www.snlp.ro Web analytics

Trecerea agentilor in corpul ofiterilor. Pozitia ANP – nefavorabila

Captura de ecran din 2017.08.29 la 14.06.55

 

La finalul lunii iulie 2017, ANP a propus declansarea unei proceduri de ocupare prin concurs din sursa externa a unor functii de executie, de ofiteri, functii care nu au fost ocupate in urma derularii unor proceduri de ocupare din sursa interna. Initiativa a fost discutata intre organizatiile sindicale dar si intern, pozitia adoptata de sindicate fiind nefavorabila. Mai jos, corespondenta si detalii:

 

 

25.07.2017 – ANP:

Bună ziua,

Vă transmitem spre analiză şi eventuale observaţii şi propuneri, condiţiile specifice, probele de concurs, bibliografia şi tematica pentru concursul de ocupare, din sursă externă, a posturilor vacante de ofiţer (informatică), ofiţer (operativ) şi  agent (informatică), din unităţile penitenciare.

Având în vedere că anunţurile de scoatere la concurs trebuie publicate in presa cel târziu mâine, avem rugămintea să ne transmiteţi răspunsurile dumneavoastră până azi, 25.07.2017, ora 10.00.

Cu deosebită consideraţie,

Serviciul Resurse Umane

Administraţia Naţională a Penitenciarelor

 

25.07.2017 – SNLP:

Buna ziua

Mai jos, punctual:

  1. Conform consultarii interne efectuata de SNLP (cu prezentarea alternativelor), opinia unanima in cadrul organizatiei noastre este, ca regula pe viitor, pentru ocuparea posturilor de ofiteri de executie, sa fie in primul rand prin trecerea agentilor in corpul ofiterilor prin concurs (art 29 din L.293/2004). Eventualele probleme cu absenta candidatilor din propriul sistem, pentru anumite posturi de specialitate, sunt solutionate fie la data limita de depunere a dosarelor, fie cel tarziu dupa etapa selectiei dosarelor.
  2. De la modificarea Legii 293/2004 in perioada 2008-2009, prin ordonante de urgenta, si pana in prezent, aceasta modalitate distinctade ocupare a posturilor vacante nu a fost utilizata, avand in vedere ambiguitatea normelor si ulterior blocarea posturilor.
  3. Pe aceasta linie ANP a exprimat constant opinia institutionala (intarita de puncte de vedere scrise) conform careia trecerea agentilor in corpul ofiterilor prin concurs, nu este o modalitate distincta de ocupare a posturilor vacante de executie ci o componenta in cadrul modalitatii generale de ocupare prin concurs a posturilor vacante.
  4. ANP apreciaza ca daca legiuitorul ar fi urmarit sa prevada trecerea agentilor in corpul ofiterilor ca si modalitate distincta sau etapa preliminara de ocupare, obligatoriu de parcurs, ar fi inclus in statutul special, prevederi similare cu cele dedicate functiilor de conducere care se ocupa in ordine stricta din sursa interna, apoi externa si in final prin transfer.
  5. Totodata trecerea agentilor in corpul ofiterilor este privita in ANP ca si un rezultat al concursului general de ocupare a posturilor, prevazut la art 30 in statutul special, cu aplicabilitate in cazul candidatilor din sursa interna, respectiv din corpul agentilor, care ocupa un post de ofiter de executie. Ulterior admiterii la concurs, se emite deciziea de numire in functie, care include totodata ca si componenta si decizia de trecere in corpul ofiterilor.
  6. SNLP a opinat constant ca „trecerea agentilor in corpul ofiterilor prin concurs” este o modalitate diferita de concursul prevazut la art 30 in statut, si ca activarea acestei modalitati implica doar o decizie comuna ANP/sindicate pe care trebuie sa o adoptam in acest sens, in mod argumentat si asumat. Pana in anul 2016 aceasta decizie nu a fost o prioritate avand in vedere interdictia ocuparii prin concurs a posturilor vacante precum si faptul ca singurele concursuri din sistemul nostru ulterior anului 2006 au fost doar concursuri exclusiv din sursa interna. 
  7. In sprijinul opiniei noastre precum si in vederea setarii acestei reguli pentru viitor aducem in primul rand argumentul carierei, care ar trebui sa prevada, similar altor institutii din sectorul de aparare nationala, posibilitatea pentru agenti, care reprezinta 85% din personal, sa acceada la functii de ofiteri fara sa concureze cu candidati din sursa externa, cel putin ca prima etapa de ocupare a acestui tip de posturi
  8. Amintim si faptul ca in cadrul MAI se afla in derulare (pentru al doilea an consecutiv) concursuri/examene pentru trecerea agentilor in corpul ofiterilor. Aceste concursuri sau examane (concursul devine examen in situatia in care nu s-au inscris minim doi candidati) sunt organizate intern fara publicarea anunturilor in presa sau Monitorul Oficial, sursa externa neavand acces.
  9. In completarea pct 7 admitem faptul ca statutul special al politistului (L.360/2002) include prevederi mult mai flexibile si permisive pe aceasta linie, fara a seta o anumita ordine si fara alte rigiditati. In acest sens, desi opinam ca prevederile actuale din L.293/2004 sunt acoperitoare, daca ANP considera totusi ca reglementarile existente nu sunt suficiente, se pot insera modificari in L.293/2004 utilizand proiectul deja elaborat de ANP/sindicate. 
  10. In vederea clarificarii ocuparii posturilor vacante din sistemul penitenciar prin „trecerea agentilor in corpul ofiterilor prin concurs” ca si modalitate distincta/independenta fata de concursul de ocupare a unor functii de executie, propunem organizarea urgenta a unei intalniri la nivel ANP sau MJ pentru dezbatere si decizii, luand in calcul si modificarea statutului special daca este necesar.

