www.snlp.ro Web analytics

Vin banii pentru munca suplimentara. Cea mai asteptata rectificare nu este chiar ce trebuie

MFP a publicat pe pagina de Internet proiectul de rectificare. In cursul saptamanii trecute, mai intai la Guvern (luni), apoi la MFP (marti), reprezentantii MJ si ANP au purtat discutii pe aceasta tema fiind sustinut un proiect de rectificare convenit cu sindicatele. Asa cum stim deja, ca urmare a situatiei slabe a incasarilor bugetare,  majoritatea ministerelor pierd sume din buget la rectificarea care urmeaza a fi aprobata. Chiar MJ a reusit cu greu pentru aparatul propriu sa obtina sumele necesare pentru a-si plati salariile pe tot anul in curs. La finalul discutiilor purtate, avem o serie de informatii privind sistemul penitenciar, informatii confirmate in urma cu cateva minute la verificarile facute pe baza materialelor publicate de MFP.

Cu ocazia acestei rectificari primim in plus la cheltuieli de personal 35 milioane lei, dintre care pentru orele suplimentare de platit in cursul anului curent sunt necesare aproape 11 milioane lei. Cu restul banilor primiti se achita salariile integral, pana pe data de 31.12.2019 (se acopera astfel gaura de aproximativ 10 zile de pe final de an), se platesc deconturile de turism, se pot incadra promotiile si se rezolva toate situatiile pe linie de cheltuieli de personal cu doua exceptii – majorarea de 50% si cresterea normelor de hrana si echipament. La norme, chiar daca s-ar fi primit sume la aceasta rectificare, nici MJ/ANP dar nici MAI (pentru politisti, jandarmi si pompieri) nu ar fi efectuat actualizarea avand in vedere punctul de vedere exprimat de MFP, in urma caruia MAI a depus o propunere de modificare legislativa cu efect in toata structura de aparare (modificare este inca la nivel de Parlament).

Pentru majorarea de 50% sunt necesare aproximativ 15 milioane de lei pentru intreg anul 2019 iar pentru actualizarea normelor, inca pe atat. Suma vizata pentru aceasta rectificare, promisa de Guvern la intalnirea cu sindicatele a fost de 81 milioane lei. Observam ca cei 35 milioane aprobati, impreuna cu cei 30 milioane inca neprimiti, inseamna 65 milioane care par acum a fi fost suficienti pentru a avea toate drepturile la zi. Acest lucru este posibil avand in vedere dinamica bugetara imposibil de estimat cu maxima precizie. Nimeni nu stie exact cati salariati isi vor deconta chletuieli turistice in 2019 (in 2018 au ramas sume importante necheltuite) asa cum nimeni nu stie exact cati oameni vor iesi la pensie, dar exista si alte variabile.

Discutiile cu reprezentantii MJ/ANP sugereaza posibilitatea ca pe final de an in buget sa poata fi identificate sume si pentru majorarea de 50% (cel putin partial), ori chiar pentru normele de hrana si echipare (daca se va produce la timp clarificarea legislativa pentru actualizarea normelor). Depinde foarte mult de modul in care va evolua executia bugetara dar si de urmatoarea rectificare la care putem din nou contribui sindicaliceste avand in vedere nerespectarea integrala a promisiunilor facute de guvernanti. Inca un aspect important pentru un final de an posibil bun pentru personalul din penitenciare, este acela ca rectificarea nu ne afecteaza retinerea de 14,3 milioane (10% din buget cu exceptia cheltuielilor de personal), in timp ce alte ministere au pierdut aceste sume care prin lege nu pot fi utilizate decat in semestrul II din an, pentru o executie prudenta. Aceasta retinere poate fi decisiva pentru urmatoarea rectificare bugetara care ar trebui sa fie tot pe plus la cheltuieli de personal.

Stim ca la nivel de Guvern, Ana Birchall s-a batut pentru o rectificare completa si pentru a obtine toate sumele promise. O confirma cei care au participat la sedinta. Insa pare ca Romania o ia rapid in jos pe o panta care ne arata din nou sperietoarea crizei desi urmeaza alegerile declarate de unii analisti ca fiind probabil ultimele alegeri libere din Romania (2019 – europene si prezidentiale / 2020 – locale si parlamentare). Dar nu ne vom resemna cu spectrul aratat de Guvern ci vom lupta pentru absolut toate drepturile noastre, inclusiv cele noi generate de statutul politistului de penitenciare.

Inca un aspect ne mentine atentia incordata si anume anuntata OUG cu masuri de austeritate intre care apare si blocarea posturilor vacante cu foarte putine exceptii printre care facem tot posibilul sa ne regasim si noi, poilitistii de penitenciare. Inca nu a vazut lumina zilei niciun proiect pe aceasta linie, iar MJ are in tinta ca la momentul in care va trebui sa avizeze proiectul sa introduca si exceptia care ne priveste. Un alt proiect care a iesit la iveala si este intens discutat in media este cel cu impozitarea progresiva a pensiilor foarte mari dar aceasta tema nu suscita atat de mult interes la nivelul pensiilor noastre, poate decat la varfuri.

