www.snlp.ro Web analytics

Stimati angajatori, dragi ordonatori…

 

SNLP solicita Ministerului Justitiei sa se aseze la masa dialogului. Din ianuarie 2010, asupra legislatiei salariale aplicabile bugetarilor s-a instalat un val de ceata. Este rezultatul blurat, neclar al unei ambitii guvernamentale de a aplica o lege asumata dar inaplicabila, situatie din care nu poate iesi decat constatand an de an ca este nevoie de legi tranzitorii pentru a evita rigiditatea legii unice.

De 2 ani ne confuntam cu situatii paranormale: legile vechi s-au abrogat dar se aplica, ordonatorii nu se decid sa emita norme de aplicare sau cand au astfel de intentii acestea sunt blocate de Ministerul Muncii, determinarile pentru sporuri sunt din ce in ce mai dificil de efectuat avand in vedere neclaritatile legislative si absenta normelor si asa mai departe.

Respectand linia pe care merge de aproape 3 ani in segmentul salarial, SNLP incearca din nou sa preseze angajatorul pentru iesirea din acest con de umbra. Desi mobilitatea manifestata de ANP in acest domeniu in ultimii ani ne face sa fim sceptici, nu putem abandona lupta. Continuam sa speram ca se pot produce si lucruri pozitive in zona de salarii cu putin aport de specialitate. Cu decizia privind munca suplimentara ne-am lamurit. Am muncit la ea impreuna cu ANP cateva luni, ca sa aflam de putin timp ca discutiile pe proiect se vor relua, asta dupa ce decizia a stat intr-un sertar cam un anotimp.

Vreo 2 trimestre a intepenit pe la MJ si ordinul cu normele de aplicare a unor prevederi salariale, act care nu a fost emis niciodata. La fel modificarea hotararii privind decontarea drepturilor de transport (zace la Guvern de un an), ordinul cu asistenta juridica a personalului sau hotararea cu despagubirile de risc si multe alte acte pe care ni s-a urat sa le tot impingem spre punctul de la care aluneca rapid in zona crepusculara a lipsei de oportunitate decisa la varf.

 


Solicitarea SNLP:

Nr. 119 din data de 13.12.2011


Catre

Dl. consilier Petronel Dobrica
Spre stiinta dlui Leonard Anghel

Stimate domnule consilier

Solicitam intrunirea Comisiei mixte de dialog privind sistemul penitenciar in perioada imediat urmatoare cu un singur punct pe ordinea de zi: salarizarea personalului din sistemul administratiei penitenciare.

Cadrul legal:

Pentru anul 2010

5 nov 2009 – se adopta Legea nr. 330 – Legea cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, act care intra in vigoare incepand cu data de 1 ian 2010 (se abroga toate prevederile contrare). Se stabileste obligatia ordonatorului de a emite norme de aplicare in termen de 90 de zile (L 330/2009, art 39). Normele sunt prevazute expres ca obligatie legala a ordonatorului pentru anumite situatii (imputerniciri, sporuri pentru conditii de munca, prima de 50% pentru misiuni speciale, salariati pusi la dispozitie).

25 ian 2010 – se emite OUG nr. 1 prin care se stabilesc reguli tranzitorii in aplicarea Legii-cadru. Cea mai importanta dintre acestea este stabilirea drepturilor salariale ale personalului pentru anul 2010 la nivelul lunii decembrie 2009. Se compune suma compensatorie cu caracter tranzitoriu care se acorda in scopul mentinerii salariilor la nivelul stabilit. In sistemul penitenciar, suma compensatorie contine toate sporurile in afara celui pentru pericol care este evidentiat distinct pe fluturasii de salariu.

Se stabileste regula: (OUG 1/2010, art 1, al 4)Drepturile salariale ale personalului reîncadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevăzut în luna decembrie 2009 pentru funcţiile similare celor pe care a fost reîncadrat din instituţia sau autoritatea care îl preia în structură, subordine sau în finanţare, după caz.”

11 ian 2010 – se emite Ordinul comun al MMFPS si MFP nr. 32/42 pentru monitorizarea şi controlul aplicării prevederilor Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice la nivelul instituţiilor şi autorităţilor publice ale administraţiei locale

25 feb 2010 – se emite OMJ nr 622 – norme de aplicare a salarizarii unitare in sistemul penitenciar (singurul act cu norme de salarizare emis de MJ). Actul are efecte limitate in timp fiind emis in baza Legii nr 330/2009 (abrogata la data de 1 ian 2011).

Pentru anul 2011

28 dec 2010 – se emite Legea nr 284 – Legea cadru privind salarizareaunitara a personalului platit din fonduri publice, act care intra in vigoare incepand cu data de 1 ian 2010 (se abroga toate prevederile contrare).

Se prevede ca: (L 284/2010, art 21) „Locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă prevăzut în anexele nr. I – VIII, precum şi condiţiile de acordare a acestuia se stabilesc prin regulament elaborat de către fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetară – administraţie, sănătate, învăţământ, justiţie, cultură, diplomaţie, de către instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi de către autorităţile publice centrale autonome, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea fiecăruia dintre ministerele coordonatoare, fiecăreia dintre instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională sau autorităţile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi al Ministerului Finanţelor Publice şi cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate.”

