www.snlp.ro Web analytics

Informari diverse

perspective button_infoInformare transmisa filialelor SNLP pe data de 18 iul 2012 (sedinte derulate in ultimele zile)

Norme pentru aplicarea Legii nr 284/2010. In intalniri succesive la nivel MJ si ANP se apreciaza ca nu sunt necesare norme decat pentru o mica parte dintre prevederile L 284 si se convine cel putin pe reglementarea prin OMJ a vizei CFP si a majorarii cu maxim 25 de clase a salariului de baza pentru salariatii implicati in proiecte. Proiectul a fost transmis in teritoriu anterior, a suferit mici rectficari de forma si a fost semnat inclusiv de sindicate. Urmeaza procedura de avizare/aprobare la nivel MJ.

Regulament comisie disciplina. Exista o lista de propuneri din unitati si se intentioneaza modificarea OMJ 2856/2004. A avut loc o prima sedinta in cadrul careia au fost dezbatute cateva aspecte de principiu si s-a stabilit ca ANP va centraliza si sintetiza propunerile din unitati intr-un material unic care va fi pus si la dispozitia sindicatelor pentru observatii. Ulterior se vor stabili urmatoarele intalniri.

Penitenciare-spital (spor TBC). Se analizeaza in continuare optiunile de atenuare a efectelor problemelor bugetare care marcheaza activitatea acestor unitati, asupra drepturilor salariale ale personalului. Sunt prezentate variante diferite de solutionare a problemelor si se ia act de reactiile organizatiilor sindicale. SNLP a precizat ca privitor la sporul TBC, nu poate sa isi exprime acordul cu modificarea modului de acordare a sporului in forma aflata in faza terminala de proiect la nivel MJ. Prin urmare, cu ocazia Comisiei mixte din data de 11 iul 2012, SNLP a solicitat retragerea ordinului de la semnat (conform unor date obtinute de SNLP, acest ordin urma sa fie aprobat) si rediscutarea in grup de lucru.

Dl secretar gen adj Silviu Barbu a acceptat solicitarea noastra si proiectul a revenit la nivel ANP. Astazi sindicatele si-au exprimat din nou ingrijorarea cu privire la efectele pe care forma sustinuta de ANP/MJ (acordarea sporului doar pentru contact direct) le va produce asupra salariatilor (nu numai din punct de vedere social dar si al compensarii riscului) si a solicitat identificarea de solutii cel putin intermediare. S-a dezbatut pe subiect.

Vineri are loc o noua sedinta la MJ pe aceasta tema. Pana atunci, in cadrul unui grup de lucru se vor adauga propuneri de prevederi noi, la solicitarea sindicatelor. SNLP a propus ANP sa accepte intalniri cu membrii de sindicat din spitalele Jilava si Tg Ocna pentru informare directa si preluarea situatiei reale. Totodata am solicitat o situatie privind gradul de indatorare al salariatilor din cele doua unitati si evolotia acestui indicator in cazul in care s-ar pierde sporul TBC/HIV-SIDA. Nu intentionam sa plasam toata argumentatia in planul social dar apreciem ca acest aspect este relevant.

Medicina muncii. SNLP a solicitat descentralizarea contractului si dupa mai multe intalniri succesive, astazi ANP a confirmat ca accepta varianta propusa de organizatia noastra din cconsiderente multiple. Se va stabili un caiet de sarcini unic si un plafon de fonduri proportionat pe unitati. Totodata s-a convenit asupra centralizarii partiale in cazul zonelor in care se gasesc mai multe unitati pe suprafata mica (Bucuresti, Craiova, etc). In cel mai scurt timp se vor instructa directorii de unitati si compartimentele de resort urmand pentru operativitate initierea procedurilor si ulterior a alocarii fondurilor.

