www.snlp.ro Web analytics

Cine din ANP a furat majorarea de 75% pentru sambete si duminici? Partea a II-a

Putem intelege faptul ca ANP nu merge pe interpretarea noastra cu 75%+175% pentru ca avem un anumit alineat in ordinul de ministru care prevede ca „drepturile acordate pentru munca prestată în zilele prevăzute la alin. (1) şi drepturile reglementate pentru munca suplimentară în condiţiile prezentului ordin nu se pot cumula pentru aceeaşi muncă prestată„.

Dar exact acest alineat coroborat cu alineatul imediat anterior – „plata muncii suplimentare în condiţiile legii şi ale prezentului ordin nu aduce atingere drepturilor prevăzute de lege pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează” – impune plata majorarii de 75% pentru munca prestata in SDSL.

Pe scurt si schematic:

  • pentru munca in SDSL – se plateste majorare de 75%
  • pentru munca suplimentara – se plateste salariul majorat cu 75%
  • daca cele doua tipuri de munca se suprapun avem urmatoarele etape:
    1.  se va plati majorarea de 75% impusa de lege pentru munca in SDSL (odata cu plata drepturilor din luna urmatoare))
    2. se va incerca compensarea cu timp liber in urmatoarele 60 de zile (la compensare se plateste salariul integral – 100%)
    3. in cazul necompensarii se plateste salariul pentru orele respective (100%)
  • in cazul suprapunerii, atat in varianta de la pct 2 cat si in cea de la pct 3 – se asigura:
    1. plata majorarii de 75% pentru munca in SDSL
    2. compensarea cu timp liber a muncii suplimentare
    3. plata salariului pentru munca suplimentara in caz de necompensare cu timp liber
    4. respectarea principiului – plata muncii suplimentare nu aduce atingere platii majorarii pentru SDSL
    5. evitarea suprapunerii majorarilor de 75% conform OMJ (similar  MAI)

Algoritmul de mai sus identifica acea cale de mijloc bazata pe modelul din politie dar si pe OMJ 2721/2018, cale de mijloc care ne asigura, asa cum am informat anterior, ca nimic nu se pierde privitor la majorarea pentru SDSL! Majorarea de 75% pentru SDSL se acorda in continuare in paralel cu plata muncii suplimentare. Avand in vedere prevederile legale mentionate mai sus precum si explicatia noastra, care credeti ca ar fi baza legala pentru ca un membru din conducerea ANP sa fure din salariile oamenilor impunand neplata majoararii de 75% care conform legii ar trebui facuta in luna imediat urmatoare prestarii muncii?

Deci, in interpretarea acelei persoane din ANP care tot fura majorarea de 75% la fel cum celebrul Grinch a furat Craciunul, anterior Legii nr 79/2018 care prevede plata muncii suplimentare, plateam majorarea, iar acum, desi avem un drept legiferat in plus peste aceasta majorare, taiem majorarea de 75%!? Prin urmare, la salariul din 10 august 2018, la fel cum s-a intamplat in aparatul central in luna aprilie 2018 si in baza aceleiasi interpretari unilaterale sustinute obsesiv de un director general adjunct ANP, cei care lucreaza in program de 8 ore nu vor vedea majorarea de 75% pentru munca prestata in zile de SDSL, iar cei care lucreaza in ture nu vor vedea majorarea de 75% pentru acele ore de SDSL prestate peste numarul de ore lucratoare din luna. Insa drepturile nu se vor pierde. Am convenit cu DG ANP recuperarea acestora la salariul din 10 septembrie 2018.

Avand in vedere finalizarea calculelor salariale pentru luna iulie 2018, era mult prea tarziu pentru o noua modificare in aplicatie luand in considerare complexitatea si atipicul situatiei. Specialistii DTI au primit tema de a ajusta aplicatia astfel incat sa fie posibila plata orelor despre care vorbim in articol, cu majorare de 75% urmand totodata sa fie urmarite cu regim de munca suplimentara. Atipicul situatiei impune totusi o separare a acestor ore din pachetul integral de ore suplimentare, intrucat in cazul necompensarii cu timp liber vor fi platite doar cu salariul nu si cu majorarea de 75% pentru munca suplimentara (avand in vedere faptul ca s-a platit majorarea de 75% pentru SDSL).

