www.snlp.ro Web analytics

Spor la studii! Dar nu pentru toti

abb302ac9d1a2653e7a73ca2532cd0abCu viteza si cu capacitatea de asumare deja stiute, ANP s-a miscat si in privinta sporului de studii superioare si a trimis in unitati cu putin inainte de ultima luna din an, adresa nr. 62029/16.11.2015 prin care instiinteaza unitatile subordonate ca a fost primita de la MJ pe data de 02.11.2015 adica in urma cu doar doua saptamani (!) interpretarea mult asteptata fara de care nu exista nici posibilitate ca ANP sa-si asume vreo decizie in privinta acestui spor de 25% din salariul de baza.

ANP a uitat sa informeze si SNLP de interpetarea pe care o asuma incepand cu jumatatea lunii noiembrie, dar acest lucru deja nu ne mai mira. Ne-am obisnuit sa aflam despre lucrurile importante pentru personal si implicit pentru SNLP, din corespondente cu terții, desi am solicitat informatii in acest sens in scris, in temeiul Legii nr. 544/2001. Suntem in continuare identificati ca adversari si tratati ca atare. Acest tip de parteneriat prevede negocieri stradale si se pare ca suntem din nou impinsi catre asta. 

Tot ceea ce SNLP a primit pana in prezent de la ANP in acest sens, abia dupa o reiterare a primei solicitari este o adresa din octombrie prin care suntem informati ca se asteapta interpretarea MJ. Regretabil ca pentru informarea salariatilor trebuie sa apelam la subterfugii si sa capturam adrese transmise catre unitati dar ne adaptam.

In realitate, marea interpretare asteptata de aproape un an nu aduce mai nimic. Conducatorii ANP puteau linistiti sa-si asume o decizie pe linia argumentelor MJ, inca din luna aprilie, fara nicio alta corespondenta sau acoperire, fiind evident din textul legii care ar fi intrepretarea cea mai restrictiva pentru salariati si bineinteles sigura pentru ordonatorii de credite. Nu ne-am facut iluzii ca ANP va da mai mult de atat, insa am fost aproape convinsi ca nu va da nimic si ca singura solutionare este in instanta si in strada. Pana la urma s-a spart nitel gheața iar pentru cei care nu sunt acoperiti prin interpretarea MJ, ramane calea instantei, prin sindicate.

Intrand pe fondul problemei, vom incerca o simplificare cat de logica posibil a materiei astfel incat sa fie pe intelesul tuturor ceea ce se intampla, incluzand repere legislative, cronologice (majoritatea sunt legate de data de 01.01.2010, evident) precum si demersuri. Avertizam ca indiferent cat de simpla am vrea noi sa vedem problema, pentru o intelegere exacta a situatiei, avand in vedere complexitatea dinamicii legislative din ultimii ani, cei interesati trebuie sa faca cel putin efortul de a citi integral informarile pe care le transmitem:

  1. 01.01.2010 ~ sporul de studii superioare de 25% este eliminat din legea unitara privind salarizarea bugetarilor;
  2. 01.01.2010 ~ legea unitara este suspendata printr-un act normativ cu caracter tranzitoriu; situatia se repeta anual pana in prezent;
  3. 01.01.2010 ~ actul tranzitoriu (pct. 2) suspenda legea unitara si „ingheata” salariile; normele salariale anterioare sunt ultraactivate;
  4. 01.01.2010 ~ toate drepturile salariale existente la data de 31.12.2009 se mentin in plata, inclusiv sporul de studii superioare de 25% pentru cei care beneficiau de el la data de 31.12.2009 (conf. pct. 3);
  5. 01.01.2010 ~ toate sporurile care depasesc procentul de 30% se includ intr-o suma compensatorie; se mentine ca spor distinct in afara sumei compensatorii doar sporul de pericol (30%) acordat tuturor salariatilor;
  6. 01.01.2010 – pana in prezent ~ pentru calcularea salariilor personalului nou incadrat si promovat se stabileste prin legile sau ordonantele de urgenta tranzitorii (anuale) principiul: salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare; in baza acestui principiu in sistemul penitenciar sindicatele convin cu MJ asupra acordarii sporurilor de confidentialitate si fidelitate (eliminate din legea unitara) conform normelor aflate in vigoare pana la 31.12.2009; privind sporul de studii superioare nu se ajunge la o intelegere (schimbari succesive la conducerea MJ);
  7. 01.01.2011 si ulterior (anual, prin acte tranzitorii) ~ componenta salariului evolueaza; suma compensatorie se include in salariul de baza dar sporurile se calculeaza fara a fi luata in calcul aceasta suma in conformitate cu limitarile legale conform carora nu se admit cresteri salariale; salariile se diminueaza si apoi se readuc la nivelul anterior; se mentine principiul de la pct. 6;
  8. 2012-2015 ~ sunt puse pe rol procese de catre sindicate; o parte sunt respinse, altele sunt in curs; ordonatorii nu iau in calcul posibilitatea acordarii sporului decat prin prevederi legale exprese sau prin sentinte ale instantei;
  9. 09.04.2015 ~ OUG 83/2014 (salarizarea pentru anul 2015) este aprobata si modificata prin Legea nr. 71/2015 care aduce pentru prima data dupa 01.01.2010 precizari privind principiul mentionat la pct 6: „prin nivel de salarizare în plată pentru funcţiile similare se înţelege acelaşi cuantum al salariului de bază cu cel al salariaţilor având aceeaşi funcţie, în care au fost incluse, după data de 31 decembrie 2009, sumele aferente salariului de încadrare, precum şi sumele aferente sporurilor de care au beneficiat înainte de această dată, dacă salariatul angajat, numit sau promovat îndeplineşte aceleaşi condiţii de studii – medii, superioare, postuniversitare, doctorale -, de vechime şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii, specifice locului de muncă la data angajării sau promovării”;
  10. 09.04.2015 ~ articolul (pct. 9) in care se defineste principiul (pct. 6) este o completare a articolului 5 din OUG 83/2014: in anul 2015, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat sau din instituţiile subordonate acestora, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată.”
  11. dupa 09.04.2015 – MJ/ANP nu se decid asupra modului de aplicare a prevederilor art 5 din OUG 83/2015; SNLP solicita in scris plata sporului sub forma unei compensatii (sporul fiind desfiintat) pentru toti salariatii care se incadreaza in criteriile legale; se initiaza procedura prealabila pentru actionarea in instanta a MJ/ANP; se deruleaza corespondente cu alte institutii;
  12. septembrie 2015 ~ initiatorul Legii nr. 71/2015, Camera deputatilor, precum si MFP emit interpretari ale definitiei date principiului de la pct 6; interpretarile ajung la MJ insa in continuare se mentine starea de studiu si nu de aplicare a legii in sistemul penitenciar; ambele interpretari sunt restrictive in privinta sporului pentru studii superioare facand referiri doar la anul 2015 nu si la anii anteriori dar sunt mai largi si permisive in privinta sporului pentru doctorat, cu toate ca drepturile sunt similare si au temei identic (cauza acestei diferentieri priveste magistratii, punctele de vedere fiind cerute in principal de CSM; sporul pentru studii superioare se regaseste doar in structura de aparare nationala);
  13. noiembrie 2015 ~ ANP transmite in unitati adresa nr. 62029/16.11.2015 avand atasata interpretarea MJ; se merge pe o aplicare limitativa a principiului cu efect doar asupra personalului care au fost incadrati sau au avut o modificare a raportului de serviciu in 2015.

