www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Salarizare unitara pentru la anul. Evolutie proiect

596091 salary 1377635621 966 640x480Ulterior informarilor facute in luna iulie pe tema salarizarii unitare, urmatoarea etapa de consultare oficiala a sindicatelor de catre initiatorul proiectului (Ministerul Muncii) s-a produs saptamana trecuta dupa un calendar anuntat anterior. Federatia PUBLISIND reprezentativa la nivelul sectoarelor administratie publica si asistenta sociala a fost reprezentata de doua echipe de cate 3 persoane la intalnirile organizate pentru salarizarea din cele doua sectoare.

Cu ocazia participarii la o intalnire de nivel guvernamental, presedintele BNS a luat act de intentiile premierului Romaniei de a finaliza acest proiect pana la data de 15 octombrie 2015 insa a explicat ca la nivelul unor ministere nu au fost nici macar initiate discutii pe marginea proiectului, ministerele raspunzand sindicatelor (in speta MJ si SNLP) ca nici macar nu au luat act de acest proiect pe canalele oficiale.

Cu privire la structura de aparare, Anexa VII care vizeaza si personalul din penitenciare a suferit modificari cu privire la care sindicatele au fost informate succint si verbal, pe principiul ca "e de bine pentru salariati" si prin urmare nu trebuie sa ne batem capul. Putem doar confirma ca mentinerea anexei in varianta in care se afla la acest moment ar garanta cresteri salariale chiar daca etapizate.

Atasam in cele ce urmeaza proiectul integral al legii cu toate anexele in anumite stadii de elaborare (proces aflat intr-o dinamica permanenta) precum si cele doua informari realizate de echipele PUBLISIND in cursul intalnirilor din 17-18 septembrie 2015.

  • Informari 17-18septembrie 2015 asistenta sociala - adminstratie publica
  • Proiectul legii cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice (2016) cu toate anexele aferente

 

Comentarii  

0 #60 vali 06-10-2015 23:34
Pt echo-Cum ramane cu art 23alin 1 care spune ca drepturile banesti prevazute la art 20 si 21nu se acorda cadrelor militare trecute in rezervain baza art 85alin1(L80)? Ma refer la L 284\2010. Dar va mai ramane aceasta lege in vigoare dupa adoptarea noi legi a salarizarii unitare? Eu am vrut doar sa arat sindicatului ca in cazul unor eventuale discutii sa incerce eliminareadin art 23 al1 a literei h aferente L8o(demisie) mai ales ca acea demisie a fost pt a putea candida la alegerile locale de atunci,dupa care a avut loc reincadrarea in alt sistem Multumesc
Citat
0 #59 echo 28-09-2015 21:35
@vali
In Legea 284 la Sectiunea 3-a Art 20 (1) se face referire la "Vechimea efectiva" ca "militar, politist, functionar public cu statut special in sistemul administratiei penitenciare,.. ...". Vechime efectiva aveti 12 +15+3 ani, un total de 30 de ani, va incadrati sa primiti un numar de 20 salarii ajutatoare. Asta daca nu suspenda iar printr-o ordonanta de urgenta in luna decembrie articolele din lege care acorda aceste ajutoare.
Cine v-a spus ca nu beneficiati de salariile ajutatoare?
Citat
0 #58 vali 27-09-2015 23:40
D-le Stefan ,cu respect doresc sa va aduc la cunostiinta o speta cu privire la Legea salarizarii,cap . 7 Sint ofiter superior in sistem,am absolvit scoala militara in 1984,am lucrat la alta arma pina in 1996(12ani) cind din motive personale am plecat prin demisie (art 85 lit h-L80din1995) iar in 15.03 1999 am fost reicadrat la ANP unde activez si acum.Anul viitor doresc sa ma pensionez in conditiile noii legislatii care speram sa intre in vigoare. Vi se pare corect ca in conditiile in care nu am mai beneficiat de plati compensatorii,s i nici nu am plecat ca urmare a indisciplinei sa nu se recunoasca perioada de 12 ani la calculul numarului de salarii compensatorii la care as avea dreptul pt o vechime de peste 30ani? Concret a-s dori ca sindicatul cu ocazia consultarilor ce le va avea pe legea salarizarii sa propuna ca demisia sa nu mai fie motiv pt cadrele din sistemul de aparare de a nu primii salarii compensatorii,l uindu-se in calcul si perioada lucrata inainte ca aceasta saintervina Cu respect
Citat
0 #57 vasile 26-09-2015 07:49
am o si eu o problema care este de inteers mai ales pt agenti ,in proiectul legii salarizarii agenti de politie si penitenciare sunt sub nivelul celor din armata un asp sef de formatiune este la un nivel de plt maj ,cred ca ar tb sa se faca ceva in sensul asta pina acuma am fost la egalitate de ce nu s-a pastrat aceasta egalitate????
Citat
0 #56 nu le e de ajuns 24-09-2015 21:09
"Ca principiu, salarizarea judecătorilor şi a procurorilor se stabileşte ţinându-se seama de locul şi rolul justiţiei în statutul de drept, de importanţa socială a muncii, de răspunderea, complexitatea, dificultăţile şi riscurile în exercitarea profesiei, de incompatibilită ţile şi interdicţiile prevăzute de lege pentru această categorie de personal. De aceea, singura echivalare salarială care poate fi impusă magistraţilor este echivalarea cu indemnizaţiile Preşedintelui României, senatorilor, deputaţilor şi membrilor Guvernului, salarizarea având în vedere tocmai exercitarea funcţiilor de putere constituită în stat, puterea judecătorească, egală cu puterea legislativă şi puterea executivă"

