Protectie ANP
La ceva timp de la demilitarizare, ANP a initiat un proiect destul de solicitat si asteptat, chiar daca nu stim de unde sa-l apucam la o prima citire.
Este vorba despre proiectul deciziei directorului general ANP privind protectia personalului, decizie a carei emitere este impusa de statutul special de… ceva ani.
Draftul a fost supus dezbaterii publice prin postare pe pagina web a ANP, in sectiunea legislatie/proiecte legislative.
In cazul in care aveti propuneri si observatii, sunt binevenite.
22 COMMENTS
Comments are closed.
[quote name=”ANULEAZA CATEII”]
Ai scris atat de mult si nu ma aflat nimic pentru ca nu ai patit-o .[/quote]
Whaaat ? Ma scuzi crestine dar ce vrei sa spui prin asta ? Nu stiu cu ce ma asemeni dar tu cu siguranta nu detii notiuni simple de formare a unei propozitii.
E totusi bine ca ai apelat la o propunere. Facilitarea portului armamentului e o solutie, in cazul tau fiind recomandabil chiar si un AG40 dar sa tii seama a nu-l monta pe pistolul mitraliera cu teava invers…
Nu sunt suparat pe nimeni
Ba da, pe Boc 🙂
Nu am raspunsuri minune
De aceea v-am invitat si pe voi sa veniti cu idei
Cum ti se parea tie corect sa se intample in cazul tau? Ce ar fi trebuit sa faca unitatea si nu a facut?
Pentru Protectie(semeni mult cu K)
Ai scris atat de mult si nu ma aflat nimic pentru ca nu ai patit-o .
Asteptam un raspuns si de la Stefan,dar se pare ca e suparat pe mine.
Propunere
aceleasi facilitati pentru noi privid portul armamentului ca la politisti ,demnitari si magistrati
#15 Protectie 26-09-2011 21:57Deci, PROPUNE CEVA ! Constatari putem face oricare dintre noi !
NU INTELEG DE CE PORTUL ARMAMENTULUI ACHIZITIONAT PERSONAL DAR SUB INCIDENTA LEGII ARMELOR SI MUNITIILOR LA ARTICOLUL PRIVIND LUCRATORII MAI,NU LA RESTUL CA ORICE PERSOANA FIZICA (E VORBA DE CONDITIILE IN CARE SE DOBANDESTE) NU AR FI CEA MAI INDICATA SOLUTIE DE A DESCURAJA IN PRIMUL RAND SI AL DOILEA DE A COMBATE ACESTE ACTE ALE FAMILIILOR,PRIETENILOR SAU FOSTILOR PPL.
Cea mai buna solutie este aceasta,stati linsititi ca nu ar fi evenimente,FPSS din sistem sunt oameni de nadejde,iar daca ar mai fi un caz izolat de incalcare a legii 17 ar raspunde fiecare individual pt. faptele sale,insa mentalitatea sefilor,presei,locuitaorilor acestei tari trebuie schimbata…exact ca in SUA,respectul fata de autoritatea statului si de legile in vigoare,altfel nu o sa ne ridicam de la nivelul de pungasi si cersetori.
Cu scuzele de rigoare, in mesajul anterior m-am adresat strict din punct de vedere al celui ce ar ar trebui sa asigure protectia personalului si nu vis-a-vis de masurile ce pot fi luate in mod concret.
Ca idee, ameliorarea actelor de violenta impotriva personalului, in interiorul penitenciarului, poate avea loc prin intermediul unei investitii in infrastructura sistemului de monitorizare si ascultare, inabusind din fasa un eventual demers al unor detinuti de a apela la asemenea acte penale. Poate contravine cu unele norme ale drepturilor omului dar un serviciu specializat nu va trebui sa justifice ceva daca cei implicati nu cunosc sursa care le-a „taiat” elanul rau intentionat impotriva vreunui lucrator de penitenciar.
Vis-a-vis de posibilitatea apelarii la acte de violenta in afara puscariei, puterea exemplului va trebui sa-si faca simtita prezenta si anume, condamnarea celor care apeleaza la aceste acte fara dreptul de a beneficia de conditiile liberarii conditionate sau, cel putin, sporul de 3 ani dupa cum am mai spus, sa fie executat zi la zi. Poate fi o solutie pentru ameliorarea acestor acte penale.
Multumesc pentru aprecieri Stefan dar efortul a intervenit odata ce m-am apucat de scris. Nu am stat sa schitez pe vreo hartie acele masuri propuse de mine, drept urmare constat ca intr-adevar mi-au scapat niste aspecte extrem de importante. Iar argumentatia ta vis-a-vis de sosirea in tara a celor aprox. 12.000 de detinuti, o gasesc a fi viabila in acest context.
Cu toate astea, niste masuri concrete trebuiesc gandite si puse in practica. Personal consider ca intr-un stat cu institutii respectabile, aceste masuri sunt luate in regim de urgenta si, bineinteles aplicate.
Raportat la aceasta situatie, as identifica o posibilitate de stopare sau ameliorare a preconizatelor acte penale savarsite de infractorii din puscarii si de cei din afara acestora.
