www.snlp.ro Web analytics

Liber la mutari!

Change-JobOrdinele ministrului jutitiei privind schimbarea si mutarea din functii au fost publicate ieri in Monitorul Oficial al Romaniei nr 556.

 

Document atasat

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

105 COMMENTS

  1. Daca nu aparea ordinul asta, aveai toate sansele sa iesi la pensie cu coeficientul anterior. Acum macar s-a deschis o perspectiva. Chiar daca erau posturi vacante pana acum, nu te puteau muta efectiv, decat prin decizie de zi care nu are valoare in planul modificarii raportului de serviciu si al drepturilor salariale.

  2. Multumesc pentru raspuns,inseamna ca voi ramane tot pe functia de Sef escorta 1,dar cu coeficientul functiei de Agent paza 1 si in fiecare an voi creste cu 0.5 pana ajung la maximul functiei asta insemnand ca in 6 ani voi ajunge si eu la maximul functiei de sef escorta 1,iar dupa 3 ani voi putea iesi la pensie.Un sistem de k@k@t si niste sefi tot de k@k@t care ii doare undeva unde iti desfasori tu activitatea de zi cu zi,am uitat sa va zic ca fac supraveghere de 7 ani pe functia de Agent paza 1,in toti acesti ani nu s-a gasit o functie libera?Directorul avea puterea sa numeasca un angajat pe o alta functie si pana acum nu mai zic ca si cadristul la fiecare sfarsit de an se fac reorganizari pe functii si va asigur ca in unitatea noastra s-au mai facut si acum 1 sau 2 ani mutari de genul,dar numai pentru unii,iar dca te duci sa zici ceva iti baga pumnul imediat in gura….in fine nu mai are rost sa discutam in zadar.Va multumesc inca odata pentru raspuns.La revedere.

  3. Statutul special (L 293/2004) nu-ti permite mutarea/schimbarea pe o functie prevazuta cu coeficient mai mare. Totusi, prin ordinele la care se face referire in articol se creeaza o iesire din blocaj si se permite mutarea pe o functie prevazuta cu coeficient mai mare cu conditia ca mutarea sa se realizeze pe un coeficient cel mult egal. Ulterior mutarii ai posibilitatea de a avansa pana la maxim, depasind astfel coeficientul pe care erai blocat ocupand vechea functie. A fost singura solutie pentru miscarea salariatilor cu vechime care ajunsesera la maxim pe postul ocupat.

    [b]Prevederea din statut (restrictiva)
    [/b] Art 55 (4) Funcţionarii publici cu statut special definitivi pot fi schimbaţi din funcţiile deţinute, în cadrul aceleiaşi unităţi, la cerere şi pot fi numiţi în alte [b]funcţii prevăzute cu acelaşi coeficient de ierarhizare sau inferior[/b], conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti.

    [b]Prevederile din cele 2 ordine (le vezi la finalul articolului):
    [/b] ART. 2
    (1) Funcţionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administraţiei penitenciare pot fi mutaţi în alte unităţi ale sistemului administraţiei penitenciare, la cerere sau în interesul serviciului, cu acordul lor, în aceeaşi ori în altă funcţie [b]pe un coeficient de ierarhizare identic sau inferior funcţiei deţinute.[/b]

    (2) Schimbarea din funcţie se poate face numai pe funcţii vacante din aceeaşi categorie, de ofiţer, respectiv de agent, şi de acelaşi tip, de conducere, respectiv de execuţie, [b]pe un coeficient de ierarhizare identic sau inferior funcţiei deţinute.[/b]

  4. Despre aceste cuvinte vreau sa aflu mai multe coeficient mai mic sau egal cu cel maxim!!!!!!!!!! !!De ce nu se da cel maxim si se da cel minim????????????Va rog respectuoe faceti un mic efort si raspundeti-mi si mie la cele 2 sau 3 intrebari adresate,un mic efort,nu e greu deloc.Va multumesc.Legi,ordine sau ce mai sunt ele cu privire aceste mutari,schimbari ce naiba sunt.Sa va dau si un exemplu: am ocupat functia de Sef escorta 1 acum 2 saptamani sa zicem,eram pe fuunctia de Agent paza 1 de ce nu mi se acorda coeficientul functiei noi (Sef escorta 1) si raman tot pe cel al functiei de Agent paza 1 daca LEGEA spune ca se poate acorda un coeficient mai mic sau egal cu cel maxim.Daca ma puteti ajuta cu aceasta Lege care stipuleaza acest lucru.Va multumesc.

  5. Soparla, nu imi este greu sa raspund ci mi se pare penibil sa copiez raspunsuri date anterior. te deranjeaza daca raspunsul e datat cu o luna in urma? El se mentine ca rationament, sa stii. Ce ti se pare neclar, ca sa inteleg?

  6. Astept raspuns si la prima intrebare a mea va rog respectuos,niste legi sau ordine daca va este greu sa raspundeti si catre cine ma pot si eu adresa(fara persoanele de contact din unitatea mea)in A.N.P. sau la M.J……..Va multumesc.La revedere.

  7. Va multumesc pentru raspunsuri……vroiam ceva scurt si la obiect dar vad ca va este greu sa-mi raspundeti,dar atunci ce parere aveti de acest raspuns dat de Dumneavoastra la pagina numarul 2:In trecut schimbarile si mutarile se faceau empiric sau mai degraba se evitau. Se mergea pe detasari, decizie de zi, etc. In cel mai scurt timp in unitati va ajunge un calendar si un set de instructiuni. SNLP a propus ca acest ordin sa fie folosit la urgenta pentru deblocarea posturilor cu coeficient mic pentru absolventii care urmeaza sa fie incadrati in decembrie. Dar nu numai aceste cazuri se vor aproba. Pana acum nu puteai sa fii schimbat/mutat decat pe o functie prevazuta cu acelasi coeficient maxim cu cel al functiei detinute. Daca coeficientul functiei de destinatie era mai mare, dar se impunea totusi o miscare, se apela la decizia de zi pe unitate dar pierdeai perspectiva de avansare si drepturile salariale. Acum daca esti incadrat pe o functie care are un maxim de 2,70 poti fi mutat pe alta care are max 2,90, chiar daca in prima faza mutarea se face pe 2,70. Ulterior poti avansa spre 2,90 fara examen, in conditiile legii, fara ca MJ sa mai aprecieze prin puncte de vedere ca se numeste „promovare mascata”. De ce crezi ca in ANP aproape toti cei adusi din teritoriu sunt detasati si nu mutati? Pentru ca in ANP sunt coeficienti mai mari. Bineinteles ca este nevoie de aprobari, altfel cum? Ne mutam fiecare cum vrem prin curte, facem schimburi intre noi, ne ducem toti la socio si lasam perimetrul liber?? Inca o precizare tehnica: in nomenclator toate functiile sunt prevazute doar cu un coeficient maxim. Incadrarea se face pe un coeficient mai mic sau egal cu cel maxim. Deci chiar daca maximul prevazut al functiei este de 2,90, incadrarea se poate face si pe 2,70 cu posibilitate de avansare pana la 2,90.Despre aceste cuvinte vreau sa aflu mai multe coeficient mai mic sau egal cu cel maxim!!!!!!!!!!!!De ce nu se da cel maxim si se da cel minim????????????

  8. Deruleaza comentariile la primele pagini si vei afla explicatia. Am poostat de cel putin 2 ori in detaliu. Vezi numerele paginilor sub ultimul comentariu de pe pagina actuala.

  9. Buna ziua.Am si eu o intrebare pentru Domnul Stefan Teoroc:tocmai m-am inscris si eu pentru o alta functie cu un coeficient mai mare decat precedentul si mai bine zis Sef escorta 1 si am fost aprobat pentru aceasta mutare,eu fiind pe vechea functie de Agent paza 1,de ce nu se poate ca sa mi se dea coeficientul functiei respective din luna urmatoare daca acel coeficient este mult mai mare decat cel precedent si trebuie sa mi se dea in fiecare an cate 0.5 procente.Cum poti fi numit pe acea functie daca nu primesti coeficientul functiei respective,adica mai bine zis pe hartie esti trecut dar la bani nu???????????Va rog sa-mi spuneti si mie dac exista o baza legala pentru aceste mutari si aici nu fac referire la:
    OMJ 2398/2012 schimbare functie
    OMJ 2397/2012 mutare functie
    ci daca este o baza legala sa se faca asa ceva sa fii trecut pe o alta functie si sa nu ti se dea direct coeficientul functiei noi,respectiv.Asa se procedeaza in toate unitatile sau este problema numai la noi.Va rog sa ma ajutati cu un cadru legal si cui trebuie sa ma adresez pentru asa ceva si aici nu ma refer la personal competent din unitatea mea ci la cineva din ANP sau chiar Ministerul Justitiei.Va multumesc anticipat si va doresc o zi placuta in continuare.La revedere.

  10. Iron_man !
    Cand faci afirmatii de genul ca presedintii de sindicat fac averi grosonale, consideri ca ai o educatie aleasa? Un om care nu delimiteaza elementele negative de cele pozitive, care nu transfera vinovatia numai in dreptul celor impotriva carora detine probe, un om care generalizeaza fara a incerca mcar sa identifice si exceptii….si poate ca as mai fi avut multe de spus cu privire la acest om …….., in acest mister Iron_man, ce fel de om considerati ca sunteti ? Unde va situati ca si educatie in acest caz ?

