Reorganizarea ANP va incepe cu aparatul central
Nr.23/SNLP/01.02.2013
Nr.9/FSANP/01.02.2013
Catre
Directorul Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Domnul comisar sef de penitenciare Marian DOBRICA
Stimate domnule director general
Am luat act de introducerea pe ordinea de zi pentru Consiliul de conducere ANP din data de 6 feb 2013 a „reorganizarii ANP” si va punem la dispozitie prin prezenta, pozitia SNLP si FSANP privitor la acest subiect.
Avand in vedere demersurile anterioare, care dateaza din anul 2010, privind initierea procedurii de reorganizare a ANP, demersuri intrerupte in mod repetat si reluate mai mult sau mai putin transparent, va solicitam ca „reorganizarea ANP” la care se face referire in ordinea de zi a consiliului sa reprezinte un proces nou si transparent, iar sedinta din data de 6 feb 2013 sa se refere strict la ANP-aparat central si nu la intregul sistem, ca punct de pornire al procedurii.
Prin urmare, solicitam sa se analizeze oportunitatea mentinerii si/sau reorganizarii structurilor din aparatul central si/sau ale unor functii de conducere din aparatul central, incepand cu cele de top management (dir. gen adj, dir. de directii, dir. adj de directii), pentru ca ulterior acestei etape sa urmeze continuarea dezbaterilor privind reorganizarea unitatilor subordonate.
Privitor la reorganizarea aparatului central, in considerarea urmaririi prioritatilor pe linie bugetara precum si in vederea eficientizarii activitatii prin reducerea liniilor ierarhice si implicit a birocratiei, facem urmatoarele propuneri:
La elaborarea proiectului de OMJ privind reorganizarea aparatului central, se vor avea in vedere cel putin trei indicatori de baza si anume:
- contextul prioritatilor evidentiate de legea de executare a pedepselor si masurilor privative de libertate raportat la misiunea sistemului penitenciar;
- numarul de salariati ai unei structuri la nivel central;
- numarul de salariati la nivel de sistem, care se afla in coordonarea structurii.
In acceptiunea propunerilor formulate mai sus, precum si luand in calcul indicatorii propusi, opinam ca un numar de 4 directii din aparatul central trebuie sa-si mentina nivelul structurii pe care il au in prezent, respectiv DSDRP, DRS, DEA si DMRU, enumerate exact in ordinea generata de importanta misiunii si contactul direct cu detinutii, precum si de indicatorii susmentionati. De asemenea, si pentru Serviciul cooperare si programe se poate justifica mentinerea structurii actuale.
In afara celor 5 structuri susmentionate, apreciem ca pot fi efectuate reorganizari prin transformare din directii/servicii in alte tipuri de structuri sau reorganizari prin comasare. Astfel, spre exemplificare, Serviciul de audit intern si control (subordonat direct DG) – poate prelua efectivele celor doua directii de inspectie penitenciara si de audit care se vor transforma in birouri, in cadrul noului serviciu creat.
Cu ocazia acestei proceduri de reorganizare se pot solutiona si aspecte care treneaza de mai multi ani cum ar fi domeniul inspectiei muncii repartizat prin lege in sarcina ANP. In vederea aplicarii prevederilor legale, cele doua compartimente existente in prezent trebuie mentinute dar reconfigurate astfel: compartimentul protectia muncii se va redenumi compartimentul de inspectia muncii urmand sa primeasca prin ROF ANP si atributii de control, integrand toate cele 3 componente prevazute de lege respectiv sanatate/securitate in munca si protectia mediului. Compartimentul managementul situatiilor de urgenta poate fi mentinut ca si structura distincta avand doua componente respectiv prevenirea/stingerea incendiilor si protectie civila.
In completarea procesului de reorganizare trebuie avute in vedere prioritatea mentinerii numarului de posturi existente in organigrama precum si evitarea afectarii personalului de executie si totodata se va avea in vedere o stabilire corecta si eficienta a centrelor regionale care pot primi atributii privind coordonarea unitatilor arondate, precum si modificari de coeficienti ale functiilor de coordonare, cu responsabilitati care acopera mai multe unitati.