S a gasit cine sa fie nemultumit de legea salarizarii!! :)))
Citat
0 #55 Adi P 24-09-2015 14:00
Citez pe curiosul:
S-a mărit norma de hrana si 12b. Am si eu o întrebare de ce politia, armata ,jandarmii indiferent de durata programului primesc toti aceasta norma si la noi nu. Norma 12b este suplimenntul care se acorda daca va amintiri in armata ...

Nu este asa,chiar ieri am discutat cu cei de la frontiera care lucrau la 8 ore si nu primeau acest supliment de norma 12b,insa noi ne-am incadra avand in vedere ca lucram in conditii grele de risc etc,incordare etc.
Citat
0 #54 Just The Truth! 23-09-2015 23:20
Citez pe un nimeni:
cati dintre ,,cei cu studii,,au avut 700 pe sectie

............................................................

De ce spui asta?Cei cu studii nu muncesc pe sectii de detinere?Eu am facut atatia ani pe sectia cu detinuti incadrati la maxima siguranta sau ''vietasi''.Pot spune ca si acum dupa atatia ani, cand ma intalnesc cu ei, respectul este reciproc.Sunt si eu agent ca si tine dar nu incerca sa-ti asumi numai tu laudele.Sunt in tara mii ca noi!Repet: ''respectful se castiga, nu se impune!''
Citat
0 #53 Just The Truth! 23-09-2015 23:15
Citez pe un nimeni:
cati dintre cei care cer drepturi pt studii superioare au facut o facultate la stat

..................................................................
Eu am facut-o la stat, timp de 4 ani, am mai spus-o.Nu am cerut nimic, nici macar ''sporul de studii superioare''.Da ca sefii simteau ca trebuie sa fiu recompensat o faceau daca nu...asta era.Nu am venit la munca pentru a fi recompensat, nu am cerut nimic altceva decat respect!Pana acum, totul a fost exact cum mi-am propus.Am respectul pe care-l acord si eu colegilor sau detinutilor.Va salut!
Citat
0 #52 Un pensionar, fost ofiter, fost subofiter 23-09-2015 22:59
Doar pentru cei care consideră că nu s-au născut atotștiutori.

Merită parcurs ghidul carierei militare elaborat de MAN. Poate fi găsit și aici: dreptonline.ro/.../...
Atenție la art. 27 și următoarele:
"Maistrii militari/Subofi terii in activitate care se disting prin competenta si pregatire profesionala, au absolvit studii universitare similare ciclului I Bologna sau studii universitare de licenta cu durata de cel putin 4 ani si au fost evaluati prin aprecierile de serviciu din ultimii 3 ani de activitate cu calificativul "foarte bun" pot trece in corpul ofiterilor in activitate in functie de nevoile Ministerului Apararii Nationale, in conditiile prevazute de lege, precum si de alte acte normative specifice aprobate prin ordine ale ministrului apararii nationale, prin frecventarea cursului de formare a ofiterilor in activitate."

