www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

1,2,3 prioritati. Sa ne punem pe treaba!

setpriority

 

Ca sa nu pierdem prea mult timp, am navigat rapid prin problematica complexa a sistemului nostru si am selectat o agenda sintetica de prioritati pe care o propunem MJ/ANP. Posturi, concursuri, ore suplimentare, modificari urgente in plan normativ. Lista completa este lunga, dar cu ceva trebuie totusi sa incepem si inca repede:

Nr.05/SNLP/25.01.2017

Catre - Ministerul Justitiei si ANP

 

Conform celor stabilite in cadrul intalnirii MJ/ANP/SNLP/FSANP, derulate la ANP in data de 19.01.2017, solicitam:

 

I. Modificarea ordinul de ministru referitor la Comisia mixta privind sistemul penitenciar, respectiv actualizarea componentei comisiei ca urmare a modificarilor intervenite la nivelul MJ.

 

II. Intrunirea Comisiei mixte cat de repede posibil, in functie de solutionarea solicitarii de la pct 1, avand pe ordinea de zi aspectele prioritare convenite in cadrul intalnirii din 19.01.2017 respectiv semnarea/promovarea actelor normative ale caror proiecte au fost finalizate in cursul anului 2016, privitoare la sporul pentru conditii deosebit de periculoase (TBC-HIV/SIDA) si la echipament, precum si demersuri in planul resurselor umane, dupa cum urmeaza:

  1. Modificarea numarului de posturi prevazute pentru sistemul penitenciar de la 15041 la 16041, sens in care ANP si-a asumat ca pana la data de 03.02.2017 sa transmita catre ordonatorul principal o revenire la adresa anterioara in care se solicita motivat cresterea schemei cu doar 500 de posturi. Precizam ca este vorba despre posturi prevazute si nu finantate, numarul acestora din urma fiind cel stabilit prin bugetul alocat pentru 2017. Modificarea este necesara pentru eliminarea rapida a situatiilor critice prin repartizarea de posturi prevazute in special unitatilor ale caror state de functii nu mai includ posturi vacante in sectorul operativ si care evidentiaza un numar foarte mare de ore suplimentare fara posibilitatea de a mai primi alte resurse umane, din lipsa de posturi. Totodata modificarea trebuie facuta urgenta pentru a se realiza aplicarea integrala a rezultatelor standardizarii sistemului penitenciar centralizate in anul 2016.
  2. Tot in scopul ameliorarii situatiei resurselor umane din sistemul penitenciar, precum si al echilibrarii statelor de functii ale unitatilor subordonate ANP in armonie cu standardele decise, solicitam publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a Decizie DG ANP nr. 348/2016 privind aprobarea standardelor de personal pe domenii de activitate si categorii de unitati penitenciare. Precizam faptul ca in cursul anului 2016, MJ a solicitat emiterea acestei decizii pe baza unei fundamentari ample, astfel incat procesul de standardizare sa fie unul legitim si coerent. Mentionam ca decizia mentionata a produs deja efecte si implicit impact bugetar, in cursul anului 2016, toate conducerile unitatilor fiind implicate in consultari realizate la sediul ANP, in vederea aplicarii standardelor. La acest moment ANP detine situatia exacta care indica necesarul real de resurse umane pentru fiecare unitate, in functie de indicatorii stabiliti si particularitatile fiecarei unitati. Avand in vedere faptul ca rezultatele standardizarii reprezinta un deziderat din punct de vedere al numarului total si totodata real de functii necesare corelat cu normele in vigoare dar si cu particularitatile fiecarei unitati, in prima etapa, se poate proceda la echilibrarea statelor de functii prin permutarea functiilor vacante existente la acest moment, la care se adauga posturile rezultate din suplimentarea prevazuta la pct 1 din prezenta solicitare. Accentuam faptul ca ocuparea propriu-zisa a functiilor se coreleaza strict cu bugetul prevazut, indiferent de modificarea numarului de posturi.
  3. Solicitam MJ o analiza urgenta a rezultatelor standardizarii sistemului penitenciar transmise de ANP catre ordonatorul principal de credite, precum si continuarea procesului prin modificarea urgenta a statelor de functii ale unitatilor. In acest sens este necesar a se conveni asupra unui calendar de intalniri in cadrul carora sa decidem in mod responsabil care sunt prioritatile de sistem si cum se vor modifica statele de functii ale unitatilor 

III.  Consultarea SNLP/FSANP inainte de repartizarea pe titluri/articole/alineate, a bugetului ANP care se va aproba pentru anul 2017. 

