www.snlp.ro Web analytics

Reorganizarea unitatilor – procesul se accelereaza, partea I

shutterstock impossible 1000x657

Standardizarea unitatilor din sistemul penitenciar este un proces initiat de SNLP. Am dovedit deja ca necesarul real de personal al unitatilor nu are legatura cu statele de functii actuale si cu numarul de posturi vacante din acestea. Pentru acest rezultat am avut in vedere sa evitam comparatia unitatilor intre ele si am propus un model, adica un standard. 

Marea majoritate a unitatilor, pentru a functiona legal au nevoie de mult mai multi salariati decat rezulta din schemele actuale de personal. Unul dintre indicatorii care au generat aceste cresteri este corectia de 1,25% pentru acordarea concediilor. Cam de aici a plecat si ideea noastra exprimata inca din noiembrie 2014 la Conferinta INTERACT organizata de SNLP, eveniment la care au participat toti directorii de unitati, toti liderii SNLP din sistem si reprezentanti ANP-MJ. Iar ideea ne-a venit in urma unei intalniri cu sindicalistii din penitenciarele franceze.

Primul lucru pe care SNLP l-a sustinut a fost ca la baza dimensionarii statelor trebuie sa stea normele in vigoare si nu evolutia intamplatoare in timp a unitatilor. Al doilea lucru in ordinea importantei a fost ca pentru a asigura continuitatea misiunilor intr-un anumit post, trebuie sa ai la dispozitie mai mult de un salariat pentru acel post avand in vedere perioada de absente justificate dintr-un an (concedii etc).

Ca sa evitam rezultatul abstract ca la un post avem nevoie de 1,25 salariati vom spune ca la 4 posturi avem nevoie de 5 oameni, astfel incat toti cei 5 sa asigure si postul si sa isi poata lua si concediile sau „liberele” suplinindu-se intre ei. La aceasta s-a ajuns calculand numarul mediu de zile de absenta justificata a unui salariat intr-un an. 

Pe baza standardelor care au fost impartite pe tipuri de unitati, a fost declansat in 2015 procesul de reorganizare a sistemului penitenciar. Propunerea noastra a fost sa aplicam mai intai standardele in toate unitatile astfel incat sa vedem care sta mai prost si care sta mai bine, apoi sa purcedem la o echilibrare. Stiu ca am mai explicat lucrurile acestea insa sunt sigur ca pentru multi sunt noutati. Avand in vedere importanta lor pentru sistem, le reluam cu riscul de a plictisi.

ANP a vazut insa altfel procesul in 2015 si a trecut direct la o reorganizare partiala unitate cu unitate, imediat dupa aplicarea standardelor la unitatile respective, organizand unitatile in grupuri de cate 10 si plecand de la ipoteza ca in grupuri vor fi introduse unitati care stau bine alaturi de unitati care stau rau astfel incat sa se poata echilibra intre ele. Cum a apreciat ANP cate de bine stau unitatile din punct de vedere al statului inainte de a aplica standardele, ANP stie. Fara a se sta prea mult pe ganduri au fost modificate 10 state de functii din sistem. O parte din acele unitati au primit posturi altele au pierdut.

Tot acel procesul din 2015 a fost relativ haotic intrucat dupa aplicarea standardelor nu au fost evidentiate cifrele rezultate in documente de sedinta. Desi am cerut ca standardizarea sa fie evidentiata in minuta sedintei, chiar daca unitatile nu pot inca primi acele posturi in plus, ANP (de atunci) s-a temut ca numarul prea mare de posturi, chiar si numai pe hartie, va deranja MJ si va arata ca ANP are intentia de a creste numarul de posturi prevazute din sistem. Insa exact asta era ideea.

va urma

12 COMMENTS

  1. [quote name=”Alina”]Ce unități vor urma sa se reorganizeze??[/quote]
    De ce draga? Ce interese ai tu cu posturile de director si cu reorganizarile? Toate unitatile se reorganizeaza.

  2. D-le presedinte in legatura cu posturile de director nu vi se pare ca unii sunt discriminati. De ce sa participe la concurs doar cei care au o anumita vechime in functii de conducere?De unde aceste conditii aberante.Oare pt cei care nu au avut sansa sa fie agreati in anumite functii de conducere nu exista drepturi?La director adjunct de ce nu s au cerut aceste conditii?

  3. [quote name=”Maria”]Care sunt posturile vacante de director care urmeaza sa fie scoase la concurs[/quote]
    ce proiect de management ai? ce pile ai? ce te recomanda pentru postul de director de penitenciar? ce drq vrei? ai luat vreodata spaga? pe cine ai in spate?

  4. standardizarea este una reorganizarea este alta / la Jilava stnadradizarea a indicat un necesar real de 880 de posturi / in prezent sunt prevazute 670 din care 150 vacante / nu este chiar atat de aproape momentul in care vom reusi cresterea numarului de posturi prevazute astfel incat toti sa primeasca si nu doar sa se permute de la unii care stau mai bine la altii care stau mai prost / pana in prezent craiova reprezinta pentru noi o problema / am cerut deja si vom insista pe reaplicarea standardelor la craiova (dar si la celelalte 9 unitati deja reorganizate) ca sa stim cel putin pe necesar real care este situatia / dar vom detalia in partea a IIa a articolului

  5. Ce pot spune este că cel puțin la Craiova nu s-a ținut cont de nici o normă legală, de nici o standardizare, de nici un procent pentru concedii.
    Știu ce s-a dorit, văd ce a ieșit – o mare minciună.
    Ba chiar se poate spune că în ceea ce privește operativul schema s-a contractat ușor.
    Problema în sine nu constă în faptul că unele unități au pierdut posturi iar altele au câștigat, ci în faptul că reorganizarea nu a rezolvat nimic, ba din contră.

  6. [quote name=”gicu”]Am functie supraveghetor.Am fost mutat la escorte abuziv,unde altii de la escorte stau pe functii de supraveghere iar diferentile salariale sunt enorme.Mi s-a spus ca la agenti nu conteaza functiile. Va rog sa ma lamuriti.Multumesc[/quote]
    Stai linistit la escorte , eu dupa 23 ani de servici pe functie de SPL de peste 15 ani am fost repartiziat pe gard. gandeste pozitiv , restul amanunte.

  7. Foarte bun articolul si nu plictiseste deloc.Din contra, aduce in lumina o structura a resursei umane din anp interesata doar de binele sefului ei, nemuritorul Iftinca. Se vede clar asta, ultimul paragraf al acestui articol evidentiind doar un interes personal. Jos, jos, Iftinca mincinos!

  8. Snlp propune , snlp se zbate , parca Snlp este managerul ANP !! Bravo vouă !!! Am mai spus cred a-ți fi buni sa conduceti ANP !! Fara gluma

  9. Am functie supraveghetor.Am fost mutat la escorte abuziv,unde altii de la escorte stau pe functii de supraveghere iar diferentile salariale sunt enorme.Mi s-a spus ca la agenti nu conteaza functiile. Va rog sa ma lamuriti.Multumesc

  10. Care sunt posturile vacante de director care urmeaza sa fie scoase la concurs

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)