www.snlp.ro Web analytics

Regimuri, sigurante, discrepante

Au trecut 45 de zile da cand SNLP a cerut o situatie. Am estimat ca raspunsul poate fi dat in 30 de minute dar am luat si o marja. Stim ca suna ironic si chiar asta este si intentia. Pentru a ajuta la elaborarea raspunsului, SNLP a oferit o macheta cu explicatii ample, macheta la care s-a muncit. Chiar daca raspunsul este departe de ceea ce asteptam, avem totusi o baza de plecare si apreciem efortul, avand in vedere ca stim cu ce se confrunta sectorul operativ in general. De remarcat si transparenta cu care DSDRP ne-a pus la dispozitie date din unitati. Le vom gestiona cu atentie. SNLP a constituit o comisie din oameni cu experienta in sectorul operativ, care vor ansambla datele, cat mai aproape de macheta noastra.

Nu am avut intentia de a aglomera activitatea colegilor din DSDRP ci de a intelege ce se intampla, incercand sa ajungem cat mai la sursa problemelor pentru a propune masuri corecte. De ce ajungem sa spunem ca in anumite unitati schema este aproape completa si totusi exista ore suplimentare mai multe decat in unitati cu un numar mult mai mare de posturi vacante? De ce nu exista un algoritm comun de planificare si instruiri periodice corespunzatoare ale responsabililor din operativ, stiind ca planificarea este esentiala in ecuatie? Oare nu cumva organigramele acestea istorice ale unitatilor nu mai au nicio legatura cu realitatea, cu prezentul, cu noile profile si misiuni? Oare nu cumva toate calculele noastre pe posturi vacante si ore suplimentare pleaca de la referinte eronate, desuete? Nu vom uita in niciun caz sa remarcam ca DSDRP a reusit cumva, invatand din mers, sa diminueze pachetul de ore suplimentare de la an la an, ajungand la un volum controlabil in contextul in care nu au fost ocupate posturi vacante, numarul de detinuti creste constant, iar pe de alta parte pontarea si acordarea recuperarilor sunt operatiuni care se fac din ce in ce mai corect!

SNLP isi doreste un sistem penitenciar in care ceea ce este bun trebuie preluat in proceduri sau chiar in modificari legislative si diseminat corect. Vrem sa nu mai existe intrebari de la salariati, de genul: de ce la Jilava se ponteaza 13 ore pe tura de noapte, iar pe noi seful ne obliga sa limitam la 12? Vrem ca norma 12B sa fie acordata tuturor celor care depun eforturi deosebite si nu numai celor care lucreaza un ture, avand in vedere ca legislatia nu conditioneaza in acest sens. In general, nu vrem nimic mai mult decat respectarea legii si continuam sa militam pentru acest lucru. Acesta este rolul nostru. Nu vrem sa continue situatia in care, legislatia aplicabila in sectorul operativ se elaboreaza plecand de la premisa ca nu avem oameni si ajungem sa avem regulamente care stabilesc ca un supraveghetor pe sectie este suficient, fara sa mai conteze siguranta salariatilor.

Prima etapa a fost oarecum atinsa. Avem o baza de date pe care trebuie insa sa o mai ajustam si eventual sa o completam. Concluziile le vom impartasi in scurt timp alaturi de propuneri pentru imbunatatirea serviciului operativ. Pe langa adresa atasata, DSDRP ne-a pus la dispozitie date din unitati, inaintate spre ANP pe baza machetei SNLP, sau in modalitati similare. Toate datele vor fi prelucrate in perioada urmatoare.

