www.snlp.ro Web analytics

Lege de salarizare. Anexe pentru aparare. Salarii mai mari inclusiv in penitenciare

dreamstimeextrasmall 20900696In cursul zilei de joi 9 martie 2016, SNLP a solicitat, prin Federatia PUBLISIND, o intalnire cu ministrul muncii si justitiei sociale (MMJS), doamna Olguta Vasilescu, pe subiectul salarizarii, intalnire care s-a produs vineri la ora 14,00 si a urmat intalnirilor de informare prealabile derulate de Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social (MCPDS) pe tema legii-cadru privind salarizarea bugetarilor, care urmeaza a fi finalizata in scurt timp.

Trebuie spus ca pe linia consultarii s-a creat o anumita separare fata de modul in care se desfasurau lucrurile anterior. MMJS este initiator al legii dar etapa de consultare se deruleaza de regula prin intermediul MCPDS si facem aceasta precizare intrucat in urmatoarea perioada veti auzi destul de des de acest minister cu atributii exclusiv in planul dialogului si consultarii. Programul de consultari derulat in prezent este usor abstract si vizeaza intalniri separate cu federatiile sindicale de profil, aspect care are un efect bun (posibilitatea sustinerii argumentelor) dar si unul rau (fragmentarea pozitiilor si a opiniilor, speculata de partea guvernamentala).

Subiectele dezbatute cu ministrul muncii au vizat doua planuri si anume legea-cadru respectiv efectele acesteia in sistemul penitenciar, precum si modificarile legislative in plan salarial preconizate a se produce anterior legii-cadru, la nivelul sistemului de aparare nationala, ca urmare a efectelor cresterii salariului de baza minim brut pe tara raportat la structura atipica a salarizarii noastre.

Cu privire la a doua tema, cu salariul minim, mentionam ca o vom aborda cat mai detaliat si explicit cu putinta intr-un articol imediat urmator, astfel incat deocamdata focusam pe legea-cadru. Cunoscand in mare principiile acesteia ca urmare a discutiilor de la nivel MCPDS dar si a altor informatii, am solicitat ministrului muncii explicatii privind neinvitarea organizatiilor sindicale din sistemul penitenciar la discutiile care au avut loc anterior cu restul entitatilor din sistemul national de aparare si am constatat o prima disfunctie care a fost corectata pe loc.

Fie urmare unei erori, fie intentionat, sistemul penitenciar era vazut la nivel MMJS ca fiind parte din familia ocupationala justitie, urmand sa fim invitati cand s-ar fi discutat salarizarea din justitie. Am explicat ca desi ordonatorul nostru principal este MJ, sistemul penitenciar apartine familiei ocupationale aparare si ordine publica fiind intr-adevar singura situatie de acest tip din sectorul public. Doamna ministru a asimilat informatia si a chemat specialisti din minister punand la dispozitia noastra anexele cu valorile si calculele realizate pana in prezent, totul completat cu explicatii corespunzatoare si raspunsuri la intrebari.

Avand acceptul MMJS de punere la dispozitia membrilor de sindicat a anexelor pentru aparare, nu vom intra in foarte multe detalii inainte de studierea acestora de catre cei interesati, cu scopul a culege eventualele nelamuriri si a le raspunde cat mai corect. Precizam doar faptul ca in anexele atasate mai jos, puteti vizualiza valori nominale reprezentand salariul de baza urmand ca in partea scrisa a legii (in lucru) sa se stabileasca celelalte elemente care se aplica (sporuri, majorari, premii, prime, norme etc). Legea noua reprezinta o abordare diferita de metodologia salariala cu care ne obisnuisem, construita dintr-o masa mare de sporuri concentrate in jurul unei baze foarte mici.