Concluzie: sporul de studii superioare si de doctorat nu se poate acorda celor care nu au beneficiat de acest drept la data de 31.12.2009 decat sub forma unei compensatii in valoare de 25% din salariul de baza (sporul propriu-zis fiind eliminat din legislatie), conditionat de existenta uneia dintre situatiile prevazute in art. 5 din OUG 83/2014 situatii care au legatura cu evolutia raportului de serviciu (incadrare, numire, promovare). De la acest punct, plecand de la premisa existentei unei licente in studiile cerute, conform studiilor/domeniilor din OMJ 399/C/2007, exista doua interpretari posibile:

  • Interpretarea ANP/MJ (restrictiva) ~ care coincide cu cea indusa prin interpretarea transmisa de Camera deputatilor catre Ministerul muncii intr-un anumit paragraf, prin sublinierea anului vizat de efectele OUG 83/2014, respectiv 2015, ca an in care trebuie sa se fii produs incadrarea sau modificarea raportului de serviciu pentru a se activa dreptul prevazut in legislatie din 2010 si doar explicitat in 2015; 

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.10.12

  • Interpretarea SNLP (extinsa) ~ pentru perioada 01.01.2010 – pana in prezent, avand in vedere existenta in legislatie incepand cu anul 2010 a principiului de la punctul 6, precum si definirea acestuia in anul 2015, agentii care au dobandit licenta in studii de specialitate prevazute pentru domeniul functiei ocupate trebuie sa beneficieze de o compensatie de 25% pentru studii superioare, incepand cu data inaintarii catre angajator a dovezii absolvirii studiilor, respectiv a solicitarii de acordare a compensatiei; in cazul in care ANP/MJ nu achita drepturile retroactiv, compensatia trebuie platita cel putin incepand cu 01.01.2015 pentru toti salariatii care indeplinesc conditiile din OMJ 399/C/2007; in acest sens argumentam citând chiar din interpretarea Camerei deputatilor care vizeaza prioritar sporul pentru doctorat desi este un drept similar acordat in baza aceluiasi temei cu cel pentru studii superioare; mentionam ca sublinierea sintagmelor „alte discriminari” si „masura reparatorie” nu ne apartine (este a MM sau a MJ / materialul l-am obtinut de la MJ):

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.17.57

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.18.18

 Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.19.14

Procese: pe baza interpretarii SNLP, vom finaliza etapa procedurilor prealabile si transmitem filialelor SNLP materiale de suport pentru actionarea in instanta in revendicarea dreptului pentru toti salariatii care indeplinesc conditiile. 

 

47 COMMENTS

  1. [quote name=”Ana”]Domnule Stefan,va rog frumos sa imi spuneti la reeducare cat va fi marirea din decembrie ?10% sau 25% ? Va multumesc ![/quote]

    Pune mana si citeste draguta mea. V-ati invatat mura-n gura toti.

  2. Domnule Stefan,va rog frumos sa imi spuneti la reeducare cat va fi marirea din decembrie ?10% sau 25% ? Va multumesc !

  3. N-are legatura una cu alta. Se suprapun. Observa te rog ca este vorba despre acelasi act normativ care se tot modifica respectiv OUG 83/2014 pt salarizare pe 2015

    Problema mare este alta. De fapt necunoscuta. Intelegem ca majorarile de 25/15/10% functie de sector (sanatate-asistenta / educatie/restul bugetarilor) se acorda incepand cu 1 decembrie dar nu stim ce va fi de la 1 ianuarie pentru ca trebuie emis un nou act normativ pentru salarizarea pe 2016!!!

