Din nou se cauta directori
ANP anunta scoaterea la concurs a 7 posturi vacante de director de unitate, pe langa cele 3 de director general adjunct si alte 7 de director directie ANP.
23 COMMENTS
Comments are closed.
”În primul rând, oamenii!”
”În primul rând, oamenii!”
ANP anunta scoaterea la concurs a 7 posturi vacante de director de unitate, pe langa cele 3 de director general adjunct si alte 7 de director directie ANP.
Comments are closed.
Stimate domnule Vaska,
„Dreptul de a concura” nu este un drept fundamental !Ma uitai in Constitutie si in Tratatele internationale la care Romania este parte si nu-l gasii.Este intr-adevar un drept, supus unor conditii(studii,vechime in sistem , concurentul sa nu fie sanctionat,etc).
Va saluta, in virtutea dreptului la respect,fara a leza dreptul fundamental la demnitate si integritate, finu’ Alecu si Nasul
Cautati-i frate in alta parte si asa nu au curajul sa-si asume nimic bun pt. personal,fuga de raspundere e la rand de arta in purtarile directorilor actuali,comandantii aceia vechi mai luau decizii si in favoarea personalului,nereglementate de lege,ex era dl comunist Bala care trata cu beneficiarii punctelor de lucru pt. zilele de sambata si duminica sa acorde 300000 lei pt. subofiterii din escorta,cand se mai lua de la GAZ sau magazie un Kg doua de carne sa faci un gratar pt.fotbalistii de wekend unde juca si cdt-ul,acum daca le ceri sa repare,igienizeze foisoarele spun ca nu au prevederi sau bani ,ca nu se poate sa ia de la ateliere diferite materale sa le faca sunt de cacao,le este frica si satu ca strutii cu capul in c..r,ca vine auditul,dipul ca-i schimba nu fac nimic pt oameni numai daca mai urla si ameninta sindicatul in rest incompetenta si indiferente doar scaunul sa-l tina.
Daca vreti un topic in acest sens, putem deschide, dar nu ajungem departe. Dezbaterile au fost indelungate inainte de a se conveni pe aceasta forma a statutului. Accesul egal la functii de conducere are si argumente in ce priveste agentii. Avem sectoare de activitate, birouri sau structuri in care lucreaza agenti cu mare experienta si cu continuitate de, poate, 20 de ani pe domeniu. Intre acei agenti si un ofiter tanar, daca se pune problema ocuparii postului de sef al acelei structuri, in favoarea cui sa fie diferenta?
Personal nu consider imperios necesar, ca pentru a ocupa o functie de conducere, sa o exerciti initial pe cea de executie. Cat timp functia de conducere se ocupa prin intermediul unui concurs, orice agent, indiferent de pozitia pe care o ocupa la momentul respectiv, are dreptul de a concura. Acest drept este unul fundamental.
Stimate domnule Vaska,
V-am propus un dialog pe idei.Se pare ca nu agreati ideile mele pe care le considerati „alta discutie”.
Voi cauta sa raspund la unele intrebari pe care le-ati pus.
1)Intrebare: „In ce sistem gasim plutonierul….”Raspuns:In sistemul romanesc,SD-ul(adica Super D) a ajuns DGA pri concurs de…imprejurari,adica prin numire. Ati vazut filmul Iancu Jianu zapciul,Iancu Jianu haiducul?Nu prea seamana personajele..
O alta problema este cea cu examenele de promovare..
2)Intrebare:”Alecule, consideri ca un agent….
Raspuns:Este imperios necesar ca inainte de a ocupa o functie de conducere sa ocupi o functie de executie,cu atit mai mult daca esti agent.Reamintesc tuturor ca functiile specifice sistemului ANP, se deosebesc prin categorie,grad profesional si coeficient de ierarhizare(at10L293).Mai exact au o ierarhie.Ca sa ajungi in clasa a 12 -a trebuie sa absolvi clasele 1-11.Cit ai fi de geniu si nu poti sa faci clasa a 12-a direct din clasa 1,tot trebuie parcurse treptele.Referitor la acest subiect intreb eu (si ma intreb), la ce bun gradele profesionale ,daca functiile se pot ocupa indiferent ce grad ai?O alta problema:daca subinsp din Academie ,ofiter,nu poate participa 3 ani la concursul ptr o functie de conducere si este seful agentului care participa la concurs,dupa promovare,agentul devine seful celui ce i-a fost sef.
