www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Evul mediu cosmetizat. Detinuti paziti de detinuti. Agenti uitati in posturi. Dar este bine

Captura de ecran din 2015.08.21 la 10.00.40Ministerul Justitiei si ANP au emis comunicate de presa care indica o evolutie buna a sistemului penitenciar. Aceeasi stare de bine reiese si din adresele transmise SNLP. Nicio solicitare SNLP de convocare, in anul 2015, a Comisiei mixte privind sistemul penitenciar constituita la nivel MJ, nu a primit raspuns. Intelegem ca dialogului si transparentei se prefera baricadele, comunicatele si trasoarele de la distanta. Deci, ne conformam.

Vocile celor 400 care au strigat prin portavoci pe 13 august nu au fost suficient de puternice. Sau de slugarnice. Sclavii publici cu statut special s-au comportat altfel de cum sunteti obisnuiti? Va promitem dragi conducatori, o toamna sindicala! Cu cat ne ignorati, cu atat ne energizati.

Sistemul penitenciar din Romania este in Europa, nu in evul mediu, nu-i asa domnule Bejan? Doar in Europa detinutii se pazesc singuri iar agentii stau in foisor 17 ore continuu fara sa fie inlocuiti conform legii (!) (normal stau doar 13 dar mai sunt si perchezitii, destul de des). Ciudat dar oamenii astia chiar au nevoie la WC in acest interval! Poate ca ar fi bine sa bea mai putina apa, nu? Daca prindeti vreunul ca doarme in cele 17 ore il sanctionati sau il iertati ca nu a rezistat la un tratament inuman?

Cate boli profesionale au fost depistate sau cate demersuri in acest sens s-au declansat in ultimul deceniu? Cati salariati s-au imbolnavit de diabet in ultimii 5 ani dle ministru? Sau de TBC. Pica ca frunzele in jurul vostru dar sunteti ocupati cu comunicate pompoase. V-a trecut la vreunul prin minte sa faceti astfel de situatii? Asa cum fac toate institutiile care isi supun salariatii la acest nivel de stres. Sau sa aflati care este gradul de mortalitate a pensionarilor din sistem? Caci majoritatea nu apuca mai mult de 5 ani de pensie. Noi nu reusim sa aflam de la ANP nici macar numarul orelor suplimentare de munca sau al zilelor de concediu neacordate. Normal, pentru ca sunt prestate fara acordul sindicatelor iar asta este ilegal. Cerem asta in scris de jumatate de an. 

Cititi in Jurnalul National de astazi despre marile realizari ministerial-penitenciare: 

(...) Sindicatele se pregătesc de proteste şi greve în această toamnă. Asistenţii sociali şi angajaţii din penitenciare sunt printre cei mai nemulţumiţi. Aceştia cer deblocarea posturilor şi măriri substanţiale de salariu. Poliţiştii aşteaptă votul Parlamentului. Situaţia cea mai dramatică pare a fi în mediul penitenciar, unde lipsa personalului angajat a dus la folosirea deţinuţilor în posturile de pază, de mai mulţi ani. Schema actuală, aprobată prin hotărâre de Guvern, prevede ca numărul angajaţilor din penitenciare să fie de 15.583. Dintre aceste posturi sunt ocupate doar 12.500 în prezent, deci ar mai fi nevoie de 3.000 de angajaţi.

 

“În realitate, acum, în sistemul penitenciar, la solicitarea noastră, se face o standardizare a misiunilor şi posturilor, conform legii, adică ne uităm în regulamente şi vedem care este necesarul real de posturi. Analiza indică o nevoie de creştere a numărului de posturi cu cel puţin 50%. De foarte mult timp suntem nevoiţi să folosim deţinuţii pentru posturi de pază. La Jilava sunt şapte posturi asigurate cu deţinuţi. În foişorul de pază stă un deţinut neînarmat şi asta se întâmplă de mulţi ani şi pe patru schimburi, nu pe unul singur”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Ştefan Teoroc, preşedintele Sindicatului Naţional al Lucrătorilor din Penitenciare (SNLP), precizând că dacă nu ar fi fost legalizat genul acesta de adaptare a misiunilor prin implicarea deţinuţilor, sistemul penitenciar ar fi fost în colaps de mult timp.

