www.snlp.ro Web analytics

Buget MJ/ANP 2012. Reforma mai multa, cu bani mai putini

Ministerul Finantelor Publice anunta Bugetul de stat pe anul viitor. Justitia pierde 100 milioane RON fata de anul 2011!

Accent pe parteneriate public-private in sistemul penitenciar dar si pe intarirea „preintampinarii infractionalitatii” (sau „prevenirii criminalitatii”?)

Surse:


Extrase

MINISTERUL JUSTITIEI – ROMANIA
DOCUMENT SINTEZA PRIVIND PRIORITATILE STRATEGICE PE TERMEN MEDIU
pentru anul 2012 si perspectiva 2013-2015

1. TITULAR: MINISTERUL JUSTITIEI – COD TITULAR: 17

2. MISIUNEA INSTITUTIEI PUBLICE SI CADRUL LEGAL DE FUNCTIONARE

Ministerul Justitiei este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului Romaniei, care contribuie la buna functionare a sistemului judiciar si la asigurarea conditiilor infaptuirii justitiei ca serviciu public, apararea ordinii de drept si a drepturilor si libertatilor cetatenesti.

 

3. PRIORITATI STRATEGICE PE TERMEN MEDIU

A. Consolidarea capacitatii administrative a institutiilor aflate in coordonarea/subordonarea Ministerului Justitiei si a aparatului propriu Misiunea Ministerului Justitiei este de a promova politici publice in domeniile de competenta sa si de a implementa masuri guvernamentale, in vederea asigurarii independentei, integritatii si eficacitatii actului de justitie, dar si a  coerentei, consistentei si stabilitatii cadrului legislativ, a unificarii practicii judiciare, a respectarii drepturilor, libertatilor si valorilor cetateanului. (…)

g) Implementarea strategiei sistemului penitenciar 2009-2013


Pentru perioada de referinta se urmareste continuarea procesului de eficientizare a Administratiei Nationale a Penitenciarelor, prin implementarea obiectivelor cuprinse in Strategia sistemului penitenciar 2009-2013, precum si corelarea acestora cu exigentele derivate din prevederile cuprinse in noile coduri – penal si de procedura penala. Prioritare sunt si garantarea sigurantei sistemului penitenciar prin intarirea structurii cu atributii in domeniul preintampinarii infractionalitatii, asigurarea sigurantei detinerii, intarirea managementului institutiei pentru eficientizarea programului de reeducare, derulat la nivelul penitenciarelor, instituirea unor programe si proiecte menite a raspunde receptarii efectelor condamnarilor statului roman de catre instanta europeana, in sensul consolidarii respectului fata de demnitatea persoanei, drepturile si libertatile detinutilor, conditiile de detentie; extinderea retelei de penitenciare prin lansarea unor parteneriate public-private de natura a substitui sau reduce alocatiile bugetare aferente imbunatatirii conditiilor de detentie.

De asemenea, imbunatatirea conditiilor de detentie a persoanelor private de libertate va fi sustinuta si prin lansarea unui program de extindere a retelei de penitenciare, care urmareste construirea, in parteneriat public-privat, sau prin orice alte forme prin care pot fi atrase finantari care sa suplineasca alocatiile bugetare, a noi penitenciare conforme cu necesitatile de reintegrare ale persoanelor private de libertate.
(…)

4. COMPONENTA SISTEMULUI DE FINANTARE
(…)
5. MENTIUNI SPECIALE
(…)
6. POLITICA IN DOMENIUL INVESTITIILOR PUBLICE

In acest sens, tinandu-se seama de faptul ca functionarea sistemului judecatoresc si a celui penitenciar este strict conditionata de existenta unei infrastructuri adecvate si, luand in considerare situatia critica a unor sedii de instante, revendicate si restituite in natura, conform dispozitiilor legale, precum si a celor depreciate fizic ori necorespunzatoare din punct de vedere al spatiilor, asigurarii fluxurilor de circulatie, dotarilor si amenajarilor, a fost acordata o atentie sporita reabilitarii infrastructurii instantelor judecatoresti si penitenciarelor, vizandu-se:

