www.snlp.ro Web analytics

Politist de penitenciare. Statutul final iese la lumina. Procedura de urgenta

UPDATE 206.06.2018: avizul CES dat astazi, este negativ; intentia SNLP a fost de aviz favorabil cu observatii, intrucat avizul CES este consultativ si indiferent daca e favorabil sau nefavorabil, simpla existenta a avizului permite proiectului sa mearga mai departe; stim ca legea va fi trecuta rapid prin guvern si va ajunge la Parlament unde vom lupta pentru modificarea ei prin amendamente desi normal era ca MJ sa sustina un proiect agreat cu noi si nu divergent; in intentia noastra a fost sa insotim acest aviz consultativ al CES cu un set de observatii care sunt insa imposibil de coagulat intr-un timp atat de scurt; vorbim despre o lege noua si nu despre o modificare sumara; iar proiectul final al MJ vine cu o serie mare de surprize neplacute despre care vom informa in detaliu.

UPDATE 105.06.2018: la solicitarea Ministerului Educației Naționale, mâine 6 Iunie 2018 este convocată o ședința extraordinara a CES care va lua in discuție și statutul nostru special, având in vedere faptul ca pana la ora ședinței de plen se va completa procedura prin avizarea de către comisiile de specialitate ale CES.

Asa cum ministrul Tudorel Toader ne-a informat  la intalnirea din 24 mai 2018, noul statut special al politistului de penitenciare a imbracat o haina noua, respectiv aceea de lege si nu doar de modificare prin lege. Cu adoptarea noului statut, Legea nr. 293/2004 isi va inceta deci existenta. Se trece cu totul in alta etapa. Astazi, cu doar putin timp inainte de sedinta saptamanala de plen (de regula, in fiecare marti), membrii Consiliului Economic si Social au primit de la MJ proiectul care se tot ajusteaza unilateral, prin laboratoarele MJ, fara vreo discutie tehnica cu ANP sau cu sindicatele. Desi am solicitat mimnistrului, pe 24 mai, proiectul pentru studiu si eventuale observatii, acesta (prooectul, nu ministrul) a vazut lumina abia azi, dar direct in prime-time.

Plenul CES nu a avut optiuni si nici noi nu am insistat pe un vot rapid, cat timp nu cunoastem exact continutul actului. Nu este o modificare de trei articole ci o lege integrala, deosebit de complexa si importanta pentru noi, iar studiul nu se poate realiza in cateva minute. Pentru a fi respectate procedurile interne, votul a fost amanat pentru sedinta urmatoare a CES, lasandu-ne astfel un interval de o saptamana pentru eventuale observatii care pot insoti avizul CES si implicit proiectul, pe parcursul procesului legislativ ulterior. Punem la dispozitia tuturor proiectul transmis astazi de MJ catre CES (accentuam faptul ca MJ nu a transmis noul statut nici catre ANP nici catre sindicate; catre ANP l-am redirectionat noi) si va invitam la studiu si observatii.

Reamintim anuntul ferm facut de Tudorel Toader la intalnirea cu SNLP si anume acela ca in vara acestui an vom avea un statut noua si o denumire noua – politist de penitenciare. In plus, pe langa statutul in faza terminal (de proiect) atasam si minuta dezbaterii publice solicitata de alta organizatie sindicala, in care puteti observa cel putin o interventie brutala in evolutia raporturilor de serviciu din sistemul nostru in sensul ca agentii care trec in corpul ofiterilor ar trebui sa nu poata primi un grad mai mare decat cel de inspector, desi se mentine posibilitatea agentilor de accedere pe functii de conducere pana la nivel de sef serviciu.

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

51 COMMENTS

  1. Statutul final a scos pentru o clipa capul la lumina pentru ca apoi sa se scufunde din nou in intuneric,acolo unde ii place lui sa stea sau mai exact unde le place unora sa-l tina.
    A stat indeajuns de mult la lumina cat sa le dea pentru a mia oara,sperante desarte unora dintre noi.
    Va saluta cu respect un coleg de arme sindicalist.

  2. Unii suntem propritari de camere de cămin sau de apartamente confort 2,3 în care locuiesc 3,4,5 persoane în 20, 30 de m. Propunerea este discriminatorie deoarece sunt funcţionari care primesc chirie de 7 ani iar unii s-au chinuit pentru a cumpăra niste apatamente vai de mama lor. Să fim sprijiniţi ţoţi cei care facem dovadă ca locuim în condiţii impropii unui trai decent. Nu-i normal să realizaţi o lege de care să profite numai o categorie de funcţionari. Unde-i normalitatea şi echitatea dl. Teoroc ??!

