www.snlp.ro Web analytics

Spor la discriminare

13322-discrimination-1344595035-230-640x480Catre

Presedintele Consilului National pentru Combaterea Discriminarii

Domnul Csaba Ferenc Asztalos

Stimate domnule presedinte

Va supunem atentiei o situatie de restrictionare aplicata de catre angajator in planul acordarii drepturilor salariale ale angajatilor, care are ca efect restrangerea unui drept din domeniul economic, recunoscut de lege. 

In sensul incadrarii corecte a situatiei, angajatorul este reprezentat de Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate conform HG 1949/2004 provind organizarea, functionarea si atributiile Administratiei Nationale a Penitenciarelor, angajatii sunt functionarii publici cu statut special din aceste unitati, iar SNLP este un sindicat format din 7000 de membri, salariati in sistemul administratiei penitenciare, membru al FSAPAS PUBLISIND si respectiv al Blocului National Sindical. 

SNLP in numele membrilor sai de sindicat prejudiciati prin tratamentul discriminatoriu aplicat de catre angajator, sesizeaza Consiliul cu privire la urmatoarele aspecte:

In conformitate cu OG 64/2006 si OMJ 399/2007, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare au dreptul la un spor de 25% din salariul de baza in cazul in care care îşi desfăşoară activitatea în domeniul studiilor absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Aceste prevederi au fost aplicate in mod corect de angajator pana la data de 31 decembrie 2009.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2010, in planul salarizarii personalului bugetar au intrat in vigoare prevederile Legii nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, act normativ care a fost abrogat la data de 1 ianuarie 2011 prin Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, aflata in vigoare si in prezent. Aplicarea legislatiei unitare este insa suspendata anual prin acte normative tranzitorii care genereaza o situatie de ultraactivitate a legislatiei salariale anterioare, valabile pana la data de 31 decembrie 2009, situatie explicata si in materialele elaborate in acest sens de Ministerul Justitiei, dintre care am selectat un document intocmit si avizat de trei directii de specialitate din cadrul MJ.

Astfel de acte normative tranzitorii sunt Legea nr. 285/2010, Legea nr. 283/2011, OUG 84/2012, OUG 103/2013, acte care produc efecte pentru anul urmator celui in care au fost emise. Avem deci o situatie in care legislatia salariala anterioara este abrogata dar ultraactiveaza deoarece legislatia noua nu se aplica. Prin urmare, in fiecare an, incepand cu 2010, pentru stabilirea remuneratiei salariatilor nou incadrati sau promovati, legislatia tranzitorie stabileste un principiu consacrat inca din anul 2009 in art. 31-32 din Legea nr. 330/2009, principiu care se regaseste in toate actele emise in acest interval de timp. In acest sens mentionam art. 5 din OUG 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publie in 2014:

Art. 5 (1) În anul 2014, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat sau din instituţiile subordonate acestora, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată.

In conformitate cu principiul citat mai sus, precum si in contextul expus, calculul drepturilor salariale pentru personalul nou-incadrat sau promovat ulterior datei de 1 ianuarie 2010 se face prin raportare la functii similare aflate deja in plata, conform legislatiei abrogata la 31 decembrie 2009 (principiul ultraactivitatii legii). 

Referitor la sporul de de 25% din salariul de baza cuvenit salariatilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul studiilor absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, se constata existenta unei situatii discriminatorii avand in vedere faptul ca nu toti salariatii care se incadreaza in criteriile de acordare a dreptului salarial mentionat beneficiaza de acest spor. In fapt, referindu-ne strict la angajati care îşi desfăşoară activitatea în domeniul studiilor absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, precizam faptul ca nu primesc sporul de 25% decat acele persoane care au intrunit criteriile anterior datei de 31 decembrie 2009. 

Incepand cu data de 1 ianuarie 2010 Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate apreciaza in mod gresit ca sporul nu se mai regaseste in legislatia salariala in vigoare, respectiv Legea 284/2010 si prin urmare nu mai poate fi acordat incalcand astfel principiul stabilit de legiuitor prin legislatia tranzitorie, enuntat mai sus, prin care se detaliaza modul in care sunt calculate salariile personalului nou-incadrat, numit sau promovat in functii, respectiv la nivelul functiilor aflate in plata, fara a fi exceptat niciun element din compunerea salariului.

