Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Federatia Maro

Am rezistat din greu invitatiei de a intra in balta cu noroi amenajata atent de FSANP, dar ne-am hotarat pana la urma sa plonjam cu capul inainte doar din dorinta de a nu fi considerati obscuri, ascunsi, tematori, lipsiti de argumente si de motivatie. De ani de zile luptam cu problemele, cu sistemul, cu Dumitrascu si deciziile lui, protestam contra abuzurilor, initiem si negociem acorduri, gestionam conflicte, declansam greve si castigam sute de procese in instanta, fortam obtinerea unor restante salariale si solutionam mii de cazuri cu care se confruntau membrii nostri de sindicat, pentru ca acum sa fim descrisi ca sindicat galben de catre un fost director general, actual director de firma privata si presupus sindicalist de conjunctura, cu studii de jurnalism si pretentii de blogger.

Peste relatia SNLP – FSANP au trecut 7 ani, sute de probleme, zeci de divergente si actiuni. Acestea din urma - mai mult sau mai putin comune. SNLP a schimbat de 3 ori organele de conducere, FSANP de ceva mai multe ori. Indiferent cine a coordonat cele doua organizatii pana in prezent, indiferent de modalitatile de actiune alese sau de divergentele inerente, a fost pastrata o decenta a relatiilor exprimate public, asumate. Cat timp organizatiile sindicale din sistemul penitenciar au fost coordonate de oameni din sistem, acestia au inteles ca distrugerea ireversibila a imaginii proprii nu este un mijloc de eficientizare a serviciului penitenciar, cum citim prin cartile de management public, ci o declasificare in ochii publici, o autoeliminare din agenda publica, un risc major de dezintegrare a unei miscari.

Cele doua organizatii sunt formate si se bazeaza pe oameni, nu pe lideri. Liderii sunt alesi, nu se ung. Cel putin la SNLP. Toti cei care au statut de membri sindicali constituie o mare familie, o echipa puternica. Stim toti care este inamicul real, comun. Nu ma refer la detinuti ci la mediul de munca, la riscuri, la greutati. In mod normal aceasta familie nu ar trebui dezbinata, inraita, invrajbita, rupta in doua tabere adverse. Domeniul in care muncim ne ofera suficiente motive de a fi stresati. Gradul mare de sindicalizare din sistem ar trebui sa ne responsabilizeze ca lideri si sa ne induca respect. Respect pe care il datoram celor care asteapta de la noi sustinere, clarificari, actiuni, seriozitate.

Este adevarat, multi dintre noi gusta si tabloidele, stim si ca barfele se asorteaza cu cafeaua de dimineata, iar circul intotdeauna va fi un mijloc de relaxare, cat timp nu ne implica personal. Pe acest fond, un spatiu virtual in care esti liber doar sa injuri MJ, ANP si mai nou SNLP, poate fi tratament curat in momentele de frustrare cu care ne confruntam permanent. Prin urmare site-ul FSANP care a preluat in mod subtil vizitatorii fostului blog Penifest merita mai multa atentie si ne-am decis sa i-o acordam.

Federatia Maro (asa cum vom denumi FSANP de acum inainte, respectand trendul impus de Sorin Dumitrascu), organizatie care in momentul 2008 nu a reusit sa-si identifice un lider in sectorul de activitate in care este constituita, a apelat la sistemul privat. Am putea argumenta si afirmatia conform careia mai degraba sistemul privat a apelat la structura maronie. Nu ar trebui sa sune ca o dezvaluire si nici nu ar trebui ca afirmatia sa vina din partea noastra, insa nu noi am initiat disputa si cu toate acestea alegem sa procedam fair-play. Suntem acuzati in mod gratuit si inchipuit de pacturi si culori dar raspundem cu probe si afirmatii concrete. La momentul la care a candidat la presedintia Federatiei Maro, Sorin Dumitrascu era membru SNLP, isi desfasura activitatea in sectorul privat si sustinea totodata ca este membru al unui sindicat maroniu de prin Arad. Merge? Merge! In prezent Dumitrascu este directorul unei firme de audit (www.advance-mc.ro) si totodata lider sindical in sectorul bugetar.

