www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

ANP anunta plati... la opt luni distanta

keepcalmicon12

UPDATE - 07.08.2015, 10,00 - atat de "facute" sunt calculele majorarilor restante incat ANP trimite abia ASTAZI in unitati o adresa cu termene halucinante in care sclavii de la financiar trebuie sa calculeze om cu om, ora cu ora, spor cu spor, o perioada de 8 luni. Nici daca vor dormi la serviciu peste weekend nu cred ca vor reusi. Dar doamna Petrovici stie mai bine! SNLP sa inchida gura!

In cursul sedintei Consiliului de conducere ANP care tocmai s-a terminat, ANP a facut informari pe tema rectificarii bugetare si a platilor de drepturi salariale care se vor efectua in perioada imediat urmatoare, dar ulterior datei salariului care se va plati pe data de 10 august 2015. Pana la redactarea procesului-verbal al sedintei, postam la urgenta prezenta informare avand in vedere interesul pe care acest subiect il suscita.

ANP declara ca bugetul sistemului nostru reconfigurat prin rectificarea bugetara aprobata de guvern pe data de 28 iulie 2015 este acum de natura a permite plata tuturor restantelor in planul drepturilor personalului. Aceasta informare era deja prezumata si confirmata "pe surse" insa astazi a fost facuta oficial. Totusi perspectiva nu este de natura a linisti personalul din penitenciare nemultumit profund de intarzierea nejustificat de mare a platii unor drepturi cuvenite, respectiv de opt luni dar si din alte motive care se regasesc permanent in revendicarile sindicale.

Prin urmare, stim de acum in mod oficial si asumat ca se va initia calcularea drepturilor restante reprezentand majorari salariale de 75% pentru sarbatori legale si repaus saptamanal, de 100 de lei brut lunar pentru personalul din reintegrare si cabinete medicale, si pentru plata echipamentului pe anul in curs cu valoarea actualizata.

Se retin doua sincope si anume amanarea platii sporului de studii superioare (desi exista buget) pana la primirea interpretarilor solicitate ministerelor muncii si justitiei, precum si tendinta ANP de a plati sporul pentru misiuni speciale de 50% incepand cu luna martie 2015 (luna in care a fost emis OMJ 820/2015) si nu cu luna ianuarie cum s-a angajat directorul general al ANP la solicitarea insistenta a SNLP, in trei randuri, cu ocazia unor sedinte organizate la ANP, inclusiv in cadrul consiliului de conducere; o decizie finala se va lua dupa revenirea din concediu a directorului general ANP, luni 10 august 2015. 

SNLP a cerut detalii cat mai precise privind procedurile si platile care urmeaza, pentru a combate dezinformarile si zvonurile previzibile pentru zilele urmatoare. Fara sa intram in detalii tehnice care privesc deschiderile de credite bugetare, ANP afirma ca in momentul in care vor fi primite fondurile se vor putea face plati imediat pentru ca exista deja sumele calculate.

SNLP a atras atentia in cadrul sedintei de consiliu cu privire la faptul ca operatiunea de calcul efectiv al drepturilor corespunzatoare perioadei ianuarie-august 2015 este una complicata care necesita timp si un efort urias deoarece implica recalcularea drepturilor pentru toate persoanele care au de incasat sume reprezentand majorari salariale, cu calculul implicit al contributiilor aferente si asa mai departe.

SNLP a recomandat deci ca DEA ANP sa acorde atentie subiectului si sa urgenteze instructarea corespunzatoare a unitatilor pentru a nu ne afla in situatia ca dupa primirea fondurilor sa mai fie necesara asteptarea finalizarii calculelor, fiind deja obisnuiti cu surpriza pe care o manifesta ANP in situatii usor de anticipat, mai ceva ca primaria Bucurestiului cand da prima ninsoare anuntata de o saptamana.

