www.snlp.ro Web analytics

Ministrul justitiei a semnat astazi noua grila de salarii

Noua lege-cadru privind salarizarea a impus adoptarea unui nou nomenclator de functii. Asa cum se stie, in structura de aparare nationala, nomenclatoarele de functii se aproba prin HG clasificat “secret”. Daca este sa ne intrebam “de ce?” nu va exista un raspuns concret in afara de cel bazat pe inertia cazona, din vremuri in care salariile din “aparare” erau mari si secrete. Acum avem salarii sub medie, prevazute de o lege-cadru publicata in Monitorul Oficial si deci, accesibila tuturor.

Nomenclatorul de functii nu stabileste decat tipurile/denumirile functiilor si nivelul lor. Numarul efectiv de functii prevazute, cel putin pentru sistemul nostru, este prevazut de HG nesecret (15.046). Statele de functii ale unitatilor, preiau tipuri de functii din nomenclatorul secret, tinand cont si de organigrame, integreaza totul intr-o structura functionala si numerica concreta si devin si ele secrete conform legislatiei specifice, intrucat includ coeficientii de ierarhizare secretizati prin nomenclator. O secretizare fara rost, in opinia noastra, decat poate acela ca incurca sindicatele si ajuta top-managementul sa-si construiasca/conserve remuneratii consistente (nu este cazul ANP / tendinta vine din zona militara a sistemului de aparare si dinspre MAI).

Noul nomenclator adoptat prin HG obliga la o echivalare a vechilor functii cu cele prevazute de Legea 153/2017 (salarizarea-cadru), inclusiv cu precizarea salariilor brute de functie, in lei, pentru fiecare functie din sistem. Aceasta echivalare a facut obiectul unui ordin de ministru care cam intarzia sa fie semnat. Pana azi, cand s-a produs minunea. OMJ de echivalare a nomenclatorului aprobat prin H.G. nr. 0610/2017 cu cel aprobat prin H.G. nr. 0292/2011 a fost semnat de Tudorel Toader si transmis ANP.

Ce urmeaza? Pai nimic altceva decat rescrierea tuturor statelor de functii din sistem si elaborarea/semnarea deciziilor de reincadrare pe noile functii, pentru intregul personal. O operatiune de anvergura care mai mult ca sigur ca nu se va termina in ianuarie 2018 desi asa ar trebui, pentru a pune in aplicare noile norme de salarizare. In lipsa acestor decizii, comparatia impusa de L.153/2017, a salariilor de functie in plata, cu cele prevazute in grilele de salarizare pentru anul 2022  (pe fiecare functie in parte) se va realiza prin efectuarea unei proiectii, cum ar veni anticipand deciziile de reincadrare. Astfel incat salariul care se va plati pe 10 februarie 2018 (punctul critic in mandatul actualei guvernari) sa fie calculat si incadrat corect.

Un singur aspect lipseste din ecuatia de mai sus si anume, acela care vizeaza cele 1000 de posturi suplimentare care trebuiau aprobate de guvern pe baza standardizarii de sistem operate ca urmare a unui demers SNLP initiat in 2014. Cele 1000 de posturi in plus au fost agreate intre sindicatele din sistemul penitenciar si premierul Romaniei in urma cu doua luni, dar HG-ul asteptat, intarzie sa apara. Cu cele 1000 de posturi in plus, rescrierea statelor ar fi produs si o aplicare a primei etape de standardizare respectiv corectarea statelor de functie din unitati (functie de prioritati) cu primul pachet din cele 5000 de posturi necesare in plus ca urmare a standardizarii.

  Ex. unic

Nr. 63188/DMRU/29.11.2017

Minuta şedinţei din data de 29.11.2017

privind consultarea proiectului de Ordin al ministrului justiției de echivalare a nomenclatorului aprobat prin H.G. nr. 0610/2017 și cel aprobat prin H.G. nr.

0292/2011 precum și a proiectului de modificare a standardului de ierarhizare a funcţiilor din sistemul administraţiei penitenciare pe domenii de activitate

 

În deschiderea ședinței domnul director general atrage atenția asupra respectării prevederilor legale specifice privind protecția informațiilor cu caracter clasificat. Toți participanții la ședință dețin autorizație de acces la informații clasificate, nivel minim ”Secret”.

  1. În prima parte a ședinței va fi prezentat proiectul de Ordin al ministrului justiției de echivalare a funcțiilor din nomenclatorul aprobat prin H.G. nr. 0610/2017 cu cel aprobat prin H.G. nr. 0292/2011

În acest sens domnul director general descrie care au fost principiile urmărite, modalitatea de lucru și faptul că procedeul de echivalare a funcțiilor este un proces tehnic care asigură translatarea funcțiilor din nomenclator de funcții aprobat prin Hotărârea de guvern nr. 0292/2011, nomenclator care a fost abrogat și noul nomenclator de funcții, aprobat prin Hotărârea de guvern nr. 0610/2017, care este în vigoare.