28 dec 2010 – se emite Legea nr 285 – salarizarea in anul 2011 care stabileste reguli tranzitorii in aplicarea Legii-cadru. Suma compensatorie compusa in anul 2010 se introduce in salariul de baza. Inainte de finele anului 2010 se regleaza in sistemul penitenciar problema sporurilor pentru confidentialitate (se emite OMJ nr 3039/21 dec 2010) si fidelitate (se transmit adrese ANP, in unitatile subordonate).

Se stabileste regula: (L 285/2010, art 2) „În anul 2011, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat.”

Se prevede ca: (L 285/2010, art 17) „În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor Publice vor elabora normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice, care va stabili şi formula concretă de calcul al salariilor, indemnizaţiilor şi soldelor pentru anul 2011.”

11 ian 2010 – se emite Ordinul comun (MMFPS-MFP) nr.42/77 din 13 ianuarie 2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice.

Pentru anul 2012

Urmeaza adoptarea unui alt act normativ tranzitoriu privind salarizarea unitara a bugetarilor: Lege tranzitorie salarizare bugetari – 2012 si se mentine obligatia ordonatorului de a emite norme pentru aplicarea prevederilor legislatiei salariale.

NOTA 1:

  • Referitor la salarizarea personalului din sistemul penitenciar nu au mai fost emise norme de aplicare ulterior OMJ 622/2010. Pentru anul 2011 au fost initiate mai multe demersuri in directia emiterii de norme, fara finalitate.
  • In prima faza (triml I/2011), s-a elaborat un proiect de modificare a Ordinului comun MMFPS-MFP pentru toate institutiile din structura de siguranta si aparare nationala, proiect care a fost inaintat spre avizare catre ministerele emitente ale ordinului dar nu a fost adoptat.
  • Ulterior (trim II-III/2011) s-a elaborat un proiect de OMJ cu norme pentru aplicarea unei parti dintre prevederile L 284/2010, dar nici acest act nu a fost adoptat pana in prezent.

NOTA 2:

  • Pana la data prezentei solicitari, nu a fost emisa HG privind aprobarea Regulamentului pentru conditiile de munca (categorii de personal, locuri de munca, marimea sporului) si nici nu avem cunostinta despre demersuri ale ordonatorilor in acest sens conform art 21 din L 284/2010. Aceasta stare genereaza atat situatii de ambiguitate in ce priveste determinarile cat si acordarea efectiva a sporurilor preluate in suma compensatorie, din legislatia abrogata (de ex plafoanele maximale pe locuri de munca ale sporului pt TBC/HIV-SIDA, dar face totodata imposibila acordarea unor sporuri nou prevazute cum ar fi cel pentru incordare psihica.
  • Ordonatorul nu a emis norme pentru aplicarea unor prevederi (altele decat cele referitoare la sporuri pentru conditii de munca) cum ar fi majorarea claselor de salarizare pentru personalul implicat in proiecte europene, acordarea majorarii de pana la 50% pentru lucrari de exceptie si misiuni speciale, majorarea claselor salariale pentru titlul specialist de clasa (art 33 din L 284/2011).

NOTA 3:

  • Inca din perioada de elaborare a noului cadru legislativ salarial aplicabil personalului platit din fonduri publice, SNLP a solicitat angajatorului sa constituie o echipa formata din minim 3 specialisti (DEA, DCEAN. DMRU) coordonati de la nivelul de director general adjunct care sa aiba ca atributii monitorizarea actelor normative adoptate, interpretarea separata sau in armonie cu celelalte institutii din structura de aparare nationala, initierea de activitati pe linia de elaborare a unor norme sau de aplicare a unor prevederi, corelarea actiunilor directiilor de specialitate din ANP pentru o aplicare eficienta a noilor reguli si preintampinarea unor situatii cum a fost cea a intarzierii de 1 an in emiterea deciziilor de reincadrare a personalului.
  • La data prezentei, dialogul dintre organizatiile sindicale si angajator pe aspectele de natura salariala este ineficient, fiind deseori fragmentat de opiniile divergente ale directiilor ANP. Propunerea SNLP urmarea un canal direct si constant de comunicare prin constituirea unei echipe de specialisti care sa lucreze constant pe acest domeniu aflat intr-o permanenta dinamica asa cum se estima si acum 3 ani. Chiar daca se retine nuanta de tardivitate, apreciem ca este necesara o abordarea mai riguroasa a aspectelor din domeniul salarial, aspecte care au incidenta in special in segmentele resurse si juridic.

46 COMMENTS

  1. Pt magicianu.
    Da era subtire, dar gandeste-te daca vinde 30-40 de porci sau mai multi ca era o afacere super pentru toti.
    Sforarul si afaceristul sef stie el ce face.

  2. Pt Any de la Audit
    Esti din Jilava si nu stii?
    E marele ingamfat Cristi Erwing Micu.
    Afaceristul sistemului penitenciar, scolit la ANP cu ceva timp in urma.
    Nimic nu stii.

  3. Pt. Gigi muschi: cine este ofiterul apropiat conducerii? Este de la logistica? Si daca nu, de ce lipea el astfel de afise? Si daca da (si daca nu), oare aduce curcani de revelion? La Paste ia miei?

