www.snlp.ro Web analytics

Dotari vegetale pentru ANP?

De bine, de rau, vedem o prima miscare si pe la capitolul dotari. In asteptarea echipamentului si dotarilor pentru grupele de interventie si nu numai, ne multumim si cu ceva… verdeturi: catuse din material vegetal. Pe cand bastoane de cauciuc comestibile? Dincolo de gluma, este totusi un pas. Avem o decizie si avem un mijloc de imobilizare nou. Ramane de realizat distribuirea si de facut instruirea pentru utilizarea acestuia si vom vedea cat de util este.

Ma intorc in trecutul apropiat si imi amintesc un caz de la Miercurea Ciuc, cand liderul de sindicat ne-a informat cu privire la o altercatie intre doua grupuri de detinuti care au sfasiat plasa metalica dintre doua curti de plimbare si s-au masacrat reciproc. Nu este o exceptie pentru sistemul penitenciar, dar am retinut naduful celui care m-a sunat si care imi spunea ca este nepermis ca agentul care supraveghea curtile sa nu poata nici macar sa se apere avand in dotare un simplu baston de cauciuc, dar sa mai si intervina.

De precizat ca la Miercurea Ciuc nu exista grupa de interventie specializata (iarasi nu este un caz singular in sistem, acesta fiind mai degraba regula) si daca se asteapta grupa stabilita pe regiunea respectiva, poate ar fi bine sa se activeze direct protocolul cu jandarmii si eventual sa aduca si pompieri si descarcerarea cand ajung, caci nu mai ramane nimic pe acolo in caz de eveniment grav, pana apare interventia noastra.

Colegul care mi-a povestit intamplarea nu putea intelege de ce, dupa ce ca tragem la maxim de agentii care ii avem pentru a nu creste numarul de ore suplimentare si acceptam nerespectarea ROESPES si a Planului de aparare in ce priveste numarul de posturi prevazut, nu pot fi dotati macar cu un spray iritant-lacrimogen pentru a incerca sa scape daca sunt prinsi in clinci. Poate ca este de lucrat putin si la reglementari astfel incat sa fie posibila o dotare mai consistenta, dincolo de demersurile legate de achizitii si sperante pentru un echipament mai bun.

Un concept deosebit de interesant care isi face loc pe plan european, este acela de “raspundere colectiva” pentru situatii care chiar daca implica aparent un singur om, nu pot fi retinute exclusiv in sarcina acelei persoane. De exemplu, daca o unitate (in esenta – sistemul) nu poate asigura numarul de rezerve impus de reglementari si este prins dormind un agent din paza pentru ca a lucrat 12 ore continuu, in loc de 4, atunci nu poate fi doar el singur gasit responsabil ci ar trebui sa raspunda toti cei care au un rol sau o pozitie in situatia respectiva, de la mic la mare. Vom incerca sa impunem si noi acest concept, materializandu-l in reglementari menite sa ofere mai multa protectie salariatilor.

Pot fi interesante opiniile voastre si de asemena descrieri de cazuri in care v-ati gasit si in care v-ar fi prins tare bine niste reglementari clare si o dotare corespunzatoare.

32 COMMENTS

  1. `NU ARE LEGATURA CU TEMA SUPUSA DEZBATERII,DAR MERITA ATENTIE
    Vezi Raileanule cum se folosesc oamenii de tine dupa care te dau uitarii.
    Este exact modelul siparez,se folosesc de sursa,dupa care o dau uitarii sau o arunca la groapa.
    Tu esti snlp-ist convins,Dumitrascu nu te mai ia in calcul,el vrea catelusi care sa latre la comanda.
    In scurt timp vei ramine fara oameni,lucreaza finut Cazan.
    Daca vrei sa te intorci acasa,noi te putem ajuta dar asta presupune sa retractezi niste afirmatii nefondate la adresa snlp-ului.
    Legea nescrisa a vietii a demonstrat intotdeauna ca fii ratacitori se intorc intotdeauna acasa.
    Stefan este tolerant,tocmai in aceste zile face un curs de mediator si s-ar putea sa-l prinzi intr-o zi buna.
    Daca nu ai adeziune,rezolvam problema imediat,tu treci foarte repede de la o extrema la alta,cum ai trecut de la uniforma kaki la cea pe care o purtam astazi.

