www.snlp.ro Web analytics

4 calde, 3 foarte reci. Politistul de penitenciare trece in Camera deputatilor

Nu ne-am grabit cu reactii pe acest subiect. Am incercat mai intai sa intelegem cat mai mult din problema, evitand reactii emotionale, la cald. Propunerile de modificare depuse de SNLP intr-un demers comun cu FSSP, pe marginea proiectului de statut special al politistului de penitenciare,  au fost in majoritate acceptate. Din pacate, pe langa lucrurile bune trecute in statut, ne-am trezit in plus cu cativa virusi livrati de senatori exact in ultima sedinta, cea inainte de care ni s-a transmis ca accesul sindicatelor nu este permis (intelegem ca s-a reusit totusi o prezenta sindicala si ca au avut loc dispute care au depasit cadrul normal de sedinta). Desi scorul e favorabil amendamentelor bune, noi spunem ca acum, per total, suntem in zona rece, de risc.

Riscul aparitiei virusilor pe traseul urmat de o modificare de statut prin Parlament, ne-a facut in trecut sa preferam conservarea a ceea ce avem, contrar impingerilor spre modificari, impingeri care au aparut periodic, cu intensitati diferite. Despre modificari la statut discutam inca din 2012. S-au redactat proiecte peste proiecte, cel putin unul dintre acestea fiind agreat de sindicate si bun de livrat (pe mandatul directorului general ANP Ioan Bala) insa instabilitatea politica de la acel moment ne-a facut sa renuntam de comun acord la promovarea proiectului. Acum ne-am dorit in primul rand sa devenim cat de repede politisti de penitenciare si am decis impreuna ca modificarea trebuie facuta.

Prima variabila in marea ecuatie a modificarii statutului este (a fost mereu) Ministerul Justitiei. Atat in 2008 cat si in 2010 ne-am luptat cu MJ pentru fiecare text sensibil. Pozitia adoptata de ANP a fost mult mai flexibila in general, fata de surprizele pe care le-am patit cu MJ si nu reluam acum pataniile din trecut. Dupa suprizele dinspre MJ, raman cele din Parlament. Cand o lege trece in mana celor care exercita puterea legislativa, absolut orice se poate intampla, indiferent de pozitia sau opozitia sindicala. Ne-am asumat impreuna riscul. Sindicatele nu pot garanta rezultatul insa facem tot ce putem ca sa-l influentam in bine.

MJ a trimis din start un proiect cu probleme. Am reusit, la nivel de Senat, sa corectam cateva dintre acestea dar nu pe toate. In plus, ne-am trezit si cu alte probleme noi si deloc de ignorat. Proiectul nostru a intrat pe mana celor care nu au ajuns in Parlament avand vreo tangenta cu sistemul penitenciar (cu o exceptie la Marius-Robert Cazanciuc), ci cu ministere de forta, in special MApN si MAI si care atunci cand iau act de prevederi consacrate in domeniul nostru, se simt datori sa intervina mai degraba la modul cazon. Intalnirile anterioare cu senatorul PSD Tit-Liviu Brailoiu au asigurat un minim de normalitate insa nu a fost suficient. Regretam implicarea acestuia in sustinerea unor amendamente dezavuate de majoritatea personalului din sistemul penitenciar.

Dintre amendamentele bune adoptate de senatori mentionam:

  1. numirea ofiterilor in functii prevazute cu mai mult de doua grade profesionale fata de cele pe care le au
  2. drept decont chirie nerestrictionat la nivelul localitatii in care se afla unitatea
  3. decont rata credit imobiliar in cuantum egal cu chiria
  4. directorul nu poate aplica o sanctiune mai aspra decat propune comisia de disciplina

Iar dintre amendamentele negative operate in proiect, fara sa fie propuse de sindicate sau macar sustinute de ANP/MJ, doua sunt cu adevarat surprinzatoare lovind in liderii sindicali si in corpul agentilor, dar se adauga si o ultima supriza referitoare la mandatul pe funtiile de top, mandat propus chiar de MJ:

  1. restrictie acces pe functii de conducere (strict ofiteri care nu provin din corpul agentilor)
  2. incompatibilitate functii de conducere si atributii verificare/control – cu calitatea de lider sindical
  3. eliminare mandat limitat, prevazut pentru directori si alte functii de top-management

