www.snlp.ro Web analytics

Proiecte de ordin. Schimbari si mutari. Partea I

Dupa finalizarea primei forme a proiectelor ordinelor de ministru privind schimbarea/mutarea politistilor, ANP a convocat o intalnire cu sindicatele pentru a culege primele opinii. Trebuie spus din start ca observatiile sindicale au fost nefavorabile proiectului in forma gandita initial de ANP. Mai multe detalii in informarea de mai jos.

La intalnirea organizata de Directorul General ANP, acesta a tinut sa prezinte personal proiectele de ordin privind schimbarea si mutarea din functie si sa le dezbata cu sindicatele, urmand apoi transmiterea proiectelor spre consultare. Din start am constatat ca variantele propuse de ANP sunt inferioare chiar si actualele OMJ-uri care dupa cum stim in multe situatii mai mult ne-au incurcat decat sa ne ajute, creeand uneori chiar blocaje in deciziile finale. Din ordinul privind schimbarile din functie au fost eliminate acele criterii care generau punctajele in situatiile in care erau mai multi solicitanti pe aceeasi functie si au introdus 11 noi criterii care erau punctate de cei trei membri ai comisie anume constituite, in urmatoarea ordine: presedintele 1-5 puncte, membru specialist 1-3 puncte, membru resurse umane 1-2 puncte, fara  a se cuantifica intr-un anumit fel fiecare din cele 11 criterii, ramanad la libera alegere a celor 3 cat si cum vor puncta. Ne-am opus acestui sistem de analiza a solicitarilor si am cerut sa fie prevazut un mod in care acele criterii sa fie cuantificabile in puncte pentru a elimina subiectivitatea in decizia finala luata. Practic ANP ar merge pe ceva similar altor institutii din structura, ducand analiza mai degraba spre testare/examinare decat spre cuml de puncte. Deasemenea s-au introdus probe (ca si la concurs) noi: interviu profesional, proba sportiva si proba practica pentru cei care solicita schimbarea dintr-un sector in altul, la fel si la cei care solicita mutarea. In cele doua proiecte la aceste probe observatorii sindicali au fost eliminati, motiv pentru care am solictat introducerea unui articolul cu mentiunea respectiva. Pentru cei mutati in interes de serviciu la ANP dar nu numai, era trecuta ca si conditie vechime de cel putin 1 an, iar sindicatele au solicitat minim 3 ani. A ramas ca directorul general sa consulte structurile de specialitate in acest sens, avand in vedere faptul ca exista un articol care permite in cazuri exceptionale sa fie mutati in interes de serviciu si sub 1 an. Am mai solicitat ca dupa ce se vor primi propunerile din teritoriu sa ne reintalnim si sa le discutam pe toate, inclusiv pe ale sindicatelor, directorul general fiind de acord. Revenim cu informare ulterior.

Florin Stoica – secretar general SNLP

Precizam faptul ca intreg domeniul care vizeaza ocuparea unor posturi vacante prin diferite modalitati (concurs, mutare, schimbare) este pentru moment blocat ca urmare a Deciziei CCR 90/2019 care a eliminat trimiterea din fostul statut special catre ordinul de ministru corespunzator, generand abrogarea implicita a ordinului insusi. Prin urmare situatia cu acest domeniu este atipica. In timp ce toate celelalte ordine emise in baza vechiului statut (actualmente abrogat) se mentin in vigoare pana la emiterea unor noi norme dar nu mai mult de 6 luni incepand cu 2 august 2019, ordinul privitor la concursuri era deja abrogat la data intrarii in vigoare a noului statut, lipsind astfel total temeiul legal pentru a mai ocupa posturi vacante.

Desi ceea ce vom spune pare o fortare, in esenta, ordinele referitoare la schimbari/mutari pot fi numite norme subsecvente ordinului privind concursurilor intrucat materia principala (conditii de ocupare etc) se regasea in ordinul abrogat. Cat timp CCR a eliminat modalitatea principala de ocupare a unor posturi in Politia Penitenciara, ar fi fost contra naturii sa fie aplicate in continuare normele vizand schimbarea/mutarea ca modalitate unica de ocupare a unor posturilor. Astfel situatia a fortat ANP sa suspende si procedurile de schimbare/mutare din functie, motiv pentru care a fost trimisa in unitati adresa de mai jos. Asa cum stim pentru concursuri este necesara o OUG sau chiar o lege de modificare a actualului statut special, apoi este nevoie de emiterea unui nou OMJ, iar pentru reluarea schimbarilor/mutarilor avem nevoie cel putin de ordinele noi emise in baza noului statut.

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

6 COMMENTS

  1. Chiar daca dvs v-ati opus proiectului de OMJ la Galati se fac mutari in interesul serviciului pe principiul ca asa vrea muschiul meu si al ANP.
    Fraierilor, stati la coada ca desteptii au intaietate, mai ales daxca suna un anumit telefon.
    Hai la munca si mai usor cu pianul pe scari

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)