www.snlp.ro Web analytics

In plin schimb de… posturi

k8680928Ulterior intalnirilor dintre sindicate si ANP/MJ, lucrurile incep sa se miste din nou. Listele de prioritati s-au intocmit prin consens iar demersurile de solutionare sunt in derulare. Prima prioritate o constituie situatia avansarii agentilor pe coeficienti superiori astfel incat absolventii din scoli sa poata fi incadrati pe functiile mai mici, in prezent ocupate. Acest lucru se poate rezolva oricum dar nu prin concurs avand in vedere ca procedura este de durata, implica memorandum aprobat de guvern, iar absolventii incep sa vina peste o luna de zile. Trecerea agentilor pe functiile cu coeficienti mai mari poate fi considerata o forma de avansare/promovare sau se poate solutiona asa cum a aratat SNLP prin schimbare/mutare.

Ambele solutii au fost luate in considerare si s-a trecut la treaba in paralel. Unitatile au fost instiintate oficial de catre directorul general ANP cu privire la inceperea demersurilor pentru deblocarea posturilor cu coeficienti mici, iar proiectele ordinelor prin care urmeaza sa fie adoptata metodologia de schimbare/mutare au fost lansate de urgenta in procedura de consultare, urmand o promovare rapida la nivel MJ. Trebuie sa spunem ca proiectele de ordin care ar fi trebuit sa reglementeze mai demult institutia schimbarii/mutarii au intrat intr-un stand-by strategic, ca sa formulez asa, imediat dupa ce MJ s-a pronuntat in materie accentuand rigiditatea prevederilor statutare si insistand pe evitarea promovarilor mascate.

Proiectele de ordin pe care va recomandam sa le cititi si sa va expuneti urgent punctele de vedere, stabilesc norme care includ criterii de aprobare a solicitarilor de schimbare/mutare din functie dar si alte precizari sau conditii cum ar fi vechimea minima de un an intr-o unitate subordonata, inainte de a se aproba mutarea in aparatul central, conditie ceruta de SNLP anterior. De retinut ca nu este timp pentru observatii, urgenta procedurii de adoptare a ordinelor fiind solicitata de sindicate.

Documente atasate

20 COMMENTS

  1. [quote name=”Stefan Teoroc”]Presupun ca ocupi un post cu un coeficient maxim de 2,70 si nu mai poti avansa fara examen in cadrul aceluiasi post, intrucat ai ajuns la maximul prevazut.

    In acest caz, daca se inlatura interdictia MJ care blocheaza asa-zisa promovare mascata, vei putea fi schimbat pe un alt post din aceeasi unitate, prevazut cu un coeficient maxim de 2,90.

    Posturile in statul de functii sunt trecute cu coeficientul maxim permis de nomenclatorul de functii, dar ele pot fi diminuate (ca sa folosesc o expresie plastica) pana la minimul prevazut de nomenclator, atunci cand postul se ocupa.

    Prin urmare, avand in vedere ca statutul nu permite schimbarea pe un post decat pe coeficient cel mult egal, asta o sa si facem. Vei fi schimbat pe noul post si pus pe 2,70 cat ai si acum cu diferenta ca maximul prevazut al noului post este mai mare si vei putea avansa fara examen, in conditiile legii.

    Deci, daca acum poti sta pana la pensie pe 2,70, in cazul schimbarii pe un post cu maxim mai mare, vei avansa anual pana la maximul de 2,90.

    Stiu ca suna complicat dar toata tehnica asta de resurse este destul de complexa. Sper sa ma fi facut cat de cat inteles intr-un numar cat mai mic de fraze.[/quote]
    Da, v-ati facut inteles suficient de bine.Multumesc pentru raspuns.Sper sa inlature si MJ-ul interdictia aia stupida.

  2. Repartitia nu este direct pe un coeficient maxim. ea este pe un post prevazut si cu un coef maxim. Absolventul va fi incadrat pe un coeficient mai mic dar are cale libera spre maxim, ceea ce vrem sa evitam, pentru ca prejudiciem agentii (si ofiterii) cu vechime.

    Asta nu este promovare mascata ci fara nicio masca, perfect legala dar frustranta pentru cei care nu se pot misca de multi ani de pe un post cu coef mic.

  3. d.le presedinte,
    in situatia in care un absolvent primeste repartitie direct pe coef maxim prevazut (2.90) pt ca nu mai sunt coef mici liberi, asta nu mai este promovare mascata- conform p v MJ?

  4. Presupun ca ocupi un post cu un coeficient maxim de 2,70 si nu mai poti avansa fara examen in cadrul aceluiasi post, intrucat ai ajuns la [i]maximul prevazut[/i].

    In acest caz, daca se inlatura interdictia MJ care blocheaza asa-zisa [i]promovare mascata[/i], vei putea fi schimbat pe un alt post din aceeasi unitate, prevazut cu un coeficient maxim de 2,90.

