www.snlp.ro Web analytics

Modificarea statutului special. Proiect final 2014

fin33Statutul special al functionarilor publici din sistemul administratiei penitenciare este aprobat prin Legea nr. 293 din 2004, anul demilitarizarii penitenciarelor si al inceputului asocierii sindicale. De la acel moment si pana in prezent, statutul nostru a fost modificat in mai multe randuri. Unele drepturi s-au castigat, altele au fost pierdute. De exemplu, dreptul la greva a fost dobandit in 2006 si pierdut in 2011. Din ianuarie 2010, odata cu primele masuri legislative drastice care au inceput sa contureze conceptul de austeritate bugetara fortat de criza economica, multe dintre drepturile speciale ale institutiilor din structura de aparare nationala au fost suspendate sau eliminate.

Din cei 12400 de salariati din sistemul penitenciar, 12000 sunt functionari publici. Autoritatea care asigura managementul functiei publice este Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP), insa multe categorii de functii publice s-au desprins de sub autoritatea ANFP prin statute speciale. Din Statutul functionarului public (Legea nr. 188/1999) au derivat ulterior statute speciale care desi ar fi trebuit sa deroge ca norme speciale de la cadrul unitar al functiei publice, au devenit treptat legi generale astfel incat in prezent in Romania exista mai multe categorii de functionari publici.

Pe langa functia publica generala, exista functii publice speciale in vami, politie, penitenciare, Parlament, Corpul Diplomatic si Consular. Fara a avea statute speciale, mai gasim functii publice altfel definite decat prin Legea nr. 188/1999 in Politia locala, Consiliul concurentei, Garda financiara, Avocatul poporului si Autoritatea electorala permanenta. Practic functia publica in prezent a devenit un concept fragmentat si pe alocuri difuz, aceasta situatie generand efecte diverse in toate planurile inclusiv cariera, formare profesionala si dialog social.

Revenind la statutul nostru, necesitatea schimbarii unor prevederi s-a simtit imediat dupa ultima modificare relevanta din anul 2009, insa pana in prezent nu a mai fost elaborat niciun alt proiect consistent de modificare a Legii nr. 293/2004, singurele schimbari produse fiind cele care s-au impus prin legi din domeniul salarial, penal sau prin republicari. In ultimul an de zile s-a incercat finalizarea unui nou proiect care sa schimbe in primul rand denumirea intregului corp profesional in politie penitenciara, avand in vedere faptul ca fpsssap (mereu preferam prescurtari nepermise) nu este o denumire care sa identifice clar o categorie de salariati si nici sa poata fi mentionata public.

Instabilitatea politica inregistrata si la nivelul MJ nu a facilitat insa inchiderea in bune conditii a unui proiect agreat de administratie si sindicate. Ulterior stabilizarii conducerii MJ au aparut si divergentele privind in primul rand denumirea de politie peniteniara precum si alte aspecte. In cele din urma, dupa intalniri succesive, asa cum anuntam anterior, proiectul a fost finalizat si inaintat MJ. In mod normal ministerul va urma procedurile de avizare si de transparenta decizionala apoi va depune proiectul la Parlament, insa ne asteptam si la surprize. Suntem atenti la intentiile de a introduce alte prevederi sau de a elimina aspecte agreate deja in grupurile de lucru.

Va punem la dispozitie proiectul final in format tabelar, cu trei coloane, prima fiind textul in vigoare, a doua – propunerile ANP initiale, a treia – textul elaborat in grupul ANP-sindicate iar a patra incluzand observatii. Precizam ca este inca timp pentru modificari insa temeinic justificate, cu atat mai mult cu cat in etapa transparentei decizionale proiectul va fi afisat o perioda pe pagina MJ pentru dezbateri insa stim ca aceasta este mai mult o consultare formala. Daca sugerati modificari esentiale, acestea pot fi sustinute prin sindicate.

Proiectul (atasat)

Istoricul modificarilor Legii nr. 293/2004 (invers cronologic)

  • 13 aprilie 2014 republicat(a) Legea 293/2004privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor – REPUBLICARE (M.Of. 264 din 10-apr-2014)
  • 22 septembrie 2009 republicat(a) Legea 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor – REPUBLICARE (M.Of. 628 din 22-sep-2009)
  • 29 iunie 2009 parti din acest act rectificate de Rectificare din 2009 în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 11 februarie 2008 (M.Of. 444 din 29-iun-2009)
  • 23 mai 2009 parti din acest act modificate de Legea 170/2009 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 337 din 20-mai-2009)
  • 31 ianuarie 2009 parti din acest act articol din Jurisprudenta Funcţionari publici civili cu statut special. Personal din sistemul administraţiei penitenciare. Cerere prin care se solicită plata unor sporuri salariale. Instanţa competentă (Revista Romana de Jurisprudenta 1 din 2009)
  • 21 ianuarie 2009 parti din acest act referintee de aplicare Ordinul 18/C/2009 privind criteriile pentru avansarea funcţionarilor publici cu statut special într-o funcţie imediat superioară la aceeaşi poziţie din statul de organizare şi funcţionare (M.Of. 39 din 21-ian-2009)
  • 9 decembrie 2008 parti din acest act modificate de Ordonanta urgenta 194/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 826 din 09-dec-2008)
  • 2 iunie 2008 parti din acest act referintee de aplicare Ordinul 1443/C/2008 privind condiţiile de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cuvenită funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare (M.Of. 410 din 02-iun-2008)
  • 11 februarie 2008 parti din acest act modificate de Ordonanta urgenta 4/2008 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 105 din 11-feb-2008)
  • 4 mai 2007 parti din acest act referintee de aplicare Regulament din 2007 privind organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special definitiv din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei (M.Of. 296 din 04-mai-2007)
  • 22 martie 2007 parti din acest act modificate de Legea 55/2007 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 47/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 186 din 19-mar-2007)
  • 29 iunie 2006 parti din acest act modificate de Ordonanta urgenta 47/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 565 din 29-iun-2006)
  • 22 decembrie 2004 parti din acest act referinte de aplicare Hotarirea 1997/2004 privind stabilirea uniformei, echipamentului specific şi însemnelor distinctive pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare (M.Of. 1238 din 22-dec-2004)
  • 30 iunie 2004 promulgata de Decretul 513/2004 pentru promulgarea Legii privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţională a Penitenciarelor (M.Of. 581 din 30-iun-2004)