Apreciem ca situatia susmentionata reprezinta o incalcare a principiului “un salariu egal pentru munca egala” si va solicitam solutionarea sesizarii precum si dispunerea masurilor legale pentru inlaturarea consecintelor faptelor discrimatorii precum si restabilirea situatiei anterioare discriminarii. Mentionam ca pentru inlaturarea consecintelor si restabilirea situatiei anterioare discriminarii nu sunt necesare actiuni de tipul anularii, modificarii sau inlocuirii unor norme legale, ci doar impunerea unei interpretari corecte a cadrului legislativ.

Anexe:

Cu deosebita consideratie

Stefan TEOROC

Presedinte

Document atasat

37 COMMENTS

  1. Conform OMJ 399/2007 se incadreaza la Educatie, pentru acordarea sporului, inginerii si profesorii de educatie fizica iar ceilalti „profesori” si-au tocit creieri ca si ofiterii, facand aceiasi munca, si au cules …………….
    S-au primit promisiuni ca se vor face modificari dar nimic! Acum iar sunt uitati.

  2. [quote name=”Stefan Teoroc”]… Va fi o incercare de obtinere a unei sentinte in instanta. Primele semne intr-un astfel de proces (Severin) sunt negative. Este stiut faptul ca odata ce o iei pe calea instantei, sentinta obtinuta influenteaza profund orice demers ulterior, chiar daca e negativa. Vom vedea ce spune si CNCD-ul.[/quote]
    Primele semne au fost la Arad,sentinta de la Tr Arad este citata in motivare la Severin,dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incercam si sa mergem cu ele obligatoriu la CEDO,deoarece in Romanica Jistitica nu mai este justitie ci mana lunga a guvernului si ministerului de finante,sa fim seriosi daca motivarea inaltei curtii pt premiul anual din 2010 este ca s-a acordat in „maririle”salariale din 2011??!! inseaman ca guvernul minte cand se lauda ca a reintregit salariile??!! Tupeu de magistrat roman,platiti foarte gras si inamovibili.

  3. Daca nu au obtinut o diploma in specialitatea corespunzatoare domeniului, conform OMJ 399/2007, nu se incadreaza, din pacate, pentru acordarea sporului. Dupa cum observam nici cei care se incadreaza nu mai primesc acest spor dupa 2010. Va fi o incercare de obtinere a unei sentinte in instanta. Primele semne intr-un astfel de proces (Severin) sunt negative. Este stiut faptul ca odata ce o iei pe calea instantei, sentinta obtinuta influenteaza profund orice demers ulterior, chiar daca e negativa. Vom vedea ce spune si CNCD-ul.

  4. Cum rămâne cu agenţii de la Educaţie, absolvenţi ai studiilor superioare în domeniile litere, stiinţe, istorie, geografie înainte de 2007 şi nu au beneficiat de spor şi care în munca de zi cu zi îşi folosesc cunoştinţele acumulate ăn anii de studiu?

  5. Pentru un agent:
    Dupa cum ai observat, SNLP nu sta degeaba in privinta demersurilor pentru a-ti apara tie drepturile.
    Din pacate, constat o practica a unor membrii si anume, cea a celui caruia, daca i s-a dat intr-o saptamana timp de 6 zile iar a 7-a nu, toata sapatamana nu i s-a dat nimic.

    Daca dumneata nu esti implicat direct in „viata sindicala” macar incearca sa te informezi, sa fii la curent cu actele normative in vigoare si cu unele aspecte care fac ca sindicatul sa ia atitudine. Iar atitudine noastra exista ! Numai ca, din considerente ce numai ei le stiu, sunt unii care duc in derizoriu aceasta atitudine a noastra ! Si nu crezi ca e incorect mister agent ?