    E bine sa ne recunoastem neputinta atunci cand este cazul pe considerentul ca vom atinge cota maxima pentru a reusi sa ne reechilibram. Sper ca ai inteles ce am vrut sa spun…

  11. Eu spre deosebire de tine sunt destul de calculat la vorba si de educat,Ironel-_Maricel nu vad unde te-am jignit si nu inteleg de ce te bagi in seama precum (editat)

  12. Ironel-_Maricel nu cumva vrei sa candidezi si tu pentru postul de presedinte de filiala si vrei sa ajungi si tu Iron_Man……………………. mi se pare mie sau te cunoc de undeva…………???????????:)))))))))0

  13. Pt Iron_Man,
    Ce stii tu despre munca unui lider de sindicat musiu?
    Nesimtit daca-ti spun e prea putin mai mult nu spun pentru ca sunt bine crescut nu ca tine.
    (editat)
    Te inteleg acum esti complexat de marime?
    Participa la alegeri fratioruleeeeeeeeeee, castiga si apoi (editat).
    Sa-ti fie RUSINICA!

  14. Mare ti-e gradina Doamne !

    Iron_man, desi nu am vreo functie prin sindicat, n-am putut gandi vreodata lucrurile astea. Cunosc insa munca unui lider de sindicat si ma preocupa ineaproape sa observ ce se intampla cu mine si daca sunt corect reprezentat. Am placerea sa constat ca in foarte mare parte interesele imi sunt reprezentate corect. Nu vreau sa intelegi ca aduc vreun elogiu vreunui lider insa pur si simplu am simtit toate lucrurile astea informandu-ma corect in acelasi timp.
    Din capacitatea ta de a intelege lucrurile a rezultat o mizerie. Atat eu, in masura in care detin informatii, cat si Stefan ti-am raspuns la intrebari. Inseamna ca ai o problema de alta natura prietene ! Sa stii ca exisa tratament aproape pentru orice. Din pacate, sa stii ca prostia nu se trateaza nicicum !

  15. Ai dedublare de personalitate? Tocmai aveam senzatia ca dialogam. Am fost atent la toate intrebarile tale si am incercat sa te lamuresc. Ai descoperit un articol si te-am intrebat ce e cu el. Ce te-a putut provoca sa scrii porcariile de mai jos? Eu ti-am raspuns civilizat si am incercat sa te ajut. Nu ti se pare exagerata, nedreapta sau macar lipsita de cuviinta, reactia ta?

  16. Oricum tot voi trebuie sa aveti dreptate si ultimul cuvant de spus,sunt prosti aceia care sunt membrii de sindicat si din contributia lor ca membru de sindicat va fac pe voi cu averi grosolane si cu aia mare,sunteti toti o apa si un pamant,in ultimii doi ani nu s-a auzit mai nimik de VOI.Sa va fie rusine pentru veniturile nesimtite pe care vi le stabiliti.Huuuuuuuuuuuu.Rusine sa va fie…………

  17. Asa, ce e cu articolul asta? Este vorba despre inghetarea salariilor si ultraactivitatea legislatiei vechi, “principii” stabilite prin legile tranzitorii. Ce revelatie ai?

  18. Ce parere aveti despre articolul 5 din Legea 283/2011 privind aprobarea OUG 80/2010 pentru completarea art. 11 din OUG 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar care suna cam asa: Art. II- Art.5
    Art. 5
    In anul 2012, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, indemnizatiile, compensatiile, sporurile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare se stabilesc in raport cu nivelul bazei de calcul al acestora utilizate pentru luna decembrie 2011. Ce parere aveti domnule Teoroc????????????????

  19. Prima de vacanta si premiul anual sunt suspendate prin L 283/2011 (lege salariala tranzitorie), la fel ca sporurile pentru ore suplimentare, de sarbatoare sau repaus. Reia intrebarea la care spui ca nu primesti raspuns. Sper din suflet sa nu fie tot despre schimbare si coeficienti. 🙂

  20. Revin cu inca o intrebare.Ce se intampla cu prima de vacanta.Am cunostinta ca in alte sectoare bugetare s-a acordat si in anul 2010,2011 si 2012 prima de vacanta.In sistemul penitenciar nu se mai acorda din 2010.Cum este posibil sa nu se mai acorde,cand aceasta este un drept prevazut in lege?De cand este mai presus un OMJ sau OG mai presusu decat o lege?Astept raspunsul daca se poate.Va multumesc.La revedere.

  21. Pentru Sakalul am o intrebare: aratami si mie unde am primit raspunsul la intrebarea cu actiunea in judecata?Nu nu este nici o neconcordanta sau nici un decalaj in afisarea comentariilor,eu cu buna stiinta adresez intrebari la care nu prea primesc un raspuns clar.Nu mai zic de raspuns la intrebarea adresata la ora 09:01 cu numarul 78?????????

  22. Va multumesc foarte mult d-le Teoroc.Pe privat am sa va scriu despre prostia si rautatea cuiva. Ideea era ca avem 5 agenti paza pe care-i planificam pe sectie iar agentul supraveghetor il dam in foisor…asa ..ca sa ne aratam muschii!Aveam impresia ca sint cretin ..dar parca nu sint!
    Inca o data va multumesc pe acest subiect
    Acuma revenind la alte subiecte,d-le Teoroc, vedem ca la nivel micro ..e la fel ca la nivel macro.Adica,as prefera sa mi se spuna ca nu e personal care sa calculeze salariile si de-asta sint platit cu intirziere,ca numai cei de la schimburi nu fac ore suplimentare,deoarece sint suficienti,ca directorul circula cu Dacia sau birourile nu au aer conditionat sau personalul sta in picioare in biroaie…ptr ca lovelele s-au folosit ptr GARDURI.Mai continui? E normal ca RSLD sa contina 10 sarcini ptr unii? SA-mi spui cind sa ma opresc..E normal ca unii sa paraseasca garnizoana cu aprobare si altii nu?Sa-mi spui cite argumente vrei sa scriu ca sa vedem ptr cine a fost facut RSLD.Domnule Teoroc,ai vazut discriminari in legile noastre?De-asta iti scriu eu lu’matale,mi-esti simpatic!M-am mai certat eu cu unii,dar nu sint nici cretin tare,nici prost tare..si nici..ca unii pe care-i stiu eu.Crede-ma pe cuvint ,ca am! Cu stima.

  23. Alecule, tu ma intrebi punctual iar eu pot sa-ti raspund punctual sau retoric. Daca insisti pe concret, de vina pentru planificare in concordanta cu statul de functii, este cel care semneaza planificarea. Cine semneaza isi asuma. Totusi, as mai mentiona ceva: este important ca cei care se considera nedreptatiti sa ceara explicatii. Motivarile scrise sau chiar simplele solicitari pot folosi foarte mult in litigii ulterioare. Din pacate multi sunt dispusi sa accepte orice spune seful. La noi nu ajunge vreun val de sesizari desi suntem dispusi sa intervenim oricand. Omul accepta sa efectueze o anumita misiune, iar daca greseste se va prevala cu greu de faptul ca a efectuat acea misiune fiind constrans de sef sau, ma rog, de vreo situatie operativa. Sa stii ca nu este obligatoriu ca instanta de judecata sa dea dreptate salariatului (in cazul in care avem un litigiu) care este planificat, in cadrul sectorului operativ, in misiuni diferite, cat timp isi asuma noile atributii, nu isi exprima dezacordul, nu solicita o justificare. In plus, sunt foarte slabe sanse de a fi incriminat planificatorul (cat timp este evidenta prioritatea misiunii si precaritatea resurselor), insa macar avem circumstante atenuante pentru salariatul care a gresit intr-o misiune diferita de atributiile postului pe care este incadrat.

  24. Iron_man !!!!

    Tu citesti comentariile prietene ? Ai primit raspuns la obsolut toate problemele tale ! Sau, se pare ca intervine un decalaj in afisarea comentariilor….

  25. Domnule Presedinte,
    Se pare ca sinteti in usoara confuzie cind scrieti cele doua numerale 13,52.Ca urmare consider ca mesajul se adreseaza altcuiva.Eu va intreb punctual: cine e vinovat si de ce nu respectam legea atit cit se poate?De ce agentul paza lucreaza pe sectie si agentul supraveghetor in foisor? Pot sa va sau exemple care se refera la conditiile de munca si nu la management ,ma depaseste.Pe urma mai discutam ce doriti

  26. Alecu 13,52

    Alecule, nu e normal, dar e normal sa trebuiasca sa organizezi cumva serviciul de paza si supraveghere la Jilava cu 30 de oameni cand schimbul ar fi trebuit sa aiba 45? E normal ca in anul 2012 unitatile sa fie pazite cu detinuti? E normal ca gardurile penitenciarelor sa se prabuseasca daca te sprijini mai tare pe ele, iar sarma ghimbata sa fie din 1970? E normal sa constati la intrarea in serviciu ca iti mai trebuie 3 oameni ca sa asiguri posturile? E normal sa ajungi sa aprobi un ROESPES pe principiul… lipsei de oameni, astfel incat se considera suficient 1 post de supraveghere pe o sectie? Sa continui?