  4. Pentru S.S.S.D.:
    Ce cu talc ai expus tu lucrurile acum…Ai trecut subit de la protocol la colaborare… Intrebare: De protocol de colaborare ai auzit ? Pentru tine sunt doua lucruri distincte ? 🙂

    Pe de alta parte, de la onorurile aduse acestui protocol de colaborare amintind de economia acelei tone de motorina la vaicarelele gen „Lipsa de agenti, masini, soferi, spatii, camere de arest” nu este decat un pas mic, si anume cel al ipocriziei generata de tendinta doar de a spune ceva…..

  5. Se pare ca unii nu inteleg ce inseamna colaborare sau protocol. Pentru cei care nu stiu in cele mai bune zile puscaria galateana prezinta si 80 ppl la instante, pe langa cei 10-20 ale Brailei sau 5-10 ai Tichilestiului. Greutatea protocolului cade pe umerii galatenilor. Ceilalti devin colaboratori. Sau poate spectatori. Reducerea numarului suplimentar de ore devine un fel de fata morgana. Este usor sa vorbesti din pozitia pistolarului. Limita de vizibilitate a fenomenului este atat de apropiata incat risti sa dai cu capul de ea. Daca privesti problema in ansamblu, ca un fenomen global iti dai seama de adevaratele probleme. Lipsa de agenti, masini, soferi, spatii, camere de arest. E greu sa vrem mai mult si este foarte greu sa putem obtinem putin. Putem sa plangem pe umerii inexistenti ai ANP sau putem pune osul la treaba. Depinde de fiecare.

  6. Domnul Teoroc ce spuneti de urmatoarea situatie la Jilava?
    Un ofiter apropiat conducerii a incercat o afacere, a pus un anunt semnat de director ca se vand porci la popota iar peste cateva zile ni se comunica faptul ca nu ami vin porcii. De ce? Simplu pentru ca nu s-au inscris atat de multi oameni cat sa primeasca si conducerea si el sigur purcelusi gratis. Nu se sesizeaza nimeni, scriu asta mai ales cand vad ce spuneti mai sus cu controlul menegerial si audit. Ce-or fi astia?
    Prevenirea, aloooooooooooo?

  7. Poate contesta calificativul inclusiv in instanta, chiar daca nu avem o procedura foarte concreta.

    Nu exista o conditionalitate exclusiva intre sanctiune si o parte dintre calificative.

  8. [quote name=”mihaela”]Pt. jackpiratu

    Era mai bine să nu intervină sindicatul și să primiți doar 3% în loc de 6% ca acum, dar să-i luați în data de 10 dec ?[/quote]

    Afirmația este puțin falsă. Nu este clar dacă 3% e mai mic decât 6%, deoarece baza la care se face raportarea este puțin diferită. Și de fapt care a fost intervenția sindicatului?

  9. Domnule Stefan,conducerea SNLP Romania,va rog sa-mi transmiteti punctul dvs de vedere in legatura cu acordarea de catre unii directori a unor calificative de N.S,S,B, unor lucratori care nu au fost pedepsiti in decursul anului ,in unele cazuri nici macar atentionati (cu atentionarile care nu exista in lege-gaselnita)? Ce poate face lucratorul respectiv?Multumesc!

  10. Un prieten m-a indrumat pe acest site, e ok, il voi vizita des, acum am citit tot sunt incantat.
    Domnul Teoroc ma alatur si eu colegilor mei te rog si eu fa-i un bine domnului Demetrescu si solicita ANP-uli schimbarea lui, functia acesata e o palarie prea mare pentru el. Dupa ce ca nu merita aceasta functie isi mai bate si joc de noi razand, crede-ma vorbesc serios, domnul Stroe am si eu impresia ca-si doreste doar asemenea oameni usor de manipulat si fara personalitate, asa cum spunea un coleg al meu, un GHIOCEL.
    Am ales numele de „un nimeni” pentru ca atat pentru Demetrescu cat si pentru Stroe suntem toti niste nimeni.Asteptam un cadou de Craciun pe aceasta solicitare.

  11. Citez pe S.S.S.D.:
    „Daca vine cineva cu alta solutie viabila sa vina cu ea in scris.”

    Amice, am ceva pus pe hartie. Cui ma adresez ? Unde te pot gasi daca tot te pui la dispozitie sa primesti ceva viabil in lipsa acelui protocol Galati – Braila – Tichilesti…. ?

  12. N-am de ce sa ma supar Stefane ! Piratul asta vrea sa-si recupereze cotizatia prin primirea de cadouri de la sindicat. Altceva nu vede. In jurul lui e ceata rau !

    Unul ca asta ar fi printre primii la usile SIPA daca s-ar anunta vreo miscare care sa dea cu minus vis-a-vis de cadrele de prin penitenciare, la fel ca la Politie si alte structuri. Oameni ca asta sunt convins ca sunt multi prin sistem. Vor doar drepturi, care mai de care mai comuniste (vezi „mos gerila”) fara sa constientizeze rolul unei structuri sindicale.

    Prietene pirat, am eu o sacosica pentru tine plina cu de toate, numai lasa-ne cu ineptiile si dejectiile vis-a-vis de sindicat. Nu stii nimic, nu te intereseaza sa stii ceva si faci gargara ieftina pe aici.

  13. Stefan ce trebuie sa facem pentru a schimba un ofiter incompetent din functie?
    E vorba de Demetrescu, nu mai rezistam cu acest om.
    Te rugam da-ne o solutie oricare ar fi aceasta, nu conteaza, sti bine ca Jilava a percutat la orice si nu se schimba.

