www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

SNLP nu sta in linie!

Stand UpPentru ca datoram tuturor o explicatie si pentru ca suntem un sindicat puternic care isi stabileste lucid strategiile si isi asuma ferm toate deciziile, am decis asa cum deja stiti, sa nu participam nici la sedinta de bilant a ANP si nici la sedinta Comisiei mixte privind sistemul penitenciar, ambele evenimente avand loc pe data de 11.02.2016. Motivatia a fost transmisa public prin intermediul paginii noastre de Internet. Nu este vorba despre un boicot propriu-zis pentru ca un boicot nu este o simpla absenta, el ar trebui sa genereze blocaje dar nu a fost cazul.

Am refuzat sa participam la o festivitate sterila (bilantul) in al carui rost nu credem, la care nu aveam niciun rol si care ne-ar fi pus in postura de a sta in rand cu cei care aplauda (si pe care de altfel ii intelegem) o pozitie ministeriala ostila personalului din penitenciare sau cel putin un discurs in care salariatii din penitenciare nu vor fi mentionati. Urmarind filmarea evenimentului veti vedea ca am anticipat corect si am decis bine. Intrucat nu a existat optiunea unei luari de cuvant sindicale, am ales sa refuzam rolul de spectatori umili care aplauda nepasarea sau chiar atacul.

Am decis sa lipsim si de la sedinta comisiei mixte privind sistemul penitenciar. Pentru ca a fost prima ocazie in care SNLP a putut respinge ceva ce a venit dinspre MJ/ANP. Singura ocazie de pe mandatul doamnei Pruna in care am putut sa ne manifestam, sa reactionam si am facut-o. Am tratat invitatia MJ asa cum si MJ ne-a tratat pe noi in ultimele trei luni. Cu "ignore". SNLP nu sta in linie si nici la rand.

Am aprobat un miting pentru semnarea ordinelor privind majorarile salariale, iar acestea s-au aprobat. Nu am cerut nicio intalnire cu MJ pentru ca nu trebuie sa cerem noi aceasta intalnire. Ca si cutuma, toti ministrii proaspat instalati organizeaza din proprie initiativa intalniri cu structurile asociative reprezentative la nivel de grup de unitati sau sector, care activeaza pe teritoriul lor. Iar intalnirile sunt organizate in prima luna de la instalare.

Doamna Raluca Pruna s-a intalnit cu orice alta asociatie cu putinta (aflam asta de pe pagina de Internet MJ), dar nu cu cele din penitenciare desi reprezinta cel mai mare numar de salariati din coordonarea MJ. Insa probabil ca nu de un rang care se ne urce pe agenda din prima jumatate de mandat. 

Intalnirea cu MJ a fost ceruta pe fondul amenintarii cu mitingul organizat de SNLP/FSANP dupa ce FSANP a inceput anul 2016 cu o chemare la lupta, chemare la care SNLP a raspuns fara ezitare pentru ca asa este normal si pentru ca nu avem orgolii care sa fie mai presus de interesele salariatilor. Am transmis in anul 2015 inclusiv unor structuri sindicale constituite la nivelul unor unitati (Vaslui), ca SNLP se va solidariza cu orice actiune sindicala legala care va fi organizata in lupta pentru acordarea drepturilor legale si pentru conditii de munca decente.

SNLP nu s-a simtit obligat sa raspunda unei invitatii la sedinta unei comisii la care nu a fost anuntata participarea ministrului justitiei si care s-a reunit ca raspuns rigid si intarziat la solicitarea altei organizatii si nu la initiativa MJ. Nu suntem aroganti insa nici idioti si in niciun caz obedienti. Mesajele transmise de MJ pana la acest moment spre sistemul nostru sunt mai mult decat clare. La fel si cu organizarea aceastei sedinte.

Nu a existat timp pentru noi decat la jumatatea lui februarie iar acest mesaj a fost livrat la modul transant de MJ inca de la prima miscare sindicala din 2016. Chiar si cu un miting aprobat, nu s-a inregistrat nicio invitatie la dialog.  Doar o semnare rece a ordinelor. Intalnirea planificata in februarie urma sa se produca strict in cadrul decis de MJ iar prezenta ministrului la sedinta a ramas o necunoscuta pana la ora sedintei. Avem militaria in sange. Daca asta nu este o strategie de aducere la ordin, atunci ce este?

Nu era de ajuns ca am fost macelariti constant de trusturi media care isi vedeau finantatorii ostracizati prin puscarii pline de gandaci si sobolani, nu a fost suficient ca am traversat un 2015 plin de frustrari bugetare si de autism institutional, acum am intrat intr-un 2016 sub coordonarea directa unui ministru care inca nu a reusit sa invete denumirea ocupatiei noastre dar este sigur(a) ca doar indolenta sau chiar complicitatea noastra a generat exodul academic conditionat al VIP-urilor mioritice.