55 COMMENTS

  1. la ANC se transforma posturile de functionari publici cu statut special in functionari publici.motivul este ca institutia nu face parte din structura de securitate,dar cand s.a infiintat ANC aceste posturi de fpss erau prevazute .am fost preluati cu toate drepturile prin ordin al ministrului .cum este posibil asa ceva .sporurile nu le mai avem .si sunt multe de spus

  2. Am raspuns la un comentariu similar postat la articolul dedicat sporului de 25% (ultimul articol)

  3. Domnule Teoroc,ar trebui modificat si Ordinul Ministrului Justitiei 399/2007,anexa 2,art.2 unde sunt stipulate specializarile agreate ptr.acordarea sporului de studii superioare.Nu este normal ca de ex. un coleg care a termint fac. de contabilitate de gestiune si lucreaza la finaciar ,nu a putut primii sporul sau un alt coleg care lucreaza la resurse umane si a terminat managementul resurselor umane sa nu il poata primii ori un alt coleg care este educator si a terminat fac.de psihologie-pedagogie,specializare pedagogie si este licentiat in stiintele educatiei sa nu poata primii sporul.Sunt doar cateva exemple cu aberatii enorme cand unii colegi care au facultati absolvite exact in domeniul in care lucreaza si fiindca ordinul ministrului nu a mai fost actualizat si cu noile specializari ale institutiilor de invatamant superior sa nu poata primii sporul,pentru ca ordinul prevede si alte specializari perfect compatibile .Va rugam sa discutati cu ANP si D-l Ministru posibilitatea reactualizarii acestui articol sau gasirea unei solutii favorabile acestor categorii mentionate.Va rugam sa incercati rezolvarea acestui aspect,in pesrspectiva pe viitor a acordarii acestui spor.Astept un raspuns din partea dumneavoastra cu privire la cele semnalate.Va multumesc!

  4. DL. Teoroc va dau eu un subiect la care sa lucrati urgent …sa ajutati pe cei de la MApN si pe cei de la POLITIE si Jandarmi ca sa schimbe din legea actuala a pensiei data de guvernul Boc (v-am mai cerut acest lucru)..cei de la armata si politie se lupta singuri…i-am intrebat daca sindicatele de la Penitenciare ii ajuta si mi-au confirmat(am emailul)ca deloc…noul proiect priovind schimbarea actualei legi a pensionari care face o mare discriminare intre toti cei care au imbracat si imbraca haina statului….va etalez numai punctul fierbinte din lege…doi militari s-au doi agenti lucreaza pe aceiasi functie acelasi grad aceiasi vechime daca unul s-a incadrat la ex. 30 de ani in sistem si altul la 20 de ani varsta si lucreaza amandoi 25 de ani cel invarsta ia o pensie mult mai mare(este verificat acest lucru matematic calculat) fata de cel mai tanar….de ce au lucrat egal din toate punctele de vedere….deci in concluzie trebuie anulat tabelul dupa anul nasteri care da stagiul complec la care se imparte punctele obtinute egal in ex. pe care vi l-am dat la stagiul complect care…ma repet difera dupa anul nasteri…ce relevanta are varsta daca un agent a ,,taiat frunze la caini ,, pana la a30 de ani si abia a imbracat haina statului la 30 si cel ,,tanar ,,la 20 si au amandoi aceiasi vechime….SPER SA LUATI ATITUDINE URGENT SA AJUTATI VIITORI PENSIONARI SA NU FIE DISCRIMINARE.

  5. La care functie doriti dumneavoastra ,poti sa ai o ,,roaba ,, de diplome daca esti agent si nu reusesti sa ,,urci,, ca ofiter…se face o discriminare privind salarizarea dupa cum am mai spus cand doi colegi agenti lucreaza in acelasi loc si unul sa fie remunerat in plus nefacand nimic in plus pentru ca locul de munca unde nu necesita si nu se cere si nu poti aplica datorita fisei postului studiile superioare…sper ca a-ti inteles de aceasta data.

  6. Apropo mai mult de propus mai facem si noi cv sau asteptam alegerile si pensia…

  7. Panda88,
    Nu inteleg exact la ce te referi.
    Nu inteleg de ce spui ca perzi la bani atunci compensaezi orele suplimentare. De pierdut, intr-adevar, ai atunci cand compensezi sarbatoarea legala care nu este o compensare purtatoare de sporuri, insa e o chestiune reparatorie pentru faptul ca ai muncit in zid e sarbatoare legala.

