www.snlp.ro Web analytics

Mutari, salarizare, sporuri si… ceva minister. Pe scurt

53575Mutari Craiova

Poate cea mai asteptata sedinta de aprobare a unor solicitari de mutare si totodata cea mai amanata din istoria sistemului este cea care trebuie sa analizeze cererile pentru granizoana Craiova. In urma unor discutii purtate in cursul acestei zile, avem informatia ca sedinta va fi organizata vineri 5 februarie 2016.

Salarizare unitara

Conform calendarului de intalniri, in cadrul etapei de consultare in vederea elaborarii proiectului noii legi unitare care ar trebui sa intre in vigoare din 2017, astazi la Ministerul Muncii incepand cu ora 11,00 a avut loc sedinta cu reprezentanti din structura de aparare nationala. SNLP are in permanenta un reprezentant la sedintele care se deruleaza (Mihaela Neacsu). La finalul intalnirii de astazi nu au fost trase concluzii urmand sa se convina intre institutiile din structura varianta optima de grila insa s-a discutat pe principii si va furnizam cateva informatii de baza in premiera cu mentiunea ca este vorba despre o propunere!

Exista doua variante, una pe coeficienti ca si pana acum si alta pe cuantumuri adica sume de bani fixe pe niveluri de functii asa cum fusese gandita anexa apararii in proiectul Rovanei Plumb de anul trecut. Credem ca in final se va merge pe coeficienti care se vor raporta la salariul minim pe economie. Cel mai mare salariu de functie va fi de maxim 6 ori cat salariul de functie cel mai mic. Cel mai mic salariu de functie este propus sa fie 2000 de lei (vorbim pe toata structura, deci 2000 este pentru soldat).

Salariul de functie inseamna coeficient inmultit cu o referinta (adica salariul minim pe economie). Daca in loc de cuantumuri vor fi coeficienti, atunci acestia vor urmari valorile mentionate. La salariul de functie se adauga grad, gradatie, indemnizatii, sporuri, majorari etc.  Plafoanele totale/maximale de venituri pe paliere de functii nu sunt inca definitivate. Raportarea unor coeficienti la o referinta va genera o deviere de la principiul 1:6 ca diferenta intre cel mai mic si cel mai mare salariu astfel incat cresterile salariale viitoare se vor acorda in niste limite incat sa se mentina principiul de 1:6. Posturile agentilor vor fi prevazute cu doua tipuri de functii si respectiv doua cuantumuri, pentru studii medii si pentru studii superioare.

In functie de studii, daca se va dobandi o licenta (urmeaza a fi stabilite si criterii), agentul va fi plasat in functia prevazuta cu studii superioare, disponibila pentru acelasi post din statul de functii, devenind agent cu studii superioare in postul respectiv. Discutiile pe marginea proiectului vor continua si in perioada urmatoare si vom putea completa informatiile in functie de concluzii.

Spor de studii

Conform unor interpretari si discutii mai recente speram ca ANP va reusi in relatie cu MJ sa clarifice modul de acordare a sporului de studii la nivel de sistem astfel incat sa se elimine discriminarile si sa se evite procesele care se vor pune pe rol in continuare, procese care se vor castiga in mod cert. Sporul trebuie acordat tuturor salariatilor care se incadreaza la criteriile din OMJ 399/C/2007, fara limitari cu referire la modificarea raporturilor de serviciu. Sunt sanse!

Minister

Pe data de 11 februarie 2016 se va organiza prima intalnire intre MJ si sindicate in cadrul Comisiei mixte privind sistemul penitenciar. Cu chiu cu vai ne vine randul. Din luarile mai mult sau mai putin publice de pozitie, pana acum, putem detecta un nivel minimal spre negativ de empatie a ministrului in exercitiu cu problemele personalului din sistem. Speram sa ne inselam.

