Sindicatul Național

al Lucrătorilor de Penitenciare

Din tara lui "Organ De Control"

mj controlVineri 17 ianuarie 2014, SNLP a depus la MJ un document elaborat ca reactie la verificarile efectuate de corpul de control al MJ la Penitenciarul Jilava in luna decemrie 2013, soldate cu un raport care poate fi descris din punctul nostru de vedere ca un exemplu de neprofesionalism. Plecand de la o speta simpla in care a fost insa implicata o persoana privata de libertate care a detinut anterior o functie publica, verificatorii au stabilit ca toti cei controlati sunt superficiali, defectuosi si inutili actiunile lor fiind de natura a afecta dreptul la imagine al respectivei persoane.

Nu conteaza contextul in care reusim sa avem rezultate bune fara sa primim nimic, nu conteaza ca evadarile din sistemul penitenciar sunt atat de rare incat nici nu se poate stabili o frecventa, nu are importanta ca 60 de agenti (escorte) din Jilava obtin un puhoi de venituri impartindu-se intre 600 de detinuti, 28 de puncte de lucru si 18 instante zilnic. Importante sunt constatarile si sanctiunile aplicate cu maxima intransigenta pe fragmente de context. Nu putem publica raportul Corpului de control si preferam sa eliminam din reactia noastra anumite date operative chiar daca nu sunt clasificate, insa puteti deduce usor intregul cadru precum si esenta documentului elaborat de SNLP.

Noi nu ne dorim conflicte si nu le-am provocat niciodata, dar daca si MJ incurajeaza astfel de practici, amplificand presiunea care creste zilnic pe umerii salariatilor, vom incepe mediatizarea tuturor detaliilor interne pe care le puteti parcurge in materialul atasat si vom cauta solutiile in modalitati de actiune mai putin armonioase. In functie de feedbackul pe care il vom primi de la MJ, vom stabili faza urmatoare.

Nr SNLP: 5/17.01.2014

Nr MJ: 4119/17.01.2014

 

Catre

Ministrul Justitiei

Domnul Robert Marius CAZANCIUC

Stimate domnule ministru

 

Va transmitem dezacordul SNLP privind modalitatea in care Corpul de control al ministrului justitiei a efectuat verificari, a pus concluzii si a formulat propuneri privind o situatie din Penitenciarul Jilava, care se presupune ca ar fi prejudiciat dreptul la imagine al persoanei private de libertate (editat).

 

Raportul de control nr (editat)/10.12.2013 a fost transmis in tot sistemul penitenciar. SNLP a primit sesizari privind incorectitudinea datelor incluse in material, sens in care obiectam fata de subiectivitatea si lipsa de profesionalism ale verificarilor efectuate de echipa de control si sustinem ca diseminarea unui astfel de raport creeaza o presiune suplimentara si inutila asupra personalului, constituindu-se ca element demotivant si tratament injust.

 

In perfecta cunostinta de cauza, ne asumam termenii utilizati in prezentul material si suntem de parere ca intemeierea unor concluzii pe supozitii si interpretari eronate este nepermisa la nivelul ministerului care garanteaza asigurarea conditiilor înfaptuirii justitiei ca serviciu public, acordandu-ne pe deplin dreptul de a replica si de a critica in numele membrilor nostri de sindicat afectati de situatie precum si de intregul context la care vom face referire in cele ce urmeaza.

 

Evaluarea in cuprinsul raportului de control, ca fiind defectuoase, atat a actului de management cat si a unei intregi serii de activitati si misiuni exercitate de personalul din Penitenciarul Jilava reprezinta un act mai degraba de injustitie. Penitenciarul Jilava este o unitate relevanta in sistemul penitenciar si nu poate fi evaluata doar prin filtrul unei situatii singulare, cu efect restrans, cu atat mai  mult cu cat evaluarea are nuante subiective. Prin urmare vom prezenta intregul context ignorat deliberat de o echipa de control dedicata exclusiv obiectivelor disciplinare lipsite de componenta indrumarii si analizei corecte a unei situatii deosebit de complexe.

 

Desi SNLP avea intentia sa provoace intr-o maniera organizata dezbaterea situatiei de criza pe care o traverseaza sistemul penitenciar, demersurile drastice orientate recent spre anumite unitati din sistem ne obliga sa ne manifestam din timp pozitia luand in considerare criteriul primordial al functionarii structurii noastre asociative respectiv protectia intereselor membrilor de sindicat.