Motivarea amendamentelor bune si admise este preluata cuvant cu cuvant din materialul depus de SNLP-FSSP. De remarcat ca la pct 1 de la amendamente negative (respectiv pct 16 din proiect – modificarea art 96, alin 1), cea mai aberanta dintre interventiile facute, nu a fost inserata nicio motivare in dreptul modificarii toxice a proiectului prin amendament. Se pare ca senatoarea Nicoleta Pauliuc a reusit sa-l intoxice si pe presedintele Comisiei de aparare din Senat, acelasi care a sustinut amendamentele noastre, astfel incat in ultima sedinta din Senat, Tit-Liviu Brailoiu a asumat impreuna cu Nicoleta Pauliuc amendamentele care ne fac acum probleme si pe care le vom combate la Camera deputatilor.

Degeaba am discutat in mai multe randuri si in detaliu cu senatoarea PNL explicand de ce este necesara denumirea de politie penitenciara precum si celelalte prevederi fie incluse in proiect fie cerute de noi prin amendamente. A fost deosebit de focusata pe anumite paliere, la care suspectam ca s-a lucrat cu interventii de la nivel MJ si inclusiv din sistemul nostru, altfel nu se explica prevederile anti-agenti si anti-sindicat. Cel putin blocarea modificarii denumirii in politie penitenciara si politist de penitenciare nu i-a reusit senatoarei mentionate, desi a facut tot posibilul, insa a reusit totusi sa livreze cate ceva.

In prezenta invitatilor la sedinta de trista amintire deja, s-au discutat doar vreo patru amendamente, nu toate cele care au aparut ca admise in raportul final, dar acestea sunt deja detalii; este o practica la nivel de comisii si rapoarte. Insa raman multe semne de intrebare. In acest punct statutul nostru nu a mai ajuns de 10 ani. Multi varcolaci au prins teren fertil si s-au manifestat. A se vedea, ca exemplu determinant referitor la afirmatiile pe care tocmai le-am facut, motivarea unui amendament admis, privind evaluarea celor din DPCT, amendament care nu a fost sustinut, nici macar cunoscut la varful ANP si probabil ca a fost livrat pe persoana fizica.

In urmatoarea etapa urmeaza dezbaterile din Camera deputatilor unde deja am antamat discutii prealabile menite sa ii faca pe deputati sa inteleaga de ce este necesar sa avem in statut acele prevederi pentru care militam. Evident ca luam in considerare si actiuni sindicale in cazul in care lucrurile nu vor merge pe linia normala si sperata care ar trebui sa ne duca la un statut mai bun si nu inapoi in timp, intr-un mediu cazon, restrictiv si controlat, chiar antiseptic-sindical. Daca in final, statutul care va iesi din Parlament, ne va intoarce in evul mediu si asta va fi fost pretul pentru a scapa de insuportabila denumire de gardieni, un singur lucru promitem: acela ca si reactiile noastre vor fi tot ca in evul mediu, fie ca ne denumim gardieni, fpssetc… sau politisti de penitenciare.

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

49 COMMENTS

  1. Domnule Presedinte va rog sa ne lamuriti cum se va aplica legea referitor la decont rate.Eu spre ex.am contractat un credit ipotecar in 2016 si platesc rate de 2 ani.Apartamentul este bineanteles pe numele ambilor soti,al meu si al sotiei.Pot beneficia si eu de decont rate?Se pare ca la politie si armata nu este nicio problema de genul ca daca ai deja un credit nu-ti deconteaza.Din contra,legea zice ca trebuie sa ai 15 ani vechime ca sa beneficiezi.Eu asa stiu…Lamuriti-ne cine beneficiaza si cine nu!Multam!

    • Nu se poate lamuri ceva ce nu exista momentan. Cand noul statut va fi aplicabil si dacva va aparea pe chestiunea posibilitatii platii ratei in forma actuala, e acest drept vor beneficia doar cei care beneficiaza in prezent de chirie sau potentialii beneficiari. Cei care au deja credite imobiliare nu vor beneficia.

  2. Lumea se bate pe functii si au uitat un lucru: norma de hrana care este marita din iunie dar la noi e blocata.Aveti va rog in vedere si acest lucru la urmatoarele discutii/negocieri.
    Si inca ceva: se va continua cu decontul pentru servicii de turism si in 2019?
    Multumesc.