Una dintre preocuparile noastre principale care a starnit dezbatere in cadrul intalnirii a fost daca si in structura de aparare se va avea in vedere principiul general pe care si-l propune noua lege si anume de micsorare a diferentelor dintre cel mai mic si cel mai mare salariu, intrucat exista temeri ca prin efectul noii legi, corpul ofiterilor si in special conducerea se va detasa enorm fata de majoritatea salariatilor care reprezinta executia si mai ales agentii. Raspunsul isi gaseste reprezentarea grafica in anexe, cresterile fiind temporizate pe paliere de functii astfel nivelul de crestere va fi invers proportional cu nivelul salariului (cu cat o pozitie se afla mai sus in grila, cu atat salariul creste mai putin sau deloc).

In anexe, coloana separata din dreapta reprezinta salarii in plata in MAI la acest moment, in comparatie cu care este calculata evolutia conform noii legi, pe intreaga perioada de implementare (2018-2021). Plecand de la aceste valori, putem observa o situatia oarecum neclara in zona functiilor de agent-agent sef care nu indica cresteri in primul an de implementare. Am cerut lamuriri si ne-am exprimat indoielile cu privire la veridicitatea calculelor mai ales daca efectul noii legi nu ar genera deloc cresteri salariale nici macar la baza grilei. Inca mai sunt multe aspecte de lamurit insa procesul este abia la inceput.

In urmatoarea perioada va fi constituit un grup de lucru la nivelul intregii structuri, grup care va include aparare, polititie, servicii, penitenciare dar si jandarmerie, pompieri, astfel incat toate institutiile sistemului sa fie reprezentate corect. In functie de detaliile care vor mai aparea in acest plan, vom reveni cu informatii. Va rugam sa studiati materialele si informatiile furnizate si sa ne transmiteti observatiile voastre. 

Anexa salarizare aparare

anexa sal

 

34 COMMENTS

  1. Imi pare rau de cei care sunt supraveghetori au 25 de ani de muncă distruși de boli de la nervi si stres si au un salar slab și un comisar șef care o freacă in birou si ii e frica de hot are salar dublu. Rusine mare eu o sa imi dau demisia lucrati cu cine vreti

  2. Ceea ce este cu adevarat prioritar este initierea unei legi specifice personalului civil din MAI si din sistemul penitenciar.
    Singurii militari din MAI sunt jandarmii si cei din ISU, acestia fiind indisolubili legati de Legea 223/2015.

  3. Bine ati mentionat cu salariul dublu al unui subofiter fata de un ofiter…asta e o anomalie a sistemului…sper sa se regleze cat mai repede!

  4. Bravo Diana, asta ne da forta sa mergem mai departe. 90% dintre sindicalisti sint agenti iar ceea ce am reusit noi in timp a fost orientat majoritar acolo. Prin tipul asta de atitudine, vom reusi aceeasi balarie ca in politie cu separatisme intre corpuri, cu ofiteri care nu au loc in sindicate si aleg sa oprime subordonatii si cu alte tensiuni inutile. Am explicat din start ca sensul legii este sa apropie baza de varf si nu inteleg de unde dezbaterea si de unde amenintarea cu plecarile din sindicat. Noi in penitenciare suntem exemplu pentru multi din miscarea sindicala tocmai pentru ca am reusit sa ne gasim un echilibru. Nu putem sa le spunem pe toate aici intr-un spatiu public insa stim toti care sunt salariile si diferentele dintre ele in sistem. Stim ca avem si ofiteri cu jumatate din salariul unui agent. Evident este chestiune de vechime si sporuri si poate ca este perfect justificat. Efectiv acest subiect este o capcana si nu trebuie exacerbat. Si tot evident este ca noi ca sindicate ne opunem prin defintie separarii salariale intre smecheri si fraieri. Perfect nu stiu daca va iesi dar vom trage sa fie cat mai corect, cat mai echitabil posibil

  5. Observ ca problemele unora deriva din faptul ca unii primesc in plus mai putin si altii primesc in plus mai mai mult. Stiu ca nu suna corect gramatical, dar voi nu ati inteles deloc mesajul: TOATA LUMEA PRIMESTE, NIMANUI NU I SE TAIE. Pana la urma in sistemul asta exista doua corpuri: ofiteri si agenti. Deci e normal da fie diferente.