    Tare ma tem de pierderi pe alta parte. Urmariti si voi declaratiile. Prea mult entuziasm strica uneori. Mai intai tehno-premierul iese si spune ca majorarile creeaza un impact prea mare pe PIB (MFP a afirmat 5%) pentru ca ieri dupa promulgarea legii sa iasa din nou si sa spuna „hai ca le-am dat pentru ca impactul de 3% din PIB e suportabil”. Inca nu vreau sa fac estimari dar ceva este putred oricum.

    Presedintele si premierul au primit un sah cu majorarile astea. Daca le aproba au o dificultate bugetara si asperitati cu FMI, daca nu le aprobau aruncau tot sectorul public in proteste iar protestele astea se cam suprapuneau peste alte linii de actiune care probabil vor rabufni pe 1 dec.

    Stati linistiti, calculele se fac cat de bine posibil iar ratiunile bugetare sunt doar un element din ecuatie

  4. Am o intrebare-cei care au beneficiat de majorari de 75% ptr S si D ,vor mai primi 10%?

  5. Mihnea – nu (doar 25% nu 50%) / sa nu exageram 🙂
    Agent #40 – situatia este departe de a fi stabila inca / si acest 10% a fost la un pas de respingere / inca nu stim cu ce lege de salarizare pentru 2016 va iesi tehno-guvernul / multe sunt in joc nu numai saltul peste 10% / avem de mentinut majorarile de 75% pentru sambete/duminici si sarbatori si pesniile militare pentru care iata cu nu se emit inca norme de aplicare / plus ca marirea procentului de 10% doar pentru penitenciare sau pentru un anumit sector in afara de educatie si sanatate/asistenta sociala este doar o speranta fara fundament / personal ma tem ca ceea ce se da acum pe o parte se va taia pe alta in scurt timp / dar vom vedea
    Adi – OMJ 399 a fost dat in baza unei ordonante abrogate prin legea 330 si apoi 284 9salarizarea unitara) / nu se pune problema unui ordin nou pe linia sporurilor / nu mai exista temei / singura sansa este interpretarea favorabila daca sunt argumente si din pacate asta nu se rezolva decat prin instanta / insa in lipsa normelor clare nici instanta nu poate inventa vreun temei

  6. Domnule Stefan legea cu cresterea salariala a fost aprobata de presedintele tarii, deci 25% la medical ,25 % la asistentii sociali si 10 % la restul bugetariilor intrebare domnule STEFAN :CREDETI CA ESTE NORMAL CA EU AGENT SUPRAVEGHETOR PE O SECTIE DE 300 PPL SA PRIMESC CRESTERE SALARIALA 10% IAR ASISTENTUL MEDICAL SI ASISTENTI SOCIALI 25% ,CU TOTII SUNTEM ANGAJATII AI ANP SI SUNTEM FPSS .IAR VOLUMUL DE MUNCA LA UN AGENT SUPRAVEGHETOR CU 300 DE PPL PE SECTIE OARE CUM ESTE DOMNULE STEFAN MIC SAU MARE ???VREM SI NOI CEILALTII O MARIRE DE 25% !!! SA FACEM GREVA DOMNULE STEFAN ASA NU SE MAI POATE !!!

  7. Domnule Stefan ce sa intelegem noi asistentii medicali vom mai primii inca o marire de 25% de la 1decembrie dupa marirea din octombrie?

  8. TOŢI BUGETARII vor primi salarii MAJORATE. Klaus Iohannis a promulgat legea

    Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea prin care sunt majorate cu 25% salariile angajaţilor din sănătate şi ale asistenţilor sociali şi cu 10% salariile tuturor celorlalţi bugetari care nu au beneficiat anterior şi de alte majorări. Creşterea cu 10% a salariilor intră în vigoare de la 1 decembrie.

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/bugetarii-vor-primi-salarii-majorate-klaus-iohannis-a-promulgat-legea_258975.html#ixzz3sQiX3ML9