  14. Domnul Stefan ne scapati si pe noi de Demetrecu? Nu uitati ca ati lucrat in Jilava, atunci erau OFITERI acum sunt tentative. Pe colegii mei ii cheama deacasa cu si fara rost din libere, isi bate joc de noi si la prpriu si la figurat. Va rugam faceti un lucru bun de sarbatori, veti primi numai urari de bine.

  15. Nostalgicule! Mos Gerila… Of ce vremuri! Ne incolonam in liniste si disciplina la Sala Rapsodia si-i spuneam poezia lui nea Gerila de la UGSR, apoi primeam ciocolata chinezeasca si jucaria de plastic si plecam fericiti acasa… Viata simpla, fara nimic in ea.

  16. Bai,demetriade,vezi-ti de treaba ta,nu te mai baga ca musca in c…l calului!nici nu stii despre ce vorbesc aici-canta la alta masa!imbacsit la minte esti tu si cu cine te sustine!daca vi se spune adevarul,va ofuscati!cine a fost in serviciu anul trecut la paranghelia cu pricina,nu a primit nimic?!?!cum e posibil,de ce platim cotizatie?fraierii care am fost in serviciu=0,ne-am mai pus si pe liste!…asa va fi si acum!…hai ca ma plictisiti!eu il astept pe Mos Gerila!

  17. Copilul nu are nicio vina Mihaela. Omul daca este atat de imbacsit la minte, mai bine si-ar spune adresa sa mergem la el acasa sa-i luam copilul macar pentru acea zi a petrecerii…..

  18. Continuare

    2. Am făcut un efort f. mare de a organiza această serbare pt a se bucura toți copii angajaților din Penit. Rahova.
    A fost contractată o firmă de animație care v-a prezenta un spectacol de teatru pt copii, vor fi pictați și se vor organiza jocuri cu toți copii.

    Va fi o adevărată petrecere, cu pizza, prăjituri, sucuri , scamatorii, jocuri și bineînțeles va veni și Moș Crăciun cu cadouri, dulciuri și jucării.

    Copii se bucură când sunt cu alți copii și în mod special când primesc un cadou de la Moșul într-o asemenea atmosferă de petrecere.

    Nu cadoul este important ci bucuria lor de a se întâlni cu Moș Crăciun la tata sau mama la serviciu.

    Poate acum ai reușit să înțelegi că toată alergătura noastră de 2 săptămâni încoace este pt bucuria copiilor de a participa la serbare.

    Dar dacă nu ai înțeles că una este să-i dai tu un pachet copilului tău și alta este să-i dea Moș Crăciun și să mai facă și o poză cu el care îi va rămâne amintire toată viața, nu aduce copilul și du-i tu pachetul.

  19. Pt. jackpiratu

    Dacă ți-ai da jos plasturele de pe ochi, probabil ai vedea lucrurile în mod corect.
    1. La Rahova au fost 225 de persoane pt care a trebuit recalculat salariul din luna în care au primit gradația. Pentru unii chiar din ianuarie 2011, adică pe 11 luni !
    Gradația intră în salariul de bază și la ea se aplică toate sporurile, deci nu e DOAR GRADAȚIA trebuia calculată.
    Pe de altă parte toate aceste calcule au trebuit făcute de mână de către un singur om( atâția angajați are unitatea la salarizare) deoarece programul informatic nu permitea modificări.
    Din data de 17 dec. când s-a dat OK de la ANP pentru acordarea gradației în procent de 6%( nu 3% cât prevede L284/2010) au trebuit calculate și salariile pt luna decembrie.

    Nu a fost timpul fizic necesar pt a se calcula toate aceste drepturi bănești până pe data de 10 dec.

    De săptămâna trecută sunt gata statele de plată iar săptămâna asta vor intra banii pe card.

    Era mai bine să nu intervină sindicatul și să primiți doar 3% în loc de 6% ca acum, dar să-i luați în data de 10 dec ?

  20. Pentru S.S.S.D.

    Sa incepem un pic cu „inceputul”. SSSD -ul asta vine cumva de la „sef serviciu siguranta detinerii?”.
    Pai, daca este asa, inseamna ca esti „facatura” Geaninei Craciun de la Tichilesti. Acest protocol, dupa cum spune Radu Hilohe este o mare pacoste pentru lucratorii de la escorte. Si de ce spun asta? Pentru ca la el au lucrat oameni care nu au habar cu ce se mananca munca de penitenciar. In speta, Geanina Craciun, o directoare ajunsa in varful Tichilestiului dupa 4 (patru) ani de sistem, stim noi si in ce conditii plecata de la Galati si sub aripa cui. Mai e cazul sa vorbim de Tugui, fostul de la Braila?

    In fine, mai putin importanta este ascensiunea Geaninei Craciun (traducator combinat – secretariat PNT Galati – director Tichilesti), ceea ce prezinta interes este acest protocol aiurit de pe urma caruia escortistii sunt pusi in fata unor situatii extrem de dificile la instantele de judecata, dupa cum spune si Hilohe. Criteriul de separatie a ppl este incalcat in mod flagrant, sa nu mai punem situatiile in care avem de-a face cu detinuti minori si tineri de la Tichilesti, extrem de violenti verbal la adresa detinutilor majori cateodata. De cateva ori colegii Tichilestiului au fost nevoiti sa apeleze la ajutorul celorlalti colegi pentru a reusi sa-i incatuseze. Imixtiunea asta a muncii unuia in munca altuia nu este deloc de bun augur. Fiecare escorstist isi pregateste detinutii de instanta inca de la plecare, fiecare apeland la metode de siguranta specifice. De ce trebuie ca un alt coleg sa previna sau sa aplaneze un conflict cand unii probabil nu-i intereseaza in ce conditii isi pregatesc escortarea ?