  2. Are un articol

    ORDIN Nr. 2119/C din 17 octombrie 2011
    pentru completarea Regulamentului privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.478/C/2010

    [i]ART. I
    Regulamentul privind condiţiile de participare, organizare şi desfăşurare a concursurilor pentru ocuparea, prin avansare în funcţie, trecerea agenţilor în corpul ofiţerilor şi din sursă externă, a posturilor vacante de funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.478/C/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 10 noiembrie 2010, se completează după cum urmează:
    – După articolul 53 se introduce un nou articol, articolul 53^1, cu următorul cuprins:
    “ART. 53^1
    [b]Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător şi funcţionarilor publici cu statut special din Ministerul Justiţiei.”[/b][/i]

  3. A APARUT :

    Ordin al ministrului justitiei, publicat in Monitorul Oficial nr.744 din data de Luni, 24 octombrie 2011,pentru completarea Regulamentului privind conditiile de participare, organizare si desfasurarea concursurilor pentru ocuparea, prin avansare in functie, trecerea agentilor in corpul ofiterilor si din sursa externa, a posturilor vacante de functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr.2.478/C/2010

  4. [quote name=”vasilică”]@ ȚEPEȘ:
    Vrei să fii mai clar?
    Cum adică s-a lărgit aria de specialități, dar nu se vrea concurență?
    Care materiale din bibliografie consideri cănu-și au locul?
    Despre ce discriminare vorbești, în acest concurs, pentru un anumit tip de post nu are toată lumea aceeași bibliografie?
    Cam care sunt condițiile care ți se par prea restrictive?
    Ai ceva propuneri pentru modificarea regulementului de organizare a concursurilor?[/quote]

    Dupacum am scris s-a mai marit aria fata de cele de la operativ era o constatare pozitiva insa la aceste conditii ma refeream:’Din mai 2011 conditia de a detine un atestatul de libera practica se ofera persoanelor care urmeaza sa detina un cabinet individual de asistenta sociala si sunt inscrisi in Registrul Asistentilor din Romania de cel putin 5 ani. Colegiul Asistentilor Sociali este infiintat in februarie 2005 iar obligativitatea ca specialistii care practica asistenta sociala sa fie inscrisi in colegiu dateaza din 2007. De aici si decizia ANP din 2007 ca toti asistentii sociali sa se inscrie in colegiu pana la 01.10.2007. Deoarece toti asistentii sociali s-au inscris in colegiu in 2007, nimeni nu are cum sa aiba 5 ani vechime in colegiu, asa cum cere legislatia actualizata in mai 2011, pentru primi atestatul de libera practica, cu exceptia celor care la inscriere aveau vechime de cel putin 5 ani in asistenta sociala si au primit atestatul din prima, datorita lacunelor legislative din 2007. Daca se modifica conditiile si este necesar atestatul de libera practica atunci se poate castiga usor in instanta – in contencios anularea conditiei, fiindca matematic nici un asistent social nu poate intruni conditia de a detine atestat. Cred ca ar trebui sa nu se shimbe conditiile pentru SAP fiindca nu avem cum sa detinem atestatul de libera practica decat din 2013.”
    Multumesc

  5. PTR.JAN DE LA CRAIOVA.
    ca sa-l egalezi pe Perjeru nu ai sa reusesti niciodata.
    Omul munceste si acest lucru te deranjeaza,te stiu destul de bine, te deranjeaza faptul ca Perjeru este pe val.
    Daca esti barbat vino si stam de vorba,dar s-ar parea ca esti un las .