– continuarea finantarii obiectivelor de investitii aflate in curs de executie si a lucrarilor de interventie, tinand cont de starea tehnica a constructiilor din punct de vedere al  asigurarii rezistentei si stabilitatii raportata la legislatia in domeniu;
– lucrari de interventie asupra fondului construit, pentru a-l mentine la parametrii functionali in scopul satisfacerii pe intreaga durata de existenta a exigentelor utilizatorilor;
– imbunatatirea activitatii personalului din cadrul instantelor judecatoresti si al penitenciarelor, precum si a accesului la informatie a cetateanului, prin tehnologizarea sistemului de lucru;
– asigurarea spatiilor necesare impuse de functionarea specifica instantelor judecatoresti prin construirea de sedii noi de instanta sau extinderea celor existente, astfel incat cerintele din domeniul justitiei sa fie respectate si corelate cu reglementarile legislative nationale si internationale; asigurarea spatiilor necesare impuse de functionarea specifica a penitenciarelor prin extinderea si modernizarea celor existente, astfel incat cerintele din domeniul sistemului penitenciar sa fie respectate si corelate cu reglementarile legislative nationale si internationale din domeniu.
7. SINTEZA PROGRAMELOR FINANTATE PRIN PROIECTUL DE BUGET
Cadrul de cheltuieli pe termen mediu ( -mii lei- )

(…)

Programe bugetare

(…)

Ministerul Justitiei
Sinteza fondurilor alocate pe surse si pe titluri de cheltuieli pe anii 2010-2015

Anexa nr. 3 / 17 ( – mii lei – )

(…)

(…)

12 COMMENTS

  1. Felicitari sile…neica Nimeni chiar esti un NIMENI daca poti spune asa ceva….este adevarat ca nu doamna munceste sa faca bugetul….cristache il face… 😡 .. dar dumneai de ce este acolo ? Se vede de la o posta ca este mana Ioanei Serban si a doamnei Bica….apropo banii suplimentari obtinuti de la casa OPSNAJ au fost obtinuti ptr ca doamna Serban si doamna Bica au facut ceva ? Nici macar nu stiu cine-i sef acolo…banii au fost obtinuti tot de medical…

  2. spitalele penitenciar in luna noiembrie o iau de la capat cu banii. devine obisnuinta nu credeti

  3. Nu eu fac bugetul, nu trebuie sa ma trageti asa tare de urechi si nici sa-mi aruncati in cap cu cotizatia, asta e optiune personala.

    Nu vreau sa fac pe avocatul nimanui, dar [i]per a contrario[/i] as vrea sa intreb daca este linistitor sa spunem ca vinovata pentru tot ce s-a intampla e Ioana Serban?

    Nu am spus nimic despre vina DM sau DEA sau DSDRP, este capcana in care se pica cel mai lejer in astfel de situatiii.

    In loc de cautarea vinovatului mai bine am cauta sa nu se mai intample si repet, vinovatul nu este o persoana, desi e confortabil pentru multi sa creada asta.

    Toate intrebarile din comentariu, le-am pus si eu si incet incet m-am documentat. Am vazut si solicitarile de rectificare din august 2011, am vazut si aprobarile (pe zero) venite de la MFP, am luat document cu document la mana, am discutat si cu DM, am luat act si de opinia lor si in final am ales sa nu pun nicio stampila de vinovatie.

    Vreau doar, din tot sufletul, sa nu ne mai confruntam cu asa ceva. Desfiintarea spitalelor este IMPOSIBILA, retineti. Si haideti sa terminam cu afirmatiile catastrofale. Afirmatiile cu privire la eficientizarea activitatii nu trebuie traduse.

    In cursul saptamanii viitoare intentionez sa organizez o intalnire cu delegatii de la spitale (plan sindical) la care voi invita ANP/MJ (compartimente de resort) si incercam sa clarificam din aspecte cu unicul scop de a evita pe viitor astfel de anomalii.

  4. Buna ziua dl Teoroc. Cine construieste bugetul in ANP ? Cum este posibil ca pana in luna noimbrie Dir. DEA sa nu cunoasca faptul ca S Penit. nu au bani de salarii ?? Si daca a cunoscut acest fapt de ce la rectificare nu a solicitat fonduri ? De ce nu spuneti oamenilor (care va platesc 1% din salariulor ), ca de fapt se doreste desfiintarea spitalelor penit. ? De ce se arunca vina in spatele DM ? De cand sunteti dvs in sistem, inclusiv perioada cand erati ofiter la Penit. Jilava, cand vreodata DM a facut bugetul spitalelor ? In subordinea cui se afla sefii contabili din unitati ? Cat la suta din banii de la casa OPSNAJ au fost folositi ptr salarii ? Probabil sunt cam multe intrebari dar ptr moment astept raspuns la ele. Ulterior voi reveni cu altele. Sper ca aveti decenta, cu care eu personal va cunosc, sa imi raspundeti. Sa traiti.