  21. Programul trebuie schimbat de cattre TICHILESTI si BRAILA nu de cei de la GALATI.
    Altfel se da peste cap programul schimburilor si a celor de la Curtea de Apel , care daca nu esti la ora noua in sala,stim ce se intimpla.
    Daca s-ar termina cu turismul penitenciar[acele afaceri] pe care le fac ppl-ii,misiunea noastra ar deveni mult mai usoara.
    Protocolul ne ajuta,doar daca dispare.Daca s-ar lucra dupa manual,ar trebui sa plecam mai multe masini si atunci unde este economia de combustibil.
    Se face economie pe spatele celor de la escorta care sunt nevoiti,ca sa nu spunem altfel,sa incalce in mod grav separatiunea ppl-ilor.
    Toate pina intr-o zi,cind se va produce un eveniment negativ,cu grave repercusiuni asupra celor din escorta si nu numai.

  22. N-aveti replica la chestiunea cu gradatia?Sunteti mana in mana cu financiaru’lu’peste??? 😳 In legatura cu asa-zisa sarbatoare”cu pom de iarna”,iar va bateti joc de parinti si copii,iar ii puneti pe drumuri,ca anul trecut?de ce nu dati”punga cu minuni”la toate cadrele care sunt trecute pe lista??? 😡

  23. Problema protocolului Galati-Braila-Tichilesti este una foarte serioasa. A fost semnat de catre directorii: Ailincai, Tugui, Craciun si ajuns pe masa ANP. Acolo s-a impotmolit. Ideea de la care s-a plecat este reducerea cantitatii de combustibil consumat cu transportul ppl catre unele instante din cadrul judetului Galati si Braila. Numai ca pana acum din cate stiu anul trecut s-au facut economii de 1 tona de motorina. Cea mai mare economie se face in cadrul resursei umane. Escorta fiind comuna Galatiul economiseste agenti din compunerea detasamentului de escortare. Bineinteles ca si celelalte doua unitati isi dramuiesc mai bine resursa umana pentru reducerea numarului de ore suplimentare. ANP a aruncat in spatele directorilor adjuncti si a sefilor de servicii problema spinoasa a orelor suplimentare. Astfel a aparut si solutia protocoalelor. Sa nu mai vorbim de faptul ca ANP obliga unitatile sa scoata ppl la munca si sa aduca banuti in unitati cat mai multi si cu orice sacrificii. Ca sa scoti ppl la munca iti trebuiesc agenti pentru escorta. dar de unde sa ii iei pe acestia? Atunci apelezi la protocol. Cred ca rezolvarea problemelor care apar la protocol sunt urmatoarele: 1. Cei de la escorta Tichilesti sa inceapa programul la 7. Cei din Galati si Braila la 7,30. Astfel se poate ajunge intr-un timp onorabil la instantele de judecata. Traim vremuri de criza, deci adoptam solutii de criza. Cand vor fi masini, soferi, agenti in conformitate cu schema de cadre atunci protocolul devine inutil. Pana atunci nu vad alta solutie. Daca vine cineva cu alta solutie viabila sa vina cu ea in scris.

  24. [quote name=”amaratul”]Radule, am impresia ca te zbati ca pestele (de Galati) pe faleza. Ori nu vrei sa faci ceva, fiind depasit de stuatie, ori iti este frica de conducere si ai dat la pace cu ei. Nu te inteleg…Poti sa spui cum se mai executa serviciul in posturile de paza ?, tot 12-13 ore ? ASTEPTATI TOTUL DE LA STEFAN.[/quote]
    Lasa-l pe Radu in pace e bine ca face cum poate….tu ce faci sa rezolvi problemele…il ataci pe unul care incearca asa cum poate el.. 😉

  25. Nici la Rahova nu s-a dat gradatia?!Compartimentul financiar tace malc!De ce nu sunt trasi la raspundere cei din sectorul respectiv?Sau banii alocati sunt ”rulati”prin banci pentru dobanzi?Rusinica!

  26. Radule, am impresia ca te zbati ca pestele (de Galati) pe faleza. Ori nu vrei sa faci ceva, fiind depasit de stuatie, ori iti este frica de conducere si ai dat la pace cu ei. Nu te inteleg…Poti sa spui cum se mai executa serviciul in posturile de paza ?, tot 12-13 ore ? ASTEPTATI TOTUL DE LA STEFAN.

  27. Aspecte constatate de controlul de fond,dar care in opinia lor,dupa discutiile cu dinsii vor ramine tot la fel:
    Sediile DNA-ULUI si DIICOTULUI nu au camere de arest si suntem nevoiti sa stam cu ppl-ii pe holuri laolalta cu alte persoane care au alt statut.
    DE DATA ASTA NE AUDE CINEVA?
    Probabil reprezentantii celor doua institutii,care ma vor pune in garda sa-mi tin gura,caci altfel…………
    Dar uite ca eu nu-mi tin gura si am sa spun lucrurilor pe nume.
    ANP-UL are un STANCOVICI, in opinia mea-cel mai bun pazist din MARIA GHICULEASA.
    Il asteptam la Galati intr-o vizita neanuntata,caci altfel se dau bordurile cu var,sa vada personal ca lucrurile stau asa.
    Daca am mintit sa mai fiu introdus inca o data in comisia de disciplina.