Cu toate acestea, 8000 de salariati din sistemul penitenciar si alti zeci de lideri sindicali sunt jigniti cu tupeu si consecventa de un singur om, din afara sistemului, pentru ca au tupeul sa nu se lase reprezentati de Sorin Dumitrascu autoidentificat ca unicul sindicalist adevarat din penitenciare. Mii de colegi sunt stigmatizati ca sindicalisti galbeni, obedienti, incapabili de a-si gestiona propriile decizii, inerti si dezinteresati. Singura persoana vie, activa si dezinteresata din sistem este evident, Dumitrascu! In sedinta de dupa mitingul anti-MJ din 2009, ministrul jutitiei i-a spus cu multi martori de fata, lui Dumitrascu, ca nu trebuie sa se simta mintit pentru ca nu a fost acceptat in echipa MJ, deoarece chiar daca i s-a promis sprijin pentru ocuparea unui post in MJ, ministrul nu se poate simti obligat sa si finalizeze demersul si ca se simte liber sa-si construiasca singur echipa. Activitatea la carma organizatiei de culoare ciudata spre maronie, a inceput ca... un simplu job. In continuare Dumitrascu afirma ca apreciaza reprezentarea Federatiei Maro ca pe un job, desi noi am fi spus ca este o vocatie, o pasiune.

(va urma)

 

Stefan Teoroc

Presedinte SNLP
Presedinte FSAP PUBLISIND
tel fix +40 21 243 18 67
fax +40 21 243 18 66
tel mobil +40 720 049 435
email1: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
email2: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
www.snlp.ro
www.publisind.ro
www.avantaje.publisind.ro

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #122 Optimistul 20-08-2011 02:01
Pt.dlGogu,osa-t i rapund eu la cateva daca-mi dai voie:
1-procesele sunt pe rol,se judeca,s-au castigat in prima nstanta insa definitiva nu are nimeni inca la ora actuala si SNLP Tulcea a castigat in instanta cauta in arhiva site-ului.
2-In conditii de nesiguranta?ace rsta este riscul sistemului,ce vrei sa vin domnisoare virgine si matale sa le imbaiezi?iar daca va referiti la lipsa de personal este foarte veche si nici nu se va rezolva curand,unde exista la un moment dat statul aproape plin (ex.Tg Jiu se detasau oameni la Bircea,dar comparati cu alte sisteme,situati a e la fel,sunt timpuri grele.
3-Problema sambetelor si dumincilor?Cati bugetari beneficiaza de asa ceva stiti? extrem de putini in urma cuprinderii in contractul colectiv de munca.
4 Diminuarea cotei de echipament nu a fost acceptata ci impusa de dl Dumitrascu cand era dir prin ANP.
5As vrea sa dati cateva exemple de infractiuni ale detinutilor incadrate in lege ca abateri disciplinare,po ate a scapat si nu numai SNLP face acest tip de legi,participa ca partener consultativ,pen tru aceste nereguli sunteti dispus sa iesiti in strada ?sau preferati sa vedeti mitingurile si greva la tv.Sper ca v-am fost de folos.
-1 #121 a.mic 06-08-2011 15:17
ALOOOOOOOOOO, mai tupeu,Dumi...,c e bine am trait pe vremea ta ,esti (editat de admin),tu ai marit salariie?,nu pot sa cred ,DOMNU'tu erai cel care le taia. :eek:
0 #120 Un oltean 05-08-2011 22:09
Citez pe Sorin Dumitrascu:
Sub influenta bauturilor alcolice conform propriilor declaratii.


care mă rog?
0 #119 Un oltean 05-08-2011 22:05
Citez pe Sorin Dumitrascu:
Cred ca v-ati peirdut printre cuvinte si sensuri. Era vorba de cei doi betivani care s-au inregistrat amenintandu-se cu pile.


Ca să nu uit: termenul de plural folosit referitor la înregistrare denotă o reciprocitate în ceea ce priveşte acea acţiune, deşi ştii prea bine că doar unul l-a înregistrat pe celălalt (C.D. pe P.A.)şi, aşa cum s-a stabilit în ancheta ulterioară din A.N.P., după apariţia articolelelor din J.N., a făcut acest lucru în scopul şantajului.
0 #118 Un oltean 05-08-2011 22:02
Citez pe Sorin Dumitrascu:
Cred ca v-ati peirdut printre cuvinte si sensuri. Era vorba de cei doi betivani care s-au inregistrat amenintandu-se cu pile.


Dacă prima postare a fost una de bun simţ când ai dat de înţeles că a fost o chestie de epatare şi demoralizare între doi contracandidaţi corespunzător şi adevărului, aspect reţinut şi de J.N. în al 3-lea articol, cea de aici este destul de jignitoare şi fără rost. Nu cred că ai stat la masă cu vreunul din cei 2 atunci ca să ştii dacă erau beţi sau nu. Se putea spune adevărul: acea înregistrare a apărut imediat după HG din miez de noapte împotriva managerilor publici eradicaţi ilegal din MJ, tocmai pentru a-i discredita, deşi exista de 1 an de zile şi nu a fost analizată oficial tocmai datorită lipsei de consistenţă a afirmaţiilor din ea. Dar de aici şi până la aprecieri de natură bahică e o cale lungă stimate domn.
0 #117 Un oltean 05-08-2011 21:52
Citez pe generatia de sacrifi:
Dumitrascule te rog in numele a mii de colegi sa porti CELLEBRA BONETA timp de un an ,poate iti VINE MINTEA LA CAP NU LA PICIOARE,CAT DE IDIOT POTI SA FI SA BAGI IN UNIFORMA DE VARA BONETA.
Prin asta ai demonstrat cât te duce mintea.
Bucura-te cât mai poți sa prostești acei oameni pe care ii reprezinți.
NU TE UIT , EȘTI UN EXEMPLAR CARE AI ARATA IMENSA PROSTIE CARE A FOST LA ,,CENTRU,,