 

Teoretic, la circa 30.000 de deţinuţi sunt 12.000 de salariaţi, adică un raport de unu la trei, dar realitatea este cu totul alta. “Nu se poate compara România cu Marea Britanie, Franţa sau alte ţări care au logistica necesară, aparatură performantă. În sistemul penitenciar noi escortăm la instanţă, la punctele de lucru, noi facem absolut tot. Nu intervine nincio altă forţă. E alterat acest raport. Sunt 700 de lucrători în sectorul de reintegrare în totalitate, incluzând asistenţi sociali, psihologi, educatori, iar personalul medical este de 600, adică sunt foarte puţini”, mai spune liderul SNLP. Salariul mediu al unui angajat din penitenciare, la care se adaugă norma de hrană, ajunge la 2.400 de lei pe lună, însă condiţiile de lucru şi stresul nu se pot acoperi cu aceşti bani. “În momentul în care se intră în serviciu, ar trebui să fie rezerve care să asigure rulajul, dar, în realitate, cine urcă în foişor rămâne 12 ore neschimbat. Este un fel de ev mediu în multe zone. Supravegherea, escortarea au fost cumva adaptate la lipsa de oameni”, mai spune Ştefan Teoroc, preşedintele SNLP.


Dumitru Costin, preşedintele Blocului Naţional Sindical (BNS) anunţă o toamnă cu proteste sindicale pentru majorări salariale. “Dacă unii şi-au dat salarii de 12.000-14.000 de lei, evident că cei din Asistenţă Socială, dintre care 20% sunt plătiţi cu salariul minim şi sunt sociologi, psihologi, oameni cu pregătire profesională şi mulţi ani de experienţă îşi cer drepturile. Noi am cerut săptămâna trecută ca măcar să se găsească soluţii pentru a se plăti cele 500.000 de ore suplimentare care s-au lucrat. Vor vrea şi cei din finanţe publice şi cei de pe amublanţe. Trebuie să fie trataţi toţi în mod egal. Toată lumea va cere creşteri salariale. Cu siguranţă va fi o toamnă cu proteste sindicale”, a declarat, pentru Jurnalul Naţional, preşedintele BNS. (...)

 

Comentarii  

0 #88 Hopa sus 08-09-2015 09:31
Dragi colegi,sa stiti ca si eu activez in aceasta mizerie de sistem penitenciar...s unt total dezamagit de modul de munca,volumul de munca fiind foarte mare ,personal foarte putin dar...cel mai grav e faptul ca noi oamenii din cadrul acestei institutii suntem inegalabili din pdisma faptului sa aici la penitenciar este foarta multa invidie si barfa sa nu mai zic altceva ca doar suntem colegi...speta cazul domnului c0sty,uitam ce am fost j ocupand o functie mai inalta uitam ca suntem oameni si ca lucram cu oamenii.
Eu zic ...cel mai bine ar fi ca fiecare sa isi faca treaba unde sunt pusi si toful ar fi ok,asta este tara in care traim,am avea nevoie de mai multi oameni pentru a ne desfasura serviciul in conditii decente dar e vina noastra ca ne tinem gura .va p
Citat
0 #87 un alt Dorobantu 31-08-2015 21:03
Citez pe agent politie penit.:
Citez pe un alt Dorobantu:
[quote name="agent politie penit."]S-a dat acest spor la evidenta,instalatori???secretariat???multi colegi sunt suparati-ma refer la cei de pe schimb...au luat sifoanele,lustragiii,cam aceeasi care luau salariul de merit in trecut/pacat...poate se va face o reparatie morala in ultima transa/

Prietene si tu esti "sifon", dar nu dai unde trebuie. Eu nu contest ca nu ai dreptate ca pe
sectie, puncte de lucru...e mai greu, dar sa spui tu ca e usor la evidenta?!..., fiecare loc de munca isi are rolul sau bine definit si trebuie sa fim o echipa..., eu vad doar rautate.