Atenție la nuanțe. "pot" și "în funcție de nevoile" nu sunt condiții obligatorii. De asemenea se face distincție între competență și pregătire profesională și calificativele obținute...

Părerea mea este la ANP-ul este mult mai permisiv la promovarea agenților în corpul ofițerilor. Luați în calcul și faptul că absolvirea cu succes a cursurilor de care se face vorbire nu este chiar o formalitate. Asta e ușor de verificat. În plus... faptul că un agent poate fi promovat direct pe o funcție / grad superior cred că este o raritate în întreg sistemul dependent NATO. Și nu pot să nu mă întreb cum și-ar găsi loc o astfel de prevedere într-un eventual ghid al carierei produs de ANP. Apropo, există un astfel de ghid?
Citat
0 #51 curiosul 23-09-2015 21:12
S-a mărit norma de hrana si 12b. Am si eu o întrebare de ce politia, armata ,jandarmii indiferent de durata programului primesc toti aceasta norma si la noi nu. Norma 12b este suplimenntul care se acorda daca va amintiri in armata ...
Citat
0 #50 Ionel Cartan 23-09-2015 20:46
Citez pe Ștefan Teoroc:
Deci inteleg ca fiecare ar putea si ar prefera fara celalalt... Adevarata echipa suntem... bun dialogul asta, constructiv...

dupa 4 ani de academie m-am trezit in 1995 pe o sectie cu 650 de detinuti in Jilava; nu intelegeam nimic; ce cursuri, ce formare, cine avea timp de ceva? Am invatat din mers in special de la subofiteri (agenti); insa erau si sunt agenti si agenti; unii cu nasul pe sus care isi dadeau coate pe la spate si faceau mistouri de ofiterasu tanar si desirat care nu intelegea nimic, altii omenosi si saritori. La scurt timp am ajuns sef sectie si am lucrat pe sectiile din Jilava vreo 13 majoritatea din anii astia in perioada in care Jilava avea 4500 de detinuti pe 2000 de paturi indesate in camere cu mult peste cat ar fi incaput normal. Nu-mi amintesc sa fii jigniti colegi din corpul agentilor vreodata, sa-i fii dispretuit sau umilit. Fara ei as fi fost ca si inexistent in meseria mea. Insa imi amintesc nenumarate cazuri in care cate un coleg agent imi cerea ajutorul ori sprijinul si nu am ezitat vreodata precum si multe situatii de criza ori interventii in cursul carora nu am stat in spatele ci in fata lor si i-am incurajat prin exemplu. In sistemul penitenciar avem 11000 de agenti si 1000 si ceva de ofiteri. Nu putem unii fara altii si trebuie sa intelegem ca doar in echipa vom evita problemele. Separatia pe corpuri si ierarhia de tip militar sunt elemente de baza ale sistemului de aparare si ordine publica in mai toate statele. Nu trebuie sa ne dusmanim si nici sa ne impartim in tabere. Nu ajuta nimanui.

Martin Luther King a spus: daca nu vom invata sa traim impreuna ca fratii, vom muri impreuna ca idiotii...

Dar uneori orgoliile si epoletii par sa atraga atentia si sa atarne mai greu decat colegialitatea si omenia

Corect!
Citat
0 #49 Ionel Cartan 23-09-2015 20:36
Citez pe nu contează:
Agenții din ANP să lase ciocul mic...pentru că din toate structurile de apărare și ordine publică doar în ANP poți ajunge din agent în funcție de conducere...în timp ce în poliție, jandarmerie, pompieri, poliție de frontieră etc. se fac doar ofițeri în execuție...și asta numai dacă promovezi examenul de admitere de la Academia de Poliție (filieră indirectă). Gradul după absolvire este de SUBINSPECTOR (indiferent de vechime), nu cum este în ANP când te pui la somn agent și te trezești Comisar Șef. Dar poate o să intrăm în subordinea MAI-ul și o să se facă dreptate și în acest caz.