Vrem sa asiguram toata suflarea sistemica care crede in SNLP ca miscare si ca organizatie, ca nu am inregistrat niciun handicap prin absenta ci ca am punctat prin manifestarea libera a convingerilor si optiunilor noastre si ca nimic nu poate motiva mai mult strategiile noastre decat prioritatea pe care o reprezinta drepturile si interesele celor pe care ii reprezentam si care constituie de fapt puterea SNLP.

Am ars si aceasta etapa iar de acum, la treaba! Vom cere public ministrului justitiei sa-si reconsidere pozitia tot public manifestata in raport cu personalul din sistemul penitenciar si sa isi respecte atributiile de coordonator deblocand toate procesele care in ultimele trei luni treneaza (aprobare acte normative si administrative, decizii de personal, reorganizari etc). Ne vom pregati pentru actiuni prin care sa reparam prejudiciile suferite de salariati prin denigrarile din ultima perioada de timp. Si toate acestea fara sa acceptam sa stam in linie!

 

Comentarii  

0 #42 DA 18-02-2016 08:22
FOARTE FOARTE FOARTE BINE REACTIONAT. DIN CE IN CE MAI MULTA LUME INCEPE SA AIBA INCREDERE IN SCHIMBARE. OPOZITIE TOTALA DIN PARTEA NOASTRA
Citat
0 #41 Yaka Brau` 17-02-2016 18:36
Atitudine mai mult decat corecta...
D-na ministru a fost tratata cu acelasi ..respect pe care l-a acordat lucratorilor din penitenciar!
Citat
0 #40 fane 16-02-2016 20:35
Sa vb. despre concursul de la Poarta-Alba, acolo sa vezi organizare, subiecte.....
Citat
0 #39 finul Alecu 15-02-2016 21:20
Banuiam eu ca nu-mi purtati pica.N-oi fi eu cel mai rau!
Citat
+1 #38 #iesiminstrada 15-02-2016 21:18
Domnule "concurs", daca intr-adevar ai o nemultumire, o suspiciune, daca ai certitudinea ca ceva nu este corect acolo.....cea mai buna metoda este sa scrii. Ce e scris, ramane. Vorbele zboara. Postarile tip "commenturi" pe un site, fie el si al sindicatului, nu te ajuta prea mult. Vrei sa te adresezi presedintelui de sindicat? Foarte bine, pune manuta si scrie, explica-i tot ce trebuie si nu am nici un dubiu ca va avea toata buna vointa de a lamuri problema.
Citat
+1 #37 Ștefan Teoroc 15-02-2016 21:08
Finule, finule...

Concurs - Deci sa verificam claritatea si sa facem o grila a noastra proprie... Asta spui? Cui va folosi asta?
Citat
0 #36 finul Alecu 15-02-2016 20:55
Dle Presedinte,poat e ar trebui sa aveti rabdare,sa-i explicati ptr ca dl concurs sa inteleaga pe ce linie sta SNLP.Adica ,la start sau la sosire.
Citat
0 #35 finul Alecu 15-02-2016 20:50
Dle "concurs",actio neaza domnule draga in instanta,tot ce ti se pare dubios.Da' sa poti proba!Sunt intrutotul de acord cu tine pe subiecte si corectare,in sensul ca daca ele lasa loc interpretarii ,lasa loc abuzurilor.Dove deste-o in instanta!Observ atorul vede numai suprafata nu si "fundul" oceanului. Daca vrei mai vorbim.Deci,obs ervatorul nu stie daca si cine cu cine a vorbit si in favoarea cui.El vede o comisie care da subiectele si apoi le corecteaza.Atat .
Citat
+2 #34 concurs 15-02-2016 20:44
Citez pe Ștefan Teoroc:
Nu stiu daca realizezi dar esti in prim-planul intregului sistem postand despre o problema care te macina sub forma de comentarii la un articol care vizeaza cu totul altceva. Iti recomand sa utilizezi adresa de contact pe care o gasesti in site pentru o sesizare concreta pe care sa o putem materializa in verificari

#29 concurs 15-02-2016 20:26
"da, claritatea subiectelor si grila de corectare1 de unde si diferenta de punctaje de la iasi la timisoara, oare la timisoara au fost cei mai destepti si la iasi cei mai prosti? de ce nu reia cineva testul dar nu si grila ca e conceputa de aceeasi oameni care au corectat si preluata de comisia de contestatie, si sa verifice claritatea subiectelor si in functie de asta sa faca o grila?"
asta ce e? nu e concreta? imi cer scuze ca am deranjat activitatea sindicala!!!
Citat
0 #33 Ștefan Teoroc 15-02-2016 20:41
Nu stiu daca realizezi dar esti in prim-planul intregului sistem postand despre o problema care te macina sub forma de comentarii la un articol care vizeaza cu totul altceva. Iti recomand sa utilizezi adresa de contact pe care o gasesti in site pentru o sesizare concreta pe care sa o putem materializa in verificari
Citat
+4 #32 concurs 15-02-2016 20:39
Citez pe Ștefan Teoroc:
concurs - ti-am autorizat o serie intreaga de comentarii ca sa ajungem la concluzia ca ti s-au parut subiectele neclare / daca ai fi lider sindical si ai primi o astfel de sesizare ce ai face?

