www.snlp.ro Web analytics

Mai bine mort, decat comunist / Mai rau gardian, decat politist

badge shield black clipartDe ce tot poporul ne denumeste gardieni si de ce majoritatea gardienilor isi doresc sa fie denumiti politisti? Simplu, pentru ca nu exista alta optiune. Doar daca nu cumva exista un singur jurnalist in tara asta care sa accepte ca denumire a unei ocupatii, o grupare de noua cuvinte si sa reuseasca sa o pronunte de doua ori la fel – functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare. Trist ca ajungem sa ne cautam identitatea prin alte curti si o adoptam doar pentru ca nu avem alta… Dar macar sa stim cum stam. De aici si titlul articolului care parafrazeaza un imn celebru in istoria recenta a Romaniei.

In timp ce in Marea Britanie, de exemplu, prison (inchisoare) este un cuvant pastrat peste veacuri, de care nimeni nu se fereste si nu se rusineaza, iar prison officer este o ocupatie plina de prestanta si demnitate, in Romania am alunecat pe langa termenul inchisoare spre penitenciar, desi se executa in continuare pedeapsa cu inchisoarea conform legii si nu cu penitenciarul si am incercat sa eliminam termenul de gardian din dorinta de a inchide in trecut tristele amintiri comuniste ale inchisorilor politice in care detinutii erau dezumanizati doar pentru ca aveau curajul sa aiba convingeri.

Cu gandul de a obtine o noua identitate profesionala si de a defini un sector de activitate important pentru siguranta nationala, am reusit sa pierdem ireversibil denumirea unei ocupatii care a devenit acum un termen jignitor pe care doar noi il percepem astfel si nimeni nu intelege de ce. Acum avem un sistem cu denumire absolut incerta, sistemul administratiei penitenciare, care este insa format nu numai din administratie ci si din unitati, precum si o ocupatie denumita printr-un lant de noua cuvinte. De ce sa mai fim suparati pe jurnalisti cand spun despre noi – gardienii din inchisori

Bun, stim ca ne-am imbolnavit si aproape ca detectam si diagnosticul: fuga de trecut urmata de goana dupa identitateDar ce terapie alegem daca refuzam sa ne resemnam si sa asteptam decesul? Ne-am pus la treaba si dupa sondaje aplicate in sistem am stabilit ca majoritatea ne dorim denumirea de politist de penitenciare. Acest lucru nu se poate realiza decat prin schimbarea statutului nostru special. Prin urmare, au inceput grupurile de lucru si tratativele intre sindicate si ANP/MJ. Ultima schimbare majora s-a produs in 2008 iar cea pe care o tot pregatim trece prin repetate preludii de cativa ani dar fara finalizare. Ultimul proiect dateaza de anul trecut si include denumirea de politist de penitenciare convenita cu MJ si ANP dupa destul de multe tamponari.

Proiectul este finalizat in proportie de 99%, insa restul de 1% reprezinta divergente intre sindicate si MJ/ANP in puncte cheie ale textului. Daca nu va fi posibil un reglaj cat mai aproape de consens, sindicatele nu vor sustine proiectul. Desi ne dorim o noua identitate profesionala, nu suntem dispusi sa sacrificam lucruri foarte importante pentru acest sistem doar de dragul unei denumiri. In prezent modificarea se intentioneaza a fi facuta sub forma de lege avand in vedere amploarea, insa exista si optiunea ordonantei de urgenta daca modificarile ar fi succinte, optiune neacceptata de MJ. 

Ultima intalnire pentru negocierea divergentelor din proiect a fost organizata la sediul ANP pe data de 13 mai 2015 si a beneficiat de participare de la nivel MJ, precum si de prezenta directorului general ANP. Principalul aspect divergent luat in discutie a fost cel referitor la sporurile pentru munca suplimentara, munca in zile de sarbatoare legala, repaus saptamanal si in alte zile libere, o problema deosebit de spinoasa daca este sa tinem cont de faptul ca suntem in situatia de a formula un text care vizeaza inlcuderea unor sporuri de 100% pentru toate tipurile de munca mentionate, text care va fi supus analizei si aprobarii Parlamentului.