  6. Pentru anonim: proiectul de statut este la avizat la nivel de directii MJ
    Pentru generatia de sacrificiu si un agent: in ulimele zile nu mai vorbim despre alceva decat despre decontari, popote si alte blocaje la deconturi. Inclusiv in consiliul de conducere de azi am condamnat practica pasiva a ANP care acorda mai mare importanta unui raport de audit decat legii, asa cum a fost ea interpretata in ultimii ani. Am scris pe larg despre deconturile medicale intr-un articol postat anterior. Am cerut astazi ANP sa-si asume o pozitie ferma fie ca e pro fie ca e contra decontarii astfel incat sa putem actiona in instanta in cazul unei suspendari de acordare a dreptului. Divergenta este in derulare si facem tot posibilul sa obtinem o solutionare cat mai rapida. Lucrurile se deruleaza pe mai multe planuri, cea mai buna solutionare fiind prin modificarea HG 1996/2004, cu care insa ministerele care trebuie sa avizeze, nu sunt de acord. ANP face lobby la nivel MS pentru a obtine un aviz favorabil. In lipsa acestei modificari exista riscul imputarii sumelor decontate.

  7. despre proiectul statutului nostru special ce se mai aude domnule Teoroc?

  8. de ce snlp nu vorbeste despre nedecontarea dispozitivelor medicale? de ce snlp nu ia atitudine la ingradirea drepturilor prevazute de lege?pacat ca luati bani de la membrii de sindicat si pentru ei nu faceti nimic.ma gandesc serios ,ca si alti colegi sa ne retragem din sindicat pentru ca de ceva vreme nu luati atitudine la nedreptatile la care suntem supusi

  9. Murdariile practicate de (editat),au picioare scurte,care l-au atras si pe domnul FS,pe care nu l-am vazut in viata mea.
    Viata a demonstrat ca ulciorul nu merge de multe ori la apa,iar amestecul unor oameni in treburile altor unitati nu sunt agreate.
    Promisiunile facute de harnicul brailean,nu sunt inghitite nici de personalul din curtea sa.
    Nu am sa intru in discutii neprincipiale cu oameni de acest tip.
    Timpul a demonstrat ca astfel de practici atrag dupa sine,reveniri la matca a celor naivi.
    Informez pe aceasta cale ca lucratorii de penitenciare nu fac politica,statutul le permite sa aiba simpatii politice.
    O eventuala intrare in politica a ucenicului R cred ca ar avea sorti de izbinda.
    Nu suntem noi de vina ca a picat examenul psihologic si nu a ajuns ofiter.
    Dar este bine si maistru armurier,ai timp de toate/mai putin de munca ptr. care esti retribuit.

  10. Ce ne facem cu decontarile de medicamente ?
    Am o reteta in valoare de 750 lei pe care o primesc o data la 3 luni. Mai avem drepul la medicamente gratuite?

  11. 🙁 Noi de ce nu luam atitudine fata de marea schimbare din Penitenciarul Galati, revocarea directorului Cristian Alexandru?Sa inteleg ca noua nu ne pasa? Daca acesta se intoarce ?

  12. Buna ziua, va rog sa-mi comunicati daca in acest an se mai organizeaza concursuri de avansare in functii de conducere

  13. VAD CA NU POSTATI CE SPUN…OARE SUPARA ADEVARUL CA POROGRAFIC NU AM VORBIT…TOTI SUNTETI TARI SUB PSEUDONIME…CA SI LADYS….DA-TIVA NUMELE…DINTRO DATA TOTI SUNTETI ,,DURI,, SI IN FATA LA SEFI CU CAPUL PLECAT…FOARTE FEMININ SI DUREROS.

  14. In tara asta e injustitie in ultimul timp si se accentueaza,premiul anual ni l-au dat in „cresterile”!!! salariale din 2011 !!!??? ras de lume,recuperarile salariale sunt considerate cresteri salariale,sa fim seriosi sa vedem daca si CEDO spune acelasi lucru,inseamna ca trebuie sa ne intoarcem cu fata catre PUTIN. 😳

  15. Tocmai de aceea pe viitor daca va fi cazul si OMJ-ul 399 va fi folosit,,ultractivat” pentru rezolvarea unor ,,probleme” create in trecu,t colegii va cereau sa ii sprijiniti ptr.rezolvarea celor semnalate de colegi.

