www.snlp.ro Web analytics

Decoct din drepturi de transport. Abuzuri la Baia Mare

Abuse-with-circleDecoct, nu decont. N-am gresit! In anumite unitati, excesul de zel in scopul unor economii laudabile la buget, au facut din modul in care dreptul la decontarea cheltuielilor de transport trebuie acordat salariatilor, un fel de ceai fara gust si fara sens. Si n-ar fi nicio belea daca fiertura n-ar fi turnata cu forta pe gatul salariatilor. Dincolo de metafore si pamflet, legislatia in vigoare este apreciata ca deosebit de permisiva, alternanta intre domiciliu si resedinta generand presupuse cazuri de simulare a intrunirii conditiilor pentru decontare.

S-au inventat metode care de care mai politienesti pentru vanatoarea de simulanti. Din pacate, „inventatorii” s-au cam vanat singuri. Putem intelege intentiile MJ de modificare a HG nr. 1398/2007 prin limitarea situatiilor in care salariatii pot beneficia de decontarea transportului. Proiectul este deja in stadiu avansat de avizare/aprobare. Pana atunci, insa, managerii care au stopat plata unor drepturi abuzand de forta, vor raspunde disciplinar si legal.

Desi nu ar fi singurul exemplu, vom mentiona un caz special. Perseverenta cu care conducerea Penitenciarului Baia Mare isi vaneaza proprii angajati a imbracat diferite forme, culminand cu situatia actuala. In urma cu jumatate de an a fost necesara interventia MJ in vederea anularii unei decizii prin care se interzicea decontarea transportului pentru cei care aveau domiciliul in aceeasi localitate cu unitatea desi resedinta era stabilita in alta localitate. Unitatea a ignorat toate adresele ANP, dar MJ a intervenit totusi, exact inainte de depunerea dosarului in instanta de contencios de catre SNLP, procedura prealabila fiind realizata. 

Ultima moda o constituie sesizarea organelor de politie pentru a se verifica daca salariatul locuieste efectiv la adresa respectiva, desi aceste verificari exced competentelor Politiei si nici nu sunt impuse de prevederile aplicabile. Refuzul Politiei de a face verificari la care nu ii obliga competentele si atributiile au generat o noua decizie inteleapta la Baia Mare. Avand in vedere faptul ca Politia nu poate verifica sesizarea unitatii, plata dreptului s-a suspendat (!).

Din nou, urechile manageriale s-au inchis la avertizarile sindicale care au semnalat absurdul si ilegalitatea situatiei si a fost nevoie de escaladarea spetei la nivel de ANP. ANP s-a pronuntat cu operativitate, ca si in cazul inventiilor decizionale baimarene precedente, insa decizia locala se lasa inca asteptata. Pana la reglarea situatiei de la Baia Mare, punem la dispozitia tuturor opinia ANP fata de blocarea acestui drept prin tertipuri politienesti hazardate.

Documente atasate 1

Documente atasate 2

 

 

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne un Like 🙂

36 COMMENTS

  1. Generatie de sacrificiu…..
    Cat de usor arunci cu vorbe. Ia spune matale care sunt pasii pentru modificarea unei legi, a unui act normativ ? Ajuta-ne, te rog !

    Tu cam ce ai vrea ? Sa interpretam legea cu totul altfel decat ce reglementeaza in concret ? Vorbeste frate la concret ! Obosesti cu atatea supozitii fara ca macar sa etalezi un singur argument ! Ce mama naibii ! Consideri ca suntem niste cretini care nu te inteleg ? Sau iti place pur si simplu sa scrii pentru a te afla si tu in treaba ?

  2. Bună seara, scuzați stimați colegi de sindicat ca răspund așa de târziu,mai și muncim câte 10 – 11 ore pe zi
    Cel mai bun sfat mi la dat IOAN ,mă mut în Jilava cu domiciliul ,îmi las familia în București

  3. Pentru generaţie de sacrificiu:

    Scurt: Problematica decontării transportului ţi-a fost expusă şi de Ioan care ţi-a explicat foarte clar în ce condiţii beneficiezi de acei bani. Personal consider că e doar o situaţie pe care nu o poţi înţelege dacă nu te informezi niciodată.