Inca o data doresc sa evidentiez faptul ca ascensiunea profesionala presupune o parcurgere graduala a treptelor pina la apogeul carierei. Valoarea nu asteapta anii si am convingerea ca geniile vor promova toate concursurile ,chiar si „step by step”fara a arde etape.
Chestiunea „ascensiunii profesionale”,mai exact evolutia si perspectivele carierei profesionale este extrem de importanta si trebuie dezbatuta obiectiv,pertinent si cu multa inteligenta.
Ce ati vrut sa spuneti prin „capacitatea proprie nu este totdeauna relevanta?”
Va saluta finu’Alecu si Nasul!
Stimate domn Alecu !
„Pentru ca sa nu ma lase nervii”, sunt de parere ca dialogul nostru ar trebui sa se opreasca aici. Ma asteptam la o dezbatere pe idei si nu la atacuri puerile desprinse dintr-o analiza pe text sau mai rau vis-a-vis de persoana. Acest tip de dialog nu-l agreez, de aceea si atitudinea fata de dialogul cu dumnevoastra.
O zi cu bucurii va doresc stimabile !
Stimate domnule Vaska,
Dvs scrieti (poate si vorbiti) de bun simt si de civilizatie?Voi fi scurt in comentarii ,ptr ca sa nu va lase nervii.Va adresati politicos,folosind expresia „bai Alecule”Cred ca este o formula de politete folosita in Moldova,dar „baile” sint la Herculane,Tusnad,Govora,etc , nu la Galati.Regretati ca nu ati folosit replici care sa „demoleze” pe altii si invocati cenzura tot in defavoarea celor demolati.Unde e civilizatia?Puneti etichete,de fapt insultati fara regrete,unde e civilizatia?Doriti dialog civilizat?Sper sa-l reusiti…
Ati uitat ce plutonier a fost director?
Nu sint suparat pe dvs.Va saluta civilizat,finu Alecu si Nasul
Ascensiunea profesionala (si e intr-o limba romana cat se poate de corecta), pentru oameni civilizati intr-o tara civilizata, reprezinta un drept al fiecarui angajat. Faptul ca la noi nu se defineste foarte clar acest termen, e doar problema noastra si a celor care nu inteleg acest aspect.
Conform spuselor lui Alecu, nu inteleg in ce sistem regasim plutonierul ca director general sau director de unitate ? Daca agentul principal (multi sunt inca nostalgici perioadei de dinainte de 2004) a sustinut un examen si l-a promovat, atunci nu vad unde este problema…
Pe de alta parte sunt exprimate idei intr-un soi de amalgam. O regula simpla spune ca orice alta idee este expusa cu alineat fara a se da posibilitatea de a fi interpretata intr-un alt context.
Ca atare, problema coeficientilor intra intr-o alta discutie, permutarea agentilor pe diferite functii reprezentand de asemeni o alta discutie.
Intrebare: Alecule, consideri ca un agent, fara a ocupa initial o functie de executie, nu poate candida direct pe o functie de conducere ? Capacitatea proprie nu este intotdeauna relevanta…
Si, in final, acest „coane Fanica” sau „Stefan (cel Mare)” pare sa-ti sune a bun simt in conditiile unui dialog decent ? Personal ti-as fi flitat toate comentariile in care te folosesti de o ironie atat de ieftina si de prost gust, fara a mai lua in considerare ca directiile de actiune sunt catre persoana si nu catre idee…
Stimate domnule Vaska,
Finu’ Alecu spune ca viata va pune nervii la incercare si trebuie sa fiti tare!Acuma si dvs,va supararati rau de tot!De,fiecare cu supararile lui!Finu’spusa ca acest sentiment de frustrare trebuie vazut la modul real,corect si nu ca pe ceva patologic.Sint multi „spoiti’ care nu stiu ce inseamna acest concept si-l denatureaza.Intr-o lume plina de lipsuri, in care sacrul si profanul se identifica,realitatea si adevarul sint pervertite ,ce consecinte apar?Frustrarile pe care le exprima finul reprezinta realitatea traita si pe care unii n-o pot intelege.”Voi sinteti urmasii Romei?”