te supara adevarul,colegu '?ce lucrari de exceptie faceti voi la birouri?mi-ar fi rusine sa mai vorbesc/pasa si supravegherea sunt cele mai
oropsite,nu apreciate cu 50%/sa-i papi sanatos/[/quote Colegule!!! esti cam tinerel si te aprinzi repede,, dar dupa 20 de ani numai in paza (printre care si evidenta, sectie, puncte de lucru) stiu ce vorbesc, tu ai pus in aceeasi oala evidenta cu instalatorii si secretariatul?! Se vede ca esti "primar" si mai ai de invatat meserie. Fiecare loc dintr-o unitate isi are rolul sau bine definit, iar daca nu iti place ce faci dute in administrativ sa vezi daca faci "fata"?! Fiecare merita acesti bani, prin rotatie, aici e rolul sindicatului!!! iar tu bobocule mai invata meserie..., ca prea le stii pe toate.
Citat
0 #86 agent politie penit. 31-08-2015 15:31
Citez pe un alt Dorobantu:
Citez pe agent politie penit.:
S-a dat acest spor la evidenta,instalatori???secretariat???multi colegi sunt suparati-ma refer la cei de pe schimb...au luat sifoanele,lustragiii,cam aceeasi care luau salariul de merit in trecut/pacat...poate se va face o reparatie morala in ultima transa/

Prietene si tu esti "sifon", dar nu dai unde trebuie. Eu nu contest ca nu ai dreptate ca pe sectie, puncte de lucru...e mai greu, dar sa spui tu ca e usor la evidenta?!..., fiecare loc de munca isi are rolul sau bine definit si trebuie sa fim o echipa..., eu vad doar rautate.

te supara adevarul,colegu '?ce lucrari de exceptie faceti voi la birouri?mi-ar fi rusine sa mai vorbesc/pasa si supravegherea sunt cele mai oropsite,nu apreciate cu 50%/sa-i papi sanatos/
Citat
0 #85 un alt Dorobantu 30-08-2015 18:06
Citez pe agent politie penit.:
S-a dat acest spor la evidenta,instalatori???secretariat???multi colegi sunt suparati-ma refer la cei de pe schimb...au luat sifoanele,lustragiii,cam aceeasi care luau salariul de merit in trecut/pacat...poate se va face o reparatie morala in ultima transa/

Prietene si tu esti "sifon", dar nu dai unde trebuie. Eu nu contest ca nu ai dreptate ca pe sectie, puncte de lucru...e mai greu, dar sa spui tu ca e usor la evidenta?!..., fiecare loc de munca isi are rolul sau bine definit si trebuie sa fim o echipa..., eu vad doar rautate.
Citat
0 #84 calaul... 28-08-2015 13:50
Citez pe alt palmas:
Intradevar la Ploiesti sa inchis gura liderilor cu 50%,la IT din 3 cadre 2 au tot aceleasi merite iar unul din cei doi nu are decat 1,5 ani vechime.
Sa fie chiar atit de exceptional incat un supraveghetor care mai are doar cateva luni pana la pensie sa nu merite?
La sectiile exterioare Sovata si Caciulata nu a avut noroc decat cel mai apropiat de Dumnezeu,ceilalti nu merita.Un procent de 2 sau 3 agenti care scapa nebatuti de 100 ppl este nesemnificativ"riscurile meseriei".Bine ca avem platouri de filmare pt.filme de actiune SF,ca de multitudinea atributiilor pe care le are fiecare in plus ar trebui sa scriu un roman.Sper ca actiunile de protest vor continua,trebuie sa aratam realitatea!

