    Ma tem ca altfel nu vom mai reusi in 2019….
    Asteptam raspunsul dvs!

    • Declarativ era proiectul prioritar al sindicalistilor. Uite ca au trecut 2 luni si prioritatea nu mai este. Personal cred ca acest proiect nu va vedea lumina zilei prea curand.

      • este / in scurt timp ar trebui transmis la mj si publicat in transparenta / se culeg observatii / inca primim si noi / nu merge nici pe fuga si apoi sa constatam ca suntem in blocaj / ideea este sa avem o norma cat mai buna

  2. ART. 21
    Dreptul la compensaţia lunară de chirie pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata
    aferentă creditului sau contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate încetează în următoarele situaţii:
    a) la data dobândirii de către polițistul de penitenciare sau de către soţia/soţul/copiii aflați în întreținere, pe orice cale, a unei locuinţe, alta decât cea achiziţionată prin creditul imobiliar/ipotecar sau prin contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate pentru care a solicitat acordarea compensaţiei lunare pentru chirie în vederea achitării ratei sau unei fracțiuni din rată, aflată în localitatea unde își desfășoară activitatea.
    b) la data dobândirii de către polițistul de penitenciare sau de către soţia/soţul/copiii aflați în întreținere, pe orice cale, a unei locuinţe, alta decât cea achiziţionată prin creditul imobiliar/ipotecar sau prin contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate pentru care a solicitat acordarea compensaţiei lunare pentru chirie în vederea achitării
    ratei sau unei fracțiuni din rată, aflată în localitatea în care beneficiază de acest drept sau într-o localitate situată mai aproape de locul de muncă, pentru situația în care nu există fond locativ în localitatea în care își desfășoară activitatea (în cazul excepției prevăzute la art. 2, alin. 2);
    c) la data încheierii căsătoriei, dacă soţul/soţia are locuinţă în proprietate personală în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea polițistul de penitenciare, în localitatea în care se află locuința pentru care polițistul de penitenciare beneficiază de compensația lunară a chiriei în vederea achitării ratei sau unei fracțiuni din rată sau într-o altă localitate situată mai aproape de locul de muncă decât cea în care se află locuința pentru care se acordă compensația lunară a chiriei, după caz;

    As avea 2 intrebari:
    1) avand in vedere ca litera c) contine toate interdictile care se afla in literele a) si b) rezulta ca literele a) si b) se aplica politistilor de penitenciare care sunt casatoriti la data la care contracteaza creditul imobiliar iar litera c) se aplica politistilor care nu sunt casatoriti la data contractarii creditului? altfel nu-mi explic de ce au pus aceleasi conditii in litera c) care se regasesc in litera a) si b)
    2) “alta decat cea achizitionata prin credit imobiliar” face referire la orice alta locuinta dobandita dupa data transformarii dreptului la chirie in plata ratelor?

  3. Buna ziua!
    Din pacate s-a lucrat prea putin la acest proiect, voit sau nu, are ceva conditii care dau multe batai de cap. Probabil s-a urmarit din start accesarea unui numar cat mai mic de doritori. Nu inteleg, nu impact bugetar, toate bune si frumoase. Asteptam cu mult interes acest ajutor in achizitionarea unei locuinte.
    Numai ca: ART. 21, pierderea dreptului compensatiei lunare…
    a) la data dobândirii de către polițistul de penitenciare sau de către
    soţia/soţul/copiii aflați în întreținere, pe orice cale, a unei locuinţe, alta decât cea
    achiziţionată prin creditul imobiliar/ipotecar sau prin contract de vânzare-cumpărare cu plata
    în rate pentru care a solicitat acordarea compensaţiei lunare pentru chirie în vederea achitării
    ratei sau unei fracțiuni din rată, aflată în localitatea unde își desfășoară activitatea.
    b) la data dobândirii de către polițistul de penitenciare sau de către
    soţia/soţul/copiii aflați în întreținere, pe orice cale, a unei locuinţe, alta decât cea
    achiziţionată prin creditul imobiliar/ipotecar sau prin contract de vânzare-cumpărare cu plata
    în rate pentru care a solicitat acordarea compensaţiei lunare pentru chirie în vederea achitării
    ratei sau unei fracțiuni din rată, aflată în localitatea în care beneficiază de acest drept sau
    într-o localitate situată mai aproape de locul de muncă, pentru situația în care nu există fond
    locativ în localitatea în care își desfășoară activitatea (în cazul excepției prevăzute la art. 2,
    alin. 2).
    Sunt niste aberatii, dumneavoastra ati refuza o mostenire-locuinta, fie in integralitate, fie cota parte- pe cuvantul dat de om bun, fie el frate,sora,mama, asteptand acestia sa termini tu ratele, dupa care sa te improprietareasca. Oho…
    Este un copy-paste la conditiile acordarii dreptului la chirie.