Directorul imputernicit DEA ANP, Gabriela Petrovici a replicat arogant la recomandarea SNLP, afirmand ca reprezentantul SNLP (Mihaela Neacsu primvicepresedinte) nu trebuie sa vorbeasca in numele salariatilor de la financiar-contabilitate din unitati ci in nume propriu pentru ca aceste calcule sunt deja facute. Reactia SNLP a fost evident pe masura arogantei anepiste (nu detaliem). Calculele de care vorbeste dna Petrovici sunt aproximative, estimative, realizate de compartimente financiar-contabilitate in cateva ore, prin luna iunie, la solicitarea ANP dar nu au legatura cu situatia reala. Corespondenta uzuala DEA-unitati urmeaza invariabil exact acelasi tipar fara sa conteze speta. Initial se realizeaza calcule provizorii apoi se intra in cifre cu adevarat.

Stim sigur si verificat ca doamna Petrovici este total in eroare (nu ar fi prima data), intr-o eroare imperiala daca este sa-i evaluam atitudinea infatuata dar absolut aeriana, dar va invitam pe toti, lideri, membri dar si lucratori din economic pe spinarea carora pica magareata calculelor "deja facute", sa va exprimati opinia prin comentarii la acest articol.

Drepturile salariale pe lunile anterioare au fost calculate pe baza pontajelor intocmite si nu ofera date privind numarul exact de ore pentru care trebuie platite majorari precum si valoarea acestora raportata la salariul fiecarui om! Aceste calcule trebuie (re)facute pentru lunile ianuarie-iulie! Fara sa mai mentionam faptul ca macheta de pontaj nu calculeaza majorarile decat din luna mai 2015 dupa ce ANP a cuplat la sesizarile SNLP privind necesitatea actualizarii acesteia. Deci mai intai chiar pontajele pe lunile ianuarie-aprilie trebuie revazute apoi orele rezultate din macheta trebuie prelucrate de financiar prin calcule salariale complete. 

Este vorba despre aceeasi imperiala doamna Petrovici care a dictat ca ziua de 29 iunie 2015 nu poate avea regimul unei sarbatori legale desi ministrul justitiei exact in aceasta forma a semnat acordul colectiv, insa deh, e doar ministru. Prin urmare, cei care au inghitit galusca expertei care crede ca stapaneste finantele sistemului asumand adresa prin care ANP minte intregul personal, vor raspunde la pachet cu "imperiala", in Comisia de disciplina a MJ.

Pentru ca vor fi obligati sa treaca la rescrierea pontajelor pe luna iunie si la modificarea numarului orelor suplimentare de munca prestate (avand in vedere diminuarea numarului de ore lucratoare ale lunii iunie), cu efect bulversant in planul drepturilor ulterioare care trebuie recalculate si ele, om cu om, ora cu ora. Dar stimabila experta stie probabil mai bine.

Revenind la aspectele cele mai importante pentru personal, daca este sa luam in calcul entuziasmul stimabilei Petrovici din ANP, la scurt timp dupa data salariului platit in august ne putem lasa placut dar si tardiv surprinsi de incasarea sumelor reprezentand majorari, respectiv contravaloarea echipamentului pe anul in curs (pentru cei care nu primesc echipament in natura). ANP nu isi asuma un termen clar pana la care va face platile insa este intr-adevar posibil ca acestea sa fie realizate pana in 20 august, daca ANP "are calculele deja facute". 

Privitor la pozitionarea SNLP in raport cu situatia prezenta, membrii Consiliului national SNLP (Biroul executiv si presedintii filialelor) vor fi consultati cu privire la decizia de organizare a unor proteste in cursul lunii august. Nu ne intereseaza ca este perioada de concedii si afara este cald. Membrii de sindicat vor trebui sa se pronunte ferm si sa-si asume impreuna cu liderii, cu noi, decizia, avand in vedere faptul ca forma de protest care se va activa va fi la nivel national, prin pichetarea ANP si a tuturor unitatilor subordonate simultan, fiind imposibila pierderea in multimea unui miting la Bucuresti, acesta fiind in plan pentru etapa urmatoare de actiune.