Probabil nu atât de idiot ca unul care nu-şi dă seama că boneta nu e obligatoriu să o porţi pe cap şi o poţi pune sub epolet spre deosebire de şapcă, un mare avantaj în aceeaşi vară pe care o declami.
0 #116 Terente 04-08-2011 22:38
Bai Dumitrascule ! La disperarea care te-a cuprins, sa stii ca nu stiu cum sa fac cu acea cusca in care te pregatesti sa intri. I-as mari portita sa intri mai repede dar ma gandesc ca e mai bine sa intri un pic mai fortat, poate se lasa si cu ceva rani. Disperatule !
0 #115 generatia de sacrifi 04-08-2011 20:05
Bucura-te cât mai poți sa prostești acei oameni pe care ii reprezinți.
Felicitari ai intrat in mecanismul care iti arata adevaratul ,,CARACTER"
0 #114 Prietenul 04-08-2011 19:44
Probabil daca nu poate aranja cu cei doi betivi de la SNAP TG. OCNA ,va trebui sa-si suplimenteze veniturile ,,ajutand" la transferul colegilor din MAI.
0 #113 Prietenul 04-08-2011 19:40
Sigur ca va faceti treaba.Destabil izati miscarea sindicala.Oare ce veti obtine in schinb, si de la cine?Cred ca timpul ne va arata.Domnule Dumitrascu, daca nu doriti functii in MJ sau ANP de ce a-ti cerut in fata instantelor de judecata repunerea in functia de DGA?
0 #112 Prietenul 04-08-2011 19:35
Imi pare nespus de rau ca nu v-ati ocupat cand trebuia.Cand ocupati functia care va permitea si totodata va obliga sa faceti asta.Nu credeti ca este tardiv sa cautati scuze acum, ori sa faceti promisiuni desarte?Sau aveti vreo confirmare ca veti fi repus in functie?
0 #111 Prietenul 04-08-2011 19:32
Aveti perfecta dreptate.Suntem in Europa.Raportat i-va la modelele statelor membre U.E.
0 #110 Prietenul 04-08-2011 19:30
Iar dumneavoastra nu raspundeti direct la intrebarile care va deranjaza.Da sau nu, sunt raspunsuri edificatoare cand va sunt adresate intrebari la obiect.
0 #109 Prietenul 04-08-2011 19:27
Referitor la imaginara hiba legala a S.N.L.P, de ce nu transati problema in instanta de judecata???Ori sperati sa castigati cateva sindicate prin brambureala asta, inainte de a se pronunta instantele si a se demasca ca mintiti???P.S.: Va multumesc pentru faptul ca v-ati corectat limbajul referitor la termenii legal si ilegal. ;-)
0 #108 Prietenul 04-08-2011 19:22
Am repetat comentariul in speranta ca veti raspunde la intrebare fara sa ocoliti raspunsul miseleste.Nu incercati sa induceti in eroare chiar pe toti interlocutorii publicand doar articolele care la o prima vedere superficiala v-ar avantaja.Si acolo discutia poate continua, dar din moment ce v-am adresat o intrebare la obiect cred ca ar fi cavalereste sa raspundeti DIRECT.50%+1 CUM FACETI???
0 #107 Prietenul 04-08-2011 19:16
Fara suparare dar din nou nu raspundeti la partea a doua a intrebarii.Apoi veti spune iarasi ca m-am pirdut in detalii.Este necesar sa repet sau recititi si raspundeti???
0 #106 ochiul 04-08-2011 19:13
gogule du-te la fsanp si intreaba acolo.
Daca erai membru SNLP știai ca există pe rol la instante procese pt toți membrii noștrii, ba chiar avem si sentinte castigate in unele unitati, la altele ne judecam inca.
Si cel mai important toate cheltuielile cu procesele sunt suportate de sindicat, oamenii noștrii nu plătesc nimic, nu ca la voi .
0 #105 ochiul 04-08-2011 19:04
Ai rateuri de memorie
Uită-te pe LEX
Pe 30 aug 2006 au fost publicate OG pt mărirea coeficienților la MApN, MAI, MAE și sănătate și dupa aia pe 31 s-a publicat OG64.

Deci noi am fost după MApN și restul bugetarilor, ca de obicei.