    • stiti deja ca suntem de aceeasi parere / ramane sa mai si putem convinge ca doar pentru penitenciare este necesara o prevedere cu impact bugetar / ideea proiectului este de a inlocui un drept cu altul in limita unui buget identic / si normal ar fi ca ceea ce ne dorim pentru noi sa fie valabil pentru toti cei 250.000 de salariati din structura de aparare nationala / insa impactul ar fi urias

  3. Măi oamenilor, pe toți vă interesează doar banii – plata ratelor și a chiriilor și toți ofițerii tineri vor să se vadă comandanți. A zis cineva ceva de protecția noastră, că nu am văzut nimic.
    Poliția are prevăzut în statul la art.33 ”În exercitarea atribuțiilor de serviciu polițistul beneficiază de protecție specială, în condițiile legii.”
    ”Art. 40. Polițistul și membrii familiei sale au dreptul la protecție din partea structurilor specializate ale statului față de amenințările sau violențele la care ar putea fi supuși ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea.”
    – La noi nu am văzut să scrie undeva așa ceva și totuși lucrăm cu infractori, nu? Sau noi nu suntem expuși dl. Teoroc?
    Dacă din cauza serviciului ne îmbolnăvim, ce drepturi avem? sau șefii pot jongla cu noi cum vor? Am un coleg care din cauza unor probleme de sănătate nu mai are voie să lucreze pe ture. A fost dat la 8 ore (cu salar mai mic, bineînțeles), la de toate, azi face una, maine alta. I-a zis șefului să îl lase undeva stabil că nu mai rezistă așa, dar șeful nu înțelege. Urmare acestui fapt a dezvoltat alte probleme de sănătate (diabet) pe bază de stres . Trebuie să murim ca să avem niște drepturi normale și de bun simț?
    Chiar nu contează decât banii pe care îi primim pe diverse și împlinirea unor orgolii de preamărire?
    Dacă vă atacă un deținut și rămâneți cu o infirmitate, ce se întâmplă?
    Scrie undeva? Nu. Va scrie ssm-istul că sunteți dvs. de vină ca să nu dea rău la anp.
    îmi amenință clanul x familia. ce fac?
    Unde sunt drepturile noastre în asemenea cazuri?
    Avem salarii bune față de restul, și tot mai vrem tot felul de beneficii. E ok si eu le vreau, dar privind prin prisma banilor pierdem esențialul ….. ”omul” va conta vreodată în lupta sindicală? sau doar interesul?

    • Domnule Marius, sa nu gresesc, in L293/2004 este un articol care face referire la exact ceea ce spuneti dvs:”Polițistul și membrii familiei sale au dreptul la protecție din partea structurilor specializate ale statului față de amenințările sau violențele la care ar putea fi supuși ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sau în legătură cu acestea ”. Nu pot sa redau in totalitatea continutul articolului, insa, cam la acelasi lucru s-ar referi, in conditiile legii.

      • Dl.Nimeni, degeaba e prevăzut în 293 daca in proiectul prezentat nu e. Sau cel putin eu nu am vazut sa fie. Legea 293 va fi abrogata la intrarea în vigoare a prezentului proiect.

    • https://lege5.ro/Gratuit/gmztcmbvg4/decizia-nr-679-2012-privind-modalitatile-de-acordare-a-protectiei-pentru-functionarii-publici-cu-statut-special-din-sistemul-administratiei-penitenciare-impotriva-amenintarilor-violentelor-si-faptelor
      e cam tot ceea ce s-a putut scoate ca metodologie de aplicare a prevederii din statut
      in general se poate spune ca prin aport comun prevenire-SRI au fost evitate sau solutionate anumite spete extrem de delicate insa a face informari publice pe linia asta este ceva mai greu

      • Scuze, dar degeaba există metodologie daca nu e prevăzut ca drept, fac ce vor cu noi.
        Si nu ati raspuns decât la o parte din problema expusă. De abuzurile sefilor cine ne apăra?
        Si drepturile pe care ar trebui să le avem daca ne îmbolnăvim din cauza muncii pe care o prestam?
        Dle Teoroc stiu ca e un domeniu sensibil, dar nici nu am vazut vreo dorință de ajutor a sindicatelor în acest sens.