  27. Eu am inteles foarte bine cum stau lucrurile cu mutarile,deci eu de pe functia actuala de 2.50 pot sa fiu mutat pe o functie cu coeficientul de 2.90.Fiind mutat pe functia respectiva cu coeficientul de 2.90 pot fi trecut sau pe 2.50 sau pe 2.90,asta ramanand la aprecierea cadristului sa inteleg??????????Va rog frumos sa-mi raspundeti la toate intrebarile adresate pentru a nu fi nevoit sa scriu de nenumarate ori aceleasi intrebari cu privire la cei care nu au implinit inca 3 ani in sistem si au participat la aceste mutari si la aceea cu actionatul in judecata.Va multumesc si va doresc o zi buna in continuare.La revedere.

  28. Stimate concetatean
    Sint multe situatii in care la escorte sint agenti paza sau supraveghetori… si alte combinatii de felul asta.Problema este ca nu se doreste specializarea si profesionalizarea operativului…din motive lesne de inteles…Pilelele si privilegiile..ucid legea care devine exceptie.Am avut mult timp situatii in care nu erau agenti paza tocmai din cauza promovarilor ..fara numar!Ne dorim ca agentul din operativ sa fie un fel de …”soldatul universal”.Priveste si la cazul Colibasi si gaseste d-ta 1 motiv ptr care s-a intimplat ..intimplarea.Ne dorim avansari in functii ca in povestea cu Fat Misto.Ptr cei care au o virsta si ceva experienta mai mare ca mine…dupa cit timp avansai in functie si grad? Cind poti sa citesti si sa intelegi ceva din platforma e- learning,ca esti rupt de munca pe 2 sectii.Ai idee cite ore suplimentare si cita oboseala au acumulat palmasii de la schimburi? De unde sa mai ai interes ptr munca? Cred ca mutarile sau schimbarile trebuie facute cu cap si nu cu pile..dar mai ales cu evaluari pertinente.Astept cu nerabdare sa-ti citesc si parerea d-tale.

  29. de ce se fac abuzuri din partea sefilor de tura ?exemplu domnul colac de la rahova care le cere demisia subalternilor.el nu stie cum a fost mutat de la colibasi sau este o sageata

  30. Domnule Presedinte,
    E corect ca agentul supraveghetor sa lucreze in foisor si agentul paza- pe sectie? E normal ca agentul supraveghetor,cu coeficient maxim sa lucreze in foisor si agentul cu coeficent mai mic sa lucreze pe sectie? De ce nu se respecta statul de organizare si fisa postului? Poate constitui aceasta planificare o fapta penala?

  31. Iron_man !

    Nu inteleg doua lucruri pentru care doresti lamuriri:

    1. Unde se stipuleaza faptul ca trebuie sa ai minim 3 ani in sistem pentru a intocmi o cerere de schimbare din functie ? Singura chestiune legata de acesti 3 ani prevazuta in OMJ 2398 intervine la criteriile de departajare/de acumularea punctajului in cazul in care sunt minim doi insi care au intocmit cereri de schimbare pe aceeasi functie.

    2. De ce afirmi ca un agent planificat a-si executa serviciul intr-o functie superioara celei pe care este incadrat nu este platit aferent atributiilor de serviciu ?
    Eu iti confirm prin exemplul personal ca sunt platit pentru functia in care sunt planificat in serviciu, aceste drepturi reiesind strict din sporurile aferente exercitarii functiei respective.
    Exemplu: ca supraveghetor sectie beneficiez de urmatoarele: spor de antena, spor paza, spor de praf, spor de noapte (atunci cand este cazul). Atunci cand nu sunt pe sectie nu mai beneficiez de sporul de praf, in schimb beneficiez de sporul de lucru in exterior (intemperii) care-i mai mic decat sporul de praf.
    Singura chestiune legata de drepturile aferente exercitarii unei functii si care are legatura cu neplata acestora este atunci cand agentul indeplineste prin DZU functia de sef tura, acesta nebeficiind de sporul de conducere. Acest spor se acorda imputernicitilor. Iar un agent sa fie imputernicit pe sef tura nu se prea poate pentru ca se imputerniceste din aceeasi categorie cu seful de tura, si anume ofiter.

  32. Iron Man, tin minte ca ti-am mai raspuns in legatura cu coeficientul dar voi relua: nu trebuie sa te [i]inscrii[/i] la schimbare ci sa [i]soliciti[/i]. Chiar daca trece termenul stabilit in prezent prin recomandari, poti solicita oricand in viitor schimbarea daca exista un post compatibil. Nu poti fi schimbat decat pe un coeficient cel mult egal, chiar daca functia pe care te schimbi are un coeficient maxim mai mare decat cel pe care esti incadrat in momentul schimbarii. Despre disciplina de stat sunt multe de discutat, insa nu putem pretinde rigidizarea absoluta a posturilor inclusiv in operativ decat cand reusim sa le ocupam pe toate si sa efectuam misiunile strict conform regulamentelor.

    Hai sa lamurim in primul rand treaba cu coeficientul. Daca nu ai inteles explicatia mea, sa spui. Daca te vei duce la primele comentarii vei vedea mai multe explicatii. Citez una dintre ele:
    [quote]#2 Stefan Teoroc 10-08-2012 10:38 In trecut schimbarile si mutarile se faceau empiric sau mai degraba se evitau. Se mergea pe detasari, decizie de zi, etc. In cel mai scurt timp in unitati va ajunge un calendar si un set de instructiuni. SNLP a propus ca acest ordin sa fie folosit la urgenta pentru deblocarea posturilor cu coeficient mic pentru absolventii care urmeaza sa fie incadrati in decembrie. Dar nu numai aceste cazuri se vor aproba. Pana acum nu puteai sa fii schimbat/mutat decat pe o functie prevazuta cu acelasi coeficient maxim cu cel al functiei detinute. Daca coeficientul functiei de destinatie era mai mare, dar se impunea totusi o miscare, se apela la decizia de zi pe unitate dar pierdeai perspectiva de avansare si drepturile salariale. Acum daca esti incadrat pe o functie care are un maxim de 2,70 poti fi mutat pe alta care are max 2,90, chiar daca in prima faza mutarea se face pe 2,70. Ulterior poti avansa spre 2,90 fara examen, in conditiile legii, fara ca MJ sa mai aprecieze prin puncte de vedere ca se numeste „promovare mascata”. De ce crezi ca in ANP aproape toti cei adusi din teritoriu sunt detasati si nu mutati? Pentru ca in ANP sunt coeficienti mai mari. Bineinteles ca este nevoie de aprobari, altfel cum? Ne mutam fiecare cum vrem prin curte, facem schimburi intre noi, ne ducem toti la socio si lasam perimetrul liber?? Inca o precizare tehnica: in nomenclator toate functiile sunt prevazute doar cu un coeficient maxim. Incadrarea se face pe un coeficient mai mic sau egal cu cel maxim. Deci chiar daca maximul prevazut al functiei este de 2,90, incadrarea se poate face si pe 2,70 cu posibilitate de avansare pana la 2,90. Daca sunt neclaritati intrebati![/quote]

  33. De ce se fac discriminari in legatura cu schimbarile de pe o functie pe alta?De ce unii veniti in sistem in luna Octombrie 2009 nu au putut sa se inscrie pentru a ocupa o alta functie si altii veniti in aceeasi perioada au putut daca una din conditiile impuse prevede sa ai minim 3 ani lucrati in sistem?Mai am inco o problema,daca esti mutat de pe o functie de agent paza pe o functie de supraveghetor de ce nu ti se acorda coeficientul minim functiei de supraveghetor si ramai tot la coeficientul functiei de agent paza.daca in statul de organizare functia de supraveghetor incepe de la un coeficient mult mai mare decat cel al functiei de agent paza?Aspetp raspunsul D-voastra si la intrebarea cu plangerea in instanta,cine are de castigat,daca esti planificat intr-un loc sa-ti exerciti atributiunile de serviciu de ce nu esti platit conform locului unde muncesti?De ce altii stau si lucreaza la borouri si ocupa functii de supraveghetor?Cine este vinovat pentru aceste lucruri?Astept un raspuns va rog frumos pentru ca vreau sa merg in instanta cu aceasta problema.M-am saturat de atatia ani si de atatea marsavii,smecherii si discriminari care se fac in sistem.Va multumesc.La revedere.

  34. Iron_man
    Privitor la ultima ta problema legata de exercitarea unor atributii de serviciu de catre un agent pe o functie superioara celei in care este incadrat conform statului de organizare, aici exista mai multe optiuni/viziuni de a privi lucrurile.

    1. Salariatul accepta in virtutea functiei superioare pe care o exercita beneficiind astfel si de sporurile aferente acestei functii;
    2. Pe baza lipsei de personal, lucratorul apeleaza la un compromis personal in acest sens, el beneficiind in fapt de dreptul de a refuza. Iar aici se combina mai multe aspecte: prin refuz unii pot intelege neexecutare de ordin dar lucrurile nu stau chiar asa. Desi exista niste anexe la fia postului, in principiu si de drept dealtfel, se respecta disciplina de stat, lucru pe care multi ofiterasi nu-l inteleg. In exercitarea unei functii, alta decat cea pe care esti incadrat in stat se realizeaza prin act de vointa personala.
    De fapt, aparitia acestor OMJ de schimbare si mutare din functie tocmai acest lucru se urmareste cu prioritate, eliberarea functiilor mici pentru noii incadrati, disparitia a cat mai multor functii ocupate prin DZU si RESPECTAREA DISCIPLINEI DE STAT.