Cu deosebita consideratie
Stefan Teoroc
Presedinte SNLP
Florin Schiopu
Presedinte FSANP
19 COMMENTS
Comments are closed.
http://www.snlp.ro/stiri-si-noutati/articole-publicate/584-micul-sistem-din-marea-structura-si-sporul-pentru-studii-superioare.html
sporul de studii superioare .Cei care au luat pana in 2010 il au in continuare iar cei care am terminat dupa 2010 nu .Este corect ca pentru munca egala sa fim platiti diferit, domnule Teoroc ?
Deocamdata este vorba despre reorganizarea structurilor din aparatul central. Daca procesul va reusi sa inainteze printre obuzele care deja se trag, se va discuta si depre personal/functii. Pana la statele de functii din unitati mai avemm
Sa nu uitati domnule Teoroc ,raspunsul pe care la-ti dat acum un an referitor la SPORUL PTR.STUDII SUP.Drept de care sunt privat de aproape 3 ani. acum e reorganizarea de care vorbeati atunci!? sa va vedem opinia !
Desi pare putin probabil, reorganizarea aparatului central se va produce in foarte scurt timp cam in modalitatea propusa de noi.
Si sa te tii reorganizare!O sa il ia pe Vasilica de la DEA si o sa-l dea la DCEAN,iar pe Gogu de la DCEAN o sa-l dea la personal ca pe Ionel de la personal sa il dea la DEA…Gata reorganizarea.Si o sa mai aduca 15-20 de specialisti ,care scriu cu” este multe ” si ”ecspertiza” ,sa faca o Directie pentru reorganizarea directiilor care se va numi DRD.Intre timp o sa mai interzica niste site-uri pe internet.Antena 3,SNLP, sunt deja interzise.
Iesim si noi la o aruncare de ou in zidurile Mejeului?Ca nu ne-am mai antrenat de mult!
Apropos de ceea de se aude, directori generali adjuncți e musai doi? De ce nu rămâne numai unul? Oricum ei nu prea răspund de nimic.
Eu unul nu cred ca reorganizarea incepe cu ANP-ul, nu cred in ruptul capului!
La ANP si MJ pestele se impute de la coada nu de la cap ca in toata lumea.
Are dreptate vandalul, reorganizarea incepe de la ANP dar coboara rapid in unitati si sa vedeti voi acolo prapad, cum mai toate penitenciarele vor fi cu schema de personal indestulatoare.
Propun sa o ardem la polonic
si pe doamna Sinc.
Etete ca prin aceasta decizie nastrusnica ne treziram poieti,dar sa vedeti voi pe burta goala ce poezii vom face!
Halal conducatori mai avem care respecta omul si demnitatea acestuia creindu-i conditii decente de munca in mileniul III!
Huooooooooo vorba colegului meu de la Jilava.
Propun ca toti cei 12000 de functionari publici sa dam un HUOOO in cor pe cele doua site-uri sindicale SNLP si FSANP pentru a le demonstra guvernantilor ca suntem o putere, altfel ne calca in picioare.
Vandalu: DCEAN este ca si serviciu iar reorganizarea in unitati era planificata demult, insa noi spunem ca trebuie inceput de sus in jos.
Trimiteti pe Ani Dumitrache la Jilava cu tot cu mosii si babetele ei sa vada cum e sa faci naveta cu autobuze neincalzite si cu dubele de hoti pe o distanta de 15-20 kilometri.
O asteptam sa stea la coada care se face la intrarea in puscarie a celor 3 unitati din complex.
Huooooooooooo!
Am mai auzit una. Zice că reorganizarea doar începe cu ANP, nu se și termină cu ei. Vine și în unități, așa că să ne uităm bine unii la alții.
Nu e propblemă cu numărul de posturi la audit, stați liniștiți, sunt 15, dar neîncadrate. Probleme mai au și alții, alde DCEAN și DRS. Mai e una, celebrul art. III face trimitere la Legea 188, deci e aplicabilă strict funcționarilor publici. Dar cu ce juriști are ANP, te miri ce interpretări vor face?
