www.snlp.ro Web analytics

Norme de schimbat sau de aplicat – partea I

copyrightchangesCum spuneam in articolul anterior, 2014 se termina in rapait de tobe. Ordonante, legi, ordine, decizii, acorduri… Toate se schimba acum. Parca am vrea ca in 2015 sa intram cu alt tonus. Nu doar cu un echipament nou care desi a fost mult blamat acum este purtat cu mandrie, avand o calitate corespunzatoare. In cadrul unui articol complex fragmentat in mai multe parti vom posta tot ce se afla acum in dezbatere in vederea modificarii sau aplicarii.

Proiectul de modificare a Legii nr. 293/2004 (statutul special): Elaborat la nivel ANP, modificat de MJ, ajustat din nou de ANP si sindicate, acum se afla pe masa ministerului pentru, probabil, o ultima intalnire. In urma cu doua saptamani la nivel MJ a fost constituit un grup de lucru format din MJ, ANP si sindicate, in care a fost reluata articol cu articol legea urmarind modificarile propuse pana in prezent in proiect si facand ajustari finale.

Desi proiectul se afla in discutii de mult timp, inca se primesc reactii si propuneri din teritoriu. Atasam varianta actuala a proiectului aflat aproape de faza finala a trimiterii spre avizare in vederea depunerii la Parlament.  Va invitam sa cititi atent articolele pe care le considerati relevante si sa transmiteti ultimele observatii care mai pot fi luate in considerare in vederea discutarii cu MJ/ANP. In prezent se poarta discutii aprinse pe tipurile de munca si pe tipurile de compensare/spor. Chiar daca sporurile sunt suspendate temporar prin alte act normative trebuie sa avem in vedere situatia in care acestea se vor reacorda si sa reglementam corect in actul normativ pentru a evita inaplicabilitatea unor drepturi, cum a fost cazul sporurilor pentru sarbatori si repaus saptamanal care desi a fost prevazut in lege in anul 2004, nu a fost acordat niciodata din cauza prevederilor interpretabile ale actului normativ.

Pe langa schimbarea denumirii, una dintre ultimele modificari acceptate de MJ si ANP a fost propunerea SNLP de eliminare a sintagmei „de penitenciare” din titulatura gradelor avand in vedere ca nu a fost admisa forma (de ex) „comisar de politie penitenciara„. Desi categoria profesionala se redefineste ca politisti de penitenciare denumirea institutiei se mentine ca fiind ANP, iar Politia penitenciara nu devine o institutie noua. Atentie directori: pentru functiile de top management, se introduce mandatul de 4 ani care nu poate fi prelungit decat o singura data, la nivelul aceleiasi unitati!

4 COMMENTS

  1. Nu sunt decat cateva modificari de esenta:1)Re-reintroducerea mandatului ptr „printisorii ” de puscarii.Aici avem de discutat 2 probleme-a)cei care au deja 2 mandate ,adica peste 8 ani de domnie,rezultate din imputerniciri+un mandat anterior+mandatul etern;b)accederea ca print sa nu se mai faca pe „proiect” ptr ca avem „proiectul suprem sau strategia celor mai sus de ei.Daca proiectul printului nu are relevanta in strategia suprema..ce rost are sa-l mai punem ca piedica in calea printului?
    A doua modificare de esenta este bunul plac sau liberul-arbitru.Adica cum sa dispui tu efectuarea de ore suplimentare fara acordul angajatului.?Asistam la reintroducerea iobagiei?!Eu zic ca trebuie acordul expres si nu tacit al angajatului.De ce nu s-ar introduce si dispunerea compensarii cu timp liber in secolul urmator sau plata orelor peste cateva veacuri, in transe egale?
    Mai vorbim ca azi sunt suparat!

  2. ar trebui propus ca din mandatul de 4 ani (la directori)care ar trebui sa-l exercite dupa ce a ocupat functia prin concurs,sa se scada perioada cat a fost imputernicit.din cata stiu pe perioada imputernicirii ai aceleasi drepturi ca si cum ai fi pe functie.

  3. Nu trebuie sa permitem angajatorului sa-si acopere lipsa de personal prin dispozitii de a efectua ore suplimentare.Lipsa de personal nu este nicio situatie de forta majora, nicio situatie imprevizibila, este doar incapacitatea dumnealor de a gestiona eficient resursele.

  4. Art. 45 alin. 6 din proiectul de statut este neconstitutional. Angajatorul isi rezerva dreptul de ,,a dispune ore suplimentare”, fapt ce contravine art. 42. alin. 1 din Constitutia Romaniei si art. 120 alin. 2 din Codul Muncii. Practic angajatorul isi rezerva dreptul a a ne planifica fiecaruia dintre noi timpul liber dupa bunul plac, pana la 360 de ore anual fara a avea nicio ingradire in acest sens.De acord ca facem parte din unitatile de siguranta nationala si in anumite situatii anume prevazute angajatorul trebuie sa poata dispune aceste ore(ex. se prelungeste o sedinta de judecata la o anumita instanta, avem un caz de infarct al unui p.p.l., o razvratire, o incercare de patrundere din exterior, o revolta, calamitati naturale, etc), dar este inadmisibil ca angajatorul sa poata dispune prelungirea programului normal de munca.Pai in felul acesta ei nu fac altceva decat sa se asigure ca pana vor putea(cand si daca vor putea) obtine incadrari de personal, vor creste milionul acela de ore suplimentare, pentru ca eu ca angajat nici macar nu pot contesta dispozitia lui ca devin automat sanctionabil.Este o pozitie tipic sclavagista si comunista a angajatorului si din pacate pentru dumnelor sclavia a fost abolita, iar munca fortata interzisa atat prin norme interne cat si internationale de drept. Un statut modern, democratic trebuie ne asigure toate drepturile prevazute de Codul Muncii in materia timpului de munca, a efectuarii orelor suplimentare ,,numai cu acordul salariatului” a compensarii orelor suplimentare ori a platii acestora.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)