 

IV. Centralizarea urgenta si punerea la dispozitia SNLP/FSANP a unei situatii la zi, complete si fara erori, a orelor suplimentare de munca prestate de intreg personalul din sistemul penitenciar (nu doar sectorul operativ), cu evidentierea orelor suplimentare necompensate cu timp liber la data de 01.01.2016 si ulterior la data de 01.01.2017.

 

V. Centralizarea urgenta si punerea la dispozitia SNLP/FSANP a unei situatii la zi cu zilele de concediu neefectuate pe anii 2015 si 2016.

 

VI. Dezbaterea situatiilor de la pct IV si V in cadrul Comisiei mixte, in vederea identificarii unor solutii pe termen scurt si mediu avand in vedere evolutia efectivelor; precizam ca in prezent inregistram un minus de 500 de posturi fata de luna ianuarie 2016 (avem 12141 de posturi ocupate si aproximativ 1000 de salariati care indeplinesc criteriile pentru pensie militara). Solicitam analizarea posibilitatii de plata a orelor suplimentare de munca care nu pot fi compensate in termenul legal, prestate in anii 2015-2016.

 

Cu deosebita consideratie

Stefan Teoroc - Presedinte SNLP/Federatia PUBLISIND

 

Comentarii  

0 #71 MBC 19-02-2017 23:15
Multumesc mult!
Citat
0 #70 Cristian Tudorache 19-02-2017 21:02
#69 MBC - un raspuns la intrebarea ta il ai fix un comentariu mai jos. Cat de greu e sa citesti macar comentariile ultime la acest articol ?
Citat
0 #69 MBC 18-02-2017 23:42
In 2017 se mai scot posturi din sursa externa?
Si cam in ce perioada a anului se preconizeaza?
Multumesc
Citat
0 #68 Ștefan Teoroc 07-02-2017 23:12
Da
Citat
0 #67 Alin 07-02-2017 21:59
Posturi din sursa externa se vor mai scoate .
Citat
0 #66 Ștefan Teoroc 01-02-2017 19:04
Transformarea e la fel de incercat ca "noile" state. Trebuie mentinute concursurile active cat mai mult timp si crescute efectivele urgent
Citat
-3 #65 SRS 01-02-2017 18:39
Deranjez cu o intrebare. ANP a solicitat situatia posturilor vacante la Reeducare pentru a demara scoaterea la concurs. Posturile de sef birou se transforma in sef serviciu cf. noilor state. De ce nu se demarează concursul dupa transformare? Multumesc.
Citat
+7 #64 finul Alecu 01-02-2017 15:03
Domnu' Ai-tistu,da' facultate de informatica pe bani,n-ai vazut?Ori faci la stat ,dar la "taxa",ori faci la Spritzu,tot cu bani.Ha,ha,ha,c hiar nu stiai?
Citat
+1 #63 bukmop01 01-02-2017 09:12
Citez pe Nica:
Citez pe Bizaar:
Dle it-ist (editat).dumneata si specialiștii dumitale sunteți doar personal auxiliar intr un PNT. Cum vrei sa ai salariul ca un ofițer din paza cand tu plimbi o scara si legi doua fire??iar subordonații dumitale sse plimba unii după alții sa nu se ia vreun HOT de ei prin pușcărie!eu am făcut Sc militară la arma penitenciare,lucrez la penitenciar!tu ai făcut vreo specializare in domeniul it , lucrezi la PNT ,din pct meu de vedere n ar trebui sa ai nici grade.sunteti personal auxiliar si veți fi scoși odată din structura de apărare naționala,pentru ca nu aveți ce caută aici.faptul ca s a permis Căpușarea sistemului cu tot felul de funcții si "specialisti"nu este vina mea!stiu ca ne considerați pe noi,cei din paza pleava pușcăriei si nu dați doua cepe Degerate pe noi, datorită funcțiilor pe care le dețineți ca "specialiști"nu va face decât sa demonstrați încă o data ca voi ați ajuns aici in moduri deosebit de suspecte.bizaaar

Mare e gradina ta doamne, tu ai facut o scoala din care ai iesit mai slab pregatit fata de cum ai intrat, nu ai o specialitate, oare drept, oare adminsitartie publicam, oare paznic la hoti ??? IT sunt varful de lance acum peste tot, fara ei nu poate functiona un sistem modern, dar ce sa stii tu cramponat in trecut, el chiar are o specializare, daca nu era el statistica pe care a cerut-o MJ,guvernul,anp in legatura cu potentialii gratiati o faceai si tu de la paza la mana ca te punea comandantul sa-i ajuti pe cei de la evidenta si tot nu o terminati in 2-3 saptamani??? stii ca s-au marit salariile celor de la medical si educatie ca daca nu la dau c-am pleaca pe afara pe salarii bune, oare de ce nu se cauta si paznic ca tine afara ??? Nu fi fudul frate !!! ;-)

Puscariile ar functiona bine mersi.De ce nu te duci afara frate ca se cauta?
Citat
0 #62 bukmop01 01-02-2017 09:06
Citez pe Alex71:
Pt. un ofiter IT
Ce ati zice daca s-ar externaliza serviciile din penitenciare ? Asa cum e in multe state UE ? Poate aceeasi treaba pe care o faceti, unele firme ar face-o mai ieftin !