Cu deosebita consideratie

Stefan Teoroc

Presedinte SNLP

 

ANP:

  • a retras anuntul propus si a renuntat la ocuparea posturilor de ofiter din sursa externa
  • a transmis ulterior un punct de vedere catre SNLP, privind trecerea agentilor in corpul ofiterilor:

click pe imagine (24.08.2017 – raspuns ANP):

Captura de ecran din 2017.08.29 la 13.39.38

31 COMMENTS

  1. #28 DeschideOchii 31-08-2017 00:15
    Am inteles perfect ce vrea sa spuna colegul. De obicei ar fi in regula sa urmaresti si semnele de punctuatie. In felul asta ai fi observat ca am adresat o intrebare vis-a-vis de faptul daca ar fi bine sa aducem din sursa externa si in niciun caz nu am facut o constatare.

    Am inteles de asemenea argumentele si urmatorilor colegi care si-au exprimat nemultumirea fata de posibila evolutie a unui agent pe functie de comanda. Sa trecem un pic peste amanuntul asta si sa ne raportam la faptul ca ar trebuis a raspundemla urmatoarele intrebari:

    – In situatia in care nu dispun ACUM de o rezerva de cadre (ofiteri) capabile sa ocupe in orice moment o functie de comanda, in ce gasesc alternativa?

    – In situatia in care sistemul functioneaza si prin prisma asumarii raspunderii pe o functie de comanda 24 din 24 de ore, cum acopar aceste functii in mod echitabil, atat din punct de vedere material cat si carieristic ?

    – Cum pot determina un ofiter cu vechime si grad corespunzator sa ocupe o functie vacanta de comanda daca acesta nu-si doreste asta, acceptandu-si conditia pe o alta functie de comanda sau de executie?

    – Unde considerati ca se limiteaza rolul unui agent de penitenciare, indiferent de potentialul, experienta sau notorietatea profesionala a acestuia?

  2. Și cum vine asta ca după ce ajungi ofițer din agent, să ai un grad echivalent cu vechimea ta in sistem? Dacă ajungi ofiter, să devii frate subinspector de penitenciare. Mai stai 3 ani pe functia de ofiter pe care ai promovat si in urma unui master de comanda sau management pe care il faci poti sa te inscrii si pentru functii de conducere. Ce nu intelegeti voi cei care cititi printre randuri? Nu obstructioneaza nimeni agetntii sa promoveze, e si normal pentru unul care are experienta si cunoaste, dar sa se respecte niste etape ca nu degeaba fraierii au stat 3-4 ani prin academie si restul, agentii smecheri dupa 2 ani de vechime se pot inscrie la concurs pe orice functie de conducere, conform legii actuale.

