Guvernul format din criogenisti decreteaza: 2015 gheata la mal
In timp ce termenul indexarea salariilor tinde sa parasesca dictionarul, un altul si-a facut deja loc, respectiv inghetarea salariilor. Nu are legatura cu frigul ci poate doar cu iarna bugetara care viscoleste de niste ani prin Romania. In fiecare luna decembrie incepand cu anul 2009 guvernul anunta inghetarea salariilor pentru anul urmator. Parca guvernantii astia ar fi toti specialisti in criogenie. Dar se pare ca iarna e doar pentru unii, nu si pentru baronii, marchizii si alti nobili ai Romaniei parvenite care se imbogatesc pe zi ce trece, pana cand o parte din ei ne complica si noua existenta penitenciara, acceptabil insa, in urma unor condamnari.
Nici preturile nu par sa inghete, nici taxele, impozitele sau celelalte biruri, ingheta-le-ar creierul marilor strategi care reusesc sa puna criza economica doar in carca celor care nu au nicio vina pentru producerea ei si care nu beneficiaza cu nimic de pe urma miliardelor de lei din bugetul asta inghetat doar pentru unii, miliarde scapate printre degete pentru contracte agreate, autostrazi inexistente, resurse naturale vandute pe nimic si pozitii controlat de inalte de pe care sefi anticorupti coordoneaza caracatite. Este nevoie de bani pentru comisioane, dar banii astia sunt primele noastre de vacanta, premiile anuale, sporurile pentru munca suplimentara, indexarile de salarii si asa mai departe. Rusine! Va asteptam in vizite cat mai lungi pe la noi, interminabile daca se poate.
Din 2010 avem lege unitara de salarizare suspendata anual prin legi tranzitorii. Am ajuns sa fim bucurosi ca nu ne scad salariile si mai mult de atat. Din pacate daca legea unitara ar deveni activa foarte posibil se vor inregistra si ceva scaderi, pe calculele noastre. Legea unitara este un deziderat in special pentru ofiteri insa 90% din personalul sistemului se afla in corpul agentilor. Deci nu inaplicabilitatea legii unitare ar fi problema ci daca este sa alegem dintre belele cea mai mare ar fi neplata muncii suplimentare care este evident ca nu poate fi compensata cu timp liber. Ca promisiune, SNLP nu va lasa sa treaca si 2015 in aceeasi liniste cel putin in acest plan. Deja ne-am construit strategia, ramane sa vedem daca ANP/MJ inteleg prioritatea sau ramanem la protocoale, proceduri, control managerial steril si alte astea. Daca nu avem consens merge si cu divergenta, mai dezghetam inghetul.
Salariile bugetarilor de anul viitor vor fi îngheţate la nivelul de la finele acestui an, exceptaţi urmând să fie profesorii, ale căror salarii vor fi majorate în două tranşe, cu „până la 5%” din martie şi tot cu „până la 5%” din septembrie, dar în anumite condiţii, şi angajaţii din sănătate.
Valoarea de referinţă din Legea salarizării bugetarilor, pe baza cărora sunt calculate acestora, va fi îngheţată şi anul viitor la 600 lei, relevă un proiect de ordonanţă de urgenţă obţinut de MEDIAFAX.
„Se impune promovarea unor măsuri legislative prin care să se prevadă modalitatea de stabilire a salariilor personalului din sectorul bugetar în anul2015, precum şi prelungirea în anul 2015 a unor măsuri bugetare care să conducă la utilizarea fondurilor publice de o manieră echilibrată şi în concordanţă cu plafoanele de cheltuieli prevăzute în Strategia fiscal-bugetară. Din totalul personalului plătit din fonduri publice, personalul didactic din învăţământul preuniversitar şi universitar reprezintă circa 28%. Având în vedere importanţa deosebită a acestui sector în dezvoltarea generală a societăţii româneşti, se impune asigurarea unei remuneraţii mai atractive pentru această categorie de personal. Astfel, o mai bună motivare a acestora ar putea conduce la creşterea performanţelor profesionale şi implicit la o mai bună pregătire a elevilor şi studenţilor”, afirmă Guvenul în document.
Astfel, ca măsuri de politică salarială pentru anul viitor, este pregătit ca, pentru salariile de bază, soldele sau indemnizaţiilor de încadrare de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice, cuantumul brut să fie ţinut la acelaşi nivel cu cel acordat pentru luna decembrie 2014, în măsura în care personalul îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
Şi cuantumul sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut, solda lunară brută/salariul lunar brut, indemnizaţia brută de încadrare va fi îngheţat la acelaşi nivel cu cel ce se acordă personalului plătit din fonduri publice pentru luna decembrie 2014, în măsura în care personalul îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
Doar în cazul schimbării condiţiilor în care îşi desfăşoară activitatea, bugetarii vor beneficia de noi drepturi la nivelul acordat funcţiilor actuale similare de la noile locuri de muncă.