De fiecare data mai bine.
Citat
+8 #61 bukmop01 01-02-2017 09:03
Citez pe un ofiter IT:
pt Asclepios:
Corect, dar eu trebuie sa ma aliniez cu salariul unui medic, NU unui asistent. Eu vorbeam de faptul ca un asistent are salariul cat mine, ceea ce nu este normal. Dar nu numai agentul de la medical, ci si agentul din Educativ, si un agent din paza..
Deasemeni, agentii din IT, la fel ca si asistentii medicali, fac parte din niste compartimente de specialisti, asadar ar trebui sa fie deasupra unor agenti din paza sau socio. Asta spuneam, specialitatile NU SE DIFERENTIAZA IN NICI UN FEL LA SALARIU(coeficient).

Cati hoti vede un ofiter IT zilnic? Dar lunar? Nici unul.De acolo deriva diferenta de salariu domnule ofiter .
Citat
+18 #60 Marius 01-02-2017 06:20
Din pacate apar tot mai des comentarii legate de :,,eu de la paza sunt de neinlocuit ,ba eu de la logistica sunt mai de neinlocuit etc ,,!Au iesit la pensie oameni care pareau de neinlocuit pentru sistem,dar trebuie sa admitem ca fiecare sector are plusuri si minusuri !Nu cred ca se inchide penitenciarul din care faceti parte ,daca plecati in concediu sau la pensie dragi colegi!Aceste dispute au fost induse de catre anumiti sefi si colegi de neinlocuit!Prob lema tine de salarizare si da trebuie sa admitem ca nu putem fi plati toti la fel!Fiecare are raspunderea lui in functie de responsabilitat i sale ,mai mici sau mai mari !Fiecare sector este important ,asta sa va intre bine in cap domnilor fpss sau ''politisti''!C a sa apreciati munca fiecaruia va propun sa lucrati citeva luni in alt sector si apoi sa va balacariti uni pe altii ! Adevaratele probleme sunt legate de salarizarea corecta a sectoarelor ,dotare,creeare a unor conditii normale de munca pentru toti fpss etc!Cate sfaturi pertinente din vasta voastra experienta a-ti dat noilor colegi sau colegilor de munca ??? Cand a-ti apreciat vreodata munca altui coleg in fata sefului sau colegilor ?(fara grade de rudenie sau interese ascunse) ??O mare parte a activitatii unor ,,colegi vocali ,,este sa va denigrati atat colegii cit si sefii ! ''Sporuri'' in toate sa aveti !
Citat
0 #59 troublemaker 31-01-2017 22:30
D-le presedinte,in intrebarea mea ....nevinovata! ! :lol: am pus in ghilimelele dezbaterea!poat e ca nu ati sesizat.....Da` nu-i nimik :-)
M-ar fi mirat prezenta cuiva din sindicat la circul ala ....
Are perfecta dreptate colegul de la #49 poate ar fi bine totusi, sa exprime cineva un punct de vedere motivat,si cine ar putea sa o faca mai bine decat lucratorii din penitenciare prin vocea liderilor lor de sindicat,( parerea celor din fruntea ANP o cunoastem!).
Citat
+4 #58 finul Alecu 31-01-2017 19:57
"de ce ar fi mers sindicatele la consultare"? Cred ca ar fi trebuit sa mearga din spirit civic,de solidaritate cu romanii,sa le spunem ca gratierea nu rezolva problema supraaglomerari i si are efecte perverse.Sa stie romanii ca gardienii muncesc din greu si traiesc 12/24 alaturi de ppl-i.
Citat
-19 #57 un ofiter IT 31-01-2017 18:23
Citez pe haaahaha!:
nea` ofiter IT, de unde ai scos ma nene functia asta...''ofiter IT'' :)) fara sa fiu rautacios, poate doar pentru a separa ceea ce faci dumneata cu ceea ce face un nene'' in operativ. Go to flanco, altex, e-mag si toate cele!!!