Doar problema sporurilor a facut obiectul unor dezbateri si contradictii de peste o ora fara a se reusi o concluzie clara. In prezent, statutul in vigoare include anumite prevederi in acest domeniu, trimitand totodata la legislatia muncii, Codul muncii prevede sporuri minime fara a stabili in clar, legea unitara de salarizare trimite tot catre Codul muncii, iar legislatia salariala tranzitorie anuala suspenda sporul si creeaza un drept nou, respectiv majorarile de 75% care trebuie acordate doar pentru doua dintre tipurile de munca. Greu de facut lumina in acest hatis, cu o prevedere care sa nu devina mai restrictiva decat cadrul existent. Exista cateva variante asupra carora ne vom pronunta la urmatoarea sedinta planificata pe 3 iunie 2015.

In afara discutiei pe sporuri un alt interval de o ora a fost rezervat intentiei MJ de a impune o procedura destul de ampla in planul controalelor pentru identificarea unor boli psihice de care sufera anumiti salariati, boli care pot genera suspendarea/incetarea raportului de serviciu, procedura care in viziunea noastra naste riscul producerii unor abuzuri grave din partea unor manageri mai putin obiectivi. Mai avem neintelegeri si privitor la greva care este un drept pe care noi il vrem mentinut in continuare in statut chiar daca a fost restrictionat prin Legea dialogului social. Daca vom reusi la inceputul lunii iunie sa avem solutii constructive pentru aceste prevederi noi, solutii acceptate deopotriva de sindicate in interesul membrilor reprezentati, precum si de ANP/MJ ca initiatori si principali sustinatori ai proiectului, acesta va putea fi depus la Parlament unde vom intra intr-o noua etapa de emotii si surprize, mai putin controlabile, insa, avand in vedere interesul cert cu care unii parlamentari vor privi statututul nostru, acum.

 

61 COMMENTS

  1. Initial d-le Teoroc ati spus ca existau bani dar au fost retrasi de Ministerul Finantelor si vor fi dati in al doilea semestru „#37 Stefan Teoroc 2015-04-09 00:07 Calmez vous Bugetul ANP acoperea teoretic drepturile inclusiv majorari cu o gaurica de 10 zile la salariile din decembrie. Nimic nou pentru ca asa se intampla an de an. Gaurica se astupa la rectificari in functie de executie si incasari la buget.
    Insa nu bugetul initial e problema ci trimestrializar ea lui care da totul peste cap
    MFP a taiat 40 mil din trim 1-2 si le-a plasat in trim 3-4. Deci nu se pot face platile cum ar trebui, la timp. Reusita pe echipament si cele 4 zile de majorari, desi e vazuta ca praf in ochi are in spate doua mari artificii si multa raspundere pentru cine a semnat.”
    Apoi ca nu au fost prevazuti bani in buget (ceea ce este adevarat) si ca vor fi dati la rectificare – luna iulie.2015 … vom trai s-o vedem si pe asta.
    Sa nu ne abureasca si sa dea o parte din banii pe haine si sa ne duca iar cu zaharelul pentru sporul de 75%… Nu ca nu as vrea sa primim si banii de haine „mai devreme”, insa trebuie sa se tina de cuvant si sa plateasca si sporul restant de 75% pentru sambete, duminici si sarbatori legale lucrate din ianuarie pana in iunie.2015.

  2. Bucuria asta e mai mult o minune care nu se va putea produce decat cu ocazia rectificarii, daca MJ reuseste sa obtina fondurile necesare. O promisiune in acest sens s-a facut. Vedem ce rezultat vor avea demersurile.

  3. D-le presedinte,poate ne faceti bucuria de siua penitenciarelor si luam banii de haine pe 20[5/

  4. Considerentul ca nu vedem zilnic postari radicale pe site-uri, nu implica pasivitatea unei organizatii. Nu trece o zi fara discutii legate de depturi si in special de majorari. Nu se poate pune problema „uitarii”. Sumele sunt bugetate. Doar ca banii fondurile respective au fost mutate dintr-un semestru in altul in luna februarie. Nu uitam ca s-au platit toti banii pe haine inainte de Paste, nu? Asta a trecut asa, ca normala, ca si cum asa se intampla in ultimii 10 ani… 🙂 Dar in spate au fost niste eforturi si niste presiuni. Mari… Si faptul ca s-a reusit este un semn bun. Din pacate nu s-a putut mai mult, desi ne-am fi dorit niste salariati multumiti si mai putine atacuri la sindicate, caci nu noi am creat situatia!