    Cu parere de rau domnule Teoroc dar asta e cu totul si cu totul alt lucru. Aici te inhami pe cel putin 20 de ani, faci acest credit mizand si pe ajutorul unitatii (sistemului), nu puteti anula contributia la o rata pe motiv ca respectivul a dobandit alta pe parcurs.
    Trebuie desfiintate in totalitate aceste doua litere din articol, eventual mentinute la cei ce vor sa ramana in continuare pentru dreptul de chirie. Sper sa-mi fie postat acest mesaj. Daca este doar un proiect, eu zic sa aveti in vedere si pozitia noastra, a beneficiarilor directi.
    Nu sunt un caz singular, vorbesc in numele a cel putin 3 colegi, probabil sunt mult mai multi.

  4. Dle presedinte, un aspect pentru mine nu este destul de clar: acela că, la întocmirea dosarului pt transformarea chiriei în rate,conform machetei atasate proiectului în dezbatere,trebuie atasat contractul de închiriere,alături de cel de vanzare -cumpărare,carte funciară,etc.practic trebuie să cumperi imobilul în care stai cu chirie.

    • hai ca m ai speriat 🙂 / unde ai vazut ca trebuie atasat contractul de inchiriere? trebuie doar sa indeplinesti conditiile nu sa si devii chirias! practic te deranjeaza expresia „imobil”

      ART.16
      (1) Polițiștii de penitenciare care îndeplinesc condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie și optează pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe sau unui contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a locuinţei, au obligaţia să anexeze la cererea prevăzut la art.3, alin. (2) următoarele documente:
      a) declaraţie pe propria răspundere, conform anexei nr. 7;
      b) angajamentul polițistului de penitenciare conform anexei nr. 8;
      c) copie de pe contractul de credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe sau copie de pe contractul de vânzare-cumpărare cu plata în rate a locuinţei, încheiat în nume propriu sau împreună cu soţia/soţul. Contractul de credit ipotecar/imobiliar sau contractul de vânzare-cumpărare cu plata în rate a locuinţei va avea anexat, obligatoriu, scadenţarul de plată a ratelor sau documentul similar din care să rezulte suma şi scadenţa ratelor;
      d) copie de pe actul de identitate;
      e) extras de carte funciară din care să rezulte ca polițistul de penitenciare este proprietarul/coproprietarul imobilului;
      f) copie de pe alte documente, după caz.

      • Domnule presedinte am 3 intrebari legate de plata ratei cedit ipotecar si va rugam daca ne puteti ajuta cu un raspuns : 1. Incepand de azi se poate face credit ipotecar / sa asteptam dupa aparitia metododologiei ca sa fim mai siguri ca nibse va deconta rata ?
        2. Rata unui credit e formata din principal + dobanda , intrebarea e : ce se deconteaza doar principalulul sau toata rata ( principal+ dobanda ) , bineanteles in conditiile in care nu se depaseste 50 %din salariu?
        3. Este adevarat ca azi cei care beneficiaza de decontarea transportului , practic se incadreaza automat si la indeplinirea conditiilor de chirie( respectiv decontarea ratei ( a principalului / toata rata principal + dobanda )
        Multumesc anticipat pentru raspuns la cele 3 intrebari

    • (editat)
      Admin: stimabile, opiniile pot fi exprimate si fara atacuri gratuite la organizatia noastra sindicala. Nu putem tolera o astfel de atitudine! Este pacat ca o opinie care poate ajyuta sa se transforme in ceva ce se insinueaza ca ne-ar apartine. Nimeni nu face blat cu nimeni! Iar oamenii responsabili realizeaza cat de mult a realizat aceasta structura de-a lungul anilor!