In mod clar, plata cu mare intarziere a unor drepturi salariale nu ar trebui sa fie de natura a stirbi din elanul protestatar orientat spre conducerea SNLP de cateva luni de zile din intreaga masa de membri, insa o actiune de protest nationala organizata in structura de aparare trebuie gandita si asumata cu raspundere. Noi nu suntem ANP. Daca spunem ca facem, facem si nu plasam responsabilitatea pe nimeni altcineva. 

SNLP a fost acuzat inclusiv de pasivitate, de catre proprii membri, desi nu a slabit nici un milimetru surubul in care a strans permanent MJ si ANP pentru intrarea in legalitate in privinta depturilor salariatilor. In luna aprilie s-a obtinut aprobarea organizarii unui miting motivat de faptul ca MJ refuza semnarea ordinelor pentru acordarea majorarilor de 75% si 50%, desi pe lista de revendicari au fost introduse si alte nemultumiri.

Aprobarea ordinelor a atras anularea protestelor. Aceasta ecuatie nu poate fi scrisa altfel, in plan sindical. Ceri, dai termen, ameninti si treci la actiune daca nu se rezolva ce ceri, dar anulezi daca revendicarea care a generat actiunea se rezolva. Este simplu. In aprilie, inainte de sarbatori au fost achitate restantele la echipamentul aferent anului 2014 si o mica parte din majorarile salariale. Pentru toti a fost foarte clara perspectiva care lega restul de plati de rectificarea bugetara. Organizarea de actiuni pe termen lung din aprilie si pana in august nu putea fi luata in discutie decat poate de cativa visatori.

Prin urmare, am asteptat rectificarea iar perspectivele de plata au fost clarificate pe 5 august. SNLP a stabilit un ultimatum de plata pentru 10 august 2015 luand in considerare un termen de gratie de o saptamana ulterior datei salariului. Este posibil ca ANP sa se incadreze cu platile in jurul termenului final dat de noi, sau nu.

Retinem intarzierea mare la plata unor drepturi, la fel cum retinem si lipsa de disponibilitate a MJ si ANP de a dialoga cu sindicatele (nici MJ dar nici chiar MAI nu au raspunsul solicitarilor SNLP desi stim ca acestea au fost parcurse). SNLP a cerut MJ intrunirea Comisiei mixte privind sistemul penitenciar, in doua randuri, fara niciun raspuns. Pana la aceasta data nu a fost organizata nicio intalnire pe tema proiectului salarizarii unitare pentru 2016, consultarea fiind realizata inversat prin transmiterea de catre SNLP a proiectului si propunerilor. SNLP inca nu a primit un raspuns oficial la multe dintre problemele sesizate inclusiv cea legata de ziua de 29 iunie. Lista de probleme este lunga si nu poate fi stearsa prin plata unor restante.

Prin urmare SNLP mentine activa optiunea de organizare a unor proteste si solicita intregii suflari sindicale sa se exprime indiferent de modalitate, prin intermediul liderilor zonali, al paginii de Internet, al corespondentei electronice etc. Sunteti dragi colegi pregatiti si dispusi sa iesiti in strada pentru a-i sanctiona legal si sindical pe cei vinovati de situatia din sistemul penitenciar, indiferent de achitarea celebrelor majorari restante? Apreciati ca este oportun sau nu sa protestam la nivel national in luna august contra abuzurilor, revendicand nimic mai mult decat ce ni se cuvine prin lege plus nitel respect profesional?

Va asiguram ca raspunsurile voastre publice vor fi de natura a ne influenta deciziile, astfel incat va rugam sa le faceti in perfecta cunostinta de cauza, astfel incat sa evitam situatia in care dupa o eventuala actiune sa numaram oamenii care au pichetat unitatile si sa constatam ca interesul real este mult mai mic decat cel virtual!! 