***

Pentru a incadra corect situatia de criza la care facem referire mai sus, vom enumera o serie de indicatori generici si specifici care trebuie sa fie luati in calcul la orice evaluare, verificare, inspectie sau control care se efectueaza intr-un penitenciar si care vizeaza actul de management.

 

Indicatori generici (regasiti si in cadrul functional al Penitenciarului Jilava):

  1. cresterea progresiva a numarului de persoane private de libertate;
  2. evolutia constanta a numarului de misiuni efectuate si a complexitatii acestora;
  3. incarcerarea unui numar in crestere de persoane care au detinut functii publice;
  4. atentia sporita a mass-mediei si tabloidizarea unor evenimente interne;
  5. presiunile enorme exercitate asupra personalului din unitatile care au in custodie personalitati publice;
  6. mentinerea constanta a numarului de salariati in ultimii 8 ani;
  7. degradarea alarmanta a mijloacelor de siguranta;
  8. lipsa dotarilor (echipament specific, armament, camere de luat vederi, detectoare, aparate de bruiaj, etc);
  9. bugetul precar care nu acopera cheltuielile functionale si salariile pentru un an intreg precum si lipsa de resurse pentru a se asigura drepturile persoanelor private de libertate, salariatii fiind expusi proceselor;
  10. conditiile precare de munca;
  11. formarea profesionala aproape inexistenta (mii de salariati nu au participat niciodata de la angajare, la o activitate de pregatire);
  12. gradul alarmant de indatorare a personalului si vulnerabilitatile din planul integritatii salariatilor;
  13. necesitatea obtinerii de venituri proprii si fortarea personalului la maxim pentru realizarea acestui obiectiv;
  14. interesul unitatilor pentru activitatile socio-educative care presupun eforturi operative considerabile si asumarea unor riscuri pe masura;
  15. numarul urias de ore suplimentare imposibil de compensat cu timp liber (150 mii lunar, realizate de 4000 de salariati, la nivel national - schimburile operative);
  16. cazurile extreme in care supravegherea se realizeaza cu un singur om pe trei sectii aflate la niveluri diferite, inclusiv cu salariati de sex feminin, precum si cele in care paza perimetrelor se realizeaza cu persoane private de libertate sau prin mentinerea oamenilor in posturi peste 15 ore fara pauza, fara protectie corespunzatoare impotriva intemperiilor precum si fara posibilitatea satisfacerii necesitatilor fiziologice;
  17. disparitia din anul 2009 a elementelor motivationale (prime, premii) si fortarea performantei printr-un management exclusiv sanctionator (motivare negativa) precum si excesul de verificari, inspectii si controale care nu pot suplini resursele umane si dotarile;
  18. blocarea posturilor vacante si lipsa specialistilor (medici, economisti, etc);
  19. precaritatea conceptului de sanatate si securitate in munca ori de medicina muncii (directorii de unitati au fost obligati sa cheltuiasca banii alocati in aceasta directie, pe alte prioritati functionale);
  20. lipsa de protectie a personalului amenintat, agresat sau actionat in instante;
  21. inexistenta asigurarilor/despagubirilor de risc si a fondurilor pentru consultanta/asistenta juridica a salariatilor;
  22. nerespectarea de catre angajator a unor prevederi legale care stabilesc anumite drepturi pentru personalul din penitenciare.

Indicatori specifici (strict pentru Penitenciarul Jilava):

Efective/siguranta:

  • efectiv total - (editat) salariati ( --- în sectorul operativ) care au in custodie 1800 persoane private de libertate;
  • dintre (editat) posturi de paza a perimetrului unitatii, (editat) sunt asigurate cu persoane private de libertate, pe fiecare schimb operativ;
  • nu exista rezerve in schimburile operative decat noaptea cand se obtine o singura  rezerva prin reducerea posturilor de supraveghere a sectiilor;
  • un schimb operativ este format din doar (editat) de agenti;
  • pe fiecare sectie sunt maxim (editat) agenti dar exista si sectii cu (editat), in special noaptea;
  • 60 de agenti care asigura escortarea in exteriorul unitatii, prezinta zilnic 60 de persoane private de libertate la 18 instante de judecata (Bucuresti si alte localitati) si asigura zilnic paza/escortarea a 600 de persoane private de libertate la cele 28 de puncte de lucru;
  • elementele enumerate la pct. 1 genereaza un numar foarte mare de ore suplimentare necompensate cu timp liber si de zile de concediu neefectuate, in special in  sectorul oeprativ.