  5. Nu vreau sa fiu inteles gresit, am foarte mare incredere in sindicat, insa nu trebuie sa lasam garda jos… Va felicit pentru intreaga activitate desfasurata pana acum, dar acum mi s-a parut ca ati lasat-o mai moale… Mult succes in continuare!!!
    Si „HAI PE EI!”

  6. [quote name=”Stefan Teoroc”]In postarea din 20 mai citata de tine este o eroare evidenta. In loc de 10 iulie, am scris 10 iunie. Dupa iunie nu urmeaza august, asta este clar. 🙂 In principiu rectificarea se face pe finalul lunii deci efectul se va simti cel mai sigur la salariul din august. De aceea am dat data de 10 aug ca maximala. Daca va fi posibil mai devreme, vom presa pentru asta.

    Regula rectificarilor este iulie si octombrie (sau sfarsitul lui septembrie, conform practicii anterioare). Deja premierul a anuntat ca prima rectificare de anul asta va fi in iulie
    http://www.stiripesurse.ro/prima-rectificare-bugetara-din-2015-anuntata-de-ponta_956308.html

    Avem asigurari de la MJ si ANP ca nu va fi nicio problema cu platile. Daca vor fi probleme, vom initia proteste. Ce atitudine ar trebui sa aiba sindicatul? Sa ceara rectificarea altfel decat pentru restul tarii si decat spun normele?

    Acuzele care ne vizeaza nu isi au rostul. Nu sindicatele au creat contextul si nici nu au control pe buget. Nu putem decat presa si ameninta. Si asta am facut. Pana la momentul la care a deventi clar ca inainte de rectificare nu se poate solutiona.[/quote]

    Dar ei trebuiesc presati si amenintati, pentru ca la rectificare sa nu „uite” de ceea ce au promis… Daca nu se fac presiuni pe ei, „VOR UITA” cu siguranta.

  7. In postarea din 20 mai citata de tine este o eroare evidenta. In loc de 10 iulie, am scris 10 iunie. Dupa iunie nu urmeaza august, asta este clar. 🙂 In principiu rectificarea se face pe finalul lunii deci efectul se va simti cel mai sigur la salariul din august. De aceea am dat data de 10 aug ca maximala. Daca va fi posibil mai devreme, vom presa pentru asta.

    Regula rectificarilor este iulie si octombrie (sau sfarsitul lui septembrie, conform practicii anterioare). Deja premierul a anuntat ca prima rectificare de anul asta va fi in iulie
    http://www.stiripesurse.ro/prima-rectificare-bugetara-din-2015-anuntata-de-ponta_956308.html

    Avem asigurari de la MJ si ANP ca nu va fi nicio problema cu platile. Daca vor fi probleme, vom initia proteste. Ce atitudine ar trebui sa aiba sindicatul? Sa ceara rectificarea altfel decat pentru restul tarii si decat spun normele?

    Acuzele care ne vizeaza nu isi au rostul. Nu sindicatele au creat contextul si nici nu au control pe buget. Nu putem decat presa si ameninta. Si asta am facut. Pana la momentul la care a deventi clar ca inainte de rectificare nu se poate solutiona.