Documente atasate:

14 COMMENTS

  1. Pt. Vargas- Penuria de cadre e mare, la pct.3 din 24.02.a.c., ar rezolva ceva, dar trebuie sa se tina cont si de situatiile cind vremea e nefavorabila si „dispeceratul” nu poate vedea pe camera pe timp de ceata sau ploaie abundenta, ninsoare abundenta (chiar daca nu se intimpla des) si camera trebuie „ajutata” cu marirea dispozitivelor de siguranta-garduri,plase,etc. si atunci se intareste siguranta locului (zonei) respectiv. Intradevar- hirtogaria „ne omoara”- in situatii de incident, „toata lumea” (cadrele) incepe sa scrie si de cele mai multe ori trebuie sa intrerupi alte activitati presante-sa scoti p.p.l.-ii la vizita, la medic,etc.-, dar rapoartele trebuie facute atunci, dupa ce evenimentul s-a produs, trebuie sa iei declaratii(cind e cazul) si de la p.p.l.-ii martori la incident, nu se produc zilnic, dar dau multa bataie de cap si necesita timp, care nu „se vede” din birouri- ce mare lucru sa scri un rap.de incident si rap.de activitate, sa iei niste declaratii, nu??? Pentru marirea sigurantei,consider ca, ar fi necesar sa se discute cu personalul direct implicat in activitatea locului respectiv, pe fiecare tura si apoi, puse cap la cap toate problemele si eventual propunerile, apoi sa se ia o hotarire buna- de ex.,la Rahova a fost o initiativa (propunere) adoptata, dupa ce a fost adusa la cunostinta d-lui dir.gen.al
    A.N.P., privind ferestrele blocurilor de detinere, dar acestea inseamna si cheltuieli financiare si rezultatele se vad (sper ca si cei din conducere-A.N.P.,Rahova -sunt multumiti). Daca se vrea, se poate! se pot gasii solutii daca se colaboreaza si cu agentii-parerea mea.Pentru rezolvarea tuturor problemelor trebuie acordat o prioritate de rezolvare (bine ar fi sa fie comunicata si celor „de jos”-poate de sindicat), in functie de importanta fiecareia, dar nu aminate pina la „calendele grecesti”. Ramine totusi cea mai mare problema-lipsa de personal.

  2. Pt jackpiratul,
    Mai nea jackpiratul, tie niciodata nu-ti convine nimic, tu esti gica contra la toate, ai o problema fratioareeeeeeeeee.
    Grava, avem doctori pentru asta monsieur piratele ce esti.

  3. O problema as mai avea cu „evenimentele produse in unitatile penitenciare ale sistemului”. Sunt atatea lucruri inutile si pentru care se consuma timp, bani si da de munca inutil unei persoane pentru a centraliza aceste probleme. Faptul ca un detinut a lovit cu palma pe un altul si multe aspecte de acest gen nu cred ca intereseaza pe majoritatea dintre noi.

    De acest lucru ar trebui sa se ocupe strict DPCT si unde este cazul sa faca informari catre sectoarele unde pot aparea probleme.

    Debirocratizarea este o problema si chiar una care creeaza haos la un moment dat. Spre exemplu, in sectorul paza trebuie completat un formular pe doua pagini daca se foloseste forta fizica necesara prevenirii sau stoparii unui conflict. Un raport personal detaliat nu ar fi fost mai exact si mai oncludent ? Odata cu producerea unui eveniment negativ, aproape ca nu iti mai poti exercita atributiile de serviciu la cate hartii ai de completat si de transmis catre ANP.
    Toate astea inseamna bani, timp si personal….

  4. Ti l-am postat pe acesta ca sa pot sa-ti raspund. Nu am tovarasi pe site si nu trebuie sa ma santajezi pentru a te posta. Este suficient sa focusezi pe problema dezbatuta si nu pe unul sau altul dintre utilizatori. Daca ti-as fi autorizat comentariul, era inutila toata munca mea de a semnala o problema importanta din sistem si de a incerca sa acumulez opinii. Daca te injuri putin cu Vargas, poate tu dormi mai linistit, dar sistemul asta nu va castiga nimic.

  5. De ce nu-mi publici articolul,monsieur Stefan?ti-am atacat un tovaras,acest Vargas obedient?!in 2007,la Olanesti,te-am votat!…sa nu ma faci sa-mi para rau!vreau sa-mi apara articolul, iar avem cenzura comunista?