  9. Stefane ,as avea si eu o intrebare pe care o aud pusa tot mai des de colegi si anume:
    Daca vom actiona in instanta pe noul cadru legislativ, colegii care au absolvit facultatea din 2010 si pana in 2015 si au urmat specializari exact in domeniul de activitate in care sunt incadrati(aceste situatii au fost sesizate de ,,Lenu”, ,,un grup de sindicalisti”etc. in acest articol) au sanse sa primesca si ei sporul de studii sau nu ? Problema care se pune este daca se poate actiona in instanta si faptul ca acel OMJ 399/2007 este depasit,abrogat in 2015, nu este conform cu specializarile noi aparute in invatamantul superior romanesc actual si produce efecte de discriminare dupa atatia ani, fata de personalul care s-a preocupat sa se dezvolte personal prin urmarea acestor facultati-specializari specifice domeniului in care sunt incadrati si nu pot primii sporul datorita efectelor produse de acel OMJ 399/2007 care nu a mai fost actualizat deoarece si-a incetat efectul in 2009 dupa taierile salariale. Asa s-a intamplat daca sindicatul nu a luat atitudine atunci cand s-a editat acel OMJ sau imediat dupa emiterea lui pentru a fi trecut in dreptul specializarilor agreate de ANP si sintagmele,,sau din aceeasi ramura de specialitate’’ .Acest lucru nu s-a intamplat probabil pentru a nu beneficia de acest spor decat un numar restrans de colegi in ciuda faptului ca se cerea clar ca studiile superioare sa fie specifice domeniului de activitate respectiv.Nu se poate face o adresa catre noul ministru din partea SNLP?Sa actionam pe doua planuri atat in instanta cat si la Domana Ministru a Justitie,poate se gaseste o solutie rapida tinand cont ca mai avem doar o singura luna la dispozitie din acest an si in noul an nu se va mai acorda nimic, fiind an electoral.In acesta adresa sa fie explicata aceasta situatie creata si sa se solicite Doamnei Ministru a Justitie emiterea unui nou OMJ .Poate ar trebui explicat faptul ca aceasta categorie de angajati care s-au preocupat de dezvoltarea personala urmand facultati in domeniul de activitate in care sunt incadrati,mult mai pe specificul sectorului lor de activitate si de care se foloseste ANP-ul si unitatile prin munca de zi cu zi a acestora si nu sunt renumerati la fel ca si colegii lor .Stiti bine ca sunt situatii a unor colegi care primesc sporul pe specializari care nu au nici o treaba cu sectorul in care lucreaza si tocmai de aceea este nedrept fata de colegii care ar indeplinii cerintele.Sunt colegi agenti care lucreaza la evidenta si se foloseste sistemul de ei pentru ca au studii juridice ,sunt colegi care lucreaza la financiar si se foloseste sistemul de ei in anumite situatii pentru ca au studii economice de specialitate ,sunt colegi educatori care sunt licentiati in domeniul educatiei si muncesc ca specialisti prin elaborarea de programe educative ,sustin programe educative,fac evaluari ,sunt colegi la paza care au studii superioare si sunt licentiati in drept si lucreaza ca sefi de tura,sef de sectiii etc. si exemplele pot continua si nu primesc sporul de studii superioare..Este normal ca acesti oameni de atatia ani de zile sa fie buni numai cand e vorba de muncit si cand e vorba sa fie si renumerati ca atare sa nu se poata face acest lucru?Nu se poate ca de fiecare data cand pui o asfel de problema, sa auzi voci care spun ,pai cine ii pune sa accepte?Daca ar fi asa de usor sa refuzi ar fi bine, insa, stim cu totii ca nu este asa de simplu in realitate.Ce impiedica SNLP-ul sa faca un astfel de demers? Tinandu-se cont de faptul ca noua lege de salarizare a fost amanata pentru 2017, este neaparat necesar solicitarea emiterii unui nou ordin al Ministrului Justitiei pentru a debloca aceasta situatie nedreapta, creata de emiterea unor legi si acte normative neclare care produce discriminari fata de personalul care si-a terminat studiile superioare la fel ca si colegii lor si au aceleasi incadrari,lasand neclarificata situatia acestora pe o perioada asa mare de timp 2010-2015.Cum e posibil sa vii cu o interpretare de genul ca cei care sunt incadrati in anul 2015 pot primii sporul ,cei care au fost trecuti de pe o functie pe alta in acest an pot lua sporul si ceilalti care de ani de zile asteapta acordarea acestui spor de studii sa ramana cu buzele umflate si sa le spui: ,,La instanta cu voi daca vreti acelasi lucru .’’Pai da la instanta, ca sa asteptam ani de zile pana la pronuntarea unei sentinte.Cred cu tarie ca trebuie actionat cat mai curand si facute demersurile necesare catre Ministrul Justitiei si explicate aceste situatii si necesitatea emiterii unui nou OMJ sau a unei adrese care sa rezolve problema tuturor situatiilor prezentate .Va solicit acest lucru domnule Teoroc in numele mai multor colegi membrii de sindicat carora nu le-a mai ramas decat sa isi puna speranta in sindicat ca le va rezolva aceaste problema.Daca vom fi refuzati de Doamna ministru si nu va gasii o rezolvare a situatiei,atunci intradevar nu ne ramane decat posibilitatea actionarii in instanta.Asteptam raspunsul tau !

  10. [quote name=”david”]In continuare domnilor sindicalisti pentru cei care sunt licentiati in administratie publica( doar lucram in administratia privata) si care nu fac obiectul acelui OMJ 399 nu se face nici o reparatie morala si pecuniara si mai ales au finalizat facultatea inainte de 2009 si credeti-ne nu suntem putini. Multumim![/quote]
    Ce vrei sa zici cu asta? Fii mai explicit, nu te intelegem!!!

  11. Materiale si forma cererii cand le trimiteti la filiale.Cu cat asteptam mai mult , se uita de noi.

  12. In continuare domnilor sindicalisti pentru cei care sunt licentiati in administratie publica( doar lucram in administratia privata) si care nu fac obiectul acelui OMJ 399 nu se face nici o reparatie morala si pecuniara si mai ales au finalizat facultatea inainte de 2009 si credeti-ne nu suntem putini. Multumim!

  13. Adina – Se pare ca s-a strecurat o distorsiune de perceptie. Nu se pune problema de a lasa balta pe cineva. Se pune problema competentei teritoriale. Procesele vor fi puse pe rol de SNLP. Filialele SNLP sunt constituite in unitati, competenta apartinand angajatorilor respectivi. Deci la Baia Mare de exemplu, procesul va fi pus pe rol de SNLP Baia Mare. Si asa mai departe. Nu este primul proces pus pe rol de SNLP. In ultimii 10 ani avem sute de procese la activ toate puse pe rol in acelasi format cu o singura exceptie in care am incercat sa tinem centralizat un proces la Bucuresti, proces care insa viza un principiu si nu drepturile unor anumiti salariati la concret. Pentru a suspenda prescriptia am pus procesul centralizat si ne-am dat imediat seama ca este o greseala strategica. Ne-am luptat la Bucuresti unde termenele sunt lungi cu 40 de unitati cu ANP si cu MJ, simultan. Doar prin manevrele procedurale ale reclamantilor, nu am reusit sa ne judecam pe fond cu adevarat. Procesul a fost pana la urma respins. Cand o unitate uita sa depuna un document, cand uita sa puna stampila cand nu mai stiu ce se invoca. Procesul a fost pus pe rol in 2008 si abia anul asta a fost finalizat. A fost singura incercare de acest tip si nu vom mai repeta greseala. Ne intereseaza sa castigam procesul asta si nu sa facem ceva formal. De la centru coordonam tot si transmitem toate materialele care sunt necesare. Insa nu putem face in locul oamenilor cereri pentru acordarea dreptului si note raport pentru depunerea documentelor. De asemenea procedura prealabila sa va face de noi dar se poate dubla teritorial. Filialele SNLP stiu exact ce au de facut. Subiectul s-a dezbatut si la Consiliul national SNLP incheiat recent.
    Daca vor exista unitati in care majoritatea se opune unui astfel de proces, vom actiona punctual. Nu avem vreo confirmare in acest sens pana acum.