        • Derpre subiectul protectiei s-a discutat ani de zile insa nu duce prea departe. V-am indicat produsul unor dezbateri indelungi. Inainte de a va intreba ce propuneri concrete ati avea pe linia protectiei, retineti ca Romania este departe tare (si ne dorim sa ramanem asa) de topul sistemelor penitenciare care inregistreaza mii de agresiuni contra personalului anual. Deci, daca aveti o anumita propunere pe linia protectiei, aveti toata atentia mea!

  4. Domnule Teoroc,daca nu beneficiez in momentul de fata de chirie si nici nu am sau am avut vreo locuita proprietate ,voi beneficia de ajutorul pentru cumpararea unei locuinte dupa noua lege ?(am inteles ca doar cei ce beneficiaza in momentul de fata de chirie vor putea accesa acest tip de ajutor) Va multumesc anticipat pentru raspuns.

  5. Vad putin interes pentru o lege atat de importanta pentru destinul profesional si nu numai profesional al politistilor de penitenciare. Avem ocazia sa contribuim la conceperea unei legi care sa ne asigure liniste si siguranta in viata si la locul de munca si nu depunem nici un efort in a citi si a face propuneri si observatii in acest sens. Asteptam sa faca altii totul si noi doar sa beneficiem de rezultatele muncii lor. Aceasta este, dealtfel, mentalitatea la nivelul intregii societati . Probabil ca daca avem o lege buna / o viat buna nu mai avem de ce ne vaita si nu, vaiatatul este doar sport national. Exista lucruri frumoase in viata dar nu mai avem timp se le vedem din cauza vaitatului!

  6. D-le presedinte ce se intampla cu cei care nu au nici credite in plata si nici nu beneficiaza de chirie?
    Oare nu au si ei dreptul de a beneficia de ajutor pentru cumpararea unei locuinte”o singura data in cariera”?
    Sunt tot angajati ai sistemului,unii chiar cu vechime….

    • dreptul nou este ganidt ca o alternativa la dr la chirie in acelasi cuantum, pentru ca se poate afirma ca impactul bugetar nu exista / trebuie sa indeplinesti conditiile pentru chirie si atunci se poate trece pe celalalt drept / nu noi am gandit asta / este o lege noua in curs de aprobare in parlament

  7. Va salut domnilor,
    Domnule Teoroc,o intrebare am si eu;
    -Care-i motivul pt care CES-ul a dat aviz negativ statutului nostru?
    Nu de alta dar un inceput cu stangul nu incurajeaza pe nimeni sa-si pastreze speranta ca lucrurile vor urma un curs pozitiv.
    Parca suntem blestemati sa nu vedem acest proiect dus la bun sfarsit.
    Va saluta cu respect un coleg de arme sindicalist.

  8. Care este diferenta intre ofițerul de executie si agent? Nici una! Cum motivezi un candidat sa mearga la academie si nu la tg ocna? Pe actualul statut trebuie sa fi idiot sa dai la academie! JENANT statut!! Rusine!!!

    • diferenta este in primul rand garantarea unui post de ofiter la repartitie / la acest moment, scazand posturile rezervate pentru promotia din academie, nr posturilor vacante de ofiteri este infim / pe acele cateva posturi vacante de ofiteri tanjesc sa urce in cariera 10.000 de agenti / cati dintre ei crezi ca vor avea sansa pe care o ai tu ca absolvcent? 95% dintre agenti raman cu o cariera de 0,20 calculata in coeficient – intra cu 2,70 si iese la pensie cu cel mult 2,90 / atat are ca perspectiva marea majoritate a colegilor tai agenti, iar pe multi dintre ei te bazezi sas poti sa ti duci la capat misiunile, asa-i?

  9. Dupa atatea discutii tot nu apare nimic in privinta sprijinului pt cumpararea unei locuinte. Nu se poate. Un pas inainte este chiria in alte localitati dar daca asteptam si dupa normele de aplicare iarasi o sa avem surprize neplacute. Se mai poate face ceva in privinta sprijinului pentru cumpararea locuintei? Macar posibilitatea inlocuirii chiriei cu rata pt locuinta ar fi un enorm beneficiu.

  10. Consider ca ar trebui sa se introduca posibilitatea alegerii de a utiliza cei 50% din salariul net, pentru plata chiriei sau plata unui imprumut pentru construirea / cumpararea unei locuinte. Ar fi mult mai simplu si fara impact bugetar suplimentar reglementarilor actuale ci doar o extindere a posibilitatii folosirii acestor bani. Tot atati solicitanti ar fi, numai modul de a-i folosi ar fi completat acestia ar folosi mai chibzuit si in interesul pe termen lung al politistului care ar ramane cu o locuinta dupa ce iese la pensie si statul nu-i mai plateste chiria. In conditiile in care si veniturile din pensie sunt mai reduse fostul politist ar putea fi pus intr-o situatie foarte dificila.

