www.snlp.ro Web analytics

Pretul eliminarii telefoanelor mobile din penitenciare. In bani dar poate si in vieti

12_jamming_1.jpgPotrivit Adevarul.ro: „Liderul Sindicatul Naţional al Lucrătorilor de Penitenciare, Stefan Teoroc, susţine că cele două licitaţii ratate nu au avut şanse de câştig din cauza complexităţii caietului de sarcini şi, oarecum, a unor ambiguităţi din legea 374/2013.”  Pentru cititorii nostri mai adaugam la articolul mentionat, cateva aspecte esentiale. Ne dorim sa terminam cu telefoanele mobile si cu dosarele “accidentul” ori “flanco” insa nu vrem sa servim nici drept cobai pentru smecheri interesati sa-si plaseze pe preturi exorbitante, cutiile de conserve inutile tehnic dar nocive fizic, drept aparate performante de blocare semnal GSM, pentru ca la 6 luni de la montare sa fie uzate moral.

Trebuie sa vedem limpede situatia, sa intelegem aspectele si sa stim ce ne dorim exact. Teoria este ca aparatele de detectare/blocare/intrerupere semnal sunt mai putin nocive pentru sanatatea umana decat cele de bruiaj. In realitate, nu am vazut niciun document certificat de o autoritate competenta, in acest sens. Se stie ca bruiajul este deosebit de toxic pentru organism si poate provoca cancer. Natiunile Unite avertizeaza inclusiv cu privire la bruierea prin intermediul satelitilor. Ce sa mai spunem de aparatul de la Jilava care radiaza fara mila angajatii de peste 15 ani? Insa suntem inclinati sa credem ca mai degraba se prefera intreruperea inteligenta decat bruierea in bloc, in special din alte motive care nu tin de santatea umana ci mai degraba juridica (preferam sa nu detaliem).

De ce fug toate firmele care se califica la licitatii, imediat dupa ce cumpara si verifica caietul de sarcini pentru achizitia acestor servicii? Pai pentru ca in acel caiet sunt trecute sarcini probabil greu de realizat tocmai in ideea de a nu imbolnavi populatia din perimetre dar in special de a ne asigura ca serviciile pe care le cumparam (atentie, nu cumparam aparate!) vor fi permanent testate si actualizate in raport cu progresul tehnologic. Vedem toti cum evolueaza acest domeniu GSM. De la 3G sarim in scurt timp la 5G. Este deosebit de important ca aceste servicii sa fie testate si upgradate periodic si inca la perioade scurte de timp si de asemenea ca, in absenta acestor actiuni, firma responsabila sa poata fi penalizata.

Interferentele inerente care apar intr-o astfel de ecuatie nu s-au manifestat doar la momentul elaborarii caietului de sarcini, ele apar periodic si pot genera modificari ale acestora. Ne referim la flexibilizarea sarcinilor avand in vedere faptul ca nimeni nu pare inca capabil sa asume aceste sarcini in modalitatile care au fost gandite initial. Insa flexibilizarea poate costa vieti. Ale noastre, nu ale lor. Caietul de sarcini a suferit usoare modificari dupa prima licitatie esuata sa zicem. Dar se pare ca nimic relevant sau dorit de firme daca si dupa a doua licitatie serviciile tot neachizitionate au ramas.

Ca exemplu specific, este important sa existe un numar mare de aparate care sa detecteze semnalul in proximitate, adica in apropierea lor imediata. Daca in loc de (sa zicem) 10 aparate care asigura un anumit perimetru, punem doar 3, iar semnalul detectat este la distanta mare, distanta care acopera birouri, camere si oameni, actiunea aparatului afecteaza toti acei oameni. In lipsa unui document care sa ne certifice ca acel câmp este inofensiv, ne rezervam dreptul de a ne lipsi de un risc in plus. Avem destule! Ori o simpla modificare a unei sarcini ne poate plasa direct… in câmp. 

Citind ce am scris mai sus, multi isi vor lua gandul de la solutionarea problemei telefoanelor mobile. Dar este posibil ca fara prea multa informare prealabila, fara ca salariatii/sindicatele sa aiba acces sau aport, totul fiind clasificat, sa ne trezim ca din diferite motive o firma a acceptat provocarea si operatiunea chiar sa inceapa. Daca acest rezultat va fi insa ca urmare a flexibilizarii sarcinilor, sa ne aducem aminte cele mai susmentionate.

SNLP niciodata nu a militat pentru solutii doar pentru marketing sau doar de dragul solutiei. Asa cum nu ne-am aratat incantati de suprasaturarea cu camere video care la un momentdat pot inlocui resursele umane (in contextul in care raportul detinuti/salariati tot se micsoreaza), la fel spunem si acum ferm ca nu suntem dispusi sa sacrificam sanatatea personalului pentru a grabi cheltuirea unor bani virati de ANCOM conform Legii 347/203.

adevarul

 

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne un Like 🙂

5 COMMENTS

  1. Au fost aparate de bruiat semnalul GSM in penitenciare si chiar cred ca mai sunt pe stoc”retrase la starea c” care au dat un randament bun,dar au fost interzise de anumite organe abilitate ce nu mai aveau “obiectul” activitatii!(2008_2009)

  2. Scuz e ca nu m-am facut intel es.. …”prostii”” de care va spuneam se ocupau cu scoaterea nu cu introducerea telefoanelor cu un aparat ….I-a cam alergat ANP-ul in sensul ca au cam fost peste tot si au scos mii de telefoane….

  3. nicio padure nu e fara uscaturi / intreruperea semnalului nu va curata padurea de ele / ne dorim sa terminam cu asta dar retinem si reversul

  4. Sunt niste prosti prin sistemul asta pe care i-a alergat ANP-ul vreo cativa ani si care tot cu asta se ocupa….Poate aflati pe unde mai sunt si daca in unitatea lor mai sunt telefoane…..

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)