www.snlp.ro Web analytics

S-au dat inapoi bani cu care se putea construi un penitenciar!

183055574In revista presei distribuita chiar de ANP pe 6 ianuarie anul curent, se gaseste o informatie detaliata privind emisiunea Sinteza Zilei din data de 5 ianuarie, moderata pentru Antena 3 de Razvan Dumitrescu si care, incepand cu ora 22,13 a inclus o dezbatere despre bugetul sistemului penitenciar si mai ales despre sumele enorme necheltuite de ANP si date inapoi la bugetul de stat desi nu se poate pune problema abundentei resurselor de orice fel in ceea ce ne priveste.

Despre bugetul ANP pentru 2016 am mai vorbit. A inclus sume mari pentru a se incepe ceva atat in materie de personal cat si de investitii in conditii de detentie si implicit de munca. Cel mai bun buget ANP a fost insa sortit pieirii din start, indiferent cine ar fi condus fraiele sistemului, Bejan, Vulpe, Halchin sau altul. De ce a acceptat Marius Vulpe sa preia un mandat de DG in aceste conditii, numai el stie. Insa nu trebuie sa se planga de critici intruct el si nimeni altul este cel care a inchis anul bugetar ANP returnand la stat un vagon de bani, iar noi nu putem sa credem ca s-a gandit vreo secunda ca are o solutie la asta.

DG-ul in exercitiu al ANP a preluat functia pe la inceputul trimestrului III, in perfecta cunostinta de cauza, pe fondul unor divergente sindicate-ANP-MJ si in contextul in care Raluca Pruna ca ministru al justitiei, pana la acel moment nu facuse nimic altceva decat sa acuze personalul din penitenciare de complicitate cu detinutii, sa afirme ca sunt locuri suficiente de cazare si ca avem conditii bune si salarii consistente. Atacurile MJ au incetat odata cu plecarea lui Bejan dar era oricum prea tarziu. 

Concursurile au fost intarziate cu 5 luni (pe mandatul lui Bejan) din cauza unor ezitari majore la startul procedurii, in operatiunea de triere a posturilor si de impartire a acestora pe categorii, cu pastrarea locurilor in vederea repartizarii absolventii din scolile proprii sau cu conservarea unor posturi pe motive mai putin obiective. Au fost ignorate si propunerile sindicale facute chiar la inceputul anului, dar nu vom relua subiectul. Acum am dat-o din lac in put. Din dorinta de a accelera ocuparea posturilor vacante am ajuns la o situatie complet scapata de sub control, in urma descentralizarii procedurilor.

Plecand de la posturile scoase la concurs de actualul DG la nivelul aparatului central, s-a lansat ideea unei simplificari a bibliografiei insa aceasta s-a produs in special in ANP nu si in teritoriu, precum si in mod neunitar ca sa nu spunem discretionar, in ce priveste anumite posturi tratate cu mai multa condescendenta. Consideram ca este aberant sa pretinzi unui agent tehnician agronom sa invete de 10 ori mai multa materie decat un ofiter secretariat caruia nu i se pretinde nici macar o parte din statutul special, pentru examen. Asa cum este incorect sa schimbi specialitatile pentru posturi identice de la o procedura la alta, la distanta de doar cateva luni sau saptamani.

Conform unor specialisti de top de la resurse, sistemul acesta nu a fost pregatit pentru o astfel de dinamica de personal insa cum ar fi trebuit sa fie pregatit si mai important, de catre cine? Care erau acele necunocute si variabile care puteau perturba intr-atat absorbtia fondurilor bugetare prin ocuparea in timp cat mai scurt a unui numar mare de posturi vacante si prin demararea daca nu efectuarea unor activitati pe linia conditiilor de detentie/munca? Care dintre aceste variabile justifica abuzul sau favorizarea unor candidati? Cert este un lucru: la capatul unei etape care trebuia sa ne propulseze la un nivel superior, ANP nu reuseste decat sa caute subterfugii contabile pentru a minti presa indulcind dezastrul.