    Cred ca am fost indeajuns de explict pentru problemele tale.

  35. Pentru Iron_man:

    Intrebarile tale sunt multe si voi incerca sa-ti raspund in masura in care detin informatiile necesare:
    1. Ocupand functia care prevede un coeficient maxim mai mare (schimbare din functie conform OMJ 2398), pana la sfarsitul anului vei beneficia de aceleasi drepturi salariale ca si in prezent, urmand ca la fiecare inceput de an sa avansezi in cadrul aceleasi functii marindu-ti-se coef. cu 0.5.

    2. Directorul unitatii nu se ocupa de planificarea in serviciu,cel putin a celor din paza, aceasta sarcina revenind sefului biroului siguranta detinerii. Practica ne arata ca nici acesta nu planifica oamenii, ci o face seful de tura in cadrul schimburilor si ceilalti sefi pe fiecare sector.
    Directorul nu poate muta oameni dupa cum il taie capul, dintr-un sector in altul. Acest lucru se realizeaza in baza cererii scrise de catre lucrator. Daca cererea ii este aprobata atunci va exercita atributiile functiei pentru care a facut cerere prin DZU.
    Exista si varianta imputernicirii pe o anumita functie (si esti platit cu drepturile aferente totale – ex. spor de conducere, nu numai cu sporurile prevazute pentru functie) insa acest lucru se realizeaza tot cu acordul salariatului, la propunerea directorului unitatii si aprobarea ANP.

  36. De ce nu se pot numi de catre Directorul penitenciarului agentii care isi desfasoara activitatea de supraveghere in cadrul unei sectii de detinere,sa fie numiti pe functia de supraveghetor principal 1 deoarece ei isi desfasoara activitatea de mai bine de 3-4 ani de zile ca supraveghetor pe o sectie de detinere,el munceste in cadrul sectiei de detinere ca supraveghetor fiind cuprins pe o functie de agent paza 1?Vi se pare corect sau mai bine spus legal acest lucru?Daca acest agent nu este platit ca supraveghetor are rost sa mai stea sa-si desfasoare activitatea pe o sectie de detinere,parerea mea este ca nu are nici un sens,iar alti agenti cu functii de supraveghetor principal 1 isi desfasoara serviciul pe la birouri sau prin posturile de paza!Vi se par normale aceste minore probleme?Daca se trezeste intr-o buna zi unul dintre acesti agenti si actioneaza conducerea penitenciarul,resursele umane in judecata cine credeti ca are de castigat?Astept raspunsul D-voastra.Va multumesc si va doresc o zi placuta in continuare.La revedere.

  37. Buna ziua.Este adevarat ca in momentul de fata Directorul unitatii poate numi un lucrator al unitatii unde isi desfasoara activitatea acesta(Agentul) conform legii pe o functie cu un coeficient mai mare decat acela pe care este.Directorul unitatii te poate numi pana la functie de sef serviciu fara examen?Astept raspunsul D-voastra.Va multumesc.

  38. Citeste atent ce am scris mai jos
    In mod normal vei fi pus pe un coeficient egal cu cel al functiei de pe care ai plecat
    Nu se poate pe un coeficient mai mare si nici nu se practica pe unul mai mic
    Ulterior, avansezi fara examen in conditiile legii

  39. Buna ziua.Sunt un lucrator de penitenciar(Agent)si am si eu o intrebare daca nu sunt prea indiscret si va multumesc daca ma puteti ajuta cu un raspuns in legatura cu numirile sau schimbarile de pe o functie pe alta,de pe un coeficient pe altul care se demareaza in momentul de fata in unitatile din tara.Daca te afli pe un coeficient minim(cel mai mic) si esti mutat pe o functie cu un coeficient maxim,ce coeficient trebuie sa ti se dea legal conform noii functii?Este legal sa primesti minimul coeficientului functiei noi sa o sa ramai pe vechiul coeficient minim(cel mai mic al unui Agent)?Astept raspunsul D-voastra.Va multumesc.Cu stima si consideratie…..

  40. Alecu !
    Eu imi pot controla vocabularul dar crede-ma ca nu pot sta linistit cand observ combaterea persoanei din partea ta si in niciun caz ideea asa cum ar fi si firesc. Deci, in vederea unui dialog decent si bazat pe argumente ar trebui sa achiesezi ideii de a combate strict ideea.

  41. Domnule Terente,
    Matale etichetezi cum vrei,asa ca si cum numai d-ta ai fi vreun geniu.Ar fi bine sa fii putin mai mult decent si respectuos,asa cit tine de un geniu…daca nu e pustiu.
    1)Geniule (G) lasa si pe altii sa aiba pareri,idei si solutii!Chestia cu avizul de principiu este o chestie care tine de muschii unui om si ar duce le abuzuri si ingradiri.Avind in vedere criteriile de departajare sau chiar si fara ele cei care vror mai mult decit pot se vor elimina
    2)Treaba cu conditiile specifice este o alta gaselnita si nu se refera la probele de calculator,ci,la alte abilitati,cunostinte,practica intr-un sector,polivalenta -de ex cineva lucreaza intr-o tura sef schimb,in cealalta in pc,in cealalta dispecerat..etc
    3)Eu m-am lasat de stilul amintit de d-ta si nu-i mai numesc “toti retarzii”pe cei cu aspiratii mai mult sau mai putin intemeiate,ca de-aia sint criterii de selectie
    4)Stai linistit,nu stau cu gura cascata dupa functii,daca vrei iti voi publica autobiografia mea si nu-ti sint inferior.
    5)Inca te mai consider amic,de aceea te rog sa nu ma mai jignesti.Consider ca respectul fata de oameni este mai important chiar daca unii sint “retarzi” in comparatie cu domnia voastra.La genialitatea dumitale poti sa dovedesti ca esti superior
    6)Intr-adevar putem dialoga daca doresti,dar fii atent la exprimare,ptr ca sa-mi dovedesti (sau nu )ca esti omul Terente
    Te salut

  42. Domnule Teoroc,
    Eu ma refer la schimbarea de pe functia de sef tura 1 pe sef sectie.Eeei,nu s-au facut publice(cunoscute) functiile de sef sectie vacante si care sint ocupate cu persoane imputernicite, cu ofiteri cu functii de executie care au 6 luni respectiv 1,6 ani in sistem. Se incalca cumva principiile din l293? Alea cu supunerea fata de lege,egalitatea de sanse…etc transparenta,obiectivitate..etcDaca L293 nu le da voie sa participe la concursuri pe functii de conducere…cum pot fi ei imputerniciti prin DZU a directorului unitatii sau dzu a DG? Imi scapa ceva?
    Dvs ati dorit sa folositi o exceptie care de fapt inseamna ocuparea unor functii manageriale superioare prin concurs,deci nu se pupa cu OMJ 2398! Imi scapa ceva?Help me!

  43. Finule Alecu,
    Nu dau curs unui comentariu abject ce-ti este specific. Nu pierzi niciodata ocazia de a pica in penibil. Dupa cum bine ai observat, comentariul meu a fost argumentat pe cand tu arunci cu vorbe pur si simplu.

    Abuzurile de care amintesti sunt doar in capul tau. Ce ti se pare anormal la aceste avize ? Nu consideri ca s-ar fi creat un haos in care toti cereau de toate, unii nici macar sa indeplineasca conditii minime pentru ce ar fi cerut ?

    Ce ti pare absurd ca la ocuparea unor functii sa indeplinesti conditiile generale si specifice ale acelei functii ? Din punctul tau de vedere toti retarzii ar trebui sa ocupe orice functie. Nu vrei functie de conducere ? Parca aduci un pic a celor specificati de mine mai sus….

    Amice, pentru functiile de conducere TREBUIE sustinut un concurs pentru a demonstra ca esti capabil. Acum stai cu gura cascata dupa functii importante de conducere fara ca tu nici sa nu indeplinesti criterii de baza ale ocuparii acestora ? Esti obisnuit sa cazi in penibil pe aici… Eu te anunt ca nu-ti voi mai da curs comentariilor daca nu le sustii cu argumente. Sa vorbesti ca intr-o punga…in felul asta o poate face oricine.

  44. La functiile de conducere schimbarea este mai complicata sau mai bine sa spun mai limitata. Daca un agent poate fi incadrat pe o functie noua prevazuta cu un coef mai mare, incadrarea fiind facuta liber, pe orice coeficient sub acel maxim, la fct de conducere este diferit.

    Functiile de conducere sunt prevazute cu 2-3 coeficienti, unul minim, unul maxim si ceva intermediar. Daca coeficientul detinut de solicitantul schimbarii nu se potriveste exact nici nu minimul si nici cu intermediarul, schimbarea nu se poate face.

    Mai precis, daca un sef serviciu ar solicita schimbarea pe director adjunct, nu s-ar putea aproba pentru ca nu exista un coeficient egal sau inferior cu cel detinut, pe care sa fie incadrat.

    Sunt convins ca la aceste schimbari au existat suficiente disfunctionalitati, o parte fiind deja sesizate, sunt convins ca nu toate posturile vacante au fost scoase la bataie, insa in scurt timp vom cere o analiza exacta a acestei operatiuni si vom impune corectarea intrucat schimbarea si mutarea se pot face oricand, fara limita in timp.