 

32 COMMENTS

  1. [quote name=”xenna”]Domnule UNU DIN PAZA pun pariu ca daca te pun sa faci traba unui educator (nu a unuia din reeducare ca de mult nu se mai numeste asa)o sa ai dificultati[/quote]
    MAMA CE DE FRUSTRATI

  2. [quote name=”@ bizar”]criterii de performanta… [/quote]
    Niciodata nu se foloseste un singur criteriu de performanta. De aceea se utilizeaza termenul de „criterii de performanta” si nu „criteriu de performanta”. In urma analizarii acestor criterii se determina gradul de performanta.
    [quote name=”@ bizar”]paza …cati la suta au evadat in urma serviciului defectuos[/quote]
    Un criteriu bun. Dar sunt si alte criterii care ar putea fi relevante pentru evaluare:
    1. numarul de obiecte interzise descoperite si, prin extrapolare, prezumate a fi existente si nedescoperite inca
    2. numarul de altercatii intre p.p.l. datorate nerespectarii principiilor separatiunii
    3. numarul de altercatii intre p.p.l. si personal
    4. numarul de plangeri solutionate favorabil privind rele tratamente
    5. numarul de plangeri solutionate favorabil privind nerespectarea drepturilor
    6. numarul de sanctiuni (disciplinare, administrative sau penale) privind nerespectarea de catre personal a ordinelor, regulamentelor si, in general, a legislatiei in vigoare
    7. gradul de satisfactie al societatii civile raportat la activitatea penitenciara

    Sunt doar cateva criterii scrise „pe genunchi”. Unele dintre ele sunt de ordin general (pot influenta plafoanele de salarizare), alte pot fi (si) individualizate (pot determina pozitionarea in cadrul acestor plafoane de salarizare)

    [quote name=”@ bizar”]cati la suta au recidivat in urma minunatelor consilieri socio-educative[/quote]
    Despre activitatea socio imi este mai greu sa ma pronunt pentru ca nu am lucrat niciodata in cadrul acestor departamente.

    Din ceea ce stiu eu, gradul de recidiva poate fi influentat de activitatea socio, dar este, in principal, obiectul de activitate al serviciilor de probatiune. Pozitia si implicarea societatii civile cred ca este mai mult decat determinanta in evolutia starii de recidiva. Dar asta este o alta discutie…

    Oricum, menirea postarii mele anterioare nu a fost aceea de a compara activitatea pazei cu cea socio. Sunt lucruri care nu pot fi puse in aceeasi balanta.

    Ceea ce am vrut eu sa spun, si se pare ca nu am reusit sa ma fac inteles, a fost ca, pentru a avea succes (asa cum isi defineste fiecare termenul), este mult mai important sa te ocupi de propria persoana decat sa tot arunci priviri in gradina vecinului.

    Intotdeauna vor exista frustrari, dar calea de rezolvare trebuie sa ocoleasca mereu dezbinarea, barfa si… batul bagat printre gard 😉

    Menirea unui sindicat consta tocmai in solidaritate si uniune benevola in vederea indeplinirii scopurilor comune.

    Cam asta am avut de spus. Daca inca nu am reusit sa ma fac inteles… voi mai insista! :-*

  3. Asteptam astazi o postare de la dumneavoastra Dl. Teoroc, cu tabelele de mutare pentru garnizoana Craiova, sanctionate de faimoasa comisie de la ANP sa speram ca se va realiza,

    Cu stima.

  4. ai spus bine …este o controversa veche aici …soparlele care se cred varaani au mirosit demult oportunitatile si si-au concentrat din timp actiunile …daca vrem criterii de performanta asa cum cere ofiterul ce-l ce-si negociaza singur salariul atunci sa propunem urmatorul criteriu…paza …cati la suta au evadat in urma serviciului defectuos si cati la suta au recidivat in urma minunatelor consilieri socio-educative . in rest sa traim bine ca asa ne place sa ne punem poalele in cap …

  5. Alt Adevar,
    Alinierea planetelor a avut legatura cu ANP ? Cumva ANP a fost cel in jurul caruia s-au invartit si aliniat planetele tale ?

  6. Colegului(lor) de la Craiova ii doresc sa se intoarca cat mai repede la familie….Am trecut si eu prin sa ceva in urma cu ceva timp,dar datorita unei conjuncturi sau poate unei alinieri favorabile a planetelor,”exilul” a durat decat 😆 vre-o 3 luni…
    Voiam sa vad daca cei de la Vaslui intra in panica,stiind ca 3/4 din populatia judetului se va …transfera in Oltenia! 😆
    P.S 7saijdoiu` o sa ricoseze,incearca ceva mai tare, 😆

  7. Domnule UNU DIN PAZA pun pariu ca daca te pun sa faci traba unui educator (nu a unuia din reeducare ca de mult nu se mai numeste asa)o sa ai dificultati

  8. La noi toate posturile de ofiteri din sistem sunt 1000
    Se vor scoate si la noi posturile

  9. Ministerul de Interne a anunțat că ”începând cu 15 februarie a.c., vor fi inițiate procedurile de încadrare din sursă externă pentru un număr de 2.500 de posturi destinate structurilor operative”, – 1000 de posturi sunt de ofiteri.