****vorbesti prostii...***
-la sectiile "Sovata" si "Caciulata" au primit cate 1 subofiter salariul de 50% ( Dl.N si dl.S)
-la IT a primit doar 1 - si nu este cel mai nou .
;cel la care faci referire( cu 1.5 ani in sistem) este dl A( de la logistica) ce a a pus la punct intreaga instalatie electrica a unitatii - ce ai mai auzit de 1 an ca se ia curentul brusc sera pt ca "banditul" isi baga fierbatorul in priza si sar sigurantele?
-Ingrijorator este faptul ca :
1.au luat ambii lideri de sindicat de la cele 2 sindicate ( dl.P si dl C), ca nu au fost dintre agentii de la paza si supraveghere , ca au fost pers de la logistica si financiar (care nu au ce lucrari exceptionale de facut - fac lucruri strict sarcini din fisa postului si nu cred ca ar trebui asa recompensati si nu cred ca au ore suplimentare pt ca au avut ceva nemaipomenit de facut....poate ca o exceptie ar fi d-na C pt zilele de salariu )
2.directorii....care oricum au spor de conducere si management...
***In opinie pesonala*** :
-unii de la paza nu meritau ( ex G) pt ca sunt dintre cei cu gura mare , bate campii si este mult prea vulgar ("Cioban" in jargon de pnt. si nu numai atat ) sau "sifoane"/"pupi ncuristi"/"impi ngatori de vant" la sefi
-cred ca mai realist ar fi trebuit sa se faca o extragere nominala tip loto.... si nu ar mai fi fost atatea discutii si intrigi..
Deci sa ne auzim cu bine in trim IV cand se vor da urmatoarele salarii de 50% , iar cine sunt "fericitii castigatori" din rundele precedente ( trim I-II-III) sa ii manance /foloseasca sanatosi.
Citat
0 #83 JILAVA 27-08-2015 17:56
O fi la mine LIDER colegu cu 2 detinuti la PL si eu nu am aflat.
Atunci scuze nu mai spun .
Citat
0 #82 Ștefan Teoroc 27-08-2015 14:03
Liderii sindicali sunt si ei salariati si majoritatea chiar isi fac treaba bine / nu trebuie eliminati din start de la anumite drepturi salariale doar pe motiv ca sunt lideri / in realitatea majoritatea au fost ocoliti de majorari si nu invers / dar este un detaliu / daca vom incepe sa ne acuzam intre noi ca ala e lider, ala e lingau sau lustragiu si asa mai departe... / nu vom ajunge nicaieri / majorarea sa da trimestrial si nu va putea un lustragiu cum il numesti tu agent..sa primeasca trimestru de trimestru / pentru ne opunem si facem scandal daca trebuie / ii facem de rusine pe site si asa mai departe / dar in principiu intotdeauna exista si sansa de a ne intelege de buna v
Citat
0 #81 ion 27-08-2015 13:13
Citez pe Ștefan Teoroc:
Nu, nu este corect / semnalati de indata abuzurile de acest gen prin liderii teritoriali sau la contactele de pe site SNLP / cu detalii

