www.snlp.ro Web analytics

Intre cariera si frustrare

Atasam adresa inaintata de catre ANP spre MJ, in urma solicitarilor organizatiilor sindicale, in scopul identificarii unor solutii pentru deblocarea posturilor cu coeficienti mai mari in scopul avansarii agentilor si eliberarii functiilor cu coeficienti mai mici pentru absolventii scolilor de pregatire.

Conceptul de cariera in sistemul penitenciar a fost mereu neclar. Evolutia raportului de serviciu este de asemenea ambigua de la inceperea raportului si pana la incetare. Reorganizarea nu este definita. Si se poate vorbi mult despre partea de resurse a Statutului nostru special.

Problema care se incearca a fi tratata prin adresa atasata este una care genereaza un nivel maxim de frustrare si pe buna dreptate. Intr-o interpretare rigida a statutului dar si a legislatiei emisa de Guvernul Romaniei in ultimii 2 ani, se poate afirma ca posturile vacante nu se pot ocupa decat prin concurs, iar concursuri nu putem face decat limitat.

Astfel, ne confruntam cu situatia in care agenti cu vechime de 20 de ani in sistem privesc neputinciosi cum posturile cu coeficienti mai mari pe care sperau sa poata avansa candva, se ocupa cu lejeritate de tinerii veniti din scoli care sunt repartizati direct pe aceste posturi, fiind singurele vacante.

Si iata cum, printr-un concurs nefericit de imprejurari, nascut din indiferenta cu care guvernantii trateaza aceste probleme, cariera in sistem se reduce pentru multi la ceea ce au acum, fara alte perpective. Situatia nu este acceptabila si pana la modificarea legislatiei, noi apreciem ca Ministerul Justitiei poate sprijini o interpretare favorabila unei aplicari morale, logice, a legii, astfel incat sursa interna sa poata avansa deblocand posturile inferioare.

 

Document atasat:

Dacă ți-a plăcut articolul, ajută-ne să-l distribuim sau apreciază-ne cu un Like 🙂

12 COMMENTS

  1. Trist

    Din pacate, sperantele de castigare la CEDO a proceselor contra diminuarilor salariale se nerauie.
    ___________________________________________________________________________

    Decizie importanta pentru justitia din Romania

    Hotarare CEDO: Reducerea salariilor cu 25% respecta drepturile omului
    de D.T. HotNews.ro
    Duminică, 8 ianuarie 2012, 12:49 Actualitate | Esenţial

    Prin decizia de inadmisibilitate pronuntata la data de 6 decembrie 2011 in cauzele Felicia Mihaies impotriva Romaniei si Adrian Gavril Sentes impotriva Romaniei , Curtea Europeana a Drepturilor Omului a constatat neincalcarea de catre Statul roman a dispozitiilor articolului 1 din Protocolul Aditional nr. 1 la Conventie, sub aspectul reducerii cu 25% a salariilor, informeaza site-ul Hotararicedo.ro. Potrivit sursei citate, solutia Curtii, extrem de importanta pentru instantele interne, este de natura sa puna capat controversei legate de respectarea drepturilor fundamentale ale omului in contextul reducerii cu 25% a salariilor, ca urmare a aplicarii Legii nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11137821-hotarare-cedo-reducearea-salariilor-25-respecta-drepturile-omului.htm

  2. Din 8000 de agenti avem doar cateva sute care pot fi miscati in sus, pe coeficienti mai mari, la acest moment. Asta ca sa nu ne inchipuim un fenomen de masa.

  3. pt vandalu 2008,
    Sa stii ca sunt de acord cu tine pana la un punct.
    Stii ca la politie nici acum nu s-a modificat statutul in conformitate cu legea unica de salarizare unde se prevede posibilitatea de a lucra in timpul liber si functionarul public?
    Eu cred ca din cauza birocratiei cat si a situatiei actuale .
    Atat legile cat si ordonatele stau asa bine intr-un sertar si nu sunt aprobate de parlament sau guvern si Stefan iti poate da exemple destule.
    Si eu sunt pentru o prevedere clara dar din pacate in situatia actuala din Romania cred ca singura solutie pentru amaratul care lucreaza de 15-20 de ani pe un coeficient mic si se pregateste de pensie e interpretarea lejera a legii iar dupa ce vom iesi din criza modificarea statutului devine prioritate de gardul zero.