    Posturile in statul de functii sunt trecute cu coeficientul maxim permis de nomenclatorul de functii, dar ele pot fi [i]diminuate[/i] (ca sa folosesc o expresie plastica) pana la minimul prevazut de nomenclator, atunci cand postul se ocupa.

    Prin urmare, avand in vedere ca statutul nu permite schimbarea pe un post decat pe coeficient cel mult egal, asta o sa si facem. Vei fi schimbat pe noul post si pus pe 2,70 cat ai si acum cu diferenta ca maximul prevazut al noului post este mai mare si vei putea avansa fara examen, in conditiile legii.

    Deci, daca acum poti sta pana la pensie pe 2,70, in cazul schimbarii pe un post cu maxim mai mare, vei avansa anual pana la maximul de 2,90.

    Stiu ca suna complicat dar toata tehnica asta de resurse este destul de complexa. Sper sa ma fi facut cat de cat inteles intr-un numar cat mai mic de fraze.

  5. omnule Teoroc, imi puteti da un raspuns la problema de mai jos:
    In concret.Un agent cu 20 de ani vechime, dar blocat pe o functie care nu are corespondent in statul de functii(escorta ,coeficient 2,70), pe ce functie sa se mute ca sa nu fie considerata avansare fara concurs?Exemplu concret ca asa este cel mai bine.Proiectele propuse nu par sa rezolve nici pe departe problema.
    Va multumesc anticipat.

  6. Stai linistit. Lasa analiza. Dupa negocieri si dicutii interminabile, ANP este pe cale sa-si definitiveze pozitia si aceasta este strict in spiritul legii. O singura diretie din ANP are retineri si un punct de vedere diferit. Nu este vorba despre juridic.

    Propunerea mea a fost de integrare intr-un singur document a tuturor normelor care reglementeaza munca suplim, munca de sarbatoare si munca in repaus, cu formule si termeni cat mai putin complicate, care sa respecte prevederile din codul muncii.

    Acum avem 2 decizii (304 si 403) plus 2 adrese si ar urma cel putin o a treia, fara norme pentru repaus. Acum lucram pe o decizie unica si speram sa putem obtine acceptul ANP pe acest aspect, pentru a evita balbaielile in viitor.

    Aceste ezitari de inceput, intr-un domeniu destul de slab reglementat in structura de aparare, au fost oarecum benefice pentru ca au relevat disfunctionalitati in cazul in care se incearca o aplicare trunchiata.

    Calculul fragmentat pe Ts si Tsl a aparut avand in vedere faptul ca in negocieri, pana in prezent, ANP nu a acceptat dubla compensare pentru (ca ex) 8 ore in plus efectuate de sarbatoare. Compensarea in acest caz nu poate fi doar de 8 ore ca si in cazul celui care face 8 in plus in zile normale de lucru.

    Inca putintica rabdare sa vedem ce reusim sa scoatem din tot talmes-balmesul acesta, repet, util in procesul de evolutie de la nimic la ceva care sa respecte legea. Va fi necesara capacitate de asumare din partea ANP dar avem aceasta confirmare data recent. ANP isi va asum ao astfel de decizie.

    Ca exista riscuri ulterioare ca vreun lucrator de audit sau de la curtea de conturi sa aprecieze ca administratia acorda prea multe drepturi, aceasta este o perspectiva pe care sunt sigur ca angajatii nu doresc sa o aprofundeze prea mult.

  7. Multumesc,sunteti un dragutz! 😀
    Am deja o adresa ‘veche’ tot inodora(poate insipida,nu stiu….),dar nu va cunosc atat de bine incat sa corespondez cu dvs. in ‘privat’!!! 😆 😆 😆
    Daca este atat de complicat,de ce mama lui… belzebuth, au mai nascocit adresa asta?Si-au epuizat „ideile cretze” si au gasit o alta metoda de a crea disensiuni intre diferitele categorii de lucratori pentru a-i controla si manipula!!! mai usor?
    La urma urmei pe cine voiau sa avantajeze,ca pe „turisti” in nici un caz,cel putin asta inteleg eu…
    Sau se merge pe sistemul ” ne prefacem ca muncim si ca ne pasa de angajati” (cand spun angajati,ma refer in primul rand la cei care care lucreaza in ture).
    Vine pensia pana se ajunge la un consens cu decizia 407,(poate intre timp o sa mai prind un an in care sa am concediu suplimentar mai mult decat administrativul, daca nu o sa (se) o-puna!! o oarecare ….Ioana !).

  8. Xman, referitor la analiza, avand in vedere ca Alecu a eschivat prudent propunerea mea de a trimite pe privat analiza, pana la o postare completa care sa includa si respectivul material, da-mi tu o adresa la care sa-ti trimit documentul. Il citesti si te exprimi. Cu mare placere ti-l trimit. Nu as vrea sa postez nimic pana cu avem o pozitie clara si… finala (sper).

