www.snlp.ro Web analytics

SNLP: Despre profesie, in penitenciare. Cariera, statut, identitate

success ladderElaborarea proiectului de modificare a Statutului special a fost suspendata pentru a se finaliza Ghidul carierei. In cadrul grupului de lucru sindicate/ANP s-a convenit asupra acestui aspect in scopul armonizarii celor doua acte. Partea de cariera din statutul special, respectiv evolutia raportului de serviciu de la nastere pana la incetarea acestuia, nu s-a mai discutat, stabilindu-se necesitatea scrierii urgente a mult asteptatului Ghid. Astfel, aceasta parte din statut a fost dezbatuta distinct intr-un grup restrans de lucru, pe parcursul mai multor sedinte la finalul carora putem afirma ca Ghidul carierei politistului de penitenciare (anticipam modificarea denumirii) a prins contur.

Prin urmare, incepand de maine ar trebui sa se reia procesul de elaborare a proiectului de modificare a statutului special, insa SNLP a  cerut ferm ca inainte de a parcurge pasi inutili, partile implicate sa convina asupra celor mai sensibile aspecte respectiv schimbarea denumirii categoriei profesionale in “politist de penitenciare” si mentinerea accesului agentilor pe functii de conducere. In prima varianta de proeict al Ghidului al carierei se propunea un text in care, prin conditiile stabilite pentru ocuparea unor posturi, nu se permitea accesul agentilor de penitenciare nici macar pe cea mai mica functie de conducere din sistem.

Privitor la acest aspect SNLP a realizat o consultare fulger in cadrul Biroului executiv extins al organizatiei si si-a stabilit pozitia ferma pe care a inaintat-o de indata ANP. Luand in considerare pozitia exprimata oficial de SNLP, in urmatoarea sedinta a grupului de lucru au fost gandite conditii diferite pentru accesul pe functiile de sef birou/sectie/tura, din forma finala a proiectului de Ghid al carierei eliminandu-se pragul mentionat. SNLP a cerut ca agentii sa poata accede pe functia minima de conducere din sistem chiar daca se realizeaza o asprire a conditiilor de vechime. In cadrul grupului de lucru s-a decis ca atat pentru ofiteri cat si pentru agenti vechimea pentru a accede sa fie de 4 ani in specialitatea structurii respective.

Maine la ora 10 are loc intalnire pe statut la care faceam referire mai sus si la care speram ca ANP sa fie reprezentat de catre directorul general.In cazul in care argumentele sindicale pot genera un consens cu ANP, pachetul Statut/Ghid compus dintr-o lege si respectiv un ordin va fi gata de dezbaterea finala care ar trebui sa stabileasca ce proiect va sustine MJ ca initiator. Apoi noul statut special isi va incepe parcursul legislativ pana la adoptarea prin lege, urmand ca imediat dupa aceasta sa se aprobe si Ghidul carierei.

Pozitie SNLP – mentinere acces agenti pe functii de conducere

Nr.182/SNLP/08.10.2013
 
Catre 
Directorul General al Administratiei Nationale a Penitenciarelor
Domnul comisar sef de penitenciare Catalin Claudiu BEJAN
 
Stimate domnule director general
 
 
Va transmitem in cele ce urmeaza:
Pozitia SNLP referitoare la limitarea prin statutul special si ghidul carieiri a posibilitatii ocuparii unor functii de conducere de catre agentii de politie penitenciara
 
Luand in considerare faptul ca maine are loc ultima sedinta de elaborare a Ghidului carierei politistului de penitenciare, SNLP a convocat in cursul zilei de 8 oct 2013 o sedinta a Biroului executiv extins (cu invitati – presedinti de filiale) avand pe ordinea de zi inclusiv stabilirea unei pozitii clare a organizatiei privind aspectul cel mai sensibil din cariera politistului de penitenciare si respectiv din statutul special care urmeaza a se modifica corespunzator, respectivposibilitatea ocuparii unor functii de conducere de catre agentii de politie penitenciara.
 
Precizam ca atat la intalnirile privind modificarea statutului special cat si la cele referitoare la elaborarea Ghidului carierei, SNLP a avertizat cu privire la necesitatea consultarii membrilor de sindicat in vederea stabilirii unei pozitii clare a SNLP si respectiv a mandatului acordat reprezentantilor, pe tema susmentionata. Prin urmare, BEx SNLP a analizat cadrul legislativ in vigoare, intentiile de modificare a acestuia, precum si impactul la nivelul sistemului si al organizatiei si a constatat faptul ca eliminarea dreptului agentilor de politie penitenciara de a ocupa prin concurs functii de conducere in sistemul administratiei penitenciare, reprezinta o initiativa care genereaza o disproportie inacceptabila in ceeea ce priveste drepturile si cariera corpului agentilor, fata de situatia existenta in prezent. 
 
Desi SNLP intelege perfect, accepta si sustine intentia de conturare a unei cariere clare care urmeaza anumite trepte, de la accesul agentilor pe orice functie din sistem, pana la interdictia de ocupare a unei functii de conducere de nivel minim este o distanta mult prea mare astfel incat SNLP vine in intampinare si propune o solutie alternativa care nu poate fi definita ca un by-pass la cariera normala ci se incadreaza motivat intr-un context. Propunerea SNLP:
 
 
    ART. 13
    Condiţiile obligatorii cumulative pentru participarea ofiterilor si agentilor la examenul/concursul organizat în vederea ocupării functiilor de conducere din sistemul administraţiei penitenciare, altele decat cele prevazute la art. 10-12, :
    a) să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;
    b) să aibă 4 ani vechime efectiva în specialitatea structurii pentru care se organizează examen/concurs;
    c) să aibă 2 ani vechime efectiva în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei; ELIMINARE
    d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie, cu excepţia celor rămaşi neîncadraţi în funcţii din cauze neimputabile;
    f) să fi obţinut în ultimii 2 ani calificativul de cel puţin „Foarte bun” la evaluarea anuală a performanţelor activităţii profesionale.
Ne referim la funcţiile de şef sectie,  şef birou sau similare, adjunct şef secţie, cele specifice unit de invatamant şi sanitare
________________
 
Opinie unanima a SNLP: 
Agentii sa aiba acces pe functiile de conducere minime 
Motive:
  • pierderea unui drept existent
  • in prezent acces nelimitat / disproportie enorma
  • nr infim de functii de ofiter de executie vacante comparativ cu nr agentilor
  • nr majoritar de agenti – 90% din personal
  • coordonarea de catre agenti a unor structuri (birouri, ture) pe durate lungi / „responsabili de birou” – de verificat daca exista o situatie la nivel ANP / acestia nu vor putea participa la concurs pe fct de conducere
 
Se poate conditiona cu vechime mai mare in specialitatea structurii 
________________
 
 
 
Motivele enumerate succint in cuprinsul Proiectului (format tabelar) vizeaza exact contextul la care faceam referire mai sus. Dincolo de ideea pierderii unui drept consacrat in ultimii 6 ani si a disproportiei prevederii fata de dispozitiile in vigoare, se retine faptul ca, prin aprobarea unei astfel de masuri, ideea de cariera poate deveni un simplu mit pentru marea majoritate a salariatilor din sistemul penitenciar. Mai precis, un agent are posibilitatea de a evolua in cariera, in corpul agentilor in limita coeficientului maxim prevazut de legea unitara de salarizare pentru seful de formatiune (max 2,62). Mai departe de acest punct, un agent asteapta oportunitatea incerta de a trece in corpul ofiterilor, strict pe functii de excutie. Ultima astfel de oportunitate s-a produs in anul 2006 si a devenit deja istorie. 
 