Buget/venituri proprii:

  • aproximativ 600 de persoane private de libertate folositi la munca, inclusiv în interesul locului de detinere
  • 210.000 lei se obtin lunar ca venituri proprii
  • buget alocat lunar - 590 mii lei (titlul II - bunuri si servicii)
  • buget necesar lunar - 720 mii lei (titlul II - bunuri si servicii)
  • necesarul lunar de hrana si alte materiale se completeaza inclusiv prin eforturi individuale ale salariatilor (sponsorizari, achizitii personale, etc)

Dotari/investitii/conditii de munca:

  • dotarile de natura obiectelor de inventar sunt uzate fizic in proportie de 60%;
  • mijloacele de transport, conform normativului si exploatarii continue, sunt uzate în mare masura in proportie de 73%; acestea nu pot fi casate avand in vedere ca nu pot fi inlocuite din lipsa de fonduri; nu s-a mai reinnoit parcul auto din anul 2011, an in care s-a primit o singura autoduba;
  • perimetrul unitatii are 3 km lungime si asigura paza a 3 unitati cu 1000 salariati si 2100 de persoane private de libertate, dintre care 250 de persoane private de libertate bolnave (editat); 500 de salariati si 100 de vehicule intra si ies zilnic pe unica poarta de acces in complex; la aceasta se adauga persoanele private de libertate;
  • de peste 6 ani se propune spre aprobare efectuarea studiului de prefezabilitate pentru împrejmuire, studiu pentru care nu s-au primit fonduri (valoare estimativa: 53.200 lei);
  • gardul imprejmuitor din sarma ghimpata are o vechime de peste 30 ani (s-a procedat la repararea sporadica a acestuia); (editat)
  • in aceeasi stare de degradare se afla si foisoarele de paza; sunt posturi in care foisorul, cand bate vantul, se leagana puternic, punand in pericol persoanele private de libertate sau salariatii aflati in serviciu;
  • unitatea a depus eforturi deosebite de mentinere a mijloacelor de mai sus in stare de exploatare;
  • nu s-au mai primit statii de emisie-receptie portabile  (RTP) în ultima perioada; in prezent,  exista o parte luate in custodie de la STS; RTP nu pot fi achizitionate decat centralizat fiind apoi distribuite in unitati; necesarul unitatii este de 90 RTP (pe cele 6 sectii de detinere nu exista niciun RTP in dotare; personalul si-a achizitionat din bugetul propriu mijloace de legatura tip walkie-talkie);
  • din punct de vedere al conditiilor de munca este de mentionat inexistenta spatiilor pentru servirea mesei (popota a fost inchisa);
  • postul de control nr. 2 nu este dotat pentru un control specific (lipseste scanerul pentru bagaje), iar misiunile in acest post sunt asigurate de (editat) care trebuie sa controleze zilnic aproximativ (editat) de salariati care intra si ies din sectorul de detinere, (editat) de persoane private de libertate, precum si bagajele aferente (puncte de lucru, instante, vizite, etc).

Date disciplinare (comisia de disciplina persoane private de libertate) - anual

  • 2012 - 1079 abateri cercetate / (editat) sanctiuni aplicate
  • 2013 - 1024 abateri cercetate / (editat) sanctiuni aplicate

Date privind volum de munca comisii - in medie, lunar

  • nr. persoane private de libertate analizate in comisia de individualizare - (editat)
  • nr. persoane private de libertate analizate in comisia de liberare conditionata - (editat)
  • nr. persoane private de libertate analizate in comisia de munci - (editat)

Date privind activitati de educatie si asistenta psiho-sociala - in medie, zilnic

  • nr. persoane private de libertate care efectueaza activitati de educatie - (editat)
  • nr. persoane private de libertate care efectueaza activitati de asistenta sociala - (editat)
  • nr. persoane private de libertate care efectueaza activitati psihologice - (editat)
  • nr. persoane private de libertate care efectueaza activitati de activitati sportive si moral-religioase - (editat).