    Pe de altă parte, ai extras din context faza cu “dezechilibru mintal” mai rău decât mă aşteptam din partea ta. Ăţi recomand să mai citeşti incă o dată şi apoi să arunci ceva cu boltă….

    Mult succes !

  4. Pentru generatie de sacrificiu
    In privinta decontarii transportului de la domiciliu la locul de munca si invers nu sunt sanse sa-ti deconteze deoarece legislatia , in speta HG 1398/2007, stabileste ca decontarea se face pe distanta cea mai scurta dintre localitati si cand se vorbeste de localitati se ia limita de demarcatie la intrare si respectiv la iesire dintre cele doua. O varianta ar fi un raport scris la directorul unitatii ca sa va asigure transportul escortelor ( nu am inteles de ce trebuie sa fii prezent la ora 6, cand de fapt programul incepe la ora 7, pun pariu ca nici nu esti pontat ora aia in plus). Nu gasiti intelegere la director privind transportul, incercati varianta, ca toti agentii de la escorta sa va mutati la gazda in Jilava, atunci sa vedeti costuri enorme pe penitenciar.

  5. [quote name=”Sakalul”]Generatie de sacrificiu !

    Nu cunosc la ce tip de logica te raportezi insa ceea ce spui pare desprins dintr-o viziune total deplasata. NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI ! Nu ai o cursivitate a prezentarii punctelor de vedere. Ufff….

    Ce sa inteleg ? Ca toata puscaria este privilegiata ca vine cu mijloc de transport pus la dispozite de unitate iar tu cu cativa escortisti sunteti prezenti la ora 6 la puscarie ? Poate ca la ora asta trebuie sa te prezinti, dar din moment ce nu detii vreun auto personal, cu ce ar trebuis a te deplasezi ? Si daca nu exista nici mijloace de transport in comun care sa aduca la serv. la acea munca, nu crezi ca ar fi vroba de un dezechilibru mintal sa decizi asta ? Personal nu cred ca se intampla asa. De fapt, nici tu nu ai fost in stare sa justifici argumentat cele afirmate.

    Ce vrei frate ? bani pentru benzina in conditiile in care intre limitele de demarcatie ale Bucurestiului si Jilavei sunt cativa metri ? Niciodata nu vei primi acesti bani ! Cum crezi ca te-ai considera in fata unui coleg care sta in Bucuresti dar relativ aproape de Jilava si cre nu primeste niciun ban ca vine la munca iar tu beneficiezi de decontul benzinei doar pentru ca stai in partea opusa a Bucurestiului ?[/quote]
    îMI PLACE PARTEA CU DEZECHILIBRU MENTAL ,POATE AȘA SCAP ȘI EU DE CEI CARE SUNT AICI PE SITE CU RĂSPUNSUL PROMPT ȘI JIGNITOR CĂ POATE RENUNȚĂM ȘI RĂMÂNEȚI CEI PERMANENȚI 5,6 NUME NU PERSOANE CARE MAI SCRIU PE AICI
    CINE TREBUIE SĂ ÎNȚELEAGĂ ÎNȚELEGE DACĂ VREA

  6. Generatie de sacrificiu !

    Nu cunosc la ce tip de logica te raportezi insa ceea ce spui pare desprins dintr-o viziune total deplasata. NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI ! Nu ai o cursivitate a prezentarii punctelor de vedere. Ufff….

    Ce sa inteleg ? Ca toata puscaria este privilegiata ca vine cu mijloc de transport pus la dispozite de unitate iar tu cu cativa escortisti sunteti prezenti la ora 6 la puscarie ? Poate ca la ora asta trebuie sa te prezinti, dar din moment ce nu detii vreun auto personal, cu ce ar trebuis a te deplasezi ? Si daca nu exista nici mijloace de transport in comun care sa aduca la serv. la acea munca, nu crezi ca ar fi vroba de un dezechilibru mintal sa decizi asta ? Personal nu cred ca se intampla asa. De fapt, nici tu nu ai fost in stare sa justifici argumentat cele afirmate.