Chiar daca s-ar declansa un concurs de trecere a agentilor in corpul ofiterilor (de executie!), ca exemplu, intr-un penitenciar mare din sistemul penitenciar, numarul de astfel de functii vacante la acest moment este de doar doua la un numar de cateva sute de agenti! Prin urmare materializarea practica a ideii de evolutie in cariera ramane doar un deziderat pentru marea masa. In schimb, in acelasi penitenciar exista un numar destul de mare de functii de conducere, unele „gestionate” (si in prezent) de agenti! Este nedrept ca un agent sa raspunda pentru coordonarea unui birou pe parcursul mai multor ani, dar sa nu poata concura pentru ocuparea functiei de sef al acelui birou sau mai rau, ca acea functie sa fie ocupata chiar prin trasnfer din alte institutii (a existat si aceasta intentie pe parcursul negocierilor).
 
Statistic, in prezent, intreaga cariera a unui procent de 90% dintre agentii de penitenciare se incadreaza in limita dintre  coeficientul de ierarhizare 2,50 (incadrati direct) respectiv 2,70 (SNPAP)  si maximul de 2,90 care nu este accesibil chiar tuturor. Cu alte cuvinte, in 30 de ani de activitate un agent din sistemul penitenciar poate avansa cu un coeficient de 0,20 ceea ce nu cred ca putem afirma ca este tocmai o cariera! Relevanta unei cariere care produce efecte practice asupra unui procent de 10% din personal este discutabila plasandu-se in derizoriu chiar scopul poiectului.
 
Prin urmare SNLP solicita eliminarea conditiei care limiteaza accesul agentilor pe functii de conducere respectiv impunerea vechimii efective de 2 ani in specialitatea studiilor. In schimb, pentru echilibrarea situatiei, propunem includerea unei vechimi mai mari in specialitatea structurii pentru care se organizeaza concursul. 
 
Precizam ca prezentul material reprezinta pozitia ferma a SNLP, pe care organizatia o va sustine prin reprezentantii sai, uzand de toate mijloacele legale.
 
Cu stima
 
Stefan Teoroc
Presedinte SNLP

 

Documente atasate:

67 COMMENTS

  1. Va salut stimati domni(Gica,O speta ,Drill)!
    Constat ca subiectul supus discutiei va incita la discutii ,un subiect initial inert.Eu v-am prezentat modul de accedere general valabil,domniile voastre evidentiati niste defecte, pe care multi le au ,ca fiind criteriile de selectie sau accedere.Cineva nu e pe faza sau nu m-am exprimat suficient de clar.Deci nu asta e subiectul-defectele agentului sau ofiterului,ci,accederea in acest corp si pe functiile manageriale. Revin si mai spun inca o data,Universul penitenciar nu are doua lumi paralele-agenti si ofiteri ci,alte doua lumi -oameni si alti oameni.Nu intru in can can.Respect punctul dvs de vedere,dar nu-l accept.Nu prezint pe nimeni,nici pe sefi,ca pe niste „domni ,tirani,misei”(vorba slovelor unui poet)Nu intru azi in filozofie sau in adincul realitatii ,va mai las pe dvs.
    Cu stima,acelasi finu’ Alecu „fata” cu controversa

  2. Ideea unui astfel de institut este mai veche / ultima incercare de infiintare a fost facuta de dl Bala.

    Privitor la desfiintarea Academiei, ne temem sa nu se produca de la sine daca este sa facem cateva mici calcule luand in considerare:

    1. Numarul mic de functii de conducere vacante – care se vor completa in scurt timp
    2. Numarul mic de functii de executie vacante – de asemenea in curs de completare rapida
    3. Numarul mare de absolventi din Academie (45 anual)

    8)

  3. Ce as mai desfinta eu Academia si implicit SNPAP-ul ! As adopta varanta unei singure scoli in care sa fie pregatiti oameni pentru munca de penitenciar. Si a smai implementa niste masuri cu privire la modalitatea in care pot evolua in sistem…. Sa nu mai existe aceasta diferenta intre opinia unui ofiter si a unui agent.
    Ce spuneti ? Daca am pleca pe picior de egalitate ca simpli angajati ai sistemului si trierea s-ar face in urma unor concursuri exclusiv pe meseria pe care o practicam, nu credeti ca ar fi mai bine ? Din pacate, nu putem evolua cat timp mare parte dintre angajatii acestui sistem ne impart intre ofiter si agent. Ar trebui sa plecam cu totii de pe picior de egalitate si atunci am putea face diferente intre oameni competenti si mai putin competeneti si nu cum se face acum, intre ofiter si agent.

  4. O speta ipotetica-inspirata din realitate,e o mica contradictie:Luna trecuta a venit un ofiter din acdemie,baiat istet,linistit acum la inceput,respectuos,etc dupa ce sta pe langa un sef de serviciu care din pacate a venit din randul agentilor dar este dezamagirea unitatii,este slab la planificari,impulsiv fata de subordonati,merge pe principiul ca el are voie orice (chiar si greseli) dar ceilalti subordonati sa nu miste in front si il „instruieste” pe acest baiat bun,dupa doua saptamani nu stie mai nimic,nu are curajul sa semneze sau sa-si asume nimic chiar si cand tartorul sef este plecat,chiar imprumuta un pic din caracterul sefului (minte ca sa iese bine sau cum vor altii),urmatoarele doua saptamani este trimis la celalalt sef de serviciu din operativ acesta cu academie,unde imprumuta si de la el din pacate perversitatea,indiferenta,nepotismul fata de reteaua de colaboratori cadre si ppl etc,cu toate ca nu arata aceste defecte si nu uzeaza exagerat de ele fiind la inceput,insa in anumite momente aplica ce a vazut la ceilalti sefi.Ambii sefi vor sa ajunga directori adjuncti sau plini si nu ascund acest lucru,declarativ in nebunia lor spun ca nu dar in realitate cand un subordonat il gadila ca va ajunge director se umfla in pene ca si curcanul,fac diferite reclamatii pe la MJ si guvern,ANP-ul este scos din carti etc.Dupa catva timp ofiterul din academie ajunge pe tura tine locul unuia mai vechi care s-a imbolnavit,astfel el Sef de tura nu stie nimic il invat eu meserie,si el poate participa la concurs pt sef eu nu.Din multi sefi de tura putini sunt care stiu sa faca nota de efective,am observat asta in 4 unitati din regiuni diferite ,de asta ce mai spuneti??!! este discriminare sau nu ?? 😳 😳

