Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Spor la studii! Dar nu pentru toti

abb302ac9d1a2653e7a73ca2532cd0abCu viteza si cu capacitatea de asumare deja stiute, ANP s-a miscat si in privinta sporului de studii superioare si a trimis in unitati cu putin inainte de ultima luna din an, adresa nr. 62029/16.11.2015 prin care instiinteaza unitatile subordonate ca a fost primita de la MJ pe data de 02.11.2015 adica in urma cu doar doua saptamani (!) interpretarea mult asteptata fara de care nu exista nici posibilitate ca ANP sa-si asume vreo decizie in privinta acestui spor de 25% din salariul de baza.

ANP a uitat sa informeze si SNLP de interpetarea pe care o asuma incepand cu jumatatea lunii noiembrie, dar acest lucru deja nu ne mai mira. Ne-am obisnuit sa aflam despre lucrurile importante pentru personal si implicit pentru SNLP, din corespondente cu terții, desi am solicitat informatii in acest sens in scris, in temeiul Legii nr. 544/2001. Suntem in continuare identificati ca adversari si tratati ca atare. Acest tip de parteneriat prevede negocieri stradale si se pare ca suntem din nou impinsi catre asta. 

Tot ceea ce SNLP a primit pana in prezent de la ANP in acest sens, abia dupa o reiterare a primei solicitari este o adresa din octombrie prin care suntem informati ca se asteapta interpretarea MJ. Regretabil ca pentru informarea salariatilor trebuie sa apelam la subterfugii si sa capturam adrese transmise catre unitati dar ne adaptam.

In realitate, marea interpretare asteptata de aproape un an nu aduce mai nimic. Conducatorii ANP puteau linistiti sa-si asume o decizie pe linia argumentelor MJ, inca din luna aprilie, fara nicio alta corespondenta sau acoperire, fiind evident din textul legii care ar fi intrepretarea cea mai restrictiva pentru salariati si bineinteles sigura pentru ordonatorii de credite. Nu ne-am facut iluzii ca ANP va da mai mult de atat, insa am fost aproape convinsi ca nu va da nimic si ca singura solutionare este in instanta si in strada. Pana la urma s-a spart nitel gheața iar pentru cei care nu sunt acoperiti prin interpretarea MJ, ramane calea instantei, prin sindicate.

Intrand pe fondul problemei, vom incerca o simplificare cat de logica posibil a materiei astfel incat sa fie pe intelesul tuturor ceea ce se intampla, incluzand repere legislative, cronologice (majoritatea sunt legate de data de 01.01.2010, evident) precum si demersuri. Avertizam ca indiferent cat de simpla am vrea noi sa vedem problema, pentru o intelegere exacta a situatiei, avand in vedere complexitatea dinamicii legislative din ultimii ani, cei interesati trebuie sa faca cel putin efortul de a citi integral informarile pe care le transmitem:

  1. 01.01.2010 ~ sporul de studii superioare de 25% este eliminat din legea unitara privind salarizarea bugetarilor;
  2. 01.01.2010 ~ legea unitara este suspendata printr-un act normativ cu caracter tranzitoriu; situatia se repeta anual pana in prezent;
  3. 01.01.2010 ~ actul tranzitoriu (pct. 2) suspenda legea unitara si "ingheata" salariile; normele salariale anterioare sunt ultraactivate;
  4. 01.01.2010 ~ toate drepturile salariale existente la data de 31.12.2009 se mentin in plata, inclusiv sporul de studii superioare de 25% pentru cei care beneficiau de el la data de 31.12.2009 (conf. pct. 3);
  5. 01.01.2010 ~ toate sporurile care depasesc procentul de 30% se includ intr-o suma compensatorie; se mentine ca spor distinct in afara sumei compensatorii doar sporul de pericol (30%) acordat tuturor salariatilor;
  6. 01.01.2010 - pana in prezent ~ pentru calcularea salariilor personalului nou incadrat si promovat se stabileste prin legile sau ordonantele de urgenta tranzitorii (anuale) principiul: "salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare"; in baza acestui principiu in sistemul penitenciar sindicatele convin cu MJ asupra acordarii sporurilor de confidentialitate si fidelitate (eliminate din legea unitara) conform normelor aflate in vigoare pana la 31.12.2009; privind sporul de studii superioare nu se ajunge la o intelegere (schimbari succesive la conducerea MJ);
  7. 01.01.2011 si ulterior (anual, prin acte tranzitorii) ~ componenta salariului evolueaza; suma compensatorie se include in salariul de baza dar sporurile se calculeaza fara a fi luata in calcul aceasta suma in conformitate cu limitarile legale conform carora nu se admit cresteri salariale; salariile se diminueaza si apoi se readuc la nivelul anterior; se mentine principiul de la pct. 6;
  8. 2012-2015 ~ sunt puse pe rol procese de catre sindicate; o parte sunt respinse, altele sunt in curs; ordonatorii nu iau in calcul posibilitatea acordarii sporului decat prin prevederi legale exprese sau prin sentinte ale instantei;
  9. 09.04.2015 ~ OUG 83/2014 (salarizarea pentru anul 2015) este aprobata si modificata prin Legea nr. 71/2015 care aduce pentru prima data dupa 01.01.2010 precizari privind principiul mentionat la pct 6: "prin nivel de salarizare în plată pentru funcţiile similare se înţelege acelaşi cuantum al salariului de bază cu cel al salariaţilor având aceeaşi funcţie, în care au fost incluse, după data de 31 decembrie 2009, sumele aferente salariului de încadrare, precum şi sumele aferente sporurilor de care au beneficiat înainte de această dată, dacă salariatul angajat, numit sau promovat îndeplineşte aceleaşi condiţii de studii - medii, superioare, postuniversitare, doctorale -, de vechime şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii, specifice locului de muncă la data angajării sau promovării";
  10. 09.04.2015 ~ articolul (pct. 9) in care se defineste principiul (pct. 6) este o completare a articolului 5 din OUG 83/2014: "in anul 2015, pentru personalul nou-încadrat pe funcţii, pentru personalul numit/încadrat în aceeaşi instituţie/autoritate publică pe funcţii de acelaşi fel, precum şi pentru personalul promovat în funcţii sau în grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare în plată pentru funcţiile similare din instituţia/autoritatea publică în care acesta este încadrat sau din instituţiile subordonate acestora, în cazul în care nu există o funcţie similară în plată."
  11. dupa 09.04.2015 - MJ/ANP nu se decid asupra modului de aplicare a prevederilor art 5 din OUG 83/2015; SNLP solicita in scris plata sporului sub forma unei compensatii (sporul fiind desfiintat) pentru toti salariatii care se incadreaza in criteriile legale; se initiaza procedura prealabila pentru actionarea in instanta a MJ/ANP; se deruleaza corespondente cu alte institutii;
  12. septembrie 2015 ~ initiatorul Legii nr. 71/2015, Camera deputatilor, precum si MFP emit interpretari ale definitiei date principiului de la pct 6; interpretarile ajung la MJ insa in continuare se mentine starea de studiu si nu de aplicare a legii in sistemul penitenciar; ambele interpretari sunt restrictive in privinta sporului pentru studii superioare facand referiri doar la anul 2015 nu si la anii anteriori dar sunt mai largi si permisive in privinta sporului pentru doctorat, cu toate ca drepturile sunt similare si au temei identic (cauza acestei diferentieri priveste magistratii, punctele de vedere fiind cerute in principal de CSM; sporul pentru studii superioare se regaseste doar in structura de aparare nationala);
  13. noiembrie 2015 ~ ANP transmite in unitati adresa nr. 62029/16.11.2015 avand atasata interpretarea MJ; se merge pe o aplicare limitativa a principiului cu efect doar asupra personalului care au fost incadrati sau au avut o modificare a raportului de serviciu in 2015.

Concluzie: sporul de studii superioare si de doctorat nu se poate acorda celor care nu au beneficiat de acest drept la data de 31.12.2009 decat sub forma unei compensatii in valoare de 25% din salariul de baza (sporul propriu-zis fiind eliminat din legislatie), conditionat de existenta uneia dintre situatiile prevazute in art. 5 din OUG 83/2014 situatii care au legatura cu evolutia raportului de serviciu (incadrare, numire, promovare). De la acest punct, plecand de la premisa existentei unei licente in studiile cerute, conform studiilor/domeniilor din OMJ 399/C/2007, exista doua interpretari posibile:

  • Interpretarea ANP/MJ (restrictiva) ~ care coincide cu cea indusa prin interpretarea transmisa de Camera deputatilor catre Ministerul muncii intr-un anumit paragraf, prin sublinierea anului vizat de efectele OUG 83/2014, respectiv 2015, ca an in care trebuie sa se fii produs incadrarea sau modificarea raportului de serviciu pentru a se activa dreptul prevazut in legislatie din 2010 si doar explicitat in 2015; 

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.10.12

  • Interpretarea SNLP (extinsa) ~ pentru perioada 01.01.2010 - pana in prezent, avand in vedere existenta in legislatie incepand cu anul 2010 a principiului de la punctul 6, precum si definirea acestuia in anul 2015, agentii care au dobandit licenta in studii de specialitate prevazute pentru domeniul functiei ocupate trebuie sa beneficieze de o compensatie de 25% pentru studii superioare, incepand cu data inaintarii catre angajator a dovezii absolvirii studiilor, respectiv a solicitarii de acordare a compensatiei; in cazul in care ANP/MJ nu achita drepturile retroactiv, compensatia trebuie platita cel putin incepand cu 01.01.2015 pentru toti salariatii care indeplinesc conditiile din OMJ 399/C/2007; in acest sens argumentam citând chiar din interpretarea Camerei deputatilor care vizeaza prioritar sporul pentru doctorat desi este un drept similar acordat in baza aceluiasi temei cu cel pentru studii superioare; mentionam ca sublinierea sintagmelor "alte discriminari" si "masura reparatorie" nu ne apartine (este a MM sau a MJ / materialul l-am obtinut de la MJ):

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.17.57

Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.18.18

 Captura de ecran din 2015.11.21 la 10.19.14

Procese: pe baza interpretarii SNLP, vom finaliza etapa procedurilor prealabile si transmitem filialelor SNLP materiale de suport pentru actionarea in instanta in revendicarea dreptului pentru toti salariatii care indeplinesc conditiile. 

 

Comentarii  

0 #47 gigi 02-01-2016 19:54
La multi ani
Citat
0 #46 Panseluta 02-12-2015 17:01
Citez pe Ana:
Domnule Stefan,va rog frumos sa imi spuneti la reeducare cat va fi marirea din decembrie ?10% sau 25% ? Va multumesc !


Pune mana si citeste draguta mea. V-ati invatat mura-n gura toti.
Citat
0 #45 Ștefan Teoroc 26-11-2015 20:37
25% !
Citat
0 #44 Ana 26-11-2015 16:36
Domnule Stefan,va rog frumos sa imi spuneti la reeducare cat va fi marirea din decembrie ?10% sau 25% ? Va multumesc !
Citat
0 #43 Ștefan Teoroc 25-11-2015 07:25
N-are legatura una cu alta. Se suprapun. Observa te rog ca este vorba despre acelasi act normativ care se tot modifica respectiv OUG 83/2014 pt salarizare pe 2015

Problema mare este alta. De fapt necunoscuta. Intelegem ca majorarile de 25/15/10% functie de sector (sanatate-asist enta / educatie/restul bugetarilor) se acorda incepand cu 1 decembrie dar nu stim ce va fi de la 1 ianuarie pentru ca trebuie emis un nou act normativ pentru salarizarea pe 2016!!!

Tare ma tem de pierderi pe alta parte. Urmariti si voi declaratiile. Prea mult entuziasm strica uneori. Mai intai tehno-premierul iese si spune ca majorarile creeaza un impact prea mare pe PIB (MFP a afirmat 5%) pentru ca ieri dupa promulgarea legii sa iasa din nou si sa spuna "hai ca le-am dat pentru ca impactul de 3% din PIB e suportabil". Inca nu vreau sa fac estimari dar ceva este putred oricum.

Presedintele si premierul au primit un sah cu majorarile astea. Daca le aproba au o dificultate bugetara si asperitati cu FMI, daca nu le aprobau aruncau tot sectorul public in proteste iar protestele astea se cam suprapuneau peste alte linii de actiune care probabil vor rabufni pe 1 dec.