  8. #30 Stefan Teoroc 2015-05-16 15:18
    [b]Daca ne mint, ii vom minti si noi… ca ne facem serviciul / putem avea o vara activa / sub ferestrele MJ [/b]/ dar [i]nu credem ca va fi cazul[/i]
    #41 Stefan Teoroc 2015-05-20 11:48
    In functie de data aprobarii rectificarii bugetare. Nu stim sigur cand se va produce. banii se vor da imediat dupa. [b]Daca rectificarea va fi dupa data de 10 iunie[/b] nu consider ca ar trebui asteptat pana pe 10 august pt plata majorarilor cat timp este alocat buget.
    #48 Stefan Teoroc 2015-05-24 15:00
    Nu ne bagam peste sursele altora
    Vor fi doua rectificari, conform legii. [b]Una in iulie (mai spre sfarsit) si una in toamna[/b].
    Sunt 3 comentarii ale dvs. la 3 date diferite. In viitorul apropiat prevad alta amanare a platii… Chiar atat de naivi credeti ca suntem??? Sindicatul chiar nu mai are niciun cuvant de spus??? Nu pot sa cred ca nu luati atitudine tinand cont de faptul ca se tergiverseaza plata sporului de 75%!!!

  9. Pai, atunci de ce nu s-ar schimba si numele sindicatului nostru – Sindicatul National al Lucratorilor din Inchisori ([i]prison workers[/i])?

  10. [quote name=”koby”]am iesit la pensie pe 15 mai,darn n-am luat nici un ban,zile lucrate,echipament,75,decontare medicamente ,nimic,am semnat si plecat dupa 40 ani de munca,halal sistem ,halal tara.[/quote]
    Personal mi s-ar parea corect cam cum se procedeaza la civili sau in strainatate, imi depun dosarul de pensie si lucrez pana imi vine decizia de pensie, adica in mai iau salariu si in iunie pensie.Poate o posibilitate de contestare a calcului pensiei in momentul primirii deciziei?!

  11. D-le Koby
    Ma iertati,dar nu inteleg ceva….Nu vi s-a spus ca dvs veti primi pensia dupa 2 luni de la 15 mai?Celelalte restante le primiti la rectificare….cand va fi ea.Totusi, de ce ati plecat asa repede….40 de ani! Doamne, e o viata a doi oameni(in sistemul asta)! Ziceti ca aveti 40 ani lucrati …cred ca munciti de la vreo 15 ani!

  12. am iesit la pensie pe 15 mai,darn n-am luat nici un ban,zile lucrate,echipament,75,decontare medicamente ,nimic,am semnat si plecat dupa 40 ani de munca,halal sistem ,halal tara.

  13. Domnule presedinte, vă rog mult,am şi eu câteva nelămuriri şi anune:sunt puţin răcit şi nu ştiu ce pastile să iau,aveţi idee de lista pastilelor compensate de guvern şi cam cât ar costa de exemplu o sticluţă cu betamină?..dar dacă nu port ochelari pot deconta şi eu măcar o pereche de lentile de contact? (albastre dacă s-ar putea)…dacă guvernul nu face o rectificare bugetară până pe 29 iulie până la ora 22:30(cel târziu) eu eu cu ce o să mă îmbrac de revelion?… şi dacă tot sunteţi amamabil să-mi răspundeţi la aceste intrebari pertinente dealtfel aveţi cumva idee cam cât este ceasul…de la butelie.Sincevă compătimesc şi vă doresc succes la anti-stres…vorba aia ” mare e grădină ta Doamne,poarta e deschisă, şi unii sar gardul”

  14. Nu ne bagam peste sursele altora
    Vor fi doua rectificari, conform legii. Una in iulie (mai spre sfarsit) si una in toamna

  15. DL PRESEDINTE ,am auzit ca in iulie NU va fi nici-o rectificare.intrebare:In cazul acesta ce se va intampla cu plata a 75% ptr sambata si duminici?

  16. Probabil din cauza lui Mercur care a intrat în conjuncţie cu Venus,dar să nu vă faceţi probleme la drum de seară,durează doar câteva orologii…vă doresc să fiţi zen domnilor 😆

  17. [quote name=”Stefan Teoroc”]Imi strici karma. 🙂
    Sunt obisnuit doar cu atacuri, indiferent ce incerc sa fac.
    Acum sunt de-a dreptul bulversat. :-)[/quote]
    Mda…si mie mi-a stricat fengshuiu` :),da` uneori mai trebuie si de-astia,de la Bacau!:):)