  6. DOMNULE DIRECTOR FEODOROV
    Cind ati fost imputernicit la Galati,una din prioritatile de pe agenda dumneavoastra,a fost formarea grupei operative.sustineati sus si tare ca veti reduce nr. de gospodari,veti introduce femei la dispecerat in locul barbatilor,evidenta va fi reorganizata,adica sunt cam multi lucratori pe acolo care nu-si justifica salariul,casierul va fi inlocuit de o agenta.
    Daa nu ma insel aceste propuneri au venit din partea filialei sindicale.
    Va este teama de directoarea economica-doamnaTudor sa va legati de logistica,de doamna Durac sa schimbati casierul sau de jurist care se vede deaja comandant.
    Vrem sa vedem cum veti proceda in continuare,astfel dam crezare celor care va cunosc,sunteti de acord cu toate propunerile si sugestiile noastre,dar de fapt nu realizati nimic.
    Aveti singe in instalatie treceti la punerea in practica a celor mentionate mai sus,altfel va catalogam ca un pasager care traverseaza in fiecare vineri si duminica DUNAREA cu bacul.
    Juristul,oricum va monitorizeaza orice miscare,omul vrea cu tot dinadinsul sa depinda lumea de el in calitate de viitor director.
    Este singurul lucrator din unitate care si-a negociat contractul in ceea ce priveste salariul.
    Orice petitie care ajunge la el are din start nu,dar acest lucru nu va mai dura prea mult,va asiguram de acest lucru.
    Vom avea grija sa dam friu liber adevarului despre juristul nesatul,care dezinformeaza lucratorii,este adevarat,putini ca numar.
    Nu mai vorbim de anp care nu inghite gogosile sale,mai ales domnul Bala care il are in suflet precum sarea ochi.

  7. cu cine vrei sa faci traba scrumbie ? cu vicele care este cel mai mare lingau? la Galati trebuie mai intai sa aveti o conducere nu un sindicat doar cu numele.Scimbati (vicele) ca aveti baieti tineri si cu sange in vene

  8. Criteriile trebuiau sa fie identice ca la educatie: aviz de exercitare a profesiei sau modulul pedagogic. In lista lunga de specializari pentru educatie nu este psihologia si asistenta sociala? Ar trebui sa fie introduse. Sunt multi sefi de la educatie care au ca specializare psihologia sau asistenta sociala si nu au dreptul sa candideze.

  9. Din mai 2011 conditia de a detine un atestatul de libera practica se ofera persoanelor care urmeaza sa detina un cabinet individual de asistenta sociala si sunt inscrisi in Registrul Asistentilor din Romania de cel putin 5 ani. Colegiul Asistentilor Sociali este infiintat in februarie 2005 iar obligativitatea ca specialistii care practica asistenta sociala sa fie inscrisi in colegiu dateaza din 2007. De aici si decizia ANP din 2007 ca toti asistentii sociali sa se inscrie in colegiu pana la 01.10.2007. Deoarece toti asistentii sociali s-au inscris in colegiu in 2007, nimeni nu are cum sa aiba 5 ani vechime in colegiu, asa cum cere legislatia actualizata in mai 2011, pentru primi atestatul de libera practica, cu exceptia celor care la inscriere aveau vechime de cel putin 5 ani in asistenta sociala si au primit atestatul din prima, datorita lacunelor legislative din 2007. Daca se modifica conditiile si este necesar atestatul de libera practica atunci se poate castiga usor in instanta – in contencios anularea conditiei, fiindca matematic nici un asistent social nu poate intruni conditia de a detine atestat. Cred ca ar trebui sa nu se shimbe conditiile pentru SAP fiindca nu avem cum sa detinem atestatul de libera practica decat din 2013.

  10. In opinia mea lucratorii din sistem,sunt o categorie de oameni care sunt deosebit de cuminti si ascultatori in acelasi timp.
    Suntem dusi cu vorba de foarte mult timp de un chestor,care se dovedeste un foarte bun orator si doar atit.
    Trebuie sa ne mobilizam,sa aratam ca nu ne sperie disponizarile din MAI.
    Ce s-ar intimpla daca intr-o buna zi toti lucratorii din sistem,ar spune STOP si nu s-ar mai desfasura nici un fel e activitati cu ppl-ii.
    Se vede foarte clar ca lucratori SIPA sunt tot mai atenti…… cu liderii si membrii de sindicat.
    Daca ne-am misca tot sistemul, cu siguranta ar da de gindit autoritatilor, nu poti da afara zece mii de fpss.
    Din cite se vehiculeaza vor sa umble iar pe la salarii,sa nu fie prea tirziu cind vom reactiona,daca vom reactiona.
    Am rugamintea sa nu ignorati cele spuse,ci sa le acordati atentia cuvenita.
    Fratilor,trebuie inceput ceva,astia nu iau dialogul in calcul.