  28. Acum trei ani a fost incheiat un protocol intre penitenciarele GALATI-BRAILA-PMT TICHILESTI privind transportul persoanelor private de libertate la instantele de judecata din judetele GALATI si BRAILA.
    Acest prorocol poarta marca MOVILA.
    Noi cei de la GALATI,asteptam pe cei de la BRAILA si TICHILESTI ptr. a ne deplasa la instantele din judetul nostru care se afla la 50-60-80 de km. de unitate.
    Cei de la BRAILA si TICHILESTI ajung in unitate la ora 10 dupa care plecam catre instante.
    Fac precizarea ca ajungem tirziu si suntem luati la rost de judecatori ca nu ne facem treaba,iar noi agentii sau ofiterii care facem parte de escorta,chiar daca le spunem cum stau lucrurile,suntem vinovati.
    Pentru a face economie de combustibil bagam laolalta aproape toate regimurile,mai putin femeile si fugi la munca neica.
    Se poate intimpla orice pe parcursul a 180 de km,dar acest lucru nu intereseaza pe cei de la anp-protocolul trebuie respectat.
    Cine raspunde daca se intimpla ceva?
    Cu siguranta agentii si ofiterii din compunerea escortei.
    Controlul de fond a realizat aceste lucruri,dar cu siguranta specialistul MOVILA, va spune ca protocolul prost conceput trebuie respectat.
    OARE NE AUDE CINEVA?

  29. Este adevarat ca la Galati sunt si multi interlopi reali, mediul infractional fiind unul activ, atat la suprafata cat si din umbra. Curajul si sustinerea pe care il au intrece limita bunului simt. Cine sa te apere dincolo de gardul puscariei? Nici politistii nu sunt aparati, dar un simplu gardian de parnaie?! Ai dat Nea Radule multe exemple. Astea sunt cele stiute, dar sunt mult mai multe fiindca unii au tacut. Oricum in momentul in care personal ma voi simti amenintat imi voi cumpara pistol!

  30. Nu cu mult timp in urma s-a primit in unitati o adresa de la doamna directoare Serban,in care se spunea ca trebuiesc achitate drepturile salariale ptr. acei lucratori care au primit o anumita gradatie,este vorba de acel sase la suta.
    Multe unitati din tara au achitat aceste drepturi salariale.
    Ca de obicei la GALATI sunt si vor fi probleme in achitarea lor.
    Neintelegerile dintre directoarea economica si contabila sefa,fac mult rau sclavilor de pe plantatie,si nu numai.
    Controlul de fond,care s-a incheiat de curind,cunoaste acest lucru foarte bine,dar nu a luat nici o msura pina acum.
    Personal nu acuz nici una din cele doua doamne cu functii importante si cu impact asupra personalului,dar o rog personal pe doamna Serban-directoarea economica a anp-ului sa puna lucrurile la punct in timpul cel mai scurt,caci lucrurile vor degenera in dispute aprige.
    Daca am relatat lucruri nepotrivite il rog pe domnul Blaga-seful corpului de control sa ma puna la punct.
    Daca am mintit sa fiu introdus cit mai rapid in comisia de disciplina.

  31. Pe mai marii din ANP şi MJ nu-i interesează situaţia nostră, respectiv protecţie împotriva a tot mai multor cazuri de ultraj faţă de fpss, faţă de salarizarea noastră, asistenţa juridică, decizia privind munca suplimentară. Acest lucru nu a fost niciodată o prioritate pe agenda lor de lucru, altele sunt priorităţile.
    Da, una din priorităţi este aşa cum bine spune Asclepios este motivarea negativă, respectiv frica de sancţiune.
    E un crunt adevăr aşa cum spiu tu
    Absolut toţi directorii din sistem işi doresc să ştim de frica lor şi o dorinţă mai veche a acestora este aceea de a avea posibilitatea sancţionării directe, „măcar cu mustrare”, am citat pe un director de la Jilava, cică pentru a întrona disciplina în rândul cadrelor.
    Ce pot spune şi cu certitudine,e faptul că nu trebuie să mai avem încredere niciodată în niciun director de penitenciar, de anp sau mj, toţi sunt o apă şi un pământ, colaborează cu angajaţii sau cu organizaţiile sindicale de faţadă, m-am convins în ultimul timp de acest lucru şi avem exemple recente prin foarte mult unităţi,care cel puţin mie mi-au lăsat un gust amar.
    E adevărat ce spui tu prietene că la pll-ei nu s-au tăiat drepturi pentru că în instanţă vor câştiga sigur procesele, dar ce spui de următorul exemplu:
    un ppl acţionează în judecată unitatea pentru că nu-i acordă spaţiul necesar în metrii patraţi de cazare sau că nu este transportat cu salvarea la instanţa de judecat şi câştigă, cu toate că din lipsa banilor şi a legilor bune din România nu se pot achiziţiona maşini, nu se pot îmbunătăţii condiţiile de detenţie.
    Cine plăteste aceste procese?Noi prietene, cei care nu suntem buni de nimic în ţara asta, noi bugetarii.
    Dacă acţionăm noi în instanţă pe neacordarea unor drepturi salariale şi nu numai, nu vom câştiga sau dacă prin absurd se întâmplă acest lucru vom vedea că hotărârile instanţelor se pun în executare la Paştele Cailor, sau când doresc cârmuitorii ţării.