 

Comentarii  

0 #133 sandokan 13-08-2015 09:19
Dl Presedinte va rog frumos sa verificati situatia in ceea ce priveste firma care s-a facut licitatia ptr echipament.Am auzit ca firma nu mai exista si au disparut cu banii.
Citat
0 #132 GICU NR.1 12-08-2015 13:15
CURAJ SI DEMNITATE.AVETI TOT BANATU-N SPATE
Citat
0 #131 Cineva 11-08-2015 23:46
Dl. Teoroc, care e chestia cu norma de hrana? E adevarat ca va scadea de la 3 lei la 1 leu sau e doar un zvon?
Citat
0 #130 bossul 11-08-2015 19:53
Citez pe salariat:
Citez pe Ciocean:
Citez pe Stefan Teoroc:
Destul de complicat, dar merita incercat. Grupele de munca sunt tabu pentru ca se tin de un fir de par. Orice incercare de modificare care atrage atentia asupra actului poate genera efecte perverse. Stim ca tot personalul are grupa 1, nu?

Trist ca secretariatul are grupa 1 si nu vad detinuti decat la tv


Nu mai tot daţi în cei de la administrativ. Pun pariu că 90% dintre cei care comentează dacă ar veni în administrativ după o săptămână s-ar cere înapoi în pază, la ce volum de muncă este la birouri (mjoritatea sunt cu anexe la fişa postului). Pe lingă aceasta sunt unităţi în ţară unde cei de la administrativ merg prin rotaţie la puncte de lucru şi instanţe (că binenţeles cel din operativ trebue să îşi ia liber) dar cei din administrativ oare când îşi iau? Dacă ai un necaz te învoieşti şi mergi să îl rezolvi, după care rămâi peste program să îţi faci treaba că... nu vine cel de la operativ să ţi-o termine. Să nu mai punem alarmele, percheziţiile, etc.
Deci... despre ce vorbim? Nicărei nu e aşa roz situaţia precum pare de afară.

hahah voi alarme cand vreodata?
la margineni niciodata in ultimii ani
hahaha
Citat
0 #129 titi pârnaie 11-08-2015 16:40
D-le președinte...si ncer nu cred că e vorba de batjocură, ci mai de grabă de dezinteres, specific nației noastre (și ăsta de câțiva ani încoace,și asta tot din cauza noastră, din cauza "sistemului" pe care toți dau vina...dar eu întreb..."cine e sistemul?...obs erv cu răbdare că ceva sau cineva (poate providența,dar nu cred)...lucruri le încep să meargă (adevărat,uşor dar totuşi se simte)...tot respectul pentru "anumiți oameni politici" care au fost de acord cu mișcarea sindicală în acest sistem...a fost și este o speranță pentru noi...cei din anii 70+
Citat
0 #128 Ștefan Teoroc 11-08-2015 10:24
Nu prea este momentul sa ne atacam intre noi, nu credeti? De aia le e altora atat de usor sa ne batjocoreasca,p entru ca suntem prea ocupati unii cu altii. Hai la lupta. Suntem pe aceleasi baricade indiferent ca lucram la biroul de pe sectie sau din administrativ. Suntem frati de arme in acelasi sistem si toti in acelasi perimetru de probleme si necazuri!
Citat
0 #127 titi pârnaie 11-08-2015 10:07
Ai dreptate "salariat",la birouri e mai greu ca la pază, de aia când trebuie să iese la pensie cei de la birouri cer derogări pentru a mai rămâne în sistem (de greu ce e ),pe când cei de la pază, majoritatea pleacă pe caz de boală (ba cu capu' ,ba cu inima și se bucură de pensie câțiva ani...de ușor ce e)
Citat
0 #126 salariat 11-08-2015 09:02
Citez pe Ciocean:
Citez pe Stefan Teoroc:
Destul de complicat, dar merita incercat. Grupele de munca sunt tabu pentru ca se tin de un fir de par. Orice incercare de modificare care atrage atentia asupra actului poate genera efecte perverse. Stim ca tot personalul are grupa 1, nu?