    • da, avem in intentie de a integra printr-un amendament si o prevedere pe partea de cumparare locuinte / problema este ca un astfel de drept se aplica pentru viitor iar cei care au deja credite in plata nu ar primi nimic / sunt 3000 de potentiali beneficiari ai dreptului (actualii chiriasi) si 6000 de credite in plata / cu aprox

      • Bună seara, cred că odată ce Încă suntem cadre active și noi cei cu credite ipotecare (care am renunțat sa împovărăm bugetul anp cu plata chiriei ) ,trebuie sa beneficiem de acest ajutor stipulat de când ne-am angajat.
        Încă locuința nu este achitată, deci se potrivește ”ajutor pentru achiziționarea /construirea unei locuințe ”

      • Cu stimă Domnule Presedinte,conform legii ar trebui să beneficiem si noi cu credite in plată,legea este din 2004 .

        • absolut de acord / multi din tre noi avem credite si va fi frustrant sa vedem ca cei nou incadrati pot primi jumatate din venit pentru rate iar cei mai vechi care sunt proprietari prin contracte de vanzare-cumparare cu ipoteca, nu mai au acest drept pentru ca nu pot primi chirie fiind proprietari

  11. Nu cred ca este corect ca agentilor care promoveaza examenul de trecere in corpul ofiterilor sa lli se acorde maxim gradul de inspector daca au vechime in sistem . Conditiile din statutul actual sunt echitabile si ar trebui pastrate. Daca un specialist ( medic, psiholog, contabil) promoveaza un concurs din sursa externa si are o vechime in specialitate de 15 – 20 ani i se va acorda gradul de inspector? Evident ca nu pentru ca nu ar fi corect si nici atractiv. De ce pe agentii cu vechime in sistem trebuie sa dezavantajam din acest punct de vedere, pentru ca au slujit sistemul 15- 20 de ani?

    • Aveti dreptate nu este corect! Ar trebui sa vi se acorde gradul de subinspector asa cum toti ofiterii de cariera incep . Si de asemenea ar trebui ca un agent sa ocupe mai intai functie de executie si abia apoi de conducere! Poate se prinde acest aspect in noul statut!

    • Cei care au credite acum ar putea să refinanteze creditul sau ar putea lua un alt credit pentru acoperirea creditului inițial. Se pot gasi solutii numai să avem această posibilitate de a opta .

      • pai da, dar prima conditie nu este creditul ci chiria si daca esti proprietar nu mai ai dr la chirie / daca nu te incadrezi la chirie, nu vezi nici sprijinul pt rate

    • cum e posibil ca cei cu credite in derulare sa nu primeasca nimic?Inteleg ca legea actioneaza in viitor,de aceea nu cerem retroactiv,dar de la intrarea in vigoare,cei cu credite imobiliare ar trebui sa beneficieze de aceleasi drepturi ca cei cu chirii.E imposibila o asemenea discriminare.Am asteptat acest drept din 2004,care era prevazut si in vechiul statut.Va rugam sa faceti ceva!!!

      • Acesarea acestui drept se poate face la cerere oricand si de oricine nu a beneficiat de un ajutor din partea statului ( unitatii) pentru constrirea/ cumpararea unei locuinte si nu vad de ce trebuie sa legam acest drept de plata anterioara a unor bani pentru chirie.. Atunci cand se folosesc banii pentru plata chiriei va trebui sa faca dovada cu contractul de inchiriere iar cand ii va folosi pentru un credit imobiliar cu dovada incheierii unui contract de credit pentru constructie / cumparare locuinta. Nu cred ca are relevanta faptul ca politistul mai are o locuinta , doua, trei cata vreme acesta nu a fost cumparata cu banii statului. In acordare alocatiei pentru hrana si echipament nu se mai cere nici o dovada privind modul de folosire a banilor. In cazul sumelor acordate pentru locuire se cere totusi dovada cu contractul de imprumut sau de inchiriere,

    • Cei care suntem chiriasi la ANL beneficiem de acest drept? Desii suntem chiriasi noua nu ni se deconteaza cv chiriei (care trebuie sa recunoastem ca este relativ mica…)

  12. În statutul polițistului de penitenciare ar trebuii specificată clar imunitatea polițistului în fata reclamațiilor detinuților . Să nu-ș permită orice procuroraș care vrea să se afirme sa strânga plângeri ale deținuților de când s-a născut el și până în prezent și sa vina cu mascații la penitenciar și sa salte un schimb întreg și sa-i umilească ca pe ultimii infractori .