  32. Mario, iti raspund eu.Nu intereseaza pe nimeni, absolut pe nimeni.Crezi ca mai marii A.N.P. sau M.J. nu dorm in seara asta de grija f.p.s.s., a amenintarilor si presiunilor la dresa acestora si a familiilor lor?Daca doamne fereste se intampla ceva rau, cine a gresit sa plateasca.PROTECTIA ANGAJATILOR SISTEMULUI PENITENCIAR IMPOTRIVA AMENINTARILOR, ORI A ALTOR FAPTE DE ACEASTA NATURA ESTE PUR FICTIUNE CA SA NU SPUN UTOPIE.Nu am fost, nu suntem si nici nu vom fi vreodata protejati.Crunta realitate, dar din pacate asta este.Ar trebui sa constientizeze cineva ca p.p.l. au drepturi a caror respecatare presupune niste fonduri enorme, iar angajatii sunt mai mult decat suprasolicitati fizic si psihic, iar competenta acestora din urma (cu foarte mici exceptii) nu poate fi pusa la indoiala, in condiiile in care reusesc sa se ,,descurce” in 99%dintre situatii.La p.p.l a fost taiat vreun drept, a fost restrans vreun drept, in conditiile crizei economice actuale?NU.Si probabil nici nu se va intampla.Guvernul este capabil sa taie si sa reduca doar de la angajati(indiferent carei categorii socio-profesionale apartin)nu de la p.p.l.ca sa nu cumva sa deramjam minunatele foruri europene.

  33. Este normal ca cei care vin in contact cu ppl-ii sa aiba retineri in a interveni cind apar situatii limita in munca pe care o desfasuram.
    Cine apara un lucrator de penitenciar,atunci cind ,atit el cit si familia sa,sunt agresati de catre fosti ppl-ei ?
    -masina parcata in fata penitenciarului,careia i s-a dat foc
    -cauciucuri de masina taiate tot in fata unitatii
    -director de la paza agresat in supermarket
    -sef post control amenintat ptr. ca a descoperit cartele sim la un ppl [ulterior politia a asigurat protectia agentului timp de tre zile……………}
    -ofiter instructor agresat in plina strada ptr. ca a facut perchezitie la o anumita camera
    Toate acestea au avut loc in penitenciarul Galati si in afara lui in anii trecuti.
    MASURI LUATE-ABSOLUT NICI UNA
    CINE NE APARA PE NOI?
    Daca un coleg stie o solutie il rog sa o posteze,autoritatile abilitate nu o vor face niciodata
    Drept rasplata guvernantii ne-au furat premierile, prima de vacanta,salariul 13, ne-au diminuat salariile.
    Cu siguranta vor mai lua si alte drepturi,cind vor si cit vor.
    Noi avem un azimut-munca nenormata.

  34. În toată această nebuloasă care este salarizarea bugetarilor și a noastră funcționari cu statut special s-a observat de multă vreme că bani nu există așa că a dispărut orice formă de motivare pozitivă a personalului.Constat însă că șefii au optat pentru formele de așa zisă motivare negativă (adică frica de sancțiune), mă întreb dacă această obțiune este valablă peste tot în țară sau doar în unitatea unde lucrez eu?!Sincer nu am crezut niciodată în eficiența acestei așa zise motivări negative,de frică nu devine nimeni nici mai eficient,nici mai loial, nici mai responsabil, nici nu dă dovadă de inițiativă.Frica te poate face mai eficient doar pentru o perioadă foarte limitată în timp, atunci când este o problemă de viață și moarte pentru tine sau cineva foarte apropiat ție.Atunci când această motivare negativă este unica formă de motivare a unui personal foarte numeros și pe perioade foarte lungi, de ani de zile, cred că efectul va fi invers decât cel scontat, adică un personal și mai stresat, blazat, demoralizat, depresiv.În contextul crizei economice care a crescut cheltuielile dar a scăzut veniturile, care a crescut nesiguranța privind ziua de mâine, presiunea suplimentară cauzată de această motivare negativă nu va face alceva decât să crească numarul colegilor noștri care vor claca fizic și psihic și profesional.Acest comentariu mi-a fost determinat de faptul că am constat în unitatea în care lucrez că în ultimele luni se abuzeză de trimiterea în comisia de disciplină a angajaților pentru vini mai mult sau mai puțin adevărate?!

  35. Tatoneaa si infractorii acolo unde este cazul. Unii o fac pana intr-acolo unde familia iti este amenintata, copilului la scoala i se face cate un semn in frunte ca atentionare, masina zgariata si alte lucruri ce pot pana la urma sa aiba un raspuns in ce-l priveste pe lucrator. Unii cedeaza, altii se tin tare.
    Si, de aici curg o gramada de intrebari:
    1. Ce forme de protectie asigura sistemul impotriva acestor situatii ?
    2. Cat de mult se implica sistemul in abordarea acestor lucruri ijn afara de presiunile ce se pun doar pe lucratori ?
    3. In toata aceasta ecuatie, detinutul care a provocat prin mijloace neortodoxe aceasta situatie „plateste” in vreun fel ?