Asa cum puteti observa in materialul atasat, la criticile venite dinspre mass-media, ANP transmite ca a returnat la bugetul de stat 120 milioane de lei, insa paguba reala este cu doar 1/3 mai mare. Cu ocazia celor doua rectificari bugetare de anul trecut, precum si la final de an (catre fondul de rezerva la dispozitia guvernului), ANP a dat jos din buget, reprezentand sume necheltuite, cam 155 milioane de lei, adica vreo 35 milioane de euro! Daca este sa luam in calcul ca referinta intregul buget, aceasta suma reprezinta nu mai putin de 13% din total.

Ce se putea face cu banii astia, nu mai conteaza. Ce conteaza mai mult este faptul ca Raluca Pruna si cu Marius Vulpe au preluat un buget suprinzator de bun pe care l-au pulverizat, timp in care CEDO era mintita ca se vor construi penitenciare noi. Se va afirma ca nici cei care au proiectat acest buget (Cazanciuc si Bejan) nu ar fi reusit mai mult, dar acestia nu mai sunt in exercitiu ca sa fie analizati si sa poata replica, prin urmare ne ramane sa cerem socoteala conducatorilor aflati la comanda! Si o cerem raspicat! Salariatii din sistem nu au nicio vina pentru aceste erori, insa in locul celor vinovati, raspund chiar salariatii prin asumarea unei munci riscante in lipsa dotarilor si a protectiei, prin efectuarea de ore suplimentare fara numar si inghitind permanent nedreptati.

 

9 COMMENTS

  1. OMJ nr. 1297 din 2016 nu mai are termen de aplicabilitate limitat ca OMJ 875 din 2015, deci nu mai trebuie prelungit

  2. nu sunt modificari la echipament
    doua ordine sunt de semnat urgent – cel care prelungeste acordarea majorarilor de 50%-75% si cel cu plafonul anual de decont lentile

  3. CE FACEM CU BANII DE ECHIPAMENT? …..NU SE REGASESC IN SALARIU LUNA ASTA?

  4. Conform (editat)
    Directorul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, Marius Vulpe, a declarat , luni, dupa intalnirea cu Florin Iordache, ca a discutat cu ministrul Justitiei despre probleme de buget, precum si despre supraaglomerarea inchisorilor, mentionand ca o lege a amnistiei ar ajuta sistemul penitenciar.

  5. In ceea ce priveste concursurile aveti drepatate, comisiile de concurs cer candidatului sa invete cu punct si virgula legi si regulamente si ne miram de ce suntem o tara de plagiatori si nu putem gandi liber.
    Personalul admis la concursuri este format doar din persoanele care poate reproduce(plagia) cel mai bine un pasaj din lege si ne miram ca nu se ocupa uneori posturile chiar daca sunt suficienti candidati.
    Cel mai grav este ca si pentru functiile de conducere se procedeaza la fel si ne miram de ce sefi nostri nu se implica, sunt obtuzi si fara orizont, iar daca trebuie sa isi asume ceva stau pe ganduri, pentru ca daca nu scrie in lege el este derutat si nu poate gandi.
    Poate ca si ANP ar trebui sa isi schimbe criteriile de admitere si sa vina si cu teste grila asa cum se procedeaza si la admiterea in Universitati, in alte institutii de aparare , chiar si la Targu Ocna sau Academie.
    Comisiile de concurs sunt departe de vremurile pe care le traim astazi si reliefeaza foarte bine mentalitatea si gandirea conducerii sitemului penitenciar romanesc.

  6. Atunci platiti orele suplimentare ca avem cu sutele ca si asa nu putem lua liber din cauza lipsei de personal….poate da cineva un raspuns???!!!

  7. Ce usor e sa vorbesti…
    La cat de stufoasa si consumatoare de timp este maniera de achizitii in zona bugetara (trebuie sa-ti prevezi de anul asta pentru la anu tot ce vrei sa cumperi, fara sa stii ce buget o sa ai efectiv) conjugat cu, pe de o parte, (ne)priceperea in ale achizitiilor a celor ramasi pe baricade cu, pe de alta parte, absenta oricarei repercusiuni in cazul necheltuirii bugetului, se poate obtine a radiografie explicativa a starii de fapt din prezent, cauzatoare de asemenea situatii…

  8. Efectiv ramai fara cuvinte.
    Si daca este sa evaluam conditiile de munca………
    Pai daca am avut bani si nu au facut nimic,,,,,este de noapte mintii.
    De curiozitate, in conditiile astea raspunde cineva ??

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)