www.snlp.ro Web analytics

Curtea Constitutionala da de pamant cu concursurile din penitenciare

Ceea ce ne temeam ca se va intampla, tocmai s-a intamplat. CCR s-a pronuntat si a gasit ca neconstitutionala trimiterea din statutul nostru special catre ordinul de ministru prin care se aproba Regulamentul privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare. 

Mai urmeaza publicarea deciziei in Monitorul Oficial al Romaniei, pentru a deveni aplicabila, apoi urmeaza un termen de 45 de zile in care statutul nostru in vigoare ar trebui pus in concordanta cu decizia, adica ar trebui sa intre in modificari radicale in parlament, dar asa cum stim, avem deja, aproape de un punct terminus, o modificare de statut (al politistului de penitenciare) care din pacate nu contine prevederi ce vizeaza concursurile dar acest aspect se poate regla prin amendamente depuse la nivelul Comisiei juridice din Camera deputatilor.

Practic, in perioada urmatoare concursurile pot continua, dar daca noul statut continand si dispozitiile reglementate in prezent prin OMJ privitor la concursuri nu este adoptat si publicat pana la publicarea Deciziei CCR, avem o mare problema. In absenta ordinului care reglementeaza absolut totul cu privire la concursuri, precum si a unui nou statut acoperitor in planul acesta, procedura de ocupare a posturilor nu mai are temei, iar concursurile se blocheaza.

Sintetic:

  1. CCR constata neconstitutionalitatea art 31 din Legea 293/2004
  2. Art 31 reprezinta chiar temeiul emiterii OMJ 2478/C/2010 (regulamentul de concurs)
  3. Decizia CCR nu este inca publicata in Monitorul Oficial, urmand sa produca efecte dupa publicare
  4. Ulterior publicarii deciziei CCR, urmeaza un termen de 45 de zile in care statutul in vigoare trebuie modificat (practic tot ceea ce contine OMJ 2478/C/2010 ar trebui inserat in statut)
  5. La nivelul Parlamentului avem deja un proiect de lege (statutul politistului de penitenciare) pe traseu, proiect care dupa adoptare va duce la abrogarea Legii 293/2004 (este deci inutil sa modificam stautul in vigoare care urmeaza a fi abrogat)
  6. Solutia optima este de completare a proiectului de lege mentionat la pct 5, prin amendament depus la Camera deputatilor, inserand prevederile OMJ 2478/C/2010 in viitorul statut
  7. In cazul in care noul statut actualizat conform pct 6 nu va fi adoptat pana la expirarea termenului prevazut la pct 4, nu mai exista cadrul legislativ pentru organizarea concursurilor iar procedurile in derulare nu se vor putea finaliza
  8. Urgenta inserarii acestor modificari in proiectul existent, nu va permite o discutie aplicata pe regulile de concurs, asa cum ne doream cu totii, in vederea eliminarii tuturor problemelor constatate in timp

Comunicat presa CCR

Legea 293/2004

 

Constitutia Romaniei

40 COMMENTS

  1. Buna ziua! Se pare ca de ceva vreme cam batem pasul pe loc ,nu suntem deloc vocali ! In jurul nostru se tot perinda probleme ca: statutul care se prefigureaza a fi o gluma proasta(deja intarzierea aprobarii a atins cote alarmante),norma de hrana si cea de echipare care se prefigurau a fi marite in final si proasta lege a salarizarii care permite batjocorirea angajatilor din cadrul aceleasi familii ocupationale de catre politicul pe care la un moment dat eram indemnati sa il credem pe cuvant! Cu toate acestea nu avem raspunsuri concrete in legatura cu problemele in care ne scaldam…CE E DE FACUT?

    • la ce te referi mai exact cand inserezi ideea de a fi ȚvocaliȚ? Pentru aspectele invocateȘ
      1. Statutul se afla in aceast stadiuȘ http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=17558 . Nu sindicatul face ordinea de zi la CD. Incercam sa mentinem ca prioritate atentia pe statut. la momentul oportun, se pot declansa si actiuni sindicaleș
      2. Actiunea SNLP privind NHȘ https://www.snlp.ro/norma-de-hrana-deblocata-crestere-2-lei-pe-zi-de-la-1-ian-2019/
      3. Actiunea SNLP pentru majorare cota echipamentȘ https://www.snlp.ro/cresterea-la-echipament-este-sigura-cheia-problemei/
      4. In privinta legii salarizarii, in actualul context politico-social, ne rezumam momentan la protejarea si mentinerea drepturilor castigate poana acum, drepturi asupra carora se tot baga batul prin gard. Daca la momentul asta ne-am arunca cu capul in gard, am ramane cu capul bine infipt in gard. SNLP v-a demonstrat ca, de-a lungul timpului, a actionat in mod responsabil si rational.