  10. N am spus socio…. Știu ce însemna socio,dacă cititi mai atent o sa vedeți unde bat moneda…

  11. bizaar si unul din paza: de mult penitenciar nu mai inseamna detinere si escortare si cam atat…adevarata munca de reeducare o faceau supraveghetorii, acum contribuie la ea dar nu toti. si printre noi, educatorii sunt uscaturi, ca la toata lumea. eu nu stiu in ce penitenciar munciti voi dar acolo unde sunt spatii, oameni si un sef capabil, se cam face treaba. e adevarat ca facem o gramada de hartii, avem evidente triple la orice. (ex. daca stai de vorba cu un detinut trebuie sa consemnezi asta intr-un registru, intr-o fisa de consiliere sau dosarul lui de educatie si in aplicatia informatica, depinde de tipul convorbirii). pe de alta parte, cred ca va este cunoscut faptul ca femeie sau barbat, cel de la educatie face activitati de unul singur cu detinutii in cluburi sau sali de clasa si nu ia spor de supraveghere … daca la voi in curte nu stau lucrurile cum ar trebui, nu generalizati! ca sa nu mai spun ca poate aveti o impresie gresita.

  12. Noua lege a salarizării.
    Cine va primi mai mulţi bani şi ale cui salarii ÎNGHEAŢĂ în următorii ani.

    Salariile bugetarilor vor creşte în următorii doi ani doar în cazul angajaţilor de la stat cu salarii sub 2.500 de lei, potrivit informaţiilor de la negocieri obţinute de România TV. În plus, grila de salarizare va fi modificată odată cu creşterea salariului minim, care ar putea ajunge la 1.400 de lei în 2017.Zilele acestea au loc ultimele negocieri între Ministerul Muncii şi reprezentanţii sindicatelor pe tema legii salarizării.

    Potrivit mass-media, noua lege a salarizării va prevede ca în anii 2017 şi 2018 să crească doar salarile mai mici de 2.500 de lei. Cei care au venituri care depăşesc acest cuantum vor avea, în schimb, salariile îngheţate timp de 2 ani.

    În 2016, salariul minim pe economie va creşte la 1250 lei, iar în 2017 acesta ar putea ajunge la 1400 de lei, sumă de la care va şi începe grila de salarizare a bugetarilor.Negocierile continuă, iar sindicaliştii încearcă să obţină o majorare a salariului minim, întrucât în varianta actuală acesta tot ar fi mai mic decât valoarea coşului minim de consum, calculat recent la 1450 lei/lună.

    Proiectul final al legii salarizării ar trebui să fie prezentat pe 10 februarie

  13. oare se va aplica vreodata? greu de crezut…In 2010 s-a dat pe coeficienti…nu s-a aplicat, In 2015 au venit minti luminate si au dat copy paste doar ca de data asta au pus cuantumuri, bineinteles nu s-a aplicat nici de aceasta data. In 2016 vin si ne spun ca fac o lege cu aplicare din 2017…oare mai sunt naivi care cred in aceasta lege?

  14. Eu nu vad ce este abil in incercarea acestui miner. Mai degraba pare a suna a proste cat timp ingustimea gandirii acestuia provoaca astfel de argumente. Nu trebuie neaparat sa fii un mare intelectual sa realizezi contextul in care se „judeca” legea salarizarii unitare. Sunt, dupa cum se oberva, si oameni precum minerul care se ambitioneaza sa foloseasca niste ochelari de cal mai degraba din neputinta.

    Pentru miner: te provoc la o deductie simpla ! Suntem un sindicat care numara in jur de 6500 membri (asa cred) dintr-un numar total de salariati de aprox. 12300. Raportat la multe alte sindicate prezente la stabilirea detaliilor privind legea salarizarii, sindicate care numara zeci de mii de membrii, nu crezi ca prezenta Mihaelei Neacsu denota notorietatea SNLP „pe piata” sindicala ? As avea multe de spus insa spatiul nu este cel mai potrivit.