    • In concluzie, baietii de;tepti care au beneficiat si beneficiaza in continuare de chirie si care au papat bugetul ANP multi ani la rand prin decont chirie (si nu intotdeauna tocmai reala) sau valorile sistemului, tineretul bo…in nou incadrat, care indeplineste conditiile pentru acordare drept decont chirie, pot beneficia la alegere de plata cuantumului ratei creditului imobiliar dar “prostii care nu au parazitat bugetul sistemului prin solicitare chirie si a caror constiinta le-a dictat ca trebuie sa isi plateasca singuri aspiratiile(in cazul asta locuinta proprietate personala) primesc un maret deget mijlociu. Inca o data sistemul penitenciar, cu acordul tacit al structurilor sindicale care se multumesc cu faptul ca “macar se da la unii” isi “incurajeaza” cu suturi in fund personalul cu bun simt si pe cei carora nu li s-a oferit o astfel de oportunitate. Se pare ca articolul din lege, cel existent de N luati cate K ani, care prevedea obligativitatea ca sistemul sa sprijine personalul o data in viata la achizitionarea primei locuinte in proprietate a fost praf in ochi si nici o structura sindicala nu a sesizat caracterul discriminatoriu al prezentei prevederi din statut referitor la plata cuantumului ratei lunare. Parerea mea este ca orice sindicat sau structura sindicala trebuia sa solicite acordarea acestui sprijin pentru toti membrii personalului astfel: Plata la cerere a ratei creditului imobiliar in cuantum egal cu valoarea chiriei atat pentru cei care beneficiaza de decont chirie sau indeplineste conditiile pentru acordare decont chirie cat si pentru cei care detin inca prima locuinta achizitionata in proprietate pe perioada care mai exista obligativitatea platii ratei creditului, in valoare egala cu valoarea ratei lunare fara a depasi valoarea chiriei in respectiva zona sau procentul maxim posibil a fi decontat din valoarea salariului lunar. Asta ar fi fost o cerinta justa, intemeiata si echitabila a reprezentantilor sindicali, in negocierile privind statutul, cu istitutiile aflate in antiteza.

  3. Trebuie o ierarhie simpla agreata de toata lumea! Si anume : Agent>Ofiter de excutie > Functie de conducere! Ce e asa greu??? Trebuie sa existe o diferenta intre aboslventii de academii si cei de la Tg. Ocna! Oricum, asa cum a intrat legea in Parlament, era bataie de joc la adresa absolventilor de academii!!! Faceti ceva corect si sanatos !

    • Corect si sanatos e sa dai posibilitatea meritocratiei sa se aplice indiferent de corpul din care provii cand iti doresti o functie de comanda. Ma intriga faptul ca se discuta unul contra celuilalt fara sa luati in considerare un lucruru esential: modul in care sunt organizate si gandite concursurile pentru functiile de comanda. Poate daca abordarea acestui aspect ar fi una mai aplicata si “aplecata” pe realitatea din teren, atunci am accepta cu usurinta ideea ca acele functii de comanda sunt ocupate cu oameni competenti, indiferent ca provin din corpul agentilor sau ofiterilor.

      • Domnule presedinte,

        Nu putem fi de acord cu sintagma” sa fi fost ofiter la prima incadrare”
        Pai,un ofiter venit din sursa externa la prima incadrare cu ce este mai bun ca un agent devenit ulterior ofiter cu 10 ani experienta?
        Si cum sa acceptam ca agentii sa nu mai poate concura cand de fapt functiile de executie de ofiter sunt aproape inexistente,mai rare decat cele de comanda,practic asta inseamna un blocaj total al agentilor,nici macar la MAI nu este asa ceva,este o absoluta discriminare.
        Contam pe suportul dvs!

        • Daca vrei functie de coducere/comanda de ce nu ai mers sa faci Academie??? Aaa scuze…e mai greu sa intri la academie,..intradevar nu e pentru oricine. Sau unii sunt prosti si altii sunt smecheri?
          P.S. La MAI din agent poti sa dai numai pe ofiter de executie, asa cum ar trebui sa fie si la noi!!!

          • Cezarul ar putea obtine ce-si doreste insa corectitudinea din nickname ar trebui manifestata in orice imprejurare, corect? Cum ar fi si in cazurile in care agentii sa nu-si mai depaseasca conditia indiferent de cine i-o cere prin curtea puscariilor, nu? Am ;uptat pentru un statut cerebral si ne-am trezit cu niste reformatori de afcto care nu inteleg ca meritocratia nu se masoara exclusiv cu anii de studiu in academie. Prerogativele unei functii de comanda pot fi preluate de orice salariat care demonstreaza in urma unui concurs ca poate, indiferent ca e agent sau ofiter. Am luptat pentru drepturi egale, iar dreptul de a ocupa o functie de comanda prin concurs revine oricui. E atat de simplu… In caz contrar, admitem sa ne intoarcem la o batjocura cazona specifica statelor comunistoide?