    Dealtfel, cand compensezi TS ti se dau si sporurile rstante.

  8. Nu stiu la ce te referi. La sporul pentru studii superioare sau la functia de agent cu studii superioare? Aceasta din urma inca nu se poate ocupa din cauza inaplicabilitatii legii unitare.

  9. Dl. Teoroc eu zic si nu numai eu ca problema cu coieficienti chiar creaza discriminare…reala ..pai daca doi agenti lucreaza in acelasi loc si unul are studi superioare si unul nu ..ce face in plus real la locul de munca sa zicem supravegere unul fata de celalalt si ca sa fiu si sincer va dau cate cazuri doriti in care cel cu studi superioare facute la SPIRU HARET de ex. este mult mai slab privind efectiv serficiul…practica ne omoara …acesta e adevarul real ..dur dar o realitate din teren…deci in concluzie se va face daca se aproba o mare DISCRIMINARE in randul colegilor agenti.

  10. Asta pentru dnii Boc si Ponta au decis ca nu se poate compensa decat cu timp liber. Noi am obtinut recunoasterea dreptului si practic dublarea odinei, alta compensare nefiind permisa. Insa nu poti sa stai acasa 24 de ore pentru 12 muncite si sa iei spor de antena (de ex) pentru mai multe ore decat ai stat efectiv sub risc.
    Poate vreodata isi va reveni si tara asta si vom putea plati orele respective cu spor. Stim ca niciodata pana la decizia 569 acest drept nu a fost recunoscut in sistemul nostru.

  11. [quote name=”Stefan Teoroc”]De 2 lei sunt guvernantii care ne-au aruncat in instante pentru revendicarea unor drepturi CUVENITE. Nici la politie nu se mai acorda acest spor. Spre deosebire de politisti noi macar am reusit sa reglam cu confidentialitate si fidelitatea sau cu compensarea dubla a sarbatorilor legale. La fel cum spre deosebire de toate celelalte institutii din Romania la noi astia de 2 lei, niciun salariat nu poate fi pedepsit direct. Si asa mai departe…[/quote]compensarea dubla nu pre este…nu se da compensarea in luna in curs, si luna urmatoare la un salariu mediu de puscarie, iti ia 85ron, cam mult …

  12. De 2 lei sunt guvernantii care ne-au aruncat in instante pentru revendicarea unor drepturi CUVENITE. Nici la politie nu se mai acorda acest spor. Spre deosebire de politisti noi macar am reusit sa reglam cu confidentialitate si fidelitatea sau cu compensarea dubla a sarbatorilor legale. La fel cum spre deosebire de toate celelalte institutii din Romania la noi astia de 2 lei, niciun salariat nu poate fi pedepsit direct. Si asa mai departe…

  13. Eu nu inteleg cum in 2014 poti sa mai faci gafe si DISCRIMINARI de genul ”unii iau sporul de studii superioare iar altii NU” si toata lumea sa stea cu capul plecat sau sa i se para normal.Concluzia: suntem de doi lei………

  14. mincule,sa stai tu intr-o camaruta 2/2, (editat)!!!esti un instigator,probabil pus de altul(altii),dar nu tine vrajeala!canta in alta parte-esti penibil!!!

  15. nu am incercat sa minimalizez eforturile reprezentantilor sindicali in impunerea unor modificari in beneficiul salariatilor, pe care le apreciez, dar nu pot sa accept atitudinea de infrant, pe care o afiseaza acestia,
    introducerea „alocatiei pentru locuinte” pentru toate categoriile de personal ,in cuprinsul actualelor modificari ale statutului , nu impunea respingerea intregului proiect ,ci poate doar a acesteia, dar cu o argumentatia solida (cateva din argumente au fost prezentate in postarile anterioare) acestea poate aveau sorti de izbanda si in cel mai rau caz atrageau totusi atentia asupra necesitatii introducerii unor modificari pentru eliminare discrimunarilor ce se fac in cuprinsul actualei legi
    eu doar vorbesc din perspectiva omului care se vede obstructionat in posibilitatile de accedere la conditii umane de trai, datorita unor limitari legislative la acordarea „alocatiei pentru locuinte” doar pentru anumite categorii de personal

  16. Mincule, extragi din context si nu este cinstit. Nu stiu ce legatura faci intre propunerea ta de modificare a statutului si coeficienti, dar ma voi limita sa-ti spun ca in proiectul de statut nu se poate introduce absolut nicio prevedere care presupune impact financiar. Daca am fi introdus propunerea ta, proiectul se respingea in ansamblu, nemaifiind sustinut de initiator (MJ). Iar obiectivul principal in acest proiect ramane schimbarea denumirii urmat indeaproape de cel al unei cariere mai clare, intarita printr-un Ghid aprobat prin OMJ.