  6. Domnule Teoroc, intre fisa postului a unui agent cu studii superioare si a unui agent cu studii medii este vreo diferenta. Au mai multe atributii cei cu studii superioare? Parcă la munca egala trebuie remunerație egală. Nu credeti că diferenta care este acum este suficienta?

  7. Domnule Teoroc. Pe grila la MApN subofiteri, apar 3 categorii, S,M, si PL (postliceale), diferentele nu sunt mari dar, de ce nu apare si la noi categoria?. Sunt absolvent al SNPAP, cu diploma postliceala eliberata de ANP. Puteti ridica problema la proxima intalnire? Va multumesc!

  8. Domnule Teoroc, se pare ca s-au trezit agentii si nu mai vor sa fie fraierii sistemului si unii sa castige o cotorita de bani,uneori chiar pe spatele si munca lor. Agentii isi cer dreptul si vor salarii apropiate de cele ale ofiterilor. Nu mai vor si nu mai pot fi prostiti sau manipulati.Sper sa intelegeti ca daca nu rezolvati sa micsorati semnificativ decalajul salarial propus in noua lege de salarizare,dintre agenti si ofiteri,ca pana la urma nu conteaza nimic mai mult decat salariul,atunci multi agenti vor rupe randurile sindicatului iar la urmatoarele proteste o sa va treziti singuri fara sustinere.

  9. Domnule Teoroc am vazut procentele privind cresterile salariale la agenti asa cum i-ati sugerat la ,,AN,,. Am sesizat faptul ca aceste cresteri, procentual sunt mai mari la agenti decat la ofiteri -exemplu comisar sef, insa ceea ce conteaza este suma finala ce ramane ca si cuantum. Este ceva de neinchipuit sa vezi asemenea diferente salariale propuse intre agenti si ofiteri care vor genera dispute foarte mari intre cele doua corpuri si aici ma refer la urmatoarele:
    -unui ASP in 2018, cu studii medii, i se propune un min. de 2892 si un max. de 3242 iar unui ASP cu studii superioare un min. de 2972 si un max. de 3342,
    -unui ASP in 2021,cu studii medii, un min. de 3675 si un max. de 3995, iar unui ASP cu studii superioare un min. de 3755 si un max. de 4075,
    Diferentele intre un agent cu studii medii si unul cu studii superioare in anul 2021 va fi de 80 lei,ceea ce este o bataie de joc ca o persoana care a facut o facultate in domeniul de activitate, indiferent care si una care nu a absolvit o facultate sa fie una nesemnificativa,o jignire nu altceva.Haideti sa vedem care e diferenta propusa intre un agent cu facultate si un ofiter cu facultate:
    – un Cms sef in 2018, un min.de 5540 si un max. de 6517,
    -Un Cms sef in 2021, un min. de 5377 si un max. de 6762
    Oricine poate sa observe din avion bataia de joc pe care o face initiatorul legii fata de agenti,subofiteri in comparatie cu ofiterii.Stim cu totii ca interesele sunt foarte mari si in favoarea ofiterilor, a ,,greilor,, din sistemul de aparare.Cum sa propui o diferenta salariala dupa exemplele prezentate de 3175 lei intre un ASP cu studii sup. si un comisar sef in 2018 si o diferenta de 2767 lei intre un ASP si un comisar sef in 2021?
    Practic e inca un salariu si sa nu uitam faptul ca la aceste sume se adauga sporurile,gradatii,indemnizatii,sumele compensatorii,etc., iar diferenta salariala creste foarte mult in favoarea ofiterilor,nejustificat in raport cu riscurile,nr. de ore suplimentare,munca prestata,cumulul de functii,etc.
    Ca o concluzie Domnule Teoroc, va rugam sa nu fiti partas la o astfel de aberatie de lege care pur si simplu nenoroceste si isi bate joc de cei care duc greul in tot sistemul de aparare, sunt in linia intai si sunt cam aprox.75% din angajatii sistemului de aparare.Va rugam sa luati atitudine NU pentru micsorarea cuantumurilor propuse ofiterilor,deoarece nu are nimeni nimic cu ei si merita salarii decente,ca si agentii de altfel, ci pentru majorarea cuantumurilor agentilor,subofiterilor astfel incat sa nu mai existe diferentele acestea ,,nesimtite,, care nu sunt conforme cu realitatea muncii depuse de agenti,subofiteri,chiar in comparatie cu celelalte categorii de angajati ai sistemului bugetar(politisti locali,soferi ambulanta,asitenti medicali,medici,profesori,etc)carora le-a fost marit salariul foarte mult in comparatie cu un agent,care la momentul actual castiga jumatate cat un angajat al ministerlui sanatatii de exemplu. Vrem sa fim si noi incadrati exact acolo unde ne este locul, nu sa fim batjocoriti pentru ca aceasta munca nu se compara cu multe alte meserii si stim bine din ce cauza.Asteptam sa ne prezentati faptul ca ati adus la cunostinta factorilor decizionali solicitarile noastre, ale agentilor de penitenciare la fel cum au facut-o si unii lideri ai colegilor din politie.Rog colegii agenti si nu numai,sa isi exprime si ei punctul de vedere vizavi de cele prezentate de mine.Mult succes!!! M.I.

