Divizia de controlori ANP: „Actiune!”
Nu vrem sa incurajam situatiile in care se simuleaza existenta criteriilor pentru decontarea unor drepturi cum ar fi cheltuielile de transport sau chiria, insa intentia de a controla modul de respectare a legislatiei de catre salariati duce demersul ANP in derizoriu, chiar in tragi-comic.
In lipsa unor instructiuni unitare si in prezenta unor acte normative cu grad ridicat de ambiguitate, directorii de unitati se simt impinsi de ANP catre inventarea unor masuri pentru diminuarea cheltuielilor. Un target important il reprezinta cheltuielile cu transportul si chiria. S-a ajuns la pande si surprinderi la locul faptei.
De la unitate la unitate, au fost implementate tot felul de proceduri (ca tot e la moda termenul) si au aparut tot felul de inventii mai mult sau mai putin patentate. Salariatii sunt urmariti atent (de alti salariati) ca nu cumva sa primeasca bani pe care nu ii merita. Ca de obicei, mai expusi sunt cei mai munciti, cei mai amarati, cei care incearca cumva sa ramana pe linia de plutire cu ratele pe care le au de platit, desi la contabilitatile unitatilor incep sa vina din ce in ce mai multe somatii pentru neplata.
Bineinteles ca nimic nu poate fi de natura a justifica simularea unor situatii inexistente, dar extrema opusa se traduce in controale la limita absurdului. Fara intentia de a arunca in derizoriu munca unor colegi care din punctul de vedere al autorului s-au straduit putin prea mult, atasam un model de procedura elaborat de o unitate subordonata ANP (nu dezvaluim inca unitatea), procedura aflata in faza de proiect. Marturisesc cu sinceritate ca am obosit cu parcursul documentului dupa primele… 20 de pagini!
Ma tem ca exista posibilitatea ca studiind impactul aplicarii intocmai a procedurilor sa iasa mai scump decat platind simulari. Poate ca merita incercat, dar numarul mare de salariati implicati intr-o singura procedura, cantitatea de documente care trebuie asigurata si completata, resursele care trebuie cheltuite pentru efectuarea de controale de catre comisie, precum si alte obligatii care presupun timp, nervi si de ce nu, bani, ma fac sa ma gandesc ca stategia asta a ANP de a nu interveni in coordonarea efectiva si unitara a sistemului format din unitati subordonate, naste monstruleti si apropie dezastrul care devine previzibil.
Incepem sa ne luptam cu detalii deoarece nu ne-au mai ramas foarte multe de facut, si pierdem din vedere esentialul. Avem 47 de sisteme si nu unul singur. ANP prefera sa nu intervina in situatiile care genereaza economii bugetare, chiar cu pretul prejudicierii drepturilor salariatilor, dar intervine cand te astepti mai putin, in situatii in care se presupune ca decizia locala trebuia sa respecte un trend imaginar, evitate fiind asumarile scrise. Prin urmare, nu as vrea sa responsabilizam exclusiv echipele de management din unitati. Deseori fac si ei ce pot. Trebuie sa atragem totusi atentia la riscurile unei descentralizari subiective si ale unei stari ciudate de confort si delasare percepute la nivel central si sper din suflet sa ma insel dar ma tem ca este doar inceputul si ca efectul placebo al solutiilor false nu va mai dura mult.
Document atasat:
9 COMMENTS
Comments are closed.
Va mai mira ceva in sistemul penitenciar romanesc? N-ar trebui ! Problema deconturilor te transport este veche si nelamurita! Mai bine vorbim despre problemele de munca de zi cu zi, despre faptul ca la Jilava habar n-au sa faca planificarile in serviciu a oamenilor, despre faptul ca personalul este anuntat ca se afla in recuperare sau timp liber cu 2 ore inainte de a intra in serviciu, despre faptul ca paza executa serviciu 12/12 ore fara a fi schimbati 1 minut. Mai vorbim de drepturi? Ce sunt alea?
sa va spuna „ctb sefa ” cum a masluit ea raspunsul catre DIP privind decontarea transportului la „prietenii ei de suflet „
Şi cum domnezeu nu moare, stimabilul ENE mai ia o cursă în spate, de cam trei luni. La mai mare, stimabile!