    • Cu respect va raportez :
      problema transata la dvs in acte, in teritoriu nu s-a auzit de asa ceva
      rugaminte: adresa in unitati cu respectiva problema
      daca se poate
      cu multumiri

      • la acest moment demersul este pe parcurs / dupa raspuns pozitiv de la min muncii, si DCEAN ANP (jurudicul) a dat initial opinie favorabila dar totusi ANP a trimis catre MJ pentru o opinie si de la ordonatorul principal / daca ajunge adresa la Grinch in loc sa avem un nou lucru bun, vom avea un nou razboi / la MApN este in derulare un demers similar / se modifica ordinul specific / la noi ar trebui modificare de HG 1946/2004 care ar incurca – apreciaza unii specialisti

    • Ai uitat să scrii domnule Ștefan? De la dumneavoastră ne informam primi acum un articol la o lună. Ce se întâmplă?

  2. Domnule Teoroc/Tudorache,

    Ce se intampla daca suntem in desfasurarea unui concurs trecut de proba psihologica si acesta va fi suspendat mai mult decat valabilitatea avizului psihologic(6 luni) ?

    • Buna constatare. Ipotetic, pliandu-ne pe mai multe situatii, se vor analiza toate consecintele. De aceea incurajam prezentarea a cat mai multe spete cu implicatie pe concursuri.

  3. Dacă nu ne lasa sa terminam examenele începute mai unesc cu câțiva oameni care sunt înscriși din sursa externa ca mine si dau ANP in judecată ca nu exista o data stalibilita pentru examene cum este la poliție sau in alte părți și acum ca nu ne lasă sa terminam examenul luând in calcul faptul ca noi muncim și ne-am planificat concediile pentru a termina examenul . Este o varianTa buna zic eu

    • De curiozitate, cum ti-ai planificat concediul daca nu cunosti data stabilita de ANP pentru sustinerea examenului?In fine, ideea e ca decizia CCR inca nu a fost publicata in MO sa produca efecte.

  4. Domnule presedinte,
    Cum ramane cu norma de echipare si cea de hrana,avem ceva noutai?- A aprobat MFP ?

  5. Și totuși Dl Tudorache sau Dl Teoroc ceva informații au mai apărut legate de concursurile in desfășurare ? Nici nu s a publicat decizia și după mai avem timp încă 45 de zile , e păcat de banii dați pe fisa medicală și cât s a învățat pana la momentul acesta sa nu terminam și noi examenul început . Dacă se vrea in câteva săptămâni terminam cu totul .

    • Momentan nu avem nici buget promulgat. Ma tem ca problemele de buget vor accentua problemele legate de concursuri, cu atat mai mult cu cat avem si aceasta decizie a CCR

      • Gresit, stimate coleg sau viitor coleg, nu e nici un termen de 45 de zile!
        „ARTICOLUL 147
        (1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept. ”
        Asadar, dupa publicarea deciziei in M. Of., pana la punerea in acord a prevederilor neconstitutionale, articolul declarat neconstitutional este suspendat. Crezi ca pot continua concursurile in baza unui act normativ a carui aplicabilitate este suspendata? NU!

        • Asa, si? A afirmat cineva altceva? Este evident ca, d ela publicarea in MO OMJ se suspenda in vederea inserarii in legea organica. Iar acest termen e de 45 de zile! Despre ce termen de 45 de zile afirmi ca nu exista?

      • Bugetul o sa se aprobe intr-un final,chiar daca ai lua un concurs acum(sau in cele 45 de zile),nu iti vine numirea a doua zi,dureaza,sau iti vine numirea cand o sa fie si bugetul aprobat(aceste posturi scoase la concurs banuiesc ca au avut prevederi bugetare pentru anul acesta).Singura problema ar fi daca ANP reuseste intr-un termen atat de scurt sa finalizeze concursurile(daca se doreste acest lucru).Pentru unele concursuri in desfasurare,se pare ca se doreste „tragerea de timp”(se asteapta publicarea unui calendar estimativ de mai bine de 1 luna).

  6. Îmi cer scuze de întrebare pentru că nu știu dacă este pe subiect, dar neconstituționalitatea aceasta va avea efecte și asupra mutărilor de la o unitate la alta?

    • Nu are nicio legatura. Decat ca functiile vacante vor fi disponibile mai lejer in contextul in care s-ar bloca concursurile

    • „Nici nu s a publicat decizia și după mai avem timp încă 45 de zile , e păcat de banii dați pe fisa medicală și cât s a învățat pana la momentul acesta sa nu terminam și noi examenul început . Dacă se vrea in câteva săptămâni terminam cu totul .”
      Colegul se referea la faptul ca in termenul de 45 de zile de dupa publicarea deciziei in M.Of. se pot finaliza conursurile. Nu se pot finaliza in cele 45 de zile pentru ca OMJ-ul e suspendat e drept si nu poti continua un concurs in baza unui act normativ suspendat.

    • Are dreptate colegul nostru ! De ce sa întârzie atâta cu rahat de programare ? Cum nu este in stare ANP sa facă o comisie și sa dea drumul la concurs după atâta timp ? Sunt concurursuri de anul trecut din luna a 10 a 11 a .. este bătaie de joc la adresa colegilor ce se întâmpla . Chestia aceasta nu o sa rămână așa . O sa se lase cu plângeri pe la Instanțe pe la parchete . Iar chestia ca nu este buget e prosteală locurile sunt de anul trecut

  7. si credeti in urmatoare 45 de zile sunt sanse sa se termine concursurile in desfasurare ?