Prin excepţie de la această regulă, personalul didactic va beneficia anul viitor de majorarea salariilor de bază în două tranşe: cu până la 5% în luna martie, faţă de nivelul acordat pentru luna februarie 2015, şi cu până la 5% în luna septembrie, faţă de nivelul acordat pentru luna august 2015, fără a depăşi însă salariul de bază stabilit potrivit articolului 10 alin. (1) din Legea salarizării, care este determinat prin înmulţirea coeficientului de ierarhizare corespunzător clasei de salarizare aferente funcţiei deţinute cu valoarea de referinţă de 600 lei.
Salariul de bază stabilit pentru luna februarie 2015, respectiv august 2015 cuprinde salariul de încadrare al funcţiei didactice şi, după caz, indemnizaţia de conducere, indemnizaţia pentru învăţământ special, gradaţia de merit, indemnizaţia pentru personalul didactic care îndeplineşte activitatea de diriginte, pentru învăţători, educatoare, institutori şi profesor pentru învăţământul preşcolar şi primar, sporul de vechime, sporul de predare simultană şi compensaţiile tranzitorii.
În schimb, începând cu luna ianuarie 2015, cuantumul brut al salariilor de încadrare, al sporurilor, indemnizaţiilor, compensaţiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic şi didactic auxiliar din învăţământ va fi ţinut la acelaşi nivel cu cel ce se acordă pentru luna decembrie 2014, în măsura în care personalul îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.
„Personalul al cărui salariu de bază stabilit pentru luna februarie 2015, respectiv august 2015 este mai mare decât salariul de bază stabilit potrivit prevederilor din Legea 284/2010 îşi menţine cuantumul brut al salariului de bază, sporurilor, indemnizaţiilor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare de care beneficiază la acelaşi nivel cu cel ce se acordă pentru luna februarie 2015, respectiv august 2015, în măsura în care personalul îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii. În cazul în care personalul didactic de predare promovează la o tranşă de vechime în învăţământ superioară sau la un grad didactic superior şi salariul de bază pentru noua încadrare, similar în plată, este mai mic decât cel avut anterior promovării, se menţin în plată drepturile salariale avute, dacă îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii”, se arată în proiect.
Tot prin excepţie, personalul din cadrul sistemului public sanitar şi sistemului public de asistenţă socială beneficiază de drepturile salariale stabilite în conformitate cu prevederile OU 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar şi sistemului public de asistenţă socială în anul 2015.
Ordonanţa de urgenţă 70/2-14 stabileşte că, începând cu 1 ianuarie 2015, pentru personalul din cadrul sistemului public sanitar, inclusiv unităţi medico- sociale, şi al sistemului public de asistenţă socială, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor funcţiei de bază/salariilor funcţiei de bază, astfel cum a fost acordat pentru luna decembrie 2014, se majorează cu 100 lei. Prevedera nu se aplică însă în cazul personalului din cadrul sistemului public sanitar, inclusiv unităţi medico-sociale, şi sistemului public de asistenţă socială care în anul 2015 beneficiază de majorarea salariului de bază cu sume mai mari de 100 lei, ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
Pentru personalul din autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea Guvernului, ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi din cele aflate în coordonarea primului-ministru şi cele aflate sub controlul Parlamentului, ale cărui contracte colective de muncă îşi încetează valabilitatea în 2015, salariile vor fi stabilite tot potrivit anexei VIII la Legea-cadru a salarizării 284/2010.
În anul 2015, indemnizaţiile, compensaţiile, sporurile, majorările salariilor de bază prin acordarea de clase de salarizare suplimentare şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare se stabilesc fără a lua în calcul drepturile incluse în salariul de bază.
În acelaşi timp, ordonatorii principali de credite/ordonatorii de credite pot aproba demararea procedurilor privind promovarea pe funcţii, grade sau trepte profesionale a personalului numai cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget. Avansarea personalului încadrat pe funcţii de execuţie în gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime în muncă se face prin încadrarea în clasele de salarizare corespunzătoare vechimii în muncă dobândite, personalul beneficiind de o majorare a salariului de bază avut, corespunzător numărului de clase de salarizare succesive suplimentare multiplicat cu procentul stabilitn lege, fără acordarea salariului aferent clasei de salarizare prevăzut în anexele la Legea-cadru 284/2010, după caz.
Personalul care, în cursul anului 2015, desfăşoară activităţi noi care presupun acordarea unor clase de salarizare succesive celei deţinute pentru funcţia respectivă beneficiază de o majorare a salariului de bază, respectiv a soldei/salariului de funcţie, corespunzător numărului de clase de salarizare suplimentare multiplicat cu procentul stabilit în lege.
Sursa: MEDIAFAX
9 COMMENTS
Comments are closed.
A-ti evitat raspunsul la „cele cateva scaderi ” ca un politician.
Demersurile si informarile au fost sterile daca in ultimii 4 ani nu au produs efecte.