  4. Și Cum vi se pare ca vor beneficia de prevederea cu plata ratei pt casa doar cei care beneficiază de chirie?Dar ceilalți care din păcate au intrat în sistem militarizat și nu mai erau bani pt locuinte (înainte de 2004)și au fost nevoiți sa și facă credit pt casa iar apoi la demilitarizare nu au beneficiat de chirie ca erau deja proprietari cu ei Cum rămâne? Cum au fost de acord sindicatele cu aceasta prevedere?Ei nu sunt ai sistemului?Care este ajutorul pt achiziționarea unei locuințe o data în cariera dacă acest lucru este posibil numai pt unii?Oare care este interesul?Nu creează acest lucru o diferențiere vizibila? Nu ar trebui ca la muna egala sa avem drepturi egale?Cat despre avansarea în cariera sa ne aducem aminte de sesiunea unica de trecere din corpul agenților în corpul ofițerilor! Nu milițieni la apelul bocancilor!Uitati-Va și la încadrării directe!

    • Tocmai ca, comunistii au desfintat toate gradele asta a fost prima lor masura in armata in 1917 dupa ce au luat bataie bine de tot si-au dat seama ca trebuie sa existe ofiteri si subofiteri care sa conduca si soldati care sa execute!! Ni ne intoarcem la nimoc cazon ci doar la normalitate…

    • Mrs. “Corectitudine” iti e frica de un agent amarat care nu a facut suprema Harward a sistemului ocupational numita “Academie” ?
      Sa fim seriosi,sunt multi agenti mai competenti decat multi dintre voi,pentru restul ,tot respectul.
      Numai bine sa ai,cu siguranta vei ajunge “mare” cu astfel de mentalitate ,te miri de ce nu este si la noi in tara ca la “altii” ….

  5. Sunt ofiter din Academie, cu 6 ani experienta in domeniul educatie, inclusiv pe functii de conducere prin DZU. Functia de sef serviciu educatie este ocupata de o persoana tanara, ce va mai ocupa multi ani aceasta functie. Functia de director adjunct educatie este vacanta si s ar putea candida pe aceasta. Insa conform noului statut eu nu as avea dreptul sa candidez din cauza faptului ca nu am avut 3 ani functie de conducere, ceea ce este imposibil. Acest lucru indica direct cine va fi director adjunct. Nu este normal! Sa aiba si agentii voie sa candideze, nu asta este o problema! Cine e mai bun sa castige!

  6. Domnule Presedinte va rog sa ne lamuriti cum se va aplica legea cu privire la decont rate credit.Am inteles ca se vor deconta 50% din cat ar lua un agent in mana daca ar avea chirie.Dar locuinta trebuie sa fie neaparat pe raza localitatii unde se afla penitenciarul?De ex daca locuiesc in Ilfov si muncesc in Bucuresti,beneficiez de decont rate credit?Si daca am beneficiat in trecut de chirie este vreo problema?Multumesc!

  7. Uitandu-ne la prevederea cu accesul pe functiile de conducere, ni se pare destul de dura…dar la o analiza mai atenta ce ne dorim defapt, sa ajunga in functii de conducere oameni care nu au nici calitati nici cunostinte cu orice pret sau ne dorim sa avem oameni pregatiti lider, sefi etc. Analizand ne dam seama ca nu vor ocupa functii de conducere decat cei care vor avea scoala in domeniu, de ce nu ar putea domnul agent sa urmeze o Academie laFR(se poate infiinta acest program), de ce nu poate sa urmeze 3 ani in domeniu, nu3 ani de SPitru Haret sau Ecologica ca nu-l facem jurist ci ofiter de penitenciare. Nu este ceva cazon ci este ceva ce fac toate structurile din randul carora CICA FACEM PARTE, vrei sa comanzi si sa conduci trebuie sa urmezi scoala de profesie nu ECOLOGICA NICI SPIRTU HARET. Daca ne uitam putin in trecut observam ca am avut subofiteri care au urmat scoli de ofiteri si au facut o cariera exceptionala ajungad comandanti etc(dar nu au ajuns din subofiter in comandant peste noapte). Am lucrat si cu ofiteri si cu agenti deveniti ofiteri si pot sa va spun ca nu e usor sa lucrezi cu un om numit in functie care descopera ca trebuie sa fie sef, ca trebuie sa ia decizii, sa indrume, sa isi conceapa o strategie etc si nu e in stare, nu are mentalitatea necesari si concluzia e ca omul are potential dar nu a fost scolit…Sunt curios cum se va finaliza statutul, dar viitorul sunt sigur ca va fi mai bun!