  15. Problema sta in felul urmator:in primul rand sa se aplice legea salarizari si apoi vedem daca e buna s-au nu dar din cate stiu eu salarile vor creste destul de mult.In alta ordine de idei ar trebui urgentata angajarea de personal si urmatorul aspect ar trebui rezolvata problema tinutei fiindca vine vara si o sa murim de cald in tinuta asta universala.Pantofi sunt de santier si bocanci se pot purta doar toamna .Va multumesc.

  16. [quote name=”unul din paza”]bizaar -foarte bine ai punctat. nu este normal ca cei din paza (supraveghetorii) care fac adevarata munca de reeducare sa ia salariu mai mic decat educatorii ce stau 1-2 ore cu detinutii, restul de timp facand hartii. Bv celor care au primit majorarea de 25% chiar si personalului medical- pacat ca acesta marire nu a fost echitabila si din pacate aceste mariri nu au facut sa avem medici mai buni, la fel stam si ne rugam de ei sa vina sa vada detinutii, din pacate nu avem profesionalisti adevarati…avem doar…[/quote]
    La Arad asistentii medicali nici macar nu se deplaseaza la specialitati .Escorta face totul !

  17. Domnul chestor penitenciare BALA IOAN s-a pensionat.Ii dorim sanatate si pensie lunga.

  18. Daca salariul celui de la birou, foisor s.a.m.d. ar fi diminuat cu 25% sau, hai sa zicem, 50% atunci cei care lucreaza direct cu detinutul ar fi multumiti?
    Probabil ca DA avand in vedere ca astfel s-ar face „separatiunea” 😆 la care tot viseaza…

    Pun si eu o intrebare: in afara de orgoliul propriu ce alta problema s-ar rezolva astfel? Cu ce v-ar ajuta faptul ca ati avea un salariu mai mare decat colegul de la birou? V-ar ajuta sa traiti mai bine? V-ati plati ratele mai usor? Ati putea sa va faceti concediul in Caraibe?

    Parerea mea este ca ar trebui sa fiti, mai degraba, preocupati de nivelul de salarizare propriu nu de cel al colegului. Iar nivelul de salarizare ar trebui sa fie legat de performanta nu de functia ocupata. Cu alte cuvinte lozinca ar trebui sa fie nu „la functii egale, salarii egale”, ci „la performante comparabile, salarii comparabile”.

    Dar cati dintre voi s-ar supune benevol unui test real de performanta si ar accepta un salariu negociat individual functie de performanta dovedita? V-ati gandit vreodata la alternativa aceasta? In companiile private conteaza nivelul individual de performanta, nu ceea ce scrie pe firma.

    Si ca sa nu fie discutii pe aceasta tema: am facut paza in foisor, am facut supraveghere si insotire, dar am lucrat si la birou. Am fost si subofiter, dar si ofiter. Acum imi negociez singur salariul. Sunt lucruri diferite care nu prea pot fi comparate strict d.p.d.v. profesional. Iar in ceea ce priveste riscul si raspunderea… discutia ar fi lunga si inutila.

  19. [quote name=”Paza2″]D.nu Stefan daca se poate sa va interesati (sau poate stiati)de ce unele functii de paza poate sa creasca pana la 2.90(paza1) iar altele se blocheaza la 2.80, eu treaba asta asta nu o inteleg,explicatia celor de la resurse ca in statul de functii sant pe nr. par si functia mea nu poate urca mai mult de 2.80,va multumesc[/quote]
    Colegu si 2.80 e bine pe langa 2.40 cat se mai practica prin unele locuri. restul e can can

  20. In SNLP nu acordam importanta gradelor cat relevantei si experientei la acel nivel; de altfel peste 90% dintre membri sunt agenti. Insa tu arunci o piatra si gata. Dar nu merge chiar asa. Salarizarea din 2011 (Legea 284) nu poate fi numita nefavorabila intrucat nu s-a aplicat niciodata. Daca te referi la coeficientii din lege, desi maximul la agent e 2,60 el se raporteaza la o baza de 3 ori mai mare decat cea valabila pana in 2009. Respectiv 600 lei (sal min la acel moment) fata de 190 lei (VRS). Piatra pe care o arunci este de fapt omisiunea de a spune ca familia ocupationala din lege reuneste 300 mii de oameni in aceeasi grila cu aceiasi coeficienti (armata, politie, servicii, penitenciare). Desi suntem cei mai mici de pe tarla, doamna pe care o contesti a fost singura care s-a zbatut pentru coeficientii agentilor si a reusit cu chiu cu vai o crestere de 0,10 care s-a aplicat la toti cei 250.000 de agenti sau subofiteri din structura. Calculeaza tu impactul daca s-ar fi aplicat. Daca tu crezi ca penitenciarele impotriva celorlalti pot face minuni in grila aplicabila tuturor si vrei sa pui in carca noastra tot dezastrul orchestrat in ultimii ani, nu vom accepta cu pasivitate incercarea ta. De altfel oarecum abila