In total, aproximativ 300 persoane private de libertate efectueaza zilnic activitati la cluburi, cabinete, biblioteca, capela si terenuri de sport. Adaugandu-se la persoanele care presteaza activitati productive sau sunt prezentate la instantele de judecata, vizite, asistenta juridica, medic etc, se acumuleaza un numar care depaseste cu mult 1.000 persoane private de libertate care sunt scoase zilnic la diferite activitati, in coordonarea unui numar de 100 de salariati din sectoarele operativ si socio-educativ. Volumul de activitati, raportat la personalul implicat, este enorm si totusi Jilava reuseste sa se mentina la varful sistemului penitenciar din punct de vedere al veniturilor obtinute si al activitatilor efectuate, fara a inregistra evenimente negative deosebite. Nu poate fi nimic mai frustrant, ca in acest intreg context, activitatea de management din Penitenciarul Jilava sa fie descrisa ca defectuoasa, iar intregul sistem penitenciar sa fie informat in acest sens. Termeni ca pasivitate absoluta sau superficialitate dovedesc exces de zel si patima manifestate in activitatea de control si nu fac decat sa genereze efectul invers celui urmarit de MJ ca si coordonator al ANP.

***

Domnule ministru, SNLP … (editat)

 

Prima reactie a SNLP este intotdeauna una de reechilibrare a situatiei in mod armonios, sens in care accentuam faptul ca materialul de fata este trimis strict ministrului justitiei, avand convingerea ca prezentul demers va genera un rezultat corect. Scopul acestui demers este de reactie la un act injust prin care se anuleaza eforturile unui intreg colectiv care, cu resurse infime reuseste sa obtina rezultate recunoscute inclusiv pe plan international, Jilava fiind un exemplu in sistemul penitenciar inclusiv prin modul in care a reusit sa implementeze modelul norvegian de comunitati terapeutice in Romania, urmand sa furnizeze expertiza acumulata si altor state. In loc de recunoastere, Jilava primeste din partea MJ calificativul de „management defectuos” doar pentru ca (editat) a fost filmat de o alta persoana privata de libertate intr-un decor foarte probabil regizat.

***

 

Descrierea intregului context, efectuata mai sus, are rol pregatitor al enunturilor din urmatoarea parte a materialului, care vizeazacritica argumentelor invocate pentru justificarea concluziilor din Raportul de control care face obiectul prezentei petitii. Incarcerarea unor personalitati publice, precum si mediatizarea mai mult sau mai putin sponsorizata a unor evenimente de rutina atunci cand implica astfel de persoane, nu trebuie sa acutizeze managementul predominant sanctionator practicat in ultimii 3 ani, prin evidentierea excerbata a unor disfunctionalitati normale in contextul susmentionat.

 

Raportul de control inregistrat cu nr. (editat)/10.12.2013 este dezvoltat pe 60 de paragrafe dintre care mai mult de jumatate constituie cadru descriptiv. Trebuie remarcata perseverenta organului de control de a mentiona pe parcursul a 18 paragrafe aceeasi afirmatie facuta sub diferite forme privind omisiunea unor salariati de a sesiza organele de urmarire penala cu privire la savarsirea unor infractiuni.

 

Autorii raportului invoca art 742 din Legea nr. 275/2006 care incadreaza ca infractiune fapta de introducere in mod ilicit in penitenciar a unui telefon mobil (printre alte bunuri si obiecte interzise) si continua imediat, in paragraful final din pagina 3 a materialului, afirmand: „imprejurarea ca, in mod repetat, functionarii publici care au constatat detinerea (…) au omis sa sesizeze organele de urmarire penala (…) poate avea ea insasi conotatii penale”.

 

Este nepermisa intemeierea unor acuzatii privind fapte „cu conotatii” penale comise de functionari publici cu statut special, pe un articol care reglementeaza introducerea si nu detinerea de telefoane mobile la fel cum sunt de neacceptat formularile tendentioase care privesc „superficialitatea perchezitiei” care „a zadarnicit identificarea suportului electronic” constatata doar din faptul ca nu a fost posibila identificarea unui obiect inca de la primul control efectuat, desi sunt argumente sa afirmam ca actiunea respectiva a fost efectuata profesional si temeinic. Niciuna dintre activitatile de siguranta derulate in vederea descoperirii unor bunuri interzise nu trebuie in mod obligatoriu urmata de rezultate pozitive, iar insuccesul nu prezuma superficialitatea.