  13. Am trait sa o vad si pe asta. Mai am putin si ies la pensie, dar nu credeam sa mai vad, vreodata, acest Statut promis de aproape 5 ani. Eu afirm ca este un lucru bun faptul ca se trimite, in sfarsit, la Parlament, aceasta propunere legislativa. Domnule presedinte, ar trebui lasate orgoliile de o parte si constituit un grup de lucru impreuna si cu celelalte sindicate din penitenciare. Se va da o batalie la Comisii. Daca nu vom fi uniti, s-ar putea sa avem surprize. Toata activitatea Comisiilor din Senat si Camera Deputatilor (camera decizionala) ar trebui monitorizate,. in sensul bun, in legatura cu acest Statut. Si mai este ceva. Legea va fi una organica. In Camera Deputatilor, Puterea are majoritate la limita. Exista posibilitatea ca acest proiect sa nu treaca la vot. Este nevoie de o mobilizare exemplara, asadar. Succes!

  14. In continuare se pare ca ofiterii tineri sunt total dezavantajati si pe sindicate nu le intereseaza. Un ofiter nu poate candida pe o functie de director adjunct decat dupa 3 ani vechime pe o functie de conducere din respectivul sector. Nu este normal. Multi dintre noi nu am avut aceaasta posibilitate. Avem dreptul macar de a candida alaturi de cei cu experienta mai multa, la concurs se va vedea cine este mai pregatit. Asa este cel mai corect. Dar se pare ca nimeni nu ne sustine, ba chiar sustineti doar cei cu vechime pentru ca sunt cei mai multi si sa le este frica de cei tineri la concursuri. Sindicatele sustin interesele personale ale camarilei.

    • camarila de agenti subordonati, am inteles 🙂
      n-ar fi mai bine sa faci o propunere concreta?
      in esenta este corecta observatia cu cei 3 ani

      • Exact asta este propunerea. V am mai transmis-o si cu alte ocazii. Nu este normal sa fie conditia de 3 ani pe functie de conducere! Se directioneaza clar catre cateva persoane respectivele functii!

  15. Nu se face nimic referitor la ocuparea functiilor de conducere. Suntem singururii din sistemul de apărare unde ofițerul de academie are de pierdut in ocuparea unei viitoare functie de conducere. (3 ani școala plus 3 în domeniu functiei acum) pe când agentul ( 1 an scoala plus 3 in domeniu). Puteau sa se gândească ca erau suficienți 2 ani in sistem pentru ofițerul de executie pentru a putea candida la funcția de conducere. Calea ierarhică era cea mai buna soluție.. agent- ofițer execuție- ofiter de conducere. Se pare ca ca nu se vrea sa se faca nimic in acest sens, cei in cauză fiind interesați doar de mandatul directorilor! Nu e corect ce se întâmplă in acest sistem

    • pe cand agentul…1 an scoala plus 3 in domeniu….si ai mai uitat de inca 3 ani de facultate.
      Daca tu crezi ca la 24 ani poti fi director/director adjunct/etc. sincer cred ca te inseli. Nici o firma privata cu sute de angajati nu pune director de 24 ani…nici macar atunci cand e afacerea lui taticu. Pentru o functie de conducere nu e de ajuns sa memorezi niste chestii pe care sa le pui pe o hartie.

  16. mda … la art 120 conflictul de interese ar putea fi si daca sunt concubini … nu de alta, dar chiar daca concubinajul nu este reglementat de legislatia romaneasca, exista o decizie recenta a Curtii Constitutionale (nr.562/2017) care spune ca ”Noţiunea de «viaţă de familie» nu este restrânsă doar la familiile bazate pe căsătorie şi poate include alte relaţii de facto.”
    Nu credeti ca multe probleme ale sistemului penitenciar s-ar rezolva? In unele penitenciare sunt persoane care profita de lacuna legislativa, fiind in anumite comisii si-au format o adevarata retea de influenta si cotizanti.

    • Directorul de la noi are 33 ani si am auzit ca la 27 ani era director paza. Cica a dat concurs. Am auzit ca a fost 5 ani director adjunct si ca a fost la mai multe penitenciare. Probabil se poate

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)