In paralel cu ceea ce are de facut DTI ANP pentru a corecta eroarea impusa de Grinch din ANP, modificand corespunzator aplicatia de pontaje, juridicul din ANP a primit in lucru de la DG ANP o elaborarea unor clarificari care urmeaza sa fie transmise unitatilor. In esenta, ar trebui reluate si comasate toate adresele si mesajele transmise unitatilor privitor la pontaje, astfel incat sa nu riscam o ameteala generala si definitiva. Aceasta balbaiala financiara este cauzata strict de  o ambitie personala care nu tine cont nici de lege si nici de munca grea pe care o presteaza oamenii din linia I, cei care au dreptul sa fie platiti pentru munca in zilele de weekend si sarbatoare.

In opinia doamnei DGA ANP in cauza, faptul ca muncim in acele zile nu presupune un efort suplimentar ci este acelasi lucru cu a munci suplimentar in zile lucratoare. Ce mai conteaza Codul muncii si alte legi? Aceasta conceptie rigida si aberanta rezulta clar din regula transmisa unitatilor prin pct 3 din Adresa ANP nr 48096/17.07.2018; interpretarea textului de mai jos: pontand acele ore strict cu regim de munca suplimentara, compensarea cu timp liber elimina alte tipuri de plata implicit majorarea de 75% pentru SDSL; persoana care beneficiaza de timp liber este platita doar cu 100% (salariul) in loc de 175% (salariul majorat) sau chiar de 250% (majorare SDSL+salariul majorat pentru munca suplimentara):

10 COMMENTS

  1. Domnu’ Stefan, se ține sedinta de mutari pana vineri? Sau iarasi s eva decala acel calendar…

    • probabil sapt viitoare / sunt enorm de multe solicitari de lucrat

  2. Cat de sigur sunteti ca ceea ce ati discutat cu DG (adica se vor recupera in septembrie sumele de bani,datorate celor care nu le-au primit in august pentru SDSL…) se va materializa/

    • Nu poti avea siguranta in proportie de 100% nici ce faci maine. ideea e ca devirusarea DG a avut loc si orice minte sanatoasa nu se mai poate plia pe interpretarea Grinch-ului de ANP.

  3. D-le presedinte de ce oare trebuie tot timpul ca unitatile sa astepte „lumina” de la ANP?
    De ce nu pot interpreta cei responsabili-in cazul de fata pontatorii si financiarul-o lege sau un OMJ?
    Daca cineva din ANP ,din diverse motive(inclusiv de necompetenta) trimite o adresa in unitati,inseamna ca toti ne aruncam cu capul in gard,doar pentru simplul motiv ca ”asa a zis anepeu’???
    Pai atunci sa faca anepeu’ tot, iar ceilalti sa-si gaseasca de lucru in alta parte…eventual in sectorul privat…
    Daca presedintele tarii zice ca maine la 4 dimineata intram in razboi cu China asa facem?

    • In speta asta doar un personaj din ANP care, din motive pe care numai dansa le cunoaste, tot in\cearca sa bage batul prin gard. Pana cand, probabil, sindicatele ii vor prinde batul si-i va altoi poate si un micut protest in care sa-si auda numele in scandari cat mai pestrite.

      • Un micut protest? Dar o plangere penala? Plus ca de cand un ordin de ministru e mai mare in rang decat o lege? Madama in cauza ar trebui sa-si deschida firma daca e asa priceputa si sa faca evaziune ca pare ca se pricepe la legi.Am zis madama ca doamna nu e in nici macar un caz iar la legi doar pare ca se pricepe. Inafara de abuzuri pate ca nu se pricepe la nimic.

  4. Istoria se repeta,asa se spune,numai ca la noi se repeta cam repede si cam des.Din pacate numai cu evenimente in defavoarea celor care trag la caruta sistemului.Asa cum ati spus si dumneavoastra,ne copleseste acel sentiment de parca am cersi ceva cand e vorba de respectarea unor drepturi.

  5. Buna ziua domnule presedinte,

    Citeam un articol pe site-ul penitenciare.info si exista un paragraf unde spune “SNLP NU sustine trecerea pe grila de salarizare din 2022,articolul era referitor la impactul bugetar privind aplicabilitatea grilei maxime din 2022.
    Puteti clarifica acest aspect?

    Multumim!

    • nu stiu ce scriu alte site-uri despre noi / ce sustinem noi este pa site-ul nostru / evident ca aplicarea grilei 2022 cat de repede si nu in 4 ani de implementare e un vis frumos, mai este nevoie si de bani pt asta / iar sistemul nostru are nevoie de sume infime in comparatie cu MAI sau MApN / si nu numai pentru ca sunt foarte multi salariati acolo ci si pentru ca diferentele fata de grila sunt mult mai mari la ei decat la noi / ori a visa la aplicarea grilei 2022 doar pentru penitenciare este o aberatie / trebuie sa fim constienti ca in joc sunt cam 250 000 de salarii

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)