www.snlp.ro Web analytics

Proiecte de legi pentru revenirea la normalitate

990 3bff9257d3Guvernul Boc si-a dorit un cadru legal menit sa securizeze zona decizionala si sa estompeze rolul de parteneri sociali ai sindicatelor vazute ca factori de risc cu rol deranjant, negativ intr-un proces imaginat de disolutie a puterii. Mai pe romaneste, cu ceva fonduri mai mult sau mai putin autohtone au fost atrasi in procesul de elaborare a noului cadru specialisti considerati de renume in legislatia muncii si nu numai, pentru a crea norme menite sa-i protejeze pe cei care vor sa investeasca bani sau mai degraba sa pescuiasca in ape tulburi. Rezultatul sau mai bine zis emanatia o traim acum impreuna. Negocierea la nivel national a disparut si cu ea s-a dus si baza negocierilor la nivel inferior, reprezentativitatea a urcat la minim 50% cand procentul de sindicalizare din Romania este mai mic de atat, codul muncii nu mai ofera protectie salariatilor.

Organizatiile sindicale au inceput de mult procesul de elaborarea a unor acte alternative care inlocuiesc sau modifica parti din cadrul existent. Blocul National Sindical a obtinut fonduri europene si a finantat o intreaga echipa de experti care a lucrat la o serie de proiecte, in special privind modificarea Codului  muncii. La efortul de readucere la normal a legislatiei s-a alaturat si Cartel ALFA, cele doua confederatii punand acum bazele unui nou cadru legislativ. Proiectele sunt in stadiul de dezbatere si consultare, fiecare dintre noi avand posibilitatea de a face observatii sau propuneri.

Documente atasate

8 COMMENTS

  1. Este prima oara cand aud de pontare diferentiata pe criterii de gen. In majoritatea unitatilor se ponteaza corect. Unii incearca sa comprime la maximum timpul peste 12 ore, altii ponteaza 13 ore pe tura de noapte si realizeaza un fel de medie pentru cele 30 de min cu care depasesc zilnic programul; sunt si unitati unde accesul se face pe cartela si se ponteaza la minut, insa pontarea la fractiuni de ora este mai complicata.

  2. Domnule Teoroc,fiti amabil si va rog sa-mi raspundeti la o mica intrebare!In unitatile ,pentru ca inteleg ca nu in toate,unde agentii din supraveghere sunt pontati a 13 aora ,sunt pontati asa doar barbatii sau si femeile si barbatii la fel?In functie de ce imi veti raspunde ,voi merge mai departe si va voi trimite un memoriu cu toate amanuntele.Va multumesc!

  3. Stimati concetateni,
    Iata un subiect interesant,managementul resurselor sau mai exact folosirea eficienta a resurselor.Nu trebuie sa uitam ca politica de personal este prerogativa ANP-ului in special si a managerilor de unitati in general sau invers.Lucrurile trebuie analizate in profunzime ,obiectiv si transparent.
    1)Lipsa acuta de personal este titlul unei „capodopere” care dainuie in sistemul cu 2 fete din timpuri imemoriabile.Cind a avut sistemul personal suficient?Va amintiti de timpurile cind veneam de la instante si intram direct in serviciu?Nu, ca n-ati prins.Va amintiti cind lucram 12/24 fara incetare?Nu,ca n-ati prins.Va amintiti sa se intimple,sa-ti iei copilul in brate si el sa plinga ca nu te cunoaste?Nu,ca n-ati prins.Va amintiti ca se intimpla sa mai sa dormi noaptea acasa ,ziua fiind la serviciu?Nu, n-ati prins. Vi s-a intimplat sa vrei sa te insori si de-abia iti dadea 3 zile CO?Nu,ca n-ati prinsAsta s-a petrecut pina in 2000.
    Acum nu se intimpla asa,dar iar avem problema lipsei de personal.Unde ne sint angajatii,ca nr lor a crescut de4-5 ori ,iar nr ppl-ilor a scazut?Va las sa raspundeti la intrebarea asta si trecem mai departe!
    Subiectul va deveni interesant,ca la un post cu Elodia!Va saluta cu senzatia ca aveti ce scrie,finu’Alecu si Nasul

  4. Desi lucrurile nu ar trebui sa se prezinte in acest fel totusi trebuie sa tinem cont si de realitatea din jurul nostru, lipsa oamenilor fiind principalul element care debusoleaza activitatea in ansamblul ei. Cu totii ne-am dori sa fim pe niste posturi fixe unde sa invatam sa ne facem meseria din ce in ce mai bine si pentru care sa emitem pretentii de profesionisti.

