www.snlp.ro Web analytics

Reorganizare sau ”facelift”?

Nr.143/SNLP/23.07.2013rearrange
 
Catre
Directorul General al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Domnul comisar sef de penitenciare Catalin Claudiu BEJAN
 
Stimate domnule director general 
 
In confomitate cu aspectele dezbatute in grupurile de lucru care au avut ca obiectiv aplicarea OUG 77/2013, am luat act de intentia ANP de a nu defini acest proces ca reorganizare si vrem sa ne asiguram de acest lucru precum si de motivatia care sta la baza acestei intentii. Dorim totodata sa va garantam sprijinul total al SNLP in cazul in care argumentele invocate urmaresc interesul sistemic si nu o ratiune obscura.
 
In conformitate cu prevederile OUG 77/2013 mai jos citate, procesul de aplicare a ordonantei de urgenta se realizeaza prin act normativ/administrativ de aprobare a unei noi structuri functionale iar procesul este definit ca o reorganizare (implicit functionala) conform art 4 coroborat cu art 5. In mod absolut evident, modificarea organigramei prin desfiintarea de functii si structuri, precum si prin constituirea unor noi structuri, nu poate fi definit altfel decat ca reorganizare functionala, iar emiterea ordinului ordonatorului principal, in acest sens, ar trebui sa genereze toata plaja de efecte corespunzatoare, inclusiv posibilitatea depunerii unor solicitari de pensionare.

 
Putem intelege retinerile in a permite pensionarea unor salariati, din perspectiva precaritatii resurselor umane insa apreciem ca OUG 77/2013 ofera instrumentul pentru contrabalansarea situatiei prin posibilitatea ocuparii posturilor astfel vacantate conform principiului din art 4, proces care ar putea fi demarat de urgenta. Prin urmare, suntem de parere ca definirea procesului de aplicare a OUG 77/2013 trebuie facuta strict in conformitate cu prevederile actului normativ precum si cu deplina constientizare a impactului acestui demers.
 
  • ART. 4
  • Instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, să adopte/emită actele normative/administrative specifice de aprobare a structurii funcţionale, în conformitate cu măsurile prevăzute la art. 1 – 3, după caz.
  • ART. 5
  • (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, toate instituţiile şi autorităţile publice pot ocupa prin concurs/examen posturi conform principiului: „unu la unu”, respectiv la un post ocupat devenit vacant, un post ocupat.
  • (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) pot aplica principiul prevăzut la alin. (1), după reorganizarea instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice, potrivit art. 1 – 4.
 
Totodata, solicitam ca in actul normativ care se va emite in scopul aplicarii OUG 77/2013, sa se precizeze modul in care se vor aplica dispozitiile Legii nr. 284/2011 anexa VII, Nota (2), sens in care solicitam o dezbatere, avand in vedere faptul ca legea-unitara nu sugereaza o vocatie a angajatorului, impunand o obligatie in urma unui efect generat, ce este drept, doar de o reorganizare a institutiei, acesta reprezentand un nou motiv pentru a solicita o definire corecta a procesului de aplicare a OUG 77/2013:
 
  • 2. Cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, care, prin reorganizarea structurilor din compunerea instituţiilor de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, au fost numiţi în funcţii inferioare sau li s-a acordat un grad inferior funcţiei, beneficiază pe durata aprobată de ordonatorul principal de credite de solda de funcţie/salariul de funcţie corespunzătoare funcţiilor din care au provenit.
 
 
Cu deosebita consideratie
 
Stefan Teoroc

Presedinte SNLP
Presedinte FSAPAS PUBLISIND

3 COMMENTS

  1. Pentru Radu Hilohe, din Codul Muncii:

    TITLUL III
    Timpul de muncă şi timpul de odihnă
    CAPITOLUL I
    Timpul de muncă
    SECŢIUNEA 1
    Durata timpului de muncă

    Art. 111. – Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia angajatorului şi îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile sale, conform prevederilor contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare.

  2. Din cate inteleg din OUG 77/2013, durata aprobata de ordonator pentru mentinerea drepturilor salariale este pana la 31.12.2013 in cazul transformarii unei functii de conducere in functie de executie.
    Va intreb: intentia dvs. este de mentinere a drepturilor actuale pentru cei care isi pierd functiile de conducere?

  3. Avem o armata de functionari la anp si vad ca nimeni nu ia in calcul situatia creata la parcul auto din cadrul penitenciarului galatean.
    Avem aici o situatie exploziva,care se acutizeaza pe zi ce trece,soferii sunt impartiti in tabere,sunt putini ca numar iar cei care gestioneaza situatia creata sunt depasiti.
    Ca in orice compartiment sunt soferi agreati de maistru si sef serviciu si soferi care nu intra in gratiile celor doi.
    Exista varianta pontarii,dar cum sa procedezi,pontam soferul o ora pe la miezul noptii si tot asa,iar a doua zi il chemam sa plece in misiune,chipurile odihnit.
    Te ponteaza o ora,dar de fapt tu pierzi 3 sau 4 ore pe timp de noapte si apoi vii si transporti ppl pe la instanta,policlinica etc.
    Daca se intimpla ceva,cine raspunde ca soferul nu este odihnit.
    Acum avem sofer la comisia de disciplina ptr. faptul ca nu a raspuns la telefon cind era planificat in permanenta la domiciliu.Cinci sau sase zile pe luna esti cantonat in casa,permanent cu gindul-DACA MA SUNA DE LA UNITATE,iar noi vorbim de pontaje la ora 3 sau 4 noaptea.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)