    Ce vrei frate ? bani pentru benzina in conditiile in care intre limitele de demarcatie ale Bucurestiului si Jilavei sunt cativa metri ? Niciodata nu vei primi acesti bani ! Cum crezi ca te-ai considera in fata unui coleg care sta in Bucuresti dar relativ aproape de Jilava si cre nu primeste niciun ban ca vine la munca iar tu beneficiezi de decontul benzinei doar pentru ca stai in partea opusa a Bucurestiului ?

  7. 1. Daca trebuie sa te prezinti la serv. la ora 6 iar mijl. de transp. in comun incep sa circule inbcepand cu aceeasi ora atunci se justifica foarte clar faptul ca tu nu te poti prezenta la serv. la ora respectiva, ca atare adminisitratia nu se poate folosi de niciun instrument pentru a te pedepsi in vreun fel cat timp nu-ti asigura transport.

    2. Daca mijl. de transport in comun iti permit sa te prezinti in timp util la munca atunci nu prea ai ce comenta. Si nici de decont nu se pune problema pentru simplul motiv expus si de Stefan.

    In fapt, reglementarile HG 1398 le cunosti in detaliu sau incerci sa obtii rspunsuri fara o minima informare in prealabil ? Nu este un proces de intentie. Doar intreb sa stiu de pe ce pozitii dezbatem subiectul. Daca este un subiect, bineinteles….

    1. Cred ca nu ști cu ce mijloace de transport în comun se poate ajunge la Jilava,apropo dacă existau nu mai puneau la dispoziție autobuze pentru personalul privilegiat de ora 7.
    2.Aș vrea să mergi TU CU MIJLOACELE DE TRANSPORT ÎN COMUN DIN CHITILA LA JILAVA SĂ VEZI TU CA AJUNGI FIX LA ORA CARE VREI TU.
    Eu susțin un fapt real care poate duce și la propunerea de modificare a ordinului de decontare ,a beneficia cei care ÎNTR-ADEVĂR merită acest decont ,că viză de domiciliu e ușor să faci .
    SINCER MERITĂ ACEȘTI BANI
    LEGEA E FĂCUTĂ PENTRU A FI PERFECȚIONATĂ

  8. Generatie de Sacrificiu,
    Pune-te in postura in care de maine nu mai detii un autoturism propriu. Ce ai putea sa faci ? Conform unei deductii simple, te-ai putea folosi de mijloacele de transport in comun daca penit. nu ti-ar pune la dispozitie transport.

    Conform unei simulari simple in ce priveste prezentarea ta la serviciu, mergand pe ideea ca nu ai masina personala si te deplasezi doar cu mijloace de transport in comun, sunt mai multe scenarii previzibile:

    1. Daca trebuie sa te prezinti la serv. la ora 6 iar mijl. de transp. in comun incep sa circule inbcepand cu aceeasi ora atunci se justifica foarte clar faptul ca tu nu te poti prezenta la serv. la ora respectiva, ca atare adminisitratia nu se poate folosi de niciun instrument pentru a te pedepsi in vreun fel cat timp nu-ti asigura transport.

    2. Daca mijl. de transport in comun iti permit sa te prezinti in timp util la munca atunci nu prea ai ce comenta. Si nici de decont nu se pune problema pentru simplul motiv expus si de Stefan.

    In fapt, reglementarile HG 1398 le cunosti in detaliu sau incerci sa obtii rspunsuri fara o minima informare in prealabil ? Nu este un proces de intentie. Doar intreb sa stiu de pe ce pozitii dezbatem subiectul. Daca este un subiect, bineinteles….

  9. [quote name=”Stefan Teoroc”]Bazeaza-te pe capacitatea mea de intelegere. Mai ales cand te exprimi clar. Multumesc pentru incredere. Raspunsul este ca in cazul tau daca locuiesti in Bucuresti, nu ai ce deconta intrucat intre limitele de demarcatie ale Bucurestiului si Jilavei sunt cativa metri.[/quote]
    Și atunci mă sfătuiți să nu mai vin cu mașina personală ,să ajung la unitate numai cu mijloacele de transport puse la dispoziție de către unitate?,să nu mă mai grăbesc să ajung la unitate înainte de ora 6 dimineața,

  10. Bazeaza-te pe capacitatea mea de intelegere. Mai ales cand te exprimi clar. Multumesc pentru incredere. Raspunsul este ca in cazul tau daca locuiesti in Bucuresti, nu ai ce deconta intrucat intre limitele de demarcatie ale Bucurestiului si Jilavei sunt cativa metri.