  14. Domnule Teoroc chiar credeam ca asa cum ati procedat si in alte dati, cand ne-ati solicitat acordul prin semnaturi ca sa ne reprezentati in procesele deschise in instanta, am sperat ca o sa ne ajutati si de aceasta data,insa se pare ca ati pasat pisica la noi in curte.Chiar daca este un proces care nu ii intereseaza pe toti membrii de sindicat, totusi suntem destul de multi in aceasta situatie nedreapta si asteptam sprijinul organizatiei centrale. Nu stiu in ce masura organizatiile locale vor fi de acord sa cheltuiasca cotizatiia tuturor membrilor de sindicat pentru un grup de 15-20 colegi in instanta.Daca ati fi procedat asa cum v-a sugerat Lenu si ceilalti colegi se aduna un numar de aprox.200-300 de colegi din toata tara, aflati in aceasta situatie si fiecare filiala contribuia cu o anumita suma pentru sustinerea acestui proces.Din cate am mai discutat si cu colegi din alte unitati,acestia au spus ca reactia colegilor fara studii care nu au aceasta problema, nu sunt deacord sa deschida filiala SNLP un proces pentru ei in instanta.Asa cred eu ca era cel mai bine pentru rezolvarea acestei situatii,un proces la Bucuresti pentru toti cei care nu primesc sporul de studii .Poate veti gasi modalitatea de a rezolva aceasta problema spre binele colegilor, ca sa nu le dam motiv acestora sa zica ca atunci cand au avut si ei o problema serioasa si au avut nevoie de sprijinul sindicatului au fost lasati balta sa se descurce singuri.

  15. Cred ca fiecare grupa sindicala din teritoriu poate deschide actiuni tinand seama de competenta teritoriala a instantei.Este posibil ca prin L71 sa se obtina ceva.

  16. Da,am auzit si la banci de clauze abuzive.Totusi,instanta este cea care decide daca o clauza este abuziva sau un act normativ este neconstitutional.In situatia cand achizitorul indeplineste alte atributii decat cele specifice functiei de incadrare,stabilite prin dzu,este o situatie legala si se considera ca respectivul este schimbat temporar din acea functie,conf art 55 al 4 sau al 2 din L 293.Dzu este un act administrativ,ultimul in ierarhia legilor,ca forta juridica,dupa omj siDec DG.Acest act, DZU de director unitate este anulat/modificat ori de directorul care l-a emis,ori de instanta de contencios.

  17. [quote name=”Adi”]Referitor la punctul 3 lit. d e discutabil, tinand cont de cei numiti ” prin orice alta modalitate”. Directorul unui penitenciar poate sa numeasca prin Decizie ca un agent sa indeplineasca o functie.[/quote]
    da cum faceam noi pe sectie fara sa avem functia respectiva si I.A FACEA IN PC 2CA EL DE……NU II PLACEA PE SECTIE

  18. [quote name=”Ștefan Teoroc”]Adi – pe scurt:
    – fisele de poste care includ la final sintagma „indeplineste alte sarcini” sunt abuzive / in loc de toata fisa poti pune doar „indeplineste orice ii da sefu”
    – DZU este un act administrativ cu caracter exceptional si mai ales temporar (O ZI!) / este reglementat incert printr-o decizie a DG ANP mai veche / indiferent de forta actului decizional acesta este ilegal daca este pe langa lege, logic nu? Ori daca un om este in statul de functie in paza si primeste atributii de achizitor (sau invers) este legal sau nu?? Ce parere ai si cum argumentezi?[/quote]
    Nu fac referire la DZU, vorbesc despre aceea decizie semnata si inregistrata cu nr. prin secretariat, care are efect intreg anul.
    Nu e legal ce se intampla, in speta acea fraza tipica prin care esti inzestrat cu toate calitatile posibile. Dar vad ca inafara de a povesti nu se face nimic.

  19. #23 si #24

    au fost puse pe rol procese anterior aparitiei OUG 83 si L71 / unele s-au pierdut din pacate / avem un proces la ANP aparat central care evolueaza interesant / pentru toti am recomandat actionarea pe noul cadru si trimitem materiale de suport in acest sens / am initiat colaborarea cu un avocat bun din Buc si construim o actiune care poate servi ca model sau sprijin / nu se poate face centralizat din pricina criteriilor de competenta / nu este un proces general care sa vizeze un principiu ci este un proces doar pentru cei aflati in situatiile respective la fiecare unitate

  20. Adi – pe scurt:
    – fisele de poste care includ la final sintagma „indeplineste alte sarcini” sunt abuzive / in loc de toata fisa poti pune doar „indeplineste orice ii da sefu”
    – DZU este un act administrativ cu caracter exceptional si mai ales temporar (O ZI!) / este reglementat incert printr-o decizie a DG ANP mai veche / indiferent de forta actului decizional acesta este ilegal daca este pe langa lege, logic nu? Ori daca un om este in statul de functie in paza si primeste atributii de achizitor (sau invers) este legal sau nu?? Ce parere ai si cum argumentezi?