  16. din punctul meu de vedere ,la aceasta problema sunt 3 solutii:
    1.sporul de studii superioare se da la toti agentii care indeplinesc conditiile( ceea ce este de preferat)
    2.sa nu se mai dea la nimeni,astfel nu se mai creeaza discriminari(ceea ce nu este de dorit) sau
    3.celor care iau acesti bani in plus fata de colegii lor ,sa li se dea atributii in plus.(ceea ce este cam greu avand in vedere ca 2 colegi cu aceeasi functie fac acelasi lucru,de ex : SPC ori supraveghetor sau lucrator in administrativ) ce ar putea sa faca un sef PC care ia sporul de 25% in plus fata de colegul sau tot sef PC dar care nu-l ia????!!! 😕

  17. AnaP si Maru: faceti un efort si cititi materialul atasat articolului.
    http://www.snlp.ro/_files/Punct_de_vedere_MJ_-_norme_salarizare_2012.pdf
    Gasiti si aici o definitie:
    http://www.dictio.ro/juridic/ultraactivitatea-legii
    Daca discutia trebuie incheiata cu eternul „am luat act” si „voi face” este simplu pentru mine.
    Mai complicat este sa reusesc sa ajut la intelegerea situatiei. Totusi incerc.
    Maru: incerc sa imi dau seama la ce „situatii prezentate” te referi. Acesta pare sa fie primul tau comentariu. Te referi la postarile celorlalti utilizatori?

  18. Ptr.Domnul Teoroc
    Eu si colegii aflati in situatiile prezentate asteptam sa ne raspundeti ca ati luat act de solicitarile noastre,ca le-ati notat si ca veti discuta si sustine in discutiile cu cei cu putere de decizie,eliminarea acelor discriminari. Va multumesc!

  19. Domnule Teoroc,imi cer scuze nu inteleg sintagma,,ultraactivare” si nu inteleg exact la ce va referiti ca acest ordin daca e abrogat ,,este aplicabil dupa abrogare”.Eu inteleg ca daca e abrogat,el nu mai ,,exista”nici acum, nici alta data sau inseamna ca e suspendat temporar de un alt act normativ si exista posibilitatea ca pe viitor sa fie din nou activat si sa sa aplice exact sub forma de dinaintea abrogarii.Daca ar fi asa,tocmai asta vroiam sa va cer ,sa va spun ca in eventualitatea unei sentinte favorabile a unei actiuni in instanta sau reveniri privind acordarea sporului si celorlati colegi care nu il primesc,va solicitam sa incercati sa aveti in vedere si aspectele sesizate de alti colegi,de D-l Teo sau de mine,pentru a nu se mai crea discriminari fata de acei colegi care se afla in situatiile prezentate si care au specializari perfect compatibile si pentru simplul fapt ca ordinul ministrului la sugestia ANP a fost cuprins doar strict specializarea x nu si sintagma ,,specializare din aceeasi categorie cu domeniul de activitate-sau compatibila cu domeniul x in care isi desfasoara activitatea agentul”.Poate va fi emis un alt ordin si de aceea v-am rugat sa introduceti aceste sintagme sau sa modificati daca e cazul,sa discutati,sa propuneti,sa le explicati cele sesizate de noi celor care au putere de decizie(ANP,MJ) sa introduca in vechiul-noul ordin sau ce o fi, aceste sintagme pentru ca sa nu mai creeze discriminari fata de ceilalti colegi.Sper sa intelegeti aspectele la care am facut referire .Aceeasi problema era si cu privire la specialitatile din fisa posturilor pentru concursurile pe posturi de ofiteri,acel ordin creaza discriminari prin referirea stricta a ordinului la specializarile agreate ,impiedicand,restrictionand participarea colegilor la concursuri.In concluzie ordinul creaza doua probleme ,aceeasi,atat privind acordarea sporului cat si participarea la concursuri ptr. functii de ofiteri.

  20. AnaP: am explicat deja / ordinul nu poate fi modificat fiind abrogat / el doar ultraactiveaza adica este aplicabil dupa abrogare / concursurile se dau pe specialitatile prinse in fisele posturilor corelate cu acest ordin.

  21. Domnule Teoroc va rog, sa imi oferiti un raspuns la intrebarile din comentariul facut anterior.Va multumesc!

  22. Florin…buna dimineata frate !
    Problematica compensarii duble s-a dezbatut aici in comentarii, adrese, etc de n-ai tu fire de par in cap ! Pe unde umbli ?