Stati linistiti, calculele se fac cat de bine posibil iar ratiunile bugetare sunt doar un element din ecuatie
Citat
0 #42 finul Alecu 25-11-2015 06:11
Am o intrebare-cei care au beneficiat de majorari de 75% ptr S si D ,vor mai primi 10%?
Citat
0 #41 Ștefan Teoroc 24-11-2015 23:27
Mihnea - nu (doar 25% nu 50%) / sa nu exageram :-)
Agent #40 - situatia este departe de a fi stabila inca / si acest 10% a fost la un pas de respingere / inca nu stim cu ce lege de salarizare pentru 2016 va iesi tehno-guvernul / multe sunt in joc nu numai saltul peste 10% / avem de mentinut majorarile de 75% pentru sambete/duminic i si sarbatori si pesniile militare pentru care iata cu nu se emit inca norme de aplicare / plus ca marirea procentului de 10% doar pentru penitenciare sau pentru un anumit sector in afara de educatie si sanatate/asiste nta sociala este doar o speranta fara fundament / personal ma tem ca ceea ce se da acum pe o parte se va taia pe alta in scurt timp / dar vom vedea
Adi - OMJ 399 a fost dat in baza unei ordonante abrogate prin legea 330 si apoi 284 9salarizarea unitara) / nu se pune problema unui ordin nou pe linia sporurilor / nu mai exista temei / singura sansa este interpretarea favorabila daca sunt argumente si din pacate asta nu se rezolva decat prin instanta / insa in lipsa normelor clare nici instanta nu poate inventa vreun temei
Citat
0 #40 AGENT 24-11-2015 22:59
Domnule Stefan legea cu cresterea salariala a fost aprobata de presedintele tarii, deci 25% la medical ,25 % la asistentii sociali si 10 % la restul bugetariilor intrebare domnule STEFAN :CREDETI CA ESTE NORMAL CA EU AGENT SUPRAVEGHETOR PE O SECTIE DE 300 PPL SA PRIMESC CRESTERE SALARIALA 10% IAR ASISTENTUL MEDICAL SI ASISTENTI SOCIALI 25% ,CU TOTII SUNTEM ANGAJATII AI ANP SI SUNTEM FPSS .IAR VOLUMUL DE MUNCA LA UN AGENT SUPRAVEGHETOR CU 300 DE PPL PE SECTIE OARE CUM ESTE DOMNULE STEFAN MIC SAU MARE ???VREM SI NOI CEILALTII O MARIRE DE 25% !!! SA FACEM GREVA DOMNULE STEFAN ASA NU SE MAI POATE !!!
Citat
0 #39 Mihnea 24-11-2015 22:52
Domnule Stefan ce sa intelegem noi asistentii medicali vom mai primii inca o marire de 25% de la 1decembrie dupa marirea din octombrie?
Citat
0 #38 Ana 24-11-2015 19:12
TOŢI BUGETARII vor primi salarii MAJORATE. Klaus Iohannis a promulgat legea

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea prin care sunt majorate cu 25% salariile angajaţilor din sănătate şi ale asistenţilor sociali şi cu 10% salariile tuturor celorlalţi bugetari care nu au beneficiat anterior şi de alte majorări. Creşterea cu 10% a salariilor intră în vigoare de la 1 decembrie.


