www.snlp.ro Web analytics

Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Filtru
  • Neconstitutionalitate politieneasca

    descarcare 1Politstii au fost demilitarizati cu doi ani inaintea noastra, in anul 2002, prin Legea nr. 360 Statutul politistului. Sistemul penitenciar a urmat aproape integral modelul politiei inclusiv in ce priveste asocierea sindicala. Treptat, cu anii, lucrurile au inceput sa se schimbe si chiar daca linia generala unitara a fost pastrata, multe dintre prevederile legale au imbracat aspecte diferite in cele doua statute speciale. Continuam sa fim atenti la ce se intampla in structura de aparare si siguranta nationala de care suntem legati ombilical, dar ne urmam calea.

    Fiind in plin proces de modificare a statutului nostru special, nu putem sa ignoram evolutia cadrului legislativ care vizeaza politistii. Asa cum nu putem sa ignoram faptul ca politistii nu au avut niciodata dreptul la greva iar noi ne vom numi politsti de penitenciare (conditionat de adoptarea legii, bineinteles); asa este, acest drept a fost suprimat si in ce ne priveste, prin Legea nr 62/2011, insa nutrim in continuare sperante ca il vom putea recapata si nu incetam sa militam pentru asta, ceea ce probabil ca va deveni o utopie in contextul reconfigurarii profesiei noastre si al prevederilor aplicabile la nivel international (Conventia OIM nr 87/1948, art 9 pct 1). Dar este o regula ca in viata nu le poti avea pe toate.

    In urma cu doua luni Curtea Constitutionala a Romaniei a decis ca articolele din Statutul politistului care reglementeaza procedura disciplinara, sunt neconstitutionale. Deosebit de interesante sunt considerentele deciziei, care lovesc puternic in obiceiul de a include in lege o simpla trimitere la un ordin de ministru care urmeaza sa reglementeze domeniul, aceasta trimitere din

    ...
  • Informatii de interes - 13.09.2014

    SemuaInfo 2491955752518881972Informare interna SNLP - 13.09.2014

    1. In perioada 10-12.09.2014 s-a derulat, in Constanta, a 3-a intalnire regionala in cadrul Proiectului SNLP, Itinerariul Dialog ID. Au participat prin reprezentanti, toate filialele SNLP din regiunea planificata. Urmatoarea intalnire (a 4-a) se va desfasura in Focsani in sapt 22-26.09.2014.

    2. Urmare unor verificari efectuate cu ocazia sedintei din 10.09.2014 de la Poarta Alba, informam ca absolventii promotiei 2014, ca regula, nu vor fi echipati cu noua tinuta care se va distribui in sistem in 2014. Acestia au fost echipati partial in cadrul SNPAP si urmeaza sa mai primeasca in completare tinuta de serviciu aflata in prezent in depozite, in acest sens unitatile urmand sa adopte masurile necesare. Cu titlu de incercare sau exceptie, ANP face eforturi pentru suplimentarea cu 600 tinute pentru absolventii promotiilor 2013-2014. Subiectul va fi dezbatut in Consiliul de conducere ANP de vineri 19 sept 2014.

    3. Echiparea cu tinuta noua achizitionata in 2014 va incepe, pentru unitatile anuntate in prelabil, in scurt timp, conform adreselor pe care ANP le va transmite in unitati si conform informarii transmise anterior de SNLP.

    4. Proiectul legii de modificare a statutului nostru special se afla in urmatorul stadiu: MJ ca initiator a luat act de proiectul elaborat in cadrul

    ...
  • 150.000 de semnaturi obtinute! Blocul National Sindical schimba Codul Muncii

    Dont-Give-Up-SMS-Group-now-150000-Members-StrongPreluare www.mediafax.ro

    BNS: Codul muncii ar putea fi modificat prin iniţiativă cetăţenească. Proiectul, înregistrat la Senat

    Blocul Naţional Sindical (BNS) a strâns peste 150.000 de semnături pentru schimbarea Codului muncii, iar un Comitet de iniţiativă a înregistrat miercuri, la Senat, proiectul de modificare a legislaţiei muncii, care vizează, printre altele, contractele pe perioadă determinată şi perioadele de probă.