  5. Anexa 2 la ordin – Declaratia pe propria raspundere care se anexeaza cererii de decont a chiriei. Acolo la punctul b) ceva nu e in regula.
    In lege spune ca se poate deconta si chiria ANL, iar in declaratia pe propria raspundere trebuie sa spunem ca ~nu deţin o locuinţă în proprietate, locuință de serviciu sau locuinţă atribuită de către autorităţile administraţiei publice locale în localitatea în care îmi desfăşoractivitatea~;
    Ori daca eu aduc spre decont un contract cu autoritatile administratiei locale (ANL) spre decontare, cum dumnezeu sa spun ca nu mi-a fost atribuita o locuinta de catre primarie???
    La fel si la anexa 7, pct. d) Concret…eu stau la ANL si dorec sa cumpar acel apartament. La cum suna pct d) din anexa 7 eu la momentul achizitiei eu nu am voie sa am o locuinta cu chirie ANL…si eu unde stau in perioada asta? Pentru cei care sunt beneficiari ai chiriei clasice decontata ordinul nu spune ca nu au voie sa stea in chirie… Deci intre chirie ANL si chirie clasica exista diferenta . Parerea mea este ca la anexa 7 pct.d) nu trebuie adus in discutie deloc termenul de locuinta atribuita de autoritatile publice locale, sau daca nu ar trebui acordata o perioada tampon (o luna de exemplu) pentru cei care locuiesc la ANL si care doresc sa ia un apartament in rate

  6. Unele persoane poate nu vor sa contracteze credite ipotecare. Exista o procedura si pentru varianta aceasta ?

      • Cei care au in derulare credite imobiliare/ prima casa, beneficiaza de decontarea ratei? Ar fi incorect ca sa beneficieze numai cei care vor face credite, desi in lege spune clar ca o data in cariera vei fi sprijinit in achizitionarea unei locuinte

      • Cei care vor să își construiască o casă ci nu sa o cumpere gata construită, își pot deconta cheltuielile ?

  7. Compensatia de chirie la grefieri, judecatori, procurori : A se vedea art. 2 lit, b. …. Art. 2. –
    În înțelesul prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor și altor categorii de personal din sistemul justiției, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările ulterioare, și ale art. 671 alin. (2) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul Institutului Național de Expertize Criminalistice, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu dispozițiile art. 2 din Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenii utilizați în cuprinsul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările și completările ulterioare, și al Legii nr. 567/2004, cu modificările și completările ulterioare, au următorul înțeles:

    Art. 2. –
    În înțelesul prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor și altor categorii de personal din sistemul justiției, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările ulterioare, și ale art. 671 alin. (2) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea și al personalului care funcționează în cadrul Institutului Național de Expertize Criminalistice, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu dispozițiile art. 2 din Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenii utilizați în cuprinsul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările și completările ulterioare, și al Legii nr. 567/2004, cu modificările și completările ulterioare, au următorul înțeles:

    a) contract de închiriere încheiat în condițiile legii contractul de închiriere încheiat cu proprietarul locuinței, persoană fizică sau juridică, fiind exceptate contractele de subînchiriere;

    b) locuință – construcție alcătuită din una sau mai multe camere de locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii, fiind exceptate camerele izolate ale unei locuințe, locurile de parcare, terasele, grădinile;

    c) situație excepțională determinată de inexistența unui fond locativ adecvat – împrejurare obiectivă existentă într-o localitate, caracterizată de imposibilitatea identificării de locuințe oferite spre închiriere, dovedită în principal prin răspunsurile unor agenții imobiliare, extrase din rubricile de mică publicitate ale publicațiilor locale/regionale/naționale.

  8. Dl presedinte care este modul de calcul al chiriei .acesta suportă in urma statutului vreo actualizare sau e valabilă actuala formulă deasemenea cum se va calcula cuantumul ratei nu se specifica in proiectul omj daca ne raportăm la 50% din net netul personal sau netul salariului minim pe economie

    • din pacate oug 114 ne cam tine la cuantumul actual / am gandit initial o schema dar e dificil de activat 🙂

  9. Mostenirea poate fi respinsa, astfel nu vei deveni proprietar. In acest caz, partea ta de mostenire va fi luata de fratele/sora/o alta ruda, iar ulterior, dupa plata creditului, o vei putea redobandi de exemplu printr-o donatie. Esential este sa te intelegi cu ceilalti mostenitori. Ma insel, domnule Teoroc?