Revino-ți, a fost o decizie politică, nu ai mișcat un deget.

In schimb la modificarea OMJ de echipare da, ai fost piua întâi.
In nota de fundamentare prin care cereai ministrului sa reducă norma cu 30%, pe 4 pagini ai explicat că echipamentul este prea mult, cheltuielile prea mari și trebuie sa luăm de la cadre și să mutăm la cheltuieli materiale pt. deținuți.
Zbatere mare ca doar răspundeai de economic și aveai mari interese la achizițiile din sistem.
Si la desființarea GAZ-urilor ai avut un rol de prim solist.
Tot interese, chete ring,comisioane etc.
E adevărat ca nu ai ciugulit doar tu, au fost și altii de prin unități și ANP si astfel au uitat să transmită sesizarea la parchet.
0 #104 florin 04-08-2011 18:07
Te inseli , la SNLP a facut si mai rau .. nu a facut nici macar atat
0 #103 amic cu a.mic 04-08-2011 16:57
GOOOOGULE, TRIMIE LISTA CU LEGI ,ALEA CARE NU SUNT PE PLACUL TAU,SA LE MODIFICAM.PS.AI AUZIT DE CAMERA DEPUTATILOR SI PARLAMENT?..SAU LASA ,TRIMITE LEGILE...... :D
0 #102 amic cu a.mic 04-08-2011 16:52
GOOOGULE.....RA SPUNS PT. pct1,UNDE CREZI TU,CA SUNT PROCESELE? LE TINE ASCUNSE ,ESTI MAI PROST CA NOAPTEA.
0 #101 amic cu a.mic 04-08-2011 16:44
GOOOGULE,esti prost rau,asteapta raspuns de la liderul tau,sau el a rezolvat problema proceselor cu pile in instanta de judecata :eek: si in penitenciarele unde aveti sindicate ,nu se lucreaza samb.dum.si in sarbatorile legale?
0 #100 gogu 04-08-2011 16:01
domnule teoroc raspunde-ti la cateva intrebari care puteau fi realizate de tine ca si lider de sindicat.

1. unde sunt procesle castigate pentru diminuarile salariale cu 25%. sau poate dumneata nu stii ca au fost castigate prin tara asemenea procese.
da-ti un raspuns sincer si nu ne aburiti.
2. de ce acceptati sa se lucreze in conditii de nesiguranta in sistemul penitenciar, stiti la ce ma refer. valabl pentru schimburi.
3. de ce de atatia ani nu ai rezolvat problema sambetelor, duminicilor si sarbatorilior legale pentru oamenii de la schimburi. chiar nu stiati ca ei nu au sarbatori legale sau weekend liber.
4. de ce ati acceptat diminuarea cotei de echipament.
5. de ce acceptati legislatia care este total in defavoarea angajatilor din sistemul penitenciar. imi place sa cred ca, cunoasteti acest sistem, dar din cate vad acceptati ca in acest mediu infractiunile din partea detinutilor sa fie considerate abateri disciplinare.
daca vreti va insit o lista de va plictisiti de nereguli si de omiteri ale maretului sindicat SNLP sau complicitati.
0 #99 ministru 04-08-2011 12:42
nu a dat niciun examen in toata cariera lui de lucrator in penitenciare,a fost nimit de Monica Macovei.Nu vei primi raspuns la intrebarea asta.Marele DGA Dumitrascu nu a fost bun nici ca agent in foisor,o nulitate a sistemului,pe care cat l-a pastorit,nu condus l-a distrus. ;-)
0 #98 cineva din ANP 04-08-2011 09:10
DOMNULE DUMITRASCU ,AI SA CAZI RAU DE TOT,VEZI SA NU SE INTOARCA BOC CU FATA SPRE PENITENCIARE SI SA VADA CA LA 500 ppl ,SUNT 400 DE CADRE.STAI LINISTIT CU POLITIA,SAU MAI AI DATORII SI PE ACOLO,NU LUAI CEVA BANUTI SI DE ACOLO?,ce functie aveai?.

Google Translate

Cauta in site

  • E4 23.10.2017 19:10
    Lucrezi la puscarie nu la o firma de it in primul rand si in al doilea ...

    Read more...

     
  • E4 23.10.2017 19:08
    Indiferent cum ne vom numi in acte in media ne vom auzi numiti in ...

    Read more...

     
  • Vlad 23.10.2017 17:07
    Dnule Teoroc, daca atunci cand va retrageti nu lasati la "carma" acestui ...

    Read more...

     
  • Gicu 23.10.2017 11:06
    Dle Tudorache spuneti-mi va rog, daca legea salarizarii 153 nu se ...

    Read more...

     
  • simona 23.10.2017 05:30
    Cum se aplica Legea 169 pentru detențiunea pe viața? Adica perioada ...

    Read more...

Google AdS