www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Made in DMRU ANP. Proiect suspect!

20110115 - Sinaia - Consiliu SNLP - 046Directia resurse umane din ANP impinge in fata Directia juridica la promovarea unui proiect suspect. Colegul Sorin Munteanu de la DCEAN ne consulta... dupa elaborarea proiectului, asa cum reiese din referatul de aprobare. Proiect suspect, moment al promovarii interesant, consultare formala, graba ciudata. Grija, domnule Iftinca, nu dormim! Ba dimpotriva, devenim din ce in ce mai atenti la miscarile domniei voastre, mai ales ca este o perioada incarcata de concursuri, reorganizari si... politizari.

UPDATE: reactie ANP

Pozitie SNLP

Nr 177/SNLP/25.10.2012

Catre
DCEAN ANP
Urmare transmiterii proiectului de ordin atasat, care in referatul de aprobare include o mentiune ce sugereaza formalismul si inutilitatea inaintarii proiectului catre organizatiile sindicale ulterior finalizarii procesului de elaborare („Menţionăm că după elaborarea prezentului proiect au fost consultate organizaţiile sindicale reprezentative”), va solicitam sa clarificati urmatoarele apecte:
  1. initiatorul proiectului este DCEAN sau DMRU ANP?
  2. cand si cine  a observat disfunctionalitatile ordinului in vigoare privind ordinea probelor de concurs, eliminatorii sau nu, precum si prin ce modalitati si cui a semnalat aceste aspecte?
  3. este normal sa se procedeze la initierea unui ordin care reglementeaza concursurile, exact in timpul derularii unor proceduri de concursuri?
  4. daca ordinul se va aproba peste 5 zile, cum veti proceda, continuati procedura aflata in derulare conform regulilor vechi, incalcand un ordin in vigoare sau schimbati regulile in timpul procedurii?
  5. care sunt estimarea si motivarea dvs privind oportunitatea modificarii ordinului intr-un anumit termen si care este acel termen?
Cu stima
Stefan Teoroc
Presedinte SNLP


REFERAT DE APROBARE

 

După intrarea în vigoare  a Ordinului ministrului justiţiei  nr. 2478/C din 12 octombrie 2010  privind aprobarea Regulamentului privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor

pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, Direcţia Management Resurse Umane a verificat  modul de implementare a acestuia în unităţile penitenciare  organizatoare de concursuri. Concomitent cu concluziile desprinse în urma verificării, au fost stabilite  câteva propuneri de îmbunătăţire a procedurii de concurs, transpuse într-un  plan de măsuri, aprobat de directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

Dată fiind necesitatea implementării acestor măsuri, vă prezentăm în continuare propunerile de modificare a ordinului menţionat, după cum urmează:

1. La art. 32 alin. (1) din prezentul ordin, propunem schimbarea cronologiei probelor eliminatorii, astfel încât proba de interviu să fie ultima probă eliminatorie – având în vedere faptul că, interviul este o probă complexă şi cu durată de timp mai mare de desfăşurare, motiv pentru care ar fi indicat ca această probă să se desfăşoare după proba/probele practice.

Astfel, respectivul alineat va avea următorul cuprins:

„(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs susţin, după caz, următoarele probe de concurs, ce se derulează cronologic, astfel:

           a) proba sportivă, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

           b) proba practică de verificare a abilităţilor de utilizare a calculatorului, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

           c) proba practică de verificare a aptitudinilor necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, numai pentru funcţiile stabilite de către structurile de specialitate din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;

          d) interviul, obligatoriu pentru toate funcţiile scoase la concurs;

          e) proba scrisă pentru examinarea cunoştinţelor teoretice, obligatoriu pentru toate funcţiile scoase la concurs.”

   2. La art. 42 din prezentul ordin, propunem modificarea acestuia în sensul că, afişarea rezultatelor finale să se efectueze de către comisia de soluţionare a contestaţilor, fiind vorba doar de o centralizare de date. De asemenea, întrucât în varianta iniţială a ordinului menţionat mai sus, nu exista prevăzută situaţia stabilirii rezultatelor finale în cazul în care nu erau depuse contestaţii, dorim introducerea unui nou aliniat, din care să rezulte că preşedintele comisiei de concurs va avea obligaţia de a informa rezultatele finale.