daca retineti numai ce doriti din ce spun, vorbesc singur!
Citat
0 #31 Ștefan Teoroc 15-02-2016 20:37
concurs - ti-am autorizat o serie intreaga de comentarii ca sa ajungem la concluzia ca ti s-au parut subiectele neclare / daca ai fi lider sindical si ai primi o astfel de sesizare ce ai face?
Citat
+2 #30 concurs 15-02-2016 20:30
Citez pe finul Alecu:
Dle 'concurs",tabelul cu rudele e desuet.Trebuie facut altul cu cumetrii si finii,mult mai mare decat ala vechiul.Si daca nu te duci la nuntile si cumetriile lor...nu-i afli pe toti.Iar daca te duci, vei vedea ca.....multi nuntasi sunt datori mirilor sau nasilor.Ciorchinele e mare si nu are fete.Nu e ca lantul,ca sa aiba o veriga slaba si sa se rupa.Nu.Ciorchinele daca are un bob putred,il indepartezi si ramai cu un ciorchine bun.
Aaaa,era sa uit! Concursul nu este lovit de nulitate(absoluta sau relativa) in cazul absentei observatorilor .Ghinion!
PS Cand auzi de finul Alecu,sa stii ca e unul cu soricul subtire,adica delicat si nu ca ar fi parte a unui ciorchine.

corect! oricum bercea a dat clasa sistemului, s-a inrudit la nivel de presedinte! :lol: dar fiecare pasare pe limba ei piere! ;-)
Citat
+2 #29 concurs 15-02-2016 20:26
da, claritatea subiectelor si grila de corectare1 de unde si diferenta de punctaje de la iasi la timisoara, oare la timisoara au fost cei mai destepti si la iasi cei mai prosti? de ce nu reia cineva testul dar nu si grila ca e conceputa de aceeasi oameni care au corectat si preluata de comisia de contestatie, si sa verifice claritatea subiectelor si in functie de asta sa faca o grila?
Citat
+1 #28 Ștefan Teoroc 15-02-2016 20:21
Draga coleg, dincolo de prezenta, exista o problema in zona sau despre ce vorbim??
Citat
0 #27 concurs 15-02-2016 20:20
Citez pe Ștefan Teoroc:
Nu a putut fi inlocuit din pacate / a fost foarte din scurt / nu era din localitate si totusi a asigurat prezenta sindicala la aproape toata procedura de concurs / nu a fost deloc simplu pentru noi / mai mult de atat nu a fost posibil / facem cat putem

In principiu Finul are dreptate insa nu exista proceduri rigide / daca ai personalitate si atitudine corespunzatoare poti face multe ca sindicalist prezent la concurs

nu poti schimba claritatea subiectelor si grila de corectare oricat de mare sindicalist ai fi prezent la concurs! trebuie lucrat la asta la nivel de reprezentare sindicala cu propuneri ferme de transparenta...
Citat
+1 #26 finul Alecu 15-02-2016 20:20
Dle 'concurs",tabel ul cu rudele e desuet.Trebuie facut altul cu cumetrii si finii,mult mai mare decat ala vechiul.Si daca nu te duci la nuntile si cumetriile lor...nu-i afli pe toti.Iar daca te duci, vei vedea ca.....multi nuntasi sunt datori mirilor sau nasilor.Ciorchi nele e mare si nu are fete.Nu e ca lantul,ca sa aiba o veriga slaba si sa se rupa.Nu.Ciorchi nele daca are un bob putred,il indepartezi si ramai cu un ciorchine bun.
Aaaa,era sa uit! Concursul nu este lovit de nulitate(absolu ta sau relativa) in cazul absentei observatorilor .Ghinion!
PS Cand auzi de finul Alecu,sa stii ca e unul cu soricul subtire,adica delicat si nu ca ar fi parte a unui ciorchine.
Citat
+2 #25 concurs 15-02-2016 20:16
[quote name="finul Alecu si observatorul"]D le "concurs",nu te gandi ca observatorul sindical,verifi ca comisia de contestatie,in sensul ca mai face si el o "corectare"...d upa acea comisie.In cel mai bun caz,verifica daca nota de la contestatie este rezultatul unui calcul matematic corect.Deci,obs ervatorul...e numai observator ,adica simplu spectator.Grese sc dle Presedinte? Nu de alta,dar dl "concurs" sa aiba o reprezentare clara a activitatii observatorului sindical si sa nu creada ca observatorul poate schimba punctajul.....[ /dar macar sa fie acolo cineva! nu va schimba un observator sistemul...dar cand peste tot este si intr-un loc nu este...mai ales ca multe sunt neregulile la aceste concursuri! mai adaugam una! si neresemnam sa spunem ca observatorul e ..degeaba...adi ca sindicatul e degeaba?!
Citat
-1 #24 Ștefan Teoroc 15-02-2016 20:14
Nu a putut fi inlocuit din pacate / a fost foarte din scurt / nu era din localitate si totusi a asigurat prezenta sindicala la aproape toata procedura de concurs / nu a fost deloc simplu pentru noi / mai mult de atat nu a fost posibil / facem cat putem