  3. Văd pe aici numai colegi frustrați. Majoritatea din voi veniți cu argumente total nepotritive situației curente, nu au pic de moralitate și etică.
    Ceea ce nu înțelegeți voi, domnilor dragă, este că aici nu se respectă niște principii ale unui management riguros specific formării și dezvoltării profesionale a personalului din sistemul penitenciar, unde în alte structuri din Sistemul de Apărare și Ordine Publică există anumite reglementări de bun simț.
    Nu cred că există cineva aici ce nu iși dorește promovarea agenților în corpul ofițerilor, sunt sigur, dar colegii mei agenți, lideri și președinți de sindicat, membrii de comisie de concurs au înțeles pe dos. Sunt de acord cu promovarea pe functii de ofiter a agenților în detrimentul angajării/încadrării din sursă externă, susțin asta, DAR NUMAI DACĂ se respectă anumite etape pentru asta, o anumită ierarhie. Cunosc cazuri concrete, colegi ce au ajuns sefi serviciu din soferi, fără pic de experiență. Să se respecte un anumit parcurs. Trebuie un ghid al carierei meticulos, bine fundamentat.

    NU SUNT DE ACORD cu promovarea agenților pe functii de conducere. E nevoie de vechime măcar 5 ani ca agent sa candidezi pe functie de ofiter de executie. Da, dacă vrei functie de conducere, du-te si fă master de comanda la o academie din sistemul de aparare, siguranta si ordine publica. (nu mai vorbesc ca trebuie sa ai studii superioare recunoscute și compatibile cu functia pentru care candidezi). Nu…termini Dreptul la Spiru și tu candidezi pe DEA…

  4. @CristianTudorache, se vede ce bine ai citit și înțeles comentariul lui Cadru. Care parte din propozițiile scrise de el invocă cumva necesitatea promovării/angajării din sursă externă? Niciuna… Promovăm și din sursă internă, dar pe considerente de merit, nu de șmecherii și de interese personale.

  5. Apropos Cadrule si tovarase Iliescu, la Tichilesti functia de sef tura este exercitata de 3 agenti pe 3 ture diferite. De luni de luni de zile constant, frecvent de azi de zile. Ca fapt divers. Sa-i tinem totusi agenti fara a le da posibilitatea sa candideze pentru functia de sef tura, nu ? Sa aducem din sursa externa, nu ?

  6. #24 Cadru 30-08-2017 22:58
    Am citit un comentariu de-al tau in care amintesti ca esti sau ai fost membru in mai multe comisii de concurs al trecerii agentilor in corpul ofiterilor, inclusiv pe functii de comanda. Nu e bine deloc sa pleci de la aceasta premisa, mai ales ca si membru al acelor comisii.
    S-a explicat in clar despre cum stau lucrurile in cazul unor agenti care merita sa avanseze in acest sistem. Mai ales prin prisma lipsei acelui Ghid de care tot tu ai amintit. Un 0.20 la coeficient e suficient pentru un agent sa considere ca a avansat in cariera ?
    Personal consider ca tu, si altii ca tine pe care-i invoci, mergeti pe niste considerente total gresite. Mai ales ca aici discutam de niste salariati cu dreptul de a-si dori mai mult in acest sistem. Si bine spunea Tot cadru si Stefan ca sunt agenti care-si asuma pe nimic responsabilitatea unor posturi de comanda.
    Nu alimentez un razboi gratuit intre categorii d epersonal insa chiar trebuie sa deschidem putin ochii si sa ne uitam un pic in jurul nostru. Acei ofiteri cu academie pe care-i invoci ca sunt foarte multi (desi personal nu cred) care privesc in aceiasi directie cu tine aceasta problematica, crezi ca au devenit un „produs eficient” fara sprijinul si sustinerea unor agenti cu experienta ? Suntmulti agenti care au lasat si vor lasa ceva pe urma lor. E mai bine sa le proptim cariera intr-un coeficient de maxim 2.90 sau e bine ca sistemul sa profite ? Sau e mai bine sa aducem din sursa externa sa ocupam aceste posturi, ca despre asta este vorba in final, nu ?