  10. La anexa prezentata nr.crt. 8, 2018, sal. min. 5540 presupun ca este o greseala , cred ca trebia sa fie 5140.

  11. Cateva precizari prealabile:
    1) Studii superioare sunt de scurta durata si de lunga durata(SSLD)!!
    Astfel absolventii formelor de invatamant superior care acumuleaza minim 240 de credite Bolognia- minim 4 ani forma de invatamant zi!!- sunt considerati ca avand studii de lunga durata! Ca o consecinta parcursul lor este master si dupa doctorat!!
    2) Studii superioare de scurta durata( SSSD)!
    Absolventii formelor de invatamant superior care acumuleaza minim 180 de credite Bolognia-minim 3 ani forma de invatamant zi!!
    Pana aici sper ca m-am facut inteles de la ce premise pornim rationamentul.
    Nedumeriri:
    1) un ASP cu studii superioare( logic ca are SSLD ca daca nu era subinspector nu??) are ca plaja de salarizare finala conform grilei( a se retine ca ASP ajungi dupa minim 12-15 ani) intre 4075 si 4650 lei!
    Un subinspector( SSSD!!) porneste de la 3475 lei debutant( 1 zi de munca!!) si intr-un an când devine definitiv- nu analizam cazul ca se poate in sase luni!!) brusc ii creste salariul la 4555 lei!!!! iar dupa inca doi ani când ajunge inspector va avea 4750 lei!?!!!
    [b]Domnilor lideri o fi corecta plata pentru munca in acest caz??[/b]
    2) un agent debutant porneste in cariera de la 3355( vechime 1zi munca), dupa un an de zile, când devine definitiv ii creste la 3515 lei!!!
    Rezulta o crestere cu 165 de lei!! in timp dupa aceasi perioada unui subinspector ii cerste cu 1080 salariul. inca un aspect important in aceasta perioada de formare si a agentului si a subinspectorului ghiciti cine ii ajuta pe amândoi?? Exact ASP cu vechime si de foarte multe ori si cu SSLD!!!!
    [b]Dominor lideri o fi echitate aici???[/b]
    3)Haideti sa analizam si plaja de salarizare a agentilor si a ofiterilor!
    – un agent asa cum am mentionat anterior porneste de la 3355 de lei si poate ajunge pana la un maxim de 4650 daca are SSLD, functie si evident este ASP( dupa 15 ani minim cariera!!)un subinspector porneste de la 3475 lei si poate ajunge (dupa aproximativ tot 15 ani! pentru ca lucram cu aceleasi premise) la 6672 lei!!! DE aici rezulta ca un agent poate avea in cel mai fericit caz dupa o cariera de 15 ani o crestere de circa 1295 lei ; in timp ce un ofiter va avea o crestere de circa 3197 lei!! dupa aceasi perioada de timp!!
    De remarcat ca la agenti am adaugat si faptul ca are functie maxima si SSLD!!!
    [b]O fi corecta o astfel de plaja de salarizae???( inceput- final de cariera!!!) domnilor lideri???[/b]
    [b]Un agent [u]poate[/u] sa ajunga cu maximum 40 si ceva la suta mai mult in timp ce un ofiter ajunge sigur cu circa 90 la suta mai mult!!![/b]
    4) Cum motivati agentii sa se perfectioneze, sa se specializeze si sa nu se plafoneze???