  21. bizaar -foarte bine ai punctat. nu este normal ca cei din paza (supraveghetorii) care fac adevarata munca de reeducare sa ia salariu mai mic decat educatorii ce stau 1-2 ore cu detinutii, restul de timp facand hartii. Bv celor care au primit majorarea de 25% chiar si personalului medical- pacat ca acesta marire nu a fost echitabila si din pacate aceste mariri nu au facut sa avem medici mai buni, la fel stam si ne rugam de ei sa vina sa vada detinutii, din pacate nu avem profesionalisti adevarati…avem doar…

  22. Din câte îmi aduc aminte, d-na Neacsu a participat la elaborare ambelor legi ale salarizării, amândouă defavorabile categoriei majoritare în sistem: agenții. V-Am întrebat la momentele respective cum se poate ca diferența de salarizare dintre agenți și ofițeri sa creasca de fiecare data în favoarea celor din urma, și, de fiecare data ați invocat argumente străine sistemului. Cum ar fi ca de aceasta data sa fim reprezentați la negocieri de un agent?

  23. Reiau, cu riscul de a ma repeta …nu trebuie sa fim rautaciosi cu ai nostrii colegi dar trebuie facuta clar o separatiune,cel putin legata de salarizare.Una e siguranta detinerii si alta este munca de birou.Fac un pariu gras ca cel putin 25% din angajatii fiecarui penitenciar nu cunoaste dispunerea sectiilor,posturilor de paza,instantelor,etc.pun pariu ca acelasi procent nu au vazut o camera de detinere decat pe la tv.
    concluzie…la o anume munca trebuie o anumita remuneratie.nu contest gradul de pregatire al nonoperativilor dar la intrarea in unitate scrie mare PENITENCIAR,nu ANAF,SPITAL,PARC AUTO,ETC

  24. Fara s fiu rautacios, insa salariul meu n-as vrea sa fie egal sau mai mare cu 10 ron fata de colegul din foisor. Sper s fim remunerati dupa adevaratele riscuri la care ne expunem si eforturile pe care le depunem fiecare.

  25. D.nu Stefan daca se poate sa va interesati (sau poate stiati)de ce unele functii de paza poate sa creasca pana la 2.90(paza1) iar altele se blocheaza la 2.80, eu treaba asta asta nu o inteleg,explicatia celor de la resurse ca in statul de functii sant pe nr. par si functia mea nu poate urca mai mult de 2.80,va multumesc

  26. Domnule Teoroc daca tot va avea loc intalnirea cu doamna ministru ar cam fi cazul sa luati atitudine pe langa problemele carea ard si vizavi de statutul nostru. A stat destul in raft proiectul nostru si nu mai vrem nici o amanare.Ne-au balacarit destul prin presa atatia ani si salut interventia dumneavostra din presa.Sper sa mai fie si altele!!!

  27. Domnule Stefan va rugam sa aveti in vedere ceea ce v-au mai sesizat mai multi colegi agenti, si anume faptul ca noua lege sa nu ne discrimineze din nou pe noi agentii care ducem greul in sistem.Grila de salarizare sau coeficientii sa nu fie din nou facuti in asa fel incat un agent cu 25 de ani vechime, sa nu ajunga la iesirea la pensie cu leafa macar cat un inspector principal cu 6 ani vechime-asa cum este astazi . Sper sa imi publicati comentariul.Multumesc!

  28. Nu vi se pare cam aiurea ca un agent proaspat incadrat,care are facultate(si beneficiaza de sporul de studii superioare) sa castige la fel daca nu si mai mult decat un proaspat absolvent al ADP ?

  29. Un nou termen? eliberarea conditionata e aceeasi regie, Dar cu alti actori. Pare ca a intervenit un judecator nou in proces. Se dau amânări, de fiecare data. Fara înfătisare.

Comments are closed.

error

Ți-a plăcut acest articol? Ajută-ne cu un Like :)