  18. eeeee..na. 🙂 …..singura problema a sistemului care ar trebui pusa pe primul loc ar fi SCHIMBAREA MENTALITATII….toti stim decat sa ne plangem pe la colturi, dar cand este de discutat „face to face”toata lumea e TACERE….de aceea va apreciez in toate actiunile dumneavoastra…toti vrem, dar in schimb nu oferim nimica,mai rau nu facem decat sa intoxicam lumea cu tot felul de zvonuri…asta e…traim in romania….speram la mai bine…o sera placuta…

  19. Imi strici karma. 🙂
    Sunt obisnuit doar cu atacuri, indiferent ce incerc sa fac.
    Acum sunt de-a dreptul bulversat. 🙂

  20. ….d-le Teoroc, am citit aproape toate comentariile si deja mie sila de multi colegi(legat de echipament, spor 75% etc)….nu trebuie sa va supere multe comentarii(atat pot , atat fac)…..respectul meu pentru actiunile dumneavoastra este imens….mergeti pe aceeasi linie….cu respect..

  21. In functie de data aprobarii rectificarii bugetare. Nu stim sigur cand se va produce. banii se vor da imediat dupa. Daca rectificarea va fi dupa data de 10 iunie nu consider ca ar trebui asteptat pana pe 10 august pt plata majorarilor cat timp este alocat buget.

  22. Dl Teoroc practic cand ar trebui sa luam bani pe sambete si duminici in iulie s-au in august .va multumesc.

  23. Domnule Teoroc este posibil ca anul acesta sa luam bani de echipamet pe anul2015 iar din 2016 sa-i luam lunar in salariu.

  24. A fost un buget restrans,doar 13 milioane tinuta,asta fara pantofi si ghete 🙂 Doar scurta costand aproape 500 ron 😆

  25. La asa comentariu nu merita sa răspund. Daca asa crezi ca facem noi sindicat, cu tandrețe colegiala si alte combinații, ne confunzi. Cu atat mai mult ca mi-a fost coleg vreun om din conducere, l-as înjura mai tare daca ar greși. Însă chiar nu înțeleg ce vrei. Probabil nici nu contează. Nu sunt nici croitor si nici nu am vazut ținuta asta la culoare decat cand a fost prezentată tuturor si cand era prea târziu de facut modificări radicale

  26. Da, domnule Stefan, la tricou puteati adauga grade si insemne potrivite, cel putin ca ale colegilor de la Politie. Nu avem nevoie de pijamale, acelea le purtam acasa, nu pe strada sau la serviciu. Dar ce sa faci, doar ati fost coleg cu Stancovici, nu era bine sa va suparati prietenul . . .

  27. [quote name=”Alex”]Am veni in acest sistem bai #titi parnaie# pentru ca ne-am dorit acest lucru, iar daca evoluam si schimbam lucruri e doar pentru ca avem coloana vertebrala (cohones). Tu ar trebui sa aprecirzi atunci cand se progreseaza, nu sa blamezi. Noi nu suntem genul tau, sa stam cu capul plecat, sa stam in genunchi si nici nu purtam sosete albe si fes in cap. Asa ca daca vrem denumiri,tinute,respect, o sa le avem. Tu poti sa bati in continuare pas de defilare si sa te #exciti cand bagi cardul.[/quote]
    😆

  28. Băi=alex=,sper că nu te referi la coloana lui Brâncuşi(pe care zici că o ai în poze…probabil…cu toate că nu cred),dacă tot ai venit în sistem atunci nu incerca să te crezi mai deştept ca noi ceilalţi că nu te recomandă nimic,faptul că iţi doreşti altă ţinută (la care să nu se poarte ciorapi…că ai tu un fetiş legat de aceştia,şi eventual un bluzon care să te ţină drept din cauză că tu eşti mai’adus’,şi eventual o pereche depantofi care sā meargă singuri la serviciu),eu nu am nimic împotrivă, din contră…chirăie până o să ne facă ANP–ul hainele la PRADA…iar cât despre excitaţie să şti că mai găsit acas’…sincer…te compătimesc dacă nu cunoşti senzaţia…pârâcios mititel

  29. Statutul pollitistului de inchisoare,nu putea sa stipuleze ca toti fpss vor deveni politisti in cadrul ANP…si gata!Asa cum s-a facut trecerea de la militari la fpss si de la DGP la ANP,prin L293.