Care lideri teritoriali? cei care au beneficiat de prima si care primesc bani si pt sambete, duminici si sarbatori ,
Citat
0 #80 Agent-000 27-08-2015 12:44
Mai trebuie sa depunem cereri la unitate pt sporul de studii dk am depus akum ceva vreme si am primit raspuns negativ?
Citat
0 #79 agent politie penit. 27-08-2015 11:46
S-a dat acest spor la evidenta,instal atori???secreta riat???multi colegi sunt suparati-ma refer la cei de pe schimb...au luat sifoanele,lustr agiii,cam aceeasi care luau salariul de merit in trecut/pacat... poate se va face o reparatie morala in ultima transa/
Citat
0 #78 Ștefan Teoroc 26-08-2015 23:01
Raspunsul nu va veni pentru ca nu stiu ce sa raspunda. Asteapta la randul lor de la mmuncii care asteapta de la cdeputatilor. Traim in Romania
Insa este bine ca cererile sa fie depuse. Putem pune pe rol un proces oricand vom decide asta. Avem o actiune redactata si utilizata de altfel, dar suntem in curs de actualizare in lumina noilor prevederi
Citat
0 #77 nedreptatitul 26-08-2015 22:24
Am depus cereri le resurse umane și ne au transmis în scris ca așteaptă un punct de vedere al anp ...au trecut vreo câteva luni , totuși nu înțeleg de ce atâta tergiversare în situația în care avem o lege pe card ar trebui sa fie pusă în aplicare ...de ce atâtea interpretări?
Citat
0 #76 Ștefan Teoroc 26-08-2015 20:40
daca te referi la sporul de studii, mmuncii a facut mai departe la camera deputatilor (comisia juridica) / nu cred ca se vor face plati pana cand nu vor avea un punct clar de vedere / am spus deja ca trebuie depuse cereri de acordare a dreptului, indiferent de ce face sau ce asteapta ANP
Citat
0 #75 nedreptatitul 26-08-2015 20:05
Domnule Teoroc , din comentariile dumneavoastră anterioare am înțeles că s au făcut demersuri la ministerul muncii vis a vis de legea 71 , vrem sa știm care este punctul al ministerului în aceasta privința. Normal în 30 de zile ar fi trebuit sa avem un răspuns. .. Va mulțumesc!
Citat
0 #74 Jilava 26-08-2015 19:16
La mine la unitate s-a dat 50 la suta unui coleg cu 2 detinuti la P.L. e cea mai tare suuuper
Citat
0 #73 Ștefan Teoroc 26-08-2015 19:06
Asta cu echipamentul in transe lunare deja s-a luat in discutie. Avem o prima varianta de proiect de modificare a OMJ cu echipamentul. Presam si cu posturile vacante, presam
Citat
0 #72 Bond 26-08-2015 09:47
Dl.Teoroc, nu v-ati gandit la o propunere A.N.P.-ului de a ne baga incepand cu 2016 a echipamentului in salariu precum in structurile M.A.I.? In opinia mea mai mare folos am avea de bani decat asa sa nu stim niciodata exact cand ii primim...
Citat
0 #71 Jan 26-08-2015 09:29
Dl Prezident presati domni din ANP sa deblocheze acele 3000 de posturi fiindca nu se mai poate face servici in aceste conditi am ajuns bataia de joc a hotilor lucram cate 13 ore pe sectie unul singur la 150 de hoti suntem pedepsiti din cauza ca nu putem sa facem serviciul regulamentar .pai la un asa nr de hoti pe sectie ar trebui sa fim cel putin 4 oameni sa ne putem face derviciul regulamentar.Se anunta ca vor iesi peste 1300 de colegi la pensie la anul care vine pe tot sistemul ce vom face atunci ne vom muta la puscarie cu familile ?Haidati sa facem ceva cu acest sistem fiindca acuma este momentul.Va multumesc si astept raspuns.
Citat
0 #70 LICA 26-08-2015 08:32
Jos BEJAN si interventiile lui pt detinuti VIP,acesta nu este un sistem curat si trebuie facuta curatenite de la cap cu plecarea dlui BEJAN si a unor Directori care s-au complacut in avantajarea detinutilor VIP,aceste lucruri trebuie sa ajunga la presa si vor ajunge in curand daca BEJAN si UNII directorasi nu pleaca din functii. :oops: DE noi nu le pasa !!!
Citat
0 #69 alexinho 26-08-2015 08:21
Citez pe gardianul turmentat:
Dle Presedinte
Atat sindicatul dvs cat si cel al dlui Fl Schiopu trebuie sa rezolve unele probleme reale si sa nu le mai ascundeti.
1)Operativul trebuie salarizat dupa alte criterii sau alte sporuri care sunt conforme cu munca depusa:risc crescut de agresiune/pericol,amenintari din partea ppl,risc de imbolnavire.mediu inchis de munca,stress,efort fizic epuizant,ore suplimentare fara acordul salariatilor, si nu in ultimul rand ,lipsa de personal la jumatate.
2)Prezentati corect nevoile de personal din operativ, dand publicitatii cifrele reale si cat la suta din personal lucreaza cu detinutii in intervalul 7-15,cat se afla in birouri si ce procent lucreaza cu ppl intre orele15-07.
3) Nu spuneti nimic de acordarea CO suplimentar pana la 14 zile.Ati uitat de dreptul asta ciuntit?
4) Vorbiti ceva de Germania,UK,France...dar vreau sa stiu,ptr tarile mentionate, cati angajati lucreaza cu detinutii, cati sunt la birouri,cati medici si personal de reintegrare au la mia de detinuti,cati detinuti revin la un gardian,cata munca are un gardian european comparativ cu unul roman si cate indura din cele prezentate la pct 1,ca sa avem ce compara ...ca sa nu mintim ,ca ne creste nasul.
Eu cred ca veti reusi sa faceti si acest lucru stiind ca la un gardian roman ,dupa 12 ore de srviciu i se lipesc sosetele de talpa interioara a pantofilor,ca mananca inghitind mancarea intreaga si altele care le stiti dvs de cand erati sef de sectie..si care sunt actuale.