  17. stimati colegi, am propus introducerea „alocatiei pentru locuinte” in suma fixa pentru toti salariatii anp dupa modelul alocatiei de hrana si echipament si acordarea sporului pentru studii superioare, pentru a se inlatura discriminarile privind veniturile, ce se fac in prezent intre salariatii anp si pentru respectarea principiului echitatii,
    – sunt de acord cu colegii care sunt nemultumiti de faptul ca cei care au negociat actualele prevederi nu au sustinut aceste modificari esentiale pentru restabilirea normalitatii, lupta sindicala presupunand si organizarea unor forma de protest pentru impunerea respectarii unor principii
    – nu am averi si nici posibilitati materiale deosebite ci doar trei copii si o garsoniera de 26 m patrati in care locuim 5 persoane, locuinta care nu se poate spune ca corespunde unui minim de conditii decente pe care un lucrator de penitenciare trebuie sa-l aibe (nu va mai spun cum „pot” sa ma odihnesc inainte de a intra in serviciu)
    – sunt si multe alte situatii care ar impune schimbarea locuintei sau dobindirea uneia dar actualele reglementari exclud de la primirea unor sume ca „alocatii pentru locuinta” categorii intregi de salariati din anp, care ar putea sa foloseasca aceste sume pentru adaptarea la nevoile locative ivite pe parcursul carierei de politist..
    – liderul snlp din care facem parte se limiteaza la a afirma „nu ni s-a parut nici noua normala discrepanta uriasa dintre coeficienti” (agenti & ofiteri), dar oare ptr. ce se afla in fruntea sindicatului doar sa constate sau ar trebui sa ia atitudine ? . va multumesc

  18. @mincu Nu te mai chinui, dragule, deoarece directorul face cum pofteste el, de exemplu la ORADEA. Se da chirie si unuia care are doar contract fictiv, ca oricum nu te verifica nimeni. Iar asta, chiar daca locuiesti langa casa directorului 😉

  19. [quote name=”ion”]se abroga decontarea ordinului de serviciu pri noul statut?[/quote]
    Nu se abroga,dreptul ramane.

  20. Va multumesc pentru raspuns domnule Teoroc,speram sa nu se aplice vreodata acea lege pentru ca e jalnica si mult in defavoarea celor care duc greul-agentii, in toate sistemele mentionate de dumneavoastra.Tocmai de aceea au sesizat unii colegi si pe buna dreptate, faptul ca ar trebui cuprinsi in noua lege, adica categoria de agenti cu studi superioare,pentru ca acestia sunt o realitate a sistemului,exista in unitatile noastre,sistemul se foloseste de ei in puncte cheie si este normal ca atunci cand se elaboreaza o lege noua sa cuprinda si aceasta categorie.Prin recunoasterea oficiala a acestei categorii de angajati, se vor mai diminua supararile acumulate prin nedreptatile create in timp.Asta este ,daca trebuie consultate resursele umane,asta trebuie facut si vazut cati colegi sunt in acesta situatie,cate posturi ar trebui transformate sau infiintate in noile organigrame,indiferent daca nu exista pentru moment fondurile necesare macar sa existe in lege.Poate ca nu vor fi deacord sa se infiinteze posturi pentru toti agentii cu studii superioare,ar trebui negociat ,ca macar pentru cei care in munca de zi cu zi efectueaza munca de ofiter si de specialitate si au studii in domeniul in care lucreaza, si tot ar fi un pas urias facut pentru o anumita categorie de agenti.In acesta lege a politistului de penitenciare trebuie facute modificarile necesare,nu intr-o lege care poate nici nu va fi aplicata vreodata-speram,noi agentii,care reprezentam poate mai bine de 75% din angajatii sistemului sau din membrii de sindicat.Probabil ca veti intampina opozitii insa sa nu uitam ca marea majoritate a lucratorilor din sistem sunt agenti si interesul lor trebuie sa fie cat de cat in limitele bunului simt reprezentat.Mult succes!

  21. Nu, nu ni s-a parut nici noua normala discrepanta uriasa dintre coeficienti / acesta este insa cu totul alt subiect iar observatia este de data asta pertinenta / inca de la faza de proiect, SNLP a semnalat aceste diferente injuste insa ANP la acel moment a acuzat SNLP prin adrese trimise de directorul general (in exercitiu atunci) ca negociaza in contra intereselor salariatilor / am avertizat ANP ca este bine sa conceapa o constructie a salariului cu cat mai putine sporuri si o baza mare / acum multe au ramas in aer / daca maine s-ar aplica legea unitara (ceea ce este imposibil din cauza impactului) in afara cresterii salariului de baza am mai avea supriza limitarii sporurilor la 30% / in anul 2010 SNLP a ajuns la cei care coordonau procesul de elaborare a Anexei VII (structura de aparare nationala) respectiv SRI / am fost o intreaga comisie acolo impreuna cu reprezentanti ANP si MJ / ne-am explicat, am cerut / insa forma finala a legii a fost cea dorita de nostalgicii cazoni, de generalii din SRI, MApN si MAI / aportul penitenciarelor in materie a fost infim / noi am facut tot ce a fost omeneste posibil sa crestem coeficientii la agenti / am si reusit dar doar cu 0,10% / cat timp toti salariatii din structura de aprare se regasesc in agea grila din Anexa VII, o crestere cat de mica are un impact urias si se respinge / de aceea am incercat in 2010 sa evadam din pluton si am propus o grila distincta pentru noi / dar nu a mers nici asta / eu personal nu cred ca aceasta lege se va aplica vreodata / nu vor fi niciodata fonduri.