  7. [quote name=”Ștefan Teoroc”]agentii din MAI pot ocupa functii vacante de ofiteri fara sa aiba concurenti din sursa externa / exact acesta este scopul demersului / prioritatea sursei interne / in prezent cariera unui agent este de maxim 0,20 la coeficient (2,70-2,90) si atat – in 25 de ani de munca in stres, in medie / indiferent de studii / functiile de ofiteri sunt foarte putine / si atunci despre ce mai vorbim in cazul agentilor in planul carierei daca atunci cand se vacanteaza un post de ofiter, vine cinvea din sursa externa cu creierul ceva mai putin afectat de munca in puscarie si cu ceva mai mult timp de toceala si il ocupa ? nu este frustrant? Dar despre agentii care ocupa functii de ofiteri inclusiv cu functie de conducere fara sa primeasca bani si o mai fac si bine, sa nu vorbim? Cu ce e mai prejos un agent din logistica care are 20 de ani vechime si experienta decat un ofiter care abia a aterizat in sector? Si eu sunt ofiter dar niciodata nu am vazut astfel lucrurile / gradul si corpul in sine nu inseamna nimic/ conteaza ce stii cu adevarat sa faci si ce lasi in urma[/quote]
    Mai draga mai Stefan vorbim exact despre ghidul ala al carierei care sa reglementeze ce conditii ce specializari ce cursuri trebuie sa fac eu agentul ca sa ajung director ce experienta si cunostinte profesionale trebuie sa am, ar trebui sa avem functii de comanda si la nivel de agent asa cum e si prin celelate sisteme(sef schimb sef post control etc) sa nu mai platim 25% pt un agent care nu desf nicio activitate ce presupune studii superioare(paza perimetru cand la mapn soldatii desf meseria asta)…si as mai putea enumera dar sunt un comunist….in sisyemul penitenciar nu este reglementata cariera totul e o nebuloasa directori din soferi etc etc se rad astia de pe la mai si mapn de ofiterii nostrii……

  8. De acord ! Functiile de executie de ofiteri sa fie ocupate doar de agenti!!! Dar la functii de conducere nu este ok. Chiar si exemplul dat de dvs…logistica..poi ofiteri la logistica sunt la achizitii si inginerii…poi dvs comparati munca celor mentionati cu agentii din logistica??? Care sunt responsabili economici, magazioneri si gospodari??? Credeti-ma diferenta este ca de la mancare la mancarime! Lucrez in DEA stiu foarte bine ce vorbesc…si cine lucreaza in logistica stie foarte bine ca asta e adevarul! Vorbiti cu sefa de la DEA ANP sau cu doamna Serban…In concluzie…nu ai vrut sa faci academie sau nu ai putut…ok exista si varianta de rezerva…filiera indirecta ( sau incorecta cum spunem noi cu academie)…dar doar pentru FUNCTII DE EXECUTIE! Ce v-am spus eu acum o gandesc sute de ofiteri din sistem cu academie…si asa e corect si normal!

  9. agentii din MAI pot ocupa functii vacante de ofiteri fara sa aiba concurenti din sursa externa / exact acesta este scopul demersului / prioritatea sursei interne / in prezent cariera unui agent este de maxim 0,20 la coeficient (2,70-2,90) si atat – in 25 de ani de munca in stres, in medie / indiferent de studii / functiile de ofiteri sunt foarte putine / si atunci despre ce mai vorbim in cazul agentilor in planul carierei daca atunci cand se vacanteaza un post de ofiter, vine cinvea din sursa externa cu creierul ceva mai putin afectat de munca in puscarie si cu ceva mai mult timp de toceala si il ocupa ? nu este frustrant? Dar despre agentii care ocupa functii de ofiteri inclusiv cu functie de conducere fara sa primeasca bani si o mai fac si bine, sa nu vorbim? Cu ce e mai prejos un agent din logistica care are 20 de ani vechime si experienta decat un ofiter care abia a aterizat in sector? Si eu sunt ofiter dar niciodata nu am vazut astfel lucrurile / gradul si corpul in sine nu inseamna nimic/ conteaza ce stii cu adevarat sa faci si ce lasi in urma

  10. In momentul de fata un absolvent SNPAP(care poate a si picat examenul de admitere la academie) poate sa acceada la o functie de conducere inaintea unui absolvent de academie. E corect asa ceva??? Rad toti colegi din Ordine Publica de noi… chiar suntem de ras !!!