  6. Nu as fi atat de rau. Chiar am primit o cantitate impresionanta de date. Pe langa materialul accesibil pe site, ne-a fost furnizat si un alt set de date care ne va fi de mare folos.

    Nici nu as spune ca DSDRP nu are solutii. S-a cam muncit in directia asta, chiar daca este una dintre cele care nu apar foarte mult in prim plan. Manuale, proceduri, dotari, antrenamente, modficari legislative, etc. Multe s-au realizat inliniste, fara tam-tam, dar cei care lucreaza in sector ar trebui sa aiba reprezentarea celor spuse de mine.

    Nu cred ca vom trai clipa in care sa spunem: gata, totul este perfect acum! Nici in Regatul Unit al Marii Britanii nu s-a atins perfectiunea. Problemele sunt enorm de multe iar dinamica societatii, inclusiv domeniul executional-penal, ofera permanent noi provocari.

  7. Inteleg ca dsdrpul in frunte cu Marean Stancovici nici nu poate oferi solutii nici nu vrea.

  8. [b]Pentru toti utilizatorii:[/b] incercati sa postati la subiect! Am sters deja un comentariu care nu avea legatura cu postarea. Pentru alte instiintari, stiri sau informari, puteti folosi adresa mea personala de email stefan.teoroc@yahoo.com

    Multumesc

  9. In cursul zilei de azi voi concepe materialul, asa simplist dupa cum am afirmat, si ti-l voi pune la dispozitie pe mail. 🙂 Nu e atat de mare dar, din punctul meu de vedere, se pot extrage niste chestiuni legate de organizare si planificare a personalului.

  10. Intr-adevar de undeva ar trebui pornit dar pentru a se concretiza ceva cu adevarat eficient ar trebui ca implicarea sa se raporteze pana la fiecare factor de decizie local si central bineinteles.

    Personal, pentru a nu da senzatia ca as apela la vreun atac la persoana sau a dezavua deciziile unora, iti pot prezenta niste aspecte pe mail, cel putin unele legate de penitenciarul in care imi desfasor activitatea.
    Desi la prima vedere par simpliste, unele aspecte chiar pot imbunatati schema de personal !

  11. Ai absoluta dreptate, dar daca nu apucam problema de undeva, nici nu se va schimba ceva vreodata.

    Imi dau seama care sunt impedimentele, de fiecare data cand initiez un astfel de demers, le calculez, dar nici nu putem sa continuam la nesfarsit sa ne plangem dupa oameni fara sa facem nimic.

    Pe de-o parte organigrama adaptat la misiuni inutile, cum spui si tu, pe de alta parte, ajustarea normelor minime (si ma refer la personal, desi termenul nu este consacrat pt personal) in regulamentele de paza, pe principiul resurselor limitate, sunt aspecte care nu sugereaza nici eficienta si nici eficacitate. Nu vom avansa prea rapid in acest ritm.

  12. Stefan,
    Schema data spre a fi completata este o idee buna in contextul in care se pot identifica si unele incompetente. O spun deschis pentru ca e de luat in calcul si acest aspect.

    Sunt schimburi operative care functioneaza cu mai bine de jumatate dintre oameni planificati in paza perimetrului. Nu mi se pare normal in conditiile in care sunt solicitari enorme in vederea sustinerii muncii de penitenciar, muncii directe cu detinutul.

    Exista posibilitatea regandirii unor metode de asigurare a pazei perimetrului :
    1. Reconfigurarea perimetrului;
    2. Identificarea zonelor cu vulnerabilitate maxima;
    3. Renuntarea la unele posturi de paza mai putin vulnerabile unde se pot amplasa una sau doua camere de luat vederi urmarite de catre dispecerat;
    Pe fiecare penitenciar presupun ca pot fi gasite solutii alternative care sa eficientizeze munca prin castigarea unor oameni.

    Este laudabila initiativa SNLP dar este o munca foarte grea. Din punctul meu de vedere trebuiesc avute tot atatea discutii aplicate pe subiect pe cate penitenciare sunt in tara . Fiecare detine particularitati in organizare si functionare.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)