Tare curios o sa fiu ce o sa faca doamna Ani Dumitrache la cine o sa mai tipe ea prin unitati, mosnegeii si babutele (editat) de unde mai manaca papanasi, cine mai umple porbagajele la cei de la DIP, o ce vremuri…
Eu cred ca nu se vor da dusi iar domnul Dobrica nu are nici o sansa in fata acestor (editat), daca mai punem la socoteala si faptul ca doamna Ani are pile foarte mari in politicul romanesc, ne imbatam cu apa rece. Vom trai si vom vedea!
Nicu nu le plange de rau celor de la control ca stau cu pijamaua in geamantan pentru ca le place, iar atunci cand stau prea mult in ANP cauta ei ceva in neregula poate chiar pun pe cineva cunoscut sa faca o anonima si imediat isi iau zborul, hai sa fim seriosi si sa nu ne fie mila de ei daca-i desfiinteaza.
Eu sunt pentru desfintarea lor si transfiormarea in birou nu serviciu.
FELICITARI!
Art III e deajuns sa se inteleaga pozitia acestui audit din ANP. Domnul Dobrica ar cam trebui sa se autosesizeze in acest caz fara a mai fi nevoie de nicio sedinta, de nicio argumentatie in plus. Pentru adminsitratie nu e de ajuns LEGEA ? Si faza e ca nimic nu este interpretativ in acest articol III.
[b]Pt Nicu: [/b]
[b]Nimeni nu trateaza cu nepasare domeniul analizei performantelor [/b]desi este putin abstract sa analizezi ceva ce nu reusesti sa-ti planifici corect si complet cat timp strategia serviciului penitenciar este doar o incercare in derulare.
[b]Haidem sa argumentam reciproc:[/b] de ce nu este posibila auditarea de catre o structura denumita serviciu? Este performanta raportata la grade sau ranguri?
[b]Trebuie ca auditul sa fie directie distincta[/b] pentru a-si indeplini sarcinile? Numai ca directie poate functiona?
[b]Exista si posibilitatea transformarii celor 2 structuri[/b] in doua birouri distincte, insa ne-am gandit totusi ca de la 2 directii la 2 birouri poate fi totusi cam mult din prima si am propus un serviciu, insa daca se insista…
[i][b]Oare nu ar trebui ca chiar Directia audit din ANP sa constate nerespectarea prevederilor legale?[/b][/i]
[b]ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 229 din 30 decembrie 2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei publice[/b]
ART. III
(1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
[u][b] c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;[/b][/u]
d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.
Nenea, pot să răspund eu?
O direcție cu 5 angajați este una care, deși e înființată de mai bine de 2 ani, încă nu reușește să se integreze organizațional. Are constatări sugubețe și ne vinde oricui are nevoie de ele.
Nenea, e bun răspunsul?
Notiunea de AUDIT inseamna o analiza a performantelor financiare pornind de la ceea ce reflecta conturile si sintezele contabile , de fapt o analiza a modului de cheltuire a banului public . Controlul are ca obiectiv modul de respectare si aplicare a legislatiei specifice in unitatile de penitenciar . Credeti ca statutul de serviciu si respectiv – birouri- creaza prestanta necesara desfasurarii acestor activitati importante in teritoriu ? Va mai ganditi si la coeficienti ca sa nu mai amintesc de faptul ca-ti desfasori activitatea numai departe de casa cu pijamaua in geamantan ? Mai bine se desfinteaza controlul si se revine la vechea organizare a DGP-ului . Nu credeti ? Decat sa umilesti mai bine desfintezi …zic eu ! Controlul are oameni care reflecta „calitatea” directorilor din ultima perioada precum si interesul DG fata de aceasta structura . Pacat ! Mai bine se desfinteaza !Reveniti la vechea organizare ca a fost cea mai buna …simpla si eficienta .
In prezent exista foarte multe divergente care pleaca de la incrucisarea decizionala inclusiv in planul inspectiilor/controalelor/auditurilor. Se fac controale pe 3 linii: directiile de specialitate, inspectia si auditul, decise in mod semihaotic. Se intampla nu o data sa se realizeze verificari pe toate 3 planurile asupra aceluiasi aspect cu… concluzii distincte !!! Acest lucru trebuie sa inceteze. Apoi, ce directie este aceea cu… 5 angajati ? Sa ne revenim
m-ati facut fericit! auditul si inspectia intr-un serviciu?! se putea si mai rau. bravo!