  8. Aveti ceva informatii legat de concursurile in derulare??Se suspenda pana la adoptarea statului sau ele isi urmeaza cursul si acest lucru o sa fie reglementat din „mers”.Multumesc.

  9. Deci pana la urma afecteaza sau nu concursurile finalizate de curand,sef sectie si sef tura?

    • Sintetic:

      1. CCR constata neconstitutionalitatea art 31 din Legea 293/2004
      2. Art 31 reprezinta chiar temeiul emiterii OMJ 2478/C/2010 (regulamentul de concurs)
      3. Decizia CCR nu este inca publicata in Monitorul Oficial, urmand sa produca efecte dupa publicare
      4. Ulterior publicarii deciziei CCR, urmeaza un termen de 45 de zile in care statutul in vigoare trebuie modificat (practic tot ceea ce contine OMJ 2478/C/2010 ar trebui inserat in statut)
      5. La nivelul Parlamentului avem deja un proiect de lege (statutul politistului de penitenciare) pe traseu, proiect care dupa adoptare va duce la abrogarea Legii 293/2004 (este deci inutil sa modificam stautul in vigoare care urmeaza a fi abrogat)
      6. Solutia optima este de completare a proiectului de lege mentionat la pct 5, prin amendament depus la Camera deputatilor, inserand prevederile OMJ 2478/C/2010 in viitorul statut
      7. In cazul in care noul statut actualizat conform pct 6 nu va fi adoptat pana la expirarea termenului prevazut la pct 4, nu mai exista cadrul legislativ pentru organizarea concursurilor iar procedurile in derulare nu se vor putea finaliza
      8. Urgenta inserarii acestor modificari in proiectul existent, nu va permite o discutie aplicata pe regulile de concurs, asa cum ne doream cu totii, in vederea eliminarii tuturor problemelor constatate in timp

  10. E foarte simplu : sa se scoata interviul care e cea mai subiectiva proba si calculatorul,dupa exemplul politiei

    • Să scoatem proba de calculator şi să ne întoarcem în timp, la munca pe hârtie.
      Nu vrei să scoatem şi proba scrisă? Poate punem nişte cuburi şi găuri cu forme..

      • Iti apreciez ironia…de acord cu tine,e ok cu proba pe calculator.dar ce relevanta are interviul?! E subiectiv,nu poate fi contestat…oricum se da si psihologic,de ce sa mai dai si „interviu psihoprofesional”?

  11. Stati linistiti si invatati fara grija.
    ANP are cu siguranta pregatita o Strategie de preintampinare a efectelor devastatoare ale unei astfel de decizii CCR, gen SNA sau SCM
    Nu uitati ANP vegheaza, dar nu stim pentru cine sau pentru ce ….interese personale/de grup.

  12. Si cu concursurile pentru sef tura/sef sectie care s-au finalizat credeti ca ar putea aparea probleme in numirea personalului?

    • Atentie la ART. 20 din L293:
      Numirea şi eliberarea din funcţie, precum şi celelalte modificări ale raporturilor de serviciu pentru funcţiile de director general, director general adjunct şi director în sistemul administraţiei penitenciare se dispun prin ordin al ministrului justiţiei.
      Pentru celelalte funcţii de conducere, precum şi pentru funcţiile de execuţie din Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţile de penitenciare, se dispun, după caz, prin decizie a directorului general sau a directorilor unităţilor de penitenciare, potrivit competenţelor legale.

      Avand in vedere faptul ca OMK-urile care reglementeaza aspecte de ordin procedural pentru sistemul penitenciar sunt declarate neconstitutionale pe banda rul;anta, doar prima numire de mai sus poate fdeveni o problema.

  13. Explicati-ne ce anume este neconstitutional, sincer, eu nu am înțeles, se poate detalia? Sau cum ar trebui să arate modul de organizare a concursurilor? Mulțumesc anticipat!

    • Concursurile deja publicate din 2018,unele deja desfasurate in mare proportie pot fi afectate?

      • Cele pentru care inca nu s-a finalizat procedura de concurs ramane sa fie analizate prin prisma acestei deciuzii a CCR.

    • Extras din decizia CCR: „Curtea a reţinut că, pentru înlăturarea viciului de neconstituţionalitate, aspectele esenţiale privind ocuparea posturilor de execuție și de conducere de către funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare trebuie să fie reglementate prin lege organică, urmând ca regulile specifice acestei proceduri să fie detaliate prin ordin al ministrului justiției.”

      Paragraful de mai sus este foarte explicit!. Practic, decizia este similara celei care s-a luat in privinta procedurii disciplinare (OMJ 2856). Absolut toate detaliile astea trebuiesc reglementate prin lege organica, in speta L293 sau noul statut al ;politistului d epenitenciare.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)