  21. Referitor la punctul 3 lit. d e discutabil, tinand cont de cei numiti ” prin orice alta modalitate”. Directorul unui penitenciar poate sa numeasca prin Decizie ca un agent sa indeplineasca o functie.

  22. Domnule Stefan ar trebui cat mai repede sa faceti demersurile necesare pentru deschiderea unui proces pentru acordarea sporului de studii, pentru toti membrii de sindicat din tara care au studii superioare in domeniul de activitate, au terminat specializarile in perioada 2010-2015 si nu primesc acest spor.In acelasi proces trebuie neaparat contestat si OMJ 399/2007 care face discriminari atator colegi care au absolvit facultati specifice domeniului in care sunt incadrati si aceste specializarile nu sunt cuprinse in omj 399/2007 pentru ca nu au stiut de ele cei care au conceput ordinul sau nu a mai fost ,,updatat” desi era simplu sa specifice prin adaugarea unei sintagme gen ,,din aceasi ramura” si se evita toate aceste discriminari.V-au fost prezentate atatea exemple de catre colegii din tara, in care s-a acordat sporul pentru specializari care chiar nu sunt in domeniul de activitate si colegii care au absolvit specializari exact pe domeniul lor sa nu poata sa il primesca.Nu cred ca instanta poate sa nu de-a dreptate unor discriminari evidente create de niste persoane din anp care au elaborat respectivele propuneri cu acele specializari,,agreate” si o sa dau doar un exemplu postat de un grup de colegi zilele trecute:coleg cu specializare in ,,Managementul resurselor umane” este incadrat la resurse umane si nu poate primii sporul.Pai specializare mai in domeniul lui de activitate nu exista, cum sa dai sporul pentru alte specializari si la acesta nu.De aceea in acest proces trebuie neaparat contestat si OMJ-ul 399/2007 si cu siguranta se va castiga, ca pe langa specializarile din el sa fie acordat sporul si persoanelor care au studiile absolvite exact in domeniile in care sunt incadrati si nu sunt trecute acele specializari in omj .Din cate am discutat cu cineva de la o casa de avocatura,mi s-a recomandat sa solicitam instantei si contestarea OMJ-ului 399/2007 deoarece sigur o sa se castige ori anularea ordinului ori acordarea si colegilor nedreptatiti sporul, pentru ca cei care au studii in domeniul in care sunt incadrati au dreptate si instanta cu siguranta va decide ca trebuie sa li se acorde si acestora sporul.

  23. Domnule Teoroc normal este sa deschideti dumneavoastra un proces pentru toti membrii de sindicat, care se incadreaza si nu primesc sporul studii superioare si doctorat,nu sa deschidem o suta de procese si sa cheltuim banii sindicatului .In cel mai scurt timp,faceti o singura actiune in instanta la Bucuresti si cei din unitati sa faca tabele cu numele,cnp-ul,nr. de inregistrare a cererii de acordare a sporului catre unitatile din care fac parte si semnaturi, ca sunt deacord sa fie reprezentati in instanta de SNLP pentru acordarea acestui spor.De ce sa facem fiecare instiitutie atatea procese si sa aruncam cu banii la 50 de firme de avocatura.Aceasta cred ca e cea mai buna solutie din punctul meu de vedere.Astept parerea dumneavoastra.

  24. Domnule Stefan daca o promulga ce facem asteptam sa promulge si pentru ceilaltii bugetarii alta lege cu marirea de 10% ??sau iesim sa protestam fata de noul guvern.

  25. Agent – inca nu stim daca presedintele tarii va promulga legea

    Adi – intotdeauna sunt opinii / nu isi asuma MJ in locul ANP

  26. Adresa MJ in baza careia ANP a facut interpretarea este doar o OPINIE – cititi documentul… Interesanta abordare.

  27. Domnule STEFAN cei ce lucreaza in cadrul sectorului de asistenta sociala vor beneficia de o crestere salariala de 25% incepand cu 1 decembrie asa cum au beneficiat asistenti medicali incepind cu 1 octombrie ???Conform OUG nr 70 /2014 si a Legi nr185/2015 tot personalul din cadrul sectorului asistentei sociale au beneficiat de marirea de 100 lei si aici ma refer la educatorii,asistentii sociali ,pshiologii , chiar si supraveghetorii de pe sectiile de detinere din centrele de reeducare .Acum prin aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
    nr.
    35/2015 si legiferarea acestei ordonante VOR CRESTE SALARIILE CELOR DIN CADRUL SECTORULUI ASISTENTA SOCIALA , pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de
    urgenţă a Guvernului nr.
    83/2014 privind salarizarea personalului
    plătit din fonduri publice în anul 2015 măsuri în domeniul cheltuielilor publice şi pentru stabilirea unor măsuri
    bugetare.Art.II.
    (1)
    Începând cu drepturile aferente lunii decembrie
    2015, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor funcţiei de bază/salariilor funcţiei de bază/indemnizaţiilor de încadrare de care beneficiază personalul din cadrul sistemului public de asistenţă socială, astfel cum este definit în
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.70/2014
    privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar şi sistemului public de asistenţă socială în anul 2015 cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.185/2015, se majorează cu 25% faţă de nivelul acordatpentru luna septembrie
    2015.DOMNULE STEFAN RESTUL PERSONALULUI CARE LUCREAZA IN PENITENCIARELE ACESTEI TARII CE SA ASTEPTE CA DOMNUL PRIM MINISTRU SA APROBE MARIREA DE 10 %????ESTE DISCRIMINATORIE ACESTA CRESTERE SALARIALA DE 25% FATA DE RESTUL PERSONALULUI CARE NU A BENEFICIAT DE NICI O MARIRE !!!TOTII ANGAJATII DIN SISTEM VREM O MARIRE DE 25% ,NU NUMAI ASISTENTII MEDICALI SI CEI CARE LUCREAZA IN CADRUL SECTORULUI ASISTENTA SOCIALA .