    Bineinteles ca fac referire strict la situatiile in care functionarul nu este manat de aviditatea imbogatirii peste noapte apeland la astfel de lucruri.
    In acelasi timp nu ma refer strict la acest individ care, se pare ca a facut unele lucruri fara a fi presat de imprejurari…cel putin asa pare la prima vedere.

  36. Sa vina DNA-ul si in alte unitati. 8).
    Nu cumva tot sindicatul e de vina si aici?
    Mai ales liderii de sindicat.
    Asa vor spune carcotasii, orice se intampla rau cineva trebuie sa fie vinovat.
    Pacat ca se intampla asemenea lucruri care arunca o pata neagra pe obrazul nostru, s-a ales praful de munca noastra pe un an intreg si mai ales pentru Rahova.

  37. Informare de presă

    În urma unei acţiuni a Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi Direcţiei Generale Anticorupţie din cadrul Ministerului de Interne, sub coordonarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie a fost reţinut astăzi, 14.12.2011, subcomisarul de penitenciare Virgil Mihuţ, comandant de secţie în cadrul Penitenciarului Bucureşti Rahova.
    Reţinerea ofiţerului de penitenciare este rezultatul unor activităţi complexe derulate pe parcursul mai multor luni, de către structurile menţionate anterior, pentru că existau informaţii conform cărora Virgil Mihuţ avea relaţii ilicite cu persoane private de libertate, încarcerate la Penitenciarul Bucureşti Rahova dar şi cu membrii de familie ai acestora. Astfel a reieşit faptul că ofiţerul primea bunuri şi diverse sume de bani, în schimbul facilitării obţinerii unor drepturi de către persoanele private de libertate.
    Subcomisarul de penitenciare Virgil Mihuţ, în vârstă de 41 de ani lucra în sistemul penitenciar din anul 2000, de-a lungul acestei perioade, Virgil Mihuţ desfăşurându-şi activitatea în penitenciarele Târgu Jiu, Craiova. Din 2006 este comandant de secţie la Penitenciarul Bucureşti Rahova.
    În prezent, cazul este instrumentat de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    Biroul relaţii publice şi mass-media
    Administraţia Naţională a Penitenciarelor

  38. Atit timp cit stam cum stau viermii in untura,este si normal ca cei din ANP sa ne trateze ca pe niste pioni de sah, care pot fi mutati la orice ora din zi sau din noapte in orice colt din tara asta.
    Nu inteleg atitudinea multor presedinti de filiala,care nu reactioneaza in nici un fel atunci cind ANP-UL trimite decizii controversate prin unitati-in fiecare zi cite una.
    Teama celor din MARIA GHICULEASA vine din partea ppl-ilor nu din partea lucratorilor.
    Au dreptate,ce am facut ca sa-i sensibilizam putin mai mult, doar comentarii si intilniri cu BEX-UL.
    Nu este de ajuns,este nevoie de reactii neasteptate din partea a mii de lucratori din sistem.
    Taie capul lui RADU HILOHE,STOICA FLORIN,DAR NU POT TAIA CAPUL LA MII DE LUCRATORI,VA FI O PROBLEMA CARE VA DA DE GINDIT AUTORITATILOR
    Cunosc foarte multi presedinti de filiala,care au initiativa,capabili,dar sunt stapiniti de sentimente de teama,lucru pe care-l inteleg.
    Sa vedem cine ma va lovi nedemocratic dupa acest comentariu.

  39. Ce mai asteptam?Sa fim mai umiliti cu fiecare zi ce trece?Cind se mai face o greva?
    De ce nu facem o greva generala si atunci au sa vada ei ce inseamna sa nu ai cu cine sa pazesti „studentii”.

  40. Stiu eu cum te-ai resemnat tu. Pana la primul semnal. Cred ca tropaie putin ostenii. Ce zici? Cam mult fara miscare.
    🙂

  41. Eu unul m-am resemnat, în această ţară nu se întâmplă nimic bun.
    În sistemul penitenciar nu se face muncă suplimentară, ce nevoie avem de o asemenea decizie?
    Credeţi că dragii noştrii ordonatori au timp de aşa ceva?
    Ei inventează tot felul de proceduri, care dacă ar fi concepute de oameni care au lucrat ceva timp prin unităţi ar fi extraordinar de bune şi ar ajuta, mai ales supraveghetorul în munca lui ingrată de zi cu zi, dar aceste proceduri sunt facute în marea lor majoritate de oameni din anp care nu au habar cu ce se mănâncă munca de penitenciar decât din controlele făcute prin aceste unităţi.
    Ştefan vrei o echipă de specialişti anp pentru o comunicare sindicate angajator? Ţi-am răspuns mai sus, pauză specialişti.
    Faci referire în articol la L330/2009 în care angajatorul avea ca termen de elaborare a normelor de aplicare 90 de zile, ce lege în românia e facută pentru a fi respectată de stat şi prin asta să întelegem angajatorii din sistemul bugetar?
    Niciuna, vă spun eu, e grav, e dureros, dar adevărat şi asta o simţim pe pielea noastră zilnic, ei nu.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)