Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Informari diverse. Demersuri SNLP. Buget, restante, norme, posturi, comisie disciplina ANP, inspectia muncii, asistenti medicali, amanari

Captura de ecran din 2015.07.27 la 23.23.44Luni 27.07.2015 a avut loc o intalnire la nivel ANP cu ocazia careia SNLP a fost informat cu privire la faptul ca la rectificarea bugetara din data de 28.07.2015 cel mai probabil vor fi aprobate toate sumele solicitate pentru drepturile neacordate respectiv: norma de hrana, echipamentul, 100 de lei la reintegrare si medical, 75% pentru munca in sarbatori legale si repaus saptamanal, 50% misiuni speciale si spor de studii/doctorat. 

La salariul din 10 august se va plati doar norma de hrana actualizata si se intentioneaza de catre MJ si ANP ca pana la sfarsitul lunii august sa se achite in totalitate restantele printr-o solicitare de deschidere de credite speciala, totul depinzand de aprobarea Ministerului Finantelor. Aceasta simpla eventualitate nu poate fi de natura a suspenda demersurile SNLP in planul corectarii situatiei existente la acest moment in ce priveste drepturile salariale ale personalului.

Chiar si in perspectiva achitarii restantelor, amanarea nejustificat de mare a respectarii acestei obligatii a angajatorului va justifica actiunile sindicale care se vor stabili. Vrem banii cuveniti fie la salariul din august fie imediat dupa, in cel mai rau caz! Termenul de gratie in care vom asigura inca pacea sociala il vom decide in organele de conducere ale SNLP.

Avand in vedere faptul ca am fost sesizati de cativa presedinti de filiale cu privire la primirea in unitati a unei adrese care indica valoarea normei de hrana incepand cu data de 1 aug 2013 precizam faptul ca acest lucru nu se traduce prin actualizarea valorii normei incepand cu acea data ci cu data prevazuta in OUG 26/2015 (1 iulie 2015), legislatia fiind aplicata prin coroborarea normelor. Pana la emiterea OUG 26/2015 valoarea normei a fost plafonata la nivelul din 2009 prin legile anuale tranzitorii privind salarizarea bugetarilor. Ulterior (si nu retroactiv) emiterii OUG 26/2015 norma de hrana se va actualiza insa pentru se realiza acest lucru este necesara adresa susmentionata prin care se indica valoarea exacta a normei.

Tot astazi a avut loc intalnirea pentru deblocarea comisiei de disciplina din ANP unde s-a stabilit ca sedintele comisiei sa se desfasoare doar cu participarea celor 2 membrii sindicali (titulari sau supleanti), s-a decis desemnarea unui nou presedinte al comisiei, dar si a posibilitatii desemnarii mai multor membrii supleanti atat de sindicate cat si de ANP tocmai pentru eliminarea situatiilor aparute in functionarea vechii comisii. Se va proceda la consultarea sindicatelor cu privire la numirea noului presedinte (posibil dl Sorescu Valentin) si se vor transmite solicitari de desemnare a membrilor din partea sindicatelor. Inainte de desemnarea reprezentantilor proprii SNLP va cere asumarea in scris a regulilor discutate.

ANP a cerut SNLP printr-o adresa, pasuire de inca 15 zile pentru a rezolva trei dintre petitiile SNLP care vizeaza greselile comise de ANP in interpretarea regimului zilei de 29 iunie, revenire la adresa initiala si asumarea unor decizii in planul salarial. Inca gasim rezerve de toleranta, mai asteptam 15 zile apoi tragem linie si vedem cine merge la comisia de disciplina din MJ.

ANP raspunde la procedura prealabila depusa anterior de SNLP privind situatia asistentilor medicali care au absolvit studii superioare.

DMRU ANP a transmis o adresa privind perspectivele in planul ocuparii unor posturi vacante in perioada urmatoare. SNLP a formulat observatii apreciind adresa DMRU ca neclara. Reamintim si anuntul anterior conform caruia pe data de 5 august se vor analiza/aproba cererile de mutare inregistrate in acest moment la nivelul aparatului central. 

Cu privire la intalnirea pe Inspectia Muncii nu s-a reusit ajungerea la o concluzie finala privind atributiile celor doua structuri SSM si IM deoarece cele doua coordonatoare de structuri nu au avut o solutie comuna ci pozitii diametral opuse, in felul acesta s-a dispus constituirea unui grup de lucru din specialisti si pana la sfarsitul lunii august sa se prezinte propunerea finala pentru deblocarea situatiei.