  11. @ ȚEPEȘ:
    Vrei să fii mai clar?
    Cum adică s-a lărgit aria de specialități, dar nu se vrea concurență?
    Care materiale din bibliografie consideri cănu-și au locul?
    Despre ce discriminare vorbești, în acest concurs, pentru un anumit tip de post nu are toată lumea aceeași bibliografie?
    Cam care sunt condițiile care ți se par prea restrictive?
    Ai ceva propuneri pentru modificarea regulementului de organizare a concursurilor?

  12. Concursuri cu probleme si nemultumiri

    1-Am constatat ca s-a mai extins plaja studiilor fata de cele de la operativ care a fost foarte ingraditoare,nu se vrea concurenta ,iar prin asta se alege cel mai bun.

    2-Bibliografie foarte stufoasa,exagerat de stufoasa si fata de concursurile pt. incadrari directe este o discriminare toatala,la directe temetica a fost la jumatatea volumui temeticii care este acum,nu inteleg de ce? 😳
    3-Conditii restrictive din punctul meu de vedere,propuneti celor din ANP-RU sa mai analizeze acest aspecte. 😳 😳 😳 😳 😳 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

  13. Cu toate ca dupa evenimentul produs la Galati in cursul anului trecut ni s-a promos detasarea unui nr. de zece lucratori de catre directorul general,la ultima adunare generala a snlp,iata ca timpul a trecut si nu a venit nimeni de la anp sa vada care este situatia.
    Lucram in continuare la cota de avarie,nu se respecta criteriile de separatiune,dar misiunile se executa in continuare,cadrele fiind supuse la riscuri majore.
    ANP-UL trimite totusi in teritoriu oameni fara experienta care implementeaza tot felul de programe fantoma,care mai mult ne incurca.
    De un an de zile sindicatul sesizeaza situatia dar degeaba, cine sa-i ia in calcul.
    Ne batem gura de pomana,sesizarile noastre ,cu siguranta sunt aruncate la cosul de gunoi.
    Poate se doreste ceva miscare sindicala? Rezolvam

  14. Nici vorba sa ma amuz pe seama unor situatii de acest gen / imi amintesc discutia / luase pentru o fractiune de secunda, o turnura usor amuzanta dar imi amintesc ca am dezbatut atent toate aspectele / drept urmare iata ca am mentionat situatia ca exemplu deoarece este definitorie, intr-adevar intr-un context dat de coordonatele profilare/resurse umane si financiare/dotari.

  15. STEFANE la o adunare sindicala de la M-CIUC ai ras de mine cand tiam spus ca santem slabi dotati dar acum e un bun exemplu cazu nostru dar toate astea au fost inainte de intimplare si cred ca nu e singul caz din tara. Si un vechi proverb spune.”GURA PACATOSULUI ADEVAR GRAESTE”

  16. Si totusi Stefan, cum ii aparam pe cei care sunt pasibili a fi sanctionati prin comisiile de disciplina datorita indolentei si a lipsei asumarii raspunderii de catre sefii care dispun ordine abuzive, motivandu-le prin lipsa personalului ? in aceste conditii a neimplementarii codului deontologic la nivel european, bineinteles.

    Ar trebui sa facem un curs la nivel de sindicat bazat pe insusirea viciilor de procedura pe care le putem invoca in comisiile de disciplina cand intervin astfel de spete, in care subordonatii tind sa fie pedepsiti pentru gravele erori comise de catre cei care au puterea sa dispuna ordine la limita legii.

    Personal, fara a da dovada de autoflatare, m-am batut pentru un astfel de caz in comisia de disciplina pentru un membru si am reusit sa-i pun la punct pe cei care incercau sa ingereze ideea ca, daca un director adjunct si un sef de sectie au fost pedepsiti, neaparat trebuie pedepsit si agentul prins la mijloc in situatia respectiva.