    Fiind la un moment T-zero, avem diferite provocari de intampinat. Una este cea a detasatilor in ANP aparat central. Pai daca se dadea liber la schimbare cu prioritate, f posibil multe dintre posturile pe care acum sunt facute detasari, s-ar fi ocupat si ar fi obligat la incetarea detasarii pentru multi sefi si sefuti precum si niscai disfunctionalitati ori chiar blocaje.

    Ma rog, sper ca am fost cat de cat explicit. Nu cautam scuze, suntem deosebit de atenti la ceea ce se intampla acum. Am avertizat ANP ca este un fel de rascruce si trebuie bine gestionat momentul pentru eviotarea abuzurilor.

    De aceea, orice sesizare este bine venita, mai ales daca este facuta in clar.

  45. Domnule Terente,
    Te vad extrem de inteligent,dar mai ia o pauza!Sint cel putin doua clauze abuzive-cea cu avizul de principiu si cea cu indeplinirea conditiilor specifice postului.Matale crezi ca ocupantii posturilor sint asi in It sau imputernicitii sint asi in domeniu? Daca nu ma crezi iti voi da un exemplu.
    Tot ca exemplu iti dau si sfatul sa mai lasi infatuarea la o parte si sa fii politicos.

  46. Domnule Teoroc,de ce nu s-au facut ‘publice” si functiile de conducere?De ce nu s-a dat “startul ” ptr schimbarea pe functii de conducere?Help me !

  47. Pentru VREM DREPTATE !!!
    Amice, in posesia carei diplome ECDL esti ? Daca esti in posesia variantei START sa stii ca aceasta include doar 4 competente ! Este posibil ca functia pe care vrei sa o ocupi prin cerere conform noilor reglementari sa aiba in vedere 5 competente. Ca atare, pentru demonstrarea/atestarea celei de-a 5-a competenta va trebui sa sustii un examen (proba practica bineinteles) in prezenta biroului informatica.

    Nu este un abuz, este doar o conditie obligatorie pentru a fi legitimat in functia respectiva. Deci, daca nue xplici despre ce este vorba, nu te va putea ajuta nimeni. Imi dau seama ca se poate striga cu usurnta “ABUZ” dar un minim de rationament ar trebui sa existe. Nimeni nu “face” alte jocuri decat cele legale si prevazute de legislatia in vigoare.

  48. Te-ai calmat?
    N-ar fi mai bine sa incerci sa formulezi mai clar si linistit ce te supara, poate chiar reusim o solutionare?
    Poti specifica si unitatea, daca este cazul.

  49. BAI !!!! Treziti-va ….se specifica clar SCHIMBARE din functie si nu EXAMEN PROBA SAU MAI STIU EU CE INVENTEAZA unii ofiteri din unitatiile subordonate Anp….si cu diplomele ECDL?????parca atesta nivelul de competente operare P.C. ?????sau la ce ajuta ele ???? ar trebui sa inlocuiasca examenul p.c. ,,care desii este un abuz pentru ca nu a fost anuntat decat azi si maine e proba practica …E normal?? cine rezolva aceste abuzuri din unitati !!!!!!!!! diplomele ECDL au fost o spalare de bani? sau ele trebuie sa ateste nivelul de competente operare p.c.????

  50. cu diplomele ECDL ce se intampla??? la ce folosesc? parca erau valabile 2 ani de zile si atesta competenta de operare p.c.??? cine are diploma ECDL nu ar trebui sa mearga la proba p.c. … plus de asta e schimbare din functii nu EXAMEN CONCURS PROBE !!!!!!!! astea nu le vede nimeni ABUZURI PESTE ABUZURI !!! nu e posibil ca azi sa aflu ca maine am examen la p.c. RUSINE Ofiterilor din Anp….rusine celor care fac abuzuri in serviciu !!!!!! RUSINE…!!!

  51. [quote name=”gardianul 33″]..posturile la noi se dau dupa criteriile ;;;sefilor;; care isi pun oamenii care unde vreau ei[/quote]
    Nu stiu din ce unitate esti dar nu cred sa fie chiar asa,totusi pana la urma si sefii planifica,coordoneaza au si o raspundere,dar daca tu esti pe functie SPL iar ei planiifca un alt coleg de la escorte ca SPL care poate este escorta pe stat si amandoi lucrati la escorte atunci este o problema,cu toate ca as fi curios ce ar zice dl Iftinca cand s-ar intampla un eveniment si SPL a fost un agent incadrat acum 1 an de zile,pt. ca li s-au dat astfel de functii,fara consultarea sindicatelor,nu ca nu ar fi capabili cei noi,din contra sunt isteti majoritatea dar nu ar avea experienta iar hotul te simte stiti cum e cu parnaiasul,adica nu mai aveti de unde sa stiti stati prin birouri acum.

  52. terente ideea mea de principiu e sa se mareasca coeficientulptr ca in ceea ce priveste executarea serviciului la noi oricum nu se executa dupa statul de organizare.posturile la noi se dau dupa criteriile ;;;sefilor;; care isi pun oamenii care unde vreau ei

  53. Ptr cei mai putin initiati,as vrea sa adaug ca avizele sint “de principiu” si nu reprezinta ceva categoric.Ocuparea unor functii vacante,cu coeficient mai mare,reprezinta o oportunitate,un privilegiu acordat unora si nu are legatura cu “deficitul de personal” ,cum vrea sa zica unul “destept”Si-asa era un echilibru fragil al posturilor,prin schimbari ,mutari si permutari e clar ca echilibrul se transforma in dezechilibru.Repet,nu tine argumentul,mai ales ca OMJ-ul vrea sa ocupe acele functii din sectoarele deficitare.
    Pe ei ,pe mama lor!

  54. Gardian,
    O intrebare simpla la care te-as ruga sa-mi raspunzi pentru a sti de la ce pornim discutia: Tu ce urmaresti ? Marirea coeficientului sau o functie pe care sa-ti exerciti atributiile principale ?

    Si inca una: Daca vei fi avizat sa ocupi functia de principal I supraveghere, iti vei exercita aceasta functie in cadrul unui schimb sau vei vrea sa ramai tot la escorta ca sef escorta ?

  55. Mic,
    Asta cu cu “nu au ce face, trebuie sa se conformeze”, nu tine. Chiardaca avizele sunt consultative, unii se pot pronunta negativ dar argumentadu-si pozitia. Cu toate astea, directorul, daca este de competenta lui, va avea ultimul cuvant, pe baza argumentelor daca va tine cont de celelalte puncte de vedere. Pot aparea si situatii in care s-ar pune problema unor ambitii personale dar calea de atac ma tem ca va fi una pe un circuit institutional. Si cred ca fi greu sa demontezi argumente de genul: “Nu-i pot da avizul pentru ca ma confrunt cu deficit de personal in sectorul meu” sau “plecarea acestuia imi va crea brese serioase in desfasurarea normala a programului de lucru, a planificarii in serviciu, etc….”

    Pe de alta parte, daca s-ar dori o disciplina de stat foarte riguroasa s-ar ajunge la situatia in care s-ar redistribui niste functii si s-ar acorda altele pentru cei care, desi sunt prinsi in stat pe o functie desfasoara alta munca prin DZU, si la randul acestuia functia ii este atribuita altuia tot prin DZU. Aceasta practica presupun ca exista in multe locuri.

    Pe un rationament simplu, daca tu esti SPL I prin in stat dar iti desfasori activitatea ca magaziner I sau esti in foisor, atunci ar cam trebui sa te hotarasti ce vrei daca, spre exemplu, sanatatea nu-timai permite sa fii SPL I. Si daca coeficientul tau va fi mai mic in aceasta situatie, ar trebui sa te gandesti ce alegi: functia sau sanatatea. Pana la momentul asta ti s-ar fi acordat o sansa sa nu mai fii SPL I prin acordarea unei functii prin DZU mai usoare iar tu la randul tau, in aceasta situatie ar trebui sa te decizi pentru a lasa functia libera pentru a fi ocupata de om care o poate exercita. Si prsupun ca asta a fost si compromisul facut pentru aparitia unui astfel de OMJ.

  56. mersi MIC ptr sfat dar eu la ora actuala sunt cu coeficient de 2.85 ca si sef escorta iar dupa cererea mea facuta sa trec la agent operativ 1 cu coeficient de 2.90 mi sa spus la RU ca voi fi mutat pe coeficient de2.80 si peste 1 an voi fi promovat la 2.90
    daca indeplinesc calificativele si nu voi fi in comisii sanctionat disciplinar.mi sa spus ca ca agent supraveghetor pe sectie(scuzati cacofonia) nu exista echivalent de 2.85 si asa imi vor da 2.80 ptr un an si apoi 2.90.parca aceste mutari in coeficient mai mare iar posturile vacante vor fi date celor care vin din scoala.astept raspuns

  57. [quote name=”gardianul 33″]””sefii ”” nostri directi nu ne promoveaza in 2.90 ptr ca nu avem ;;;competente;;; pe care le vor ei si atunci stam ca prostii pa na cand probabil se sichimba regimul[/quote]
    Nu ei te avanseaza,fai tu cerere si punctajul va stabilii cine si ce,cat derspre avansare nu te pot avansa la 2,90 doar sa te puna pe acelasi coeficient pe care-l ai dar maximul coeficient al functiei pe care treci sa fie mai mare decat al fucntiei actuale.Ei nu vor avea ce sa faca ,nici macar nu participa in comisie iar avizul este de principiu,vor fi pusi in fata faptului implinit si astfel nu vor avea ce sa faca decat sa se conformeze.