Ok , dar unde este dreptatea in acest sistem daca locuri la fr nu au mai fost scoase din preistorie? Nu cumva miroase a discriminare fata de colegii din MAI care au aceasta sansa si au avut-o?
Citat
0 #48 agentul06 23-09-2015 20:29
Unde e butonul de LIKE?? Aveti mare dreptate! Respect domnule Stefan Teoroc!!! Nu se poate face sa acordam + sau - la comentarii, sau alte forme de aprobare sau dezaprobare a comentariilor? Cred ca ar fi utile! :-)
Citat
0 #47 agent cu studii superioare 23-09-2015 20:20
Părerea mea este nimeni nu vrea ca agenților sa le fie recunoscute studiile. S au obișnuit ca majorul sa fie pus la colt, sa fie prost și sa nu comenteze.cu alte cuvinte tara ne vrea prosti .trebuia sa ne lase cu 8 clase ca atunci nu mai făc emitea fraierii pretenții.
Citat
0 #46 margica 23-09-2015 20:09
O temporara! Se vede domnule Teoroc ca nu mai știți cum sta treaba prin pușcăriile patriei . Casa înțelegeți va spun ca se întâmplă ca în filmul de desene animate , Ferma animalelor, ruptura intre "corpuri" s a întâmplat de foarte mult timp. Noile generații de ofițeri nu mai au nimic în comun cu ofițerii cu ștaif gen Baditoiu, Pirjol , Protiuc și alții. Cei noi sunt doar cu ochii după păsărici, cafele și imbarligaturi.
Citat
0 #45 jilava 23-09-2015 19:58
s-a marit norma de hrana este oficial
Citat
0 #44 un nimeni 23-09-2015 19:50
cati dintre ,,cei cu studii,,au avut 700 pe sectie
Citat
0 #43 un nimeni 23-09-2015 19:48
sau oare dintre cei cu studii... au fost pe sectii sau in camp cu nr de hoti mare etccc
Citat
0 #42 un nimeni 23-09-2015 19:46
la spiru , biotera pe prajituri etc
Citat
0 #41 un nimeni 23-09-2015 19:46
cati dintre cei care cer drepturi pt studii superioare au facut o facultate la stat
Citat
0 #40 Just The Truth! 23-09-2015 19:29
Citez pe ionica:
Numai judecata stiti astia care nu reusiti sa faceti o facultate macar la Haret......vreti salarii mari ca astia tineri!!!!!Noi avem facultati,mastere este normal sa se diferentieze ca am cheltuit bani si timp ....nu ca altii dupa munka la somn(si apropo multi au luat bacul ffff tarziu dintre agenti)....Si este normal sa fie diferente intre ofiteri si agenti ...ofiterul raspunde si de agent daca face vro prostie:)

.....................................................................