 Astfel, respectivul articol va avea următorul cuprins:

 „(1) Pe baza rezultatelor contestaţiilor, preşedintele comisiei de soluţionarea contestaţilor dispune întocmirea procesului-verbal cu rezultatele finale ale concursului, pe unităţi şi categorii de posturi, în conformitate cu dispoziţiile art. 39 alin. (5); procesul-verbal se semnează pe fiecare pagină de preşedintele şi membrii comisiei de soluţionarea contestaţiilor.

    (2) Dacă nu sunt depuse contestaţii, rezultatele finale sunt cele stabilite conform procesului-verbal emis cu ocazia afişării rezultatelor la proba scrisă. În acest caz, se va emite o notă semnată de secretarul şi  preşedintele comisiei de concurs. 

    (3) Rezultatele finale ale concursului sau nota, se afişează la avizierul unităţii organizatoare, al unităţilor care au scos posturi la concurs, precum şi pe site-ul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în cel mult două zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor la contestaţii”, respectiv de la data expirării termenului de depunere a contestaţilor.

Menţionăm că după elaborarea prezentului proiect au fost consultate organizaţiile sindicale reprezentative.

Faţă de cele prezentate mai sus, vă înaintăm proiectul de ordin privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului justiţiei nr. 2478/C din 12 octombrie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, pe care, dacă sunteţi de acord, vă rugăm să îl aprobaţi.

Document atasate:

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #48 Tepes 02-11-2012 21:19
Dle Iftinca ti-a cazut guvernul,ma intreb cat mai stai pe acolo,se strage latul,cu aceasta propunere crezi ca te mai tii de scaun,gresesti dle.
0 #47 Sakalul 01-11-2012 08:25
Sofocle,
Se pare ca nu esti atent la ce se scrie. :-) In fine, procesele de intentie si jignirile gratuite nu si au rostul daca vrei sa fii civilizat.

STEFAN, ai primit raspuns de la Muntean cu privire la acel aspect legat de nr. de inreg. al acelor adrese ?
0 #46 Sofocle 31-10-2012 06:48
Mai Alecule si Sakalule etc,aceasta este marea problema a sistemului si a ROESPES frate?Ma faceti sa rad ,cred ca voi nu aveti ce face si cautati motiv de a scrie pe aici si de a emana comentarii "inteligente"!! Iauzi domnule marea discriminare dintre cele doua sectoare,ca nu este pprevazut special ca si cei din administrativ sa se supuna testului cu alcooltestul,in prezent toti o fac daca li se solicita,exager ati si vedeti numai discriminari,de aceea merge sistemul cum merge ca si altii privesc lucrurile ca voi si vor sa moara si capra vecinului,sunte ti patetici! :oops: :oops: :oops:
0 #45 finul Alecu 29-10-2012 14:29
Dom Stefan,sint de acord aici! Cu d-nul Sakalul,nu!Domn ia sa foloseste o teorie veche,inadmisib ila aici-unitatea in diversitate.Din sul scrie despre doua sectoare diferite ,care au acelasi statut :zzz Referitor la art 3...ori se scoate ori se introduce aplicarea lui la intreg personalul.
0 #44 Ștefan Teoroc 29-10-2012 14:14
Alecule, daca vrei o parere clara, absolut toate actele normative in vigoare trebuie modificate! Nu degeaba ti-am dat o lista. Problema este ca ne-am dispersat eforturile in 50 de directii si este imposibil ca toate sa iasa excelent.
0 #43 Sakalul 29-10-2012 14:11
O deductie foarte corecta.
Desi nu pare o problema faptul ca se sufla in nu stiu ce fiola - la mine in unitate nu exista o asemenea practica pentru schimburile operative -, trebuie sa intelegem ca speicificul fiecarei misiuni impune restrictii particulare care, in fond, unele dintre acestea sunt valabile pentru intreg personalul.

Parerea mea e ca nu este foarte sanatos a pune in balanta munca operativului cu cea a administrativul ui. Unicitatea si diversitatea responsabilitat ilor fac ca aceste doua sectoare sa fie diferite. Haideti sa ne axam punctual pe probleme ce tin de un anumit sector, cu puncte slabe si tari pentru fiecare in parte. Doar particularizand putem deduce concluzii pertinente. Altfel ne vom zbate intr-un amalgam de interpretari.