Tu sigur esti turmentat!! Spui prea multe lucruri adevarate!!!
Citat
0 #68 gardianul turmentat 26-08-2015 07:34
Sunt de acord cu indemnul dvs,dar,acolo unde nu este demnitate,nimic nu e.Atata timp cat omj-ul de acordarea a majorarii de 50% este denaturat prin interpretarea lui,ce poti sa faci? Cred ca este suficient,ca decidentii sa inteleaga cui acorda majorarea,daca au in vedere urmatoarele: personalul care face peste 180 ore suplimentare/an ,lucreaza cu peste 150 ppl,este supraincarcat cu sarcini si nu are timp sa manance in 13 ore de servciu,este amenintat permanent daca lucreaza corect si exigent,muncest e in conditii mizere....etc ca sa nu plictisesc cititorii,in 99% din cazuri este din operativ,iar in 90% este de la schimburi. Mai este si o zicala-cine imparte,parte-s i face.Asa o fi,ca poporul spune vorbe intelepte.
Sigur ca cele 3 luni...pot fi si un an ptr unii.Trebuie avut in vedere ca neaplicarea corecta,demotiv eaza angajatii si poate avea efecte perverse pe termen scurt si mediu.Mai vorbim.
Citat
0 #67 xyz 26-08-2015 07:11
Citez pe xxx:
Vai de noi ,acest spor de 50% ar fi trebuit sa mai aline un pic durerea dar se pare ca mai rau face. Este adevarat ce spun colegii ca se dau mai mult p.c.r.-ului ( pile, cunostinte, relatii) mereu acelorasi abonati ,sa fie primii mereu ca daca nu se mai dau eu am luat. Rusine ,mie scarba cand vad atata magarie. Unde esti tu Tepes doamne?????

Dar criteriile de acordare le-ai citit?!... Acolo este problema reala!!!
Citat
0 #66 Fccc 26-08-2015 02:02
Este adevarat zvonul ca din octombrie redevine norma de hrana 27lei/zi???
Citat
0 #65 Chuck Norris 25-08-2015 23:09
Astazi de dimineata dna. Lungu,contabila sefa la Poarta Alba, a venit in poarta pt plutonul care intra deoarece erau nemultumiri legate de sumele de bani acordate pt 75%..... Ni s-a spus ca se va face o recalculare si toti vor primi banii corect,ca sa aflam oficial dupa amiaza ca este o lista cu peste 200 de cadre carora li s-a calculat gresit....ce este asta, domnilor? Lipsa de profesionalism sau o acuta durere de cei mici,de palmasi....dle Teoroc,va rugam faceti un apel la PPA.
Citat
0 #64 Ștefan Teoroc 25-08-2015 22:36
Haideti sa reglam impreuna tendinta asta de acordare a majorarii de 50% unor persoane agreate din preajma managerilor in detrimentul celor din prima linie care duc greul. Suntem atenti si putem contribui la mai multa obiectivitate si transparenta. Lamentarile nu ne ajuta prea mult. Abuzurile trebuie semnalate punctual si precis, pentru a reusi sa le eliminam. Impreuna. Important este ca dreptul s-a activat, se acorda pe 3 luni si nu pe 1 an cum era candva si vom incerca sa asiguram o circulatie cat mai larga a majorarii pentru a atinge cat mai multi salariati avand in vedere ca doar 5% dintre acestia pot beneficia trimestrial.
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Cristian Tudorache 14.12.2017 15:00
    Neadoptarea statutului si neplata orelor suplimentare va genera actiuni ...

    Read more...

     
  • Cristian Tudorache 14.12.2017 14:57
    #7 anonim - nu inteleg cine ti-a dat o astfel de explicatie. Daca lucrezi ...

    Read more...

     
  • adrian. 14.12.2017 14:38
    ati primit raspuns de la dl ministru / DG Anp privind plata orelor ...

    Read more...

     
  • resurse inumane 14.12.2017 14:12
    Domnule presedinte nu credeti ca inainte de a fi scoase posturile ...

    Read more...

     
  • Gabriela 14.12.2017 13:52
    [D-nule Teoroc In legatura cu suplimentarea schemei ANP cu 1000 posturi.

    Read more...

Google AdS