  11. Buna seara,
    Speța este următoarea:
    Suntem un număr de colegi care lucrează la Plutonul ,,Escorte,, care sunt nevoiți mai de milă mai de sila să vină la unitate în jur de ora 6 dimineața sau mai devreme ,venim la această oră cu MAȘINA PERSONALĂ pentru a ne încadra în necesitățile acelor puncte de lucru unde ne de desfășurăm activitatea .la acea ora nu avem cum să ajungem la unitate decât cu mașina personală ,unitatea nu asigură transport.
    Suntem acea unitate care nu poate deconta combustibilul pt. ca e granița cu următoarea loc. UNDE LOCUIM.
    MULȚUMESC POATE ÎNȚELEGEȚI SPEȚA

  12. Generatia de sacrificiu:
    Gramatica nu este o problema insa nu inteleg exact speta. Fii putin mai explicit, pune-mi intrebarea si voi incerca sa raspund. Sau da-mi o speta concreta.

  13. Observ ca doriți sa răspundeți numai anumitor persoane ,ce va scriu eu aici (anagramat) e oful celor care duc greul la punctele de lucru .Poate sunt singurul din cei care muncesc ca roboții pentru a aduce venituri SISTEMULUI.

  14. Mea culpa Ioan daca am interpretat grsit. Intr- adevar ai lasat loc de interpretare mutipla insa oricum, ce am afirmat ramane valabil la modul eneral, in special cu destinatie catre cei care nu inteleg munca unor oameni pe linie de sindicat.

    Intr -adevar, poate ca sunt lideri prin teritoriu care nu deschid nici macar un e-mail pentru a se informa ce se mai petrece cu sistemul si oamenii care-i reprezinta insa acei oameni ar trebui sa-si schimbe atitudinea daca vor altceva. Cat timp tolereaza un astfel de lider atunci cred ca au ce merita. Cei care se simt in stare si vor sa munceasca, sa puna mana sa candideze….

  15. Pentru Sakalul, nu m-am referit la Stefan, il cunosc si stiu ca se zbate pentru sindicalisti, in comentariu ma refeream la LIDERI regionali care asteapta totul de la centru. Cat despre candidatura …mai vorbim. Scuze .

  16. Ioane, ai cerut un dialog, niste puncte de vedere, pana la urma niste interpretari ale spetei in cauza. Tu in schimb ce ai dat ? Un proces de intentie la adresa presedintelui de sindicat. E normal ? Nu iau apararea presedintelui, se poate aparta si singur, dar oare asta-i limita pentru tine si pentru multi alti fpss, membri de sindicat ? Pentru ce atata munca din partea unor lideri ? Poate crezi ca nu e munca, poate crezi Ioane ca se sta degeaba, poate daca esti atat de “intrebator” la adresa liderilor ai pune mana sa candidezi daca iti pasa atat de mult.

    Vezi Ioane ce faci dintr-un subiect ce poate fi interesant si care ar interesa deasemenea pe multi ca tine ? Il acoperi cu procese de intentie care nu pot starni altceva decat mila si sila pentru cel care il initiaza.

  17. Pentru Sakalul
    Intr-un fel am rezovat cu problema celor care sunt in misiune, soferi si …altii, din perioada cand esti in misiune se scade timpul de 8 ore cat (trebuie) dormi la hotel. Poate ca reuseam mai mult dar ma lovesc de pasivitatea celor care sunt in fruntea sindicatelor (asa-i domnule Stefan ?

  18. Nu ma aștept la un anumit răspuns ,eu aștept un răspuns competent cum așa cred că poți .Decontul se poate AXA pe amărâții de COLEGI care vin zi de zi la servici cu mașina personală pentru a ajunge cu 20/30 minute mai devreme pentru a desfășura activitățile premergătoare scoaterii ppl la muncă,SINCER CHIAR MERITĂ ACEST DECONT

  19. Pentru Adi P. si Ioan

    Nu sunt familiarizat cu astel de speta dar din punctul meu de vedere lucrurile stau in felul urmator:
    1. Daca este misiune ordonata si implica obligatoriu intoarcerea in unitate, atunci pontajul este urmatorul: se ponteaza intregul interval de timp pana la intoarcerea in unitate astfel: 8 ore (ca program normal) + restul orelor ca fiind suplimentare si care trebiesc compensate conform legii;