Vai capul tau! Da, eu ma pot duce sa lucrez si afara, nu mi-e frica, am o specializare pt care voi fi platit bine. Dar tu, ce faci, te duci paznic pe 1000 lei? Pe cine vei mai chema cand "nu-ti merge calculatorul" pentru ca... nu are monitorul in priza???
Citat
-8 #56 un ofiter IT 31-01-2017 18:16
Citez pe Asclepios:
Pt. ofiter IT da ai dreptate salariul tau trebuie sa fie comparabil cu al unui medic dar probabil tu esti mult mai tanar decat medicii din unitatea ta iar pe asistenti ii ridica sporul de noapte+ norma 12B+ orele cu 75% pt sarbatori si week-end si eu cand sunt la 8 ore, ca programul unui asistent alterneaza pierd 6-700 lei la salar intr-o luna.

Nu, am mai multa vechime decat medicii (am aprox.20 ani), si consider ca macar o minima diferenta tot ar trebui sa fie intre un asistent si un ofiter IT.
Citat
-4 #55 un ofiter IT 31-01-2017 18:11
Citez pe alternative sociale:
Citez pe un ofiter IT:
pt Asclepios:
Corect, dar eu trebuie sa ma aliniez cu salariul unui medic, NU unui asistent. Eu vorbeam de faptul ca un asistent are salariul cat mine, ceea ce nu este normal. Dar nu numai agentul de la medical, ci si agentul din Educativ, si un agent din paza..
Deasemeni, agentii din IT, la fel ca si asistentii medicali, fac parte din niste compartimente de specialisti, asadar ar trebui sa fie deasupra unor agenti din paza sau socio. Asta spuneam, specialitatile NU SE DIFERENTIAZA IN NICI UN FEL LA SALARIU(coeficient).

Cum si cat timp interactionati cu detinutul? Cum lucrati de sarbatori? Cred ca sunt doar 2 aspecte care fac diferenta...

N-ai inteles, nu contest sporurilr suplimentare pe care le luati in paza, eu contest coeficientul.
Citat
-1 #54 un ofiter IT 31-01-2017 18:05
Citez pe finul Alecu:
Domnu' AI-tistu',vreau sa va spun ,ca specialistul de dvs face 3 ani o facultate de informatica,cam cat face asistentul cu scoala postliceala.Basca,el,asistentul medical, poate sa faca si facultatea de asistenti(moase...etc), de 4 anisori in cadrul Fac de Medicina.Doctorasul face 6 ani Fac de Medicina +vreo 6-9 ani rezidentiat,ca altfel nu poate profesa.In atare situatie,eu,care nu sunt specialist(nici eu nu stiu ce sunt),va recomand ca de la nespecialist la specialist,sa va "aliniati"cu facultatea dvs de 3 ani ,cu asistentul medical.Si sa nu va fie rusine.Fara suparare si la mai multi bani!

Asta faceti voi... mai nou- facultati de 3 ani, pe bani. Si apoi considerati ca aveti facultati, si mai vreti sa fiti si platiti.
Citat
+5 #53 Bizaar 31-01-2017 11:36
o sa răspund mereu la comentariile ce mi se par a aduce atingere lucrătorilor de penitenciare si o sa strig cu cinspe guri nedreptățile ce se produc.nu e nicio dezbinare in rândul sectoarelor faptul ca ți spui punctul de vedere . Daca lucrezi in paza nu înseamnă ca trebuie sa te calce cineva in picioare.nici măcar vreun ofițer it sau subordonații sa " specialiștii"si da prin școala militară mi am câștigat dreptul sa lucrez intr un penitenciar,ast a i meseria mea.unii se feresc sa o spună.e dreptul lor.
Citat
-2 #52 sauron 31-01-2017 09:36
Citez pe Intereseaza pe cineva?:
Daca mai continua mult ,,consultarile ,, pe cele doua O.U.G. celebre deja, cred ca vom vedea curand niste domni detinuti foarte nemultumiti care vor face cel putin ce au facut vara trecuta. Mai exista oameni responsabili care sa realizeze ca vulnerabilizeaza total acest sitem, fara personal suficient ( asta ca sa fim eleganti ) fara dotari materiale, fara, fara, fara........etc......???

vezi de treaba...ca este frig afara.Daca s-ar marii sporul de pericol pentru specialisti nu ar mai fi probleme in puscarii...
Citat
+12 #51 Ștefan Teoroc 31-01-2017 08:42
#48 - Cu privire la gratieri - de ce ar fi mers sindicatele la consultare, alaturi de Becali, Scaletchi si cel care a adus plicul cu plosnite vii? Vreti sa sustinem sau sa ne opunem? Avem o linie de interes anume? Noi ne-am spus parerea si vom continua sa o spunem. Gratierea nu rezolva problema supraaglomerari i decat prea putin si pe termen scurt. Dar asta este ceva stiut si asumat. Este un demers pur politic si alegem sa nu intram in el. Ca cetateni ne deranjeaza anumite aspecte, ca sindicalisti, scaderea chiar si periodica a efectivelor nu ne deranjeaza. Ce anume ati vrea sa facem ca sindicate pe linia asta?