    Problema pentru sindicat se rezuma la faptul ca nu a venit cu ceva in contrapartida odata cu aparitia acestor anexe la fisa postului. Ei au emis pretentii si noi nu am cerut nimic in plus. Oare de ce ?

  5. Cumulul de functii trebuie remunerat.In plus acest cumul trebuie realizat cu acordul salariatului nu prin mijloace specifice sistemului penitenciar ca sa nu spun direct de presiune.Este legal daca si platesti, daca nu platesti nu mai este chiar legal.Iar sa fii plimbat din plisa de personal dintr-un post in altul, numai pt. rotirea cadrelor nu se face.Agentul trebuie sa cunoasca nu atributiile specifice unui numar mare de functii, ci doar a aceleia pe care o ocupa.Ce-ar fi daca si grefierii ar fi plimbati de la o sectie la alta(civila,penala), crezi ca ar merge?Sigur nu, motiv pentru care nici nu se practica.

  6. In masura in care ai dori unicitatea fisei postului ar trebui sa iei in considerare si faptul ca un agent, teoretic, ar trebui sa stie munca de penitenciar cam prin toate posturile. Pe de alta parte, se doreste si crearea parghiilor promovarii profesionale, unii facand referire chiar la faptul ca ar trebui apelat la o sloutie de rotire a cadrelor pe functii in vederea diversificarii muncii.

    Luand in considerare cele de mai sus, cum putem sa inradacinam niste atributii unice pentru fiecare angajat ?

    In privinta legalitatii anexelor la fisa postului nu sunt probleme. Ideea este ca unii abuzeaza de acest aspect in cazuri particulare, mai exact, spre exemplu, la planificarea oamenilor in serviciu, cei care sunt „titulari” supraveghetori sunt distribuiti prin foisoare sau PC iar „perimetristilor” li se dau sectiile in primire pe considerentul ca au semnat aceste anexe la fisa postului. Aceasta situtie ar trebui sa se intample doar in situatia in care cei titulari pe functii nu sunt prezenti din diferite motive. Si uite asa…unii isi tocesc neuronii cu 2.70 iar unii cu 2.90 stau la aer curat si relaxati de lipsa detinutului prin preajma….

  7. Stimate „priten”,
    Este o problema veche de cine sint..inchisorile.Mai exact ,nu se doreste respectarea conceptului de loc de munca sau „post”.In unitatile sanitare,de exemplu,mutarea angajatului de le chirurgie la interne..inseamna transfer,chiar daca este in cadrul aceluiasi spital.
    Subiectul este extrem de vast .Va propun sa-l dezbatem si sa luam atitudine!El trebuie tratat de sindicate vs ANP.Finu’ Alecu a mai scris despre necesitatea elaborarii unor „norme de lucru”.S-ar putea sa aiba loc dislocari ,relocari si disponibilizari!
    Ce spuneti vitejii mei,Julien,Just si altii cu „J”? Va saluta obiectiv,finu’Alecu si Nasul

  8. Ar trebui inceput prin prevederea in Codul Muncii a unicitatii fișei postului.Sunt unitati in care sub denumirea generica de ,,anexa la fișa postului” sunt stabilite agentilor atributii specifice pentru 3,4 sau chiar 5 functii.Aberant, ilegal si total abuziv.Cumulul de functii este limitat de lcelebra ege a salarizarii unitare, deci recompensarea nu exista.Numarul angajarilor in sistem nu compenseaza numarul iesirilor din sitem.Nu sunt prevazute clar sarcinile ce sunt considerate a fi suplimentare si nici o limitare rationala a acestora.Sunt propuneri pertinente, nu credeti?

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)