  22. Domnule Teoroc,spuneati despre coeficientii de ierarhizare din legea unitara ca la agentii cu studii superioare coeficientul de 2.62 se raporteaza la 6.00.Intrebarea mea este- coeficientul ofiterilor cel care in aceeasi lege e de 6.00-7.00 la ce se raporteaza?Despre aceasta diferenta in fond era vorba.Vi se pare ca e normal sa ramana asa in cazul aplicarii acelei legi?Acest aspect era sesizat de colegi si de micsorarea acestei diferente enorme intre agenti si ofiteri era vorba.Incercati sa faceti ceva concret,nu lasati asa acest lucru pana ne trezim ca intra in vigoare legea de salarizare unitara si nu se va mai putea face nimic.Prezentati celor care sunt in masura o simulare pe date reale ale salariilor unui agent si a unui ofiter in cazul aplicarii respectivei legii,poate asa vor vedea diferenta creata si va fi ajustata.

  23. corect ar fi fost sa fie anuntat si sefu de schimb de cele relatate ,putea sa-i zica vezi ca agenti din posturi nu erau in post sau ca stateau cine stie cum……………………………….

  24. Corect ar fi sa nu existe astfel de situatii / pe de alta parte hai sa presupunem ca am avea rezerve suficiente si toalete in apropiere, dar in cele 4 ore regulamentare in care efectuezi paza, te taie nevoile / ce faci, cobori pur si simplu din post? Intre noi vorbind, atentionarea nu este chiar o sanctiune, ea nu se trece nici in dosarul de personal. Este un fel de mustruluiala acceptata ca si compromis, tocmai pentru a nu se ajunge la cercetare disciplinara in astfel de situatii in care seful pazei „da ordinul de misiune” stiind clar ca nu se respecta normele stabilite prin regulamente dar nici nu poate lasa puscaria nepazita.

  25. domnul teo e corect sa te trezesti sa fii chemat sa semnezi o atentionare ca ai fost vazut de nustiu cine care a trecut pe centura cu masina si tea vazut coborit din foisor sati faci nevoile sau ca stateai nustiu cum in foisor dar dupa 13 14 ore de stat in foisor nu mai ai voie nici sa cobori sati faci nevoile de cind se dau pedepse de nustiu care a trecut pe centura cu masina asa se face vinatoarea acum
    nustiu ce sa mai zic va rog sa va spuneti si dumneavoastra pareria

  26. Partea a-III-a
    Din cate stiu eu in tot sistemul, agentii duc greul in foarte mare masura si e normal sa va luptati si pentru ca acesta categorie sa-si primeasca respectul cuvenit si din punct de vedere financiar si sa nu mai existe astfel de diferente enorme.E prea mare diferenta de salarizare intre aceste doua categorii de personal care in fond depind unii de ceilalti in desfasurarea activitatii curente.Cu siguranta cele afirmate de mine vor deranja pe unii insa nu am dorit sa fac acest lucru, ci doar am vrut sa atrag si eu atentia asupra unor incorectitudini create de-a lungul anilor fata de noi agentii .Sunt foarte multi agenti care au studii absolvite atat la faculati de stat cat si la privat,si bineinteles ca au si sarit unii ca ulii ,sa-i jignesca,ca au facut studiile pe la Spiru Haret sau mai nu stiu eu pe unde si ca acum vor sporuri sau nu stiu ce bani.Daca din punct de vedere legal studiile sunt recunoscute si actele sunt in legalitate nici un comentariu nu isi mai are rostul.Si un agent are dreptul si nevoie de un salariu decent din care sa reuseasca sa traiasca acceptabil,sa isi permita sa urmeze o facultate daca doreste,sa-si completeze studiile chiar daca asta inseamna un efort destul de semnifcativ pe o perioada de 3-4 ani cat dureaza studiile,pentru el si familia lui.In fond preocuparea lui de a-si imbogatii cunostintele ,de a nu se plafona,trebuie apreciata pentru ca va beneficia de acest efort personal al agentului tot institutiile din sistem in care acestia sunt incadrati si isi desfasoara activitate si este normal ca si sitemul sa aprecieze acest aspect printr-o renumerare corespunzatoare.

  27. Partea a-II-a
    Probabil ca in loc sa cuprindem aceste modificari solicitate de mai multi colegi in noua Lege a politistului de penitenciare,asteptam sa intre aceea lege in vigoare si atunci tot agentii vor fi cei care vor ramane blocati de dezavantajele acelei legi si se va spune ca nu mai avem ce sa facem ca asa zice legea.Nu mai vorbim de aberatiile legii 284,privind tot marirea coeficientilor ofiterilor fata de cei actuali -la ,,unii’’ofiteri marindu-se coeficientul cu pana la 50-60%,dar ,asta nu a mai adus nimeni in discutie pentru a nu mai face valuri si pentru ca agentii sa nu isi mai manifeste nemultumirea. Asta ne arata faptul ca acea promisiune ca agentii cu studii superioare vor avea si ei un coeficient mai bun-mai decent decat unul cu studii medii si cat de cat onorabil in comparatie cu cel al ofiterilor, e doar asa de fatada, adica le oferim diferente de cateva zecimi, ceva infim intre coeficientii agentilor cu studii superioare si cei cu studii medii si le inchidem gura sa se simta si ei mai importanti decat colegii fara studii superioare .
    De ce sa nu aiba un agent sef principal cu studii superioare, dupa 15-20 de ani vechime in sistem, un coeficient de 3.50 macar, ca si un ofiter debutant-atat timp cat la unii ofiteri coeficientii ajung pana la 6.00-7.00 .Vi se pare ca solicita prea mult un astfel de agent, ca sa i se ofere si lui o salarizare decenta , ca atare si care sa ii confere un minim de respect si decenta in raport cu salarizarea ofiterilor.