Contract colectiv 2012-2013. Contractul actual este in vigoare pana la data de 1 sept 2012. Astazi a fost practic declansata procedura de renegociere a CCM si s-a stabilit ca pana la data de 13 august, ora 11,00, cand va avea loc urmatoarea intalnire la sediul ANP, ANP sa elaboreze un proiect de contract colectiv corelat cu legislatia in vigoare si cu Acordul colectiv. Pana la acea data si organizatiile sindicale isi vor face propriile propuneri. 

Contravaloare echipament 2011. Solicitarea inaintata in acest sens de ANP la nivel MJ a primit avizul controlorului delegat si a fost transmisa mai departe la MFP unde asteapta la acest moment alocarea de fonduri in functie de lichiditatile existente. In completarea demersului, noul director DEA ANP, dl Tuleasca, se va deplasa la sediul MFP pentru a sustine solicitarea.  In cursul zilei de astazi, SNLP a intrebat ANP daca a solicitat fondurile luand in calcul si majorarea de 8%. Raspunsul a fost negativ si se efectueaza verificari privind legalitatea si corectitudinea semnalarii SNLP. Opinia noastra este ca majorarea trebuia luata in calcul avand in vedere ca preturile la articole se calculeaza la data acordarii banilor conform OMJ 94/C/2009:

6. Restanţe, anticipaţii

ART. 25

(1) Prin drepturi de echipament restante se înţelege articolele de echipament nedistribuite în anul pentru care au fost solicitate prin cererea de echipament şi a căror valoare a fost reţinută din cota-parte anuală, precum şi sumele de bani neprimite în cadrul drepturilor cuvenite.

(2) Restanţele în echipament se asigură, cu prioritate, până la data de 30 iunie a anului următor.

(3) Restanţele în bani se pot acorda până la sfârşitul anului următor, dacă nu a fost posibilă acordarea echipamentului la termenul legal. Acordarea restanţelor sub formă bănească se face la solicitarea funcţionarilor publici, pe bază de cerere aprobată de directorul unităţii, ca urmare a deciziei directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.

(4) Valoarea restanţelor se calculează în funcţie de preţurile folosite la calculul cotei-părţi anuale a drepturilor de echipament, la data acordării.

Daca punctul de vedere al SNLP se confirma din verificarile cadrului legal, se vor efectua demersuri pentru completarea sumei.

UPDATE: punctul de vedere al SNLP se confirma! In anexa atasata adresei trimise unitatilor subordonate de catre ANP preturile articolelor sunt calculate cu aplicarea succesiva a diminuarii de 25%, apoi a majorarii cu 15% si in final cu adaugarea indicelui de inflatie. Majorarea de 8% nu a fost calculata avand in vedere faptul ca data solicitarii este anterioara intrarii in vigoare a ordonantei privind majorarile.


Stefan Teoroc

Presedinte SNLP


17 COMMENTS

  1. In scurt timp. Am o forma dar saptamana viitoare voi intra in posesia variantei actualizate.

  2. postati noul proiect de pensie pentru noi ,care ,spun cei de la mapn si mai ca ,este avizat si aprobat si se aplica de la 01-01-2013.

  3. Hai, chiar reduta…!? 🙂 Sa inteleg ca dupa „doborare” se va alege praful si ca va incepe devalizarea conturilor ANP? Sa nu exageram. Nimeni nu pune la indoiala abilitatile Ioanei Serban in domeniul bugetar dar nici nu trebuie sa dramatizam.

  4. Păcat că a fost doborâtă ultima redută!!!
    Mare păcat!!! Timpul le va lămuri pe toate! Sistemul ăsta este predestinat, își merită soarta, nu a știut niciodată să aprecieze valoarea și să-și construiască viitorul!

  5. Stefan stim amandoi si ca noi multi alti ca in ultimul timp madam Serban avea aceleasi apucaturi ca madam Ani Dumitrache,totul la ea era negativ,pe noi cei din subordine ne bulversa total cu logica made in Ani Dumitrache,pacat avea un fond bun,vezi ce face anturtajul?