 

Daca analizam aplicabilitatea unor prevederi legale atunci este relevant sa urmarim atingerea efectiva a scopului acestor dispozitii, in cazul de fata fiind vorba despre limitarea unui fenomen si sanctionarea celor vinovati. Prin urmare este imperios necesara analiza intregului context si nu a unor selectii. Simpla sesizare lipsita de continuitate nu va duce la eradicarea fenomenului, insa acest aspect apare ca lipsit de semnificatie in opinia echipei de control, care nu il mentioneaza.

 

In sensul aspectelor mentionate mai sus, precizam ca toate cazurile in care au fost constatate fapte de introducere a unor telefoane mobile in Penitenciarul Jilava, au facut obiectul unor sesizari adresate organelor de urmarire penala, fara a se detine date privind continuitatea in domeniul penal al niciuneia dintre aceste sesizari:

2011:

  • introducere si detinere de catre persoane private de libertate - 267

2012:

  • introducere de catre persoane private de libertate - 29
  • introducere vizitatori - 70
  • introducere alte persoane cu atributii oficiale - 1
  • introducere de personal - 3

2013:

  • introducere si detinere persoane private de libertate - 48 sesizari
  • introducere vizitatori - 117 sesizari
  • introducere alte persoane cu atributii oficiale - 3 sesizari

Art. 742 din Legea nr. 275/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sanctioneaza numai introducerea bunurilor si obiectelor interzise în penitenciar, prevazute în anexa H.G. nr. 1897/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, detinerea acestora de catre persoanele private de libertate constituind numai abatere disciplinara, în conformitate cu art. 63 din H.G. nr. 1897/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Urmare solicitarii prim-procurorului Parchetului de pe langa Judecatoria Cornetu, în luna ianuarie 2012 s-a renuntat la sesizarea acestui organ de urmarire penala pentru detinerea de telefoane mobile, întrucat, asa cum prevede textul de lege, constituie infractiune numai introducerea de telefoane mobile. Pana in luna ianuarie 2012, atat Penitenciarul Jilava cat si alte unitati subordonate ANP (insa nu toate) sesizau organul de urmarire penala competent cu privire la cazurile de detinere de telefoane mobile de catre detinuti, conform situatiei indicate mai sus.

 

Pe de alta parte intelegem opinia parchetului, luand in considerare perspectiva ca un val entuziast de sesizari ale parchetelor pentru introducere si detinere de telefoane mobile, la nivelul intregii tari, fara adoptarea altor masuri de reducere a vulnerabilitatii, prin investitie in dotari si modificari legislative, poate transforma Romania in tara cu cele mai multe „neinceperi ale urmaririi penale” si „autori necunoscuti” din Europa, fara ca obiectivul principal sa fie atins.

 

***

 

Revenind la fapta in sine, ne aratam surprinsi de lipsa de interes a echipei de control privind verificarea directa a situatiei prin dialog cu cei implicati. Suplinind aceasta lacuna am ales sa intrebam persoanele implicate daca se poate accepta termenul de superficialitate sau tardivitate atunci cand ne referim la perchezitiile efectuate pentru descoperirea obiectului interzis, precum si de pasivitate absoluta privind activitatea comisiei de disciplina. Ca raspuns, notam detaliile expuse de catre una dintre persoanele nominalizate in Raportul nr. (editat)/10.12.2013:

 

„In data de 29.07.2013 imediat ulterior (editat)

 

Echipa de control desemnata de M.J. a cunoscut si documentat aceste aspecte dar a construit in mod arbitrar o acuzatie nedreapta constatand ca cei implicati in munca de cercetare sunt vinovati de fapte penale constand in omisiunea de a sesiza organul penal.”

 

Niciunul dintre aspectele susmentionate nu se regaseste in materialul de control care identifica doar superficialitate, management defectuos si pasivitate absoluta a personalului din Jilava in detrimentul lui (editat). Se desprinde o singura concluzie care indica subiectivism in activitatea de control, iar acesta este mai toxic decat superficialitatea si pasivitatea.