  5. [quote name=”finul Alecu”]D-le Drill,va salut!
    Dincolo de interpretarea mea rigida,ati vazut ofiteri sa aspire la statutul de agenti?Intre noi fie vorba,cine n-ar vrea sa fie ofiter si mai ales ofiter sef? Nu prea refuza lumea,atita ca mai sint putini care-si cunosc limitele!De[/quote]
    Mari limite dle Alecu=stie tot,toti ofiterii din sistem au terminat Sorbona si Oxfordul,exagerezi prietene si sa stii ca cei care isi doresc mai mult inseamna ca au ambitie care dupa cate stiu eu este o calitate,ei considera ca pot mai mult,stii oare ca arma penitenciare este cea mai slab cotata la Academie,stii ca majoritatea din societatea civila care nu au avut sau au tangente cu sistemul nici nu stiu ca avem ofiteri,daca ar stii cei din alte arme ca un sef serviciu incaseaza 4500 lei si „coordoneaza” 4 maini de oameni,iar planificarile nu prea sunt nici-odata in regula,ce sa mai vorbim ca regulamentul este calcat in picioare de marele ofiter sef si nu intocmeste planificarea cu 24 de ore inainte etc,cred ca ofiterii ca matale ar trebui sa-si vada limitele si s-o lase mai moale.Dar daca avem specialisti inca ca dl Movila din ANP,dl M este unic si bun de toate si bune si rele,ce sa mai zic de regulamente si sefi,pestele de la cap se impute intodeauna. 😆 😆 😆 😆 😳

  6. Pentru Alecu’
    Faza cu „ce ofiter isi doreste sa devina agent” este cu mult prea excentrica 🙂

    Pentru sindicalist :
    Stimate domn, in afara de a fi suparat pe cei care prin prisma unor conjuncturi ajung sa fie si neamuri prin sistem, ca sindicalist, care sunt realizarile dumneavoastra ? Ca sindicalist, bineinteles.
    Pe langa faptul ca ati putea fi mai transant ca mare sindicalist, spunand lucrurilor pe nume (folosind detaliile cerute dealtfel si de Stefan), ati putea sa preluati toata aceasta munca prin simpla candidatura pe care v=o puteti depune la urmatoarele alegeri. Considerati ca e foarte greu ? Este una din masurile pe care le puteti lua impotriva acelora care si-au permis sa devina neamuri in sistem. Ca doar facem munca intr-un sistem „deschis”, nu ?

    Am puea avea un dialog pe tema asta, a neamurilor din sistem dar nu doresc a trece in alta extrema fata de subiectul principal…

  7. Dezastru fara precedent in penitenciarul galatean,unde paza a fost data pe mina unor oameni fara experienta.
    Recomandam celor de la anp care vor veni in control incepind de luni un control la singe la toate compartimentele.
    Aveti sprijinul cadrelor care va vor indruma pasii acolo unde trebuie.
    Nimeni nu va scoate penitenciarul din mocirla in care ne aflam.
    Singura solutie este o echipa noua cu experienta,care nu a avut tangenta cu penitenciarul hulit de toata lumea.
    Daca se vor roti intre ei,problemele se vor agrava si mai mult.
    Comisia de disciplina trebuie schimbata toata ptr. ca este dirijata de comandant.
    Veniti si faceti ordine domnilor de la anp ptr. ca directorul nu se subordoneaza anp-ului ci altor structuri.

  8. Domnule Teoroc,
    E o regula ca liderii de sindicat din penitenciare sa fie nasi, fini, cumetri, veri, frati surori si alte grade de rudenie? E o regula ca alegerile sa se desfasoare fara a respecta regula? Pana si la acest nivel, unde turma cotizeaza, trebuie sa avem in frunte neamuri, agramati si persoane care sa-si urmareasca propriile interese sau interesele celor apropiati? Dezamagire totala! Riscati sa ramaneti in sindicat doar cu neamurile! Poate, totusi, veti posta acest mesaj si veti face o analiza a celor afirmate de mine.

  9. D-le Drill,va salut!
    Dincolo de interpretarea mea rigida,ati vazut ofiteri sa aspire la statutul de agenti?Intre noi fie vorba,cine n-ar vrea sa fie ofiter si mai ales ofiter sef? Nu prea refuza lumea,atita ca mai sint putini care-si cunosc limitele!De

  10. Finu’ lu’ Alecu !
    Pui problema intr-un mod abuziv din punct de vedere al unei interpretari rigide.
    Aici nimeni nu a pus problema ca toti agentii isi doresc a deveni ofteri cu fuctie de conducere. Intr-o democratie normala, intr-un sistem de bun simt, libertatea de a participa la un concurs unde sa-si poata demonstra aptitudinile orice individ, fie el agent sau ofiter, trebuie sa fie acceptata ca atare.
    Este adevarat ca exista o Academie insa este la fel de adevarat ca nu toti care termina o Academie sunt asa cum ni-i dorim. Cum dealtfel nici agentii nu sunt toti asa cum ni-i dorim. Tocmai de aceea, avand libertatea de a participa la unele concursuri pentru ocuparea unor functii, se triaza astfel de specimene.

    Sa-ti spun eu cum este cu limba romana, istoria si o limba straina prin Aacademie ? 10 la limba rusa (ca asta-i este etnia) si in rest pot fi si note de patru ca trecem clasa si ne trezim ofiteri in sistem.
    Alecule, cunosti ca exista o altfel de modalitate de a evalua oamenii in Academie decat cea clasica ? Spune-mi o metoda alternativa de pe urma careia se pot alege oameni competenti si mai discutam.

    U exemplu cel mai elocvent este cel al Norvegiei. Acolo nu exista ofiter sau agent, acolo exista niste functionari de justitie care, in urma demonstratiei abilitatilor pe timpul prestarii muncii de penitenciar, ocupa functie dupa functie. Numai la oi sunt pastrate aceste elemente rigide tipice unui sistem la fl de rigid in care exista doua entitati: ofiter si agent. Si ce e mai grav, e ca pentru unii, a fi ofiter inseamna a fi un mic Dumnezeu la care toti agentii ar trebui sa se inchine. Grotesc ! Mizerabila atitudine, insa, din pacate trebuie sa o suportam cu toti, fie ca suntem ofiteri, fie ca suntem agenti.

  11. Revin si corectez la comentariul meu ca este vorba de anul 2013 si anul 2014.
    Scuze ptr. eroare.

  12. Propunem din timp anp-ului ca ptr zilele de 27.12 2012. si ptr 03.01.2012,zile care vor cadea vinerea,sa lucram suplimentar cite o ora pe zi sau mai multe.
    Procedind asa am avea continuitate in zilele de craciun si anul nou.
    Este doar o propunere,urmind ca anp-ul sa decida in acest sens facind demersurile necesare.