Si anume, din interiorul structurii SRI as „rupe” o celula si as orienta-o cu predilectie catre sistemul penitenciar desfiintand aceasta himera actuala a prevenirii criminalitatii.
De ce din SRI ? Pentru ca sunt cu adevarat specializati in aceasta munca si mai mult, pentru ca nu provin din randurile ofiterilor sau agentilor care au activat in functii de conducere sau executie in sistemul penitenciar. Este prea bine cunoscut faptul ca oameni care mai ieri lucrau prin diferite sectoare s-au trezit mari luptatori impotriva criminalitatii din penitenciare, acestia neavand cu adevarat o specializare in acest sens si nici macar minimul de pregatire. Argumentez si cu faptul ca unii dintre actualiii lucratori sipa pot fi subiectivi in munca ce o presteaza tinand cont de faptul ca la un moment dat s-ar fi putut crea o relatie mai speciala intre acestia cu diferiti detinuti sau personalul penitenciarului, fapt deloc propice in demersul autentic de stopare criminalitatii in mediul penitenciar.
Pentru PROTECTIE
Apreciez efortul
Intr-adevar cateva propuneri sistematizate
As spune insa ca in contextul in care numarul de detinuti creste si odata cu acesta si riscul de a vedea in penitenciare detinuti cu adevarat periculosi, mercenari, teroristi, mari traficanti, aplicarea masurilor pe care le propui ar putea genera in cativa ani mai multi salariati „protejati” decat detinuti cu probleme.
Mai adaug din experienta ca daca dupa o amenintare raportata de un agent supraveghetor, se ia masura imediata de indepartare de pe sectie, efectele nu sunt percepute pozitiv nici in randul detinutilor, nici in randul personalului
Bineinteles este foarte util de apreciat nivelul de risc (pentru asta ar fi nevoie de niste indicatori si situatii statistice, generate de un compartiment specializat, menite sa ajute la incadrarea situatiei).
Altfel riscam sa avem turism penitenciar si la personal, iar sensul masurilor sa pice in derizoriu
Nu este nevoie sa repeti ce ti s-a intamplat „Anuleaza cateii” ! Am inteles asta si tocmai pentru acest motiv ti-a fost pus la dispozitie un articol in care te poti exprima cu privire la imbunatatirea conditiilor de protectie si prevenire a actelor de violenta din partea ppl si a celor din afara puscariei care protejeaza acesti ppl.
Deci, PROPUNE CEVA ! Constatari putem face oricare dintre noi !
Tot ce sa scris nu ma poate ajuta prin ce am trecut eu,trezindu-ma cu p.p.l. la ușa apartamentului , spunând matale ești care mi-ai întocmit raport de incident ,vezi ca știu unde stai tu și familia ta.
RESTUL de sus pana jos toți au dat din umeri ,te bate pe umăr sa te incurajeze .
Sa dea Dumnezeu sa nu pățești ceva tu și familia ta .
Trageți concluziile.
Da, majorarea pedepselor la infractiunile de ultraj , lovire si omor trebuie majorate si in cazul nostru. Portul armei din dotare nu este o varianta rezonabila. Cat despre protectia celor de la PCT, cred ca este o gluma. Cand au mai protejat astia pe cineva. Serviciul este de prevenire a criminalitatii si a terorismului. Ce n-a reusit CIA vor reusi astia? Glume demne de „Unda vesela”.
Reglementarea prin care se da un spor de 3 ani daca fapta este savarsita asupra unui fpss este de bun augur pentru ameliorarea situatiei. Bine spus ameliorare. In fapt, poate fi o „frectie” si acest aspect pentru cei care sunt nascuti si crescuti spre a-si petrece viata in puscarie, si, bineinteles pentru cei ce-i manevreaza pe acestia din afara puscariei.
Concret, pentru a depasi usor naivitatea ca o masura legislativa poate reduce aceste acte criminale impotriva fpss, se pot lua urmatoarele masuri:
1. „Desprinderea” imediata a fpss de pe postul unde a primit amenintarea si „acoperirea” acestuia sub protectia unei functii care sa nu aiba legatura directa cu persoanele care ameninta;
2. Sesizarea procuraturii cu privire la acest act din partea ppl si daca acesta are legaturi „afara”, in regim de urgenta identificarea celor implicati si trimiterea acestora in instanta sub acuzatia de ultraj si amenintari;
3. Se poate considera ca „treaba” a fost facuta pana la capat atunci cand condamnarea celor implicati s-a realizat;
4. Pentru acel spor la pedeapsa de trei ani NU TREBUIE sa existe posibilitatea sa-i contopeasca sau sa fie redusi prin parghiile ce le ofera liberarea conditionata. Acesti 3 sau mai multi ani TREBUIE sa fie executati zi la zi;
5. Daca situatia impune ca pe o anumita perioada, fpps sa fie detasat in alta unitate spre a „i se pierde urma”, acest fpss sa beneficieze de conditii speciale de cazare, atat el cat si familia acestuia. In aceeasi masura, conditiile de trai trebuiesc asigurate si pentru sotie sau copiii acestuia;
6. Orice identificare a unui act violent impotriva unui fpss va trebui pusa in sarcina unor servicii specializate de protectie si paza.