  28. Partea I
    Domnule Teoroc,am vazut si eu raspunsul dumneavoastra pentru Axy si Maxx si din cauza faptului ca sunt limitat de dimensiunea comentariului am sa il public in mai multe parti.Am lecturat si eu Legea 284/2010 la care faceati referire. Inainte de toate,as vrea sa precizez faptul ca, si legile noi care apar, trebuiesc si ele updatate la anii in care traim si la realitatile din institutiile noastre.Realitatea este ca in penitenciarele tarii isi desfasoara activitatea urmatoarele categorii de personal:
    -ofiteri,agenti cu studii superioare,agenti cu studii medii,personal civil,personal contractual,etc.
    Ca atare cand dorim sa modificam o lege mai exact cea care ne priveste in mod direct pe noi, trebuie sa tinem cont de realitatea din institutiile subordonate A.N.P-ului,respectiv de toate categoriile de personal ,iar respectiva lege trebuie sa fie una moderna si realista si care sa nu favorizeze doar o anumita categorie de personal in defavoarea celeilalte si care sa creeze divergente intre aceste categorii .Am constatat ca pentru asa zisii ,,agenti cu studii superioare”e un dezastru total Legea Nr.284/2010 si nu numai – in general pentru agenti.
    Exemplu: Daca acum un agent sef principal in momentul de fata are un coeficient de ierahizare 2.80-2.90, in respectiva lege un agent sef principal cu studii superioare are maxim 2.62-nu mai vorbim de coeficientul celor fara studii superioare care va fi mai mic.Putini colegi stiu aceste aspecte,pentru ca nu s-a mediatizat ceea ce cuprinde legea nr.284/2010 deoarece nu putea fi pusa in aplicare si atunci nu sa mai dezbatut prea mult pe tema ei .

  29. Maxx te risti in afirmatii care exprima neclaritati vechi, pe care sperasem ca le-am depasit. Explic din nou ceea ce tot explic de 4 ani (de la 1 ian 2010): coeficientii de ierarhizare se raporteaza la o baza. In prezent 2,90 se raporteaza la 190 lei in timp ce 2,62 se raporteaza la 600. Si asta tot in L 284 gasesti. Da-i ctrl+f si tasteaza 600 🙂 . Noroc ca legea unitara nu se aplica ca ne cresteau salariile. Trage tu singur concluzia.

  30. stimati colegi, eu am propus introducerea „alocatiei pentru locuinte” in suma fixa pentru toti salariatii anp dupa modelul alocatiei de hrana si echipament si acordarea sporului pentru studii superioare, pentru a se inlatura discriminarile privind veniturile, ce se fac in prezent intre salariatii anp si pentru respectarea principiului echitatii,
    – sunt de acord cu colegii care sunt nemultumiti de faptul ca cei care au negociat actualele prevederi nu au sustinut aceste modificari esentiale pentru restabilirea normalitatii, lupta sindicala presupunand si organizarea unor forma de protest pentru impunerea respectarii unor principii
    – nu am averi si nici posibilitati materiale deosebite ci doar trei copii si o garsoniera de 26 m patrati in care locuim 5 persoane, locuinta care nu se poate spune ca corespunde unui minim de conditii decente pe care un lucrator de penitenciare trebuie sa-l aibe (nu va mai spun cum „pot” sa ma odihnesc inainte de a intra in serviciu)
    – sunt si multe alte situatii care ar impune schimbarea locuintei sau dobindirea uneia dar actualele reglementari exclud de la primirea unor sume ca „alocatii pentru locuinta” categorii intregi de salariati din anp, care ar putea sa foloseasca aceste sume pentru adaptarea la nevoile locative ivite pe parcursul carierei de politist… va multumesc

  31. Am lecturat legea 284 si am reusit sa vad ca asa de bine sunt ierarhizati agentii cu studii superioare in legea unica a salarizarii, incat un agent principal de penitenciare care actualmente are un coeficient de ierahizare de 2.90 va ajunge conform legii unice a salarizarii la onorabilul coeficient ,,ceva mai mare” de maxim 2.62 .
    Asta da realizare,incat o sa pierdem si ce avem.Trageti si dumneavoastra concluziile.Poate de aceea ar trebui sa incercati sa ne ajutati cu ceva mai palpabil si concret nu sa pierdem si ce avem.