# 49 - da am spus si noi asta / unii chiar isi doresc rapid niste agitatii prin puscarii / insa imaginea unor detinuti tatuati si musculosi catarati pe acoperisuri sau alte actiuni agresive din partea lor, nu ajuta gratierii / opinia publica va fi si mai contrara demersului / pentru noi ramane riscul / la acest moment, a te opune gratierii taman din zona penitenciarelor , ar insemna ca tocmai noi aprindem flama / masurile de clementa pot fi utile insa gratierea ca unica masura este doar un leucoplast mic utilizat pentru o afectiune interna
Citat
+3 #50 haaahaha! 31-01-2017 05:19
nea` ofiter IT, de unde ai scos ma nene functia asta...''ofiter IT'' :)) fara sa fiu rautacios, poate doar pentru a separa ceea ce faci dumneata cu ceea ce face un nene'' in operativ. Go to flanco, altex, e-mag si toate cele!!!
Citat
+2 #49 Intereseaza pe cineva? 31-01-2017 00:46
Daca mai continua mult ,,consultarile ,, pe cele doua O.U.G. celebre deja, cred ca vom vedea curand niste domni detinuti foarte nemultumiti care vor face cel putin ce au facut vara trecuta. Mai exista oameni responsabili care sa realizeze ca vulnerabilizeaz a total acest sitem, fara personal suficient ( asta ca sa fim eleganti ) fara dotari materiale, fara, fara, fara........etc ......???
Citat
-4 #48 troublemaker 30-01-2017 22:23
Citez pe Cristian Tudorache:
#35 un ofiter IT - comparatia nu face bine nimanui. De ambele parti pot fi invocate argumente care sa justifice, atat pro cat si contra. Este neproductiv sa continuam la nesfarsit cu aceste comparatii. Fiecare sector de acitivitate isi are relevanta lui intr-o unitate.

Sa-mi fie cu iertare d-le Tudorache ,dar atitudinea asta a d-voastra are un nume,va las sa-l intuiti singur....Nu va acuz ca promovati comentariile... . belicoase ;-) ,in schimb le tolerati,si asta nu-i deloc ....productiv :eek: Ce va impiedica pe d-voastra sau pe oricare alt admin. sa NU permiteti asemenea comentarii?
Credeti oare ca nu se cunoaste -si de catre altii(nu spun cine!!!) faptul ca suntem dezbinati,ca invidia intre diferitele sectoare e la ea acasa in sistemul penitenciar???
P.S.Din partea sindicatelor din penitenciare a participat cineva la"dezbaterea" care a vut loc astazi pe tema celebrelor ordonante?
P.P.S.Sa stiti ca si cei de la "resurse"(am scris corect,ca sa nu mai trebuiasca sa editati)sunt "operativi"!
Citat
+3 #47 Nica 30-01-2017 22:04
Citez pe un ofiter IT:
Pt. SRI:
Gresesti, eu sunt ofiter coordonator, iar un asistent medical cu vechime ca mine castiga EXACT cat mine.
Nimeni nu mai doreste sa vina in administrativ. Nu este normal, specialitatile trebuie sa fie platite corespunzator!!! In curand o sa-mi pierd agentii IT, vor sa mearga in sectoare mai bine platite. Salariile trebuie sa fie diferentiate in fct de complexitatea muncii tale, noi putem merge oricand in paza sau ca educatori, dar oare ei pot sa ne tine locul???

Dr aici are dreptate IT, problema mare cu diferente prea mari intre sectoare de activitate, unele chiar nejustificate !!!
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • finul Alecu vrea sa fie contrazis 13.12.2017 16:47
    Nu e greu de imaginat ce strategii postliberare au "ei".Vor veni cu ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 13.12.2017 08:03
    este o balbaiala intre a se faca ca dau ceva si a nu prea avea din ce / ...

    Read more...

     
  • simona 13.12.2017 05:36
    Pâine și circ. Pentru a veni în întâmpinarea interesului opiniei publice ...

    Read more...

     
  • Anton 13.12.2017 00:22
    nimic specific, ma gandeam doar ca totul e o ciorba bine facuta pentru ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 12.12.2017 22:20
    nici una nici alta, integral :) / putin mai specifica intrebarea si ...

    Read more...

Google AdS