www.snlp.ro Web analytics

Posturi: 20.000… 15.000… 12.000… colaps. Demersuri SNLP pentru evitare blocaj

descarcare

 

Conform standardelor de sistem, avem nevoie de un total de 20.000 de posturi (evident ocupate) pentru a functiona legal la capacitatea de detinere din prezent; insa, conform actelor normative in vigoare, avem prevazute doar 15.000 de posturi, iar conform tristei realitati doar 12.000 dintre acestea sunt ocupate. In plus, guvernul si-a propus sa ne blocheze si posturile vacante. De parca lucram cu detinuti din pasiune…

Intr-o perioada doar cu putin mai mare de un an, sistemul nostru a pierdut 3000 de oameni prin efectul legii pensiilor militare de stat iar exodul inca nu s-a oprit. In compensatie, se incearca, prin concursuri incadrarea unui numar cat mai mare de salariati insa nu se reuseste nici macar mentinerea efectivelor la nivelul din ianuarie 2016, fara sa mai socotim ca preconizasem 14.000 de posturi pana la finele anului 2017.

Multi dintre noi sunt deosebit de sensibili si atenti la zvonurile legate de pensionare si urmeaza sa depuna cereri la cel mai mic risc concret. Numarul actual al celor care indeplinesc inca criterii pentru pensionare nu este deloc de ignorat fiind in jur de 1000 per sistem. Precizam faptul ca nu exista vreun proiect recent cu privire la modificarea bazei de calcul pentru pensia militara de stat dar stim toti despre intentiile exprimate din sfera politicului.

Adaugam inca una la problemele in materie de resurse umane si anume prezenta la un momentdat a celui mai mare numar de debutanti (peste 2000) incadrati intr-o perioada scurta de timp, cu care s-a confruntat vreodata sistemul nostru (si aici nu luam in calcul absolventii institutiilor de invatamant specifice). Debutantii au un an de pregatire inainte de a putea fi implicati in activitati, iar acest lucru face dificila planificarea in misiuni.

Astfel, prin efectul Legii 223/2015, un procent intre 15% si 20% din structura de aparare, a parasit sistemul intr-un an si ceva. In acest context, blocarea posturilor vacante inclusiv ale celor aflate in procedura de ocupare prin concurs, fara a excepta macar posturile pentru promotiile de absolventi, ar fi un dezastru total pentru noi dar in general pentru toata structura de aparare. De aceea, SNLP a derulat o serie de demersuri pentru a evita acest blocaj.

Mai intai am participat la Comisia de dialog social din MDRAPFE (ministerul initiator) si am cerut exceptarea sistemului penitenciar. Ulterior ne-a parvenit un proiect actualizat in care toate institutiile publice din structura de aparare nationala erau trecute la exceptii, posturile vacante fiind astfel mentinute disponibile pentru concurs. In faza urmatoare, insa, proiectul a suferit alte modificari si am fost din nou eliminati de la exceptii in schimb au aparut domeniile… sanatate si invatamant (bineinteles).

Ieri in cadrul sedintei de plen a Consiliului Economic si Social, in care SNLP are un membru titular in persoana presedintelui SNLP, a fost avizat proiectul susmentionat cu o propunere de modificare aprobata cu vot unanim. SNLP a inserat astfel, in avizul CES, o modificare care se va transmite catre guvern, prin care sunt exceptate de la blocare toate posturile vacante din structura de aparare nationala. In continuare vom asuma si alte interventii in raport cu decidentii politici astfel incat sa asiguram functionarea sistemului chiar si la cote de avarie.

Textul propunerii:

Propunere de modificare a proiectului de la pct 3.3 din Ordinea de zi a sedintei Plenului CES din data de 18.07.2017 (Proiect de Ordonanță a Guvernului privind unele măsuri pentru administrația publică centrală):

 

„Se introduce o noua litera la Art 7, alin (1):

k) posturile vacante din institutiile publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, precum si posturile necesare pentru incadrarea promotiei de absolventi 2017 din institutiile de invatamant ale sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala;”

Documente atasate:

 

7 COMMENTS

  1. [quote name=”noni”]credeti ca puteti sa ne ajutati sau noii veniti sunt membri de sindicat doar ca sa platim cptozatiai[/quote]
    Degeaba ti-ai cumparat telefon de 2500 de lei ca nu scrie in locul tau.Cred ca Romania este singura tara unde incepatorii intr-un domeniu au pretentia sa aiba salariul la fel ca ala cu ceva vechime sau chiar mai mare daca se poate.

  2. Noni, ca nou venit, nu ar trebui sa utilizezi deja astfel de exprimari. Nu te ajuta. Te-ar ajuta ceva mai mult studiul. Noua lege cadru elimina complet coeficientii.

  3. credeti ca puteti sa ne ajutati sau noii veniti sunt membri de sindicat doar ca sa platim cptozatiai

  4. ambele functii sunt de executie sunt in acelasi compartiment, doar angajate la 6 luni distanta

  5. [b]#2 noni 19-07-2017 23:28[/b] – Nu are absolut nicio legatura coeficientul de ierarhizare cu gradul profesional. In teoria simpla a organizarii unei institutii de aparare, intotdeauna functia „bate” gradul. E o expresie cazona din vechi timpuri insa aplicabila indeobste.
    Ca sa intelegi, spre exemplu … un inspector este sef sectie (functie comanda) iar un inspector principal este ofiter instructor (functie de executie). Cine crezi ca ar trebui sa beneficieze de un coeficient superior de ierarhizare ?

  6. va rugam sa sesizati si sa ne sustineti in corectarea si corelarea coeficientilor personalului provenit de sursa externa — personal carora li s-a acordat grade corespunzatoare vechimii in sistem sau in profesie dar nu si coeficienti de ierarhizare – astfel ca sunt situatii de-a dreptul hilare personal cu grade de inspector principal are coeficient mai mic decat un inspector. Daca se vor reface statele sa se vor emite noi decizii de numire si sa se corecteze aceste anomalii.

  7. Felicitari Stefane,sa speram ca problemele cu personalul din sistem vor fi intelese.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)