    2. Intr-un alt context, pentru evitarea suprasolicitarii, se poate pune la dispozitie de catre unitatea unde trebuuie sa ajungi magazia de armament pentru perioada in care te odihnesti si pana la reluarea traseului spre unitatea “mama”. Dar cui ii convine sa stea atat de mult prin “strainataturi”? Sunt convins ca toti vor sa se intoarca acasa indiferent de cat timp afecteaza drumului.

  20. Pai nu stiu exact la ce raspuns te astepti, dar, tu il platesti, pana una alta. decontul este o alta poveste si se incadreaza in regulile pe care deja le stii.

  21. 1.De exemplu sunt chemat la unitate la ora 5 dimineața eu si câțiva colegi pt. o misiune sau o percheziție ,vin cu mașina personala pentru ca nu avem cu ce .Cine plătește combustibilul la mașina personala?NU E ALARMA

  22. Pentru Adi.P
    Nu poti fi pontat 8 sau 12 ore, nu esti sofer de tir ca sa ai tahograf pe masina si la fiecare 4 sau 8 ore de condus sa te schimbe dublura. Tu esti singurul sofer, esti in misiune, si nu poti trage in parcare sa te culci cu armament asupra ta. Chiar daca dormi la hotel noaptea, esti inca in misiune, atata timp cat dormi cu pistolul sub cap. Eu zic si sustin cu tarie ca trebuie pontata intreaga perioada cat esti in misiume. CORECT ?

  23. As vrea sa vin in sprijinul lui Ioan care a sesizat o problema si completez si eu cu o speta pentru care astept raspunsuri de la dvs,astfel:
    Vin la program la ora 7 dimineata si azi la ora 14.15 primesc ordin de serviciu (misiune) si plec la Sp.Jilava cu un ppl care este suspect de TBC,ajung la 20.00 la Jilava,predau ppl iar la 20.30 ies din Jilava si impreuna cu colegii orpim si luam cina,mancam iar conducatorul auto se indoapa cu cafea sa nu adoarma la volan si plecam sa ajungem acasa la vreo 350 Km,din care 200 prin localitati,in jurul orei 1.00 ajungem in unitate.Intrebarea mea cate ore trebuie sa fim pontati legal,dar argumentati si cu articolul si numarul legii,dupa mine trebuie sa fim pontati de la 7 la 19.00,12 ore si de la 19.00 la 1.00 6 ore in total 18 ore,pentru asa cum prevede si codul muncii eu m-am aflat la dispozitia angajatorului pe toata aceasta perioada.Spor TBC daca este cazul 6 ore,spor antena 18 ore (RTM are autovehiculul)spor paza 18 ore (am armament pe toata perioada misiunii) si spor de noxe 18 ore deoarece in autovehicul sunt determinari confirmate de DSP,consider ca asa este legal,astept si alte puncte de vedere. Nu inteleg de ce unii sustin ca ar trebui sa fiu pontat doar 8 ore asa cum ati raspuns lui Ioan.

  24. Citez pe Vandalu

    Câte 8 ore zilnic, conform legii.

    Si totusi…
    Eu ma aflu in misiune, LA DISPOZITIA ANGAJATORULUI si conform Acordului colectiv (art 22 alin 2 si art 26) “timpul de munca reprezinta timpul pe care fpss, in functie de specificul activitatii il presteaza pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu.”si art. 26 ” Orice perioada de timp in care angajatul se afla la dispozitia angajatorului constituie timp de lucru si se ponteaza corespunzator”
    Am dreptate ?

  25. [quote name=”Ioan”]Daca sunt sofer si plec in misiune, sa zic la Colibasi, marti la ora 7 de
    la Botosani si ma intorc joi la ora 19, cate ore voi fi pontat ?, stiind ca
    marti si miercuri seara am stat la hotel.
    O seara buna.[/quote]
    Câte 8 ore zilnic, conform legii.