    Sincer, n-am inteles nimic din pledoaria ta…Care sunt de fapt conexiunile intre noi si femeia de serviciiu dintr-o scoala ?

  23. ” ACT ADITIONAL DE PRELUNGIRE A ACORDULUI DE MUNCA”
    „Fondul de timp individual se calculează conform formulei prevăzute de art. 3 din decizia directorului general al A.N.P. nr. 304/05.01.2012.”
    Pai, domnilor lideri, una spuneti alta faceti? cum se compenseaza Tsl , in functie de Ts si/sau cu fractii ce depasesc Ts-ul, sau conform D569, adica dublu? ce acoperire legala am, daca ati prelungit acordul din 2012 fara sa fie upgradat cu noile dispozitii? e mai tare acordul decat decizia, sau viceversa? si mai vorbim de alte drepturi care ar putea fi negociate in statut, cu conditia sa nu „produca” impacte financiare! pai, oricum nu produc „paguba” bugetului asigurarile de viata, drepturile la achizitionarea de locuinte, decontari stomatologice, etc! dar produc impacte financiare detasarile pe ochi frumosi ale oamenilor la Vaslui, sa faca (editat) mare unui domn procuror detinator de pensiune si sa se lafaie in libere oamenii lui Luca! cred ca el si ai lui compenseaza dublu Tsl-ul fata de ceilalti care sunt sufocati de lipsa oamenilor!
    si am o intrebare care ma tot bantuie de mult timp: pentru cadrele didactice, orele suplimentare prestate se numesc „ore plata cu ora”. cum naiba ei nu sunt bugetari? lor li se platesc aceste ore din totdeauna! si personalul auxiliar are acelasi regim! o femeie de serviciu care presteaza 1/2 din norma alteia care se afla in co, cm primeste bani si nu zile libere! cum se explica asta?

  24. Domnule Stefan Teoroc,aceleasi prevederi ale OMJ cu privire la specializarile facultatilor agreate creaza o discriminare si fata de agentii care doresc sa participe la concursurile de ofiteri ,nu o pot face pentru ca nu sunt introduse si specializari compatibile cu domeniul in care doreste sa ocupe postul.Poate veti face demersurile necesare pentru corectarea acestei ,,ultraactivitati”act sau ce o mai fi in vigoare in cazul obtinerii unor drepturi.Nu trebuie lasat pana se ajunge in aceea situatie.Cred ca era suficient sa fie introdus,,compatibil” in dreptul fiecarei specializari,in acel act sau altul dupa care se va actiona pe viitor si nu se va mai crea nici o discriminare.Cred ca aceste chestiuni pot fi rectificate pentru viitor tocmai in ideea de a nu mai crea discriminari,tinand cont ca fiecare agent care a urmat studii superioare a investit in el,avand speranta ca poate la un moment dat va avea posibilitatea de a progresa in cariera si nu ii va fi ingradit acest drept,pe considerentul ca unii nu s-au gandit sau nu vor sa accepte ca anumite specializari au legatura perfecta una cu cealalta,fiind perfect compatibile cu functiile pe care doresc sa participe la concurs.Apropo daca ordinul nu mai exista ,la concursuri dupa ce act se stabileste ce specializari trebuie sa ai pentru a concura pe o anumita functie?Acel act nu trebuie si el modificat pentru ca sa nu mai existe discriminari de acest gen?