Domnule Va(s)ka,dpmnule demolator, fiti calm!Va saluta ,cu speranta ca veti avansa in cariera,finu’Alecu si Nasul
Stimate domnule Presedinte,
Finu’Alecu e ingaduitor cu unii,le da crezare.Ori finu’e beat ori limba romana nu se rosteste cu toti dintii din gura!Asta cu „ascensiunea profesionala”e o problema importanta pe care nici domnia voastra nu ati avut-o in vedere.Pai ,la ce bun treaba asta cu gradele profesionale,daca plutonieru’ e director general sau director de unitate?Sau ce rol mai au coeficientii de ierarhizare ,daca seful de schimb are coeficient mai mic ca supraveghetorul aflat in paza?Sau trece agentul(007) direct in functie de conducere evitind-o pe cea de executie?Acu, sa te vad coane Fanica sau Stefan (cel Mare)!VA SALUTA FARA (DE)FORMARE PROFESIONALA ,finu’Alecu si Nasul
Bai Alecule !
Incet, incet cam incepi sa-mi provoci nervi. Nu numai ca esti „basca” in ce exprimi dar mai si filosofezi pe deasupra…
Exprimi doar frustrari si cam atat… Ceva mai concret ? Mai logic, dupa cum spui ?
Personal am incercat sa fundamentez pe scurt de ce as fi sustinut un proiect de lege pe formare profesionala si pe de alta parte sa flu si parerea unui om care isi mananca neuronii cu indivizi ipocriti ca tine. Ai tendinta de a provoca continuu fara sa-ti argumentezi gestul.
O regua simpla a bunului simt spune ca trebuie sa ataci ideea si nu omul. Se pare ca esti pe partea nesimtirii si ar cam trebui sa-ti revizuiesti comportamentul. Replica mea ar fi fost una care sa te demoleze cu totul dar sunt convins ca Stefan nu ar fi acceptat asta. M-as bucura sa-ti fac o vizita unde lucrezi sa observ locul de la inaltime care te inspira atat de mult…
OMJ este relativ bun si trebuie modificat intr-adevar. Fundamentarea unor schimbari in acest OMJ, chiar daca implica si impact bugetar trebuie regasita sub cupola unor aspecte legislative sanatoase, si sunt o gramada de reglementari care fac referiri spre exemplu la criteriile ce stau la baza avansarii in cariera.
Lucratorul de penitenciar are dreptul la a avansa in cariera si presupun ca i s-ar incalca un drept constitutional daca i se pun piedici de ordin financiar. Insa, sunt convins ca unele aspecte chiar nu implica un asa mare impact financiar. E un subiect ce poate fi dezbatut pe multe pagini asa ca ma opresc aici….
Sa se reia concursul pentru director si la Galati ,pentru ca noul director se lauda peste tot ca are sustinere politica .Acum ,sustinerea politica s-a cam dus ,sa-l vedem la concurs daca mai e la fel de bun.
Nu fii rau, coane Alecule.
Nu se va face lege speciala pe formare. Avem OMJ. Trebuie doar modificat. Indiferent de nivel actului care reglementeaza un domeniu, dificultatea principala este fundamentarea si capitolul impact bugetar. Daca proiectul respectiv prezinta influenta financiara intra din start in conul de umbra. Nu in conul Alecu… 🙂
Stimate domnule Vaska,
Incercaram sa intelegem ce scriserati in limba romana ,dar cred ca ati tradus din chineza. Ca aspect particular, nu mai generalizati si nu va mai dati raspunsuri dupa ce va adresati intrebari retorice!Va saluta fara retorica,dar cu logica,finu’Alecu si Nasul
Exista posibilitatea crearii unei legi speciale privind formarea profesionala, in acest context incluzand termenii ascensiunii profesionale ale angajatilor ?