Comentarii  

0 #74 agent 11-08-2015 05:08
Citez pe Stefan Teoroc:
Daca voi raspunde la intrebarea asta de 10 ori pe zi pana la sfarsitul lunii, ma pensionez. Sunt in curs de avizare/aprobare la MJ

multumesc mult...
Citat
0 #73 Ștefan Teoroc 07-08-2015 18:23
Daca voi raspunde la intrebarea asta de 10 ori pe zi pana la sfarsitul lunii, ma pensionez. Sunt in curs de avizare/aprobar e la MJ
Citat
0 #72 agent 07-08-2015 17:14
Domnule presedinte ce se intimpla cu statele de functii pe garnizoana Craiova?In toate garnizoanele s-au facut transferurile numai in Craiova nu.Despre ce este vorba?Ceva informatii ?
Citat
0 #71 Ștefan Teoroc 05-08-2015 12:20
Ai postat in 2 locuri / ti-am raspuns deja
Citat
0 #70 sandokan 05-08-2015 11:03
Dl Presedinte,aste pt un raspuns de la dv.
Citat
0 #69 Roxana 01-08-2015 22:03
Dl Teoroc are dreptate in aceste momente trebuie sa fim uniti nu sa amenintam ca iesim din sindicat .Parerea mea este ca in data de 11 august ar trebui sa iesim in strada si ceruta mutarea noastra in MI si desfintat ANP fiindca nu isi au rostul fiindca isi bat joc de noi
Citat
0 #68 sandokan 01-08-2015 14:59
Dl Presedinte daca eu nu am luat nici- un fel de articol din norma de echipare pe anul in curs ,de ce nu primesc banii integral?Chiar daca lucrez in operativ.Eu asa consider ca atat timp cat nu am primit niciun articol din echipament,nici macar nu au venit nici sa ne ia masurile pana-n momentul de fata ,este normal sa primesc echivalentul in bani.Asa am auzit ca s-a cerut situatia in unitati separat operativul fata de administrativ.S a stiti si va rog sa luati atitudine pentru ca nu este corect si deja starea de spirit in randul cadrelor este foarte tensionata.Nu lasati lucrurile asa deoarece nu mai au timp sa ne ia masuri si sa ne dea tinuta de servici pana-n octombrie.NU trebuie sa admitem asa ceva pentru ca iar vom fi pacaliti, nu au fost in stare sa faca echiparea pana acum:pa,vrem banii si ne facem noi si asa nu purtam nimic din ce este confectionat de ei.
Citat
0 #67 Sinco 01-08-2015 12:49
Stefan Teoroc,
Parerea mea e sa dai flit acestor critici inca inainte de a se produce. Nu conteaza ca acesti neaveniti vor acuza de obstructionarea dreptului la opinie.

sa-ti spun ceva Stefan ! I-am urmarit p'astia si crede-ma ca majoritatea dintre ei nu sunt nici macar membri de sindicat. crede-ma pe cuvant ! Aceleasi texte le aplica si pe facebook. In prostia lor folosesc aceleasi fraze, aceleasi cuvinte, aceleasi idei. Si iata adevarul: mare parte dintre ei NU SUNT MEMBRI DE SINDICAT ! VERIFICATI !

SNLP este o structura formata din oameni capabil sa invadeze Bucurestiul intr-un numar mare daca liderii locali sunt mobilizati cum trebuie.

De comentat se comenteaza peste tot. Nu asta e problema. Multi dintre ei nu se informeaza si judeca lucrurile la rece. Nici macar nu cunosc anumite etape din actiunile sindicatului. Si nu e neaparat vina lor. Liderii locali trebuiesc obligati sa informeze pe toate caile, sa se implice in explicarea informatiilor pana cand acestea sunt intelese obiectiv de catre membri.
Citat
0 #66 Ștefan Teoroc 01-08-2015 11:30
Draga coleg. Asa de tare se sperie Ponta Cazanciuc si Bejan de retragerile din sindicat ca le vine chef de-o bere cand isi dau seama cat de uniti suntem. Pe mentalitatea asta am ajuns la maxim 1,2 mil de sindicalisti in Romania.

Ce pozitie sa iau, colega? In aprilie s-a pus punct la o etapa. Toti impreuna am decis sa asteptam rectificarea pentru ca oricum alti bani pe alta cale nu pot aparea in sistem.