BUN !!!
Intrebarea este: Ce trebuie modificat la acest articol 3 si cum ar trebui sa sune el ? Te rog Finule...
0 #42 finul Alecu 29-10-2012 13:44
Nu asta e problema cea mai grava,dar in functie de rezolvarea ei se pot rezolva si celelalte,astfel:
1)Rsld(ROESPES-ul) contine prevederi numai ptr personalul ce executa misiuni de p,e,s,ori ,adm si evidenta sint exceptate
2)Niciunul din actele normative invocate de tine nu contine prevederi referitoare la obligatia de a se supune testarii in vederea evidentierii alcoolemiei (cu exceptia a ceea ce am mentionat eu)
Daca legea nu prevede ceva,o obligatie ,ea nu exista.Prin extrapolare,con d auto este obligat sa se supuna testarii alcooloscopice, in caz contrar, se prevad sanctiuni.Cei care executa misiuni de p,e,s,sint obligati sa se supuna testarii,acesta fiind singurul act normativ ce prevede acest lucru.Nu gasim alte acte normative care sa prevada aceasta obligatie ptr restul personalului.De ci,ptr restul personalului nu exista obligatia de a se supune testarii alcootestice.
3) Putem vorbi de o discriminare negativa
4)Fisa postului se intocmeste dupa (in concordanta) cu actele normative in vigoare.
Inca o data doresc sa arat ca inclusiv ROESPES-ul trebuie modificat.Si cite mai am de scris despre el!!!!!!
0 #41 Ștefan Teoroc 29-10-2012 13:09
Nu inteleg exact de ce spui ca te ironizez. Nu am glumit nicio secunda. Am intrebat sincer. Habar n-am ce e Rsld. Dar mi-am dat seama prin deductie. Te incapatanezi sa vezi atacuri unde nu sunt. Calm!

Daca un regulament se refera la o parte din personal privind anumite obligatii, nu se deduce ca restul personalului nu are aceleasi obligatii, daca acestea se regasesc in alte acte normative (statut, cod deontologic, etc), cu atat mai mult cu cat regulile (ROESPES, Plan paza, fise post etc) vizeaza tot personalul in prevederile privind accesul.
0 #40 finul Alecu 29-10-2012 12:51
Da,la aia ma refer.Eu vorbesc serios si tu ma ironizezi.Voiam sa spun ca este discriminatoriu acel art 3.El contine obligatii ptr cei de la operativ,mai putin evidenta
0 #39 Ștefan Teoroc 29-10-2012 12:45
Hai, lasati tachinarile, va rog eu! Alecule, ce inseamna Rsld? Nu cred ca sunt la curent cu prescurtarea. La asta te referi?
ORDIN Nr. 1676/C din 24 iunie 2010
pentru aprobarea Regulamentului privind siguranţa locurilor de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor*)
EMITENT: MINISTERUL JUSTIŢIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 523 bis din 27 iulie 2010