  30. Parerea mea. Eu cred ca s-a tras cam mult de timp cu Statutul asta. Parerea mea este ca ar trebui inaintat degraba in Parlament, chiar cu imperfectiuni. Acolo, la Comisiile din Camera Deputatilor, in special, am putea sa il aducem la forma dorita de noi, prin reprezentantii nostri in Parlament si o actiune inteligenta. Chiar daca MJ-ul ar putea avea o alta viziune in anumite puncte. pericolul mare este ca acest proiect sa prinda praf de sertar, mult praf. Inactiunea ne omoara iar actiunea ne poate insanatosi. Hai ca dau in invataturi bisericesti daca nu se trimite nici in iunie proiectul la Parlament. Asadar…Hai cu politistii de inchisoare, mai nou si de penitenciare.!!!

  31. Dragi colegi de suferinta daca va tot certati pe acest sait nu ajungeti niciunde in loc sa va certati mai bine ati spune lucruri constructive care sa ajute la refacerea acestui sistem bolnav.

  32. generatia – asta e groasa iar aia veche era subtire? doar nu vrem pantaloni scurti… Are tricou polo cu nasturi la gat si maneca scurta, din bumbac. Ce ar trebui? Maieu?

    anonim 12:44 – pierderea accesului nu atrage destituirea conform statutului actual / sunt mai multe cazuri in sistem / se incearca modificarea statutului in acest sens

  33. SEFU a-ti pledat pentru acesta tinuta murim de cald in ea acum la 25 de grade ,ce facem la 35 de grade?
    Si doua tricotori nu treci peste vara ?

  34. Eu consider ca sunt destui angajati in sistem cu probleme psihice pe care , noi ceilalti, nu ne putem baza in cazul producerii unor evenimente deosebite. Apoi mai este si situatia unor angajati care nu pot primi armament, in baza unor evaluari psihologice. Acestia ar trebui sa plece din sistem. Mai nou, la Rahova, exista un angajat caruia i-a fost retras accesul la informatii clasificate „secret de serviciu”, dar acesta nu a fost destituit din functie….

  35. Am veni in acest sistem bai #titi parnaie# pentru ca ne-am dorit acest lucru, iar daca evoluam si schimbam lucruri e doar pentru ca avem coloana vertebrala (cohones). Tu ar trebui sa aprecirzi atunci cand se progreseaza, nu sa blamezi. Noi nu suntem genul tau, sa stam cu capul plecat, sa stam in genunchi si nici nu purtam sosete albe si fes in cap. Asa ca daca vrem denumiri,tinute,respect, o sa le avem. Tu poti sa bati in continuare pas de defilare si sa te #exciti cand bagi cardul.

  36. D-le Presedinte,tot eu sunt ,finul Alecu.As avea o remarca de facut,la al 2 din text. Spuneti acolo:” pedeapsa cu inchisoarea conform legii si nu cu penitenciarul”. Cred ca art 11 al1 din L254 e de vina! 😆 Eu as vrea sa zic ca asezamintele unde se trateaza sanatatea sa se numeasca tratatoare si nu spitale …sau locurile unde se invata carte sa nu se mai numeasca scoli,licee,facultati,ci,carturarii 😆 sau invatatorii(cu accent pe o)!

  37. Pe siteul vecin se practica atacul la persoana,se deschide un subiect si cătiva cerberi scriu din greu despre cei care nu sunt in sindicatul lor.Folosirea acestor metode de distragere a atentie de la discutii constructive despre problemele ce trebuiesc rezolvate este o pasiune pentru acesti lideri.Principala armă,cand scrii de ei e cenzura,constructiv…