Acum este momentul adevarului. Dar noi ce facem? Ne razboim intre noi, ne acuzam, ne amenintam liderii, atacam sindicatele. Tipic romanesc. Nimic nou. Am facut un plan, l-am facut public, teoretic ar trebui sa facem front comun si sa stam in linie. INsa suntem obisnuiti sa rupem randurile rapid, sa fim vedete sa gasim vinovati acolo unde e cel mai usor.

Acolo unde cineva se expune in fata propriilor trupe si accepta critici. Nimeni nu critica in fata conducere ANP sau MJ. Noi o facem si pe fata si pe dos. Si pe site si pe Facebook. Si peste tot aveti ocazia sa va exprimati CONTRA LOR sub forma de comentarii la informarile NOASTRE, nu ale LOR! Insa ce faceti o parte dintre voi? Gasiti vina sindicatelor, atat. Este ca e simplu?
Citat
0 #65 sindicalist 01-08-2015 11:17
Amenintator? Dupa atat de multe amanari?
De ce nu ati luat pozitie dupa una, doua, trei luni cand ati vazut ca nu ne dau drepturile? De ce sa ajungem la 8 luni? Speram sa nu se adauge la cele 8 luni nici macar o zi!
Vom trai si vom vedea!
Citat
0 #64 Ștefan Teoroc 01-08-2015 10:36
sindicalist - am dat un ultimatum si noi respectam ce spunem spre deosebire de anp mj dar si de unii mai plini de elan dintre noi / 10 august termen limita / daca pe 10 august nu se plateste tot si nici nu avem certitudinea ca se va plati tot intr-un interval de o saptamana, iesim in strada / putem fi mai clari de atat?? / da, sunteti ca niste babe, pentru ca va napustiti pe sindicate si criticati sindicatele intr-un moment in care cei care ne verifica unitatea si forta ar trebui sa vada aici unitate si forta nu vaicareli si amenintari cu iesirea din sindicat daca guvernul nu isi achita obligatiile / data consiliului de conducere s-a stabilit deja / rectificarea inca nu a fost publicata !!!! ce anume vrei sa facem mai exact draga sindicalistule amenintator ??
Citat
0 #63 sindicalist 01-08-2015 10:30
Da, normal!
Stiati ca si noi ca nu sunt bani de ajuns, ca este mare diferenta intre ce ne-au dat la rectificare si ce aveam nevoie!
Iar avem de asteptat pozitia oficiala a MJ-ANP, care, bineinteles va intarzia sa vina ca de obicei! Eu zic sa o lasam pana la 1 ianuarie anul viitor. Pana atunci poate are timp si MJ-ANP sa ne dea un raspuns. Oricum nu mai este foarte mult iar noi oricum ne-am invatat sa asteptam!
Domnule Teoroc, va spun sincer, pregatiti-va, ca de luna viitoare va pleca multa lume din sindicat daca nu ne vom primi toate drepturile banesti in decursul lunii august!
Si....va rog, nu mai spuneti ca ne plangem ca niste babe, pentru ca ne cerem doar ce ni se cuvine!
Dupa moderarea comentariului, va rog sa mi-l publicati pentru ca nu vad de ce nu ati face-o!
Multumesc!
Citat
0 #62 Ștefan Teoroc 01-08-2015 10:23
Sumele s-au cerut / ce s-a aprobat la rectificare vine peste ceea ce deja exista in buget / va amintiti ca acesta a fost retrimestrializ at si ca in februarie au fost mutate sume din prima jumatate in a adoua jumatate a anului. Acum toti suntem analisti si economisti. Pana nu vedem cifrele pe masa nu avem de unde sa ghicim exact ce plati se fac si cand.
Citat
0 #61 agent de penitenciare 01-08-2015 09:03
Majorari - saptamana viitoare se va produce un consiliu de conducere care are pe ordinea de zi rectificarea / rectificarea urmeaza sa fie publicata dar consultand proiectul de pe site MFP (aprox 14,8 mil lei) cifrele nu par sa acopere integral ce calculasem noi ca restante / insa asteptam pozitia oficiala a MJ-ANP si apoi ne decidem actiunile.
Si daca pozitia oficiala a MJ-ANP vine in decembrie? Asteptam pana atunci? De ce nu "s-a produs consiliul de conducere" inainte de rectificare? De ce nu s-au cerut la rectificare sumele in totalitate? Pentru ca nu au fost solicitati banii pentru restante. Chiar credeti ca suntem toti prosti??? Eu zic sa intrerupem lucrul incepand cu data de 11.08.2015 pentru ca toti incearca sa ne prosteasca (MJ, ANP si incep sa cred ca si SNLP este foarte naiva). Pentru tine Stefane, incearca sa vorbesti cu cineva care stie sigur ce sume au fost solicitate la rectificare si ai sa vezi ca nu au fost solicitati bani pentru drepturile restante. Asteptam restantele. Dar de unde sa le asteptam?!?!?!
Citat
0 #60 Anonim 01-08-2015 07:56
Voi ați afirmat ca la rectificare au fost cuprinse sumele necesare pentru acoperirea restantelor. Ce dracu ii mai păsuiți pe ăștia din ANP si MJ?
Citat
0 #59 ion 31-07-2015 23:45
Domnule Teoroc sums aceea ajunge doar pentru plata echipamentului restant.restul restantelor Raman...restant e
Citat
0 #58 Ștefan Teoroc 31-07-2015 22:48
Majorari - saptamana viitoare se va produce un consiliu de conducere care are pe ordinea de zi rectificarea / rectificarea urmeaza sa fie publicata dar consultand proiectul de pe site MFP (aprox 14,8 mil lei) cifrele nu par sa acopere integral ce calculasem noi ca restante / insa asteptam pozitia oficiala a MJ-ANP si apoi ne decidem actiunile