  4. Ghidul carierei pe legea actuală e o glumă proastă. Dar din ce spui, pentru mine e clar că situația actuală este una delicată, iar o interpretare ”lejeră” a unor prevederi legale, nici chiar ea, nu e tocmai cea mai bună soluție.

  5. Problema este ca nu avem decat 2 alternative pentru perioada imediat urmatoare: ori legea se interpreteaza cum propunem noi si sunt argumente pentru asta, ori absolventii vor continua sa ocupe posturile cu coeficienti mari. MJ isi poate asuma aceasta interpretare.

  6. Am explicat anterior iar liderii SNLP stiu perfect ca am ales sa temporizam procedura de modificare a statutului prin OUG avand in vedere contextul instabil al situatiei (disponibilizari la Politie etc). Cand pui statutul special pe masa Guvernului poti trezi intersul unor forte care pot impune si alte modificari decat acelea pe care ni le dorim noi.

    Insa modificarea prin OUG este una iar modificarea intregului statut pentru a avea, ce spunem, un parcurs clar in cariera, o evolutie a raportului de serviciu clara, macar pe aproape cu cea a functionarilor publici, este necesara o modificare radicala a legii organice si acest lucru nu se poate prin OUG. Nu degeaba am spus lege care ar dura 2 ani. Doar nu ma suspectezi de neglijenta in exprimare pe astfel de subiect.

    Am dezbatut cu conducerea ANP nu o data acest subiect inclusiv ieri. In vederea pregatitii intalnirii cu ministrul, de miercuri, era un punct de pe ordinea de si demararea modificarilor la statutul special. Ne-am decis ca acest aspect sa raman la nivel ANP si sa decidem in perfecta cunostinta de cauza care este momentul in care demaram acest lucru si pe ce principii.

    Statutul trebuie facut la pachet cu Ghidul carierei desi ieri am propus elaborarea unui Ghid chiar si pe forma actuala a statutului, insa va iesi o cariera cam ciudata 🙂

  7. Tu cum te simți mai în siguranță: cu o interpretare ”lejeră”, sau cu o prevedere ce nu lasă loc la interpretări?

  8. Si cum vezi solutionarea spetei de fata? Concret
    Este vorba despre o prevedere de statut. Statutul se modifica integral prin lege. Adoptarea unei astfel de legi dureaza 2 ani si prezinta riscuri in perioada actuala. In 2 ani in sistem vor intra 1000 de absolventi care vor ocupa o treime din posturile vacante, blocand avansarea a 1000 de salariati cu state vechi, la nivelul la care au intrat in sistem.

  9. Știi foarte bine că ambigiutatea statutului a fost generată de modificările multiple ale acestuia, unele făcute pe genunchi, altele care au urmărit doar interese de grup, unele prin care s-a urmărit o suprareglementare a oricărei modificări a raporturilor de serviciu. Unele modificări au generat contradicții de reglemetare chiar în interiorul stautului. Multe dintre suprareglementări au urmărit evitarea unor abuzuri ale administrației, însă au rigidizat orice modificare a raporturilor de serviciu. Uite însă că acum, în situația unor restricționări legislative în domeniul resurselor umane, legate de limitarea ocupării posturilor prin concurs, alternativele sunt limitate tocmai datorită acestor suprareglementări, și ne vedem cu toții în fața solicitării unor interpretări ”mai lejere a legislației”. Nu știu dacă o interpretare mai permisivă este soluția. Eu cred că rezolvarea stă în cultivarea unei relații corecte sindicate-administrație care să conducă la o flexibilizare a prevederilor din statut. Este corect să spunem că au mai fost inițiative pentru deblocarea situației, dar ele nu au fost susținute suficient, sau au fost considerate inoportune. Știm cu toții ce trebuie să facem, putem să facem, problema este să vrem să facem și să ne apucăm de treabă.

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)