    5) Consider ca toti si agenti si ofiteri venim la lucru si acceptam sa lucram in conditiile in care lucram majoritatea dintre noi avand ca motivatie salariul si nu stele sau alte aspecte!!! Atunci domnilor lideri când participati la negocieri va rugam sa o faceti avand in spate constiinta faptului ca si un agent are familie si idealuri pe care le ar dori sa si le indeplineasca in viata asta si nu in cea viitoare!!
    Daca nu puteti sa fiti destul de fermi in a apara si cererile agentilor sau nu credeti ca va sustinem vedeti ponderea ofiterilor participanti la proteste sau eventual ceretine sprijinul si il veti avea. ( poate chiar calificat in domeniu- cu vorbele la ei si cu coloana vertebrala dreapta!!). Atentie ca aceste diferente care sunt in proiect vor duce sigur la scindarea miscarii sindicale pe corpuri de agent si de ofiteri!!! Zau ca nu imi doresc un astfelde rezultat dar deja e mult prea mult si mult prea mare discrepanta si diferenta pentru ca sa mai fie si aceasta acceptata fara alte urmari!! Va rog domnilor si doamnelor lideri sa nu fiti cei care au format si infiintat miscarea sindicala dar in acelasi timp si cei care dupa 13 ani au reusit sa o distruga si sa o aduca in pragul imploziei!!, doar pentru faptul ca ne e frica sa sustinem si celalalt corp de angajati si aici ma refer la agenti!!!
    [b]O fac si o incearca de atata timp oamenii politici si nu numai!!!![/b]
    Astept daca se poate raspuns punctual si garantii ferme ca se va face tot posibilul sa nu ramana asa cum e in grila propusa de guvern!!! In caz contrar sincer sper ca va veti da demisiile in bloc inainte de a se autodizolva miscarea sindicala din acest sistem!!! Daca e necesar noi toti agentii garantez ca vom sin iesi la orice forma de protest sau de actiune sindicala ca sa va sustinem cererilefacute in numele nostru!!!

  12. O alta intrebare pt. domnul Presedinte!Ce ne puteti spune despre marirea de 10%de la salariul de merit ,care ar trebui acordata in luna august anul curent?Se mai aplica?Se muta data de aplicare in luna iunie cum se zvoneste,sau ne-au prostit iar si nu mai primim nimic?Aveti idee?

  13. Domnule Teoroc va fi o mare problema dacă de aici vor începe calculele. În primul rând trebuie menținut principiul conform căruia funcția bate gradul, nu invers. Dacă aceasta grila va fi pusă in aplicare ofițerii Cms șefi cu funcții de execuție vor avea salarii mai mari ca un director cu grad de I.P. iar la agenți ne vom adânci și mai rău in probleme care sunt și acum, adică cel din foișor sau de la educație ASP va avea salariu mai mare decât supraveghetorii, Șefi schimb, șef escorta etc. desigur dacă aceștia nu sunt ASP. Dacă va rămâne așa atunci cu toții ne vom dori grade cât mai mari iar nimeni nu va mai candida pt funcții( inclusiv SPL, Șef schimb. etc) ASTA TREBUIE AVUT IN VEDERE!