Echo - spune-mi exact cum ai vrea sa se corecteze situatia, ti-am mai propus asta / da-mi un text, o modificare ceva / hai sa depasim faza de principiu

Da, ANP a trimis adrese pentru calcul echipament 2015 dar asta nu inseamna in mod necesar ca se achita pe 10 / inca nu avem angajamente ferme ca sa ne putem pronunta

Pe salarizare unitara - comentati la articolul dedicat
Citat
0 #57 echo 31-07-2015 21:36
@finul Alecu
Domnule va multumesc ca imi reamintiti ca studiile universitare sunt studii superioare dar nu era cazul, stiam.
Dupa cum am mai spus pe mine nu ma intereseaza acest aspect ci numai aplicarea proiectului de lege in litera ei si nu arbitrar. Mai scriu inca o data poate voi fi suficient de clar. Daca legea spune in textul ei ca am dreptul sa fiu incadrat in grupa "studii postliceale" iar nivelul de salarizare trebuie sa fie unul proportional cu acest nivel de instruire, de ce mie nu mi se aplica acest articol de lege ca celorlalte categorii de angajati din sistemul bugetar eu fiind incadrat intr-o grupa inferioara in ciuda prevederilor legii. Eu ca si alti angajati am urmat o forma de invatamant de nivel postliceal, acreditata de ministerul educatiei, face parte din sistemul public de invatamant si pe deasupra ca sa ai acces la o astfel de forma de invatamant se mai solicita diploma de BAC si se dau examene de admitere. Tinand cont de aceste aspectea aceste scoli postliceale ar trebui sa se afle in topul acestei forme de invatamant si culmea tocmai noi am fost exclusi fara ca nimeni sa argumenteze de ce.
De asemenea faceti confuzii intre nivelul de instruire care este componenta a invatamantului si cursurile de formare profesionala.
Ca sa ajungi frizer sau croitor urmezi un curs de formare profesionala organizat de diferite institutii, asta nu inseamna ca ai studii postliceale sau de alta forma. Cititi legea educatiei nationale acolo o sa gasit foarte clar care e treaba cu invatamantul.
Cat despre discutiile referitoare la spalatorul de vase sau studii tehnice sau netehnice chiar nu am inteles ce vreti sa spuneti si nici nu ma intereseaza.
Citat
0 #56 Asa 31-07-2015 20:54
In legatura cu sporul de studii superioare.imi poate spune cineva asta cam din ce luna trebuie platit din urma?
Citat
0 #55 mincu 30-07-2015 21:17
agentii cu studii superioare, masterat sunt intro alta clasa de salarizare ,
Citat
0 #54 agent de penitenciare 30-07-2015 17:34
Pe data de 10.08.2015, nu mai intram in serviciu in toate unitatile din tara, daca nu se dau restantele in totalitate!!!!
Citat
0 #53 bossul 30-07-2015 17:24
Citez pe Roxana:
Dl Presedinte stiti de ce nu se pot da banii pe data de 10 august?fiindca nu se vrea! Daca pe data de 10 august nu se baga restantele pe card atunci anul acesta nu o sa vedem nimic.Pacat de acest sistem si de colegii care in ciuda tuturor neajunsurilor inca isi fac servicil regulamentar si si asa cu deficit de personal sunt bagati in comisile de disciplina si sanctionati pe nedrept.Rusine sa le fie celor care ne conduc si tin cu putere de scaunele manjite cu miere dar sa stiti ca si mierea se va termina cat de curand caci albinele vor intra in greva si vafi vai si amar de ei de trantori din ANP.Sunt convinsa ca si ei se uita pe acest sait si gandesc la rece dar cum vam spus mierea este pe sfarsit.Va multumesc.