  5. Va fi de rau la anul,sindicatele sa aiba bani de dplasari pt. mitinguri pt. ca sigur vom avea probleme in privinta acordarii drepturilor salariale.ATENTIE LA VOT FRATILOR SA NU MAI SUFERIM SI IN URMATORII 4 ANI DIN 2012 -2016,inca 4 ani e foarte mult din viata mea amarata si scurta.

    Pana nu pleaca am auzit ca vor sa termine sindicatele,e greu dar bete in roate vor pune actualii guvernanti,ce nu te omoara te intareste. 😆 😆 😆

  6. PT. #4 neicaNimeni 30-11-2011 10:10

    D.le coleg in unele afirmatii/explicatii ai dreptate in privinta doamnei,insa anul trecut 2010 prin vara nu aveai buget in unitati nici pt. hranirea efectivelor ,numai directorii stiu cum s-au descurcat ,iar la in luna decembrie 2010 ai primit fila de buget si trebuia sa-i cheltui in 8-10 zile cat pt. 2 luni.

    Unele drepturi salariale nu s-au acordat in decursul anului 2011 (sporuri TBC,chiar si noxe in unele unitati,gradatii,grade profesionale,fidelitate,confidentialitate,etc-explicatia nu sunt norme,se resping de la MF) insa nu stiu daca au fost trimise candva,iar relatia cu cei de la finante este o „indatorire” a directorului financiar.

    Salarizarea personalului de la spitale din aceasta luna a fost un esec de rasunet indiferent de sursele de finantare.

    Dar dupa cum am spus are si multe plusuri cum ar fi deschiderea buna catre sindicate,comunicare buna cu teritoriul,control aproximativ bun asupra cheltuielilor din sistem etc.

    Se poate si mai bine in special in zona personalului.

  7. pt.comentariul de la 23:58
    zvonurile pe care le”prindeti” din zbor vi s-au confirmat a fi reale?
    despre”mana Ioanei Serban” (Serban este nume propriu- S) nu stiu cine v-a informat ca ea ar fi persoana vinovata….daca ati fi lucrat pe economic ati fi observat ca s-a schimbat ceva in bine de cand este dumneai DIRECTOR (ma abtin sa vb despre directorii ec. precedenti)
    si NU doamna Ioana Serban FACE BUGETUL, pt.linistea dvs.sufleteasca….
    lucrez de 10 ani in sistem si observ ca aroganta a atins cele mai inalte culmi….
    ceea ce primeaza acum, dupa parerea mea, este INCOMPETENTA si RAUTATEA FARA MARGINI…
    si toate astea pt.ca cei fara coloana vertebrala, PILOSII si pupink…istii se vad sefi fara doar si poate…dar nu-si cunosc limitele…
    se pare insa ca acestia SUNT CREZUTI indiferent de ce spun, iar de cei care probeaza cu documente nu se incurca nimeni……ce parere aveti despre asta?
    Concluzia: in afara de DENIGRARE (in necunostinta de cauza, de altfel) si „lucratul pe la spate” ce se mai intampla in acest sistem??

  8. Cei care stiu cu adevarat cum se construieste un buget intr-o institutie publica nu vor face greseala de a incerca sa responsabilizeze cu tot dinadinsul o singura persoana, desi asa este cel mai simplu.

    Cand toate fluxurile de stiri titreaza stirea ca Guvernul taie bugetul Justitiei, a spune ca Ioana Serban este unicul vinovat, mi se pare hazardat si fara rost, desi inteleg si aceasta abordare.

  9. Un rahat de buget. Ca și în salariile spitatlelor, și aici mâna Ioanei șerban și a doamnei bica se văd foarte clar. Ministerul crește cu 2,92% iar ANP scade cu 2,51, deci ce primesc ei dăm noi. Succes în activitate colegilor.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)