  13. [quote name=”binevoitoru”]Asteptam constrolul ANP-ului la GALATI ……asteptam cu drag caderea lui Alexandru CRISTIAN …….sa te vedem atunci ………..juristule……… !!![/quote]
    Au fost atatea cutremure la Galati si nu s-a intamplat nimic si tu vrei sa cada Directorul ,mai asteapta cativa ani!

  14. [quote name=”Stefan Teoroc”]Nu legalitatea este o problema. Se intampla la 3-4 ani. Nu se poate bloca activitatea in unitati ca sa facem testarea din timpul programului. Stim toti cum stam cu resursele. Nu cred ca este cazul sa cadem in extreme.[/quote]
    Dar dacă nu legalitatea este problema ,atunci care este problema?vedeți ca facem testul în fiecare an,vă ror să vă informați.

  15. Stimati domni
    Imi reprosa cineva ca nu sint succint…Pai..cum sa fii succint cind omul nostru amesteca carierele(cea de ofiter cu cea de agent),experientele(de ofiter si agent),pregatirile(cea de ofiter si cea de agent) si mai grav accederea.Adica?Una e sa vii cu dosarelul(modest la note si la ‘inaltimea” liceului) te inscrii si termini ceva.Omul cu Academie mai sustine un concurs la romana,istroaca ,o limba straina,mai si pica,mai si revine la anul la concurs…etc.In final face omul o scoala care-l pregateste pentru munca lui. Si noi ce ne dorim ? Sa ajungem toti ofiteri sefi …dar prin Tg Ocna nu prin Bucuresti!

  16. Stimati domni
    Agentul X are acel mic coeficient sau Y de la logistica, cu unul ceva mai mare la inceput pentru ca si-au ales statutul de agenti..Ei nu si-au dorit cu toata fiinta lor sa fie ofiteri din „prima….ca mergeau la Academie.Faptul ca n-au oportunitati….e curat ghinion.Cind se va ivi sansa,ei vor participa la concurs ptr accederea in maretul si iubitul corp al ofiterilor cu functii de executie.Ei(Xsi Y) au experienta mare de agenti….nu de ofiteri.Ca ar putea face si ei ceea ce face un ofiter ,e altceva.Si eu,care sint un tolomac,daca stau vreo doi ani la o scoala,ajung sa pilotez supersonice,dar nu inseamna ca sint pilot! Nu scrie nicaieri ca este obligatoriu pentru orice agent,ca daca intri la puscarie agent ,trebuie sa te pensionezi chestor sau manager de top.E clar pina aici?
    Si ca sa raspund cuiva,din politete,ca are dreptate cind spune ca ne pierdem timpul,e clar ca cele doua corpuri sint putin diferite si ca ele avind aceleasi termene de accedere ,se creeaza premisele discriminarii ptr unii.Ar fi culmea sa te culci agent si sa te trezesti director,numai ca asa vrea agentul! V-am dat suficiente date,din toate familiie,din legile evolutiei firesti,va mai dau si din fotbal(la care ne pricepem toti) ,din literatura si tot nu va conving?Pai despre unii s-a stiut ca sint”genii” tirziu….tare,dupa studii si truda multa in „meseria si specialitatea respectiva”….
    Toate cele bune si nu fiti rai!

  17. Bun, sa va proiectez o imagine care poate vi se va parea cunoscuta:

    Agentul X porneste de jos, mai precis este incadrat pe coeficient 2,70 si incepe sa urce. Dar nu prea mult ca la 2,90 se opreste. Pe legea noua se va opri la 2,62. Daca va ramane agent pana la pensie, coeficientul lui tot acolo se va opri.

    Apoi, conform unor pareri, aci exprimate, ar trebui sa parcurga toate treptele, care or fi astea, ca s-au cam terminat. Dar sa vedem…

    Agentul X are coeficient 2,90 si lucreaza de 20 de ani la achizitii. Pe cale naturala se uita dupa treapta urmatoare, adica o functie de ofiter. Pe care insa nu o gaseste pentru ca fie e ocupata fie e blocata de guvern.

    Si iata ca se scoate de concurs functia de sef birou achizitii, birou unde Agentul X lucreaza de 20 de ani, insa nu poate participa la concurs nefiind treapta corespunzatoare.

    La concurs va merge Ofiterul Y care lucreaza in acel birou de 3 ani iar agentul ramane sa astepte in continuare pensia.

    Nu continui proiectia, va las pe voi sa adaugati detalii, insa as vrea sa ma ajutati sa pot vorbi celor care s-ar putea orienta catre sistemul nostru, despre atractivitatea carierei de agent de penitenciare.

  18. [quote name=”finul Alecu”]Va salut d-le Drill!
    Profit de invitatia dvs prin care incurajati exprimarea punctelor de vedere si o mai fac si eu inca o data. Am sa fiu direct, sincer si voi aborda subiectul nevoalat. 1) Referitor la accederea agentilor prin concurs,direct pe functii de conducere nu este cea mai buna solutie.Oricit ar fi agentul de capabil,l-ar ajuta putin si experienta de ofiter pe functie de executie.In orice domeniu sau profesie,experienta este o calitate peste care nu se poate trece.Nu trebuie sa uitam ca de la baza la virf sint niste trepte sau etape.Daca le sari,oare ce se intimpla?2)Selectia(naturala si nu artificiala) trebuie sa fie de cea mai buna calitate.3)Trebuie promovata concurenta,reala,pura si perfecta,deocamdata un deziderat;4) sa nu uitam si de princiul meritocratic,daca mai avem o scara de valori reale
    In alta ordine de idei,daca agentul capabil,foarte scolit nu-si gaseste imediat locul,asa cum isi doreste,ar trebui sa renunte si sa mearga acolo unde valoarea este recunoscuta instantaneu,numai din priviri.Daca agentul,om deosebit de capabil isi doreste sa ajunga macar sef,de ce o ia pe „ocolite” si nu merge la Academie,sta putin pe functie de ofiter de executie si la prima oportunitae merge la concurs si accede acolo unde-si doreste?
    Iar mai schimb ordinea ideilor si intreb-care sint legile evolutiei?Poate vom discuta cindva si despre management performant
    Acum ,mai intreb la ce ajuta gradele profesionale,cred ca au rol decorativ sau or avea o simbolistica ,prea ermetica ptr mine?
    Cu stima[/quote]
    Va felicit pentru punctul de vedere extrem de pertinent pe care l-ati exprimat ! Intr-adevar, orice cariera trebuie sa aiba o anumita evolutie, omul sa porneasca de jos, sa parcurga toate treptele si sa demonstreze ca este capabil.

