Filosofia salarizarii angrenata si de o pontare ilegala
Nu exista drept salarial recunoscut fara a lasa impresia ca mergem la cersit. Este fix sentimentul pe care-l traim aproape de fiecare data cand cerem sa ne fie respectata munca si drepturile ce decurg din ea. Inventiile si interpretarile in detrimentul salariatilor iau avant direct proportional cu intentiile exprimate de vreun factor de decizie mai important, Din lipsa de initiativa si gandire proprie sau pur si simplu in scopul garantarii supuseniei supreme. Asa se face ca aparitia Ordinului care reglementeaza plata orelor suplimentare in sistemul penitenciar a determinat o interpretare a pontarii muncii suplimentare fix pe langa legislatie, bazandu-se probabil pe exemplul celor din MAI.
Adresa ANP (click pe imagine):
Stim deja ca MAI este un colos greu de urnit in a-si schimba pozitiile fata de unele interpretari si nici nu ne dorim asta. Ceea ce ne intereseaza e ca gaunoasele interpretari sa nu fie preluate cu tiltu de exemplu si in sistemul penitenciar, pe linie de pontare a normei de munca si a muncii suplimentare. Ne exprimam ingrijorarile intr-un articol publicat anterior de presedintele SNLP si prin care aminteam ca norma de munca se limiteaza ca interpretare la saptamana cu cele 40 de ore lucratoare si in niciun caz la o raportare lunara a normei de munca, calculata tura cu tura in cazul schimburilor operative.
Preluarea modalitatii de pontare a celor din MAI nu se sustine pe nicio norma legislativa insa elimina ingrijorarile ANP ca ar putea sa suprapuna majorarea de 75% pentru SDSL cu majorarea de 75% a orelor suplimentare prestate intr-o luna. Si transmite, evident, printr-o adresa ca obliga pontatorii sa evidentieze munca suplimentara in pontaje dupa atingerea normei de munca, tura cu tura cum am mai afirmat, de aici rezultand munca suplimentara in zile de luni pana vineri si munca suplimentara in SDSL, ocolind astfel legislatia in vigoare care raporteaza norma de munca la saptamana. Nimic mai fals si mai ilegal in acest context.
Stim ca Ordinul de ministru a fost conceput in integralitate in ANP. Si cel mai probabil i s-a acordat increderea MJ ca fiind un document realizat cu maxima responsabilitate. Desi Ordinul nu prevede modalitatea de pontare a muncii suplimentare, creeaza premisele unor interpretari in acest sens, fix cele care elimina ingrijorarile unei directii economice din ANP prea sensibila la respectarea unor norme evidente prin Codul Muncii. Si daca tot elimina aceste ingrijorari, recurgem noi la altele in contextul transmiterii acelor directive de pontare a muncii suplimentare. Intr-un articol ce va fi publicat ulterior.
2 COMMENTS
Comments are closed.
Pentru ilegalitatea asta ,referitor la pontaje, ramanem indiferenti sau avem numai calea batatorita a instantelor? Altfel nu ne facem intelesi si faptul ca o ilegalitate capata valoarea unei legi tinde sa devina o practica ridicata la rang de sport national.
Punctul 3 din Adresa(Cea Mai Puternică normă legală din sistemul administrației penitenciare ) nr.48096/17.07.2018 încalcă prevederile art.1 alin (1) din OMJ.2721/C/2018, respectiv ”Munca suplimentară prestată începând cu 1 aprilie 2018 peste programul normal de lucru de către funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare” prin pontarea activității integral până la atingerea fondului legal de muncă, indiferent de programul stabilit(12/24, 12/48 sau alt program) pentru lucrul în ture.