  28. ,,Divide et impera” pare a fi dezideratul acestei adrese transmisa in unitati. N-am crezut ca acest omj 399/2007, corelat cu adresa mai sus amintita, poate naste si mai multa discriminare in randul cadrelor, dar, evident, m-am inselat. Nu-mi vine sa cred… incredibil!!! Stimati colegi, am aceasta opinie in conditiile in care, nu astept sa primesc nimic, deoarece, domeniul in care sunt licentiat, nu este prevazut in omj.

  29. Ştiu că mă judec cu A.N.P.-ul ani de zile pentru sporul de studii superioare. Mi-am luat avocat si merg pana in pânzele albe.Trebuie să câştig.Când voi avea hotărâre judecătorească definitivă , să văd dacă mai interpretează atunci legea cu mințile alea luminate. Discriminare si zâzanie intre colegi din cauza unei legi idioate.Succes tututor celor aflați in situația mea.

  30. Este o foarte mare discriminare si o interpretare total gresita, poate inteleg eu altceva dar scrie clar pentru personalul incadrat in aceiasi institutie!!!
    În anul 2015, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, [u]pentru personalul numit/[u]încadrat în aceeaşi instituţie[/u[/u]/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat sau din instituţiile subordonate acestora, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată.
    (1^1) Prin nivel de salarizare în plată pentru funcţiile similare se înţelege acelaşi cuantum al salariului de bază cu cel al salariaţilor având aceeaşi funcţie, în care au fost incluse, după data de 31 decembrie 2009, sumele aferente salariului de încadrare, precum şi sumele aferente sporurilor de care au beneficiat înainte de această dată, [u]dacă salariatul angajat[/u], numit sau promovat îndeplineşte aceleaşi condiţii de studii – medii, superioare, postuniversitare, doctorale -, de vechime şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii, specifice locului de muncă la data angajării sau promovării.

  31. Si parerea mea este ca nu poti rezolva o discriminare cu alta discriminare. Iata ce consacra art 5 din C muncii,respectiv principiul egalitatii de tratament la al 3 si 4 „3) Constituie discriminare directă actele şi faptele de excludere, deosebire, restricţie sau preferinţă, întemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrângerea ori înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării drepturilor prevăzute în legislaţia muncii.
    (4) Constituie discriminare indirectă actele şi faptele întemeiate în mod aparent pe alte criterii decât cele prevăzute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminări directe.”Pe de alta parte nu este normal ca pentru aceeasi munca depusa ,doi angajati sa fie remunerati diferit,numai pentru ca unul are studii superioare , nu profeseaza in domeniul studiilor si fisa postului nu cere studii superioare.Referitor la cariera,si un agent cu cel mai mic coeficeint de ierarhizare,poate ajunge in timp,fara sa arda etapele in varful piramidei. Totul este sa aiba rabdare,sa ocupe functie de ofiter de executie,apoi de conducere si ajunge si ministru.Daca nu are aceasta oportunitate … sa nu se supere,pentru ca nu este obligatorie aceasta traiectorie! Cred ca altele sunt prioritatile noastre !

  32. Buna ziua. Asistentii medicali, care nu au fost angajati, promovati, etc. in 2015, ce sanse au sa primeasca sporul, daca au absolvit alte studii decat cele prevazute in OMJ? Va multumesc!

  33. Nu cred ca exista o abordare mai absurda si mai discriminatorie care sa fie luata in detrimentul angajatilor, ca aceasta decizie de acordare diferentiata a acestui spor.Contez pe sprijinul total din partea SNLP in luarea unor masuri care sa indrepte acesta discriminare crasa.Nu este posibil ca in anul 2015, sa interpretezi legea si sa creezi un dezechilibru salarial intre angajati doar pentru a economisi cine stie ce mare suma la bugetul alocat ANP-ului.Daca asta este ,,managment,, inseamna ca am facut degeaba o facultate. 🙁

  34. nu conteaza – cunosc interpretarea/opinia asta; este dreptul fiecaruia la convingeri; sporul era pentru agentii care au studii dar nu pot ocupa posturi corespunzatoare de ofiteri (in domeniul studiilor si al postului pe care deja il ocupa) din diferite motive, unul fiind acela ca posturile sunt blocate sau mult prea putine

    Gandeste putin mai profund, indiferent de absurdul situatiei asa cum zici – avem 11.000 agenti si 1000 de ofiteri / dintre posturile vacante mai sunt doar cateva disponibile de ofiter de executie in principal in socio si se cam pastreaza pentru absolventii de academie / un agent poate bine pregatit la tg ocna intra in sistem la 20 de ani si primeste un coeficient de 2,70 sa zicem / indiferent de dorinta lui de pregatire si de avansare in cariera, in realitate cariera lui are toate sansele sa fie doar pana la coeficientul maxim de 2,85 sa spunem prevazut pentru postul lui / poate fi numita asta o cariera care motiveaza personalul sa se pregateasca, sa absolve scoli? o cariera de 30 de ani de munca in conditii de risc si o crestere de doar 0,15 la coeficientul de ierarhizare!? asta e tot ce poate da sistemul asta pentru 90% din salariati?? asta nu e absurd?