Citeste mai mult pe RTV.NET: www.romaniatv.net/.../
Citat
0 #37 Adi 24-11-2015 17:58
Stefane ,as avea si eu o intrebare pe care o aud pusa tot mai des de colegi si anume:
Daca vom actiona in instanta pe noul cadru legislativ, colegii care au absolvit facultatea din 2010 si pana in 2015 si au urmat specializari exact in domeniul de activitate in care sunt incadrati(acest e situatii au fost sesizate de ,,Lenu'', ,,un grup de sindicalisti''e tc. in acest articol) au sanse sa primesca si ei sporul de studii sau nu ? Problema care se pune este daca se poate actiona in instanta si faptul ca acel OMJ 399/2007 este depasit,abrogat in 2015, nu este conform cu specializarile noi aparute in invatamantul superior romanesc actual si produce efecte de discriminare dupa atatia ani, fata de personalul care s-a preocupat sa se dezvolte personal prin urmarea acestor facultati-speci alizari specifice domeniului in care sunt incadrati si nu pot primii sporul datorita efectelor produse de acel OMJ 399/2007 care nu a mai fost actualizat deoarece si-a incetat efectul in 2009 dupa taierile salariale. Asa s-a intamplat daca sindicatul nu a luat atitudine atunci cand s-a editat acel OMJ sau imediat dupa emiterea lui pentru a fi trecut in dreptul specializarilor agreate de ANP si sintagmele,,sau din aceeasi ramura de specialitate’’ .Acest lucru nu s-a intamplat probabil pentru a nu beneficia de acest spor decat un numar restrans de colegi in ciuda faptului ca se cerea clar ca studiile superioare sa fie specifice domeniului de activitate respectiv.Nu se poate face o adresa catre noul ministru din partea SNLP?Sa actionam pe doua planuri atat in instanta cat si la Domana Ministru a Justitie,poate se gaseste o solutie rapida tinand cont ca mai avem doar o singura luna la dispozitie din acest an si in noul an nu se va mai acorda nimic, fiind an electoral.In acesta adresa sa fie explicata aceasta situatie creata si sa se solicite Doamnei Ministru a Justitie emiterea unui nou OMJ .Poate ar trebui explicat faptul ca aceasta categorie de angajati care s-au preocupat de dezvoltarea personala urmand facultati in domeniul de activitate in care sunt incadrati,mult mai pe specificul sectorului lor de activitate si de care se foloseste ANP-ul si unitatile prin munca de zi cu zi a acestora si nu sunt renumerati la fel ca si colegii lor .Stiti bine ca sunt situatii a unor colegi care primesc sporul pe specializari care nu au nici o treaba cu sectorul in care lucreaza si tocmai de aceea este nedrept fata de colegii care ar indeplinii cerintele.Sunt colegi agenti care lucreaza la evidenta si se foloseste sistemul de ei pentru ca au studii juridice ,sunt colegi care lucreaza la financiar si se foloseste sistemul de ei in anumite situatii pentru ca au studii economice de specialitate ,sunt colegi educatori care sunt licentiati in domeniul educatiei si muncesc ca specialisti prin elaborarea de programe educative ,sustin programe educative,fac evaluari ,sunt colegi la paza care au studii superioare si sunt licentiati in drept si lucreaza ca sefi de tura,sef de sectiii etc. si exemplele pot continua si nu primesc sporul de studii superioare..Est e normal ca acesti oameni de atatia ani de zile sa fie buni numai cand e vorba de muncit si cand e vorba sa fie si renumerati ca atare sa nu se poata face acest lucru?Nu se poate ca de fiecare data cand pui o asfel de problema, sa auzi voci care spun ,pai cine ii pune sa accepte?Daca ar fi asa de usor sa refuzi ar fi bine, insa, stim cu totii ca nu este asa de simplu in realitate.Ce impiedica SNLP-ul sa faca un astfel de demers? Tinandu-se cont de faptul ca noua lege de salarizare a fost amanata pentru 2017, este neaparat necesar solicitarea emiterii unui nou ordin al Ministrului Justitiei pentru a debloca aceasta situatie nedreapta, creata de emiterea unor legi si acte normative neclare care produce discriminari fata de personalul care si-a terminat studiile superioare la fel ca si colegii lor si au aceleasi incadrari,lasan d neclarificata situatia acestora pe o perioada asa mare de timp 2010-2015.Cum e posibil sa vii cu o interpretare de genul ca cei care sunt incadrati in anul 2015 pot primii sporul ,cei care au fost trecuti de pe o functie pe alta in acest an pot lua sporul si ceilalti care de ani de zile asteapta acordarea acestui spor de studii sa ramana cu buzele umflate si sa le spui: ,,La instanta cu voi daca vreti acelasi lucru .’’Pai da la instanta, ca sa asteptam ani de zile pana la pronuntarea unei sentinte.Cred cu tarie ca trebuie actionat cat mai curand si facute demersurile necesare catre Ministrul Justitiei si explicate aceste situatii si necesitatea emiterii unui nou OMJ sau a unei adrese care sa rezolve problema tuturor situatiilor prezentate .Va solicit acest lucru domnule Teoroc in numele mai multor colegi membrii de sindicat carora nu le-a mai ramas decat sa isi puna speranta in sindicat ca le va rezolva aceaste problema.Daca vom fi refuzati de Doamna ministru si nu va gasii o rezolvare a situatiei,atunc i intradevar nu ne ramane decat posibilitatea actionarii in instanta.Astept am raspunsul tau !
Citat
0 #36 De la Craiova 23-11-2015 21:28
Citez pe david:
In continuare domnilor sindicalisti pentru cei care sunt licentiati in administratie publica( doar lucram in administratia privata) si care nu fac obiectul acelui OMJ 399 nu se face nici o reparatie morala si pecuniara si mai ales au finalizat facultatea inainte de 2009 si credeti-ne nu suntem putini. Multumim!