  38. alex – nu am pledat pentru calitatea ireprosabila a tinutei / doar am precizat in nenumarate randuri ca a fost proiectata cu consultarea salariatilor reprezentati intr-un grup de lucru format de oameni din unitati, ca este de serviciu si nu de oras si ca este raportata la un buget limitat / ca observatie suplimentara – culoarea bleu la tricouri se regaseste si in alte sisteme (ex Italia) insa este drept ca poate e vorba de materiale mai bune care mascheaza transpiratia

    titi – daca vrei un articol pe zi cu subiectul majorari, te pot ajuta insa ar fi un copy-paste cat timp nu sunt schimbari majore de situatie; desi nu crezi, sunt oameni in sistem foarte interesati de denumire si au cerut insistent clarificari privind stautul special; nu esti obligat sa citesti ce nu te intereseaza; urmareste strict articolele „pecuniare”.

    agent politie penit – din tot articolul ai inteles ca eu sunt sovaielnic; ce pot sa zic… denumirea nu mai este nici pe departe o divergenta; este convenita cu ANP/MJ de anul trecut si am spus asta clar; legatura cu MAI poate aparea mai acut la o eventuala schimbare a denumirii institutiei in Politie Penitenciara, insa nu este cazul; nu trebuie sa vedem NOI legatura cu MAI ci sa o vada EI; care EI? poti deduce

  39. Domnule Teoroc, ideea tinutei este buna in principiu, este militareasca si ar fi trebuit sa fie mult mai lejera. ,,Niciodata sistemul asta nu va fi multumit de propria tinuta”
    Sincer nu pot fi multumit atunci cand primesc:
    o sapca fara nici un insemn;
    cand primesc doua tricouri albastre deschis ca sa se poata vedea la vara cat de mult transpiram;
    doua perechi de pantaloni la fel de groase, netinandu-se cont de anotimpul de vara-iarna;
    niste pantofi de santier. In schimb scurta cu mesada este facuta dintr-un material mult mai bun decat precedenta.
    Va rog sa ma credeti ca nu sunt deloc rau-intentionat, dar nu putem fi multumiti de aceasta tinuta, din pricina celor enumerate mai sus, mai ales ca in forma actuala tinuta putea fi una chiar foarte comoda pentru cei din operativ, sa impuna respect si tot personalul sa fie multumit. O seara frumoasa.

  40. D-e Teoroc,sunteti foarte sovaielnic;nu mai doriti denumirea?Ce legatura are cu MI-ul?

  41. Chiar nu înţeleg ce atât tam-tam pe acest subiect….cei care vreţi denumirea de „poliţist” de ce ai venit mă’ nepoate în acest sistem şi de ce nu te duci la” poliţia locală” că vei avea uniformă elegantă,respect din partea societăţii civile,timp liber,auto de servici(cu inscripţia poliţia locală,chiar si cu sirenă dacă ai noroc)…numai că salariul şi sporurile s-ar putea să le primeşti in moneda botswaneză 😛

  42. La noi intotdeauna s-a facut modificarea modificarii niciodata nu a fost facut un lucru bine de la inceput,de uniforma sint toti multumiti ca a fost ideea lui Stancovici nu vrea nimeni sa observe ca este de rahat.

  43. Sunt convins ca liderii din tara v-au informat ca agentii de penitenciare care sunt ,, cercetati” de sectiile de politie din capitala sunt denumiti ,, paznici ” si atunci ce pretentii sa avem la jurnalisti .

  44. titi

    cu astfel de postari ne distrageti atentia de la adevaratele probleme ale sistemului penitenciar ROMANESC ,IN SPECIAL CELE CU IZ PECUNIAR pentru care implicarea edestul de slaba.

  45. Sefu ,felicitari pentru articol,dar finalitate asta doare.

  46. Si inca ceva normal trebuia sa vina in fie care unitate cu monstrr din mai multe feluri de tinute ca noi sa le vedem si sa votam pe care o vrem si atunci nu mai era nici o problema.va multumesc.

  47. Corect dl Teoroc dar atunci daca nu avem vestiare si dulapuri unde sa ne imbracam nu ne poate obliga nimeni sa purtam tinuta de serviciu deoarece tinuta de oras nu sa dat la si apropo la colegul care a spus de pantofi intradevar sunt ca pantofi de clovni dar nui nici o problema ca ii vindem si ne cumparam alti caci ori cum trebuie sa ne cumparam si incaltaminte de iarna fiindca la aceasta tinuta nu exista bocanci s-au cizme imblanite.va multumesc.