  35. unu – ce ar fi de zis? suspendat prin lege ca multe alte drepturi, asteptam noua lege de salarizare si reactivarea drepturilor suspendate / legea a ars intre timp / procesele pe subiectul asta s-au cam pierdut in ultima instanta

    ciprian – cam da / daca nu ai fost incadrat in 2015 sau nu s-a emis vreo decizie pentru numirea ta intr-o functie noua sau pe un coeficient superior in cadrul postului pe care il ocupi, nu poti lua sporul (de fapt compensatia de 25%!)

  36. Asta este cel mai absurd spor acordat cadrelor.de ce sa acorzi spor de studii superioare cand beneficiarul sporului este numit pe o functie ce nu necesita studii superioare?! :)) …de ce sa beneficieze de spor de studii superioare unul din foisor, de la curtile de plimbare, ppd, sector vizita,sofer,magazioner?! Si daca mai are sansa de a deveni ofiter o sa beneficeze in continuare de acel spor,cred..deci unde e corectitudinea fata de cei care absolv o facultate de profil si mai si ocupa o functie de conducere imediat dupa absolvire,fara a fi platiti,deoarece exista posibilitatea de a fi numit prin DZU, si in cei 3 ani in care nu are posibilitatea de a concura pe o functie de conducere,se trezeste ca acel cadru care a stat in foisor sau printr-un post caldut multi ani,o sa ocupe o functie de conducere inaintea lui si cu spor de studii superioare,deoarece el a stat si frecat-o printru-un post caldut cand acel cadru care a absolvit o facultate de profil si-a tocit creierii pt a da o admitere dificila si de a invata 3 ani pt a o absolvi ca acel care sta la serviciu linistit si face o prostie de facultate la distanta.

  37. [quote name=”Ștefan Teoroc”]Citeste te rog atent si tot, daca te intereseaza domeniul!!! Nu data absolvirii e problema ci data incadrarii sau a evolutiei raportului de serviciu! Exact asta este problema noastra principala in sistem. Ne repezim inainte de a intelege. Trebuie ca in 2015 sa fii fost incadrat/numit/promovat(avansat) chiar si la aceeasi pozitiei din stat (avansarea fara examen, anuala). Unde anume in tot materialul si adresele atasate ai vazut interpretarea pe care tocmai ai postat-o si anume ca trebuie sa termini facultatea in 2015 ca sa iei sporul?!?[/quote]
    Scuze.Am fost incadrat in 2014 si licența am Obtinut-o in vara acestui an .. Deci daca nu am
    Fost avansat sau numit
    Intr-o alta functie in acest an ar cam trebui sa-mi iau adio de la spor? Cel putin pana la solutionarea acestui drept in instanță..

  38. Fata de situatia discriminatorie creata, consider ca, pana la solutionarea proceselor in instanta, (si, apropo, nu mai trebuie lungit in niciun chip momentul actionarii in instanta) se impun cateva demersuri si anume:
    1. Agentii discriminati sa depuna rapoarte de numire in alte functii libere in statul de organizare si functionare a unitatilor, pentru a putea beneficia de acest spor; iar in caz ca acestea nu vor fi aprobate, sa fie actionata administratia penitenciarului in instanta pentru ca, astfel, ii priveaza de primirea sporului;
    2.Agentii carora nu li se acorda sporul de studii superioare in baza acestor interpretari discriminatorii si care asigura continuitatea la comanda diverselor structuri pe perioada cat sefii acestora lipsesc din unitate (plecati in concedii, misiuni etc) – cum este cazul structurii de resurse umane, structurii evidenta detinuti s.a.m.d. – sa inainteze conducerii penitenciarului rapoarte ca nu mai pot indeplini atributiile sefilor nemijlociti, starea de frustrare creata de discriminarea in forma continuata (printre altele este coordonata, controlata si condusa activitatea unor colegi care sunt nou incadrati sau care nu isi asuma asemenea responsabilitati, dar primesc un spor la salariu, desi au acelasi grad profesional si sunt incadrati pe aceeasi functie cu cel care tine locul sefului nemijlocit) putand conduce la evenimente negative ireparabile in activitatea desfasurata;
    3. Instiintarea Avocatul Poporului, care prea abitir se arata preocupat de drepturile detinutilor si nu-l preocupa mai nimic din problemele cu care se confrunta angajatii din sistemul penitenciar Poate prezentarea situatiei de fata il va trezi din adormire
    Lista ramane deschisa pentru toti agentii discriminati, indiferent de controversele care se vor crea…

  39. Citeste te rog atent si tot, daca te intereseaza domeniul!!! Nu data absolvirii e problema ci data incadrarii sau a evolutiei raportului de serviciu! Exact asta este problema noastra principala in sistem. Ne repezim inainte de a intelege. Trebuie ca in 2015 sa fii fost incadrat/numit/promovat(avansat) chiar si la aceeasi pozitiei din stat (avansarea fara examen, anuala). Unde anume in tot materialul si adresele atasate ai vazut interpretarea pe care tocmai ai postat-o si anume ca trebuie sa termini facultatea in 2015 ca sa iei sporul?!?

  40. Incredibil… Pentru unii da pentru altii ba!!! Eu daca am terminat facultatea in 2014 nu voi primi
    Nimic!!! Ca la noi la nimeni !!! cand vine vorba de drepturile hotilor anp-ul face tot posibilul sa le acorde.. Cand vine vorba de drepturile noastre…?? Ce fac ei ? Nimic!!! Nu ii intereseaza!!!

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)