  32. Domnule Teoroc va multumesc pentru raspuns si va rog sa incercati sa rezolvati aceasta problema .

  33. Axy si Maxx / functiile de agent cu studii superioare sunt deja introduse prin Legea nr 284/2011 legea unitara de salarizare / le regasiti in anexa VII in tabelul cu coeficientii de ierarhizare / acele functii au un coeficient ceva mai mare / pentru punerea in practica mai sunt necesare cateva demersuri / posturile sunt prinse in nomenclatorul de functii dar mai trebuie stabilit cate astfel de posturi se vor include in organigramele unitatilor si cum se vor ocupa / in niciun caz nu se poate include un numar nelimitat de posturi astfel incat toti agentii cu studii superioare sa poata avea la dispozitie un astfel de post / am fost la un pas de rezolvare insa interpretarea MJ este ca nu se poate aplica legea unitara inca / modificarea statutului in forma propusa de voi nu ar genera niciun efect practc / si in prezent poti face parte din corpul agentilor daca ai studii superioare / important este sa poti fi platit mai bine daca ocupi un post conform celor susmentionate

  34. [quote name=”Florin Stoica”]Pt Andrei,
    De unde ai scos valoarea asta cu decontul de pana la 20 de km. pentru transport?
    Din ce penitenciar esti daca nu sunt indiscret?
    Daca nu vrei sa nu-ti divulgi identitatea suna-ma pe mobil sa rezolvam aceasta situatie.
    Decontul pentru transport la si de la domiciliu se face in limita a 70 de km dusintors daca ai domiciliul stabil in acea localitate.[/quote]
    Nu ati inteles! Cititi proiectul si veti vedea ca cei care locuiesc la o distanta de max 20 de km de unitate pot sa aleaga intre compensatie pentru chirie sau decont transport. Intrebarea era de ce doar 20? aici se incadreaza doar cateva penitenciare incepand cu Jilava!!! Eu intrebam de ce doar 20 de nu 70 limita maxima de decontare a transportului? Si daca pana la urma tot nu se paote 70, cu toate ca ar fi discriminatorie prevederea, nu s-ar putea ca oricine care face naveta sa primeasca echivalentul in lei al decontului de transport cu care sa-si inchirieze o locuinta in localitatea in care locuieste. Mai pe scurt… daca cineva primeste decont de 1000 de lei transport de ce sa nu aiba optiunea sau posibilitatea sa poata folosi acesti bani, si numai in aceasta limita – echivalenta cu decontul pt transport – pentru a inchiria o locuinta in loc. de unde face naveta? Cheltuielile ar fi aceleasi spre deosebire de actuala propunere cu 20 de km.

  35. Mincule (editat) cum sa dea la TOTI niste bani,asa ca vrei tu???Cei care au case,masini de lux,afaceri in colaborare,situatiii materiale bune-ma refer la cadre-cum sa primeasca acestia bani?!?!Sunt colegi care stau in chirie,au 1-2 copii,isi duc existenta de azi pe maine,cum sa faci asa o asa”dreptate”???Cred ca esti un instigator,pus sa atate spiritele pe aici!Am vazut ca ai postat si pe celalalt site,dar baga de seama ce spui,iti atragi ura si dusmanie din partea celor ce, intr-adevar,au nevoie de acesti bani!A,nu vrei si bani de transport ca mergi 10 minute de acasa pana la serviciu? :-*

  36. Domnule Teoroc,se pare ca nici un sindicat nu s-a tinut de cuvant atunci cand a promis agentilor cu studii superioare ca se va introduce si categoria de agenti cu studii superioare si se va rezolva situatia agentilor aflati in acesta situatie si nu primesc sporul de studii.Din cate vedem se pare ca nu a fost asa si noi cei aflati in aceasta situatie ramanem tot pe dinafara.Promisiuni si atat……bla,blauri.Ce ne puteti spune ,poate gresesc si aunci imi cer scuze anticipat. Astept sa ne lamuriti.VA MULTUMESC!
    „(1) Poliţiştii de penitenciare se împart, în raport cu nivelul minim al studiilor necesare, în:
    a) Corpul ofiţerilor de politie penitenciara – cuprinde poliţiştii de penitenciare cu studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate, potrivit legii;
    b) Corpul agenţilor de politie penitenciara – cuprinde :1.aGENTI-poliţiştii de penitenciare cu studii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat.”

    (AR FI TREBUIT SA CUPRINDA) SI

    2. -AGENTI-poliţiştii de penitenciare cu studii universitare sau postuniversitare absolvite cu diplomă de de licenţă sau echivalentă, emisă de instituţii acreditate, potrivit legii;”

    ASTA IN SITUATIA IN CARE V-ATI FI ONORAT PROMISIUNEA.POATE REUSITI SA NE AJUTATI SI PE NOI CEI AFLATI IN ACEASTA SITUATIE.SUCCES!!!

  37. Domnule Teoroc ,speram ca ,,aspectele-neregulile” semnalate de Mincu si Deen sa fie corectate in lege cat mai curand,si sa ne anuntati cand acest lucru a fost facut,nu sa ne spuneti ca asta este,nu mai putem face nimic pentru ca legea a fost publicata.Cele semnalate de Deen si Mincu au mai fost semnalate si in alte dati de mai multi colegi atunci cand ne-ati cerut sa facem acest lucru.

  38. Domnule Teoroc, ati promis ca va fi introdus in lege si agent cu studii superioare.Ce ne puteti spune?Este introdus?Asa ar fi normal pentru a repara nedreptatea facuta odata cu taierile salariale.De atunci il primesc doar unii iar ceilalti care au exact aceleasi studii nu il primesc.La negocieri trebuia discutata si situatia urmatoare si anume faptul ca unii au ramas cu el in salariu si nu mai figureaza ca spor iar daca se va acorda tuturor care au studii superioare atat celor care l-au primit cat si celor care indeplinesc conditiile si nu l-au primit prin introducerea incadrarii ca agent cu studii superioare il vor mai primii inca o odata pentru ca cel sporul de studii cu care a ramas in salar nu mai figureaza ca spor si tot va se va face o nedreptate,adica unii il vor primii o data iar celialti de doua ori.Aceasta speta trebuia analizata si ajuns la un consens.Va rog respectuos sa imi explicati si mie care este situatia vizavi de acest subiect.Va multumesc!

