www.snlp.ro Web analytics

Radio Rfi: SNLP despre tinte false

A descoperi brusc faptul ca exista recidiva si dupa remedii este ca si cum am fi pretins la un momentdat ca detinutii liberati care au beneficiat de remedii compensatorii nu vor mai savarsi alte fapte. Toti detinutii liberati dupa iulie 2017 au beneficiat de remedii. Chiar si cei care sunt cazati la 4 mp ca urmare a unor sentinte CEDO.

Pentru ca spatiile sunt necorespunzatoare din te miri ce motive nu doar pe criteriul suprafetei. Am infierat aceasta lege intrata in parlament cu propunere de 3 zile castig si iesita cu 6 zile considerate executate lunar. Dar trebuia ca cineva sa moara pentru ca legea sa intre in dezbatere post-adoptare. Dezbatere inutila. Doar abrogarea poate fi o optiune insa nu credem in materializarea acestei solutii. Romania este mai interesata de liberari decat de imbunatatirea conditiilor. Cele doua optiuni sunt incompatibile.

Cateva precizari despre ucigasul din Medias poate sunt utile. S-au vehiculat fel de fel de variante si cifre. Cum ca ar fi beneficiat de 408 zile castig pentru ca a fost cazat in spatii necorespunzatoare etc. Fara sa fie deosebit de relevant, in realitate firul situatiei este urmatorul:

Agresorul a intrat in prima comisie de liberare conditionata in octombrie 2017 desi ar fi trebuit in martie 2018 dacă nu ar fi fost adoptata Legea 169/2017. A câștigat prin efectul remediilor un numar de 141 zile. In prima comisie a primit 6 luni amânare. Deci substantial mai mult decât a primit pleașcă sub forma de remediu. Deci respectivul a fost amanat pana in luna mai 2018.

In mai 2018, la a doua comisie, a fost liberat conditionat. In oct 2017 avea 378 zile de remediu compensatoriu insa acestea erau mai multe de cât avea nevoie ca sa poata intra imediat in comisia de liberare. A utilizat astfel doar 141 din acestea și a intrat in comisie. Urmând restul poveștii de mai sus. In mai 2018 a totalizat 408 zile dar tot la 141 utilizate a rămas. După ce prima comisie a decis 6 luni amânare nu mai exista alt efect al remediilor. Acestea produc efecte pana la prima analiza in comisia de liberare conditionata. Ulterior, termenele stabilite de comisie sunt suverane.

Daca ar fi avut atât de multe zile câștig cât sa se fi liberat in termen, era in libertate din octombrie 2017. Dar nu a fost cazul. Ca sa avem o concluzie clara, ne raportam la practica inregistrata la nivelul unitatilor si avem perspectiva in care, fara remedii, detinutul ar fi intrat in prima comisie in martie 2018, comisie in care in mod sigur ar fi fost amanat 6 luni. Deci in final putem constata o liberare mai rapida cu 141 de zile a celui care a devenit ucigasul din Medias.

Insa, dincolo de focusul pe remediile compensatorii, un fel de ruda de la tara a gratierii si amnistiei, in interviul acordat postului Radio France International atragem atentia pe riscul silentios dar mult mai feroce al golirii penitenciarelor prin cateva initiative legislative dintre care cea mai dorita este si cea mai lovita, fiind recent respinsa a doua oara de Curtea Constitutionala dupa ce a fost mai intai adoptata de doua ori cu majoritate de voturi in Parlament.

Pe langa aceasta (nu mai pomenim restul proiectelor mai putin relevante din Parlament) vom avea in scurt timp o initiativa de modificare a fractiilor de liberare conditionata cu cate o treapta (inca nu stim daca prin OUG sau alte canale legislative). Oricare dintre initiative, daca se va realiza, va adauga o noua aerisire penala la efectul continuat si progresiv al remediilor compensatorii, lasand-ne cu intrebarea buimaca daca Romania chiar a ajuns ca Olanda sa inchida penitenciare. Rudele victimei din Medias sigur spun altceva.

Interviul integral

Articol www.rfi.ro

Comunicat CCR

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

4 COMMENTS

  1. Dar noi nu avem nimic de spus in privi ta asta domnule ,Stefan? Stam si asteptam pasiv sa gaseasca di o varianta care sa fie agreata de Curte ? Totusi cred ca ar trebuii un pic de prezenta de spirit in acest sens ! Prea se joaca guverantii si parlamentarii cu meseriile noastre!

    • sigur ca avem de zis / ascultati interviul / a fost preluat de multiple publicatii / insa puterile executiva si legislativa din stat isi doresc cu ardoare un lucru / in calea lor sta CCR (cat o sta) sau … 200.000 de oameni in strada / altfel nu merge

  2. Această ultimă variantă respinsă de CCR este tot o struțocămilă, un amalgam de texte de lege, de competențe, de instituții inventate, în care însuși legiuitorul se pierde. Și toate acestea doar din dorința de a respecta termenul impus de CEDO cu privire la rezolvarea problemei supraaglomerării și la elaborarea și realizarea unui plan de acțiune impus prin hotărârea pilot Rezmiveș și alții împotriva României, de aceea modificările au generat confuzie, superficialitate, etc. Nici nu avea cum să treacă la CCR. Dacă ați citit modificările la legea 254 în varianta trimisă la CCR, ați văzut, poate, gogomăniile propuse.

    • Ehee / gogomaniile evolueaza / se stileaza / dupa prima decizie a CCR, varianta adoptata a doua oara a urmarit sa ocoleasca anumite considerente ale curtii / insa nu au reusit pe deplin / vom vedea cea de-a treia varianta

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)