    • Dar ce faci de ex cu un actual sef serviciu cu 20 de ani vechime pe post, care in trecutul indepartat provine din corpul agentilor? Oare nu e mai priceput pentru o pozitie de dir adjunct decat un ofiter cu 3 ani experienta in sistem, te miri pe unde, dar care nu a trecut din corpul agetilor? De cine ai vrea sa fii condus daca ai pozitie de subordonat? Ce cariera au in perspectiva actualii ofiteri care au facut initial SNPAP?

    • Acea scoala la Fr de ce nu a mai fost activa multi ani? Pentru ca asa s-a convenit, asa s-a statuat ca avansarile sa se faca prin concurs. Si cand spun concurs spun posibilitatea si a ofiterilor si a agentilor de a participa. Agentii au urmat o facultate, alta decat Fr-ul de la Academie pentru ca, desi si-ar fi dorit, aceasta nu a existat. Daca aveti ceva cu SPIRU HARET SI ECOLOGICA interziceti-le de la participarea la concurs, doar ca nu puteti. Asa ca mai bine v-ati plans peste tot ca agentii nu sunt buni de nimic si ca nu pot ocupa functii de conducere, dar de ce? Pentru ca acestia sunt din ce in ce mai bine pregatiti si ocupa aceste posturi in detrimentul ofiterilor mai slab pregatiti, fapt demonstrat la concursuri. Ati pomenit cuvantul lider, da , despre asta e vorba, de asta va e frica, ati fost invatati sa fiti sefi, sa bateti cu pumnul in masa si va e frica acum cand vedeti ca liderii sunt acei care sunt urmati cu drag de subordonati si nu datorita pumnului in masa si in gura. Insa lucrurile sunt simple , de ce domnule “DIRECTOR” multi ofiteri nu promoveaza testarea psihologica sau interviul? Si de ce multi agenti trec de aceste probe? Nu trebuie sa dau eu raspunsul ca este evident. De asta va este frica la concursuri, nu de agentul devenit sef!

    • Iar structurile din randul celor care “CICA FACEM PARTE” au avut mereu clasa la Fr la Academie, deci nu putem sa ne comparam deloc. Dati-ne inapoi anii fara clasa la Fr si infiintati una , vom merge sa ne scolim cum ziceti dvs. Multi agenti si-ar fi dorit aceasta oportunitate in detrimentul concursurilor care sunt asa cum sunt. Dati-ne inapoi timpul petrecut la studii pentru ca sistemul ne-a garantat ca daca invatam avem sansa reala a avansarii prin concurs. Nu se poate sa venim acum sa anulam tot ca este discriminare si vom ajunge in instantele de judecata. Nu ne mai comparati domnule “DIRECTOR” cu celelalte structuri , analizati intai si apoi vorbiti. Nu de alta dar spuneti ca agentii ajunsi in functii de conducere nu au capacitatea de a analiza si multe altele, pai dumneavoastra sunteti ” DIRECTOR” DECI SE PREZUMA CA AVETI MAXIM DEZVOLTATA ACEASTA CAPACITATE, DAR VAD CA DOAR SE PREZUMA. Si atatia ani de ce nu ati propus o clasa la Fr sa scoleasca agentii asa cum ar fi fost normal, avand in vedere ca sunteti un Prezumtiv ” DIRECTOR”? Asta daca sunteti, sper sa nu va numarati printre cei care au picat testarea psihologica sau interviul.