  26. sunt probleme cu decontarea banilor de misiuni la transport, pentru ca ii astept de o luna si jmatate si nu vin?
    vesnicul raspuns nu sunt bani. cu multa stima un om

  27. Daca sunt sofer si plec in misiune, sa zic la Colibasi, marti la ora 7 de
    la Botosani si ma intorc joi la ora 19, cate ore voi fi pontat ?, stiind ca
    marti si miercuri seara am stat la hotel.
    O seara buna.

  28. Am mai recomandat si anterior evitarea postarilor gen petitii semnate cu nume si prenume / nu este ceva neaparat negativ dar eu vad un nume si un IP de computer (daca este cazul) / nu pot verifica veridicitatea „semnaturii” / cand asumi public o lista de probleme, invariabil vor aparea intrebari ca cele puse de Sakalul, intrebari sau afirmatii care obliga la o dezbatere si la explicatii, altele decat cele aferente subiectului trtatat / informativ, Radu Hilohe nu este un lider care sa nu puna osul / nu petitiile depuse la nivelul conducerii unei unitati stabilesc nivelul de implicare al unui lider ci determinarea cu care intervine in toate situatiile, rapiditatea cu care rezolva probleme uzuale, atitudinea principiala si ferma, disponibilitatea permanenta de a acorda sprijin, etc / daca postarea ii apartine lui Radu ea reflecta un anumit stil de retorica care nu caracterizeaza neaparat activitatea / Radu nu greseste cand spune ca multi dintre noi aleg sa accepte umilinte de teama de a nu deranja / niciuna dintre problemele sau petitiile ridicate la nivel superior sindical nu au ramas fara un demers sau fara rezolvare / pe plan local, insa, de la unitate la unitate stilul de abordare a relatiei cu angajatorul difera / nu excludem situatiile in care se adopta o atitudine noncombat din teama sau interes / fiind constienti de defecte, le putem si indrepta

  29. Hilohe,
    Comentariul tau e un pic rautacios. Dupa cum stii, atat tu cat si alti “veterani” in ale pazei ati fost selectionati la un moment dat sa lucrati pentru gestionarea in principal a problemelor din paza. Si echipamentul cred ca a facut subiectul unor discutii. Consultarea oamenilor in teritoriu s-a realizat de fiecare data chiar daca nu vi se spune expres acest lucru.
    Insa, cand primesti un proiect legat de echipament, ai facut vreo observatie ? Daca vrei sa fii mai insistent la centru, poti apela chiar si la o intampinare pe problema care te “arde”. Perseverenta este mama succesului si gandeste-te ca problemele sunt foarte multe si extrem de delicate. Daca scapa ceva unuia sa-l ajutam, nu sa-l tuflim cu proxima ocazie. De ce suntem sindicat ?

    Nu numai aici ci si pe alte site-uri se expun probleme foarte mari la Galati. Intreb: Oare cate dintre aceste probleme au fost formalizate de catre sindicatul de la Galati ? Treaba de acolo incepe si daca e bine facuta si corect argumentata atunci sustinerea va fi pe masura. – vezi acest caz Baia Mare !

  30. Directorii de unitati procedeaza in unitati cum cred ei de cuviinta.
    Este normal atit timp cit noi reactionam cu piosenie si nu suntem mai radicali.
    Este clar ca nu sunt probleme numai cu decontarea transportului.
    Este bine ca existam ca sindicat si participam pe la consilii de conducere,concursuri si cam atit.
    Daca a ajuns politia sa ne urmareasca sa vada pe unde ne deplasam inseamna ca nu mai este nici o difererenta intre noi si cei de dincolo de gard.
    Legat de tinuta,nu-mi amintesc sa fi fost consultate cadrele din sistem,tinuta se face cum vrea anp-ul,asa s-a procedat intotdeauna.
    Mai ramine sa stabileasca daca avem dreptul sa fim retribuiti si cu asta basta.
    Probleme in unitati cu abuzurile directorilor in unitati sunt mai multe dar ele nu sunt semnalate.
    Unde se vorbeste se trimite o comisie care ne pune la punct cit mai rapid-cazul de la galati unde domnul blaga s-a deplasat cu mare repeziciune.
    PTR. MAI MULTA OPERATIVITATE PROBLEMELE CARE APAR LE VOM SEMNALA DIRECT LA M.J

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)