 

Domnule ministru, va solicitam:

 

  1. sa dispuneti transmiterea de catre ANP in unitatile subordonate a prezentului material ca reparatie morala si drept la replica al salariatilor a caror imagine a fost afectata prin directionarea Raportului de control in sistemul penitenciar;
  2. sa dispuneti modificarea corespunzatoare a Raportului de control, prin eliminarea aprecierilor subiective care privesc superficialitatea unor perchezitii si omisiunea de sesizare a organelor judiciare referitor la savarsirea unor presupuse infractiuni;
  3. instructarea Corpului de control al ministrului justitiei privind prioritatea aflarii adevarului si nu necesitatea justificarii unor concluzii prestabilite pe baza unor estimari care descriu contextul in mod selectiv;
  4. organizarea unei intalniri MJ/ANP/SNLP in cadrul careia sa fie dezbatuta situatia de criza pe care o traverseaza sistemul penitenciar, mediatizat negativ in ultima perioada de timp, in scopul identificarii unor solutii.

 

 

Cu deosebita consideratie

 

Stefan Teoroc

Presedinte SNLP/FSAPAS PUBLISIND

 

Acest articol a fost arhivat. Din acest motiv, nu puteți posta comentarii noi.

Comentarii

0 #12 PTR.DREAM 24-01-2014 13:51
BOBOCI=tineri fara pic de experienta impusi de anp.
TICHILESTI=s-au dus in control dap si prevenirea prin exteriorul penitenciarului si aruncau cu diferite obiecte in posturile de paza,ptr. a le testa vigilenta.
La noi bobocii de la paza vor proceda asa.
Luati manualul si vedeti cum se executa controlul pe perimetrul L.D.
Cu parere de rau nu ati inteles substratul.
La noi bobocii pilosi sunt DAP si SSSD.
Si cititul printre rinduri este expresie romaneasca.
0 #11 Dream 23-01-2014 10:07
DJ BOBO
Fratica, cand scrii si gandesti ce vrei sa scrii ? Ce boboci injurati ca la usa cortului? Ce incalcari grave de regulament ? Ce situatie asemanatoare ca la Tichilesti ? Ce ocupatie din partea lui Stefan fata de Galati ? Ce articol decent ? Pentru ce comentarii ?

Fii mai DJ-ule cursiv...exprim a cu subiect si predicat ce ai de spus ! Arunci vorbe fara nicio legatura, fara nicio noima. Spune sa intelegem si noi !
0 #10 DJ BOBO 21-01-2014 20:54
Cu ocazia scurtei vizite in penitenciarul Galati a domnilor Popescu si Stef,ultimul a afirmat dupa o micuta vizita in interiorul penitenciarului ,ca acesta arata precum Beirutul.
Avea dreptate omul,dar mai potrivit era sa afirme ca arata ca o conducta sparta,doar unitatea este patronata de un (editat).
Atragem atentia domnului director ca are obligatia sa se supuna controlului la intrarea in unitate ca orice lucrator.
Intra cu masina propietate personala dar nu trece prin postul de control,dar nimeni nu are curajul sa o spuna-urmeaza comisia de disciplina.
Are omul putere,doar nu se subordoneaza anp-ului,el are fir direct cu M.J-ul.
Vom reveni cu incalcarea grava a regulamentului de catre doi boboci injurati ca la usa cortului de catre detinuti,dar se fac ca nu aud.
Este vorba de aceiasi situatie petrecuta ca la Tichilesti.
Vorbea un coleg,ca Stefan sa se ocupe putin de neregulile din unitatea galateana,astep tam un articol decent si comentarii pe masura.
0 #9 Andrei 21-01-2014 18:30
Felicitari pentru atitudine! Aceleasi concluzii le-a avut si Q pe siteul fsanp un pic mai devreme doar ca un pic mai acid. Si cum putea fi altfel la asemenea acuzatii si la un asemenea neprofesionalis m?
0 #8 palmasul 21-01-2014 18:28
Ptr. VICU
Vino sa muncesti la Galati.......si apoi ai dreptul sa faci afirmatii...... .climatul necorespunzator de munca si barfa a fost si sunt alimentate de ANP....prin numirea la conducerea unitatii a unor oameni fara experienta..... Ionele....condu cerea actuala ..........si recunoastem avem si vreo 5 personaje care lupta ptr putere si care vor sa ajunga ofiteri.....Tudor......Balica.
...Dumitru......si mai avem doi care sunt morti dupa ciolan si acum se victimizeaza... ...cand au fost la putere erau ca stapanii pe plantatie.....
Si sa nu uitam de Cristian care la toate sesizarile de la MJ a fost gasit nevinovat.....d omnule Teoroc sesizati va rog un control ca ceva e putred in MJ
0 #7 Nowar 20-01-2014 21:20
Felicitări Ștefan ! Foarte documentată adresa formulată. Cred că ar fi bine ca fiecare lider local, inspirat de adresa ta, să-şi formuleze o astfel de corespondenţă prin care să aducă la cunoştinţa controlorilor aspectele din propria unitate. Şi apoi să-i lăsăm să verifice vreo câteva luni/ani realitatea cu care ne confruntăm. Poate ei chiar nu o cunosc.
0 #6 Gardianul 20-01-2014 17:38
Ptr Vicu; Ai dreptate cand afirmi ca ne barfim intre noi si nu ne respectam,dar de ce dl (editat) isi tine nepotii in brate e vorba de Hardon si Rau C.,de ce Istvan nu a fost si el pedepsit ca si ceilalti sefi de sectie,?Unde -i ratiunea ? Cum de s a imbolnavit Proca subit cand trebuia sa intre in tura de noapte,cum este posibil,sa faca prostii ptr el si sunt o gramada de nereguli din cauza carora ne dusmanim,desi n-ar trebui. Nu vad nicio schimbare la noi atat timpcat exista nepotismul!
0 #5 Vicu 20-01-2014 15:11
Hilohe,
Fii mai ponderat ! Multe din scenariile tale sunt adevarate fictiuni. Te arunci mult prea cu capul inainte fara a a incerca macar sa fii mai rational. Tensiunile dintre voi tot voi le-ati creat. Nu va respectati reciproc, va jigniti si sa barfiti pe unde va prindeti si aveti pretentia unui climat corespunzator de munca.