In acest fel nu vom mai avea nevoie de nu stiu ce avize ministeriale cat timp se impune prin lege organizarea unor soi de concursuri care sa permita lucratorilor avansarea in ierarhia profesionala…
Ca aspect particular, s-ar elimina inclusiv metoda simplista de incadrare a noilor incadrati fara a se mai gasi scuze cum ca trebuiesc ocupate functiile din statul de organizare, cu toate ca acele functii ar fi trebuit puse la dispozitia celor cu experienta prin organizarea unor concursuri interne. In acest fel se va respecta si niste criterii de eligibilitate profesionala…
Folosesti un ton inutil de acuzator. Intotdeauna am recomandat simpla intrebare inainte de orice acuza. De principiul repetabilitatii nu am auzit dar de stabilitatea managementului, da. Trebuie inceput de la varf si fixati rapid managerii, altfel nu facem nimic. Provizoratele nu genereaza performanta. S-a discutat si despre redistribuiri dar acesta este un anti-concurs, care in trecut a provocat mari tensiuni. Daca ai candidat pe un anumit post, pe acela trebuie sa il ocupi, sau nu. Despre avansarea agentilor discutam non-stop. S-a trecut oarecum de barierele statutare care impun concurs chiar si pentru ocuparea unui post de agent cu coeficient mai mare, iar concursurile sunt blocate, insa raman barierele financiare. Pana in prezent, avizele de la MFP nu ne ajuta. Reprezinta o prioritate si revine ca demers permanent aceasta avansare a agentilor in cadrul corpului agentilor, astfel incat cei 500 de absolventi care intra anual din scoli sa nu mai ocupe posturile vacante prevazute cu coeficient mai mare decat cele ocupate, acest aspect fiind intr-adevar de natura a provoca frustrare.
de ce nu s-au reluat si celelalte concursuri desfasurate de A.N.P.: sef tura, sef serviciu logistica, sef serviciu educatie, samd. care au ramas neocupate dupa desfasurarea concursului.Cum este posibil ca o organizatie sindicala sa sustina un principiu discriminatoriu: este vorbaa in acest caz despre principiul repetabilitatii unui concurs , principiu care nu s-aa aplicat si in cazurile anterioare.Mai bine se aplica redistribuirea celor care au luat nota de trecere , asa si cheltuielile atasate concursului erau mult mai mici.Ce motiv ar fi avut un candidat la concursul de director sa nu se fi inscris in prima sesiune ,pentru ca ulterior sa se inscrie la cea de-a doua? Cumva s-a schimbat ecuatia politica? Pentru agenti cand va avea loc procedura interna , pentru ca vad mari interese la corpul ofiterilor dar la cei mici nu va ganditi cu toate ca masa salariala va provine din randul agentilor.
asa sunt unii, tot pe contra…. cand sunt scoase posturile la concurs, de ce sunt scoase?, cand stau blocate, de ce nu se deblocheaza? mi-se pare normal si firesc, si totodata si legal ocuparea prin concurs a posturilor vacante. doar asa consider ca exista stimulare si interes in bunul mers al activitatii, nemaivorbind de transparenta…..
consider ca e legala si temeinica aceasta decizie, care are ca scop definitivarea posturilor ramase neocupate, stabilirea managementului pentru unitatiile respective si stoparea imputernicirilor. sper ca va avea aceeasi operativitate si in cazul celorlalte posturi ce urmeaza a fi scoase la concurs,
[quote name=”1″]este legala, reluarea concursului pentru functia de director de penitenciar/ daca raspunsul este da- ne puteti spune si noua baza legala?[/quote]
De ce ai îndoieli? Ce te face să crezi că scoaterea la concurs este ilegală? Era legală ocuparea prin numire, sau cum? Care sunt argumentele tale? Împuternicire nu, concurs nu, cum se poate altfel?
stiu ce vrei sa spui dar n-as aprecia ca fiind o problema de legalitate / concursul nu se „reia” / am avut o procedura de concurs care a fost initiata si s-a incheiat / la final se constata ca nu toate posturile s-au ocupat / nu exista prevederi care sa interzica initierea unei noi proceduri / in alta ordine de idei, este mai convenabil sa se emita in continuare imputerniciri decat sa se stabilizeze odata managementul?
La ce situatie te referi mai exact sau care sunt argumentele care te fac sa crezi ca se vor relua concursurile pentru director ?
este legala, reluarea concursului pentru functia de director de penitenciar/ daca raspunsul este da- ne puteti spune si noua baza legala?