  17. Pentru Ministru
    Implementarea in Romania se poate face in mai multe feluri. Una mai fortata si deci mai rapida ar fi adoptarea unei decizii europene care obliga Romania la armonizarea legislatiei nationale. Primul act pe teava in acest sens este Codul etic european al personalului de penitenciare. Ramane de vazut care va fi varianta finala a acestuia. SNLP a avut doua propuneri de modificare a proiectului sustinute in prezent de EPSU

    Este drept ca e vorba despre un concept nou
    Raspunderea colectiva se poate materializa si printr-o diluare a responsabilizarii celui vinovat daca are [i]circumstante atenuante[/i], asa cum am aratat

  18. Oare cind se va lucra in sistemul penitenciar rromanesc cu un numar suficient de cadre?
    Cite penitenciae sunt in sistem,atitea modalitati de lucru exista.
    Nimeni din conducerea anp-ului nu-si pune serios intrebarea,cum trebuie procedat in continuare, sau nu se vrea,sau sunt depasiti,ori suntem o cantitate neglijabila,pozitionata pe la si altii.

  19. Avem un an de zile de cind s-a produs tragicul eveniment de la GALATI.
    S-au facut numeroase demersuri privind infiintarea grupei de interventie,dar toate au ramas fara ecou,la fel ca si in alte unitati.
    Nu este rau ca se achitioneaza materiale ptr.grupele de interventie,dar de unde personal.
    Vor sta aruncate in magazii,se vor umple de praf,dar in schimb suntem dotati.
    Daca am fi avut oameni specializati care sa intervina la evenimentul de anul trecut,probabil nu am fi avut la ora actuala cinci colegi dupa gratii si sapte la dispozitie.
    Dar cine sa ne asculte,mergem cu grupe de interventie formate din magazioneri,contabili si cite unul de pe la operativ.
    Tinem compartimente cu schema umflata,iar cei din operativ umbla ca niste turbati.
    Se incalca in mod grav separatiunea ppl-ilor,dar cine mai are timp de acest aspect,oricum tot agentul va plati,in situatia producerii unui eveniment negativ.
    Se lucreaza din inertie fratilor,vai mama noastra.

  20. Stefan la noi nu vom vedea niciodata implementata raspunderea colectiva, nici in sistem si nici in Romania.Cum sa raspunda directorul de greseala subalternului? Pai pana mai ieri nu cereau ei sa poata sanctionadirect subalternii cu mustrare ? E un nonses sa credem asta. Ca unul care stiu bine acest lucru in legatura cu comisiile de disciplina, are dreptate Tepes am trait sa mi se spuna: Cum a scapat nepedepsit “X” ? Desfintez comisia de disciplina, etc, etc.In ce tara traim? Pai saptamanal daca nu chiar zilnic d/l Bala ar trebui sa fie sesizat in comisiile de disciplina din unitati doar pentru cei care sunt sesizati cu art.69, lit.b din 293 si asta doar pe lipsa de personal. Da trebuie sa militam pentru RASPUNDEREA COLECTIVA, e singura solutie pentru responsabilizarea tuturor directorilor si nu doar a palmasilor de pe plantatiile acestora. Ai dreptate Tepes e foarte greu, nu greu sa implementam noi metode de lucru, dar trebuie sa facem acest lucru, altfel ne vom conversa permanent pe forum fara rezolvare.

  21. Tu ai dreptate pe fond Tepes, sunt constient ca reprezinta un raspuns ceea ce eu am spus dar, in acelasi timp, multe din dispozitiile date sunt in ilegalitate si totusi in caz ca se intampla ceva, tot cel care a executat dispozitia iese vinovat. Si esti constient ca sunt multe cazuri de acest gen in care executantului i se atribuie toata vina si in multe cazuri este si sanctionat pentru asta.

    Argumente pentru o astfel de situatie am cerut.

    E cam nefiresc dar in aceste conditii “ne mancam amarul” si smecherii ies basma curata de fiecare data.
    Poate cu un astfel de demers initiat de Stefan lucrurile se vor mai aseza.