  11. Cum adică trecere, fără examen? Vreți sa revenim la vremurile din anii când doar pilosii sau spagarii puteau ajunge ofițeri? Acum avem concursuri și exista transparenta, ale cui interese le promovați ale celor care vor sa ia sau sa dea spaga? De ce sa stricam un lucru bun?

  12. Iliescule, mai draga mai, acum imi este clar cum te pozitionezi tu ca si membru al acelor comisii de concurs. Antepronuntarea ta este evienta si neproductiva, evident.

    In toata discutia asta nu s-a pus problema unor reglementari viitoare mai mult sau mai putin necesare. Vorbim de contextul actual al sanselor unor salariati de a accede la niste functii de comanda. In contextul asta observ ca exista niste prejudecati extrem de neproductive nascute probabil din niste frustrari personale.

    Ca adusei vorba de Ghidul carierei, probabil realizezi ca nu poate fi tratat atat de simplist, prin emiterea unei succesiuni de functii prin care trebeuie sa treaca, spre exemplu, un agent.
    Alte aspecte ar trebui sa-ti atraga atentiam cum ar fi spre exemplu, ca nu mai exista o rezerva de cadre. Te-ai intrebat vreodata de ce? O parte din raspuns ti-l pot da eu: pentru ca nu mai exista notiunea de meritocratie si oamenii aleg sa bata in retragere, sa se adapteze unui nivel mai mic, fara asumarea raspunderii. Si unii dintre noi mai pluseaza si cu tentative de etichetare a unor oameni care vor sa-si asume niste responsabilitati, de genul acelor agenti pe care si tu i-ai dibuit cateodata in comisiile in care spui ca ai fost membru.

  13. Daca esti din sistemul penitenciar, nu vad ce majorare de 15% urmaresti, intrucat a fost acordata militarilor nu fpss

    Pentru noi, actualizarea trebuie facuta cu salariul de merit. Am mentionat in material

  14. salutare oameni buni,stiti ceva : ar trebui sa depunem o noua cerere de realculare ptr 15% la casa MAI pina in 15 septembrie 2017.Ieri ma sunat un amic din Bucuresti si ma informat ca in urma oug care au dat_o astia.astept raspuns

  15. [quote name=”Tot cadru”]Ion Iliescu, nu as dori sa cred ca statutul tau de membru al acelor comisii de concurs s-a confundat si cu metehnele numeli pe care-l folosesti pe acest site.

    Daca atentia iti era un pic mai sporita, ai fi observat ca nu am afirmat ca toti agentii sunt pretabili de a ocupa aceste functii de comanda, dupa cum si tu ai afirmat ca sunt putini care au dovedit ca pot face asta.

    Pe cale de consecinta, pastrand un nivel al opiniilor precum o cere Abc, deducem de aici ca in sistemul; penitenciar romanesc sunt salariati (agenti) carora ar trebui sa li se permita dreptul la cariera, corect ?

    Pe de alta parte, putem initia situatii ipotetice insa foarte probabil reale. Cum ar fi de exemplu, sa ai de ales in cadrul unui examen intre un agent cu experienta pe postul pentru care candideaza (si care a presupus luarea unor decizii specifice acelei functii de comanda) si un ofiter cu functie de executie dintr-un alt sector de activitate fata de sectorul unde isi doreste functia de comanda. Poate fi o speta.

    In mod normal, atat acel agent cat si acel ofiter ar pleca pe picior de egalitate in acest concurs INSA calitatea si prejudecata unui membru ca propria-ti persoana, crezi ca ar face o diferenta aici?