  58. Gardian, nu te poate duce nimeni direct in 2.90 daca functia actuala pe care esti incadrat are spre exemplu un maxim egal cu minimul care ar conduce spre 2.90 prin intermediul avansarii in cadrul aceleasi functii Oamenii sa nu creada ca cineva peste noapte ii va lua din 2.70 si0i va duce direct in 2.90. Sa nu cream confuzii grave ! Totul este gradual si se intampla in timp !

    Alecu, nu stiu ce ai dori tu sa se intample ! Bineinteles ca majoritatea functiilor vacante sunt pe operativ (supraveghere si escortare). Ce alte functii ar mai trebui inventate ? Mai sunt pe ici pe colo functii vacante pe la administrativ si educatie si sunt convins ca vor fi toate afisate DAR cel mai important este insa faptul ca functiile date spre ocupare vor fi cu prioritate acolo unde deficitul creeaza reale probleme in organizarea muncii de penitenciar. Nu crezi ca e destul de logic ?

  59. ””sefii ”” nostri directi nu ne promoveaza in 2.90 ptr ca nu avem ;;;competente;;; pe care le vor ei si atunci stam ca prostii pa na cand probabil se sichimba regimul

  60. Sa inteleg ca in afara de situatiile prevazute in OMJ ca prioritare, cum sunt ocuparea functiilor vacante prin schimbare, pt. a pune capat practicii DZU, restul ramana la latitudinea consiliului de administratie al fiecarei unitati?

  61. Vor fi scoase spre ocupare, in mod deosebit ,functiile de agent operativ,ptr “schimbarea din ag paza in ag suprav sau esc.Si aici sint probleme ,in sensul ca ele nu pot fi ocupate ‘en gros” de cei incadrati acum un an sau chiar doi.Se mai pot ocupa ceva functii la of instructori si functii manageriale de nivel mediu,restul- CONCURS!La administrativ nu se pune problema ptr ca este “FULL”Dupa aceasta etapa,ce mai este vacant se ocupa prin “mutare” adica un fel de transfer intre unitatile patriei!
    Bahto dello dello! Au revoir et a bientot!Buy buy!
    The end.C’est fini.

  62. Extras din instructiunile trimise de ANP in unitati:

    [quote]
    – la stabilirea posturilor vacante de la nivelul unităţii ce pot fi ocupate prin schimbare din funcţie, vor avea prioritate funcţii din sectorul operativ, in scopul vacantării funcţiilor necesare repartizării absolvenţilor instituţiilor de învăţământ care pregătesc personal de penitenciare – promoţia 2012;
    – de asemenea se impun a fi imediat ocupate funcţii din domeniile/compartimentele deficitare, ale căror atribuţii sunt îndeplinite prin D.Z.U., eliminând astfel această practică, în vederea respectării disciplinei de stat;
    – cererile de mutare aflate în curs de soluţionare, care nu au fost înaintate la A.N.P., se vor soluţiona conform calendarelor întocmite, iar cele care se află deja la A.N.P.,îşi vor urma cursul iniţial;
    – la calcularea punctajelor pentru departajare pe baza calificativelor obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale, se vor avea în vedere calificativele obţinute doar în ultimii 3 ani de activitate (eroarea materială din Metodologii urmează a fi remediată);
    – la îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute în fişa postului, (exemplu – cunoştinţe de operare pe calculator), se vor avea în vedere toate posibilităţile de certificare a acestora (exemplu – certificat de absolvire/de competenţă, probă practică, etc);[/quote]

  63. Stefan, vor fi scoase spre ocupare, toate posturile vacante din statul de organizare, sau numai unele?Ce criterii se vor aplica in momentul luarii acestei decizii?Am inteles ca in ceea ce priveste posturile vacante din administrativ, acestea nu vor fi scoase in mare masura pentru a fi ocupate, si aceeasi problema ar fi si cu posturile de ofiteri.Daca postul este liber si cineva face cerere, ii poate fi respinsa pentru ca , postul nu este scos?

  64. Deja, dintr-o mica discutie cu un salariat de la RU am dedus ca din punctul acestuia de vedere prioritara ar fi vechimea si nu faptul ca lucrezi pe o functie superioara pentru care ai calitati si demonstrezi profesionalism. S-a rezumat cam la asta :”Fiecare ar vrea sa ajunga la pensie cu 2.90, lasa ca restul au timp !”

    Nu-i normala atitudinea asta ! Desi sunt multi cu vechime de peste 15 ani, multi dintre acestia nu au semnat niciodata vreun proces verbal pe sectie sau acolo unde a implicat munca cu detinutul. So sunt oameni care, desi au cam 10 ani in sistem e posibil sa fie privati de privilegiul schimbarii dunctiei luandu-se in considerare vechimea si nu profesionalismul sau calitatile lucratorului care merita functia respectiva. E bine sa stea “cu ochii” pe intreaga procedura sa se amendeze acolo unde este cazul.

  65. Cum poate fi cuantificata “experienta” si care este unitatea de masura?Aceeasi intrebare si ptr profesionalism si abilitati..Cam ..subiectiv..

  66. Criteriile se vor lua in considerare numai in cazurile in care pentru schimbarea pe aceeasi functie sunt mai multe solicitari. Ati retinut ca mutarile se iau in discutie dupa schimbari. Deci prioritate are personalul din unitate si abia apoi cei din alte unitati. Nu s-a intentionat stabilirea unei grile rigide care sa genereze rezultate automat. Bineintels ca in caz de „concurenta” va cantari destul de mult profesionalismul, experienta si abilitatile. Sper ca nu vom avea si altfel de „motive” in cantar. Suntem deosebit de atenti la acestea din urma astfel incat va rog sa le semnalati rapid.

  67. felicitari SNLP pana la urma se mai rezolva problema celor cu experienta,OMJ-ul este foarte clar si bine facut insa avem o problema deoarece un cpleg azi a lucrat prin planificare sef escorta iar maine agent escorta,decizia privi8nd personalul s-a dat de cativa ani si in mare parte din unitati este la modul general,escorte si se insiruie personalul etc. astfel va fi greu sa intocmesti calculul real privind punctajul.Ce sa ia comisia in considerare DZU la modul general sau planificarea care spune exact dar trebuie munca si asa nu se poate afla exact acum 5 ani ce a lucrat persoana respectiva deoarece planificarea escortelor este la arhiva sau cea mai veche este topita si ce facem in situatia aceasta?

  68. Domnule Presedinte,
    Sa inteleg ca de acum inainte nu se va mai respecta l293?Adica se vor folosi diferite tertipuri,unul fiind cel cu “interesul institutiei “?

  69. Stimate d-le Presedinte,
    Situatia asta cu avansarile dupa bunul plac al unora a mai fost in sistem,in perioada’93-2000 cind patroni erau comandantii si comandantul DGP.Inca mai cred in puterea legii si nu ma veti speria!Depinde si de voi ,cit de corecti veti fi!
    In prima faza ma gindeam ca cele 5sau 6 alineate ale art 54 sint scrise degeaba!
    Multumesc ptr invatatura.
    Cu respect,finu Alecu

  70. Alecule, nu am comparat mere cu pere, ci doar am scos in evidentea o componenta importanta de care se va uza puternic: interesul serviciului. Nu te ambala. Retine ce am spus pentru ca ne aflam la un fel de inceput de practica noua. Situatia actuala nu a mai fost in sistem. Se uza sporadic si timid de aceste institutii care acum sunt reglementate.

  71. Stimate d-le Presedinte,
    Eu am in vedere art 54 al 4care este diferit putin de art26-30 din lege.Acuma,art 54 al 1 si2 difera la fel de ‘putin” de art art 54 al 4 .Sa nu confundam delegarea sau detasarea cu schimbarea sau avansarea in alta functie(superioara).In cazul prezentat de domnia voastra fpss ramine pe functia sa(delegare/detasare)si isi desfasoara activitatea in aceeasi localitate sau alta localitate,dar nu in unitatea sa, de unde a plecat.Daca doriti ,putem face drept comparat!
    Recomand celor ce nu ma cred sa citesca art26-30si 54 din l293
    In cazul delegarii,angajatul presteaza munca ptr angajatorul sau ,dar in alt loc de munca,in timp ce in cazul detasarii,munca este prestata ptr un alt angajator,dar CU PASTRAREA FUNCTIEI.In concluzie,schimbarea din functie presupune prestarea muncii ptr acelasi angajator si-n acelasi loc de munca si PE ALTA FUNCTIE
    In speta art54 al 4 din L293 vorbeste” de “schimbarea” din functie si nu de “mutarea”,care oricum reprezinta acelasi lucru.
    Unde-i lege nu-i tocmeala si “nimeni nu este mai presus de lege”
    Cu mult respect,prietenul dvs si al tuturor,finu Alecu.

  72. Corectam pe finul Alecu cu privire la mutarea care implica vointa angajatului: atat schimbarea cat si mutarea, in mod similar detasarii/delegarii, se poate decide si unilateral de angajator… in interes de serviciu.