  19. Pentru finu ALECU
    Finule, referitor la comentarilul tau privind discriminarea intre agenti si ofiterii veniti de pe bancile academiei, as vrea sa te inntreb cate ceva.
    1)Compari dumneata experienta profesionala a unui agent cu zece ani vechime cu cea a unui ofiter ucenic?Asta ca si omenie.
    2)Nu te supara, dar statutul, in forma sa actuala, prevede o perioada de timp, atat pentru agenti, cat si pentru ofiteri, in care acestia nu pot participa ca concursuri pentru ocuparea unor functii de conducere(art.15 din legea 293/2004).Asta ca sa o transam si cu discriminarea.
    Nu stiu daca esti agent sau ofiter, dar daca esti ofiter si te simti discriminat ca trebuie sa astepti tot trei ani, ca sa poti participa la un concurs pentru o functie de conducere, la fel ca un agent, te rog sa te mai gandesti.Toate cele bune.P.S.:Fii mai succint cand ne scrii. 😉
    Totusi cred ca ne concentram pre amult atentia asupra acestor aspecte, in conditiile in care se realizeaza mii de ore suplimentare, fara sa avem cu adevarat de spus un cuvant.Trimiterea catre Codul Muncii, propusa de sindicate este mai mult decat decenta.

  20. D-le Drill,va salut!
    Revin cu explicatii suplimentare ,poate nu am fost suficient de coerent.un agent capabil poate ocupa o functie de conducere dupa ce sta intii pe o functie de executie,(sa vada macar cu ce se maninca) sa acumuleze cunostinte ptr noul nivel si de acolo sa sara mai sus.Asa se intimpla si cu ofiterii cu Academie.Astea sint legile naturii ,ale evolutie in Univers si ale managementului.Ceicapabili progreseaza.Experienta inseamna acumularea de cunostinte,de stiinta,progres.Ma credeti?

  21. Domnule Rotaru C-tin, ati lucrat la penitenciarul Vaslui pana pe data de 1 Decembrie 2012, cand te-ai transferat, la cerere, la Iasi. Este adevarat, am dat in judecata M.J, ANP, P. Vaslui pentru al Xlll-lea salariu pe 2010, dar, odata ce te-ai transferat la Iasi, trebuia sa te inscrii intr-un sindicat, trebuia sa platesti o cotizatie, si acel sindicat te va reprezenta. Dupa cum stii (daca stii) ca sa poti reprezenta un membru de sindicat intr-un proces iti trebuie din partea acestuia o imputernicire, imputernicire pe care nu ai completat-o nici in procesul in care ti-a fost imputata suma de 2800 lei, reprezentand transportul Vaslui – Barlad (o aberatie).

    [quote name=”danyp”]am lcrat la vaslui in perioada 2009 acum m-am mutat la mine acasa,vasluiul a dat in judecata pentru prima de vacanta pe anul 2010 dar ei spun ca nu am si eu dreptul totusi am cotizat pana am plecat 2011[/quote]

  22. Asteptam constrolul ANP-ului la GALATI ……asteptam cu drag caderea lui Alexandru CRISTIAN …….sa te vedem atunci ………..juristule……… !!!

  23. Nu legalitatea este o problema. Se intampla la 3-4 ani. Nu se poate bloca activitatea in unitati ca sa facem testarea din timpul programului. Stim toti cum stam cu resursele. Nu cred ca este cazul sa cadem in extreme.

  24. [quote name=”generatia anonima”]Azi am fost chemați să susținem testarea psihologică din timpul LIBER ,credeți că e legal?[/quote]
    Credeți că aveți timp să îmi răspundeți?

  25. am lcrat la vaslui in perioada 2009 acum m-am mutat la mine acasa,vasluiul a dat in judecata pentru prima de vacanta pe anul 2010 dar ei spun ca nu am si eu dreptul totusi am cotizat pana am plecat 2011

  26. Pentru Finul Alecu:
    Apreciez exprimarea ta libera ins anu pricep un singur lucru in ce te riveste: cum oti admite ca fiind definitorie ideea ca un agent capabil nu poate ocupa o functie de conducere cat timp nu ai testat acel agent.

    Ideea experientei este buna insa sunt si lucruri certe pe de alta parte legat de aceasta experienta. Cum ar fi de exemplu, faptul ca sunt oameni de peste 15-20 de ani in sistem si totusi puscaria ramane o necunoscuta pentru acestia. Singurul lucru palpabil si corect in acest sistem este acela de a supune la concurs pe oricare ar dori o astfel de functie, fie ca este agent sau ofiter. NU GRADEL fac deiferenta ci nivelul de perceptie a raspunderii intr-o astfel de functie.

    La ce as umbla eu, sunt testarile psihologice. Ai nostri luminati in ale psihologiei adopta teste de prin tari unde sistemul se ghideaza dupa cu totul alte reguli, profilul detinutlui si al candidatului in sine fiind cu totul altul decat al nostru.
    Se folosesc de generalitatiu pe care, sincer, nici ei nu le pricep, cei care le cer.
    Nu sunt un individ care ar fi picat vreun examen psihologic insa am constatat ca aceasta chestiune creeaza o reala problema in sistem admitand oameni extrem de slabi pentru ce se cere efectiv in sistem. Sau poate ca asta este si scopul. De a alatura sistemului toi obedienti care nu stiu sa-si patstreze functiile decat cu „am intelessefu, cum spuneti dumneavoastra ca e bine” !

  27. Va salut d-le Drill!
    Profit de invitatia dvs prin care incurajati exprimarea punctelor de vedere si o mai fac si eu inca o data. Am sa fiu direct, sincer si voi aborda subiectul nevoalat. 1) Referitor la accederea agentilor prin concurs,direct pe functii de conducere nu este cea mai buna solutie.Oricit ar fi agentul de capabil,l-ar ajuta putin si experienta de ofiter pe functie de executie.In orice domeniu sau profesie,experienta este o calitate peste care nu se poate trece.Nu trebuie sa uitam ca de la baza la virf sint niste trepte sau etape.Daca le sari,oare ce se intimpla?2)Selectia(naturala si nu artificiala) trebuie sa fie de cea mai buna calitate.3)Trebuie promovata concurenta,reala,pura si perfecta,deocamdata un deziderat;4) sa nu uitam si de princiul meritocratic,daca mai avem o scara de valori reale
    In alta ordine de idei,daca agentul capabil,foarte scolit nu-si gaseste imediat locul,asa cum isi doreste,ar trebui sa renunte si sa mearga acolo unde valoarea este recunoscuta instantaneu,numai din priviri.Daca agentul,om deosebit de capabil isi doreste sa ajunga macar sef,de ce o ia pe „ocolite” si nu merge la Academie,sta putin pe functie de ofiter de executie si la prima oportunitae merge la concurs si accede acolo unde-si doreste?
    Iar mai schimb ordinea ideilor si intreb-care sint legile evolutiei?Poate vom discuta cindva si despre management performant
    Acum ,mai intreb la ce ajuta gradele profesionale,cred ca au rol decorativ sau or avea o simbolistica ,prea ermetica ptr mine?
    Cu stima