Au fost reținute următoarele aspecte de noutate:

  • (text editat)

În continuare se prezintă Anexa la proiectul de Ordin al ministrului justiției privind echivalarea funcțiilor, fără a exista alte observații.

Se concluzionează că, în urma consultării cu organizațiile sindicale cu privire la proiectul Ordinului ministrului justiției de echivalare a funcțiilor din nomenclatorul aprobat prin H.G. nr. 0610/2017 cu cel aprobat prin H.G. nr. 0292/2011 nu s-au constatat aspecte de divergență.

Totodată cu ocazia acestei consultări a rezultat ca propunere necesitatea ca, pe viitor, în Ghidul carierei funcționarului public cu statut special să fie stabilite unele criterii referitoare la prima încadrare în funcție a absolvenților instituțiilor de învățământ pentru sistemul penitenciar sau a personalului încadrat prin concurs sau transfer, precum și identificarea unor criterii și modalități de avansare în funcție la aceeași poziție în statul de organizare pentru a asigura un cadru motivațional și a încuraja performanța profesională.

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

11 COMMENTS

  1. nu stiu daca toate functiile de agent din sistem vor putea fi pe maxim / oricum suntem la varful sistemului de aparare / si oricum sistemul se rescrie total pana in 2023 cand maximul la coeficienti pentru agent va fi 1,74 (sef formatiune) in timp de directorul general va avea 3,51. Ceea ce avem acum trebuie sters si resetat

  2. Dnu Teoroc .va rog faceti ceva si ptr. cei al caror coeficient se opreste la 2.80 si altele merg pana la 2.90 .ma refer la functiile de paza.sper ca intelegeti la ce ma refer.multumesc

  3. fiecare stat de functii pentru fiecare unitate a fost analizat distinct / conventia noastra cu anp a fost sa nu se taie posturi ocupate si sa nu se diminueze coeficienti / insa trebuie vazut punctual

  4. Domnule Teoroc, lucrez in operativ, am detinut functia de supravehgere cu 2.90 si mi-a fost schimbata in functie de post paza in urma reorganizarii statelor de functii, dar coeficientul a ramas acelasi….adica 2.90 pt ca nu se putea acorda un coeficient inferior.
    Va intreb acum cu aceasta schimbare echivalentul functiei pe care o detin este o functie cu coeficient maxim sau cu un coeficient echivalent functie pe care o detin si anume paza cu coeficient 2.70.
    Va raman recunoscator si va multimesc!!!!

  5. Pai si cu cei care ar trebui sa se mute acasa ce se intampla? Din cate am observat pe propria piele,e greu sa ajungi acasa (chiar si cu 2 de “da”) se pare ca trebuie sa il implori pe “Marian Atotputernicul” Oare ne vom muta in urmatoarea sesiune? Eu cred ca nu…

  6. [quote name=”Ștefan Teoroc”]vechi – ghidul a fost gandit initial ca ordin distinct apoi a fost inserat in statut / vezi porevederile din statut referitoare la studii sau vechime (in specialitate / in structura etc) pentru diferite niveluri de functii

    agent – este vorba despre noua salarizare / tu vbesti de coeficientii actuali / vezi putin in grila din L153 ? maxim la agent 1,74 sef formatiune si dir gen anp – 3,51[/quote]
    Bun, si legea e in vigoare dar coeficientii nostri sunt altii!? Totul e o harababura. Cand se vor pune in practica acei coeficienti?

  7. Scrie in 153 / coeficientii noi se aplica efectiv in 2023 prin multiplicare cu sal de baza minim brut pe tara (preconizat 2500 atunci)

  8. Ne puteți lămuri cum se va face salarizarea daca un agent va avea maxim 1′,74 coeficient .Cu ce se va înmulți acest coeficient ,etc

  9. vechi – ghidul a fost gandit initial ca ordin distinct apoi a fost inserat in statut / vezi porevederile din statut referitoare la studii sau vechime (in specialitate / in structura etc) pentru diferite niveluri de functii

    agent – este vorba despre noua salarizare / tu vbesti de coeficientii actuali / vezi putin in grila din L153 ? maxim la agent 1,74 sef formatiune si dir gen anp – 3,51

  10. Aceasta echivalare modifica si unii coeficienti? De exemplu functia de agent achizitor are coeficient maxim 2.70, pe cand restul functiilor din sectorul administrativ au 2.85. Daca aceasta echivalare nu este solutia pe care o asteptam …… care credeti ca at fi rezolvarea?
    Multumesc anticipat pentru raspuns.

  11. auzim mereu de acest ghid al carierei funcationarului public, iata informatia de pe site-ul ANP “Ghidul carierei funcționarilor publici cu statut special este în curs de elaborare în acest moment.
    După aprobarea, acest act normativ va fi postat în prezenta secțiune. ” – sursa http://anp.gov.ro/cariera/ghidul-carierei/
    deci despre ce vorbim ? mai are sens discutia ?

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)