  6. Dar celalalt lider sindical a avut vreo contributie ca asa se lauda ca detine o casa de comenzi si cum hotaraste el asa procedeaza ANP. De ce a denigrat-o atat de mult? Chiar merita sa se comporte asa la final, in conditiile in care acesta doamna a pus pe primul plan sistemul penitenciar? Nu uitati cat muncea zilnic de dimineata pana noaptea!

  7. Habar nu am ce a precedat si motivat miscarea si nici nu cred ca s-a procedat intr-un mod divergent ori contrar vointei cuiva. Dna Serban si-a reluat pozitia din MJ, lucru nu foarte deranjant nici pentru domnia sa. Sef serviciu MJ nu este chiar putin.

  8. Ce-ar fi de spus? Nu neg colaborarea buna pe care am avut-o. In ultima perioada calitatea colaborarii s-a mai deteriorat putin mai ales in cursul divergentelor pe tema deciziei 569 cand argumentele noastre se loveau de un zid. Imputernicirea a incetat si si-a preluat postul de sef serviciu din MJ.

  9. Ce ne puteti spune de d-na Serban, d-le Teoroc? Dvs nu ati facut niciun fel de informare, cu toate ca ati avut o colaborare de exceptie!

  10. Nu avem o data concreta. Practic se poate intampla oricand. MFP decide in functie de lichiditati. Toate materialele sunt in regula, asteapta doar decizia de virare din trezorerie. In functie de lichiditati, mizam pe vesti bune in scurt timp, fara sa pot angaja un moment clar.

  11. ce ne mai puteti spune despre banii pe echipament.se dau saptamana viitoare???

  12. Grupele de munca sunt reglementate prin ordine MApN si se aplica in toate structura de aparare. De acestea nu ne prea atingem pentru ca nu stiu cu ce mai ramanem. Sporul de pericol nu necesita norme pentru acordare. Stiu la ce te referi insa sunt de parere ca sindicatele nu ar trebui sa militeze pentru diferentieri salariale intre sectoare, prin diminuarea sporului si grupei pentru cei cu risc mai mic. Totodata stim ca sunt aproape imposibile cresteri in acest plan pentru cei din operativ. Este o perioada in care modificarile in plan salarial prezinta un grad foarte mare de risc. Legea salariala nu se aplica, avem legi tranzitorii, totul este „la gramada”, nu mai avem multe lucruri speciale, in orice caz nu mai avem nimic de castigat insa sunt inca lucruri de pierdut. Putem diferentia prin numar de zile de concediu suplimentar si eventual prin activarea unor alte drepturi din lege, atunci cand aceasta se va aplica, cum ar fi sporul pentru incordare psihica

  13. Legat de normele de aplicare a legii 284/2010… Cum este prevazut sporul de pericol in normele de aplicare? iarasi se acorda la toata lumea? Dar grupa I de munca?

  14. In privinta OMJ 2856, propunerea cu 3 membri titulari nu este de bun augur pentru sindicatul reprezentativ. In aceasta formula, un singur membru propus de sindicat va trebui sa tina piept a doi oameni propusi de administratie. Bineinteles doar in conditiile in care se doreste un mic abuz in ideea in care nu ar trebui sa cada capete mai mari. Dar, chiar si asa, un om bine pregatit poate sustine interesul lucratorului si in asemenea conditii.

    In propunerea de proiect nu se mai regassesc niste elemente si anume faptul ca nu se mai face referire explicita care si cum sunt judecati… In actualul OMJ se face referire la faptul ca functiile de executie sunt judecate de catre comisia constituita in unitatea penitenciara iar functiile de conducere la cea de la ANP. Acum in propunere, se pare ca si functiile de conducere sunt judecate de catre comisia constituita la nivel de unitate si numai directorii sunt judecati la cea din ANP… Ar putea fi ceva mai explicit acest aspect sa nu se creeze confuzii….

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)