    Mai mult, considerati adecvat ca pentru o functie de comanda ar trebui ca proba scrisa sa constea in diferite spete din care sa poata fi extras modul eficient ori nu al candidatului de a percepe rolul sau in speta respectiva ? Intrebarea vine pe fondul situatiei din prezent unde, cel putin personal, am constatat ca poti deveni ofiter cu functie de comanda doar pentru ca ai invatat cuvant cu cuvant toata tematica. E deajuns oare? Stim cu totii prea bine ce riscuri exista abordand astfel un examen pentru o functie de comanda.[/quote]mai draga mai vad ca nu intelegi conceptul de cariera. Toti avem dreptrui egale la evolutie in cariera dar nicunde in lumea asta mare nu o sa vezi un portar sa ajunga director fara sa fie in drumul lui spre director si asistent coordonator etc. In nici o structura din sistemul nostru nu exista o astfel de cariera momentan normalitatea nu e la noi unde un sofer ajunge director, unde un agent de la sipa ajunge director etc Sistemul e prost construit de la ghidul carierei care nu exista de 14 ani pana la faptul ca nu exista conditii specifice care sa nu ii permita ofiterului de la logistica sa concureze cu agentul cu experienta pe un post de sef de tura, consideri o anormalitate sa iti desfasori activitatea ca ofiter de executie 1 an sau 2, experienta iti va fi necesara pt viitoarea functie de comanda…..totusi eu zic ca la un moment dat vom ajunge la normalitate!!!!

  16. Ion Iliescu, nu as dori sa cred ca statutul tau de membru al acelor comisii de concurs s-a confundat si cu metehnele numeli pe care-l folosesti pe acest site.

    Daca atentia iti era un pic mai sporita, ai fi observat ca nu am afirmat ca toti agentii sunt pretabili de a ocupa aceste functii de comanda, dupa cum si tu ai afirmat ca sunt putini care au dovedit ca pot face asta.

    Pe cale de consecinta, pastrand un nivel al opiniilor precum o cere Abc, deducem de aici ca in sistemul; penitenciar romanesc sunt salariati (agenti) carora ar trebui sa li se permita dreptul la cariera, corect ?

    Pe de alta parte, putem initia situatii ipotetice insa foarte probabil reale. Cum ar fi de exemplu, sa ai de ales in cadrul unui examen intre un agent cu experienta pe postul pentru care candideaza (si care a presupus luarea unor decizii specifice acelei functii de comanda) si un ofiter cu functie de executie dintr-un alt sector de activitate fata de sectorul unde isi doreste functia de comanda. Poate fi o speta.

    In mod normal, atat acel agent cat si acel ofiter ar pleca pe picior de egalitate in acest concurs INSA calitatea si prejudecata unui membru ca propria-ti persoana, crezi ca ar face o diferenta aici?

    Mai mult, considerati adecvat ca pentru o functie de comanda ar trebui ca proba scrisa sa constea in diferite spete din care sa poata fi extras modul eficient ori nu al candidatului de a percepe rolul sau in speta respectiva ? Intrebarea vine pe fondul situatiei din prezent unde, cel putin personal, am constatat ca poti deveni ofiter cu functie de comanda doar pentru ca ai invatat cuvant cu cuvant toata tematica. E deajuns oare? Stim cu totii prea bine ce riscuri exista abordand astfel un examen pentru o functie de comanda.

  17. [quote name=”Abc”]Hai ca iar duceti discutiile in domeniul agent vs ofiter. Stai linistit, ca si ofiterul tine functiile alea de comanda si fara bani. Nedreptate este peste tot. Sunt agenti foarte bine pregatiti, sunt ofiter slab pregatit. Unii ofiteri inca sunt „debutanti” dupa 15-20 de ani de munca in sistem, asa cum unii agenti au facut scoala aia la misto si iau locul de munca la misto. Cand o sa existe opinii obiective pe site, poate atunci evoluam si noi.[/quote]
    Ai pus punctul pe „I”.

  18. [quote name=”Cadru”]Asa e si normal sa fie!!! Dar daca tot faceti referire la MAI…acolo nu se ocupa functiile de conducere direct din agenti…au si ei o ierarhie….agent>ofiter executie>sef serviciu/birou>director. Nu ca la noi…se fac agenti direct Director…vezi cazul Halchin…[/quote]
    Foarte corect! Raspunsul ANP este corect!