    O mare parte dintre cei in prezent detasati in interes de serviciu vor fi acum schimbati/mutati tot… in interes de serviciu. Pe cale naturala. 🙂

  73. Xmann,
    Stefan incearca sa fie cat se poate de “discret” cu publicarea coeficientilor de salarizare, unele aspecte fiind legate de secretul de serviciu…Si presupun ca intelegi printre cuvinte unele lucruri.

    Deci, personal iti pot spune ca nu poti trece de la un maxim de coeficient pe care-l ai acum la un maxim prevazut pentru o functie superioara. Trecerea insa pe o functie care este prevazuta cu un oeficient maxim mai mare decat ce ai tu in prezent se poate realiza dar numai plecand de la maximul pe care-l ai acum, urmand ca incepand cu fiecare an sa avansezi in cadrul functiei noi in care ai fost incadrat adaugandu-ti-se un 0.5 la coeficient pana ajungi la maximul acestei functii…

    Acest demers al SNLP este salutabil in ideea in care oameni care muncesc de ceva timp pe functii superioare nu aveau posibilitatea sa avanseze si sa beneficieze si de avantaje materiale. Acum se poate !!!

  74. Stimati concetateni,
    Finu’Alecu ,prietenul dvs(si nu dusman,cum percep altii) doreste sa aduca in disctutie cele 2 tipuri de avansari in alte functii, cunoscute pina acum in universul penitenciar:
    1)Avansarea , in alta functie superioara,prin concurs,adica mutarea de pe o functie cu coeficient de ierarhizare mai mic pe una cu coef. mai mare ,in urma promovarii unui examan sau concurs,conf legii 293 art26-30
    2)”Mutarea”de pe o functie cu coficient mai mic pe una cu coeficient mai mare,fara examen sau concurs,fara respectarea art 10,26-30 din l293
    In ambele cazuri,mutarea se face ca urmare a unui act de vointa unilateral al unui angajat si nu al angajatorului.
    Daca participarea la concurs este libera,mutarea depinde de avizul unei persoane.
    In final,cele 2 tipuri de mutari au aceeasi finalitate,promovarea(avnsarea prin ocuparea altei functii).Scopul scuza mijloacele,totusi cine e mai tare,legea sau OMJ-ul?
    Oare avnsarea in cadrul aceleiasi functii este chiar o avansare sau o crestere salariala pe aceeasi functie?
    Va saluta cu mult respect,finu Alecu,prietenul dvs.

  75. Sunt prevederi distincte. OMJ ul in discutie reglementeaza schimbarea-mutarea. Avansarea fara examen, la aceeasi pozitie din statul de functii dar pe coeficienti superiori, in trepte de 0,5 pana la maxim, este prevazuta de statut si are metodologie emisa demult. Daca le corelezi obtii ce am spus mai devreme.

  76. Buna ziua domnule presedinte.
    Puteti va rog sa postati pasajul din OMJ care specifica modul in care poti fi promovat/avansat fara examen/concurs,pe o functie cu coeficient de 2,90 de pe o functie cu coeficient mai mic? Ca mie imi scapa…
    Multumesc…anticipat!

  77. Iti multumesc Stefan. A fost cel mai explicit raspuns. Demersul SNLP il voi promova si nota in “condica” reusitelor care reflecta clar sensul existentei sindicatului….

  78. Mai spun o data: nomenclatorul de functii prevede doar coeficienti maximi pentru functii. Lasa ce spun colegii si ai incredere. Schimbarea se poate face pe o functie cu coeficient maxim mai mare cu o singura conditie: la momentul schimbarii esti pus pe un coeficient egal cu cel pe care il ai respectiv 2,70, avand ulterior posibilitatea sa avansezi fara examen conform prevederilor, pana la maximul de 2,90.

  79. Din ce spui tu rezulta ca la supraveghere coeficientii sunt intre minim 2,75 si maxim 2,90. Asa ti-au comunicat cei de la BRU?

  80. Am inteles ! Deci, sunt prins in stat pe functia de agent paza si la momentul actual am 2.70, maximul acestei functii. Desi fac sectie de ceva ani iar coeficientul minim pe supraveghere este de 2.75, pe cale de consecinta n-am nicio sansa sa trec mai departe fata de maximul de 2.70 pe care-l detin acum decat daca mi se modifica pozitia in stat ceea ce nu se va intampla niciodata. Asa e ?

    Daca lucrurile persista in sensul in care m-am exprimat mai sus, as fi pasibil de vreo comisie de disciplina daca as refuza sa mai lucrez pe sectie tinand cont ca sunt cativa ahenti care, desi au 2.90 stau linistiti la umbra foisorului ? Nu vreau sa involuez dar macar sa stiu ca stresul, munca asta ingrata de multe ori cu ppl determina si niste consecinte materiale favorabile….

    Cu respect, astept un raspuns.

  81. Am mai explicat asta / coeficientul nu “incepe de la” ci functia din nomenclator este prevazuta cu un maxim / ti s-a comunicat de la resurse ca nu poti fi mutat pe alt post pt ca “are un coeficient minim mai mare decat cel detinut de tine”?

  82. Am mai explicat asta / coeficientul nu “incepe de la” ci functia din nomenclator este prevazuta cu un maxim / ti s-a comunicat de la resurse ca nu poti fi mutat pe alt post pt ca “are un coeficient minim mai mare decat cel detinut de tine”?

  83. Pana la urma, un raspuns as dori si eu la urmatoarea chestiune: observ in acest ordin ca numai pe o functie cu acelasi coeficient de ierarhizare te poti muta sau mai mic. Pai si eu daca tot fac sectie de-mi paraie creierul si fac asta cu 2.70 de ceva timp, cum pot sa trec pe supraveghere, unde coeficientul de ierarhizare incepe de la 2.75 ?

  84. [quote name=”finul Alecu”]Domnule “vandal 2008′
    Eu crezui ca esti vandalul zilelor noasre.Raspunsurile lu matale nu depasesc anul2008,poti sa fii actual?Adica sa le si motivezi,nu numai scrise asa.. aiuristic. Cred ca esti “cineva”!Sa traiesti si matale,mai mult ca mine!
    Cu respect,prietenul lu matale,finu Alecu[/quote]

    Nu prea accepți să iei peste nas.
    Motivația lui matale unde este? Că nu văzui așa ceva în ce sriseși. Legat de 2008, vezi că ți-ai pierdut calendarul și poate rămâi însărcinat.

  85. Domnule “vandal 2008′
    Eu crezui ca esti vandalul zilelor noasre.Raspunsurile lu matale nu depasesc anul2008,poti sa fii actual?Adica sa le si motivezi,nu numai scrise asa.. aiuristic. Cred ca esti “cineva”!Sa traiesti si matale,mai mult ca mine!
    Cu respect,prietenul lu matale,finu Alecu

  86. [quote name=”finul Alecu”]Stimate domn Tic-Tac,
    Supraveghetorul care sare de la 2,70la 2,90suporta o avansare in cadrul aceleasi functii.Sa nu confundam mutarea de pe o functie cu coeficient mai mic pe una cu un coeficient mai mare- cu avansarea in cadrul aceleai functii.Repet,faptul ca ag supraveghetor lucreaza in perimetru iar ag paza in locul lui, pe sectie, este o blasfemie.In termeni juridici se cheama abuz in serviciu,discriminare sau conflict de interese.Acest OMJ incalca grav l293

    Va rog,daca puteti sa-mi raspundeti punctual la cele 7 intrebari adresate d-lui Presedinte.
    Cu mult respect,acelasi prieten, finu Alecu[/quote]

    Domnule Finu Alecu, discriminările sunt în capul lui matale. Încearcă să fii realist și să vezi realitatea lucrurilor. Este o soluție pentru deblocarea suspendării concursurilor, suspendare care este din 2009 și cine știe cât va mai dura.

  87. continuare:

    5. Această poveste ar trebui să se rezolve echitabil. Adică dacă ești pe agent escortă, să faci agent escortă, iar dacă ești pe agent supraveghere să faci supraveghere. Anumite excepții pot fi admise pentru perioade de scurtă durată.
    6. Pentru că avansarea în grad profesional a devenit o banalitate, întrebați-l pe cel ce a răspuns de destinele resurselor umane prin anii 2006 (Dumitr…., ca să nu dau nume), atunci nu mai era mult și le desființa pe toate.
    7.Îmi cer scuze pentru răspunsuri, acum văd că erau întrebări adresate președintelui. Să trăiești și să te trezești finule!!!!