@ Ionica: Draga ''Ofiterule'' (pun ghilimele pentru ca nu te incadrez in randul lor, inca nu meriti!), sunt unul dintre multii agenti care au o facultate la stat (facuta inainte de angajare la Penit.-4 ani la zi, in centrul Capiatalei) si care nu sufera dupa scaunul caldut si pus la adapost pe care-l aveti multi dintre voi.Nu generalizez cand spun ca sunteti niste profitori si lasi,niste lingai si nesimtiti, adesea facand gesturi nedemne de gradul pe care-l aveti.Am vazut destule in acesti ani de munca asidua, lucruri bune si rele, ofiteri la care merita sa scoti sapca si ofteri care trebuiesc scuipati, da, SCUIPATI!!!.Am tinut locul :S.T., L.S.T., S.S., etc. dar intotdeauna am vrut sa las loc de buna ziua, sa fiu respectat de toti (agenti si ofiteri) nu datorita gradelor sau functiei detinute in acele monte ci prin faptele zilnice.Sunt adeptul catigarii respectului prin merit, prin fapte!Prin ceea ce ai scris mai sus denota ca faci parte din clasa afiterilor pupincuristi, lasi, care fac totul pentru a urca mai sus (chiar calcand pe cadavrele colegilor).Timp de schimbare este destul dar numai sa ai vointa si sa-ti doresti sa te schimbi.Parerea mea este, sa-ti schimbi modul de gandire, sa tratezi colegii si chiar detinutii cu respect, axact asa cum ai tu pretentia sa fi tratat!Renunta la doza de grandomanie si lasa-i pe altii sa ti-o ofere, nu ti-o acorda singur!Invata sa accepti atunci cand gresesti si ia lucrurile pozitive, chiar si de la cei care-ti sunt ...subalterni, agenti sau...nu!Aminte ste-ti de respectul pe care-l aveai cand te-ai angajat si felul in care vorbeai cu agentii (Domnu', Nea, etc. - forme de politete).Stai si cugeta macar o secunda la experienta pe care ai capatat-o in timp de la colegii tai, agenti sau...nu!Multum este in stanga si in drepta cu respect, asuma-ti faptele, responsabilitat ea!Daca vrei sa faci parte din ofiterii pentru care ''parlitii'' de agenti si-ar da viata sau dupa care regreta ca s-au pensionat, trebuie sa faci o miscare majora in ceea ce reprezinti tu pentru altii, pentru colegii tai.Accepta vorbele spuse la nervi de colegi ca pe un adevar, caci aceia care-ti spun lucrurile in fata sunt adevaratii camarazi si nu cei care te perie!Respect ofiterilor care stiu sa-si faca meseria si care-si respecta colegii (sunt destui)!P.S.: am avut neplacerea sa cunosc agenti care indeplinesc functii de ofiteri si care, in timp au capatat naravurile acestora.Pot sa le spun doar atat : roata se intoarce cand nu va asteptati!Respe ctati daca vreti sa vi se acorde respectul cuvenit!Respect ul se castiga!Va doresc viata lunga si frumoasa!Semnat : ''un parlit de agent'' .
Citat
0 #39 Observatorul DTS 23-09-2015 19:23
Toate faptele si personajele relatate aici sunt o fictiune dar pleaca de la intamplari reale.
PENITENCIARUL LUI NETOY,DR TR SEVERIN:
La GAZ s-au furat jgehaburile din metal in care se dadea mancarea la porci,nu s-a intamplat nimic,s-au furat mai apoi portile din fier beton de.8 de la cocinile porcilor (nu mai sunt animale de cativa anisori),nu s-a intamplat nimic,s-au mai evaporat ca prin magie neagra bazine,componen te de utilaje etc,acum culmea ironiei s-au furat mai multe "H"-uri din metal groase ca o sina de cale ferata de 5-6 metri lungime de la fanar si zeci de metri de plasa de sarma,nu este nimeni vinovat,iar un nou sindicalist se agita degeaba nejustificat de mult,sau oare justificat??!! ca s-a inceput intr-un final o cercetare administrativa de o comisie numita de director,dar care se pare ca vor gasi solutia sa nu gaseasca nici-un vinovat ca asa au c-am primit indicatiile si plus ca asa stau linistiti.... Oare ce trebuie sa se mai fure d.lor,scaunele de sub dvs....ne facem de cacao ca si colectiv si unitate,conduce re si sindicate....in gropam gunoiul sub pres...,s-a pus batista pe tambal la multe fapte penale,pana cand oare va merge aceasta batista ca sunt alte institutii neinfluentate politic cum este ANP/MJ care pot lua masuri...dar zice-se ca timpul trece apa curge...sa lasam si pe cei corupti in pace,sa facem o cloaca de netrebnici acolo....in curand lumea va striga la noi HOTIII !!!!!Pana cand va merge asa si pana unde????Le vom da si 50%,merita !!!! Ha ha ha
Citat
0 #38 Un pensionar, fost ofiter, fost subofiter 23-09-2015 19:20
Problema este aceeasi, indiferent in ce curte te uiti...
- in industrie: muncitorul a fost intotdeauna mai bun decat inginerul
- in sanatate: infirmierul decat asistentul, asistentul decat medicul
- in comert: vanzatorul decat responsabilul de raion, responsabilul de raion decat directorul comercial
- in invatamant: invatatorul decat profesorul, lectorul decat profesorul universitar
- in armata: subofiterul decat ofiterul, ofiterul inferior decat ofiterul superior
- la penitenciare: EVIDENT agentul decat ofiterul, ofiterul decat directorul
- in orice alt sector: debutantul decat cel cu vechime samd

In toate cazurile, abilitatile, competentele, responsabilitat ile sunt inversate. Oare chiar traim intr-o lume cu susul in jos?