    • Domnule director, la o analiza mai atenta a principiilor care guverneaza conduita profesionala a fpss din A.N.P. la unul din puncte scrie destul de clar “EGALITATEA SANSELOR ” insa eu in cele spuse de dvs. nu o regasesc !?
      2 Academia nu e fabrica de oameni care pot lua decizii asa cum stipulati exemplele sunt date de practica sunt multi ofiteri cu academie care iau decizii foarte proste in exercitarea atributiilor de serviciu . S-a pus accentul prea mult pe acest subiect din cauza faptului ca deseori agentii ajung sa ocupe posturi de ofiteri in detrimentul celor cu academie ceea ce creaza frustrare in randul celor din urma! In situatia de fata cred ca cel mai oportun ar fi ca la absolvirea academiei sa fie incadrati ofiterii pe functii cel putin de sef sectie sau tura :))))).(asta ca sa fiu ironic) .
      3 Cei ce acced pe o functie de conducere din extern pt. servicii gen logistica , contabilitate uneori chiar si dir.adj cum vi se pare in acest sistem e drept ??ca ulterior sa va poata ocupa locul de director in detrimentul unor oameni din sistem care ar accede treptate pe pozitii de management?
      Sunt cazuri exceptionale in care agentii au ocupat pozitii de top manangement, nu va mai sfiiti!

    • Doamneeee, in ce sistem lucram. Daca au ajuns directorii sa se teama că le vor lua locul agenții că sunt mai buni la concursuri…Nu mai e nimic de zis!

  8. Domnule presesinte, sa intelegem ca agentii nu mai pot participa la concursuri pentru functiile de conducere. Va rog incercati prin toate mijloacele posibile ca acest drept sa ramana. Este o discriminare imensa. Cu respect.

    • Trebuie cu totii sa fim calmi si cerebrali, nu contest ca exista ofiteri absolventi de academie care nu se ridica la nivelul asteptarilor, cum nu contest ca exista si agenti care au urmat facultati unde au invatat si au dobandit cunostintele necesare pt indeplinirea unei functii. Ce evita toata lumea sa spuna este ca acei absolventi de academie s-au pregatit din liceu pentru indeplinirea unei functii de ofiter, ca au fost scoliti 3 sau 4 ani pentru a deveni ofiteri, ca Academia spre deosebire de ALTE FACULTATI a incercat sa le inculeze disciplina, onoarea, respectul, devotamentul, spiritul de sacrificiu, camaraderia(STIU CHESTIUNI DE CARE FACEM MISTO DAR SUNT ABSOLUT ESENTIALE INCLUSIV IN MUNCA NOASTRA), aceste chestiuni nu se invata la ECOLOGICA NICI LA SPIRTU HARET. Toate sistemele din categoria noastra isi formeaza liderii, sefii prin scoli de formare nu isi pun comandantii din subofiteri peste noapte…In legatura cu acea clasa la FR nu a existat dorinta sa fie infiintata fiindca era mult mai usor sa sustii un ,,examen sau concurs” si peste noapte erai numit pe functie de comanda, pe cand daca urmai o scoala trebuia sa mai si inveti vreo 6 sesiuni si apoi erai numit pe functie de executie, te rog analizeaza singur care era varianta mai simpla sa ,,promovezi”! Va doresc mult succes si spor la treaba, cu stima DIRECTORUL.

      • “acei absolventi de academie s-au pregatit din liceu pentru indeplinirea unei functii de ofiter” . Haideti domnule “DIRECTOR”, nu din gradinita?

      • In toate liceele exista intrebarea : ” Vrei sa devii ofiter?” si daca raspunsul era ” Da” acela nu mai facea ore ci instructie, “se pregatea sa indeplineasca functie de ofiter”. Domnule “DIRECTOR” imi cer scuze ca nu m-am putut abtine sa fiu ironic, dar aberatie mai mare ca asta nu am mai auzit! Iar “disciplina, onoarea, respectul, devotamentul, spiritul de sacrificiu, camaraderia” sunt secrete sa inteleg daca doar la Academie sunt inoculate, nu si la SNPAP. Cand intra agentul pe poarta puscariei si va face toata treaba, inclusiv treburi pe care ar trebui sa le faca ofiterii dar din comoditate si sefie le paseaza, e bun meserias, cand folositi agenti in functii de sefi tura sunt buni meseriasi chiar daca au absolvit SPIRU HARET SAU ECOLOGICA, dar cand sa participe si ei la concurs pentru functia pe care , poate, tocmai lucreaza, nu mai sunt buni, ca n-au Academie. Domnule “DIRECTOR”, cu oameni ca dvs. tara asta regreseaza nu progreseaza, pai dimpotriva, sa incurajati agentii sa merga la facultate si sa participe la concursuri ca in felul acesta le ridicati nivelul, veti avea oameni din ce in ce mai pregatiti, va veti face treaba mai usor, ca nu vor ocupa aceste posturi numai agentii ci unii dintre ei, stati linistit!