Nu sunt nici pro nici contra dvs domnule Teoroc ,imi doresc doar sa ne reprezentati pe toti la fel,daca se poate .
Ma bucur ca am grupul meu de „admiratori”. In general acuzele au la baza ignoranta. Ca si acum. Au fost zeci de informari cu sporul de studii precum si cu demersurile facute. Nu voi relua. E suficienta o verificare cu motorul de cautare din site (dreapta sus – Cauta in site) A arunca cu acuzatii este cea mai simpla meserie. A citi, a intelege, a propune, este mult mai complicat.
anonimus…in prima faza imi placi ca il ataci mai direct pe Dl. Stefan…sunt numarati pe acest site..e ok. Dar… este un dar mare e ca stai ascuns sub un pseudonim si poti fi ,,oricine,, dar ca sa demonstrezi ca esti MAN adevarat da-ti identitatea.
„Din pacate daca legea unitara ar deveni activa foarte posibil se vor inregistra si ceva scaderi, pe calculele noastre.”
Acele cateva scaderi se refera doar la agenti ,gresesc ?
Sper sa va luptati pentru obtinerea unei legi drepte pt toti angajatii si sa reusiti mai mult decat ati reusit (sau mai bine zis nu ati reusit ) cu sporul de studii unde este mai mult decat ceva nedrept ,este o discriminare intre angajati
anonimus – tu vezi ce scrii?
doar neplata muncii suplimentare e o belea domnule Teoroc ? cele cateva scaderi la simulare erau ( oare de ce ? ) doar in detrimentul agentilor in timp ce toti ofiterii castigau majorari salariale importante.Nu e rau ca unii castiga ,dar nu taind de la agenti care oricum au salarii mai mici.Dumneavoastra domnule Teoroc reprezentati doar ofiterii , spuneti-ne sa stim ca daca e asa sa ne retragem din acest sindicat.
Andrei,
Legea salarizarii avantajeaza in mod extrem de deranjant ofiterii acestui sistem. Nu sunt impotriva acestei categorii insa trebuie sa existe un echilibru intre acestia si agenti. Sunt de acord ca salariul unui ofiter trebuie sa fie mai mare decat al unui agent insa chiar de doua ori mai mare nu poate fi. Sa reamintim ca in fiecare unitate penitenciara exista agenti care fac aceeasi munca de ofiter (sefi tura, cercetare disciplinara, etc.).
Cand va exista plata egala pentru munca egala atunci se vor crea si premisele unei cariere sanatoase. Pana atunci… eu zic ca actuala forma de salarizre este oarecum corecta privind raportul agent-ofiter.
La general, este adevarat ca trebuie sa existe o schema de salarizare pentru a nu se mai putea jongla dupa cum vor unii si altii. Din punctul meu de vedere, legea salarizarii unice este un fiasco total avand in vdere ca tendinta tuturor este de a compara. Cel mai sanatos sistem de salarizare este acela pe care il umpine fiecare unitate bugetara in parte. Aceste sisteme particulare de salarizare trebuiesc create in asa fel incat predictibilitatea lor sa fie pe un termen lung si…foarte lung. In felul asta ma pot gandi si la posibilitatea crearii unor criterii clare privind formarea profesionala si craiera in sine a unui lucrator de penitenciar.
Actualmente nu avem directie ! Incercam sa o trasam prin diferite actiuni (vezi poriectul Itinerariul Dialog si Interact 2014). Poate vom scoate la lumina vreo directie pe care sa ne putem ghida ani multi de acum incolo.
E al cincelea an in care nu se aplica legea salarizarii unitare… Legea este una principial corecta si aduce toate salariile la o grila stiuta de toata lumea, elimina posibilitatea fentarii ei de catre alte categorii bugetare mai puternice care pana acum si-au stabilit singure salariile doar pentru ca ei au putut! Rusine guvernului ca nu e in stare sa faca ordine in administratie!!!
Ma bucura enorm sa vad ca luam atitudine fata de aceste nedreptati.Noi stim, altii se fac ca sti dar isi pastreaza functiile si scaunelele caldute, mimind gasirea unor solutii.Vasta de pensionare s-a marit, iar aceste ore suplimentare necompensate nu fac altceva decat sa sporeasca efortul salariatilor.Ce inseamna asta?Pai, din punctul meu de vedere pe termen scurt boli profesionale iar pe termen lung decese premature.Optem ferm pentru miscari ample de protest in sistemul penitenciar, odata cu venire ,,dezghetului” pentru ca asa nu facem altceva decat sa ne condamnam singuri la moarte.Acceptarea, fie ea si tacita in continuare a acestei situatii fara luarea unor masuri, echivaleaza cu o sinucidere treptata a fiecaruia dintre noi.Daca nu angajeaza personal, sa iesim in strada si sa ne rotim acolo(pentru ca dreptul la greva ni l-au furat efectiv) pana cand vor rezolva problema orelor suplimentare si a zilelor de concediu de odihna neefectuate.