  19. Trebuie o ierarhie bine stabilita! Avem 2-3 examene de luat toata cariera…de ce sa le sarim si pe astea…nu e ok!

  20. [quote name=”Tot cadru”]Daca o astfel de abordare s-ar aplica in sistemul asta, corect ar fi ca niciun agent sa nu mai inlocuiasca sefii de tura prin dzu si nici o alta sarcina specifica ofiterilor nu ar trebui suplinita de agenti. Corect ? Mai mult, niciun agent sa nu mai duca in spate vrwun ofiter, mai ales oe cei noy veniti din academie pentru care puscaria e atat de neinteles cateodata… Suferi cadrule ca unii agenti sunt intr-atat de capabili incat in orice moment ar outea inlocui multi ofiteri chiar si cu functie de comanda ?[/quote]
    Mai draga mai permite mi sa iti impartasesc din experienta mai multor concursuri unde am fost membru sa iti spun ca nu este normal modul acesta de evolutie, foarte putini agenti detin cunostintele aptitudinile si calitati necesare pt o functie de comanda(asta nu inseamna ca toti ofiterii ce au ocupat la un moment dat functiile respective sunt excrptionali) ajunsi in aceste functii ei raspund de oamenii din subordine si trebuie sa ii formeze sa ii sprijine sa ii indrume sa ii sanctioneze…evolutia normala e cea care este in tot sistemul asta de ordine si siguranta subofiyer/agent ofiter de executie ofiter comanda director etc sa urmeze o scoala de formare nu o facultate x si 0 sau alte facultati ce nu au deaface cu specialitatea in care lucram(absolventul de drept de la spiru sa se faca notar avocat judecator mediator procuror jurist etc nu ofiter)…nu poti sa iei un sofer si sa l faci director astea au fost niste lovituri date de niste arivisti acum 10 ani cand sistemul era lovit din toate partile de macovei si alti oamebi sprijiniti de ea pe la noi prin sistem (manageri publici)

  21. Hai ca iar duceti discutiile in domeniul agent vs ofiter. Stai linistit, ca si ofiterul tine functiile alea de comanda si fara bani. Nedreptate este peste tot. Sunt agenti foarte bine pregatiti, sunt ofiter slab pregatit. Unii ofiteri inca sunt „debutanti” dupa 15-20 de ani de munca in sistem, asa cum unii agenti au facut scoala aia la misto si iau locul de munca la misto. Cand o sa existe opinii obiective pe site, poate atunci evoluam si noi.

  22. De aceea am si facut-o publica. Intereseaza opinia tuturor. Exprimati-va! Nu doar eu citesc comentariile

  23. Buna seara ! Domnule Stefan la M.A.I se poate la noi nu ! Tinand cont de statutul nostru mi se pare o absurditate sa nu se tina cont de aceste aspecte . Aceasta situatie nu trebuie tolerata.

  24. Daca asta ai inteles tu din comentariu meu…oricum nu am pretentii la multa lume…

  25. Daca o astfel de abordare s-ar aplica in sistemul asta, corect ar fi ca niciun agent sa nu mai inlocuiasca sefii de tura prin dzu si nici o alta sarcina specifica ofiterilor nu ar trebui suplinita de agenti. Corect ? Mai mult, niciun agent sa nu mai duca in spate vrwun ofiter, mai ales oe cei noy veniti din academie pentru care puscaria e atat de neinteles cateodata… Suferi cadrule ca unii agenti sunt intr-atat de capabili incat in orice moment ar outea inlocui multi ofiteri chiar si cu functie de comanda ?

  26. Asa e si normal sa fie!!! Dar daca tot faceti referire la MAI…acolo nu se ocupa functiile de conducere direct din agenti…au si ei o ierarhie….agent>ofiter executie>sef serviciu/birou>director. Nu ca la noi…se fac agenti direct Director…vezi cazul Halchin…

  27. Nici.la.Medicina.nu.Se.dau.Asa.Examene.Luati.Exemplu.Pozitiv.de.La.Politie.Psihologic.si.scris.test.Grila.La.ANP.tot.Timpu.Au.fost.Mai.Destepti.Mie.Scarba.de.Acedt.Sistem

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)