In principiu Finul are dreptate insa nu exista proceduri rigide / daca ai personalitate si atitudine corespunzatoare poti face multe ca sindicalist prezent la concurs
Citat
0 #23 finul Alecu si observatorul 15-02-2016 20:03
Dle "concurs",nu te gandi ca observatorul sindical,verifi ca comisia de contestatie,in sensul ca mai face si el o "corectare"...d upa acea comisie.In cel mai bun caz,verifica daca nota de la contestatie este rezultatul unui calcul matematic corect.Deci,obs ervatorul...e numai observator ,adica simplu spectator.Grese sc dle Presedinte? Nu de alta,dar dl "concurs" sa aiba o reprezentare clara a activitatii observatorului sindical si sa nu creada ca observatorul poate schimba punctajul.....
Citat
0 #22 coco 15-02-2016 19:13
Când se scot la concurs cele 1006 de posturi? Mulțumesc!
Citat
+1 #21 concurs 15-02-2016 18:30
Citez pe Ștefan Teoroc:
Celor care au intrebat de medaliile aferente semnului onorific pentru patrie:au fost achizitionate si distribuite medalii pentru cei care au atins diferite plafoane de vechime (15,20,25 de ani) in intervalul 2012-2014.

concurs - observatorul SNLP de la Iasi a fost fortat sa paraseasca intempestiv orasul avand o problema grava cu un membru al familiei. Este vicepresedinte SNLP si a anuntat atat BEx SNLP cat si Comisia. Nu se pune problema de interdictie de participare. Daca sunt reclamatii putem prelua oricum

15-02-2016 16:34
cand va fi facut public acel raport cu privire la gradul de rudenie dintre angajatii din sistem? se poate sa fie facut public sau verificat intern la unitati?abia atunci se va sti exact incotro merge acest sistem, cine a fost favorizat la un concurs, cine ce functie ocupa prin imputernicire, cine va castiga urmatoarele concursuri, va fi transparenta! unde este acel raport ? pt ca cine are rude sus puse e foarte bine tolerat/pozitio nat iar ceilalti dati la gunoi! cand se va face lumina? De ce nu mi-ati raspuns la intrebarea asta?
Citat
+1 #20 concurs 15-02-2016 18:11
nu putea fi inlocuit?
Citat
0 #19 Ștefan Teoroc 15-02-2016 18:09
Celor care au intrebat de medaliile aferente semnului onorific pentru patrie:au fost achizitionate si distribuite medalii pentru cei care au atins diferite plafoane de vechime (15,20,25 de ani) in intervalul 2012-2014.

concurs - observatorul SNLP de la Iasi a fost fortat sa paraseasca intempestiv orasul avand o problema grava cu un membru al familiei. Este vicepresedinte SNLP si a anuntat atat BEx SNLP cat si Comisia. Nu se pune problema de interdictie de participare. Daca sunt reclamatii putem prelua oricum
Citat
+1 #18 concurs 15-02-2016 18:01
si de ce nu au participat la centrul de concurs iasi? e singurul centru care nu are semnatura la contestatii de la sindicate, cum putem afla de ce nu au fost? puteti intreba oamenii din teritoriu ce s-a intamplat? am intrebat si la celalalt sindicat!multum esc!
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Legislatorul 15.12.2017 01:28
    Stai linistit ca in urma noilor dispozitii ale legii de 3xecutare si a ...

    Read more...

     
  • Ștefan Teoroc 14.12.2017 23:28
    ministrul e absent pana marti / il capturam cand revine / noi zicem ca ...

    Read more...

     
  • eu 14.12.2017 22:59
    ok,e in regula cuposturile,dar cu plata orelor suplimentare pana la ...

    Read more...

     
  • Snlp Dej 14.12.2017 22:24
    Stefan te rog sa îi amintești domnului director general sa nu uite ca si ...

    Read more...

     
  • Un simplu agent 14.12.2017 22:04
    In primul rand felicitări pentru informațiile furnizate în timp util, care ...

    Read more...

Google AdS