Ce vrei sa zici cu asta? Fii mai explicit, nu te intelegem!!!
Citat
0 #35 Marius 23-11-2015 15:36
Materiale si forma cererii cand le trimiteti la filiale.Cu cat asteptam mai mult , se uita de noi.
Citat
0 #34 david 23-11-2015 10:41
In continuare domnilor sindicalisti pentru cei care sunt licentiati in administratie publica( doar lucram in administratia privata) si care nu fac obiectul acelui OMJ 399 nu se face nici o reparatie morala si pecuniara si mai ales au finalizat facultatea inainte de 2009 si credeti-ne nu suntem putini. Multumim!
Citat
0 #33 Ștefan Teoroc 22-11-2015 19:13
Adina - Se pare ca s-a strecurat o distorsiune de perceptie. Nu se pune problema de a lasa balta pe cineva. Se pune problema competentei teritoriale. Procesele vor fi puse pe rol de SNLP. Filialele SNLP sunt constituite in unitati, competenta apartinand angajatorilor respectivi. Deci la Baia Mare de exemplu, procesul va fi pus pe rol de SNLP Baia Mare. Si asa mai departe. Nu este primul proces pus pe rol de SNLP. In ultimii 10 ani avem sute de procese la activ toate puse pe rol in acelasi format cu o singura exceptie in care am incercat sa tinem centralizat un proces la Bucuresti, proces care insa viza un principiu si nu drepturile unor anumiti salariati la concret. Pentru a suspenda prescriptia am pus procesul centralizat si ne-am dat imediat seama ca este o greseala strategica. Ne-am luptat la Bucuresti unde termenele sunt lungi cu 40 de unitati cu ANP si cu MJ, simultan. Doar prin manevrele procedurale ale reclamantilor, nu am reusit sa ne judecam pe fond cu adevarat. Procesul a fost pana la urma respins. Cand o unitate uita sa depuna un document, cand uita sa puna stampila cand nu mai stiu ce se invoca. Procesul a fost pus pe rol in 2008 si abia anul asta a fost finalizat. A fost singura incercare de acest tip si nu vom mai repeta greseala. Ne intereseaza sa castigam procesul asta si nu sa facem ceva formal. De la centru coordonam tot si transmitem toate materialele care sunt necesare. Insa nu putem face in locul oamenilor cereri pentru acordarea dreptului si note raport pentru depunerea documentelor. De asemenea procedura prealabila sa va face de noi dar se poate dubla teritorial. Filialele SNLP stiu exact ce au de facut. Subiectul s-a dezbatut si la Consiliul national SNLP incheiat recent.
Daca vor exista unitati in care majoritatea se opune unui astfel de proces, vom actiona punctual. Nu avem vreo confirmare in acest sens pana acum.
Citat
0 #32 Adina 22-11-2015 16:35
Domnule Teoroc chiar credeam ca asa cum ati procedat si in alte dati, cand ne-ati solicitat acordul prin semnaturi ca sa ne reprezentati in procesele deschise in instanta, am sperat ca o sa ne ajutati si de aceasta data,insa se pare ca ati pasat pisica la noi in curte.Chiar daca este un proces care nu ii intereseaza pe toti membrii de sindicat, totusi suntem destul de multi in aceasta situatie nedreapta si asteptam sprijinul organizatiei centrale. Nu stiu in ce masura organizatiile locale vor fi de acord sa cheltuiasca cotizatiia tuturor membrilor de sindicat pentru un grup de 15-20 colegi in instanta.Daca ati fi procedat asa cum v-a sugerat Lenu si ceilalti colegi se aduna un numar de aprox.200-300 de colegi din toata tara, aflati in aceasta situatie si fiecare filiala contribuia cu o anumita suma pentru sustinerea acestui proces.Din cate am mai discutat si cu colegi din alte unitati,acestia au spus ca reactia colegilor fara studii care nu au aceasta problema, nu sunt deacord sa deschida filiala SNLP un proces pentru ei in instanta.Asa cred eu ca era cel mai bine pentru rezolvarea acestei situatii,un proces la Bucuresti pentru toti cei care nu primesc sporul de studii .Poate veti gasi modalitatea de a rezolva aceasta problema spre binele colegilor, ca sa nu le dam motiv acestora sa zica ca atunci cand au avut si ei o problema serioasa si au avut nevoie de sprijinul sindicatului au fost lasati balta sa se descurce singuri.
Citat
0 #31 finul Alecu 22-11-2015 14:46
Cred ca fiecare grupa sindicala din teritoriu poate deschide actiuni tinand seama de competenta teritoriala a instantei.Este posibil ca prin L71 sa se obtina ceva.
Citat
0 #30 finul Alecu 22-11-2015 14:43
Da,am auzit si la banci de clauze abuzive.Totusi, instanta este cea care decide daca o clauza este abuziva sau un act normativ este neconstitutiona l.In situatia cand achizitorul indeplineste alte atributii decat cele specifice functiei de incadrare,stabi lite prin dzu,este o situatie legala si se considera ca respectivul este schimbat temporar din acea functie,conf art 55 al 4 sau al 2 din L 293.Dzu este un act administrativ,u ltimul in ierarhia legilor,ca forta juridica,dupa omj siDec DG.Acest act, DZU de director unitate este anulat/modifica t ori de directorul care l-a emis,ori de instanta de contencios.
Citat
0 #29 GOGU 22-11-2015 13:43
Citez pe Adi:
Referitor la punctul 3 lit. d e discutabil, tinand cont de cei numiti " prin orice alta modalitate". Directorul unui penitenciar poate sa numeasca prin Decizie ca un agent sa indeplineasca o functie.