Adevarul este ca sistemul nu poate tine pasul cu metodele alternative ale detinutilor de a introduce telefoane mobile in puscarie. Cand situatia degenereaza un pic ne trezim cu niste planuri de masuri pe hartie...nimic care sa combata la propriu fenomenul. Aflat in mijlocul orasului, penit. Galati, de-a lungul timpului ar fi trebuit sa beneficieze de investitii care sa-l "izoleze" de exterior cat mai mult posibil (garduri pe masura, restrangerea spatiilor ce compun sectorul de detinere, aparatura ultraperformant a de de control al autovehiculelor si persoanelor care intra in puscarie, sistem de plase exterioare prin care nici pasarile cerului sa nu reuseasca sa treaca indeajuns de usor, monitorizare video performanta a tuturor spatiilor vulnerabile a se introduce telefoane mobile, aparatura de bruiaj si nu in ultimul rand, infiltrarea in peretii camerelor de detinere a unor sisteme gen microcip care sa emita un semnal ori de cate ori in camera respectiva este folosit un telefon mobil.
0 #4 1500 19-01-2014 20:31
Echipa de soc Lupu & Movila a descins anul trecut la Penitenciarul Galati cu scopul vadit de a-l da jos din functie pe Alexandru Cristian. Dupa timpul de rigoare scurs a sosit si nota controlului. Pentru necunoscatori s-a parcurs perioada 01.05.2012 - 01.12.2013. Razboiul perfid intre ANP si Alexandru continua cu noi episoade pline de romantism napoleonian, iar victime cad cei care au avut curaj sa munceasca si care nu au vrut sa capituleze: Ionele, Perjeru, Rau, Agache, Radu. Trebuie sa mentionam ca in cursul anului 2013 toti ofiterii din paza au prin Comisia de Disciplina a ANP. Singurul care s-a scos alb a fost insasi Cristian Alexandru. Acest tip aluneca cu desavarsire ca un adevarat patinator pe un lac inghetat, iar ANP nu are curaj sa sparga gheata. Adica sa trimita un adjunct cu stele multe si experienta care sa stie sa-l combata pe Cristian. Sa nu vorbim despre faptul ca NIMENII nu vrea sa ocupe functiile de DASDRP si SSAR. Situatia exploziva de la Galati are urme adanci si in randul celor din subordine si de aici si cele 1500 de telefoane. Vina celor 1500 de telefoane nu apartine doar celor enumerati ci si ANP, care mentine in mod artificial aceasta stare de tensiune in randul cadrelor. Sa povestesc despre faptul ca niciun ofiter de la paza nu a vrut sa faca sef de tura. Circul a durat o sapatamana si credem ca va continua cu accente tragico-comice in viitorul apropiat.
Poate sa vina si Sf Petru la Galati impreuna cu Popescu si Stef si sa faca zeci de planuri de prevenire de introducere a telefoanelor. Mentalitatea angajatilor galateni este exact ca si cea a sefului lor cel mare: una zic si alta fac.
0 #3 RADU HILOHE 19-01-2014 13:53
Sa se spuna tare si raspicat,ce vrea anp-ul de la penitenciarul Galati.