  25. Pentru Domnul Teoroc.
    Are dreptate Maxx in ceea ce mentioneaza si daca priviti atent ,vedeti ca si in acel ordin este tot o discriminare grava fata de colegii aflati in acele situatii si trebuia cerut si pe aceste aspecte sesizate de Maxx un punct de vedere din partea Consiliului national pentru combaterea discriminarii deoarece este clar o discriminare sa ai specializarea facultatii compatibila(fiecare specializare are niste competente si domenii in care te poti angaja) cu specializarile stipulate in ordin si sa nu poti beneficia de unele drepturi la fel ca si cei cu ale caror specializari erau trecute in ordin.Banuiesc ca facand acest demers de adresare consiliului national pentru combaterea discriminarii se urmareste pe baza raspunsului primit in cazul in care acesta certifica faptul ca este o discriminare fata de aceste categorii de personal sa se intenteze o actiune in instanta.E clar ca va dura acest lucru insa chiar daca dumneavoastra afirmati faptul ca ordinul nu mai exista, daca se va castiga acordarea intr-un final a sporului de studii si pentru cei care nu il primesc atunci intrebarea mea este pe baza carui act se va acorda sporul?Nu tot pe cel pe care a fost adica OM J nr. 399/2007, Anexa 2, Art. 2 ?Si daca da, tocmai de aceea ori acel act trebuie modificat sau cel care il inlocuieste trebuie adaptat ca sa nu mai creeze si el o noua discriminare.Incercati sa discutati cu cei din A.N.P. aceste situatii ,chiar si cu D-l Ministru cand aveti ocazia.Notati va rog aceste sesizari si la proxima ocazie va rugam sa le dezbateti cu cei in masura sa ia decizii.Poate trebuie sa ne gandim si ca este an electoral si poate reusiti sa mai indreptati ordinele ,actele si legile astea strambe.Stima

  26. cand are de gand ministerul sa dea drumul proiectului de statut, cel putin publicat pe site lor, multumesc

  27. Maxx: OMJ 399 nu se mai poate modifica pentru ca NU MAI EXISTA / avem doar o umbra a acestui act (ultraactivitatea) agatata asa cum am explicat prin prevederi tranzitorii de data de 31 dec 2009

  28. Vandame: procese pentru acest drept au fost puse deja pe rol / tocmai cursul lor ne face sa abordam si Consiliul Discriminarii / ne intereseaza si punctul lor de vedere, din aceasta perspectiva.

  29. Nilab: nu, din pacate / am ridicat problema asta de nenumarate ori inclusiv la nivel MJ / s-au cerut situatii, insa solutia ar fi ca aceste situatii sa nu existe / existenta lor este facilitata si de acceptul celor care exercita atributiile dar si de imposibiltatea de a ocupa legal aceste functii / din punctul meu de vedere refuzul exercitarii unor atributii de ofiter nu poate sanctionat asa cum remunerearea nu poate fi realizata.

  30. Cam târziu și destul de subțire susținerea, dar cu ce apărări construiește ANP, poate câștigăm.

  31. Buna ziua ! In baza aceluiasi principiu “un salariu egal pentru munca egala”, se poate face ceva pentru agentii, numiti prin DZU , care indeplinesc atributiile unei functii de ofiter, plus multe alte atributii ?

  32. Domnule Teoroc,cred ca si Ordinul Ministrului Justitiei nr. 399/2007, Anexa 2, Art. 2 ,trebuie reactualizat,adaptat la noile specializari din ofertele educationale ale institutiilor de invatamant superior. A.N.P. si M.J. trebuie sa tina cont ca au aparut diverse specializari ale unor facultati compatibile cu sistemul nostru sau care se pliaza mult mai bine cerintelor sistemului nostru, atat la paza,educativ, financiar,logistica,resurse umane,etc..Va rugam sa incercati sa modificati daca se poate, prevederile cu privire la specializarile facultatilor ce se cer,astfel incat sa cuprinda si alte specializari compatibile(Ex.la logistica -se cere economist si sunt specializari pe contabilitate de gestiune,management finaciar,la educativ se cere-psiholog,asistent social,inginer,psihopedagog,educatie fizica si sport si sunt specializari pe stiintele educatiei,pedagogie,la resurse umane sunt specializari managementul resurselor umane care sunt perfect compatibile si pliabile pe fisele posturilor respective si nu sunt cuprinse in ordin .Cum se procedeaza in astfel de cazuri ale unor colegi in eventualitatea reacordarii acestui spor?

  33. Va urmaresc de mult timp si vreau sa fac un comentariu referitor la cele doua sindicate SNLP si (editat).
    SNLP este un sindicat care apara drepturile salariatilor,luptandu-se si pentru aceia care sunt discriminati.
    (editat) prin presedintele care il reprezinta nu are interes sa apere pe cei discriminati deoarece el isi insuseste sporul de 25% si nu il intereseaza de ceilalti

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)