  9. Dle Teoroc,

    Sunt functionar public in cadrul ANP si am rugamintea sa- mi dati cateva informatii privitoare la salarizarea fpss din operativ. Pe fluturasii de salariu apar doua sporuri si anume:

    – Spor conditii grele si – Spor conditii vatamatoare. Intrebare : Ce procent din salariul de baza reprezinta fiecare dintre aceste sporuri in parte?

    Va intreb acest lucru pentru ca se pare ca in practica aceste sporuri se confunda reprezentand un singur spor !

    Stiu ca sunt sporuri distincte si s-au platit separat in anii 2010, 2011 dar, observ ca acum in unele luni se platesc amandoua iar alteori decat unul singur !

  10. la colibasi unii dintre absolventii au venit pe 2.90 iar altii cu peste 15 ani vechime au ramas cu 2.65-2.70-e frumos d-nu dumitrascu daca nu v-a suparati

  11. [quote name=”Stefan Teoroc”]La care problema te referi? Trecerea agentilor de pe posturi de agent cu coeficient mic pe alte posturi cu coef mai mare se face in principal prin concurs (vezi statut). Prevederea este destul de rigida si nu a permis pana acum solutionarea, concursurile fiind blocate.

    Situatia ccreata prin venirea absolventilor se considera de forta majora ca sa zic asa si atunci se incearca obtinerea unei interpretari sustinuta de MJ prin care aceasta trecere este considerata promovare sau avansare in cariera si nu concurs.

    Daca aceasta varianta nu va functiona, atunci se poate recurge la schimbare/mutare. Agentii care trebuie sa treaca (aici este o alta discutie / criterii, necesar de poosturi de „eliberat” pentru absolventi, etc) pe posturi cu coeficienti mai mari, fac cereri de schimbare/mutare pe un post cu un coeficient maxim mai mare. Aici apar variabile care vizeaza modul de compunere a statului de functii, etc. Insa este o solutie de urgenta la care se poate recurge, daca, de asemena, exista sustinere MJ. La asa ceva ne-a adus politica de austeritate…[/quote]
    In concret.Un agent cu 20 de ani vechime, dar blocat pe o functie care nu are corespondent in statul de functii(escorta,coeficient 2,70), pe ce functie sa se mute ca sa mu fie considerata avansare fara concurs?Exemplu concret ca asa este cel mai bine.Proiectele propuse nu par sa rezolve nici pe departe problema.

  12. La care problema te referi? Trecerea agentilor de pe posturi de agent cu coeficient mic pe alte posturi cu coef mai mare se face in principal prin concurs (vezi statut). Prevederea este destul de rigida si nu a permis pana acum solutionarea, concursurile fiind blocate.

    Situatia ccreata prin venirea absolventilor se considera de forta majora ca sa zic asa si atunci se incearca obtinerea unei interpretari sustinuta de MJ prin care aceasta trecere este considerata promovare sau avansare in cariera si nu concurs.

    Daca aceasta varianta nu va functiona, atunci se poate recurge la schimbare/mutare. Agentii care trebuie sa treaca (aici este o alta discutie / criterii, necesar de poosturi de „eliberat” pentru absolventi, etc) pe posturi cu coeficienti mai mari, fac cereri de schimbare/mutare pe un post cu un coeficient maxim mai mare. Aici apar variabile care vizeaza modul de compunere a statului de functii, etc. Insa este o solutie de urgenta la care se poate recurge, daca, de asemena, exista sustinere MJ. La asa ceva ne-a adus politica de austeritate…

  13. Nu inteleg cum rezolva problema…..!Un coleg incadrat in 2011 pe spl ii va lua functia si o va da unuia cu o vechime mai mare dar care a depus cerere.?

  14. De-ar fi totul atat de simplu sau… de-ar sta doar in puterea noastra…

    Metodologia a fost elaborata si este un capitol din normele la L 284. Proiectul urmeaza sa fie avizat de DG ANP si va pleca spre MJ

  15. despre posturile de agenti cu studii superioare ce se mai aude? a venit si jumatatea anului si organigramele nu-s!

  16. Este in functie de certificatele ORNISS
    Imediat ce apar, spetele sunt rezolvate
    Durata medie de obtinere a certificarii – 3 luni

  17. Buna ziua. Se stie ceva despre numirea in functiile de sefi servicii/compartimente ,ca urmare a promovarii concursului din ianuarie 2012?

  18. Cam tardiv aceste adrese trimise in unitati,dar niciodata nu este prea tirziu.
    Era un paradox,dar convenea de minune ptr. unii lucratori din unitate.
    Pina s-a trezit lumea din amortire,era bine sa vii din scoala,mergeai pe coeficient maxim,iar altii cu 7-8-9-10 ani vechime,stateau saracii pe coeficienti de tot risul.
    Ramine de vazut daca domnii directori vor pune in aplicare aceste adrese( sau poate viitorii magistrati)
    Niciodata in lumea asta nu a iesit fum fara foc.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)