da cum faceam noi pe sectie fara sa avem functia respectiva si I.A FACEA IN PC 2CA EL DE......NU II PLACEA PE SECTIE
Citat
0 #28 Adi 22-11-2015 13:05
Citez pe Ștefan Teoroc:
Adi - pe scurt:
- fisele de poste care includ la final sintagma "indeplineste alte sarcini" sunt abuzive / in loc de toata fisa poti pune doar "indeplineste orice ii da sefu"
- DZU este un act administrativ cu caracter exceptional si mai ales temporar (O ZI!) / este reglementat incert printr-o decizie a DG ANP mai veche / indiferent de forta actului decizional acesta este ilegal daca este pe langa lege, logic nu? Ori daca un om este in statul de functie in paza si primeste atributii de achizitor (sau invers) este legal sau nu?? Ce parere ai si cum argumentezi?

Nu fac referire la DZU, vorbesc despre aceea decizie semnata si inregistrata cu nr. prin secretariat, care are efect intreg anul.
Nu e legal ce se intampla, in speta acea fraza tipica prin care esti inzestrat cu toate calitatile posibile. Dar vad ca inafara de a povesti nu se face nimic.
Citat
0 #27 Ștefan Teoroc 22-11-2015 10:49
#23 si #24

au fost puse pe rol procese anterior aparitiei OUG 83 si L71 / unele s-au pierdut din pacate / avem un proces la ANP aparat central care evolueaza interesant / pentru toti am recomandat actionarea pe noul cadru si trimitem materiale de suport in acest sens / am initiat colaborarea cu un avocat bun din Buc si construim o actiune care poate servi ca model sau sprijin / nu se poate face centralizat din pricina criteriilor de competenta / nu este un proces general care sa vizeze un principiu ci este un proces doar pentru cei aflati in situatiile respective la fiecare unitate
Citat
0 #26 Ștefan Teoroc 22-11-2015 10:46
Adi - pe scurt:
- fisele de poste care includ la final sintagma "indeplineste alte sarcini" sunt abuzive / in loc de toata fisa poti pune doar "indeplineste orice ii da sefu"
- DZU este un act administrativ cu caracter exceptional si mai ales temporar (O ZI!) / este reglementat incert printr-o decizie a DG ANP mai veche / indiferent de forta actului decizional acesta este ilegal daca este pe langa lege, logic nu? Ori daca un om este in statul de functie in paza si primeste atributii de achizitor (sau invers) este legal sau nu?? Ce parere ai si cum argumentezi?
Citat
0 #25 Adi 22-11-2015 10:05
Referitor la punctul 3 lit. d e discutabil, tinand cont de cei numiti " prin orice alta modalitate". Directorul unui penitenciar poate sa numeasca prin Decizie ca un agent sa indeplineasca o functie.
Citat
0 #24 Lenu 22-11-2015 09:44
Domnule Stefan ar trebui cat mai repede sa faceti demersurile necesare pentru deschiderea unui proces pentru acordarea sporului de studii, pentru toti membrii de sindicat din tara care au studii superioare in domeniul de activitate, au terminat specializarile in perioada 2010-2015 si nu primesc acest spor.In acelasi proces trebuie neaparat contestat si OMJ 399/2007 care face discriminari atator colegi care au absolvit facultati specifice domeniului in care sunt incadrati si aceste specializarile nu sunt cuprinse in omj 399/2007 pentru ca nu au stiut de