    • exista institutiile acceptarii si renuntarii la mostenire / dar se pune si problema celor care au acceptat deja si apar ca proprietari

  10. Pentru cei care s-au angajat in 1998, cand te obligau sa semnezi ca nu vrei locuinta de serviciu, care au avut si au instrainat o locuinta INAINTE sa avem aceste drepturi, nu s-a gandit nimeni? Cineva putea sa puna data limita in momentul cand au aparut aceste drepturi si nu de cand te-ai angajat. Oricum nu mai este suparare nu mai puteti fece nimic, suntem un numar nesemnificativi de angajati pe atunci iar timpul(scurt) o sa rezolve problema asta – PENSIA. Si ca sa fie treaba bine facuta, noul statut mi-a taiat si transportul

    • conditia de instrainare inainte de data incadrarii nu este ceva nou / dreptul la chirie nu s-ar fi putut reconfigura in nou statut daca avea impact financiar / problema cu transportul conditionat de aceasta situatie, este opera unui ganditor din MJ / daca beleaua ar fi fost semnalata de cineva la momentul in care alergam prin camera deputatilor sa corectam ce mai puteam, era o sansa / vedem pe viitor ce putem face cu asta

  11. O problemă este aducerea noului act adițional inainte de expirarea celui vechi anaf nu eliberează alt act adițional decat dupa expirarea celui vechi…deci cum facem

  12. Daca ANP si sindicatele isi doresc un ordin bun, corect ar trebui sa preai plafoanele compensarii chiriei de la magistrati!!! La ei se poate la noi de ce nu ?? Nu se vrea !?

  13. Domnule Teoroc,

    Poate putem face ceva si in situatia pe care v-am expus-o si in comentariile anterioare cu o mostenire a sotiei mult sub locuinta achizitionata pt familie.
    Totodata nu putem scapa de hartii( chitanta si acum mai nou si o cerere pt decont ce trebuie lunar completata si depusa alaturi de chitanta) , din moment ce ne asumam de la inceput ,de ce trebuie sa facem asta lunar daca nu se modifica nimic,suntem singurii care facem asta.Politia,jandarmeria daca nu ma insel nici acea chitanta lunara nu o depun.

    • Are dreptate,in afara faptului ca exista posibilitatea ca acea mostenire sa fie insuficienta ca fond locativ comparativ cu locuinta in cauza ,totodata la mostenirea sotiei ,fpss in cauza nu are niciun drept.
      Ar fi total justificata aceasta prevedere.

      • Dar cum sa formulezi un text care sa vizeze doar anumite cazuri de mostenire in care se primesc parti dintr-o proprietate? Prin mostenire devi practic proprietar. Sa facem reveriri la valori in vreo moneda? Nu se poate. Nu omitem ca suprafata este nerelevanta – se poate mosteni o mica parte dintr-o vila situata central sa zicem, putini metri dar multi euro… Destul de complicat de prins o astfel de exceptie

        • Ne “imprumutam” de la MApN si MAI,adica ei daca pot face obligatoriu ancheta sociala,noi de ce nu am putea?!

        • Dle Teoroc devii proprietar prin mostenire dar daca acea mostenire e impartita la 3 frati si un parinte care traieste,si ai 10 mp in proprietate acea suprafata nu este LOCUINTA. Cum traiesti cu copii in 10 mp? Aveti in vedere va rog, ca in celelalte structuri politie, jandarmerie , grefieri ,magistrati se tine cont daca mostenesti o cota mica parte, in urma decesului unuia dintre parinti iar cota parte nu indeplineste exigentele minime din legea locuintei actualizata, acea suprafata nu poate fi considerata LOCUINTA, SIMPLU SI LOGIC . Sper sa tina cont de acest lucru juristi din sistemul nostru, daca nu mergem in instanta si ne rezolvam problemele.

        • Aveti dreptate, insa partial,eu cred ca nu este greu de trecut o prevedere care sa pastreze dreptul daca sotul/sotia a fpss primeste o mostenire (care este a ei/lui si nici nu va fi a fpss niciodata) ,daca politisul de penitenciare ar primi o mostenire este corect ca sa piarda dreptul,de sot/sotie poate divorta peste 1 an si pierde dreptul automat.
          Va rog sa analizati acest aspect!

        • Cine stabilește inexistenta unui fond locativ in localitatea in care fpss își desfășoară activitatea si in functie de ce anume ?

          • aceasta conditie este ca sa o spun pe sleau o balarie scapata in statut / nu cred ca ne vom incurca de ea dar daca apar pb rog sa fim sesizati / teoretic este de ajuns o corespondenta formala cu primaria care ar putea raspunde negativ / insa este absolut formala intrucat este nerelevanta inexistenta fondului locativ al primariei cat timp chiriile se obtin de la proprietari privati nu publici si nu exista o centralizare a acestui fond

      • Mai este si situatia in care si primit drept moștenire o proprietate nelocuibila si care necesită reconstrucție și reamenajare. Cum este tratată situația acesta?

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)