In urmatoarea perioada este foarte important sa ne organizam bine in planul compensarii/platii muncii suplimentare si sa incercam sa eradicam surplusul mai vechi de ore care nu pot intra la plata (avem aceasta sansa). Vom publica un articol dedicat acestui subiect, poate astfel ii vom face sa inteleaga si pe acei sefi mai plini de zel decat de inspiratie de ce, incepand cu luna aprilie 2018 era esential a se recupera prioritar orele suplimentare prestate antrerior acestui moment, asa cum s-au transmis si recomandari de la nivel ANP. Numai prin compensarea cu timp liber (recuperari) a orelor vechi suprapusa pe plata celor noi putem scapa definitiv pachetul istoric de ore suplimentare necompensate. La acest moment unitatile scotocesc in situatii orele reportate din 2015 pana in prezent, in scopul de a nu exista restante pierdute din pix.

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

15 COMMENTS

    • nu exista buget pentru asta / dar chiar daca ar fi existat buget – MJ-ANP si MAI nu platesc pana nu se modifica OUG 114 cum am explicat / daca banii ar fi fost alocati era un argument in plus sa grabim cumva acea modificare / insa fiind vacanta parlamentara, la acest moment nu sunt multe lucruri de facut

    • este constituit grup de lucru / dupa ce se va schita forma initiala, putem fi mai precisi in estimari / dar poate fi vorba de o perioada de doua luni daca luam in considerare perioada de transparenta (publicare site)

  1. Mi se pare absurd sa ne aruncați asta cu propunerea legislativa făcută de MAI privind actualizarea normei de hrana și echipament acum, după atâtea luni când ne-ați făcut sa credem ca la rectificare vom primi ceva. E trist, stau și citesc articolul și parca am impresia ca știați ca asa se v-a întâmplă de la bun inceput. Ne spuneti în articol ce mult au pierdut unii și cum noi am reușit sa câștigam salariile pe anul asta, pe bune chiar credeți ca nu ne-ar fi plătit? Din păcate cred ca sindicalismul e aservit politic. Respect pt colegii care nu’s nici cu unii nici cu alții, restul e doar vrajeala

    • in fata liderilor celor 3 organizatii din sistem ministrul finantelor, ministrul justitiei si cel mai important consilier de stat la acel moment au declarat ca vor aloca toti banii la rectificare / am aflat de discutiile de la MFP si de sumele care vor veni in preziua publicarii proiectului de buget / suntem la fel de deranjati de aceasta situatie si nu avem de gand sa lasam lucrurile in felul acesta

  2. Buna seara.
    D-le Teoroc va felicit pt modul cum reusiti sa transformati un esec in victorie. Titlul este de natura a abate atentia de la faptul ca de fapt am pierdut toti, tot sistemul nostru politisti de pnt niste drepturi corecte si legale. Stiu, o sa fiu blamat acum de toti colegii, mai ales de cei care au ore suplimente, iar dvs o sa-mi spuneti ca de fapt este un castig si nu o pierdere.
    Fara sa supar pe cineva … in toate pnt din Romania mai lucreaza si politisti care nu pot face ore suplimentare nici daca vor ei sau se milogesc de sefi. Asta este situatia si o cunoasteti si dvs.
    Pt noi insemna ceva acea actualizare si cand spun noi SPUN NOI TOTI POLITISTII.
    Daca dvs vedeti castig acolo unde eu si altii vedem pierdere…

    • Au fost evidentiate gaurile si drepturile neacoperite. Nu am mascat nimic. mai trebuie 27 mil ca sa fim f precisi dar si o modificare legislativa pe norme. Deciziile pe mai departe tot noi le luam.

  3. Cred ca ar trebui ca alocarea sumelor pentru cheltuielile de personal să fie prioritare pentru plata muncii( salarii, ore suplimentare, majorare 50%, etc) si la urma cheltuielile cu chiriile care consumă o prea mare parte din buget, pentru a nu mai fi in pericol plata drepturilor salariale.

  4. nu stiu de ce traiesc cu impresia ca am iesit degeba in strada , astia nu vor nici macar sa ne rezolve problema banilor , restul e clar ca am intrat pe o pista moarta cu ele .. ori iesim 2000 de oameni in strada dar la bucuresti nu in fata unitatilor cate 200 cum am facut ori nu se rezolva nimic .

  5. Mulțumim pentru veștile parțial bune.
    Dacă rămân bani de la voucher (servicii turistice), la ce îi vor folosi?
    În 2020 e vreo șansă reală să se actualizeze norma de hrană și cea de echipament?
    Sperăm să nu se schimbe uniforma în mod esențial și să ne trezim cu ceva ce nu se vindea și apoi fără norma de echipare vreo doi ani…
    Și încă ceva, cu sporul de încordare neuropsihică se mai aude ceva?

    • depinde mult de adoptarea modificarii in parlament / daca avem textul impingem la maxim si pentru bani / n-o lasam asa

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)