Trist ca secretariatul are grupa 1 si nu vad detinuti decat la tv


Nu mai tot daţi în cei de la administrativ. Pun pariu că 90% dintre cei care comentează dacă ar veni în administrativ după o săptămână s-ar cere înapoi în pază, la ce volum de muncă este la birouri (mjoritatea sunt cu anexe la fişa postului). Pe lingă aceasta sunt unităţi în ţară unde cei de la administrativ merg prin rotaţie la puncte de lucru şi instanţe (că binenţeles cel din operativ trebue să îşi ia liber) dar cei din administrativ oare când îşi iau? Dacă ai un necaz te învoieşti şi mergi să îl rezolvi, după care rămâi peste program să îţi faci treaba că... nu vine cel de la operativ să ţi-o termine. Să nu mai punem alarmele, percheziţiile, etc.
Deci... despre ce vorbim? Nicărei nu e aşa roz situaţia precum pare de afară.
Citat
0 #125 Un agent 11-08-2015 00:04
Citez pe Stefan Teoroc:
Nu. Dar tropaie. Si tot nu scapa de miting

:D :D :D Buna asta, buna de tot !!! Umor sadic romanesc. :lol: :lol: :lol: Bun asa, las' sa mai aiba si ei stres !!!! Frumos si felicitari !!!
Citat
0 #124 Ciocean 10-08-2015 23:52
Citez pe Stefan Teoroc:
Destul de complicat, dar merita incercat. Grupele de munca sunt tabu pentru ca se tin de un fir de par. Orice incercare de modificare care atrage atentia asupra actului poate genera efecte perverse. Stim ca tot personalul are grupa 1, nu?

Trist ca secretariatul are grupa 1 si nu vad detinuti decat la tv
Citat
0 #123 Ștefan Teoroc 10-08-2015 23:25
Da. Imediat postam
Citat
0 #122 BASTA 10-08-2015 23:20
Se mai aude ceva de proteste d.le Stefan?
Citat
0 #121 BASTA 10-08-2015 23:19
Citez pe Stefan Teoroc:
Destul de complicat, dar merita incercat. Grupele de munca sunt tabu pentru ca se tin de un fir de par. Orice incercare de modificare care atrage atentia asupra actului poate genera efecte perverse. Stim ca tot personalul are grupa 1, nu?