Încearcă şi la ei cu procedura mata că la Mărgineni îţi merge.
Monumentul prostiei s-a construit la Margineni. Marele director dea Ene este arhitectul sef.
Cum Dumnezeu s-a gandit sa inventeze acel registru cu locul parcarii in oras?
Fratilor nici vechea securitate nu te intreba asa ceva, Ene isi permite cine mai e ca el?
Mai oameni buni ati incheiat cu problemele sistemului care va plateste foarte generos si ati trecut la proceduri tampite?
Cine va credeti voi, patroni? Cine a elaborat legea 293?
Cine a elaborat actul (ghici Ene care e?) ce reglementeaza decontarea transportului la si de la serviciu?
Cumva tu domnule Ene?
Nu cumva aceeasi autoritate trebuia sa elaboreze si metodologia?
Am gresit tu nu esti Stapan esti sluga celor care au emis aceste acte normative.
Scuze.
Ne mai vedem si ne mai auzim cu placere, te astept.
Se mira ce norme si proceduri sa mai elaboreze „harncii astia de la ANP” ! Dar, prin ANP-ul asta nu vede nimeni ca normele elaborate si schimbate de ei fac mai multa risipa decat economie? Au aplicat ordonanta care prevedea decontarea transportului in limita a 70 km. Pe urma au modificat legea cu o virgula ca sa faca economie si au prevazut ca domiciliul FPSS sa fie situat la o distanta de pana in 70 km de penitenciarul unde lucreaza. Aici cica s-a facut marea economie si anume au fost eliminati FPSS care intr-adevar faceau naveta grea (kilometri multi) dar, nimeni n-a vazut ca prin eliminarea acestora care erau cu 90% mai putini s-au facut cheltuieli financiare enorme! Aceasta modificare a permis ca foarte multi FPSS „destepti” sa se mute urgent la tara intrucat „nu mai suportau conditiile inumane din oras”. Cu alte cuvinte „au dat gaina din curte pe cioara de pe gard”! 😆 Daca pana la inceputul anului 2011 per unitate penitenciara erau 20-30 FPSS care decontau cheltuielile cu naveta, dupa modificarea legii raporturile s-au schimbat adica per unitate penitenciara s-a decontat transportul pentru 250- 300 FPSS. Unde este economia cand limita de km decontati a ramas aceeasi, 70 km dus + 70 km intors dar, numarul de deconturi a crescut considerabil?
Asta e politica marilor manageri de penitenciare din Romania! „TRAIASCA FABRICA DE DIPLOME” ca de restul ne ocupam noi !
eheee Tepes… stii bancul cu cerneala rosie ? e minunat aici… dar nu mai am cerneala rosie….
Am impresia ca mai sunt cate unii care nu au activitate la serviciu si elaboreaza super proceduri de ra.at.
Registru de evidenta a autovehiculelor personale….??
Registru in PC1 unde consemneaza locul parcarii,numarul si perioada astationarii..??
Comisie care sa urmareasca exactitatea datelor inscrise..??Pe acestia cine ii mai plateste,sau cine le face sarcinile cotidiene si alte zeci de comisii in care mai sunt…?
Cred ca e mai simplu sa aduca o copie dupa certificat cum e acum,o copie dupa permis si dupa CI ,o cerere si este de ajuns.Cand a fost prezent verifica financiarul pt. ca are pontajul.Nebunie frate,ne ingropam pe zi ce trece in birocartie de asta nu merge tara asta bine si Germania e la ani lumina fata de noi.
Trebuie sa ies la pensie a inebunit conduecerea acestui sistem daca fac asa ceva. 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
Ce-i drept cineva a cam stat doar pe astea
Hilar!!!!!!!!!.
Eu aş propune reţinerea salariului pe zilele cât au pierdut timpul cu elaborarea acestei proceduri.