  48. Andrei, noi nu tinem pe nimeni ocupati, daca te referi la sindicate. Vrem o legislatie europeana pentru salariati si drepturi pe masura. Insa nu decidem noi si nici nu avem noi bugetul pe mana. Nu reiau subiectul tinutei ca este deja desuet. Niciodata sistemul asta nu va fi multumit de propria tinuta. Nu vreau sa imi amintesc perioada 2006-2009 cand s-au inregistrat adevarate asalturi contra vechii tinute. Se incurca tinutele intre ele serviciu-oras, se fac comparatii cu alte arme dar cu tinute de oras, etc. Nu ajungem nicaieri.

    pescarul – ai perfecta dreptate – fiecare salariat ar trebui sa aiba un loc sigur si curat in care sa si tina echipamentul – ne dorim asta si presam pentru realizare – insa dificultatile sunt evidente

  49. In unitatea unde lucrez eu nu sunt vestiare si alta la mana nu mi se pare corect sa vin la servici intro uniforma si dupa aceea sa ma schimb in alta iar la terminarea programului fiind murdar si transpirat sa imbrac tinuta de oras ca sa plec acasa si sunt curios in ce unitate din tara asta are fiecare agent dulapul lui.va multumesc.

  50. trebuie sa recunosti ca noua tinuta de serviciu este de tot rasul, cum sa fie impunatoare cand nu are nici un semn de arma aplicat iar ciupilica de pe cap nu are stema aplicata, unde ai mai vazut tu in sistemul de aparare lucrul asta…in ce priveste proiectul ma bucur ca ,,initiatorii si principalii sustinatori ai proiectului,, ANP/MJ sunt de acord cu singurul lucru decent si foarte important pentru viitorul acestui sistem, atibuirea unei identitati pertinente ,,politist de penitenciare,,….comparatia cu politia nationala nu poate fi facuta niciodata fiind legi separate cum nu poate fi facuta nici intre politia locala si politia nationala…asa ca pierdere de timp, de fapt cu acest proiect ne-ati tinut ocupati cca 3 ani, felicitari!

  51. ppl – problema este ca l-ai vazut pe acel coleg pe strada intr-o tinuta de serviciu (!!!) care arata mai bine decat cea din Franta, ca exemplu, purtata altfel decat trebuie. Tinuta de oras (!) este cu totul alta.

  52. Fiind in concediu in alt oras, am vazut ieri pe strada un domn agent imbracat in uniforma cea noua cu tricoul scos din pantaloni si in acei pantofi primiti la echipare. Vreau sa spun ca mi-a fost rusine sa spun prietenilor cu care eram ca acela este un coleg de-al meu. In concluzie, cu noua uniforma aratam mai mult a gardieni decat a politisti. Politia locala ne da clasa la eleganta, avand o uniforma mai impunatoare decat a noastra. Important pentru noi la noul statut va fi sa se respecte toate drepturile prevazute in acesta spre deosebire de actualul. Mentionez ca nu sunt de mult timp in sistem, si nu am prins vremurile in care ni se respectau toate drepturile prevazute in statut.

  53. ppl – aici nu sunt chiar de acord. Cu putin efort denumirea de politist de penitenciare poate fi impusa in timp. Nimic nu se va intampla peste noapte insa e totusi usor de pronuntat si suna mai bine inclusiv pentru presa. Acum chiar nu au nicio alternativa la gardieni. Asta trebuie inteles

  54. Si daca vom fi numiti politisti de penitenciare tot gardieni vom fi denumiti de catre mass-media, si nu trebuie sa ne simtim jigniti pentru ca noi cam asta suntem.

  55. O alta teama ar fi preluarea noastra de catre MAI, cum s-a mai intamplat in trecut. Unii ar vedea-o ca un lucru bun. Dar ne-am propus ca intr-un alt articol sa facem o comparatie reala intre cele doua „arme”, din punct de vedere al drepturilor salariatilor si nu numai. Multi vor fi surprinsi…

  56. Nu cred ca ne va fi mai bine politisti…sa nu se trezeasca cineva sa ne ia in serios! Ne militarizam la loc…

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)