Poate ca inainte de a fi atat de critici cu cei care ne conduc / coordoneaza / samd ar fi bine sa aruncam o privire, macar o clipa, in oglinda. Pasul urmator ar putea fi acela de a accepta ceea ce ne returneaza oglinda...

Nu vreau sa dau lectii la nimeni, dar nu va ridica nici un semn de intrebare atat de multe greseli gramaticale facute de absolventii de studii superioare?

Stiu, din pacate nu traim in meritocratie, dar - mai devreme sau mai tarziu - se va pune problema promovarii in functie samd. Cum se va dezvolta profesional cineva care nu da doi bani pe limba romana? Probabil ca nu prea bine... Si atunci se va ridica problema incorectitudini i cerintelor, selectiei, examenelor de promovare.

Probabil, nu va pasa de asta. Dar nici o societate nu s-a dezvoltat prin involutie. Si involutie se numeste indiferenta fata de cultura. Spun asta in ideea ca mama voastra s-a zbatut ca, macar, limba romana s-o vorbiti corect.

In sfarsit... Asta e parerea mea.
Citat
0 #37 Ștefan Teoroc 23-09-2015 18:56
Deci inteleg ca fiecare ar putea si ar prefera fara celalalt... Adevarata echipa suntem... bun dialogul asta, constructiv...

dupa 4 ani de academie m-am trezit in 1995 pe o sectie cu 650 de detinuti in Jilava; nu intelegeam nimic; ce cursuri, ce formare, cine avea timp de ceva? Am invatat din mers in special de la subofiteri (agenti); insa erau si sunt agenti si agenti; unii cu nasul pe sus care isi dadeau coate pe la spate si faceau mistouri de ofiterasu tanar si desirat care nu intelegea nimic, altii omenosi si saritori. La scurt timp am ajuns sef sectie si am lucrat pe sectiile din Jilava vreo 13 majoritatea din anii astia in perioada in care Jilava avea 4500 de detinuti pe 2000 de paturi indesate in camere cu mult peste cat ar fi incaput normal. Nu-mi amintesc sa fii jigniti colegi din corpul agentilor vreodata, sa-i fii dispretuit sau umilit. Fara ei as fi fost ca si inexistent in meseria mea. Insa imi amintesc nenumarate cazuri in care cate un coleg agent imi cerea ajutorul ori sprijinul si nu am ezitat vreodata precum si multe situatii de criza ori interventii in cursul carora nu am stat in spatele ci in fata lor si i-am incurajat prin exemplu. In sistemul penitenciar avem 11000 de agenti si 1000 si ceva de ofiteri. Nu putem unii fara altii si trebuie sa intelegem ca doar in echipa vom evita problemele. Separatia pe corpuri si ierarhia de tip militar sunt elemente de baza ale sistemului de aparare si ordine publica in mai toate statele. Nu trebuie sa ne dusmanim si nici sa ne impartim in tabere. Nu ajuta nimanui.

Martin Luther King a spus: daca nu vom invata sa traim impreuna ca fratii, vom muri impreuna ca idiotii...

Dar uneori orgoliile si epoletii par sa atraga atentia si sa atarne mai greu decat colegialitatea si omenia
Citat
0 #36 margica 23-09-2015 18:10
Aoleeo! Cu ce răspunde ofițerul pentru agent? Pai acum avem cea mai stufoasa fisa a postului am greșit răspundem ...ofițerii nu răspund nici măcar pentru ei ... munca le o face tot agentul ...
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Ștefan Teoroc 14.12.2017 23:28
    ministrul e absent pana marti / il capturam cand revine / noi zicem ca ...

    Read more...

     
  • eu 14.12.2017 22:59
    ok,e in regula cuposturile,dar cu plata orelor suplimentare pana la ...

    Read more...

     
  • Snlp Dej 14.12.2017 22:24
    Stefan te rog sa îi amintești domnului director general sa nu uite ca si ...

    Read more...

     
  • Un simplu agent 14.12.2017 22:04
    In primul rand felicitări pentru informațiile furnizate în timp util, care ...

    Read more...

     
  • Pintea 14.12.2017 21:57
    Repartizare pe sectoare/servic ii in cadrul unitatilor, care este ?

    Read more...

Google AdS