  28. Va salut d-le Presedinte!
    Cred ca nu poate fi vorba de discriminare(in sens juridic) si nici de pierderea unui drept(in acelasi sens,juridic) atita timp cit oamenii,in speta, agentii, pot participa la concursul de accedere in corpul ofiterilor,pe functii de executie,sa stea putin acolo,un 3-4 ani,(la fel ca si ofiterul venit din Academie,tot pe o functie de executie) si,mai apoi ,sa mearga la concurs la fel ca si ofiterul cu Academie,care sta si el in stand-by si sa concureze impreuna(cele doua tipuri de ofiteri) ptr o functie de conducere,fie ea si de director de institutie publica.In cazul actual,eu ii vad discriminati pe ofiterii proveniti din Academie,care,desi au un statut superior agentilor cu inalte studii ( mari cunoscatori de limbi straine,cu atestate in regula si cu zeci de ani in spate si care ar putea primi gradul de chestor,girboviti de atita experienta),nu pot participa la concursurile ptr sefi de sefi!
    Sigur,este o opinie personala,care nu doreste sa creeze din nou polemici si frictiuni,exprimata in virtutea unui drept consacrat in Constitutie.Daca supara pe cineva,imi cer scuze anticipat.De asemenea as dori sa mai adaug ca proiectul de statut trebuie sa rezolve si alte probleme, sa promoveze si alte drepturi si idealuri prevazute in Conventii,si in special in legislatia muncii.
    Poate s-ar crea un statut similar cu cel al politistilor,avind in vedere „rudenia” dintre noi.Oare cine ar pierde?Nu mai vreau sa discutam despre statute comparate sa nu se supere politistii!
    Cu stima,
    finu Alecu cu statut necomparat

  29. Pentru jake:
    La nivel declarativ putem admite ca sunteti un om care-si asuma raspunderea pentru cele ce le coordoneaza insa, realitatea din teritoriu este cu mult sub asteptari.
    Trecerea agentilor in corpul ofiterilor suscita o sumedenie de puncte de vedere, unele chiar licentioase daca luam in considerare exemple punctuale.
    Un lucru este cert insa: exista in sistem agenti de foarte buna calitate gata oricand sa-si asume orice functie de conducere;
    exista agenti in sistem de foarte buna calitate dar nu cu aceeasi stofa de a fi sef sau de a-si asuma raspunderea;
    exista agenti in sistem multumiti de postura pe care o au si unii care au scop efectiv locul de munca ca mijloc de trai.

    Acelasi tablou al descrierii agentilor il atribui si ofiterilor.
    O greseala majora de interpretare a lucrurilor este determinata de elementele ce constituie baza carierei in sistem.
    Tocmai de aceea se lucreaz aintens la acel Ghid al carieri, pentru a elimina pe cat posibil judecati de valoare.

    Ce este curios sa constat, este faptul ca nu v-ati intalnit pobabil niciodata si va permiteti sa adjudecati puncte de vedere unul fata de celalalt fara macar sa va cunoasteti, fara macar sa va verificati reciproc calitatile pe care le amintiti.

    Cu toate astea, este bine ca va exprimati ! Mult mai multi ar trebui sa o faca, mai ales reprezentantii filialelor. Daca ar exista o reala dezbatere impreuna cu acestia, am extrage multe lucruri bune de care am puea profita pentru a functiona ca sistem in limitele normalului.

  30. Pt. dl. AGENT SEF- Apreciez comentariul dvs., deoarece, ca si mine, toti avem dreptul la opinie. Nu este vorba despre comunism aici si nici despre vreo concurenta. Eu am fost ceea ce sunteti dvs., insa dvs. nu sunteti ceea ce sunt eu. Nicio problema ! Acum nu exista restrictii, puteti deveni ofiter, sunteti om cu experienta. Va propun sa discutati atunci cand veti fi in acea postura, care va implica decizii precise si corecte, nu ca acum, cand ,singura dvs. indatorire, conform reglementarilor, este sa va anuntati sefii, care trebuie sa decida si sa raspunda pentru acele decizii. Succes in cariera !

  31. Buna ziua d-le Presedinte!
    Sint foarte incintat ca mi-ati raspuns.Nu inteleg bine la ce categorie de functionari va referiti domnia voastra.Eu ma refeream macar la politisti,ca aia vrem sa devenim,apoi la jandarmi,armata..ptr ca fac parte din aceeasi familie. Eu am studiat, de exemplu,evolutia carierei in mediul academic.Asta zice ca daca nu intri in acest mediu,macar ca preparator nu poti deveni asistent univ.Apoi ,daca nu esti asistent nu poti deveni lector.Cica daca stai cu diploma de absolvent de facultate in buzunar 100 de ani ,nu poti ajunge conferentiar sau prof dr doc.La politie,cica, agentul nu poate deveni sef de sectie daca nu e macar ofiter de executie,iar ca sa fie direct sef de inspectorat…e o utopie.L a armata stiti si dvs cum e ,ca ati fost macar capitan. Acum….stiti cum e cu studiile…mai toate au limite,asta ca sa nu spuneti ca sint incapatinat! Va propun sa-mi dati un punct de vedere propriu,chiar daca se mai supara baietii.Asa e punctul( de vedere)Putem face studiu de caz sau cariera comparata poate si cu alte tari din UE sau US!Ati mai vazut ca acest statut s-a modificat de vreo 3 ori pina azi incit putem face o comparatie intre cel actual si fiecare virsta a lui!Ati mai vazut ca din floare sa iasa direct fruct matur,bun si aromat?N-are si el niste stadii,niste legi ale naturii? S-ar supara Universul pe noi Dom’ Presedinte!
    Cu respectul maturului ajuns copil,finul Alecu!

  32. Inca nu „a ramas”, se dezbate. Sindicatele sustin denumirea de „politist de penitenciare”, insa MJ isi doreste „functionar de justitie”, dorinta impartasita si de o parte dn managementul ANP. O intalnire relevanta in acest sens va avea loc pe data de 1 nov 2013 la MJ (comisia mixta de dialog).

  33. cum a ramas Stefan cu denumirea noastra ca in unitati circula fel de fel de zvonuri, multumesc!

  34. Buna ziua ,d-le Presedinte!
    As dori sa va adresez doua intrebari sincere:cum se accede pe functiile de conducere de catre agenti la MAI si MApN?Cum se accede de pe functiile ce implica studii medii,de executie,pe functiile de conducere din sanatate,invatamint(inclusiv cel universitar) si in industrie(acolo unde mai sint fabrici si uzine)?Nu as vrea ca agentii politisti de penitenciare sa fie discrimiati si nici sa fie avantajati ! Cu stima,neobositul etern, finul Alecu cu cariera de piatra(seaca)