Daca si cei de la birouri au grupa 1 ca si supraveghetorii de pe sectie,...nu mai zic de riscurile celor de la grupa de interventie...e aiurea rau. Care a gandit-o ar putea sa isi cumpere o pusca cu tzeava intoarsa si sa o probeze. Varza sistem...imi e lehamite.
Citat
0 #120 Ștefan Teoroc 10-08-2015 23:17
Nu. Dar tropaie. Si tot nu scapa de miting
Citat
0 #119 Vasile 10-08-2015 22:23
Revin cu întrebarea ...se stie concret cand se dau banii pe ținută?
Citat
0 #118 Ștefan Teoroc 10-08-2015 21:54
Destul de complicat, dar merita incercat. Grupele de munca sunt tabu pentru ca se tin de un fir de par. Orice incercare de modificare care atrage atentia asupra actului poate genera efecte perverse. Stim ca tot personalul are grupa 1, nu?
Citat
0 #117 neko 10-08-2015 21:52
stefan, te/am mai intrebat> se poate ca activitatea de serviciu de la grupa de interventie sa fie incadrata in grupa de munca O (zero) speciala ?
Citat
0 #116 Demisia BEJAN 10-08-2015 20:38
Cine RĂSPUNDE PENTRU ACEASTA greseala de calcul ? Ma rog nu 3 ca 1 etc.. in cazul in care zvonul e adevarat. Dragi colegi ne lasam umiliti de aceasta conducere ANP in frunte cu acest nimeni Bejan pus politic !!! Treziti-va !!!!!ANP NE FRAIERESTE DE PREA MULTI ANI !!! iar sindicatele daca chiar vor sa faca protest (sau ce putem sa mai facem) atunci il faceau deja. România Trezeste-te !!
Citat
0 #115 Georgica 10-08-2015 20:26
Asa este la imparatie ionut .....fiecare face ce vrea dupa cum decide.....(bos s) de aceea unii oameni care erau buni au plecat si altii doresc sa plece !!!
Citat
0 #114 ionut 10-08-2015 20:09
Sa inteleg ca functiile se amaneteaza cu 5 luni inainte deciziei de mutare ? Nu era normal sa le fie data o sansa celor care se afla in unitate ? Adica unii sunt sortiti sa ramana pe aceiasi functie forever? Poate ma lamuriti care sunt procedurile legale . Va rog sa ma scuzati daca considerati ca am avut un limbaj neadecvat. Sunt sigur ca nu s-a procedat corect in situatia de fata.
Citat
0 #113 Florin Stoica 10-08-2015 19:52
Pt Ionut,
Poti sesiza parchetul daca tu consideri.
Eu nu pun botul si nu folosesc expresii invatate la detinuti. Am verificat la resurse umane. Prin solicitare de mutare vor sosi de la Colibasi doi colegi sot/sotie care au solicitare de mutare de peste 5 luni si abia acum au fost aprobati si mai sunt exact cat am spus eu, respectiv 3 functii de 2,70, daca nu ma crezi mergi la resurse umane si verifica, consider inchis subiectul.
Citat
0 #112 ionut 10-08-2015 19:27
Domnule Stoica cine de la spitalul rahova va aburit si ati mai pus si botul. Pai daca s au eliberat functii de 2,90 si nu s a organizat niciun concurs cum mama naibii au aparut cele de 2,70? Nu mai avem incredere deloc in nimeni . Solicitati la anp sa vedeti ce modificari au fost facute in ultima perioada si cine sunt beneficiarii pentru ca aici miroase a abuz in serviciu si asta este prevazut de codul penal . Nu ma asteptam sa fiti asa superficial. Oricum eu personal o sasesizez parchetul
Citat
0 #111 as 10-08-2015 17:22
Azi a intrat norma de hrana marita cu 3lei pe zi...exista zvonuri ca luna viitoare ne-ar lua cei 2lei...marirea fiind de doar 1leu zi.astept un răspuns concret din partea dumneavoastră domnule Teoroc
a multumesc
Citat
0 #110 Vasile 10-08-2015 14:57
Se stie concret cand se vor baga banii pe ținută?
Citat
0 #109 pescarul 10-08-2015 14:31
Citez pe Chuck Norris:
Deci pana la urma cum e cu norma de hrana....este un leu,2 sau 3 ? Si mai vreau o informatie,va rog. Care sunt situatiile cand se acorda sporul de 50% pt misiuni speciale? Multumesc.

50% este la mana directorului el decide la cine da si la cine nu este exact cum era inainte de a ni se taia salarile salar de merit si 50% numai ca acum nu se mai da salar de merit .Iar in legatura cu norma de hrana sa marit cu trei lei nu cu un leu cum vorbesc alti iar din cate am inteles eu ar mai trebui sa se mareasca cu inca un leu.Sper ca ti-am fost de ajutor.
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • finul Alecu vrea sa fie contrazis 13.12.2017 16:47
    Nu e greu de imaginat ce strategii postliberare au "ei".Vor veni cu ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 13.12.2017 08:03
    este o balbaiala intre a se faca ca dau ceva si a nu prea avea din ce / ...

    Read more...

     
  • simona 13.12.2017 05:36
    Pâine și circ. Pentru a veni în întâmpinarea interesului opiniei publice ...

    Read more...

     
  • Anton 13.12.2017 00:22
    nimic specific, ma gandeam doar ca totul e o ciorba bine facuta pentru ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 12.12.2017 22:20
    nici una nici alta, integral :) / putin mai specifica intrebarea si ...

    Read more...

Google AdS