  14. Cum ar fi daca sporurile s-ar acorda in suma fixa, aceeasi pentru toata lumea?
    Spre exemplu suma reprezantand sporul de antena de 10% aplicat la un salariu de, sa zicem (editat) lei, este dubla fata de cea corespunzatoare unui salariu de 2500 lei…..
    Poate atunci n-ar mai fi atat de evidenta diferenta intre salariul(venitul)unui ofiter fata de al unui agent…Zic si eu!

  15. Diferenta intre salariul pentru salariatii cu studii superioare fata de salariatii cu studii medii este foarte mica comparativ cu alte categorii de bugetari…nici macar 100ron. Se mai poate interveni in vreun fel pe acest subiect?ori asta e forma finala?

  16. Andrei – se încearcă o primire mai devreme. Și legea nu va intra așa repede zicem noi

    Nu contează – observa sa sunt funcții generice pe acele paliere. Pe un astfel de palier poți întâlni o diversitate de funcții de la execuție la conducere. Când vom vedea și partea scrisă a legii cu trimiterile la vechime, vom știi exact

  17. Dacă intră legea salarizării la 1 iulie anul acesta cei 10% care trebuie să ii primim la 1 august.ii mai primim sau de vor pierde

  18. Ce reprezinta diferenta dintre sal minim si sal maxim pt aceeasi functie?

  19. AN – atentie la procentele din lateral – indica cresterile / la salariile mari – procentele sunt mici

    Da, voucherele de vacanta sunt si pt noi!

    ca sanse, daca acum nu iese cu legea asta, NU MAI IESE NICIODATA!

  20. [quote name=”Ștefan Teoroc”]cele doua norme de hrana anuale vizeaza intreg sistemul public / noi avem norma de hrana lunar in alte cuantumuri / mult mai mari decat ce se preconizeaza pt toti ceilalti avand in vedere specificul activitatii / inca nu este configurat textul final[/quote]
    Dle. Stefan noi primim sau nu voucherele de concediu? Prima (suspendata) prevazuta in statut se mentine sau nu? Sau iar nu luam vouchere pt. ca suntem prevazuti la prima?

  21. Pana la urma se aplica si la noi HG 1/2017 ? Cine va beneficia de ea,pentru ca din cate vad nu avem nicio explicatie concreta!

  22. Si chiar credeti tot ce vedeti pe anexa grilei salarizare,eu nu sunt sigur ca se va aplica,ca guvernantii sunt capabili sa dea OUG pentrui amodifica,asta este sa va linistesca pe moment,sa castige timp.LEGEA lor de salarizare s a aplicat incepand cu a doua zi in care s a votat,ale noastre dupa un an sau doi daca mai apucam.

  23. Domnule Stefan poate ne explicati mai concret pornind de la cuantumurile salariilor de baza din anexele publicate,ca sa inteleaga toata lumea.Diferentele salariilor din anexa intre un agent si un ofiter sunt foarte mari cum va sesizau si ceilalti colegi care au postat . Cum anume se vor atenua prin comprimarea grilei?Noi vedem niste salarii prezentate care se inmultesc cu celelalte sporuri,vouchere,etc ptr.fiecare categorie in parte si ele cresc enorm in favoarea ofiterilor.Va rugam sa ne explicati.Multumesc!

  24. Deci sa inteleg ca am avea ceva sanse!?Ma refer acestea sa vina la pachet cu voucherele de vacanta?!

  25. cele doua norme de hrana anuale vizeaza intreg sistemul public / noi avem norma de hrana lunar in alte cuantumuri / mult mai mari decat ce se preconizeaza pt toti ceilalti avand in vedere specificul activitatii / inca nu este configurat textul final

  26. Domule Teoroc,am citit ca pe langa voucherele de vacata fiecare bugetar primeste si echivalentul a doua norme de hrana sau ceva de genul asta ,este ceva adevar in aceasta daca da noi beneficiem ? Multumesc !