  9. Asa se întâmplă când arunci o piatră in apă… Zece oameni nu vor reuși să o scoată! Pentru aceasta denumire de ,, polițist de penitenciare” riscam sa pierdem dreptul de a candida pentru o funcție de conducere. Și, ca o ironie, tot ,,gardieni” o sa rămânem pentru majoritatea. D-le presedinte, câte procese ați intentat pentru dreptul de a fi sprijiniți, o dată în cariera, la cumpararea unei locuințe?

    • nu ai ce procese sa pui pe rol pentru un drept care se activeaza prin HG iar HG ul nu s a putut emite never pe criterii de impact bugetar / a incercat un sindicat din politie pe vremea lui Iugas – au pus proces contra ministrului ca nu a facut demersuri / bani aruncati / la capitolul asta nu instantele ne ajuta ci puterea – dar e nevoie de bani multi / acel drept nu s-ar fi activat niciodata cat timp nu a fost posibil in vremuri de stabilitate (2004-2008)

  10. Din ce am citit mai sus, doar cei care au acum chirie vor putea beneficia de decont rate bancare? Cine nu a avut chirie daca își ia locuința dupa ce intra legea nu poate beneficia de decont rate?

    • cel care are dreptul la chirie dupa publicarea noii legi, are si dreptul de a opta pentru plata rata credit in cuantum chirie

  11. Consider această măsura ca fiind una discriminatorie, nu este posibil să lași un civil să ocupe o funcție de conducere, iar un agent care trece printr-o școala de specialitate sa nu aibă niciodată aceasta șansa. Cu acesta ocazie ofițerii de execuție nemaiavând concurență serioasă ,,vor fi trecuți la examene doar prin simpla prezența” și, chiar și așa sunt foarte mulți care nu vor sa ocupe neaparat o funcție de conducere, știm cu toții ca asumarea este la mare Căutare in sistem.

    • Prevederea implica dreptul alternativ de a beneficia de plata ratei in contul dreptului la chirie. Deci, doar cei care beneficiaza in prezent de chirie s-ar regasi ca beneficiari ai acestui drept.

  12. Ce se va întâmpla cu agenții care sunt deja in concurs pentru funcții de conducere? Și în afara de asta, noi nu avem decât concursurile pentru avansare, nu avem clasa de Fr la Academie. Nu lăsați acest aspect așa!!! Știu că sunt ofițeri care plâng când candidează agenții, dar plâng pentru că sunt incompetenți, daca erau buni nu aveau nici o teama de participarea agenților.

    • Marine esti tu asa sigur ca tremura ofiterii cand candideaza cu agenții pe acelasi post ?
      Incepand de la nivel de sef tura, sef birou, sef serviciu sau dir adj. nu am vazut vreun agent mai competent ca un ofiter:) din contra… neprofesionalismul a primat de fircare data cand a ramas un agent ca factor important de decizie. Bineinteles lucrurile astea se intampla din cauza nepregatirii si a necunoașterii legilor, regulamentelor, etc

      • Generalizarea nu face bine nimanui. In momente de genul asta ar fi bine sa nu dam curs unor polemici consacrate deja si nici nu cred ca e cazul sa toleram soparlismele care ar denatura atentia de la ceea ce este important la acest moment pentru statut si viitorul tuturor salariatilor din acest sistem, fie ca sunt agenti sau ofiteri.

      • Da, sunt sigur, stiu cazuri si nu putine, se plang peste tot. Daca ar fi asa profesionisti nu le-ar pasa. Stiu multi ofiteri care nu au trecut de probele eliminatorii, psihologic , interviu, etc. si tocmai aceea se plang. Nu vorbesc aici de adevaratii profesionisti pe care ii respect si ii admir. Iar despre neprofesionalismul unor agenti ajunsi in functii de conducere, e discutabil, sunt cazuri nu contest, dar sunt si cazuri in care ofiteri cu Academie nu prea au ce cauta pe functii.

  13. Dar cine e senatoarea de (editat) a pnl-ului de trista amintire???O senatoare a melcilor?ce stie despre sistemul penitenciar?e cumva cucoana care i-a spus DG al ANP ”ca e intr-o functie trecatoare”???Ea e pe viata senator???Rusine,(editat)!Du-te si fa-te director la gardieni-pardon!politisti locali!Cred ca vei avea succes!

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)