  35. [quote name=”jake”]In sistemul penitenciar cariera trebuie sa urmeze toti pasii, intrucat s-au vazut de-a lungul timpului situatii in care, persoane care au ajuns din simpli agenti, direct ofiteri cu functii de comanda, habar nu au avut ce sa le ceara oamenilor din subordine. Consider ca, pana la a ajunge ofiter cu functie de conducere, trebuie sa pornesti de jos, adica de la agent paza….supraveghere…escortare….la ofiter cu functie de executie si ulterior, ofiter cu functie de comanda. Trebuie sa dovedesti ca esti capabil si meriti sa detii o functie de conducere, nu sa te culci plutonier si sa te trezesti colonel peste noapte. Iti trebuie vreo 20 de ani de munca in puscarie pentru a deveni colonel, nu asa la apelul bocancilor, cum sunt multi dintre ofiterii nostri.[/quote]
    Dar cum iti explici ca civilii sau functionari din alte structuri de ordine p si sig pot sa se transfere pe functii de ofiter de conducere si ei vin de la tancuri sau drumuri si poduri!!!!Ce „cer” acesti oameni „simplilor” agenti din subordine,esti un pic deplasat si comunist in gandire,iti este frica de concurenta,iar apoi sa stii ca sunt unitatii care au pe functii de conducere agenti,la evidenta,la schimburile din operativ,la financiar etc..din pacate din cauza unor „militauri’ ca tine nu s-a demilitarizat inca sistemul,si inca e nevoie sa ceri ceva oamenilor din subordine cand ei tebuie sa execute conform regulamentelor in vigoare ceea ce ar trebui sa faca si un lucrator cu functie de conducere,numit sau examinat de o comisie la un concurs cu probleme an de an,sa nu mai spun de imputernicit.REVIZUIESTETI MODUL DE GANDIRE,ESTE IMPERIOS NECESAR IN CAZUL TAU!!! Cu stima un „simplu”agent cu 16 ani vechime,cu facultatea de drept din cadrul universitatii din Bucuresti,vorbitor de 2 limbi straine etc….prietene(editat). 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😳

  36. Referitor la Art.51 -propun sa fie stipulat clar daca politistul de penitenciar poate efectua in sectorul privat si activitati de escortare (valori ),paza si protectie persoane , etc… .( asa cum medicii din Ministerul Sanatatii pot lucra si in sistemul privat )

  37. exista cumva in stat pluton perchezitii…ca mai nou s-a inceput la inventarea de functii si scaderea nr de agenti pe pluton

  38. ART 69

    g) părăsirea nejustificată a locului
    de muncă în timpul programului de
    lucru, CARE AU AVUT EFECTE NEGATIVE ASUPRA ACTIVITATII- avand in vedere situatii obiective cand fpss sunt nevoiti practice sa recurga la o astfel de practica, trebuie afectata activitatea, nu doar supozitia afectarii, pentru a justifica o eventuala aplicare a unei sanctiuni disciplinare

    l) nerespectarea obligaţiilor
    prevăzute de dispoziţiile legale în
    sarcina acestora, inclusiv a celor
    cuprinse în Codul deontologic al
    poliţistului
    de
    penitenciare/funct
    ionarului de
    justitie, ori pe cele ale Acordului Colectiv ale fpss din ANP
    şi a prevederilor referitoare la
    incompatibilităţi, conflicte de
    interese şi interdicţii;-in acest fel factorii decizionali vor fi total responsabilizati in ceea ce priveste aplicarea intocmai a acordului

    o) efectuarea în timpul programului
    de lucru a unor activităţi ce nu au
    legătură cu îndatoririle de serviciu,
    (de natură a afec
    Ta) care au afectat efectiv exercitarea în
    bune condiţii a atribuţiilor de
    serviciu.-avand in vedere ca avem de a face cu o sanctiune disciplinare, activitatea trebuie sa fi produs efecte,altfel nu cred ca se explica gravitatea

  39. ART. 14
    „Condiţiile de participare la
    concursul prevăzut la art. 13 alin.
    (1) lit. c), precum şi organizarea şi
    desfăşurarea acestuia se stabilesc
    prin regulament aprobat prin ordin al
    ministrului justiţiei. La concurs (poate participa) PARTICIPA, în calitate de ob
    servator,câte un reprezentant al organizatiilor sindicale reprezentative la nivelul grupului de unitati.”

    ART.45
    Cred ca se impun adaugarea a inca doua articole cel putin
    Art.6
    Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză.(ART118 CODUL MUNCII)
    Art. 7
    Munca suplimentară nu poate fi efectuată fără acordul salariatului, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.(ART.120 CODUL MUNCII)

  40. [quote name=”Stefan Teoroc”]Multumim pentru observatie / aprofundam[/quote]
    Intotdeauna cu o deosebit de mare placere. 😉

  41. Conducera penitenciarului galatean,in urma afisarii la avizierul sindicatului,despre abuzurile care se petrec in penitenciar,a trecut la masuri echivalente cu cele luate de politia politica.
    La cea mai mica miscare in front,nu discuta nimeni cu tine,esti trimis la comisia de disciplina si la parchet.
    Principalul slogan de care se foloseste directorul este: NU DISCUT CU NIMENI,VA TRIMIT LA PARCHET,S-A DAT ARMATA JOS DIN POD,NU AM TREABA CU ANP-UL.
    Stim ca nu are treaba cu anp-ul nici cu judecatoarea delegat pe care o trateaza aproape ca pe cei de dupa gratii.
    Cred ca mai frumos vorbeste cu ei decit cu lucratorii.
    Poate ne informeaza si pe noi muritorii de rind ,de ce nu scoate postul de jurist la concurs.
    Poate ne spun cei de la sipa,care sunt partasi la aceste abuzuri prin tacere.

  42. Azi am fost chemați să susținem testarea psihologică din timpul LIBER ,credeți că e legal?

  43. Am citit art.45, iar alineatul 5 lasa de dorit.Munca suplimentara sa fie dispusa pana la 360 de ore anual de catre seful ierarhic???Are cel putin doua probleme majore acest articol.Unu:Numarul prea mare de ore suplimentare care pot fi dispuse de seful ierarhic, fara nicio aprobare de la director.Si doi:Nu se mai cere o dispozitie scrisa pentru efectuarea lor.Pai daca lipseste dispozitia scrisa, o eventuala contestare a dispozitiei sau chiar proba acesteia va fi dificil de facut.

  44. Ce s-a hotarat astazi in sedinta Comisiei mixte in legatura cu organizarea de concursuri pentru posturile vacante?

  45. Domnule Teoroc,stringem cit mai multe petitii inaintate si raspunsurile date de directorul penitenciarului,pe care le vom trimite la pachet.
    Legat de sesizari, le trimitem cit de curind tot la pachet.
    Evident ca este vorba de directorul penitenciarului galatean.

  46. Mai nou la Galati,toate petitiile inaintate de sindicat catre directorul unitatii,apar si la avizierul sindicatului ptr. ca membrii de sindicat sa poata lua la cunostinta.
    Acest lucru a deranjat atit de mult,incit persoana care se regasea in petitie,filma cu telefonul mobil avizierul sindicatului.
    Directorul unitatii a vazut acest lucru si intrebat fiind de ce se filmeaza cu telefonul mobil avizierul,a zis ca nu are voie si atit.
    Vom sesiza comisia de disciplina din cadrul anp-ului despre acest aspect.
    Pozele erau facute de catre ofiter,daca erau facute de agent,cu siguranta directorul ar fi sesizat comisia de disciplina.
    Acum vrea sa se spele pe labute, poate trece timpul si ramine asa.
    Il asiguram ca nu va ramine asa.
    Se stringe surubul domnule director,caci toate petitiile si raspunsurile pe care le dati vor ajunge pe masa anp-ului,care cu siguranta va reactiona intr-o zi.
    Aveti atitea sesizari la comisia de disciplina si nu s-a intimplat nimic-scapati mereu.
    Stim ca nu va place conducerea anp-ului ci alte structuri pe unda faceti naveta,dar va subordonati totusi celor din Maria Ghiculeasa.