Art 3 este cu obligatii pentru cei care executa misiuni de p, e, si s.
0 #38 finul Alecu 29-10-2012 12:45
Sa inteleg ca ptr cei de la adm nu este obligatia de control asupra cconcentratiei bachice din aerul expirat? Adica poate sa bea omul un paharel,doua sau cit poate duce,numai sa vina la serviciu?
Eu ,de la operativ,NET,ca ma testeaza...!
Uite ,si asta poate fi o cauza de a ne diferentia la CO suplimentar :D ;-)
0 #37 finul Alecu 29-10-2012 12:34
Hai bre,sacalule..s i eu care credeam ca sint "in plus"! De matale ce spui?Te "cunosc de undeva"(nu de la A1) ca esti tareee... modest! :-*
0 #36 finul Alecu 29-10-2012 12:32
Ajuta-ne cu art 3 din Rsld sa fie ptr toti fpss-ii,adica si ptr aia cu statut f special.Ai vazut ce-a facut un mare om?Pe timpul domniei sale s-a dat o lege(OMJ) prin care se eliminau retroactiv toate micile deosebiri,ce dainuiau cu dreptate din evul mediu(vorba cuiva) intre unii si altii.Ba mai mult,s-a gindit cineva ,ca ei sa recupereze putin mai mult din pierderi! Ce zici?
0 #35 Sakalul 29-10-2012 12:30
Ufff...Alecule ! Le arunci intr-un amalgam pe toate odata ! Ia-o incet si punctual pe fiecare proiect. Reforma are nevoie de tine !
0 #34 Ștefan Teoroc 29-10-2012 12:13
Stai usor, nu ti-am dat o lista pentru analizat ci doar o parte din agenda / este vorba despre proiecte aflate in diferite stadii (elaborare, modificare, intentii de modificare) si care fac obiectul unei corespondente cu ANP, inclusiv ca rezultat al Acordului pe transparenta care obliga ANP la consultare-info rmare / ai putintica rabdare sa pot posta ceva care sa merite dezbatut
0 #33 finul Alecu 29-10-2012 12:11
Sa inteleg ca doresti imbunatatirea deciziei cu repausul saptaminal?
Ce spui de respectarea disciplinei de stat care la rindul ei este consolidata de RSLD? Stii ca RSLD este un fel de statut al celor de la operativ,comple tat cu L293?De ce? Contine si multe obligatii ale celor de la operativ;dreptu rile se regasesc in L293.Apropo,cei de la adm sint obligati sa se supuna testarii cu alcooltestul? Ce zici? Dupa aia o sa facem putin drept comparat intre fpss din operativ si cei de la adm.Ce zizi?Restul cu elaborarea bugetelor,casar ea si decasarea..nu e ptr noi,fpss-ii.Gre sesc?
0 #32 Ștefan Teoroc 29-10-2012 12:08
Am spus ca este doar o parte din capitolul proiecte / incerc astazi sa-ti dau ceva material chiar pe site :-)
0 #31 Sakalul 29-10-2012 12:07
Hai Finule, la treaba ! :lol:
Alege punctual dintre aceste proiecte si vino cu propuneri. Reforma sistemului are nevoie de tine !
0 #30 finul Alecu 29-10-2012 12:03
Pai...nu se regasesc propunerile noastre(ale mele) referitoare la :salarizare,vec hime,Co suplimentar, spor de pericol,pension are- diferentiate,sp eciale ptr cei din operativ(si in mod special de la schimburi);elim inarea diferentalor de coef de ierarhizare la operati.Ce zici?
0 #29 Ștefan Teoroc 29-10-2012 11:40
Daca vrei o lista succinta cu o parte din ceea ce avem ca proiect in diferite stadii, in acest moment:

• Proiect OMJ privind metodologia de asigurare la cerere a consultantei juridice pentru functionarii publici cu statut special (iunie 2012) - este emis - aplicare

• Proiect OMJ pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi schimbati, in cadrul aceleasi unitati, la cerere si numiti in alte functii prevazute cu acelasi coeficient de ierarhizare sau inferior (iulie 2012) - modificare

• Proiect OMJ pentru aprobarea Metodologiei privind conditiile in care functionarii publici cu statut special definitivi din sistemul administratiei penitenciare pot fi mutati in alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare (iulie 2012) - modificare

• Proiect OMJ privind trimiterea la cursuri de pregatire si perfectionare in strainatate, a functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, organizate sau finantate de Administratia Nationala a Penitenciarelor (martie 2012).

• Proiect HG privind autorizarea ANP de a incheia contracte de achizitii prin leasing financiar pentru autospeciale destinate transportului detinutilor (iunie 2012).

• Proiect OMJ pentru modificarea OMJ nr.1558/C/2009 privind admiterea la SNAP Tg. Ocna (aprilie 2012).

• Proiectul de OMJ privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea in sistemul administratiei penitenciare a dispozitiilor Legii-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice (iunie 2012).

• Proiect OMJ privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale penitenciarelor spital (martie 2012).

• Proiect OUG pentru modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (iunie 2012). - finantarea de la bugetul de stat a penitenciarelor spital

• Proiect OMJ pentru aprobarea Instructiunilor privind scaderea din evidenta contabila a pagubelor produse prin calamitati naturale, asupra culturilor agricole si a pagubelor produse de epizootii, in unitatile subordonate A.N.P.(mai 2012).

• Proiect pentru aprobarea Instructiunilor privind desfasurarea activitatii de productie bugetara in unitatile subordonate (iunie 2012).

• Proiect de modificare a Legii nr.293 privind statutul functionarilor publici cu statut special.

• Proiect decizie repartizarea locuintelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor – Aparat Central.

• Proiect acordul colectiv (decembrie 2011).

• Proiect HG privind ocuparea posturilor vacante din sistemul sanitar.

• Proiectul de decizie pentru stabilirea normelor metodologice privind drepturile de transport ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

• Proiect HG privind asigurarile de viata, sanatate si bunuri ale functionarilor publici cu statut special (noiembrie 2011).