asa este
Citat
0 #52 finul Alecu 30-07-2015 15:59
Da,Sinco. Studiile de specialitate sunt de nivel postliceal pentru unii agenti si medii ptr altii..Studiile finalizate cu masterat sunt ca asa au vrut ei si nu ca asa le-a cerut angajatorul.Ex: lucrez la spalatoria auto sau la spalat vase,iar angajatorul cere numai 7 clase ptr munca asta. El va fi obligat sa ma plateasca pentru doctorat,daca-l am?"Caldura mare,mon cher!"
D-le Echo, ar fi bine sa stiti ca studiile universitare sunt studii superioare.Intr ebare: daca studiile postliceale si cele universitare sunt studii tehnice,iar cele din urma sunt superioare,stii nd ca primele sunt nonuniversitare ...sunt si ele superioare?Ca la logica:fals sau adevarat?
Citat
0 #51 ion 30-07-2015 15:21
Domnule Teoroc am intelea ca Anp a trimis adrese in unitatti pt calculul normei de echipare PE anul acesta.pentru 75% si celelalte drepturi restante de ce nu a trimis!???sa inteleg va stiu cat trebuie sa trimita pt celelalte?????
Citat
0 #50 Diana 30-07-2015 15:17
Cel mai corect este ca toti agentii de politie,peniten ciare subofiteri MAI sau MApN trebuie incadrati in grupa cu studii postliceale din noua lege de salarizare.Sind icatele sa ia atitudine pentru a rezolva aceasta problema.Vom avea si o incadrare in noua lege care sa se apropie de realitate, responsabilitat e-renumeratie. In plus cred ca in sistem cam majoritatea colegilor si-au completat studiile si la momentul actual cred ca mai bine de 75% din agenti au studi postliceale,sup erioare cu si fara mastere chiar si doctoranzi majoritatea nu primesc nici sporul de studii.Daca agentii,subofit erii ar fi cuprinsi in noua lege de salarizare lanivelul de studii postliceale ar fi si o situare mai normal a acestei categorii de angajati in comparatie cu celelalte categorii(grupe ). Incadrari directe nu s-au mai facut de mult timp, in rest de atunci agentii sunt repartizati doar de SNPAP Tg-Ocna in sistem si la politie la fel,adica au toti studii postliceale si problema care se pune nu se refera la faptul ca 20% au studii medii si 80% postliceale ci la incadrarea unei categorii de personal in general nu pe fiecare pesoana in parte.Daca privim noile grile cu grupele de munca, observam ca un politist agent ar fi situat ca profesie sub un asistent medical,farmaci st,educator,etc . si nu cred ca reflecta realitatea si complexitatea acestei profesii si este situata mult sub responsabilitat ile asumate.Sper ca la negocierile care se vor purta cu cei in masura sindicatele sa apere interesele noastre, pentru a ne oferii locul si respectul cuvenit.
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Marius 16.10.2017 21:07
    Nu exista nici o institute unde interviul sa fie prima proba. La IMN ...

    Read more...

     
  • Ovidiu 16.10.2017 16:25
    Sunt perfect de acord cu dvs. Dl Președinte ar trebui sa se tina cont de ...

    Read more...

     
  • Vatui Mihaita 16.10.2017 14:15
    Am primit decizia de pensie si nu mi sa adaugat indexarea de 5,25.

    Read more...

     
  • chiaburu 16.10.2017 13:54
    Cum a ramas cu indexarea de 5,25%?Am iesit la pensie cu 01 sept.si ...

    Read more...

     
  • chiaburu 16.10.2017 13:35
    Stie cineva daca se mai acorda indexarea de 5,25% pentru pensionarii ...

    Read more...

Google AdS