  47. decat tampenia cu functionar de justitie mai bine ramanem cu statut special, asa ne diferentiem de femeia de serviciu din MJ care tot functionar de justitie se numeste, totusi nu inteleg de ce magistratii nu se numesc si ei functionari de justitie, propun ca toti din MJ sa se numeasca functionari de justitie de la femeia de serviciu pana la judecatori si procurori, nu?

  48. As dori sa transmit un mesaj celor ce conduc destinele penitenciarului Galati:va rog respectos sa luati aminte de cele intamplate agentului de politie care a suferit enorm dupa cele intamplate din cauza anumitor sefi si caruia i sa dat dreptate ulterior,va rog sa reapreciati granita dintre dumneavoastra si subordonati,sa nu transformati unitatea intr-un SRL si nu mai aruncati cu noroi in oameni pe care poate ati dori sa fie deportati pe Marte!!!

  49. Pentru 1: vechimea in specialitatea structurii era deja prevazuta ca si criteriu in proiect si se refera la conditionarea ocuparii unui post de conducere intr-o anumita structura de o anumita vechime in acea structura. La operativ este mai simplu la fel si la resurse de exemplu.

    Pentru a lucra in aceste structuri este acceptata o paleta larga de specialitati. La resurse poti lucra daca ai specialitatea de jurist, economist sau educaţie fizică şi sport, la operativ trebuie sa fii jurist, psiholog sau cu educaţie fizică şi sport, pentru reintegrare – psiholog, sociolog, asistent social, psihopedagog, inginer, jurist, educaţie fizică şi sport

    Aceste domenii si specialitati erau prevazute in vechea legislatie salariala (OMJ 399/2007) precum si in fisele posturilor pe fiecare sector in parte, dar se vor reactualiza. Daca ai vechime intr-un post pentru care este prevazuta (in fisa postului, in conditiile de ocupare prin concurs) o specialitate similara cu cea prevazuta pentru functia de conducere tintita, este in regula.

    Poate fi mai problematic cu posturile mai tehnice in sectoare nu atat de largi ca operativul. De exemplu pentru a putea ocupa o fct de sef biou in economico-administrativ, nu se va putea decat daca ai 4 ani vechime intr-un post care are prevazuta specialitatea „studii economice”.

  50. Anonim: stiu ca poate fi plictisitor sa citesti un statut intreg si cu atat mai mult doua proiecte, dar daca iti doresti sa vezi scris negru pe alb, deschide documentele atasate si vei vedea ca denumirea este scrisa exact cu culoarea pe care o doresti in text: politist de penitenciare. Insa mi-ar placea ca SNLP sa tina loc si de ANP si de MJ si de Parlament si sa dam noi legea maine. Din pacate nu suntem decat niste salariati asociati intr-un sindicat care ne sustinem cum putem cauza. Si in ultimii 5 ani as spune ca niciun proiect de act normativ nu a trecut pe langa noi fara sa avem aport consistent, in interesul oamenilor pe care ii reprezentam.

  51. cum traduceti”:propunem includerea unei vechimi mai mari in specialitatea structurii pentru care se organizeaza concursul. ”- adica un agent din administrativ va putea concura pentru functia de sef tura?sau un agent din paza va putea candida la functia de sef birou logistica?

  52. In sistemul penitenciar cariera trebuie sa urmeze toti pasii, intrucat s-au vazut de-a lungul timpului situatii in care, persoane care au ajuns din simpli agenti, direct ofiteri cu functii de comanda, habar nu au avut ce sa le ceara oamenilor din subordine. Consider ca, pana la a ajunge ofiter cu functie de conducere, trebuie sa pornesti de jos, adica de la agent paza….supraveghere…escortare….la ofiter cu functie de executie si ulterior, ofiter cu functie de comanda. Trebuie sa dovedesti ca esti capabil si meriti sa detii o functie de conducere, nu sa te culci plutonier si sa te trezesti colonel peste noapte. Iti trebuie vreo 20 de ani de munca in puscarie pentru a deveni colonel, nu asa la apelul bocancilor, cum sunt multi dintre ofiterii nostri.

  53. domnule Stefan, in concluzie, cand terminam cu acest proiect sa vedem alb pe negru ce scrie acolo si ce denumire urmeaza sa avem? eu personal m-am cam saturat sa vorbim de luni bune despre acelasi lucru fara nici un rezultat! bla, bla bla…o mare abureala

  54. Ca sa spui ca se taraganeaza ceva ar trebui ca acel ceva mai intai sa existe. Noi incercam sa aducem in fiinta ceva-ul. Ghidul carierei este util chiar daca nu are de la 400 de articole in sus cum ne-am obisnuit in sistemul asta plin de proceduri si regulamente. Inca nu avem un consens pe denumire. Aceasta va fi o tema in cadrul Comisiei mixte de la MJ care se va tine pe 22 oct.

  55. D-le Teoroc,inca se penduleaza denumirea?ANPul doreste denumirea(penibila)de ”functionar de justitie”,iar sindicatele cea de”politist de penitenciar”?!Acum se taraganeaza modificarea legii cu un ghid …util sau un ciot?!

  56. Articolul postat este despre cariera si statut / ideal ar fi sa focusam pe aceste subiecte / privitor la problemele din Galati propun o escaladare a demersului de la nivel de comentarii la nivel de sesizare si imi exprim intreaga disponibilitate pentru sustinerea acestui demers inlcusiv la nivel MJ / comentariile postate pe o pagina web nu trebuie in mod necesar sau obligatoriu inregistrate ca sesizari care sa genereze controale sau constatari

  57. Ce cariera are un agent daca dupa cum spui Stefan posibiltatile de avansare sunt aproape nule prin faptul ca posturi de ofiter de executie sunt tot mai putine?
    Inteleg faptul ca nu trebuie sa arzi niste etape in cariera profesionala, dar eu ce cariera am ca agent daca in unitatea in care lucrez, si e una destul de mare am 1 (un) singur post de ofiter de executie si acesta e pastrat pentru absolventii din academie?
    La o asa intrebare retorica raspund tot eu, absolut nici o sanasa, am sa raman un amarat de agent toata viata. E ok asa? E cumva discriminare?

  58. In continuare administratia locului de detinere,procedeaza cu lucratorii din subordine ca si cum ar fi pe mosia lor.
    De saptamini intregi,schimburile intra in serviciu la orele 7 si ies in jurul orelor 9,30-10. Zilnic se fac perchezitii,lucratorii plecind acasa dupa tura de noapte, cind lucratorii de la tura de zi au efectuat aproape jumatate de program.
    Aceasta situatie se datoreaza si faptului ca anp-ul trateaza sesizarile noastre[daca le trateaza] precum parchetul ar da nup,unei infractiuni care nu a avut loc.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)