• Proiect HG pentru modificarea si completarea HG nr.1996/2004 privind conditiile de acordare in mod gratuit a asistentei medicale si psihologice, a medicamentelor si a protezelor pentru functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

• Proiect procedura decontare asistenta medicala, medicamente, proteze, dispozitive medicale, functionarilor publici cu statut special din sistemul penitenciar.

• Proiect OMJ pentru stabilirea sporului CFP si a sporului pentru activitati cu fonduri comunitare.

• Proiect al regulamentului de organizare si functionare a unitatilor de penitenciare.

• Proiect OMJ privind mutarea si schimbarea din functie a functionarilor publici cu statut special (iunie 2012).

• Proiect regulament privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si din unitatile subordinate aprobat prin OMJ nr.2856/2004.

• Proiect decizie privind munca suplimentara, munca in sarbatori legale si munca in repaus saptamanal.

• Proiect OUG pentru modificarea si completarea Legii nr.62/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.

Proiect modificare Codul Muncii - initiativa BNS

Proiect modificare spor TBC - de pus pe rol proces in caz de emitere

etc
0 #28 finul Alecu 29-10-2012 11:11
Subiecte de dezbatere sint multe si toate importante.Treb uie sa avem in vedere si proiectul cu evaluarea,care contine multe abuzuri.Este ,iarasi importanta si modificarea regulamentului privind sig LD.Cel puti la partea de paza ...e catastrofa!
0 #27 Ștefan Teoroc 29-10-2012 09:10
Am redirectionat observatia ta catre Sorin Munteanu. Voi posta raspunsul. Merci de vigilenta
0 #26 Sakalul 28-10-2012 23:29
STEFAN !!!
Cum este posibil ca doua adrese transmise in date diferite sa aiba acelasi numar de inregistrare ? DMRU, in acest "up-date" afirma ca a existat un Plan de masuri aprobat printr-o adresa nr. 43582 in data de 09.08.2012, adresa transmisa de DMRU si adresa cu acelasi numar de inregistrare, 43582, dar din data de 22.10.2012, transmisa de DCEAN, in care bineinteles se justifica ca ar fi consultat sindicatele si ar exista un termen, 5 noiembrie, pentru propuneri !

Astia chiar ne considera idioti ? Personal, sper sa nu-mi scape ceva ! Dar dupa cum suna acest "up-date" al ANP-ului, este clar ca se incearca un soi de manipulare prin folosirea unui text "destept".

Un punct de vedere, se poate ?
0 #25 Santos 28-10-2012 12:05
Nea Jiji,ce faci frate ,chiar te joci cu focul.
0 #24 aurel cu capul chel 27-10-2012 13:02
Citez pe Madalin:
Personal cred ca proba interviului este ineficienta intrucat acolo se fac "rasturnari de situatii"! La concursurile pentru functii unde participa ofiteri si agenti acestia din urma sunt discriminati sau dezavantajati! Spun acest lucru pentru ca am participat la un astfel de concurs, am trecut toate probele si cu toate ca ramasesem singur pe acea functie intrucat ceilalti concurenti au picat examenul scris, am fost respins la un interviu de "rahat" care a durat fix 3 minute! Cred ca treburile erau aranjate si acea functie trebuia ocupata de alta persoana!
Acest interviu este tare dubios in acest sistem! Cred ca alt criteriu de departajare a concurentilor ar fi mult mai eficient si ar inlatura orice dubiu!
Transparenta nu prea exista in cadrul concursurilor ANP!


Stimate domn, acele interviuri aparțin erei dumitrașcianist e, vremuri despre care nu vrem să ne aducem aminte. Atunci s-a inventat redistribuirea, adică firmituri pentru cei care au fost șuntați. Despre transparență, ce sămai vorbim, găsiți dumneavoastă o instituție care are mai mare transparență în privința concursurilor.

Google Translate

Cauta in site

  • Legislatorul 15.12.2017 01:28
    Stai linistit ca in urma noilor dispozitii ale legii de 3xecutare si a ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 14.12.2017 23:28
    ministrul e absent pana marti / il capturam cand revine / noi zicem ca ...

    Read more...

     
  • eu 14.12.2017 22:59
    ok,e in regula cuposturile,dar cu plata orelor suplimentare pana la ...

    Read more...

     
  • Snlp Dej 14.12.2017 22:24
    Stefan te rog sa îi amintești domnului director general sa nu uite ca si ...

    Read more...

     
  • Un simplu agent 14.12.2017 22:04
    In primul rand felicitări pentru informațiile furnizate în timp util, care ...

    Read more...

Google AdS