    Pe de alta parte, sunt multi carora le place sa fie sefi si tot atat de multi care fug de asumarea raspunderii. Tocmai de aceste entitati va trebui sa ne debarasam in sistem si sa ne bazam pe oameni care, cu adevarat isi asuma responsabilitati. Bineinteles, in conditiile in care au si curajul de a-si asuma sanctiunea in caz de gresesc. Ma tem ca acesti oameni sunt prea putini si in conditiile in care vor fi individualizate raspunderile atunci vor disparea cu totul.

    Demersul asta poate fi un instrument de “masurare” a competentei celor implicati in actul managerial.

  22. Sunt doua aspecte de luat in seama la exemplul dat de Stefan:
    1. Accepti intrarea in serviciu asumandu-ti riscurile acelor incidente, fiind responsabil intr-o anumita masura doar prin simplul acord de a curs unei astfel de dispozitii;

    2. Nu accepti intrarea in serviciu in aceste conditii si te poti trezi aruncat in comisia de disciplina pentru nerespectarea dispozitiilor.

    Intr-o forma corecta a interpretarii acestei situatii, in mod normal ar trebui sa refuzi intrarea in serviciu. In acest context, cu ce argumente ar putea sustine conducerea sindicatului o eventuala nepedpsire a celui care a refuzat o dispozitie data in conditii de ilegalitate ? Bineinteles, tinand cont de factorul cel mai important care a facut posibila o asemenea dispozitie si anume: lipsa personalului.

    Desi imi este greu sa cred ca se va putea intampla o asemenea situatie, totusi, in calitate de membru in comisia de disciplina din partea sindicatului, as dori sa stiu ce motivatie as putea prezenta in sustinerea membrului in cauza.

  23. Speta descrisa de dvs. este asemantoare,iar principiul foarte corect si util de implementat,astfel directorii nu ar mai face abuzuri si ar “baga” la inaintare,sefii de tura,sefii serviciului si nici ei nu ar mai spune asa a dispus directorul sa lucram unul pe sectia de semideschis sau sa nu avem schimbator,atunci raspunderea ar fi impartita corect.Va felicit pt. analiza acestei probleme si initiativa dvs. dar cred ca va fi greu de implementat asa ceva,mentalitatile sunt vechi la varf si va fi greu.Succes!

  24. Dar daca esti planificat in serviciul de supraveghere singur pe o sectie pe care Planul de paza si aparare prevede doua posturi? Si ai un incident pe care nu il gestionezi corespunzator, fiind ulterior pedepsit? Cel care a autorizat acest tip de planificare, evident obligat de atributii si de efectivele disponibile, are vreo responsabilitate? Dar cei care ar fi trebuit sa faca toate demersurile pentru ocuparea posturilor vacante, au vreo raspundere? Conceptul despre care vorbeam in articol tocmai asta ar urmari, sa proportionalizze si sa individualizeze corect eventuale sanctiuni.

  25. Un articol foarte bun,eu am fost Stan patitul facand parte din comisia de disciplina am avut un caz in care nu am pedepsit un lucrator,dar in dosar exista si un material de la ANP in urma unui control tematic (chemati si instruiti de director,stie toate lumea nu mai este un secret ca este practica la moda),dar lucratorului i se puneau in carca niste fapte de care partial se facea vinovat si diectorul ,seful lui ierarhic care coordona activitatea si chiar sistemul pt. ca era o practica la nivle de unitati ,care facusera cam aceleasi greseli,lucratotul nu avusese nici un instaructaj despre noile reglementari,nici-o verificare (macar la schimbari legislative se impune) si astfel am reusit sa suparam rau conducerea ca nu a fost pedepsit respectivul lucrator.Dar cred ca estte cel mai indicat ca in acel exemplu din articol cand lucratorul sat 12 ore fara schimbator si este prins dormind noaptea sa nu die pedepsit,numai cine nu a facut serviciul in post nu intelege acest aspect. 🙄 🙄 🙄 🙄 🙄

LEAVE A RESPONSE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)