ele cei care au conceput ordinul sau nu a mai fost ,,updatat'' desi era simplu sa specifice prin adaugarea unei sintagme gen ,,din aceasi ramura'' si se evita toate aceste discriminari.V- au fost prezentate atatea exemple de catre colegii din tara, in care s-a acordat sporul pentru specializari care chiar nu sunt in domeniul de activitate si colegii care au absolvit specializari exact pe domeniul lor sa nu poata sa il primesca.Nu cred ca instanta poate sa nu de-a dreptate unor discriminari evidente create de niste persoane din anp care au elaborat respectivele propuneri cu acele specializari,,a greate'' si o sa dau doar un exemplu postat de un grup de colegi zilele trecute:coleg cu specializare in ,,Managementul resurselor umane'' este incadrat la resurse umane si nu poate primii sporul.Pai specializare mai in domeniul lui de activitate nu exista, cum sa dai sporul pentru alte specializari si la acesta nu.De aceea in acest proces trebuie neaparat contestat si OMJ-ul 399/2007 si cu siguranta se va castiga, ca pe langa specializarile din el sa fie acordat sporul si persoanelor care au studiile absolvite exact in domeniile in care sunt incadrati si nu sunt trecute acele specializari in omj .Din cate am discutat cu cineva de la o casa de avocatura,mi s-a recomandat sa solicitam instantei si contestarea OMJ-ului 399/2007 deoarece sigur o sa se castige ori anularea ordinului ori acordarea si colegilor nedreptatiti sporul, pentru ca cei care au studii in domeniul in care sunt incadrati au dreptate si instanta cu siguranta va decide ca trebuie sa li se acorde si acestora sporul.
Citat
0 #23 Proces spor studii superioare 22-11-2015 09:09
Domnule Teoroc normal este sa deschideti dumneavoastra un proces pentru toti membrii de sindicat, care se incadreaza si nu primesc sporul studii superioare si doctorat,nu sa deschidem o suta de procese si sa cheltuim banii sindicatului .In cel mai scurt timp,faceti o singura actiune in instanta la Bucuresti si cei din unitati sa faca tabele cu numele,cnp-ul,n r. de inregistrare a cererii de acordare a sporului catre unitatile din care fac parte si semnaturi, ca sunt deacord sa fie reprezentati in instanta de SNLP pentru acordarea acestui spor.De ce sa facem fiecare instiitutie atatea procese si sa aruncam cu banii la 50 de firme de avocatura.Aceas ta cred ca e cea mai buna solutie din punctul meu de vedere.Astept parerea dumneavoastra.
Citat

Google Translate

Cauta in site

  • Justice 17.10.2017 22:23
    Trebuie insistat pe eficientizarea concursurilor altfel vom rămâne ...

    Read more...

     
  • unu 17.10.2017 19:09
    Pentru cei ce intreaba de suma estimativa privind marirea de 10% spun asa ...

    Read more...

     
  • State 17.10.2017 18:07
    Dl. Stefan , ce stiti despre "fisa de monitorizare " ? In lipsa detinutilor ...

    Read more...

     
  • Marian 17.10.2017 12:40
    Ne puteti posta o suma estimativa intre minim si maxim referitor la ...

    Read more...

     
  • Costel 17.10.2017 10:11
    In legatura cu marirea de 10 la suta un procent minim si maxim cu ...

    Read more...

Google AdS