  27. Un lucru este sigur – vor fi cresteri / insa nu avem toate estimarile facute dar nu se pune problema ca cineva sa piarda la bani / iar diferentele dintre baza si varf vor fi atenuate prin comprimarea grilei / crescand mai mult baza si mai putin sau deloc varful, este normal sa avem ceva mai multa echitate salariala, nu?

  28. Domnule Presedinte…concret,dv. credeti ca este o lege care avantajeaza subofiterii?Caci de ofiteri nu intreb…se vede de la o posta ca-i avantajeaza foarte mult!Eu am incredere in pct. dv. de opinie care este unul impartial,lucid si obiectiv.Dv. credeti ca munca din penitenciare va fi platita corespunzator prin aplicarea acestui minunat proiect?(bineanteles daca ramane in aceasta faza si se aproba!)

  29. Minerul – Este inca prematur pentru detaliul acesta / pentru a se materializa salarizarea trebuie sa existe functiile in nomenclator si in statele de functii apoi stabilita modalitatea de ocupare

    Ocnasu – Probabil nu ati citit exact informarea / ceea ce vedeti sunt doar salarii de baza / se adauga sporuri majorari prime vouchere vacanta norme de hrana etc

    Minerul, ocnasu… Hai si cu alte porecle 🙂

  30. Din nou agentii…talpasii….ocnasii…raman de papagali!De ce nu ma mira?Diferenta dintre un colonel(comisar sef) cu 20 de ani de vechime si un ASP cu aceeasi vechime,va fi de peste 1000 de euro!Nu spune nimeni fratilor sa nu fie diferente…e normal…dar parca prea mari ma taica…prea mari !!!!ASP-ul cu peste 20 de ani de vechime….a tinut totusi o puscarie in carca….nu stiu….personal nu mi se pare corect,just,…cum vreti sa-i spuneti !Diferentele dintre agenti si ofiteri sunt in continuare URIASE!Si daca se adopta panarama asta de proiect,asa vor ramane …in veci.Prea mari diferentele fratilor…prea mari!Si din pacate…. uneori….doar la salarii,nu si la munca si asumari de responsabilitati !

  31. D-le Presedinte, prima rubrica destinata agentilor cu studii superioare se va aplica:
    -tuturor agentilor cu diploma de licenta;
    -acelora care primesc acum spor de studii superioare;
    -functiilor unice(neinfiintate inca), prevazute in noile state de functii, de agenti cu studii superioare.
    Care dintre cele trei variante este cea corecta? In speranta unui raspuns prompt, va salut cu respect!

  32. O lege care din nou isi bate joc de subofiteri si agenti.Diferenta de salariu intre un agent principal sef si un comisar sef la val. maxima este de 2300 lei,inca un salariu.Doar subinspectorul debutant are salariul mai mic decat un subofiter cu peste 20 de ani vechime.Somn usor sindicatelor ca de fraieri sunt luati tot subofiterii,agentii.Asta da lege,dreapta nu alta, iar voi stimati fosti colegi sa ii lasati pe liderii de sindicat sa stea linistiti si sa fie de acord cu aceasta tentativa de lege,ptr. ca lefurile lor(majoritatea fiind ofiteri)arata bestial fata de lefurile voastre.Astept cu nerabdare sa vad care lider,e lider cu adevarat in folosul vostru,al celor multi si care dintre acesti lideri, va apara interesul si are curajul sa solicite ministrilor la negocieri sa va ridice nivelul salariului macar pana la nivelul unui inspector principal, pentru ca meritati si voi tineti in spate sistemul asta,nu ei si nu meritati ca in pragul pensionarii,dupa 20 ani de munca grea,stresanta,cu boli profesionale dobandite de-a lungul carierei,riscuri enorme sa aveti leafa aproape cat a unui subinspector debutant cu 3 ani de academie,cu tot respectul pt.ei.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)