    BNS a anunţat, joi, că iniţiativa legislativă cetăţenească a fost înregistrată la Senat de către un comitet alcătuit din reprezentanţi ai confederaţiei sindicale. "Proiectul depus de BNS are şanse să devină lege şi să modifice astfel actualul Cod al Muncii, un act normativ care afectează negativ drepturile şi interesele lucrătorilor şi pe care negocierile cu partidele aflate pe rând la putere şi în opoziţie nu au reuşit să îl clintească şi să îl pună în acord cu normele europene şi internaţionale", arată BNS într-un comunicat de presă transmis agenţiei MEDIAFAX.

    Potrivit BNS, au fost parcurşi toţi paşii legali pentru înregistrarea iniţiativei cetăţeneşti, trecând prin etapa de constituire a Comitetului, prin elaborarea proiectului, obţinerea avizului din partea Consilului Legislativ, publicarea proiectului în Monitorul Oficial şi strângerea semnăturilor.

    Conform prevederilor legale, iniţiativa legislativă poate aparţine unui număr de cel puţin 100.000 de cetăţeni cu drept de vot, provenind din cel puţin un sfert din judeţele ţării. O

    ...
  • Pozitia PUBLISIND‎ privind Strategia de consolidare a administratiei publice 2014-2020

    strategie-consolidare-administratie-publica-2014-2020Preluare www.publisind.ro

    Adresa catre Presedintele BNS, Dumitru Costin(spre sustinere la nivel guvernamental)

     

    Urmare transmiterii Strategiei pentru consolidarea administratiei publice 2014-2020, va punem la dispozitie observatiile si criticile noastre, ignorand deliberat punctele forte ale proiectului, de altfel incontestabile:
    ---
    Strategia este un document vast (in special Anexa I) care stabileste un diagnostic corect si aproape complet insa nu furnizeaza remedii ci doar o baza pentru a se identifica solutii posibile prin proiecte viitoare, pe baza unor principii relative, cu riscul agravarii unor probleme identificate, cum ar fi birocratia. Exista posibilitatea ca proiectele viitoare sa vizeze cu precadere anumite obiective ale strategiei, lasand descoperite alte paliere. Este previzibila orientarea resurselor atrase preponderent pe partea de formare profesionala, insa formarea nu poate fi de natura a rezolva problema politizarii administratiei sau a oportunitatii descentralizarii, de exemplu. Trebuie introdusi indicatori clari pentru echilibrarea bugetului repartizat pe obiective astfel incat sa fie incurajate aplicatiile pe toate obiectivele din strategie, asigurand o dezvoltarea armonioasa a conceptelor, fara disproportii care pot submina atingerea obiectivelor generale.

    Dialogul social nu este vazut ca un element strategic relevant pentru atingerea obiectivelor propuse. Rolul parteneriatelor sociale, al negocierii colective, al
    ...
  • Ecuatia asumarii

    keep-calm-and-assume-nothing-5SNLP incearca, folosindu-se de finantari externe, sa gaseasca raspunsuri la intrebari care erodeaza sistemul penitenciar. In acest articol nu vom scrie mult, ci vom invita la dezbatere. Beneficiind de o extindere a proiectului Itinerariul Dialog ID, in perioada august-noiembrie 2014 SNLP organizeaza 8 intalniri regionale de cate 3 zile, in care vor fi implicati si antrenati in tehnici de dialog social toti presedintii celor 44 de filiale SNLP, multi militanti si un numar mare de salariati (aprox 500). Un tur de forta greu de sustinut dar totusi deosebit de util.

    Doua dintre aceste intalniri au fost deja derulate (Timisoara si Targu Mures) si au contribuit enorm la concluziile, politicile si recomandarile care se vor desprinde din proiect. Pentru a gasi solutii trebuie mai intai sa ne definim clar problemele si pozitia. Participantii la aceste intalniri regionale sunt stimulati sa dezbata, sa lucreze in grupuri si sa identifice probleme concrete de sistem, apoi sunt detaliate si supuse discutiei posibile remedii.

    Pe baza ideilor desprinse din proiectul SNLP, au fost deja initiate activitati la nivel de sistem cum ar fi "clasificarea unitatilor" din punct de vedere al unor indicatori. O alta directie adiacenta de actiune a SNLP este de a incearca sa obtina o metoda de calcul clara si simpla (pe model francez) care sa se constituie ca baza pentru a identifica necesarul real de personal al unitatilor pentru o functionare pe criterii de legalitate si eficienta, tinand cont de faptul ca statele de functii sunt in majoritatea cazurilor depasite de evolutia unitatilor (profil, misiuni, efective, venituri, zona,

    ...