Vreti sa faceti curatenie - incepeti cu cine trebuie!
Nu mai veniti in unitate si renuntati la amenintari voalate.
La toate comisiile la care a fost trimis directorul unitatii,nu a fost gasit vinovat.
Ati coborit mai jos si pedepsiti pe capete, de la director adjunct paza pina la ultimul agent.
Solicit presedintelui SNLP, UN ARTICOL DESPRE SITUATIA DIN PENITENCIARUL GALATI.
Se pare ca va este teama
de ceva sau de cineva in cazul penitenciarului de la Dunare domnilor de pe Ghiculeasa.
A fost in control o echipa de 10 oameni o saptamana, iar rezultatul final a fost ca toti suntem vinovati.
Daca tot vreti sa intrati in istorie-TRIMITE TI TOTI LUCRATORII LA PARCHET.
Dar sa nu uiati un lucru,dovedit dea lungul timpului-NIMENI NU ESTE BATUT IN CUIE INTR-UN ANUMIT POST-IAR CIT E ROATA DE STRICATA TOT SE MAI INVIRTE ODATA.
PTR. ei se gasesc bani,dar ptr. noi nu.
Am crezut ca noile alegeri vor aduce ceva nou,dar ne-am inselat amarnic,dar nu-i nimic se apropie altele.
0 #2 Tepes 18-01-2014 20:13
Felicitari pt articol si pozitie,dupa cate ca am supravetuit anul trecut cu finantarea din subventii aproape inexistenta,ca am adus bani la greu ,ca nu avem dotari ,ca nu ni se dau bani sa le intretinem si pe care le mai avem,ca nu avem personal in nici-o unitate nu se respecta regulamentul rpivind numarul de personal ei au nes......a si tupeul sa gaseasca vinovat personalul ca au omis sa faca nu-s ce sesizari penale fara nici-un rezultat atunci cand s-au gasit telefoane mobile,ca le-au trebuit ani de zile sa inteleaga ca fenomenul acesta nu dispare decat prin legea si punerea ei strict in aplicare cu bruiajul,dar sa si achizitioneze echipamnmete,ca ne pazesc hotii in foaisoare ca civilii arunca telefoanele peste gard si ne lovesc in cap in curtile interioare,pe unde traiesc acesti nes.....i sau vor sa se faca frumosi,faceti- le si sesizari penale pt abuz in servicu,solutii au propus,ce anume si cand se pun in aplicare -never.tupeu sa se faca frumosi la Cazanciuc si atat. :oops: :oops: :oops: :oops:
0 #1 palmasul 18-01-2014 19:59
Pe cand o analiza si pentru penitenciarul Galati? ????

Google Translate

Cauta in site

  • E4 23.10.2017 19:10
    Lucrezi la puscarie nu la o firma de it in primul rand si in al doilea ...

    Read more...

     
  • E4 23.10.2017 19:08
    Indiferent cum ne vom numi in acte in media ne vom auzi numiti in ...

    Read more...

     
  • Vlad 23.10.2017 17:07
    Dnule Teoroc, daca atunci cand va retrageti nu lasati la "carma" acestui ...

    Read more...

     
  • Gicu 23.10.2017 11:06
    Dle Tudorache spuneti-mi va rog, daca legea salarizarii 153 nu se ...

    Read more...

     
  • simona 23.10.2017 05:30
    Cum se aplica Legea 169 pentru detențiunea pe viața? Adica perioada ...

    Read more...

Google AdS