  39. Mincu: foarte buna semnalarea / este o eroare de forma / se corecteaza / foarte posibil sa mai fie multe de acest tip / pana la transmiterea catre Parlament, proiectul va trece prin multe perieri.

  40. mincule,iar incepi sa latri la luna?achita-ti casoaia,nu te mai lega de chiriasi,invidiosule!cum ti -ai permis sa o cumperi,ia de o achita!

  41. in art 4 al 3 in forma modificata se vorbeste de poloitisti de penit. dar si de functionari publici cu statut special ___?????

  42. am citit cu mult interes modificarile la statut si comentariile care se fac pe marginea acestuia, din cate am observat se continua acea veche meteahna a reglementarilor romanesti in toate domeniile, inclusiv in domeniul nostru, de a spune multe si a nu reglementa nimic clar( punerea in aplicare a legii se poate face pe baza unei legi separate de punere in aplicare in care sa se reglementeze cazurile speciale), legea de baza trebuie sa fie clara, uniforma si general valabila.
    punctual voi face cateva comentarii;
    – drepturile cadrelor nu pot fi diferite — sporurile si ajutoarele sa se acorde tuturor cadrelor fara discriminare (in legea care se afla in vigoare, discriminari se fac in acordare de sume care reprezinta venituri in plus doar unor cadre in timp ce altora nu lise acorda nimic(vezi sumele pentru sporul de studii, pentru chirii, pentru transport)
    – propun sa se acorde tuturor celor care au studii in domeniile necesare sistemului si sectorului in care lucreaza acordare unei sume fixe pentru toti (la studii egale sume egale)
    – propun acordarea unei sume fixe pentru locuinte tuturor cadrelor- dupa modelul normei de hrana si echipament (la nevoi egale sume egale) …cu totii avem nevoi locative….
    p.s. nu am vazut nici o modificare in acest sens desi discutii au mai fost , oare cine apara cu indarjire acordarea unor drepturi dar pentru unii perpetuand-se astfel actualele discriminari din sistem ?????

  43. Pt Andrei,
    De unde ai scos valoarea asta cu decontul de pana la 20 de km. pentru transport?
    Din ce penitenciar esti daca nu sunt indiscret?
    Daca nu vrei sa nu-ti divulgi identitatea suna-ma pe mobil sa rezolvam aceasta situatie.
    Decontul pentru transport la si de la domiciliu se face in limita a 70 de km dusintors daca ai domiciliul stabil in acea localitate.

  44. D-le presedinte,vom mai lua banii de haine in iulie?Trebuie sa facem niste poze pentru ”cadre”-de ce?ne schimba legitimatia,vom fi politisti de penitenciare? 😕

  45. Felicitari,pana acum pare bun proiectul insa insistati pe lit F (p de v) deoarece dreptul este prevazut de legislatia unitara privind salarizarea,dar este suspendat doar !!! Sa nu sarim din lac in put in sensul ca daca e suspendat prin legi tranzitorii este si pierdut.Cristos a inviat !

  46. Să va bucure Dumnezeu, să va dea sănătate, să aveţi continuitate, iar bucuriile să ţină la distanţă toate necazurile! Paşte Fericit!
    Lumina Sfintei Învieri să ajungă la sufletul tău şi în inimile voastre bucurându-va de minunea Învierii Domnului nostru Iisus Hristos!
    Fie ca lumina Învierii Mântuitorului să vă inunde casa şi să vă aducă numai armonie, fericire şi multă iubire. Paşte fericit!!!!

  47. De ce de chirie pot beneficia doar cei pana la 20 de km de unitate??? De ce nu pana la 70?

  48. Am propus asta din start dar ce vedeti voi postat este rezultatul unor negocieri care au implicat intalniri, divergente, argumente, amenintari, etc. Este greu de reluat discutia, insa au fost sustinute argumente pentru aceasta configuratie care nu aduce modificarea institutiei care se regaseste intr-o anumita structura si in toata legislatia.

  49. Denimirea ramane tot A.N.P…se poate modifica in Administratia Nationala a Politiei de Penitenciare?
    Am observat ca se someaza cu „Stai Politia penitenciarelor” ???
    – impactul financiar nu cred ca e foarte mare daca se modifica numele unei institutii centrale
    -facem parte dintr-un corp profesional „politisti de penitenciare” identitatea trebuie data si de numele institutiei
    Daca e sa se aprobe acest statut trebuie sa fie facut bine de la inceput.
    Va urez un Paste Fericit si numai bucurii !!!

  50. 🙂
    Probabil te deranjeaza formatul tabelar, dar este obligatoriu. Proiectul postat este exact cel transmis la MJ in urma cu cateva zile. Coloana care reprezinta proiectul propriu-zis este coloana a treia – Propuneri ANP-sindicate.

  51. domnule Teoroc, cu tot respectul, publicati va rog proiectul inaintat MJ si nu un tabel pe care l-ati prezentat cu aproape un an in urma, va salut

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)