  88. [quote name=”finul Alecu”]Mai am intrebari:1)daca sint imputernicit dir adj. pot cere mutarea pe dir adj?
    Personal vad generarea unor abuzuri:
    2)Unii primesc avize pozitive,altii negative
    3)Cei de pe functiile cu coeficient max mai mic vor cere mutarea pe functii cu coeficient max mai mare.De ex toti ag paza vor cere supraveghere,posturile paza raminind ptr urmasii din scoala.De ce nu s-a facut prin concurs aceasta mutare?
    4) De ce nu poate omul sa se mute unde vrea?Pai nu spune C muncii ca nimeni nu poate fi obligat sa lucreze intr-un anumit loc de munca?Cred ca treaba cu lipsa de personal nu poate fi invocata la nesfirsit,astea sint scaparile legii.
    5)Fiecare fisa a postului trebuie sa se adreseze specificului locului de munca si in concordanta cu statul de functii.De ex eu daca sint ag escorta lucrez pe sectie,altul ,ag supraveghetor ,lucreaza pe perimetru iar ag paza pe sectie…etc De ce nu se rezolva echitabil aceasta poveste,ca si altele?
    6) De ce nu se acorda o importanta mai mare gradelor profesionale ?De ce mai exista ele?
    7)Ce spui dom Presedinte,poti rezolva inechitatile astea?[/quote]
    1. Nu se poate;
    2. Nu toate cererile este obligatoriu să primească aviz pozitiv. Interesul instituțional unde este?
    3. Pentru că nu se pot organiza concursuri pentru funcțiile de execuție.
    4. Ai dreptate, nimeni nu poate fi obligat să muncească într-un loc de muncă unde nu vrea. Dar nici nu poate obliga angajatorul dă muncească numai unde vrea. De mai este o soluție, să-și schimbe angajatorul. Nu cred că vreo lege obligă angajatorii să facă înființeze locuri de muncă în care anumiți angajați vor să lucreze.

  89. Domnule Presedinte,
    Chiar mi-am propus sa nu intru in disputa cu nimeni,fara motiv,ca inca nu sint foarte bolnav la cap.Am fost incurajat de dvs sa intreb,daca sint neclaritati!Acelea sint problemele ce ma framinta si nu vad de ce va suparati.
    Cu mult respect,prietenul dvs si al tuturor,finu Alecu

  90. Alecule, iar incepi cu intrebarile si raspunsurile punctuale? Parca facem REBUS. Ti-am oferit deja un raspuns de bun simt. Intra in dialog nu in disputa, te rog. Nici testari tip grila nu dam pe-aci…

  91. Stimate domn Tic-Tac,
    Supraveghetorul care sare de la 2,70la 2,90suporta o avansare in cadrul aceleasi functii.Sa nu confundam mutarea de pe o functie cu coeficient mai mic pe una cu un coeficient mai mare- cu avansarea in cadrul aceleai functii.Repet,faptul ca ag supraveghetor lucreaza in perimetru iar ag paza in locul lui, pe sectie, este o blasfemie.In termeni juridici se cheama abuz in serviciu,discriminare sau conflict de interese.Acest OMJ incalca grav l293

    Va rog,daca puteti sa-mi raspundeti punctual la cele 7 intrebari adresate d-lui Presedinte.
    Cu mult respect,acelasi prieten, finu Alecu

  92. Problemele tale Finule sunt in parte sustenabile dar cum orice demers are si partile lui negative dar in mare e de bun augur, trebuie acceptat ca atare. Acum nu stiu cat de mult se iau in considerare interesele personale ale directorilor. Chiar daca e la libera alegere mutarea pe o functie superioara totusi un director trebuie sa tina cont si de o organigrama care sa nu afecteze activitatea in mod flagrant. Va exista subiectivitate dar in mare parte lucrurile au fost rezolvate si da posibilitatea unor oameni care lucreaza, spre exemplu, de ani buni pe sectie, sa sara si ei la un 2.75 initial cu posibilitatea ajungerii la 2.90 (exista procedura legala ca la fiecare inceput de an sa obtii cate 0.5 la coeficient – “avansarea in cadrul aceleasi functii)….

  93. Tocmai asta e problema noastra..subiectivismul care elimina concurenta reala. Sa inlocuim deci ,bunul plac,dictatura unora cu principiul meritocratic!Poate nu intelesei bine,dar, ca sa treci de la coeficient 2,70pe o functie cu 2,90 in 2 luni, nu e o promovare ?Poate nu stiu eu ce inseamna modificarea raporturilor de serviciu,dar aceasta “schimbare”si concursul nu reprezinta acelasi lucru? In esenta nu,ptr ca mutarea pe o functie superioara e un lucru injust ce incalca l293 Si apoi cine are prioritate-schimbarea din functie sau mutarea?
    Ne dam in stamba mereu si la avansare(promovare) ii spunem schimbare iar la transfer-mutare.Se pare ca l293 e desueta sau e pe locul 2.
    In cazul avizelor negative functiile cui vor fi date? Poate noilor absolventi si atunci ce facuram?
    Iata ca din ’90 incoace pierdem cite o zi de democratie(aiurea..cine mai crede in ea?)
    Dom Presedinte,poate prin amabilitatea dvs reusiti sa-mi raspundeti la cele7 intrebari adresate anterior,
    Cu mult respect,acelasi prieten,finu’ Alecu

  94. Inechitatea dintre avize pozitive si negative cum o putem rezolva? Sa obligam directorii sa dea doar negative, de exemplu? 🙂
    Oamenii sunt liberi sa ceara iar conducerea trebuie sa discearna conform nevoilor si intereselor institutiilor.
    Este drept ca ne-am obisnuit sa suspectam, sa fim neincrezatori si sa preferam grile sau alte sisteme rigide care sa nu implice factor decizional, uman sau subiectivitate.
    Ocuparea prin concurs a posturilor vacante este o alta treaba. Vorbim despre modificarea raporturilor de serviciu printr-un mecanism alternativ si in lipsa caruia au aparut un val de detasari si delegari. Concursurile dupa cum stii sunt blocate in mare masura.
    Bineinteles ca e loc de subiectivitate si de interese personale dar asta presupune totodata asumare si raspundere.
    Nu inteleg cum vezi tu mutarea dupa bunul plac…

  95. Mai am intrebari:1)daca sint imputernicit dir adj. pot cere mutarea pe dir adj?
    Personal vad generarea unor abuzuri:
    2)Unii primesc avize pozitive,altii negative
    3)Cei de pe functiile cu coeficient max mai mic vor cere mutarea pe functii cu coeficient max mai mare.De ex toti ag paza vor cere supraveghere,posturile paza raminind ptr urmasii din scoala.De ce nu s-a facut prin concurs aceasta mutare?
    4) De ce nu poate omul sa se mute unde vrea?Pai nu spune C muncii ca nimeni nu poate fi obligat sa lucreze intr-un anumit loc de munca?Cred ca treaba cu lipsa de personal nu poate fi invocata la nesfirsit,astea sint scaparile legii.
    5)Fiecare fisa a postului trebuie sa se adreseze specificului locului de munca si in concordanta cu statul de functii.De ex eu daca sint ag escorta lucrez pe sectie,altul ,ag supraveghetor ,lucreaza pe perimetru iar ag paza pe sectie…etc De ce nu se rezolva echitabil aceasta poveste,ca si altele?
    6) De ce nu se acorda o importanta mai mare gradelor profesionale ?De ce mai exista ele?
    7)Ce spui dom Presedinte,poti rezolva inechitatile astea?

  96. Nu se cheama ‘avansari mascate”?Eu,daca sint sef serviciu,pot sa cer mutarea pe director adjunct?Cam periculoasa treba,sa vedeti abuzuri! La unul ii aproba ,la altul,nu.Avizele negative de mutare ar trebui motivate sau nu? Apoi pot fi atacate in contencios si in penal?Imputernicii pot cere mutarea la fel ca titularii?

  97. In trecut schimbarile si mutarile se faceau empiric sau mai degraba se evitau. Se mergea pe detasari, decizie de zi, etc.

    In cel mai scurt timp in unitati va ajunge un calendar si un set de instructiuni. SNLP a propus ca acest ordin sa fie folosit la urgenta pentru deblocarea posturilor cu coeficient mic pentru absolventii care urmeaza sa fie incadrati in decembrie. Dar nu numai aceste cazuri se vor aproba.

    Pana acum nu puteai sa fii schimbat/mutat decat pe o functie prevazuta cu acelasi coeficient maxim cu cel al functiei detinute. Daca coeficientul functiei de destinatie era mai mare, dar se impunea totusi o miscare, se apela la decizia de zi pe unitate dar pierdeai perspectiva de avansare si drepturile salariale.

    Acum daca esti incadrat pe o functie care are un maxim de 2,70 poti fi mutat pe alta care are max 2,90, chiar daca in prima faza mutarea se face pe 2,70. Ulterior poti avansa spre 2,90 fara examen, in conditiile legii, fara ca MJ sa mai aprecieze prin puncte de vedere ca se numeste „promovare mascata”. De ce crezi ca in ANP aproape toti cei adusi din teritoriu sunt detasati si nu mutati? Pentru ca in ANP sunt coeficienti mai mari.

    Bineinteles ca este nevoie de aprobari, altfel cum? Ne mutam fiecare cum vrem prin curte, facem schimburi intre noi, ne ducem toti la socio si lasam perimetrul liber??

    Inca o precizare tehnica: in nomenclator toate functiile sunt prevazute doar cu un coeficient maxim. Incadrarea se face pe un coeficient mai mic sau egal cu cel maxim. Deci chiar daca maximul prevazut al functiei este de 2,90, incadrarea se poate face si pe 2,70 cu posibilitate de avansare pana la 2,90.

    Daca sunt neclaritati intrebati!

  98. Art. 3, alin. 1, pct b) are avizul de principiu al directorului unităţii unde este încadrat!!!
    Ce sa intelegem prin liberi la mutari cu acest punct???
    Ca daca vrea directorul plecam daca nu nu??
    Cu ce schimba aceasta ordonanta in final situatie din trecut???

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)