Haideti sa ne concentram pe subiect
Am vrut protectie, statutul ne ofera baza, noi trebuie sa dezvoltam impreuna ideea
Nu o data m-am confruntat cu cazuri in care colegi din unitate au primit amenintari si trebuia sa organizam ceva spre protectia lor
Nu este simplu
Nu poti pune garda de corp
Se discuta cu [i]serviciile[/i] si se intensifica putin activitatea informativa, se discuta cu detinutii implicati si se urmarea ameliorarea situatiei
In esenta este un fel de frectie
Haideti sa ne gandim impreuna cum ar trebui sa arate
Personal, in urma cu vreo 2 ani am avut o idee care acum se regaseste in proiectul de modificare a statutului: majorarea pedepselor pentru fapte savarsite impotriva personalului, similar jandarmilor
Propunerea din proiect este chiar mai dura / se poate majora cu mult mai mult decat cu 3 ani pedeapsa (cum e la jandarmi)
Acest aspect trebuie pus in toate mapele de camera
Este un extras din lege nu o nota de intimidare, desi cam asta putem urmari
Haideti sa gasim si alte metode, dincolo de of-urile pe care suntem indemnati sa le spunem dar care nu aduc solutionari
Ai vrut sa spui in statul de… drepti!
Pentru Biban si ROCKA:
Intr-un stat de drept se poate asigura protectie. Intr-un stat ca Romania, unde Constitutia insasi este terfelita de la un cap la altul, la ce sa va asteptati ? Inghitim tacit aceasta soarta impusa de altii…Personal, considr ca nu avem dreptul sa ne plangem atat timp cat reactia majoritatii este inexistenta fata de imbecilitatile ce ni se intampla. O soarta bine meritata, si nu ma mira acest lucru in conditiile in care intreg poporul roman a fost educat pe principiul :”Capul plecat, sabia nu-l taie !” …..
pe langa aceasta ar trebuii sa se gandeasca sa faca asigurari casco masinilor din dotare si asigurari persoanelor transportate.doamne fereste sa se intample ceva un accident ca esti mancat pe viata.
Serviciul SIPA ar trebui desfiintat,oricum ducem lipsa de oameni.
Dar cine sa mai controleze cu mare grija miscarea sindicala,sa nu cumva sa se ridice plebea, sa spuna problemele cu care se confrunta.
Pina la urma probabil ca ne vom organiza si ne vom apara singuri.Atit timp cit reactia noastra este inexistenta va fi vai si amar de capul nostru.
Suntem injurati,scuipati,facuti in tot felul,masini arse in fata unitatii,cauciucuri sparte,lucratori agresati cind merg la cumparaturi si nu s-a luat nici o masura.
Lucrurile mentionate mai sus s-au petrecut in penitenciarul galatean.
Agenti arestati ptr. ca si-au facut datoria,cine credeti ca ne va apara,praf aruncat in ochi ca de fiecare data.
Chiar ca este o vrajeala in contextul actual. Numai de siguranta personalului nu se ocupa in conditiile in care ei nu pot asigura drepturi elementare lucratorilor. Sunt reticent, asa e !
O modalitate smechera de a extinde competentele celor de la “ochiul si timpanul “.Asa isi vor justifica multe ingerinte in viata privata a fiecaruia. ANP-ul, mai bina ar respecta legea si ar face asigurare de risc profesional pentru personalul sau. Sa lase vrajeala asta cu protectia asigurata de” SIPA Reloaded”.
@Tepes
Conform legii 295/2004 privind regimul armelor si munitiilor,iti poti achizitiona arma pentru paza si aparare.
Problema ar fi ca si aici am cam fost lasati pe afara,ar trebui sa figuram la art.14 alineatul 2 punctul a dar noi suntem la punctul b,adica la si altii.
Nu ar strica un pic de lobby facut de ANP sau chiar de sindicate,de ce nu,sa fim inclusi la punctul a ,acolo unde sunt politistii,militarii,demnitarii etc.
Pare un amanunt nesemnificativ dar nu este,se vede ce reprezentam noi in sistemul de ordine publica in acest moment…
Nu stiu daca cunoasteti aspectul dar lucratorilor de penitenciare agenti si ofiteri nu li se acorda armamentul acasa asa cum prevede l293/2004,prin prisma ca nu sunt trecuti in alta lege privind regimul armelor decat cei de la MAI,nu e normal ca seful de post care nu scoate pistolul nici macar sa-l curete sa umble cu el si se poate apara oricand iar eu care ma confrunt cu cei mai rai infractori sa nu am dreptul la portul armamentului personal pt. autoaprare..au fost colegi care au foat batiti ,agresati,umiliti,incendiate locuintele etc…de catre fosti sau prieteni ai detinutilor..cum se apara acest om in acel moment..sta SIPA la usa la el???
Sa speram ca nu va ramane doar pe hartie si chiar se va pune in aplicare .
Eu sunt unul care s-a trezit un fost p.p.l. la usa casei.
Stiti ce sa rezolvat NIMIC